PDA

Näytä tavallinen näkymä : Trek Roscoe 9 (2018) 27,5+



purkki
26.09.2017, 21.12
Terve,

Olen pitkään pohtinut maastopyöräilyn aloittamista, koska useat kaverini ovat lajin pariin eksyneet tässä vuosien varrella, ja suositelleet sitä itsellenikin. No nyt olen saanut vihdoin kerättyä kassan sellaiseksi että voisin ensimmäisen jäykkäperäisen ostaa. Suosituksia/ehdotuksia on tullut sieltä sun täältä ja nyt päällimmäisenä olisi ajatus tuosta otsikossa mainitusta mallista. Eli olisin kysellyt teiltä, asiasta paremmin ymmärtävät, minkälaisia ajatuksia tästä Trekin Roscoesta näin ensimmäiseksi jäykkäperäiseksi ? Tulen siis ajamaan tällä päivittäiset työmatkat, noin 6km yhteensä, sekä poluilla 3-5krt/vk. En omista autoa eli käytännössä kuljen matkan kuin matkan pyörän päällä. Haluan siis heti alkuun panostaa pyörään, millä pärjään useamman vuoden ja minkä ostaminen ei kaduta. Hinnaltaan tämä on itselle juurikin siinä sweetspotissa ja enempää en ole valmis, näin alkuun, satsaamaan.

Tässä vielä linkki, liikkeen sivulle, mistä itse tuota olen katsellut https://www.sportax.fi/product/1616/trek-roscoe-9-2018-275

Kiitoksia etukäteen kaikille avusta/neuvoista. :)

Smigi
26.09.2017, 23.30
Moro!

Kyseisestä pyörästä ei varmaan ole kovinkaan kertynyt kokemuksia väestölle kun on sen verran uusi malli. Itse kävin kyseistä kampetta kuolaamassa paikallisessa kivijalassa. Vaikuttaa kaikin puolin asialliselta! Vähän pikottaisi ostaa kyseinen kampe saman merkin läskipyörän kaveriksi mutta kun tuo läskikin istuu "käteen" niin tautisen hyvin niin ainakin vielä sain jätettyä kauppaan... Pitäisi käydä koeajamassa. En näe estettä etteikö kyseinen pyörä olisi oiva "jokapaikanhöylä". Kokeilla joka tapauksessa kannattaa niin saa vähän osviittaa geometrian sopivuudesta. Tästä nyt ei ole sinulle mitään hyötyä mutta jos päädyt ostamaan niin käy täällä sitten hehkuttamassa!

juho_u
26.09.2017, 23.38
Eiköhän tuolla ajele. Geo turhan xc omaan makuun. Osta, aja, seuraavan fillarin tiedät millaisen haluat.

nure
27.09.2017, 07.01
Juhon kanssa samaa mieltä, eiköhän tuolla ajele, ainakin noin lyhyt työmatka menee vaikka millä. Itse kyllä tsekkaisin saksanpuotien tarjonnan myös, saattaa säästyä euroja sekä saada parempaa laatua...

Blackborow
27.09.2017, 09.11
Juhon kanssa samaa mieltä, eiköhän tuolla ajele, ainakin noin lyhyt työmatka menee vaikka millä. Itse kyllä tsekkaisin saksanpuotien tarjonnan myös, saattaa säästyä euroja sekä saada parempaa laatua...
Siinä sitä laatua ja nautintoa tulee paremman takavaihtajan muodossa kun aloittelija alkaa arpomaan postimyyntipyörää ja tilaa väärän kokoisen.

anek
27.09.2017, 15.33
Trekiä eivät kaikki verkkokaupat myy etämyyntinä, edes Saksassa. Trek sopii yleensä kauppojen kanssa näin, että ette myy etänä.

nure
28.09.2017, 18.09
Kyllä aloittelijakin netistä pystyy tilaamaan jos hieman paneutuu asiaan...

purkki
28.09.2017, 19.47
Harkinnan ja tutkiskelun jälkeen, päädyin tilaamaan tuon pyörän sportaxista. Tutkin myös ulkomaiden tarjontaa. Mutta tässä tapauksessa tuen mieluummin paikallista yritystä. Ja koska asun sportaxin vieressä, pystyn helposti pyytämään apua/neuvoja kyseisen pyörän osalta, mikä puoltaa päätöstä hankkia pyörä heiltä. Toki alkuhuollot tulevat kaupanpäälle myös. Mikäli vikaa tulee, on sekin helppo hoitaa kun tietävät etukäteen pyörän, minkä ovat myyneet. Kirjoittelen pyörästä itsessään enemmän kun saan sen käsiini. Ja kiitoksia kaikille neuvojille :)

Juniper
28.09.2017, 21.47
Tänään koeajoin moista pyörää. Ensivaikutelma oli tosi eloisa pyörä mikä houkuttelee heti leikkimään poluilla. Jäykkäperä hissitolpalla suorastaan huutaa keulimaan, hyppimään ja pomppimaan. Jos talliin mahtuisi enemmän pyöriä niin voisin jopa harkita ihan vaan hauskuuskertoimen takia [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk

pkka
30.09.2017, 18.37
Sain pyöräily burnoutin reilu vuosi sitten, ja myin fillarin pois. Nyt pyöräkuume nostanut päätään, tämä olis mielenkiintoinen vaihtoehto. Onko porukalla kokemuksia? Hinta on ainakin sopiva.

purkki
31.10.2017, 12.19
Tänään hain tämän itselleni. Kirjoittelen kokemuksia kun on hieman kilometrejä alla 😊

MrValdemar
31.10.2017, 13.43
Hyvä pyörä. Kohta jo 50km sillä ajellu. Ketterä laite, tubeless heittämällä onnistui myös.
Hissitolppaa en ole ennen kokeillutkaan, tässä se tuli mukana ja onkin lyömätön keksintö.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

pturunen
31.10.2017, 14.49
Mikä tuo takakiekon akselistandardi on ja miten se suhtautuu normi-boostkiekkoihin eli saako tuohon perus 148:n kiinni?

hece
31.10.2017, 15.16
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?57619-Boost-QR-141x10-mm

Eli takana boost-napa, mutta pikalinkkupäätyholkein -> 141mm. Moni 148x12mm boost-napa muuntuu tähän päätyholkit vaihtamalla.

H. Moilanen
31.10.2017, 15.17
141 on pikalinkku-Boosti. Mittaa vähemmän ja rungossa ei paikkaa läpiakselille. Jotkut navat ovat konvertoitavissa, mutta ei kaikki. Lisäksi tuo pikalinkku-boosti on verrattain tuore keksintö, eli saatavuus konversiokiteistä saattaa siksikin olla ohutta.

E: hece näpyttelikin nopeammin.

pturunen
31.10.2017, 16.15
Hmm... Ehdin jo toivoa, että pikalinkullisista olisi päästy. Tuo vähentää merkittävästi intoa hankkia Roscoeta pojalle.

launonen
31.10.2017, 18.18
Kenelläkään tietoa mahtuuko leveämmät renkaat pyörimään alla? esim 3" nastallinen

Hebe
31.10.2017, 19.36
Miten kapeat renkaat menee vakiokiekkoihin, hintaero on kuitenkin merkittävä 3" ja 2,25" leveillä nastarenkailla. 2,25" riittänee klv-käytössä

pturunen
31.10.2017, 23.00
^riittää ihan heittäen, ja maastossakin toimii. Noin leveällä vanteella 2.25 voi olla ovelan muotoinen. Hitto, kun harmittaa tuo pikalinkku ja se, ettei norminapa käykään.

_dc_
01.11.2017, 10.32
Sain pyöräily burnoutin reilu vuosi sitten, ja myin fillarin pois. Nyt pyöräkuume nostanut päätään, tämä olis mielenkiintoinen vaihtoehto. Onko porukalla kokemuksia? Hinta on ainakin sopiva.


Olin lähellä ostaa ko. pyörän, mutta päädyin Roscoe 7:aan kun en onnistunut perustelemaan itselle miksi olisin maksanut 400e enemmän ysistä. Parin lenkin jälkeen sanoisin pyörän olevan ihan ok, miinuksina tulee mieleen jarrujen toiminta ja työmatka-ajossa lyhyeksi jäävät välitykset.

MrValdemar
01.11.2017, 15.56
Jarrut oli karmeat muutamalla ekalla lenkillä mutta nyttemmin parantuneet jonkin verran. Ääntää kyllä kovin märkänä kuten mun edellisten pyörienkin jarrut.

Välitykset on lyhyehköt mutta omiin tarpeisiin käypäset.


Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

pturunen
01.11.2017, 17.39
^jarrupalojen sisäänajo unohtunut? Toimi seuraavasti: etsi pitkä alamäki, polje vauhtia ja "niittaa" jarruja voimakkaasti useita kertoja. Toista n. 10 kertaa ja johan purevat. Ääneen tuolla ei tosin ole vaikutusta.

purkki
20.11.2017, 00.12
Pyörällä takana nyt hieman yli 200km, joten ajattelin hieman jakaa kokemuksia. Tämä on itselle ensimmäinen kunnon maastopyörä, mikä varmasti välittyy arvostelun suppeudesta. Pyörä kokonaisuudessaan tuntuu mainiolta. Kuten joku aikaisemmin mainitsikin, kutsuu se, heti selkään hypättyään, kikkailemaan ja hyppimään. Paljon johtuen tuosta pyörän profiilista ja toki valmiiksi tehtaalta tulleesta dropperista. Maastossa pyörä on suoriutunut kaikesta vastaantulevasta ketterästi ja juurikin sana ketterä kuvaa mielestäni tätä mallia hyvin. 27.5+ hieman matalilla paineilla tarjoaa mukavasti pitoa ja kiitos pyörän profiilin on sitä helppo hallita. 50km maantie pätkänkin tuolla kävin sotkemassa mielenkiinnosta ja matka oli sekin mukava taittaa tämän selässä. Toki tulevaisuutta ajatellen hankin sitä varten erikseen 29 kiekot, mitkä mahtuu suoraan kiinni. Mikä sekin on iso plussa, koska sitten pyörä muuntautuukin ihan eri menoon. Osista en osaa suuremmin kertoa, koska aloittelijana en niistä niin tiedä. Wellgon muovipolkimet toki heti vaihtoon. Muita osia en ole nähnyt tarpeelliseksi näin alussa päivittää. Kysykää jos joku jotain tarkempaa tietoa kaipailee niin kerron mielellään. Hetkeäkään ei kaduta kyseisen mallin hankinta.

Karrizzz
23.11.2017, 22.35
Itellä sama pyörä. Jarrut ja levyt meni heti vaihtoon. Vakiona shimanon edullisimmat muistaakseni. Keulan vaihdoin rebaan. Uus xt:n takavaihtaja on kiva ku pystyy säätämään sen jäykkyyttä (ei kolise ketjut niin pahasti runkoon). Litkut kans heti alle. Tosi mukava pyörä ajella. Eteen seuraavaks 32 hampainen ratas. Tuolla 28:lla loppuu kyl välitykset heti kesken

Karrizzz
23.11.2017, 22.38
Kenelläkään tietoa mahtuuko leveämmät renkaat pyörimään alla? esim 3" nastallinen

Mahtuu

Frobe
29.12.2017, 18.51
Itsellekin pyöräkuume nostaa päätään ja tämä vaikuttaisi sopivalta, mutta tuo takanapa ja jarrut huolestuttavat.
Kellään ajatuksia?

H. Moilanen
04.01.2018, 13.37
^Mikäpä noissa huolettaa? Takanapa on urakuulalakeroitu ja siten huollettavissa. Vapaaratas perustasoa, mutta toimiva ja huollettavissa sekin. Varaosia saa esim Sportaxin kautta ja laakereita laakerikaupasta.

Jarrut perustasoa, toimivaa kampetta. Tuntuma on tietysti makuasia - toiselle käypänen, toiselle ei.

makimies
05.01.2018, 11.08
Tuli koeajettua, vaativilla talvisilla tampereen kaupin poluilla. Roscoen 3" rengas kyllä miellyttävän kokoiset, mutta olisiko tuo keulakulma liian jyrkkä, ei oikein vakuuttanut vaativimmilla pätkillä. Kovin oli ohjaus herkän tuntuinen

Antza44
05.01.2018, 11.15
Tuli koeajettua, vaativilla talvisilla tampereen kaupin poluilla. Roscoen 3" rengas kyllä miellyttävän kokoiset, mutta olisiko tuo keulakulma liian jyrkkä, ei oikein vakuuttanut vaativimmilla pätkillä. Kovin oli ohjaus herkän tuntuinen
Ajoitko läskiin tottuneena? Roscoeta en ole ajanut, mutta Stachen ohjaus on vaan huikean ihanan herkkä/tarkka läskin jälkeen. 68.3 Keulakulma on ehken nykymittapuulla jyrkkä, mutta toimii ainakin Stachen 29+ renkaalla hienosti. Joskin sitä saa tarvittaessa kivasti loivennettua asteella, kun pidentää keulan 120->140mm.

Frobe
06.01.2018, 13.43
^Mikäpä noissa huolettaa? Takanapa on urakuulalakeroitu ja siten huollettavissa. Vapaaratas perustasoa, mutta toimiva ja huollettavissa sekin. Varaosia saa esim Sportaxin kautta ja laakereita laakerikaupasta.

Jarrut perustasoa, toimivaa kampetta. Tuntuma on tietysti makuasia - toiselle käypänen, toiselle ei.

Enneminkin tarkoitin tota boost 141, koska standardia standardin perään ja muutenkin pikalinkku on vähä niin ja näin.

H. Moilanen
08.01.2018, 11.56
Aika näyttää mikä tuon pikalinkku-boostin kohtalo tulee olemaan. Jäykkyys kyllä riittää takapäässä.

h4nkki
21.01.2018, 09.28
Moi! Pystyykö joku vahvistamaan kuulopuheen, että esim dt:n 12x148 takanapaan päätytulpat vaihtamalla saisi aikaan tuon trekin käyttämän 141 navan?

h4nkki
22.01.2018, 09.52
Tällaista tarinaa siis löysin mtbr.com:sta:
The 141 QR hub (https://www.backcountry.com/Store/catalog/search.jsp?s=u&q=hub) is a Boost spacing (http://www.amazon.com/dp/B01B9YS3H2).

Here is the best way to explain it:
142mm x 12mm thru axle spacing in QR version is a 135mm QR. 148mm x 12mm Boost spacing in QR version is 141mm (http://www.amazon.com/dp/B00LP87Z4K) QR Boost. This way we get the benefits of boost in a QR version. Notice that there is a total of 7mm difference between a 142/135 and a 148/141, that is because in order to make it thru axle 3.5mm TA spacers are added to QR hubs (https://www.backcountry.com/Store/catalog/search.jsp?s=u&q=hubs) to make them TA hubs (https://www.backcountry.com/Store/catalog/search.jsp?s=u&q=hubs). With Boost the thru axle came first so to bring out a 141mm (http://www.amazon.com/dp/B00LP87Z4K) QR after is a bit confusing.

Boost benefits:
- Tire (https://www.backcountry.com/Store/catalog/search.jsp?s=u&q=tire) clearance
- Shorter chainstays
- Better chain (https://www.backcountry.com/Store/catalog/search.jsp?s=u&q=chain) line

If you wanted to upgrade your hub (https://www.backcountry.com/Store/catalog/search.jsp?s=u&q=hub) to a hub with interchangeable end caps you will need to use a 148 x 12 TA hub and switch the end caps out to the QR option. Example is a DT Swiss (https://www.backcountry.com/Store/catalog/search.jsp?s=u&q=dt+swiss) 350 148x12. Pop the TA end caps off and put on the QR caps (http://rover.ebay.com/rover/1/711-53200-19255-0/1?toolid=10029&campid=CAMPAIGNID&customid=CUSTOMID&catId=888&type=2&ext=162832179842&item=162832179842) then you have a 141mm (http://www.amazon.com/dp/B00LP87Z4K) QR higher end hub (https://www.backcountry.com/Store/catalog/search.jsp?s=u&q=hub).

Hope that helps.

Antza44
01.02.2018, 11.42
Mahtuuko Suomi tyresin Fad Freddie 3" Roscoen perään?

h4nkki
19.02.2018, 15.23
Ainakin kuvia olen nähnyt, ja kommentinkin saanut että mahtuu. Omaa kokemusta ei (vielä) ole.

tomije
21.02.2018, 12.57
Mahtuuko Suomi tyresin Fad Freddie 3" Roscoen perään?

Duunikaverin Roscoe 9:sä on kiinni fat freddie 3" ja voin vahvistaa,että mahtuu taakse

Antza44
21.02.2018, 13.34
^Kiitos ifosta.

Solaris_83
05.03.2018, 22.26
tuli vikl:na ostettu tuollainen pyörä pyörä-suvalasta ja kyllä tuntuu kivalta vaikka vasta 30km ajanut, testailin myös stache 7 mutta Roscoe 9 tuntui itsesä mukavammalta .. onko purukka litkuttanut renkaita jo ?

Solaris_83
09.03.2018, 09.16
tuli vikl:na ostettu tuollainen pyörä pyörä-suvalasta ja kyllä tuntuu kivalta vaikka vasta 30km ajanut, testailin myös stache 7 mutta Roscoe 9 tuntui itsesä mukavammalta .. onko purukka litkuttanut renkaita jo ?

eilen illlalla litkutettu, 45 min meni 2 renkaassa vaikka eka kertaa itse tein, vetasin gorilla teipin varalta vaikka kyllä näytti ettei olisi tarvinnut.
Tänään testaamaan miltä fillari tuntuu nyt litkuttamisen jälkeen

itsellä ajo fiilis ollut hukassa utta nyt kun laittoi tuon pyörän niin tuntuu että intoa taas alkanut löytymään, aika nopsalta pyörältä tuntuu trek farley 5 jälkeen poluillakin.
keulan kanssa saa olla kyllä tarkempi ettei haukkaa mutta keulan veti auka jäykäksi ettei se vajoa niin auttoi asiaan aika paljon.

Mitä modeja porukka on tehnyt?

Ettan
10.03.2018, 23.03
Minkä levyistä teippiä ootte käyttänyt tublesointiin? Tietää hankkia ennen pyörän hankintaa.

MrValdemar
11.03.2018, 00.14
Roscoeen ei tarvi teippiä laitella, itellä meni ihan heittämällä ja ei tihku, ei plurppaile.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

h4nkki
12.03.2018, 11.20
Mitä modeja porukka on tehnyt?
Ohjaustanko, kannatin ja satulatolppa vaihtunut. Nyt tuntuu sopivalta. :) https://www.instagram.com/p/Bfdz569Fifp/?taken-by=h4nkjaa näkyykö kuva oikein? (https://www.instagram.com/p/Bfdz569Fifp/?taken-by=h4nkjaa)

Yellow Me
19.03.2018, 22.27
Kävin itsekin kokeilemassa kaupan parkkipaikan lumikasoissa Roscoe 7:n. Jos menee hankintaan, niin varmaankin 8 tai 9, mutta kumpi? 8 olisi hienomman värinen, mutta mikä tekee 9:stä 200e paremman? Molemmissa on ilmakeulat paluuvaimennuksen säädöllä, dropper-satulatolppa, 1x11 -vaihteisto ja samat kehät, mutta onhan 9 noin 400g kevyempi. Jos painoero jakaantuu sinne tänne, niin en varmasti ajossa huomaa eroa, mutta saako lisähinnalla jotenkin muuten parempaa?

h4nkki
20.03.2018, 11.19
Yksi selkeä paremmuus 9 puolesta on kampilaakeri. 8ssa on jonkinlainen kasettiviritys. :( Sram NX vs shimano XT sekoitus.. Maku asioita mielestäni. Itse olen tykännyt tuon NX:n toiminnasta.

takzu
26.03.2018, 12.44
Olen nyt pitkään harkinnut tuota Roscoe 9: sin ostoa, miellyttää silmää ja kaikki muukin on kohdallaan. Ainoa mikä enää vaivaa pyörässä on tuo boost 141 takapää. Kannattaako siitä olla näin nöösinä huolissaan, voiko se vaikeuttaa tulevaisuuden kannalta asioita niin paljon kuin pelotellaan?

Scrap
26.03.2018, 22.00
Tosi nöössinä täällä ihmettelen tuota samaa.

Mitä netistä lukenut, niin on kuulemma ihan kamala asia tuo 141boost eikä löydy napoja sitten millään. Jossain taas sanottiin, että joistain 148boosteista saa tähän sopivan pikalinkkupäädyillä. Se onnistuuko tuo kaikilla navoilla jäi ihan hämärän peittoon?

Tätä pyörää miettinyt, koska siihen ilmeisesti menee Fat Freddie, joka ainakin vaimon pyörää lainatessa on tuntunut mukavalta talvirenkaalta. Tuntuu rullaavan paremmin kuin 29er Ice Spiker Pro, onko edes oikeasti mahdollista? Pidon osalta ISP vie FF kuin pässiä narussa.

Versiona meinasin kylläkin 8:a, koska en näe syytä näin aloittelijana tuohon kalleinpaan. Dropperi kuitenkin jo on ja 1x11 vaihteet. Kalliimmassa enemmän hampaita isoimmassa rattaassa, mutta laskeskelin pärjääväni 42 hampaisellakin. Meinasin, että jyrkkää ohjausputken kulmaa voisi vähän säätää myöhemmin hieman enemmän joustavalla keulalla, joten alkuun riittää varmasti tuo Judy. Nykyisessä pyörässä on Recon ja se on kyllä tuntunut ihan hyvältä. Muutenhan ero noiden välillä taitaa olla navat Bontrager vs Formula, voimansiirto SLX/XT vs NX ja jarrut 365 vs 315. Nykyisessä nuo 315 ja hyvin ovat rittäneet. 7:sta puuttuu taas dropperi ja keulakin on jousella. Väritys siinä olisi eniten silmää miellyttävä.

Joka tapauksessa plussa hankinnassa ja se Fat Freddie on yksi ehdoton valinta peruste.

h4nkki
27.03.2018, 14.47
Taas lainaan MTBr sivustoa: (ainakin tuosta päätellen DT Swiss on ottanut asiaan kantaa)

Thanks for the response, at roughly the same time you were leaving this information I heard back from DT Swiss (https://www.backcountry.com/Store/catalog/search.jsp?s=u&q=dt+swiss). They confirmed your response, and here is the message they sent...

"Hi ****,

Thanks for the email. Yes, you are correct on that - you'll just need 5x135mm endcaps to convert a 12x148mm (https://www.amazon.com/dp/B01B9YS7PK) Boost hub (https://www.amazon.com/VeloFuze-Boost-Adapter-spacing-Conversion/dp/B01N0GXOGS) to 5x141mm spacing.

Here are the part (https://www.backcountry.com/Store/catalog/search.jsp?s=u&q=part) numbers:




Select



Select







Conversion
Drivetrain

QBP
BTI
J&B
OGC


5x135mm
Shimano (https://www.backcountry.com/Store/catalog/search.jsp?s=u&q=shimano) MTB
HWGXXX0001528S
HU1362/HU1363
DT-0536
*
DT-PHWG0001528S


5x135mm
Sram XD


HWGXXX00S3115S




HU1338
R-side: DT-0605
370467
DT-PHWG00S3115S




Hope this helps future people with this question.
It appears, this is across the board for most hubs. Based on this email, as well as my research.

Thanks for the help guys!

Eli itse ainakin luotan siihen, että kun tuo formulan napa antaa periksi, niin DT:ta tai HOPE:n napaa ja vannetta rakentamaan :)

SamiMerilohi
27.03.2018, 18.19
Kysyin joskus asiaa DT Swissin asiakaspalvelusta ja sain saman vastauksen: DT Swissin boosti-napaan kun laittaa pikalinkkunavan päätyholkit, niin homma pelaa.

h4nkki
27.03.2018, 21.25
Onko joku punninnut tuota orggis sisuria? Schwalben joku light malli. Omasta keittiövaakasta patteri loppu.. :(

h4nkki
28.03.2018, 01.13
https://www.bike-components.de/en/Schwalbe/Tube-No-21F-for-27-5-Tyres-p37531/
Löytyi; 200g sisuri. Ei paha, mutta litkulla keveni kyllä selkeästi. :)

Tbox
28.03.2018, 02.18
Tuli kanssa hommattua roscoe 9. Millaisia paineita olette renkaissa pitännet?

h4nkki
09.04.2018, 15.12
Rengaspaineista löytyy paljonkin keskustelua palstalta, mutta lyhyesti:
Kuljettajan paino- ajoalusta- ja ajotapa vaikuttavat siihen, mikä riittää. Kova paine= hyvä rullaavuus, mutta huonompi pito ja pompottava meno. Vähäinen paine= Pitoa lisää, pehmeä meno, mutta riski renkaan rikkoutumiselle sekä rullaa huonommin.
Parhaan paineen löydät kokeilemalla. :)
Kunnon poliitikkovastaus.. :D

SamiMerilohi
09.04.2018, 15.51
Jos renkaille on tehty tubeless-konversio (jos ei ole, niin tee se), niin varmaan joku 1,3 bar on aika hyvä lähtökohta sopivien paineiden etsimiseen. Itse pidän plussapyörässä edessä 1,2 ja takana 1,3-1,4 bar, ja painan ajokamat päällä n. 90 kg. 2.8" renkaat.

h4nkki
16.04.2018, 15.12
Onko jollain käsitystä, onko Roscoe 8:n kammissa boost ratas, vai vain ratas? :) (uutta tilailemassa)

kjb
16.04.2018, 17.00
Trekin tuotesivun FAQ:ssa vastaus notta 3mm offsetilla eli boost.
Itsekin näitä ratashommia pähkäillyt tuoreena Roscoe 8-omistajana, mieli kun ainakin aluksi teki vähän isompaa rillaa, tuntui että välitykset loppuu kesken. Tosin sittemmin ajatus on haihtunut tai ainakin neutralisoitunut kun on päässyt maastoon mönkimään :)

jukkapvk
16.04.2018, 21.10
Itse ostin Roscoen 9:n loppusyksystä talvikäyttöön ja 27,5:sen korvaajaksi. Ero 8:n ja 9:n välillä on pieni ja minulle ratkaiseva tekijä 9:n puolesta oli paremmat keskiölaakerit ja kammet - ja tietty väri. Talvirenkaina Suomi Tyresin Fat Freddiet 3-tuumaisina, kun ne kaupan päälle alle laitettuina sai. Hyvin pelasivat lumessa ja loskassa, jäällä eivät olleet ISP:n veroiset. Eikä juuri rullanneetkaan, mutta tulipahan voimatreeniä. Jarrut ovat ihan ok, mutta niitä ei juuri vielä ole tarvittu, kun alamäessäkin vauhti hidastuu Suomi Tyresin nastoilla jos ei polje. Jarrut ajattelin vaihtaa jarrut SLX:n jarruihin, kun ovat mukavammat käyttää kahdella sormella. Vakkarina tuossa on renkaina on Raketti-Ranet, joita en vielä ole ehtinyt kokeilemaan. Aiempiin 27,5:n verrattuna aikamoinen tankki tuo on, mutta pehmeämmässä maastossa kulkee helpommin, mikä olikin tavoite. Kovallakin alustalla saa kulkemaan, kunhan saa vauhtiin. Välitykset ovat 9:ssä lyhyet ja nastoillakin asfaltilla ajaesssa ei jäänyt montaa napsua raskaampaa välitystä jäljelle. Jännä nähdä miten kulkee kesäkumeilla.

jaju
21.04.2018, 18.47
Ohjaustanko, kannatin ja satulatolppa vaihtunut. Nyt tuntuu sopivalta. :) https://www.instagram.com/p/Bfdz569Fifp/?taken-by=h4nkjaa näkyykö kuva oikein? (https://www.instagram.com/p/Bfdz569Fifp/?taken-by=h4nkjaa)

Onko mikä tankosetti kysessä? Itellä tuntuu siltä, että mahdollisesti haluaisin omaani hieman pystymmän ajoasennon. Oisko uudessa tangossa juuri lääke?

_dc_
09.05.2018, 18.20
Käykö nuihin boost 141 takanavoilla oleviin Roscoe pyöriin normaalit Thule tms. kuljetuskärryjen kiinnikkeet?

MrValdemar
12.05.2018, 11.08
Mulla ainakin chariot cheetah2 ja nomad tavarakärryn kiinnikkeet molemmat kiinni, thulen omalla akselilla muistaakseni.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Raik
15.05.2018, 01.10
Ostin Roscoe 9 itselle ensimmäiseksi maasturiksi muutama viikko sitten ja olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen hankintaan. Ainut missä oikestaan häviää kaverien 29" on polut missä on pajon kiihdytyksiä ja jarrutuksia niin kiihdytyksissä ei pysy kaverien matkassa. Oikeastan kaikessa muussa pyörä toimii minusta erinomaisesti. Nyt pienen ajelun jälkeen kuitenkin tuntuu että välityksen meinaa vähän loppua kesken. Onko kukaan vaihtanut tuohon isompaa etuhammasratasta ja jos on niin minkälaisen olette laittaneet.

edit.

Sen verran vielä pakko sanoa että kokeilin kaverin Cube LTD jotain mallia niin se tuntui kuin olisis jonnekin torniin noussut. Jotenkin tuo Trek tuntui huomattavasti matalammalta ja ehkä vähän pidemmältä.

SamiMerilohi
15.05.2018, 17.48
Ostin Roscoe 9 itselle ensimmäiseksi maasturiksi muutama viikko sitten ja olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen hankintaan. Ainut missä oikestaan häviää kaverien 29" on polut missä on pajon kiihdytyksiä ja jarrutuksia niin kiihdytyksissä ei pysy kaverien matkassa.

Onks tubeless-konversio jo tehty? Plussakoon sisäkumit ainakin mun fillarissa painoivat ihan helvetisti, ja tubeless-konversion jälkeen pyörä oli ihan eri vehje.

Raik
16.05.2018, 01.49
Onks tubeless-konversio jo tehty? Plussakoon sisäkumit ainakin mun fillarissa painoivat ihan helvetisti, ja tubeless-konversion jälkeen pyörä oli ihan eri vehje.

Ei ole vielä. Vähän kerään rohkeutta kun en ole noita tubeless hommia ikinä vielä tehnyt.

kni94
16.05.2018, 02.24
Ei sen pitäisi vaikeaa olla oikeilla työvälineillä. Mielestäni onnistui helposti kun otti venttiilin sielun irti ja tööttäsi huoltoaseman ilmapisteellä renkaaseen >3bar paineet, sielu paikallaan sai ilmaa niin hitaasti että se vuoti jostain välistä. Kun rengas noussut paikalleen irrottaa ilmaletkun ja ilmat lähtee taas renkaasta. Sitten isolla ruiskulla tööttää litkut renkaaseen, taas kompuralla ilmaa renkaaseen, sitten sielu nopeaa paikalleen ja uudestaan paineet kohdalleen.

Välttelin kyllä itsekin asiaa aikani koska tuntui turhalle työlle mutta pyörä on nyt niin paljon paremman tuntuinen että tuntuu ihan oudolle. Ylämäissä tuntuu että liitää sisäkumilla ajaviin (ja omiin vanhoihin renkaisiin) verrattuna mutta on tuossa ihan hyvin rullaavat renkaatkin.

MrValdemar
16.05.2018, 17.45
Kävi myös helposti itellä, pelkkä tornipumppu riitti ja litkut vain kaadoin renkaan ja vanteen välistä. Ekana vain toki ilman litkuja pumppaa renkaan vanteelle,sitten varovasti raottaa rengasta ja litkut sisään. Pumppaus ja valmista.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

SamiMerilohi
16.05.2018, 17.50
Ei ole vielä. Vähän kerään rohkeutta kun en ole noita tubeless hommia ikinä vielä tehnyt.

Ei se mitään rakettitiedettä ole. Tarvitset vanneteipin (pari milliä leveämpi kuin vanteen sisäleveys), venttiilit ja tubeless-litkua. Nämä tarvikkeet saa paikallisesta pyöräkaupasta muutamalla kympillä. Roscoessa muistaakseni on tubeless-yhteensopivat renkaat ja vanteet. Vanteen osalta tubeless-yhteensopivuus tarkoittaa sitä, että vanteessa on hylly, jonka päälle rengas napsahtaa tiiviisti.

Katso Youtubesta asennusohjeet. Jos sinulla on kompressori, niin homma on helppo. Jos käytössä on vain jalkapumppu, niin kannattaa nostaa sisäkumin avulla rengas vanteelle. Sitten rengas pois vanteen hyllyltä vain toiselta puolelta, sisäkumi varovasti pois (niin että renkaan toinen puoli pysyy hyllyllä), ja litkut sisään. Sitten vaan pumpataan kunnes rengas nousee hyllylle. Kannattaa laittaa vähän saippuavettä renkaan ja vanteen väliin, niin nousee hyvin. Jos ei silti meinaa napsahtaa paikalleen, niin ainakin mulla on auttanut, että vetää käsin renkaan vanteen hyllylle ihan siitä venttiilin läheltä. Tässä pitää olla varovainen ettei toinen puoli putoa hyllyltä pois.

Homma oikeasti kuulostaa monimutkaisemmalta kuin se on. Plussassa tuo tubeless-konversio tekee niin ison eron, että se kannattaa ehdottomasti tehdä.

MrValdemar
16.05.2018, 21.12
En ainakaan tarvinnu vanneteippiä omassani.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

sammug
16.05.2018, 23.58
Sain poistettua edellisen kun luurilla näpertää, eniveis pari vkoa 9 ollut alla ekana maastopyöränä ja hyvinhän tuo kulkee.

Onko noissa hissitolpissa pieni klappi normaalia? Sivuttain kun satulaa liikuttaa, niin jonkun verran nitkuu. Pitäskö olla timmi tatsi vai onko normimeno?

kjb
17.05.2018, 16.17
Omassa 8:ssa tolpassa myös pieni välys joka ilmestyi noin tunnin ajon jälkeen, ei ole sen koommin muuttunut paremmaksi tai huonommaksi. Internet kertoo että samaa käytännössä kaikilla muillakin saman tolpan omistajilla.

Sen sijaan omassa takanavan laakerointi on jo nyt mielestäni melko äänekäs. Olisko 500-600km ajettu sekalaista maastoa ja tietä. Myös keskiölaakeri naksuu ujosti täydellä voimalla polkiessa. Lienee asioitava myyjäliikkeessä lähiaikoina...

Raik
19.05.2018, 00.31
Niin kyselinkin jo tossa aiemmin että onko kukaan vaihtanut tuohon eteen isompaa ratasta. Itsellä ainakin tuntuu että jos on vauhdikkaampi pätkä missä yhtään alamäkeä niin välit loppuu kesken. Muutenkin ajo muualla kuin ylämäessä painottaa kolmelle pienimmälle takarattallaalle niin isommalla eturattaalla voisi saada laajemman skaalan tasaisella käyttöön.

Jyrce
01.06.2018, 11.12
Pari viikkoa sitten hankin Roscoe 9 ensimmäiseksi maastopyöräksi ja ei tyytyväisempi voisi olla! Mukavasti kulkee pahemmassakin juurakossa ja plussa renkaat antaa aloittelijalle mukavasti anteeksi. Renkaat oli helppo litkuttaa. Toinen puoli renkaasta auki ja sitä kautta sisäkumi pois ja tubelesventtiili paikalleen. Litkut sisään ja jalkapumpulla nousi helposti vanteelle. Shimanon M365 jarrut taitaa olla kyllä aika entry level tavaraa ja tuntuu että jarrutehoa saisi olla lisää. Olisiko jarrut hyvä päivittää esim. näihin? Shimano XT M8000 http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/shimano-xt-m8000-disc-brake/rp-prod135839 Vai mikä muu jarru olisi hyvä halvemmalla hinnalla?

kni94
01.06.2018, 15.14
Millä tavoin jarrutehon tarve ilmenee? m355 ainakin saa molemmat pyörät lukkoon yhdellä sormella mutta kahvat ei ole kyllä suunniteltu yksisormiseen käyttöön. Laskettelurinnettä alas ajaessa tulee mieleen että riittääköhän nämä mutta muuten on kyllä olleet hyvin riittävät. Jos normiajossa eivät pysäytä äkkiä niin toimiiko ne oikein?

Jyrce
01.06.2018, 16.11
Joo kyllähän noilla nyt pyörä pysähtyy mutta lähinnä ajattelin, että olisiko vielä tehokkaamista jarruista hyötyä vauhdikkaampaan ajoon. Entisessä hybridissä tektron nestejarrut oli kyllä herkät ja hyvät ja yhdellä sormella jarrutti kevyesti. Tosin ei sillä pyörällä maastossa ajettu.

nikkesi
01.06.2018, 16.40
Kyllä on hyötyä kunnollisista jarruista ja näyttää olevan pyörän roscoe 9 heikoin osasarja jarrut.
En tiedä miten perustelisin paremmin.
https://www.bike-components.de/de/Shimano/SLX-v-h-Set-Scheibenbremse-BR-M7000-mit-G02S-Resinbelag-p49987/
Tosta kohtuuhinnalla hyvöt jarrut.

Jyrce
01.06.2018, 17.53
^Kiitti vinkistä! Pistetään tilaukseen.

Sambolo
04.06.2018, 01.27
Koeajoin kaverin roscoe 8 ja muutama huomio. Pyörän koko oli 19.5 minkä pitäisi kokotaulukon mukaan helposti riittää mulle(182cm) mutta tuntui jotenkin pieneltä vaikka oma pyörä vieläkin pienempi. Hissitolpassa myös välystä tässäkin ja keulasta tulee tosi reilusti öljyä putkiin. Myös aika erikoista että liikkeen jäljiltä renkaissa oli ihan tajuttoman kovat paineet, varmaan puolisen minuuttia tyhjäsin kumia ja edelleen kivikova :D Silti herätti kyllä kuumetta pyörä, tykkäsin erittäin ketterän tuntuisesta ohjattavuudesta.

Jeltsar
05.06.2018, 10.21
Kuulemma koot menee vähän erikoisesti roscoen kohdalla. Kannattaa katella ja vertailla kokotaulukoita.

Rengaspaineet varmaan liikkeen jäljiltä ajatuksella eipähän-tule-läpilyöntejä :)

Matheepatti
09.08.2018, 12.58
Trekin USA:n sivuilta näkee jo 2019 mallit. Itse olen harkinnut maastopyörän hankintaa muutaman välivuoden jälkeen ja tuli varattua nyt tuon roscoe 8:n 2019-malli. Komponenteissa on tullut jonkun verran muutosta. Kammet ja keskiö ovat vaihtuneet Truvativiin. Keskeisin muutos on kuitenkin voimansiirron vaihtuminen Sramin NX Eagleen. Takana siis uudessa mallissa 12-lehtinen 11-50 pakka.

Jarrut ilmeisesti heikentyneet entisestään. Uudessa mallissa Shimanon MT200 jarrut.

Tälläiselle maantiepyörällä pääasiassa ajavalle perusjanarille jarruista tuskin suurempaa riesaa, mutta varsinkin tuo Eagle kuulostaa houkuttavalta. Pyörän hinta on satasella noussut, mutta ulkomaisten foorumien mukaan kyseessä on edelleen hinta-laatusuhteeltaan erinomainen vehje.

VisitorQ
27.08.2018, 13.46
Olen hankkimassa ensimmäistä "kunnon" maastopyörää. Tarkoitus olisi ajaa jonkun verran polkulenkkejä kuntoilun vuoksi ja lisäksi työmatkat kesät talvet. Aluksi katselin läskipyörää, mutta päädyin lopulta 27,5+ kokoon. Ajettelen, että se olisi enemmän jokapaikan höylä kuin läskipyörä. Paikallisessa kivijalkaliikkeestä tarttui silmään tämä Roscoe 7 (2019) malli, jota olisi tulosssa lokakuussa https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/polkupy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t-trail/roscoe/roscoe-7/p/23444/?colorCode=black

Mennäänkö tällä hankinnalla ihan metsään vai kannattaisko vielä katella jotain muuta 1000€ hintaluoksssa? Värikin natsaa tässä just eikä melkein omaan silmään.

Onko noi muut Roscoe mallit halvempaan tai kalliimpaan suuntaan järkevästi perustelluimpia hankkia?

sammug
27.08.2018, 14.36
Itselläni alla tämän kesän Roscoe 9 ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Tuo parin sadan investointi olisi kyllä kannattava eli seiskasta kasiin. Saisit hissitolpan ja ilmakeulan. Joku viisaampi voi vielä avata muita speksejä.
Jos tarkoitus on hankkia fillari jokapaikan höyläksi ja työmatkalle, eikä ajo painotu niinkään metsähommiin, niin ehkä ratkaisu voisi olla joku 29er? Toki mielestäni Roscoe rullaa noilla roketti roneilla kovalla alustalla vähintäänkin hyvin. Talvesta ei vielä plussapyörästä kokemusta ole, mutta Suomi tyresin 3" Fat freddie pitäisi mahtua. Riippuen työmatkan pituudesta, niin voi olla vähän överi jokapäiväseen hyötyajoon. Tai sitten ajaa vaan, niin kuin minäkin.

VisitorQ
27.08.2018, 15.08
Itselläni alla tämän kesän Roscoe 9 ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Tuo parin sadan investointi olisi kyllä kannattava eli seiskasta kasiin. Saisit hissitolpan ja ilmakeulan. Joku viisaampi voi vielä avata muita speksejä.
Jos tarkoitus on hankkia fillari jokapaikan höyläksi ja työmatkalle, eikä ajo painotu niinkään metsähommiin, niin ehkä ratkaisu voisi olla joku 29er? Toki mielestäni Roscoe rullaa noilla roketti roneilla kovalla alustalla vähintäänkin hyvin. Talvesta ei vielä plussapyörästä kokemusta ole, mutta Suomi tyresin 3" Fat freddie pitäisi mahtua. Riippuen työmatkan pituudesta, niin voi olla vähän överi jokapäiväseen hyötyajoon. Tai sitten ajaa vaan, niin kuin minäkin.

Myyjän mukaan Roscoe 7:ssa olisi hissitolppa satula. Eikö tämä dropper -satula sitä tarkoita?

Ajattelin, että talvikeleille olis tämä hieman leveempi kumi parempi, jos pärjäis eteläsuomen talvessa ilman nastoja. Työmatka ei ole kuin 5km suunta. Tarkoitus on tosiaan ajella metsissäkin jonkin verran, kun harrastan maisemavalokuvausta niin pääsisi tutkimaan paikkoja paremmin/nopeammin kun jalkaisin.

Mitäs vaihtoehtoja tossa 29er kategoriassa on?

sammug
27.08.2018, 17.21
Kappas tämän vuoden malliin on tullut tosiaan hissitolppa ja 100e lisää hintaa. Kannattaa ottaa testiajot 29" ja 27.5+ mikäli näin et ole vielä tehnyt. Jos se Roscoe tuntuu hyvältä ja ikään kuin kutsuu poikkeamaan polulle, niin silloin se voisi olla se.
Kolme talvea aktiivisesti ajaneena (hybridillä) en lähtisi kyllä kelveille ilman nastoja. En usko, että nuo vakio ronit talvella toimisi. Eteen nyt ainakin nastaa.

Kannattaa katsella vanhoja säikeitä 29" jutuista. Tuossa äsmes suht tuore:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?59046-29-J%E4ykk%E4per%E4-1000-1500-eurGrand-Canyon-Radon-Cube-Vitus

VisitorQ
27.08.2018, 18.33
Aaargh!:) Olin jo varma, että valitsen jonkun noista Roscoe mallistosta. Nyt kuvioihin tuli sitten 29koon Vitus ja Canyon. On tää pyörän valinta hankalaa:)

VisitorQ
29.08.2018, 14.24
Kappas tämän vuoden malliin on tullut tosiaan hissitolppa ja 100e lisää hintaa. Kannattaa ottaa testiajot 29" ja 27.5+ mikäli näin et ole vielä tehnyt. Jos se Roscoe tuntuu hyvältä ja ikään kuin kutsuu poikkeamaan polulle, niin silloin se voisi olla se.
Kolme talvea aktiivisesti ajaneena (hybridillä) en lähtisi kyllä kelveille ilman nastoja. En usko, että nuo vakio ronit talvella toimisi. Eteen nyt ainakin nastaa.

Kannattaa katsella vanhoja säikeitä 29" jutuista. Tuossa äsmes suht tuore:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?59046-29-J%E4ykk%E4per%E4-1000-1500-eurGrand-Canyon-Radon-Cube-Vitus

Nyt on Roscoe 8 (2019) hommattu, perjantaina pitäisi hakea liikkeestä:) Päädyin kuitenkin tohon Trekkiin, koska en halunut tilata netin kautta vaan asioida liikkeessä. Tuntui olevan aika haluttu pyörä, koska aika monessa liikkeessä oli kaikki varattuja tai myyty. Onneksi sitten sattui löytymään muutaman soiton jälkeen suht koht läheltä liike, jossa oli vielä yksi jäljellä 19,5 kokoisena.

sammug
29.08.2018, 15.06
Nyt on Roscoe 8 (2019) hommattu, perjantaina pitäisi hakea liikkeestä:) Päädyin kuitenkin tohon Trekkiin, koska en halunut tilata netin kautta vaan asioida liikkeessä. Tuntui olevan aika haluttu pyörä, koska aika monessa liikkeessä oli kaikki varattuja tai myyty. Onneksi sitten sattui löytymään muutaman soiton jälkeen suht koht läheltä liike, jossa oli vielä yksi jäljellä 19,5 kokoisena.

Noni, onnittelut hankinnasta! Ihan mielenkiinnosta paljonko pituutta ja inseamia? Itselläni myös 19,5 ja 185/85. Niin kuin aikasemmissa viesteissä on ilmennytkin, on Roscoe jotenkin "pieni". Itse tykkään, ketterä ja hyvin kulkeva peli.

Suosittelen myös tubelesshommia heti vaan, koska tuohon vakiokiekkorengas settiin meni todella helposti, näin ensikertalaisenakin. Ei siis tarvitse teippejä, litkut ja venttiilit hommattava. Nousee hyvin tornipumpulla.

VisitorQ
29.08.2018, 15.23
Noni, onnittelut hankinnasta! Ihan mielenkiinnosta paljonko pituutta ja inseamia? Itselläni myös 19,5 ja 185/85. Niin kuin aikasemmissa viesteissä on ilmennytkin, on Roscoe jotenkin "pieni". Itse tykkään, ketterä ja hyvin kulkeva peli.

Suosittelen myös tubelesshommia heti vaan, koska tuohon vakiokiekkorengas settiin meni todella helposti, näin ensikertalaisenakin. Ei siis tarvitse teippejä, litkut ja venttiilit hommattava. Nousee hyvin tornipumpulla.

Ite olen 182cm pitkä ja äkkiseltään mitattuna toi inseam olisi 85 niin kuin sulla. Tykkään myös ketterästä ja "pienestä" pyörästä.

Jaahas, noita litkutushommia ei ole ikinä tehnyt, mutta ehkä sitä vois koittaaa. Onko laittaa mitään hyvää Youtube linkkiä ohjeisiin?

019-MTB
29.09.2018, 12.56
Tervehdys!

Edelliset kolmisen vuotta polkuja X-Caliber 9 mallilla koluttu ja jotain uutta tekisi mieli. Nykyinen on 21 tuumainen ja lyhyellä stemmillä aika hyvä. Kävin koeajamassa Roscoe 8 2019 joka oli 19,5 tuumainen ja tuntui ehkä jopa paremman kokoiselta kuin vanha vaikka olen 191 cm pitkä. Saatan Roscoen hankkia jos välirahasta päästään sopuun. Pari kysymystä kuitenkin tietäjille:

Roscoessa on Rokkarin Judy Silver keula. Ei sano minulle mitään. Mihin aiempiin malleihin tätä voisi verrata, Xc32 tai joku parempi? Keulahan tosin on tapered eli päivitettävissä tarvittaessa ylöspäin, eikö vaan? Mites noi keskiö ja navat, ovat kai ns. avoimet eikä suljetut. Uhka vai mahdollisuus?

Anteeksi jos termeissä on puutteita, en ole asiantuntija. Mitä muuta huomioitavaa tulee mieleen tai mielipiteitä puolesta tai vastaan?

Kiitos neuvoista jo etukäteen.

Sambolo
29.09.2018, 20.43
Judy on alkaen mallia noissa boost keuloissa, vastanee jotain recon 30? ihan herkkä se silti on, ei vaan kovin tukeva ja kaverilla vuoti kun seula. Mutta hyvin sillä alkuun pääsee. Päivittää voi tottakai, kaverille tuli rokkarin Yari 150mm tilalle ja on tykänny.

019-MTB
29.09.2018, 21.03
Judy on alkaen mallia noissa boost keuloissa, vastanee jotain recon 30? ihan herkkä se silti on, ei vaan kovin tukeva ja kaverilla vuoti kun seula. Mutta hyvin sillä alkuun pääsee. Päivittää voi tottakai, kaverille tuli rokkarin Yari 150mm tilalle ja on tykänny.

Kiitos vastauksesta. Mun nykyisessä on XC32 josta ei ole ollut pahaa sanottavaa, päinvastoin. Ei mitään vuotoja tai paineen menetystä. Viimeksi haarukkaan lisätty ilmaa keväällä 2017.

Syy miksi kyselen on että en halua ottaa takapakkia pyörän vaihdossa, Roscoen geometria vaan houkuttelee mutta osat saattavat olla huonommat.

Sambolo
30.09.2018, 02.30
Ysissä on pykälän parempi keula 32mm liukuputkilla. Meinasin vuotamisella että liukuputket oli jatkuvasti hyvin vahvassa öljykerroksessa ja sitä kerääntyi oikee klimppeinä. On toki myös muita samantapaisia pyöriä erilaisilla keuloilla.

019-MTB
30.09.2018, 08.32
Ysissä on pykälän parempi keula 32mm liukuputkilla. Meinasin vuotamisella että liukuputket oli jatkuvasti hyvin vahvassa öljykerroksessa ja sitä kerääntyi oikee klimppeinä. On toki myös muita samantapaisia pyöriä erilaisilla keuloilla.

Ok, nyt kun tarkoitin 2019 mallia niin ysiä ei enää ole.

Sambolo
30.09.2018, 12.06
Jahas ei näköjään olekkaan.. Mutta jos keula tuntuu omiin tarpeisiin riittämättömältä, eise hirveän kummoinen tai välttmättä kalliskaan operaatio ole vaihtaa. Tuo keula on myös vähän muuttunut siitä mitä se oli 18vm roscoessa(ainakin väri) joten voi olla parempikin. Tiedän myös tapauksia joissa 2018 mallin roscoeen vaihdettu takuuna tuo uudempi musta judy.

Munarello
02.10.2018, 18.00
Byöräkuume yrittää kiusata joten piti käydä paikallisessa ämpyilemässä. Ymmärsin, että x-kaliiperissa ja roscoessa on sama runko joten saisiko silloin ikäänkuin kaksi eri pyörää ostamalla vaikka roscoen ja siihen kaveriksi sopivat 29-kiekot? Vai tuleeko esim etuhaarukan kanssa mutkia matkaan?

k0mpo
07.12.2018, 23.34
Alta löytyy tosiaan 2018 Roscoe 9, johon jo edellisen omistajan puolesta tehty kasa muutoksia, nyt kuitenkin kutkuttelisi ostaa fillariin myös 29 kiekot. Sen olen ymmärtänyt että 148x112 saa niillä päätyholkeilla muutettua taakse sopivaksi, mm Hopen sekä DT Swissin laitoksiin, mutta minkäsmoinen kiekko siihen eteen sopii? Sen verta noviisi kuitenkin vielä nippelitiedon suhteen että ei ihan kaikki ole vedenselvää :rolleyes:

Mahtaisivatkohan esimerkiksi nämä (https://www.fillaritori.com/topic/137549-hope-pro4-stans-arch-ex-mk3-29/) soveltua sopivilla adaptereilla Roscoeen?

SamiMerilohi
08.12.2018, 11.46
Alta löytyy tosiaan 2018 Roscoe 9, johon jo edellisen omistajan puolesta tehty kasa muutoksia, nyt kuitenkin kutkuttelisi ostaa fillariin myös 29 kiekot. Sen olen ymmärtänyt että 148x112 saa niillä päätyholkeilla muutettua taakse sopivaksi, mm Hopen sekä DT Swissin laitoksiin, mutta minkäsmoinen kiekko siihen eteen sopii? Sen verta noviisi kuitenkin vielä nippelitiedon suhteen että ei ihan kaikki ole vedenselvää :rolleyes:

Mahtaisivatkohan esimerkiksi nämä (https://www.fillaritori.com/topic/137549-hope-pro4-stans-arch-ex-mk3-29/) soveltua sopivilla adaptereilla Roscoeen?

Edessä on normaali Boost-läpiakseli 15x110 mm, eli tuo linkittämäsi etukiekko ei sovi. Tarvitset Boost-kiekkoparin (110x15 ja 148x12) ja sitten taakse pikalinkkuadapterit.

k0mpo
09.12.2018, 23.39
Edessä on normaali Boost-läpiakseli 15x110 mm, eli tuo linkittämäsi etukiekko ei sovi. Tarvitset Boost-kiekkoparin (110x15 ja 148x12) ja sitten taakse pikalinkkuadapterit.
Tattista (y)

Scrap
10.12.2018, 09.20
Kökkö.

Ei mahdu Fat Freddie taakse 2019 Roscoe 8:iin.

Muuten mahtuu just just, valukarvat laahaavat takahaarukkaa, mutta ketju tarraa renkaan kylkeen kahdella isoimmalla takarattaalla.


Mitähän sitten keksisi?

Reba
10.12.2018, 11.05
Itse yrittäisin pärjätä ilman niitä kahta ratasta ja säätäisin vaihtajan liikerataa, niin että ei pääse vahinkoa sattumaan.

SamiMerilohi
10.12.2018, 17.03
Itse ostaisin 2,6" ISP:t. Runkokin joustaa sen verran, että jos renkaan ja rungon välissä on tilaa vain muutama milli, niin se ei minusta ole tarpeeksi.

Yellow Me
10.12.2018, 21.21
Duunikaverin Roscoe 9:sä on kiinni fat freddie 3" ja voin vahvistaa,että mahtuu taakse

Kökkö.

Ei mahdu Fat Freddie taakse 2019 Roscoe 8:iin.

Muuten mahtuu just just, valukarvat laahaavat takahaarukkaa, mutta ketju tarraa renkaan kylkeen kahdella isoimmalla takarattaalla.


Mitähän sitten keksisi?
Onko tosiaan näin, että 2018(?) Roscoe 9:iin mahtuu fat freddie, mutta 2019 Roscoe 8:iin ei? Itsellä 2018 Roscoe 9, mutta nastarenkaat ainakin toistaiseksi hankkimatta.

Scrap
10.12.2018, 23.32
Mikäs voimansiirto 2018 oli 9:ssä. Muistelisin ulkoa, että siinä oli vain 11 vaihdetta.

2019 8:ssa on NX Eagle. Voiko se ylimääräinen 50 hampainen ratas takana tehdä tuon?

Yellow Me
11.12.2018, 19.08
Mikäs voimansiirto 2018 oli 9:ssä. Muistelisin ulkoa, että siinä oli vain 11 vaihdetta.

2019 8:ssa on NX Eagle. Voiko se ylimääräinen 50 hampainen ratas takana tehdä tuon?

2018 9:ssä on 11-vaihteinen XT, joten tuo voi selittää ketjujen osumisen renkaaseen, mutta onko takahaarukoissa eroa? Edellisten kommenttien perusteella ainakin vuosimallissa 2019 on haarukassakin aika niukasti tilaa.

Scrap
11.12.2018, 23.46
Katsoo jos jaksaa repiä sen FF:n takas vanteelle ja ottaa kuvia.

Kyseessä vaimon pyörä, jonka koko on 17,5. Noissahan pitäs olla sama chainstay koosta riippumatta, mutta tiedä häntä. WSD pyörässä pitäs olla sama runko kuin perusmallissa.

k0mpo
13.01.2019, 14.23
Tänään oli ensimmäinen yritys saada 45Nrth Wrathchild 27,5x3,0" tubeleksena Roscoe Ysiin, mutta ei kyllä onnannut varsipumpulla. Oli sen verta löyhää että suhisi ilma vain ulos vanteen ja renkaan reunojen välistä. Loppus aika ja piti töihin lähteä pahus. Täytynee käydä tekemässä visiitti huolto-aseman kompressorille vanteiden kanssa jos saisi nousemaan isommalla ilmamassalla :rolleyes:

jame1967
13.01.2019, 14.55
Saako venttiilistä sielun irti , ei nouse välttämättä kompurallakaan.
Ilman sielua kun saa nouseen , nopsaan ruuvaa sielun paikalleen , onnistuu pienellä harjoittelulla .
Sykloon sain 42 mm nastikset nouseen tällä konstilla.

k0mpo
14.01.2019, 14.18
Ei kyllä tuu yhtään mitään tästä.. Vedin vielä toisen kierroksen teippiä, ja hommasin jalkapumpun jossa säiliö johon ladataan paineet valmiiksi juuri tubeleshommia varten. Alkaa loppua jo toivo ;D

stumpe
14.01.2019, 15.12
Ei kyllä tuu yhtään mitään tästä.. Vedin vielä toisen kierroksen teippiä, ja hommasin jalkapumpun jossa säiliö johon ladataan paineet valmiiksi juuri tubeleshommia varten. Alkaa loppua jo toivo ;D

Tää kuuluis tonne Tbl-ketjuun, mutta muutama niksi vielä:

-Nosta sisurilla kumi vanteen hyllylle, irroita toinen puoli ota sisuri pois (eli toinen puoli kumista pysyy hyllyllä)
-Liukasta tuhdilla fairyvedellä kumin reunat
-Laita kiekko makaamaan maahan niin päin että irtonainen puoli maahan päin
-Venttiilistä sielu irti
-Poks ja pam kumi on hyllyllä! Jos ei ole niin rengasmuovilla nostat kumin reunaan vanteen hyllylle

k0mpo
16.01.2019, 18.58
Tää kuuluis tonne Tbl-ketjuun, mutta muutama niksi vielä:

-Nosta sisurilla kumi vanteen hyllylle, irroita toinen puoli ota sisuri pois (eli toinen puoli kumista pysyy hyllyllä)
-Liukasta tuhdilla fairyvedellä kumin reunat
-Laita kiekko makaamaan maahan niin päin että irtonainen puoli maahan päin
-Venttiilistä sielu irti
-Poks ja pam kumi on hyllyllä! Jos ei ole niin rengasmuovilla nostat kumin reunaan vanteen hyllylle

Kiitti vinkeistä, näillähän se napsahti paikalleen! Tässä muutama otos valmiista laitoksesta jos ketään kiinnostaa.

Roscoe 9 and 49nrth wrathchild 27,5+ https://imgur.com/gallery/MCniMVV