Näytä tavallinen näkymä : Ison kapasiteetin akkupaketti ajovaloille pulloon rakennettuna (DIY)
Evern00b
25.09.2017, 20.57
Rahalla saa Lupinea ja muita vastaavia tehokkaita valoja isoilla akuilla varustettuna, mutta saisiko muutaman tuhatta lumenia metsäajoihin syöttävän akun rakennettua myös murto-osalla kustannuksista hieman askartelemalla? Tässä ketjussa voisi keskustella yleisesti pulloakuista, niiden rakentamisesta ja muusta asiaan liittyvästä.
Itsellä haaveena olisi rakentaa edullisesti tehokas, hyvällä kapasiteetilla varastettu 7.4V akkupaketti normaalikokoiseen juomapulloon. Hyvä kapasiteetti voisi tarkoittaa tässä yhteydessä vaikkapa yli 10000 mAh . Tarkoituksena tarjota virtaa tangossa olevalle kiinanvalolle tai vaikka valoparille. Juomapullossa akut saa kätevästi suojaan luonnonvoimia vastaan ja samalla pyörästä löytyy myös sopiva teline akkupaketin kiinnittämiseen.
Pulloakkujahan saa ostettua myös valmiiksi kasattuna (http://www.batteryspace.com/Water-Bottle-Battery-Li-Ion-7.4V-10.4Ah-79.96wh-with-Trail-Tech-female.aspx), mutta niiden hinta ei taas ole aivan edullisimmasta päästä, vaan hinnat menevät järjestään päälle sadan euron jo ennen tulleja ja ALV:ja. Normaalit suuren kapasiteetin akut taas ovat monesti hieman hankalan suuria, neliskanttisia rakennelmia, joita ei ole kovinkaan helppo upottaa pulloon. Normaalit 2600 mAh akut saa sujautettua pulloon helposti, mutta suurin osa pullon tilavuudesta jää käyttämättä ja kapasiteettitoive ei toteudu.
Onko foorumilla Pelle Pelottomia, jotka olisivat jo rakennelleet vastaavia pulloakkuja omaan käyttöön tai tietävät, miten kyseinen kapistus tehdään edullisesti, turvallisesti ja teknisesti oikein? Vaikka tarkoitus on rakentaa akkupaketti edullisesti, pitäisi tuotoksen olla kuitenkin sen verran turvallinen, että sitä voi esimerkiksi ladata ja säilyttää kohtuullisella varmuudella siitä, ettei talo pala hetkenä minä hyvänsä.
Minä olen tehnyt niin, että juomapullossa on kaksi akkupakettia. Molempien kaapelit tulee ulos. Reiän olen tiivistänyt niin, että vesisateellakin voi reissata.
Toisesta kun loppu virtanen, niin vaihtaa lampun toiseen akkupakettiin kiinni.
^^ Menee vähän toistoksi, mutta mitä latureita olette käyttäneet isoissa akuissa? yhden ison akku paketin tein ja lataus kestää ihan liian pitkään pikkuakun laturilla.
Evern00b
26.09.2017, 09.22
Minä olen tehnyt niin, että juomapullossa on kaksi akkupakettia. Molempien kaapelit tulee ulos. Reiän olen tiivistänyt niin, että vesisateellakin voi reissata.
Toisesta kun loppu virtanen, niin vaihtaa lampun toiseen akkupakettiin kiinni.
Valmiit akkupaketit lienevät helpoin ja halvin ratkaisu tähän tarpeeseen. Mitenhän riskialtista olisi modata setuppia hieman ja kytkeä akut rinnan, jolloin pullosta tulisikin vain yksi kaapeli ulospäin?
Evern00b
26.09.2017, 09.52
^^ Menee vähän toistoksi, mutta mitä latureita olette käyttäneet isoissa akuissa? yhden ison akku paketin tein ja lataus kestää ihan liian pitkään pikkuakun laturilla.
Kerrohan hieman lisää tekemästäsi akkupaketista, niin muiden on helpompi auttaa.
Evern00b
26.09.2017, 10.00
HobbyKingistä saisi esimerkiksi 2x 5700 mAh 7.4v kovakuorisia LiPo-akkuja (https://hobbyking.com/en_us/zippy-5700mah-2s3p-25c-saddle-pack.html) 22 euron hintaan. Nämä rinnan kytkemällä ja pulloon järkevästi asentamalla kasassa olisi (ainakin teoriassa) 11.400 mAh akkupaketti helposti alle 40 euron budjetilla.
Kaapelointi ja mahdollisesti jonkinlaiset suojapiirit olisivat vielä tarpeen. Miten lähtisitte rakentamaan tällaista kokonaisuutta? Onko joku jo rakentanut?
Jos erilliset akkuapaketit kytkisi ulkopuolisella y-haaralla rinnakkain,voisi molemmat ladata erikseen yhtäaikaisesti(2 laturia),latausaika puolittuisi.Oisko hölmö ratkaisu ?
LiPo-akkuja voi kytkeä rinnan kennotasolla, eikä kapasiteetinkaan täydy olla sama. RC-akuissa on yleensä balancer-liitin. Balancer-liittimet yhteen kytkemällä saadaan jännitteet tasattua kennotasolla ja sen jälkeen voi yhdistää päävirtakaapelin ja alkaa ottaa isompaa virtaa ulos.
Takavuosina tuli tehtyä parikin "pulloakkua". 750ml pulloon mahtuu 20kpl 18650-kennoa, jos niistä haluaa rakentaa. Omassa käytössä on RC-lennokin akku. Se on pienempi ja kapasiteetti on riittävä. Pullotelineen asennushelppoutta se ei tarjoa, mutta remmeillä vaakaputken alle roikkumaan kiinnittäminenkään ei liian vaikealta ole tuntunut.
Läppärin ja akkuporakoneen 18650 kennoista olen rakennellut akkuja eri tarpeisiin. Lisää balanseri piuhan ja lataus radio ohjattavien latauskalustolla onnistuu tarvittaessa nopeasti.
Vaikka https://hobbyking.com/en_us/batteries/battery-chargers.html tuolta löytyy latureita ja piuhoja.
Itsellä http://www.progressiverc.com/icharger-308duo.html rc-helikoptereita varten.
Evern00b
26.09.2017, 11.52
LiPo-akkuja voi kytkeä rinnan kennotasolla, eikä kapasiteetinkaan täydy olla sama. RC-akuissa on yleensä balancer-liitin. Balancer-liittimet yhteen kytkemällä saadaan jännitteet tasattua kennotasolla ja sen jälkeen voi yhdistää päävirtakaapelin ja alkaa ottaa isompaa virtaa ulos.
Miten tässä tapauksessa voidaan varmistaa, että valo ei tyhjennä akkuja liian tyhjäksi? Vaikuttaa siltä, että samassa varaustilassa olevat akut voi kytkeä helposti rinnan yksinkertaisella kaapelivirityksellä, mutta jollain tavalla pitäisi varmistaa, ettei kennojen varaustaso tipu niin alas, että kohta syttyy tulipalloja akkuja ladatessa. PCB:tä tähän hommaan en löydä mistään...
Takavuosina tuli tehtyä parikin "pulloakkua". 750ml pulloon mahtuu 20kpl 18650-kennoa, jos niistä haluaa rakentaa.
Kolvasitko itse kennot yhteen vai käytitkö jotain telinettä? Noiden kennojen pistehitsaaminen yhteen nikkeliliuskojen kanssa olisi tietysti mainio tapa, mutta kalusto ei ole kovinkaan halpaa tai yleisesti saatavilla lainaksi.
Läppärin ja akkuporakoneen 18650 kennoista olen rakennellut akkuja eri tarpeisiin. Lisää balanseri piuhan ja lataus radio ohjattavien latauskalustolla onnistuu tarvittaessa nopeasti.
Mitenkäs näissä olet hoitanut kennojen yhdistämisen?
Miten tässä tapauksessa voidaan varmistaa, että valo ei tyhjennä akkuja liian tyhjäksi?
Mitenkäs näissä olet hoitanut kennojen yhdistämisen?
Ainakin osa lampuista osaa varoitella matalasta jännitteestä.
Kennot olen yhdistänyt isolla kolvilla ja fluksilla, napojen puhdistus, mahdollinen jäähdytys, juotosfluksia, lämmitys ja tina pohjustus. Yhdistämiseen johtoa tai vaikka tinaimunauhaa. Mielellään ainakin 150w kolvi, mutta onnistuu vaikka pikkuisella juotosasemalla.
Lämmitys mahdollisimman nopeasti, mutta nuo ei ole niin herkkiä kuin lipot, ja ovat muutenkin vakaampia.
Huolellisuutta vaan ettei oikosulje esim kennon runkoa (-) ja plus napaa.
Kerrohan hieman lisää tekemästäsi akkupaketista, niin muiden on helpompi auttaa.
En muista akkujen mallia (32900?), li-ion akuista silloin tein, 3,2v muistaakseni, amppeereita en muista, mutta isoja olivat (5000mAh?) 8kpl, ulos tulo jännite 7,4v, jäänneet käyttämättä kun ei ollut riittävän tehokasta laturia.
Täytyykin etsiä se ja hommata rc-akku laturi.
Itse olen tuupannut juomapulloon "20 000mah" usb powerbankin ja vetänyt siitä jatkokaapelit ulos pullonkorkista lataukseen ja virranottoon. Käytössä siis usb roikalla varustettuja lamppuja ebaystä.
18650-akkuja olen juottanut tehokkaalla kolvilla ja kuparipunoksella yhteen. Samaa näyttää Moskakin harrastaneen. Kennon juotoskohtaa voi vähän hioa ja sitten juottaa mahdollisimman nopeasti. Ainakaan toistaiseksi ei ole päässyt syntymään vaurioita.
Minun tapauksessa lamppu pitää huolen jännitteenvalvonnasta. Jos lamppu ei huolehdi, pitää alijännitteeltä suojautua sopivalla suojapiirillä. LiPo-suojapiirejä löytyy esim. ebaysta. Tässä haun ensimmäinen osuma (http://www.ebay.co.uk/itm/2S-8A-Li-ion-Lithium-LiPo-Battery-18650-Charger-Protection-Board-Cell-7-4V-8-4V/252886584656?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.M BE%26ao%3D2%26asc%3D47510%26meid%3D15da052c284c40b 68cda6c55210de132%26pid%3D100005%26rk%3D4%26rkt%3D 6%26sd%3D222018014353&_trksid=p2047675.c100005.m1851). Rinnan kytkettyjä kennoja ei tarvitse erikseen valvoa, sillä niiden jännite pysyy samana. Riittää, kun "kenno-kerrokset" on kytketty suojapiiriin. Latauksen helpottamiseksi jokainen "kenno-kerros" olisi hyvä olla samalla totaalikapasiteetilla. Lataukseen kannattaa käyttää jotain balansoivaa laturia, eli vaikka Moskan linkkaamia Hobbykingin latureita. Ja niistä helpoimmin käytettäviä on sellaiset, jotka ottaa seinästä töpselisähköä sisään. Jos autosta lataaminen on tärkeää, niin silloin tietysti kannattaa katsoa DC:tä käyttäviä latureita.
Evern00b
27.09.2017, 12.14
18650-akkuja olen juottanut tehokkaalla kolvilla ja kuparipunoksella yhteen. Samaa näyttää Moskakin harrastaneen. Kennon juotoskohtaa voi vähän hioa ja sitten juottaa mahdollisimman nopeasti. Ainakaan toistaiseksi ei ole päässyt syntymään vaurioita.
Tässä kohdassa taitaa se edullisuus-aspekti rakentamisessa kadota, jollei valmiiksi jo omista sopivia laitteita. Käy tietenkin koko ajan edullisemmaksi, mitä enemmän omia virityksiä rakentelee.
Minun tapauksessa lamppu pitää huolen jännitteenvalvonnasta. Jos lamppu ei huolehdi, pitää alijännitteeltä suojautua sopivalla suojapiirillä. LiPo-suojapiirejä löytyy esim. ebaysta. Tässä haun ensimmäinen osuma (http://www.ebay.co.uk/itm/2S-8A-Li-ion-Lithium-LiPo-Battery-18650-Charger-Protection-Board-Cell-7-4V-8-4V/252886584656?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.M BE%26ao%3D2%26asc%3D47510%26meid%3D15da052c284c40b 68cda6c55210de132%26pid%3D100005%26rk%3D4%26rkt%3D 6%26sd%3D222018014353&_trksid=p2047675.c100005.m1851). Rinnan kytkettyjä kennoja ei tarvitse erikseen valvoa, sillä niiden jännite pysyy samana. Riittää, kun "kenno-kerrokset" on kytketty suojapiiriin. Latauksen helpottamiseksi jokainen "kenno-kerros" olisi hyvä olla samalla totaalikapasiteetilla. Lataukseen kannattaa käyttää jotain balansoivaa laturia, eli vaikka Moskan linkkaamia Hobbykingin latureita. Ja niistä helpoimmin käytettäviä on sellaiset, jotka ottaa seinästä töpselisähköä sisään. Jos autosta lataaminen on tärkeää, niin silloin tietysti kannattaa katsoa DC:tä käyttäviä latureita.
Halvoissa riistovaloissa ei taida olla kovinkaan hienostunutta tekniikkaa, valo lähinnä palaa niin pitkään kuin on jännitettä tarjolla.
Kyseinen PCB on tarkoitettu kahden 3.7V "kenno-kerroksen" liittämiseen sarjassa, mutta se ilmeisesti myös sopii 7.4V valvontaan, jos jättää tuon BM-kytkennän käyttämättä?
Siinä tuotekuvassa on selkeä kytkentä, miten 7.4V akkupaketti tulee kytkeä. Koko akkupaketin jännite otetaan ulos P+ ja P- täplistä ja veikkaan, ettei sitä ulostulojännitettä ole, jos BM jätetään kytkemättä. Jos akkupaketin kasaa itse, ei pitäisi olla mikään ongelma vetää ohutta johtoa kennojen välistä BM:ään.
20kpl 18650 kennoa, suojapiiri, johtoa, liittimet, pullo ja sitten tarvittavat työkalut, eli kolvi ja mekaaniseen työstöön tarvittavat työkalut. Edullisuus on uhteellista.
Evern00b
27.09.2017, 13.02
Siinä tuotekuvassa on selkeä kytkentä, miten 7.4V akkupaketti tulee kytkeä. Koko akkupaketin jännite otetaan ulos P+ ja P- täplistä ja veikkaan, ettei sitä ulostulojännitettä ole, jos BM jätetään kytkemättä. Jos akkupaketin kasaa itse, ei pitäisi olla mikään ongelma vetää ohutta johtoa kennojen välistä BM:ään.
Mikäli liitetään 2 kpl 7.4V LiPo-akkua rinnan ja tarkoitus olisi valvoa tämän kokonaispaketin jännitettä, vaikuttaisi, ettei tällä kyseisellä suojapiirillä voi sitä tehdä jos myös BM tulee kytkeä. Jos kyseessä olisi kaksi 3.7V LiPo-akkua, tämä taas varmasti toimii, mutta en ole ainakaan itse löytänyt kovinkaan suuren kapasiteetin 1S LiPoja.
Mikäli liitetään 2 kpl 7.4V LiPo-akkua rinnan ja tarkoitus olisi valvoa tämän kokonaispaketin jännitettä, vaikuttaisi, ettei tällä kyseisellä suojapiirillä voi sitä tehdä jos myös BM tulee kytkeä. Jos kyseessä olisi kaksi 3.7V LiPo-akkua, tämä taas varmasti toimii, mutta en ole ainakaan itse löytänyt kovinkaan suuren kapasiteetin 1S LiPoja.
Lipoja pitäisi aina valvoa kennotasolla, ei pelkästään 7,4 voltin pakettia, vaan myös kennojen välistä. Rinnakkain niitä voi olla ja niiden jännite laskee käytössä samaa kyytiä, mutta sarjassa olevien settien jännite laskee settien kapasiteetin määräämällä tahdilla.
Jos kennoissa on (ja niitä on) laatueroja, niin toinen voi olla esim 1350mah kapasiteetiltaan ja toinen 1220mah. Nuita kun puretaan niin 1220mah akku tyhjenee aikaisemmin ja saattaa päästä liian tyhjäksi, ennenkuin kokonaisjännite laskee liian alas. asian tärkeys korostuu mitä enemmän kennoja on sarjassa ja viimeistään ladatessa pitää seurata, että mikä on lähtötilanne (hyvä laturi näyttää balanseri portin kautta). Esim kopterin 12S akkusetissä saattaa yksittäinen kenno olla täysin tyhjä ja silti jännite on päälle 40V.
Mistä akkupaketeista tai kennoista on nyt tarkoitus rakentaa?
Evern00b
27.09.2017, 15.02
Mistä akkupaketeista tai kennoista on nyt tarkoitus rakentaa?
Siis esimerkiksi näistä: 2x 5700 mAh 7.4v kovakuorisia LiPo-akkuja (https://hobbyking.com/en_us/zippy-5700mah-2s3p-25c-saddle-pack.html) Hobbykingistä.
Evern00b
27.09.2017, 15.05
Lipoja pitäisi aina valvoa kennotasolla, ei pelkästään 7,4 voltin pakettia, vaan myös kennojen välistä. Rinnakkain niitä voi olla ja niiden jännite laskee käytössä samaa kyytiä, mutta sarjassa olevien settien jännite laskee settien kapasiteetin määräämällä tahdilla.
Jos kennoissa on (ja niitä on) laatueroja, niin toinen voi olla esim 1350mah kapasiteetiltaan ja toinen 1220mah. Nuita kun puretaan niin 1220mah akku tyhjenee aikaisemmin ja saattaa päästä liian tyhjäksi, ennenkuin kokonaisjännite laskee liian alas. asian tärkeys korostuu mitä enemmän kennoja on sarjassa ja viimeistään ladatessa pitää seurata, että mikä on lähtötilanne (hyvä laturi näyttää balanseri portin kautta). Esim kopterin 12S akkusetissä saattaa yksittäinen kenno olla täysin tyhjä ja silti jännite on päälle 40V.
Hyviä pointteja ottaa huomioon. Onko sinulla tiedossa ratkaisua rinnakkain olevien LiPojen jännitteen valvontaan - ei siis ainoastaan latauksessa vaan myös käytössä?
Hyviä pointteja ottaa huomioon. Onko sinulla tiedossa ratkaisua rinnakkain olevien LiPojen jännitteen valvontaan - ei siis ainoastaan latauksessa vaan myös käytössä?Eihän rinnakkain olevien valvonta poikkea mitenkään yksittäisistä kennoista, kun kennot ovat rinnan niin niiden jännite on sama kaikissa. Sarjassa olevat tarvii vaikka tuommoisen linkatun piirin
Evern00b
27.09.2017, 15.14
Itse olen tuupannut juomapulloon "20 000mah" usb powerbankin ja vetänyt siitä jatkokaapelit ulos pullonkorkista lataukseen ja virranottoon. Käytössä siis usb roikalla varustettuja lamppuja ebaystä.
5V valoilla tämä virtapankki pullossa on varmasti ihan toimiva setti, olettaen, että virtapankki antaa tarpeeksi virtaa ulos. Kovin tehokkaita valoja ei tällä ratkaisulla taida olla tarjolla..? Reilut 10W lienee käytännössä tehorajoite joka tapauksessa.
Itselläni on jo valmiiksi hallussa useampi 7.4V jännitettä käyttävä Magicshine-kopio 1-5 T6-ledillä. Näiden mukana tulevissa akuissa riittää kapasiteettia noin 1,5-2h ajeluihin, mutta olisi kätevää jos voisi käydä heittämässä pidemmänkin lenkin. Koskapa nämä valot ilmoittavat virran loppumisesta sammumalla kokonaan aivan yllättäen, olisi parempi olla mukana mieluummin liian suuri akkukapasiteetti kuin liian pieni.
Evern00b
27.09.2017, 15.17
Eihän rinnakkain olevien valvonta poikkea mitenkään yksittäisistä kennoista, kun kennot ovat rinnan niin niiden jännite on sama kaikissa. Sarjassa olevat tarvii vaikka tuommoisen linkatun piirin
Asetellaan kysymys uudelleen: mikä olisi toimiva väline valaisimen ja akkujen väliin, joka varmistaisi, ettei akut mene liian tyhjäksi käytössä? Oletetaan, että akuissa ei ole suojausta ja valo imee surutta kaiken virran mitä lähtee.
Asetellaan kysymys uudelleen: mikä olisi toimiva väline valaisimen ja akkujen väliin, joka varmistaisi, ettei akut mene liian tyhjäksi käytössä? Oletetaan, että akuissa ei ole suojausta ja valo imee surutta kaiken virran mitä lähtee.
Tuokaan ei ole akun ja lampun välissä, vaan tasausjohdossa.
http://www.ebay.co.uk/itm/2s-3s-7-4v-11-1v-On-Board-Lipo-Low-Voltage-Alarm-Buzzer-Checker-UK-Seller-/141296350513?hash=item20e5eb3531:g:E~4AAOxyeglTafh x
tuolla kyllä älyttömät postit, nita on vaikka https://hobbyking.com/en_us/batteries/battery-accessories-adaptors/battery-voltage-indicators.html
Siis esimerkiksi näistä: 2x 5700 mAh 7.4v kovakuorisia LiPo-akkuja (https://hobbyking.com/en_us/zippy-5700mah-2s3p-25c-saddle-pack.html) Hobbykingistä.
Linkin akussa on kaksi 3.7mAh osiota, jotka yhdistetään sillä paksulla mustalla johdolla. Siitä, tai sitten balacer-liittimen keskimmäisestä johto BM-täplään, niin suojapiiri toimii.
Evern00b
27.09.2017, 16.43
Tuokaan ei ole akun ja lampun välissä, vaan tasausjohdossa.
http://www.ebay.co.uk/itm/2s-3s-7-4v-11-1v-On-Board-Lipo-Low-Voltage-Alarm-Buzzer-Checker-UK-Seller-/141296350513?hash=item20e5eb3531:g:E~4AAOxyeglTafh x
tuolla kyllä älyttömät postit, nita on vaikka https://hobbyking.com/en_us/batteries/battery-accessories-adaptors/battery-voltage-indicators.html
Jepa, toimiihan se näinkin (jos on kuulo tallella). :)
Linkin akussa on kaksi 3.7mAh osiota, jotka yhdistetään sillä paksulla mustalla johdolla. Siitä, tai sitten balacer-liittimen keskimmäisestä johto BM-täplään, niin suojapiiri toimii.
Ahaa, no sitten! Tämäpä selvitti asiaa.
Ymmärsin tuotekuvauksesta, että kyseessä olisi kaksi 7.4V 5700maH akkua. Jos kerran on kaksi 3.7V 5700mAh akkua ja sarjaliitäntäkaapeli, niin sitten jäädään taas tuosta >10.000mAh tavoitteesta.
Tommosen minä tein taannoin.
Sisältää suojattuja 18650 akkuja (3400mah) yhteensä 12kpl (40800mah). Koottu kahdeksi erilliseksi 2s3p setiksi, joille molemmille oma ulostulo ja oma balansointiliitin. Käytän kahta lamppuakin, mikä on osoittautunut tosi käteväksi ja tuo lisävarmuutta kun on kaksi kokonaan erillistä systeemiä. Voi esimerkiksi rauhassa pitää toista kirkkaana ja toisella säästellä akkua. Auton vastaantullessa voi aina kädellä peittää kirkkaamman. Lisäksi valokuviota pystyy muokkaamaan kahdella lampulla erilaiseksi.
Paketin sai käteväksi tiiviiksi pötköksi kun pyöreät akut laittoi kolmen muodostomaksi kolmioksi, joita neljä peräkkäin. Siihen paperien muovitaskusta tehty muovi kääräisty päälle muotin suojaksi ja sitten lasikuitu-twill-kankaasta päälle kiertäen tuli tiivis, kevyt ja jäykkä paketti johon sitten kolvailujen jälkeen pujotin akut takaisin.
Semmoisen havainnon tein versiossa 1, että joko paketin pitää olla 100% tiivis (siis todella tiivis) tai sitten sen pitää reilusti hengittää. Muuten kondensoituu vettä sisään. Pari akkua meni vaihtoon ja versiossa 2 porasin parit tuuletusreiät.
Laturina on joku vähän liiankin hieno RC-käyttöön tehty laite jolla voi ladata vaikka minkälaisia akkuja balansoidusti ja lataustehon valiten.
http://www.elisanet.fi/rikujatiia/akku.jpg
Evern00b
28.09.2017, 12.46
Tommosen minä tein taannoin.
Noniin, siinä on kyllä sekä hienoa DIY-henkeä, että suuri akkukapasiteetti. Minkälaisella systeemillä kolvailit akut?
Akut pitää tietysti olla sellaisia joissa on korvakkeet juotosta varten ja niistä sitten suoraan johtoihin kolvilla kiinni.
cyclomiha
07.10.2017, 16.31
Minulla on xxl:n euron juomapullossa akkula.fi :stä ostettu enerpowerin 7.2V akkupaketti ja pullon korkissa IP67-suojattu on-off-on kytkin. Magicshinen jatkojohto johtona jolloin valo käy suoraan lamppuuni ja lataus hoituu samalla piuhalla enerpowerin li-ion laturilla. Akkupaketti piti avata ja järjestellä kennot toiseen järjestykseen jotta sain pullonsuusta sisälle, pehmusteena pullon pohjalla ja sisäseinillä sekä akkupaketin päällä lidlistä eurolla ostettua pehmeää suihkumattoa :) Kytkin mahdollistaisi toisenkin akkupaketin käytön mutta pullossa olisi jo todella ahdasta. Valoni ottaa virtaa täysteholla 3A ja katkasijalle luvataan kestoa 6A, akkupaketin maksimivirta on puolestaan 5A
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171007/1e4f9fc3e899ea972c4990594d052067.jpg
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.