PDA

Näytä tavallinen näkymä : Päivän sitaatti!

Jopotuinen
24.09.2017, 09.50
Johanna Tukiaisen innoittamana uusi säie, johon voi nipsasta huvittavan tai muutoin puhuttelevan sitaatin. Sitaatin asiayhteyden katkeaminen ei ole ongelma, linkin lähteeseen voi laittaa tai olla laittamatta.

Jopotuinen
24.09.2017, 09.51
Johanna Tukiainen muistelee eroottisia kuviaan: "En yhtään ihmettele, että herätti kateutta" :cool:

Jopotuinen
24.09.2017, 09.52
Lastenohjelma Maija Mehiläisessä vilahti penis.
Noin puolella maapallon väestöstä on penis, eli elintä voi pitää täysin luonnollisena asiana.

Jopotuinen
24.09.2017, 09.54
Erika Vikman on turhautunut siihen, että ihmisiä tuntuu kiinnostavan Erikan musiikkiuran sijaan ainoastaan suhde Dannyyn.

Ja Dannya kiinnostaa Erikan vesirajan ura, miksikäs ei.

tempokisu
24.09.2017, 10.24
Johanna Tukiainen muistelee eroottisia kuviaan: "En yhtään ihmettele, että herätti kateutta" :cool:

Mä laitoin ton jo toiseen topicciin.

ps. nyt sä Jopo viimein paljastuit; luet Seiskan ja Iltasanomien nettisivuja vielä ahkerammin kuin minä. :p nolouden huippu.

Aamulehden urheilu-uutisista, tosin lauantain lehdestä:
"Se ( Vuoden Urheilija) titteli eikiinnosta minua yhtään, jos olen ihan rehellinen. Vuoden urheilijaksi valitseminen ei hatkauttaisi suuntaan eikä toiseen. Se on vain yksi palkinto muiden joukossa."

Minä niin olisin halunnut kuulla tämän siinä Vuoden Urheilija-gaalassa!

nure
24.09.2017, 12.14
Halvat huvit tai sitten lääkitys jäänyt väliin...

tempokisu
24.09.2017, 12.19
^ otan verenpainelääkkeet ihan joka aamu. Migreeninestolääkkeen otin ihan just :D

Mutta olen kyllästyny näihin lässytyksiin " teen parhaani katsotaan mihin se riittää", "sija 25 on tosi hyvä" ( täysin väärä asenne) ja tosiaankin VU-gaalassa "tämä on maailman suurin tunnustus ja merkitsee minulle niin paljon.." jos siellä jaettaisiin 100 000 euroa tunnustusta niin se ehkä jo merkitsisi jotain. Tykkään jos joku uskaltaa ( uskaltaisi) sanoa niin kun oikeasti ajattelee, jos ja kun on tavoitteita niin mitä sitä "...joo jos nyt vaikka olisi 20 joukossa niin ihan kiva".

Sä et nyt ymmärtäny, ja minä en ole ymmärtänyt kilpaurheilijoita jotka menee kisoihin hakeen sijaa 10+. Kisoihin mennään voittamaan.

Dr TuKo
24.09.2017, 12.45
Mutta olen kyllästyny näihin lässytyksiin Minä taas olen kyllästynyt sitaatteihin ilman mainintaa alkuperäisestä lausujasta.

tempokisu
24.09.2017, 13.30
No toi "..teen parhaani" sen sanoneet on niin pitkä lista että ei kuule jaksa :D

Dr TuKo
24.09.2017, 14.35
^Aamulehtikö se urheilija viestissä #5 on?

Nalho
24.09.2017, 18.34
No toi "..teen parhaani" sen sanoneet on niin pitkä lista että ei kuule jaksa :D

Vanha venäläinen sanonta: Teimme parhaamme, ja sitten kävi kuten tavallisesti.

nure
25.09.2017, 05.16
Kisu, ei ollut sinulle kohdistettu vaan tuolle aloittajalle, anteeksi jos käsitit väärin...

tempokisu
25.09.2017, 07.44
Kisu, ei ollut sinulle kohdistettu vaan tuolle aloittajalle, anteeksi jos käsitit väärin...

:D no joka tapauksessa lääkkeet otettu. ( toivottavasti topicin aloittajakin on...ja Köftis) ja tosiasiahan on että mun tuloilla on pakko tyytyä halpoihin huveihin.

Mutta tänään uutistenlukija: "Hallitus vaatii iseille..." "Iseille"...kuulostaa hassulta, en ole ennen kuullut että isät taivutettaisiin noin.... "Isille" olisi mun mielestä parempi sana?

kuovipolku
25.09.2017, 10.25
Uutistenlukijan mielessä tai siinä puhuttua kieltä tuottavassa aivojen osassa saattoi niin sanotusti kummitella genetiivi "isäin" josta sitten aiheutui tuommoinen taivutusvirhe - jollaiset eivät tosin ole mitenkään tavattoman harvinaisia aikuisillakaan äidinkielenpuhujilla. Jos tempokisu viitsisi googlata, hän löytäisi esimerkiksi hauilla "isein" tai "iseistä" useitakin esimerkkejä eivätkä niistä kaikki ole selitettävissä pelkkinä lyöntivirheinä.

(Saattaa myös olla että jotkut käyttävät tietoisesti ja tarkoituksella sanan "isi" monikosta tuonkaltaisia taivutusmuotoja koska kokevat että niiden pitäisi erota sanan "isä" taivutusmuodoista".)

Dr TuKo
25.09.2017, 10.47
Mutta tänään uutistenlukija: "Hallitus vaatii iseille..." "Iseille"...kuulostaa hassulta, en ole ennen kuullut että isät taivutettaisiin noin.... "Isille" olisi mun mielestä parempi sana? Ottamatta kantaa tuohon esimerkkiin on kysyttävä: Miksi itse taivutat toistuvasti "nukkeitten"? Oikea muoto on nukkejen tai nukkien.
Selitykseksi ei kelpaa perinteinen: "Mulla on omakeksimä kieli, repikää siitä."

tempokisu
26.09.2017, 05.39
^ Painetussa lehdessä ja tv-uutisissa on hieman eri asia kuin puhekielessä tai foorumikielessä :D

Mutta se kuulostaa paremmalta, en ole asiaa sen kummemmin miettinyt. En väittänyt kieliopista mitään "iseille"- sanan kohdallakaan, mutta se ei vaan kuulosta hyvältä :D sama juttu sairasloman kanssa, käytän sitä oli sitten kielioppi miten on. Olkoot sitten vaikka pirkkalais-valkeakoskelaista murretta, jos tohtorismies honaa... Runollisesti voisi sanoa vaikka "nukkein" -- teit isäin astumaan, isiemme perintö..kyllä näitä sanontoja on.

Kangasalan kirjastoa koskeva pieni artikkeli Aamulehdessä: " Omatoimikirjaston käytölle ei ole ikärajaa. Asiakas sitoutuu kirjaston käyttösääntöihin ja on vastuussa kirjastokortillaan sisään tulleiden käyttäytymisestä." ....

Jopotuinen
27.09.2017, 09.54
Ruuturaati: Ensitreffit alttarilla -Petri, pyöräsi ei ole yhtä tärkeä kuin vaimosi! :seko::seko::seko:

http://www.is.fi/viihde/art-2000005384309.html

Jopotuinen
27.09.2017, 09.57
Oli kunnia tavata Espanjan presidentti.

Donald Trump

tempokisu
27.09.2017, 12.03
Aamulehden lukijatekstareista, Tuomon kommentti:

Ennen Jeesus paransi sairaat, nyt sen tekevät vakuutuslääkärit.

Jopotuinen
29.09.2017, 12.25
Lentoemäntä julkaisi kuvat kulissien takaa – tätä on todellisuus yläilmoissa

Hip hei! – Tulihan se itapaskojen tämän viikon lentoemojuttukin.
Hemmetti, näitähän tulee jo enemmän kuin juttuja Riitta Väisäsestä muinoin.

fiber
29.09.2017, 17.31
“The breaking of a wave cannot explain the whole sea.”
Puhutteleva, vaikkei tämä olekaan Tukiaisen.

tempokisu
29.09.2017, 17.39
^^ petri niin, pyöräsi ei ole yhtä tärkeä kuin vaimosi .....vaan paljon tärkeämpi!

kuka nyt oikeesti uskoo että ensitreffit alttarilla toimii, jotkut pyskologit on valinnu että joo te sovitte yhteen. Ja ei nyt ihan mene niin...

Jopotuinen
02.10.2017, 12.59
Kalle Rovanperä teki sen - inssi läpi, ajokortti taskuun!

No vihdoinkin, johan tota on jänskätty iltapaskojen sivuilla pian puoli vuotta.
Koko Suomi voi huokaista helpotuksesta.

* We Are The Champions kipale tähän *

tempokisu
03.10.2017, 03.18
Michaela ( uusi Miss Suomi siis) voi kompastua vain yhteen asiaan, nimittäin tulevissa Miss Universum -kisoissa Teuvo Lomanin suunnittelemaan fantasia-asuun.

- yleensä olen järkytyksellä katsonut kuvia Miss Suomen "fantasia-naamiaisasusta", asun pitäisi olla todella näyttävä ja ISO, niin iso pää-selkäkoriste että muut joutuu väistymään lavalla.
Edellisellä missillä oli Teuvon suunnittelema tonttupuku = myötähäpeä. Toinen paikka mistä sitä fantasia-asua ei kannata hankkia on eräs tamperelainen luistelupuku-paja.

Jopotuinen
04.10.2017, 17.08
Lentoemäntä lataa tiskiin matkustajien sietämättömimmät tavat – ethän vain löydä itseäsi tältä listalta?
No niin, tulihan se iltapaskojen tämän viikon lentoemojuttukin sieltä :)

Jopotuinen
06.10.2017, 18.33
Ja tässä viikon toinen lento-emo uutinen Tällä vauhdilla jää jo nahkis addiktiykin jo toiseksi. :rolleyes:

Lentoemäntä paljastaa – tämä matkustaja jäi mieleen ikiajoiksi: ”Hän oli erittäin humalassa”

Köfte
06.10.2017, 19.52
Ennen Jeesus paransi sairaat, nyt sen tekevät vakuutuslääkärit.

Tuo kuvastaa niin paljon ko. ammattiryhmän toimintaa, valitettavasti. Äitivainaan ex-kollega tappelee
edelleen tuulimyllyjä vastaan juopuneen itänaapurin rekkakuskin ruhjoman poikansa hoidosta/kustannuksista.

P.S. onnittelut myöhässä.

Smo
06.10.2017, 22.25
Puhutaanko tuolla jostain pikkujoulujen viinanjuonnista? Ai ei näemmä :) .. hyvin oli topiikki poikki tossa sivulla ja ekana sattiu VesaP:n vastaus silmiin

Topic: Oletko ottanut / aiotko ottaa (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?57876-Oletko-ottanut-aiotko-ottaa-influenssarokotuksen-2017/page2)

En ole koskaan ottanut enkä ota tänäkään vuonna. En vaikka ilmaiseks saisi.

Firma tarjoaa piikin, mutta en ota, kuten en aiemminkaan.

Työnantaja tarjoisi, mutta en ole koskaan ottanut. Tuskinpa nytkään.

H.Brooks
13.10.2017, 14.23
"Naula nahkaan ja mäntä pohjaan" sanoi nisti eilen.

tempokisu
13.10.2017, 15.08
Jäähän ilmestyi valtava aukko Etelämantereella – tiedemiehet ihmeissään

- ihan selvä homma; nahkiainen nakersi

OKS
13.10.2017, 16.44
"Taas päivä lähempänä muijan kuolemaa." Tuommoista asennekasvatusta sain kuulla, kun nuorena miehenä olin raksahommissa ja yksi vanhempi työmies toisti tuon lauseen päivittäin työpäivän päätteeksi.

Jopotuinen
13.10.2017, 18.24
^ Kukaan vaan ei tainnut olla kertonut, että siitä huolimatta se muija jatkaa elämää häntä pidempään ja vielä iloisena leskenä.
Voi harmi.

Köfte
13.10.2017, 22.20
"Enhän minä voi olla rasisti! Minulla
on ravintolassani neekeristrippari".

-Jouni Lanamäki-

Jopotuinen
18.10.2017, 12.59
Johan on taas polkaistu maatalousyrittäjien propagandakoneisto käyntiin.

Jopa sadat maanviljelijät käyneet itsemurhan partaalla.
Talvesta tulossa hyvin raskas.
Viljelijäpari Tuomas, 36, ja Jaana, 31, eivät haluaisi tinkiä lasten ruuasta tai vaatteista.
Vitsaukset veivät Lassen viljasadon: Ensin satoi viikkoja, sitten hanhiarmada ulosti pellon pilalle.

mpk
19.10.2017, 10.18
Paavo Väyrynen haukkuu tylysti Sauli Niinistön ja kertoo palaavansa eduskuntaan omaksi ryhmäkseen – ”Olen oppositiossa myös oppositiota vastaan”.
HS 19.10.2017

bici74
19.10.2017, 11.56
Erkki Vanhasen vinkki nopeuden hillitsemiseen Ruutulippu-ohjelmassa oli - ja on - legendaarinen:

"- Hyvä keino siihen, ettei aja liian kovaa, on se, että teette kuten minä: Olen liimannut vaimon kuvan kojetauluun ja aina kun vilkaisee sitä, muistaa, ettei ole mitään kiirettä kotiin."

https://youtu.be/NCiyxU5XetI

Jopotuinen
19.10.2017, 15.04
Ensin:
Kirsti Paakkasen omaisuus Suomen lapsille - "Maksan testamentillani rakkaudenvelkaa maalle, joka on maailman paras"

Sitten:
Kirsti Paakkanen täsmentää kirjaväitettä testamentistaan: "Tämä on oma unelma ja haave, että näin tapahtuisi"

Nalho
19.10.2017, 15.23
Erkki Vanhasen vinkki nopeuden hillitsemiseen Ruutulippu-ohjelmassa oli - ja on - legendaarinen:

"- Hyvä keino siihen, ettei aja liian kovaa, on se, että teette kuten minä: Olen liimannut vaimon kuvan kojetauluun ja aina kun vilkaisee sitä, muistaa, ettei ole mitään kiirettä kotiin."

https://youtu.be/NCiyxU5XetI

Onkohan tässä tapauksessa käynyt siten että kun tuo filmin pätkä on tullut julki Vanhasen kuva on liimattu vaimon auton kojetauluun eikä vaimo ole sen koommin tullut takaisin?

bici74
19.10.2017, 15.29
Onkohan tässä tapauksessa käynyt siten että kun tuo filmin pätkä on tullut julki Vanhasen kuva on liimattu vaimon auton kojetauluun eikä vaimo ole sen koommin tullut takaisin?Ilmeisesti ei käynyt näin: http://m.iltalehti.fi/urheilu/2016060721687758_ur.shtml

Mut vaimon huumorintaju oli koetuksella...no shit [emoji1]

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

tempokisu
22.10.2017, 18.08
..Paavo Väyrynen kertoo, ettei aio ryhtyä toimenpiteisiin itsensä erottamiseksi.

( eikös Vanhanen ole poikamies nykyisin...)

Jopotuinen
28.10.2017, 11.27
Kiessus näitä ohjeistuksia, KERRAN kuukaudessa.
Tähän asti olen pärjännyt kerran kaudessa renkaita vaihtaessa.

Tarkkaile renkaiden kulumista kuukausittain, samalla kun mittaat rengaspaineet.

tempokisu
30.10.2017, 03.40
Muuan iltiksen kommentoija kritisoi uuden Tuntematon Sotilas-elokuvan yhtä kohtaa "piru on yksityiskohdissa"

Kun Hietanen sokeutui räjähdyksessä, hän sanoi puolen tunnin päästä pois kannettaessa kavereille: "Kuulemiin". Kuulemiin? Elokuvan uskottavuutta meni valitettavasti siinä.

Olisiko pitäny sanoa että "nähdään!" ( kuten muuten se yksi hemmo sanoo "Once Upon A Time in Mexico":ssa Johnny Deppin hahmolle - jolta on revitty silmät päästä.. )

kuovipolku
30.10.2017, 07.31
Yleensä tuommoiset kommentit liittyvät siihen että uskottavuuden katoamisesta valittavan mielestä jotain asiaa ei todellisuudessa ollut vielä olemassa elokuvassa elettävänä aikana tai se on muuten vain niin täydellisen ja silmiinpistävän tai kuten tässä korviinkuultavan väärä että epookkielokuva menettää uskottavuutensa.

Voi olla että kommentoija on siinä käsityksessä että "Kuulemiin!" ruvettiin sanomaan vasta myöhemmin sodan jälkeen, voi olla että hänen mielestään länsisuomalaisessa murteessa ei sanota "kuulemiin", mutta voi olla että hän uskoo varmasti muistavansa että Linnan kirjassa Hietanen sanoo jotain muuta tai voi olla että hänen mielestään repliikki ei istu Hietasen kaltaisen henkilö suuhun tai että näkönsä juuri menettänyt ja tuskista kärsivä haavoittunut ei laskisi tuonkaltaista katkeraa mutta itseensä kohdistuvaa leikkiä.

PS Piru piilee tosiaan yksityiskohdissa. Joskus sanotaan samaa myös paholaisesta (vaikka piru on alkusoinnun takia minusta tässä parempi), mutta "on" on kielikorvattoman huono suora käännös englannista.

PPS Jumala puolestaan asuu yksityiskohdissa. (Ja jos ei tajua eroa edelliseen, menettää täysin uskottavuutensa näissä asioissa...)

YT
30.10.2017, 07.45
Jos se on sokia, niin totta kai se sanoo kuulemiin. Huumorimiehiä.

JackOja
30.10.2017, 07.55
Mitäs hän siinä kirjassa sanoo?

kuovipolku
30.10.2017, 09.04
Jokainen voi halutessaa tarkistaa mitä Hietanen sanoo - jos nyt on kertakaikkiaan niin onneton tapaus ettei osaa kaikkia keskeisiä repliikkejä ulkoa - sillä kai jokaisella on "Tuntematon" (ja/tai "Sotaromaani") hyllyssään?

PS Minusta suurempi synti on se että kirjassa kohtaus on Hietasen ja Koskelan välinen ja luo perustaa myöhemmälle. Mutta elokuva on tunnetusti itsenäinen taideteos ja elokuvan käsikirjoitus saa poiketa kirjasta silloin kun se on perusteltua.

Jopotuinen
30.10.2017, 17.39
Ruotsalaiset kuitenkin vakuuttivat, että kyseessä on sattuma, puhdas vahinko.
Norjalainen pr-guru Björn B. Jacobsen ei vakuuttunut selittelyistä vaan antoi palaa ruotsalaiselle Expressen-lehdelle

http://www.iltalehti.fi/talviurheilu/201710302200497262_tl.shtml

Niin, kyllähän he sen tietävät. Ei Teresakaan sitä huulirasvaa sattumalta ja puhtaasti vahingossa.
Ylipäätään, koko huulirasvaepisodihan on pelkkä menestyksekkäästi kietaistu peitetarina varsinaiselle dopingille.

Jopotuinen
31.10.2017, 16.50
Olitko paikalla? Tuoreen uutiskuvan voit lähettää Ilta-Sanomille kännykästä MMS-viestinä numeroon 13456 (hinta 0,30 €/viesti)

Loistavaa! Nyt voi maksua vastaan lähettää vinkkejä toimitukseen.

Kampinalle
31.10.2017, 17.17
Vähintään kunniamaininta jäsen VesaP:lle tästä:

"Joo, tiedän, se kait näkys normiantennin kautta mutta eihän kukaan järkevä enää tv:tä katso normaalin antenniverkon kautta."

Lienen siis järjetön.

tempokisu
03.11.2017, 04.11
^ mä en liene järjetön, vaan olen sitä.
Luultavasti mulla on myös tämä allaoleva ( se tuli valmiiksi alleviivattuna) :D :

Eikö pepputreeni ala näkyä? Sinulla voi olla nukkuvan takapuolen syndrooma (http://www.iltalehti.fi/hyvaolo/201710312200488835_ie.shtml)

Nalho
04.11.2017, 18.35
Humphrey Bogartin suuhun on laitettu tällainen lausahdus: "Herrasmies ei lyö naista tupakka suussa"

telipyörä
04.11.2017, 19.45
Sentti (jäätä) kantaa variksen, kolme pilkkijän ja viisi ihmisen.

http://www.ess.fi/uutiset/paijathame/art2412103

Jopotuinen
04.11.2017, 20.16
^Ipanana ei ollut syksyssä mitään mieluisampaa, kuin se ohut notkuva jää :)

tempokisu
11.11.2017, 11.50
Perustuslain 60 §:n mukaan ministerien on oltava rehellisiksi ja taitaviksi tunnettuja Suomen kansalaisia.

Perustuslain valmisteluasiakirjoissa todetaan, että kyse on joustavasta ilmauksesta, joka on ymmärrettävä muodolliseksi, mutta toisaalta varsin väljäksi kelpoisuusehdoksi ministerin tehtävään.

Kampinalle
11.11.2017, 13.21
Paavo V. ei petä:

https://www.verkkouutiset.fi/paavo-vayrynen-kaikki-hyotyvat-jos-minusta-tulee-presidentti/

Jopotuinen
11.11.2017, 21.12
Tämä selvä!
Trump: Putin puhuu totta, Venäjä ei sekaantunut USA:n presidentinvaaleihin

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201711112200526515_ul.shtml

Jami2003
11.11.2017, 21.22
Ai samaan tyyliin on sekaantumatta kuin Ukrainassakin?

tempokisu
12.11.2017, 04.48
Aamulehti 11.11. 2017

Etusivu: "Tunnustus tasa-arvotyöstä - Aamulehti sai tasa-arvojärjestöjen tunnustuksen päätettyään käyttää sukupuolineutraaleja ammattinimikkeitä"
sivu A25: "..Pysäköinninvalvonnan vt. esimies, katuinsinööri Kari Kannisto haluaa kumota tämän väitteen"..( eh..halusi kumota väitteen että pysäköintivirhemaksujen syynä oli maastopysäköinti..)

Jopotuinen
12.11.2017, 11.59
Hawking on mukana Breakthrough Starshot -hankkeessa, joka kehittää äärimmäisen nopeaa valon voimalla liikkuvaa avaruusalusta. Valoa hyödyntävä alus voisi tavoittaa Marsin alle tunnissa.

Minkähänlaiset G-voimat tuossa kiihdytyksessä ja jarrutuksessa? Ehkä en haluaisi olla kartturina tuossa aluksessa, ettei tulisi ajettua hiukan harhaan

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/stephen-hawking-maapallo-muuttuu-asuinkelvottomaksi-tulipalloksi--ihmiskunnan-etsittava-uusi-koti/YbSCuDfq?ref=iltalehti:ff84&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=2.84049369.1919544857.1510479921-644639020.1510479921.

tempokisu
15.11.2017, 22.18
"Kun unelmat on loppu, on peli pelattu"
- Matti Eskon kappaleesta mieleen jäänyt ja muistui kun uutisissa oli Cheekin lopettamisesta, jotain että kaikki unelmat on täyttyny... -

Jopotuinen
16.11.2017, 19.55
Voi hyvää päivää, kaikkien klikkausuutisten suuri äiti!
Tämä yksinkertainen vesikoe kertoo, onko kylpyhuoneesi kallistus kunnossa.

Voit tarkistaa kaadon myös golfpallotestillä…

Mutta mistä ihmeestä nuita palloja tähän hätään, tuleekohan kalliiksi? … täytyy kysellä.

FF kun ollaan, ei saisi näin sanoa, mutta kyllä. Jutun oli toimittanut nainen.
(FF naiset ovat päteviä moniosaajia ja heillä kaadot ovatkin kunnossa!)
Saas nähä, koska LJL tai joku tarttuu tohon naisten kaatoasiaan ;D

tempokisu
17.11.2017, 06.37
vai olisiko tämä jeesustelua...

"Meillä jokaisella on vuoden aikana ollut ja varmaan tulee vielä myös olemaan tilaisuuksia, jotka liittyvät upeaan Suomi 100 vuotta juhlateemaan."

EI OLE

Tapatietouskouluttaja Riitta Saarinen jatkaa, oltuaan Kivikasvojen konsertissa, että kun esiintyjillä on smokit niin yleisönkin pitäisi osata pukeutua, kolmasosalla yleisön miehistä kun oli villapaita!........."Pukeutumisen pitää olla tarkoituksenmukaista aivan kaikissa eri tilanteissa ja tilaisuuksissa eli siis henkilön on osattava pukeutua oikein".

H. Moilanen
17.11.2017, 12.26
Mutta mistä ihmeestä nuita palloja tähän hätään, tuleekohan kalliiksi? … täytyy kysellä.
Varsin monella kentällä on myynnissä ns. järvipalloja. Euron kappale on yleisin hinta. Eli ei tule kalliiksi, ellei matka lähimmälle kentälle ole luokkaa kauas ja takasin.

juseh
17.11.2017, 14.07
Järvipallohan menee vettä kohti vaikka ylämäkeen, eli niillä testi ei onnistu.

Jopotuinen
17.11.2017, 14.13
^ No, johan menee hankalaksi.

Singer
17.11.2017, 15.57
Kokeile minigolfpalloa, ne ei tahdo mennä ylämäkeen vaikka kuinka tahtoisi. Suoraan menossa on kylläkin samat ongelmat kuin isommassa versiossa kaiketi.

Jopotuinen
18.11.2017, 13.12
Japanihan on tunnetusti kallis maa. Tämä uutinen kyllä yllätti hieman ja taidankin lykätä vierailua sinne ainakin toistaiseksi.

Valepoliisit varastivat turistilta 1,4 miljoonaa euroa käteistä Japanissa

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201711172200541118_ul.shtml

tempokisu
24.11.2017, 04.28
viite: tienpinnassa olevat keltaiset viivat maalataan valkoiseksi.

- Lainsäädännön tarkoituksena on saada tienkäyttäjät toimimaan mahdollisimman yhdenmukaisesti ja ennakoitavasti. Turvallinen, sujuva ja sen myötä ekologinen liikenne edellyttävät, että tienkäyttäjät tuntevat riittävässä määrin tieliikenteen pelisäännöt ja ymmärtävät niiden tarkoituksen. Kun tienkäyttäjä ymmärtää ja mieltää säännöt oikein, niitä on helpompi noudattaa, ministeri Berner tiivistää ministeriönsä tiedotteessa.

tempokisu
28.11.2017, 07.13
Linnanmäeltähän poistettiin se vanha Vekkula. Mutta ei hätää, Helsingin Sanomien mukaan: "Länsimetro kallistaa asuntoja..."

( Tampereella ratikka kaataa ensin puut, sitten varmaan kallistuu asunnot ..)

Jopotuinen
29.11.2017, 11.28
Toivottavasti ei nyt liukastu ammeessa.

Työkaveri paljasti Putinin tyttären henkilöllisyyden – perui äkkiä puheensa: ”Minulla on ongelmia kuuloni kanssa”

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005468211.html

tempokisu
30.11.2017, 07.12
Niin, onhan niitä jotain hyönteis-hotellejakin joten hyvä että nyt on terveyskeskuskin, tosin joutuvat pörräämään Siikalatvasta Ouluun asti:

Erikoinen sote-kuvio: Pienen maalaiskunnan Mehiläis-terveyskeskus keskelle Oulua - Oulu maksaa (http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711292200568204_u0.shtml)

mpk
30.11.2017, 09.29
"Ulosteensiirron voi tehdä myös suun kautta"
https://www.is.fi/terveys/art-2000005470263.html

Jopotuinen
01.12.2017, 20.02
Mutta sehän onkin huumepoliisi.

Poliisi kärähti huumeista työajalla

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005472121.html

tempokisu
02.12.2017, 12.01
Dorothea Wierer ( ampumahiihtäjätär)" - Rakastan uimarantakuvia."

suomeksi = rakastan kuvia joissa olen minä itse pienissä bikineissä.

"..rintojani en näytä"

suomeksi = rintojani en näytä ihan kokonaan, vain 3/4 näytillä.

Moska
02.12.2017, 12.18
Höh, ei löydy, enintään 2/5 osaa.

tempokisu
03.12.2017, 05.10
^ varmaan katsoit vaan sen eilisen lehden kuvan :D niitä on ollu aiemminkin niitä "minä bikineissä"-kuvia...( eikä ole mitään rantaa taustalla) ja kyllä neitokainen vielä Playboyn kuviinkin menee, kuulemma kyselty ja aneltu.

"Tarja Turunen avoimena pienestä tytöstään - 5-vuotias Naomi on perinyt vanhempiensa lahjakkuuden: "Hän on minä potenssiin kaksi".

Jopotuinen
09.12.2017, 11.07
23 000 asukkaan ruotsalaiskunta muuttaa pois kaivoksen alta

Ei alta, vaan päältä. Se on kaivos, kun on maan alla ja kylä kun on kaivoksen päällä.
Kylä muuttaa pois kaivoksen PÄÄLTÄ, ei ALTA.

Kiitos.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005480748.html

tempokisu
09.12.2017, 14.20
^ se on sillee kuvaannollisesti ilmaistu.

OKS
09.12.2017, 14.21
Ei alta, vaan päältä. Se on kaivos, kun on maan alla ja kylä kun on kaivoksen päällä.
Kylä muuttaa pois kaivoksen PÄÄLTÄ, ei ALTA.

Erittäin terävä huomio. ;)

tempokisu
15.12.2017, 10.31
Aamulehti "jälkikirjoitus"

Kuka lohduttaisi ankeriasta?

EU-maat eivät halua suojella erittäin uhanalaista ankeriasta. WWF:n mukaan kalastusministerit ovat hylännneet EU-komission esityksen, joka olisi kieltänyt aikuisten ankeriaiden kaupallisen kalastuksen. Sen sijaan päätettiin kolmen kuukauden rauhoitusajasta.
..
Asenne on kaksinaamainen. Moni silmäätekevä kyllä poseeraa mielellään pandan kanssa, mutta ruma ankerias ei tunnu kiinnostavan ketään.

Pitäisikö ankerias ottaa mukaan nahkiais-topicciin, mua alkoi surettaan ankerias-raukat. Täältä lähtee...sellainen "iso hali" ankeriaille, koettakaa kestää. Merinahkiaisen puremaa vaan noille ministereille.

Jopotuinen
17.12.2017, 22.06
WOW!

purjehtinut yksin maailman ympäri 42 päivässä

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201712182200611158_ul.shtml

tempokisu
20.12.2017, 04.07
Eduskunnassa 20 vuotta työskennellyt hallintojohtaja kommentoi pikkujouluja: "Ei tämänkaltaisia kovin paljon muistissa ole"....

tempokisu
20.12.2017, 06.25
palstan juttujen jälkeen tämä otsikko Aamulehden etusivulla saa aivan uuden merkityksen:

"Passiivinen työtön kärsii nahoissaan"

Jopotuinen
03.01.2018, 21.28
Jossain Iltapaskassa vilahti Pikkukakkoseen tuli iso penis. :seko:
Alkaa olla jo Fingerpori aineistoa.

tempokisu
05.01.2018, 16.08
Väsyttääkö? Jos et tunne iloa samoista asioista kuin tavallisesti, on syytä mennä lääkäriin

Jaa-a. Mitäpä lääkäri tähän voi sanoa, kun kerron että ei inspiroi enää ajella lenkkiä eikä se tuota iloa ( on senverta liukasta tai/ja söheröä että ei kovasti ilahduta ) eikä mikään muukaan kovasti iloa tuo, mutta onneksi löytyi - nahkiaiset.
Luultavasti pitää vaan entistä hullumpana...:D ei tuota tautia, nahkiaisenpuremaa, voi enää parantaa. Menetetty tapaus.

^ no nyt kun asiaa ajattelee, selkeesti Finger-uutisista..

tempokisu
05.01.2018, 19.53
Tamperelainen-lehdykästä:

"Panorajat sapettavat"

Jopotuinen
05.01.2018, 20.06
Kyl maar ny toi Tampperelaiste ylepalttine sikämine vois toviks piisataki!
Simmottes seksihullua porukkaa muutekki, sano.

Jopotuinen
05.01.2018, 20.47
”Mieletön myötätuuli” - Finnairin Teneriffalta myöhässä lähtenyt kone saapuu voimakkaan tuulen ansiosta Helsinkiin etuajassa.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201801052200649273_u0.shtml

Hö. Meidän meno lento saapui n. kolme varttia myöhässä ja lähtö oli saman verta. Kuski sano, että myötätuulessa otetaan kiinni ja ajoissa oltiin perillä.

Sama kuvio palatessa, minuutilleen aikataulun mukaan renkaat aikataulun mukaan radan pinnassa.
Monitorissa vilahtikin jossain vaiheessa tuo nopeus 1070 km/h, mikä ei mikään kummallinen. Tuulen nopeuskin vilahti, nyt en muista, mutta luokkaa 150 km/h oli kuitenkin.

Tommi2 joskin sai sitten osakseen ne vastatuulet, mutta se onkin taas eri juttu.

tempokisu
07.01.2018, 01.14
"Luonnoksessa työn hakemista ei edellytetty sellaisilta viikoilta jolloin hakija on ollut töissä tai yrittäjänä".

?? miten voi olla vain joskus yrittäjänä? Jos saa Y-tunnuksen niin eikö sitä ole sitten koko ajan yrittäjä, oli niitä töitä tai ei. Ainakin mut tulkitaan yrittäjäksi myös ei-työpäivinä, vaikka niitä ei-työpäiviä on paljon enempi kun työpäiviä.

tempokisu
07.01.2018, 10.34
Muutin vain kaksi sanaa:

"Minä pääsin lääkikseen ensimmäisellä yrityksellä. Se pätevöittää minut ei ainoastaan älykkääksi vaan neroksi - erittäin vakaaksi neroksi" :D :D

Kyllähän me aika paljon samanhenkisiä ollaan....

tempokisu
09.01.2018, 01.30
Eduskunnan työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Heli Järvinen (vihr) kehotti Itä-Savo-lehdessä (https://ita-savo.fi/uutiset/lahella/66c591e4-a28c-4185-bfb9-3de8c71cfcd1) sunnuntaina työttömiä hakemaan aktiivimallin leikkurilta välttyäkseen työkyvyttömyyseläkettä, "vaikka siihen ei olisi mitään perustetta".

Nytkö sä vasta sen honasit, mä honasin sen jo...17 vuotta sitten. Vinkki; kannattaa olla syvästi masentunu, sillä sen työkyvyttömyyseläkkeen saa. Joku tules ( tuki- ja liikuntaelimistön)-vaiva ei tuota tulosta.

Jopotuinen
10.01.2018, 18.08
Nonni, löytyhä taas näitä mielensä pahoittajia.

Äiti nimittäin sattui vilkaisemaan tyttären pipon pesuohjetta. Ohjelappuun sisällytetty pieni vitsi ei huvittanut äitiä lainkaan. Vitsailevassa kirjoituksessa luki pesuohjeen alla:
... Tai sitten anna tämä vain äidillesi, niin hän pesee sen.

https://www.is.fi/viihde/art-2000005518810.html

tempokisu
10.01.2018, 18.19
^ niin, kuka niitä pesuohjelappusia yleensäkään lukee? tai ymmärtää? minä en ainakaan ymmärrä...

Saulin kanssa aivan samaa mieltä:
On parempi elää omillaan, kun huseerata muitten rahoilla. Jos sut laitetaan hoitamaan jonkun toisen asia, hoidat sen paremmin kuin omasi.
Kyllä.

tempokisu
13.01.2018, 03.23
Hitti vai huti? Näyttelijä Meryl Streepin olohuoneessa laatta levittyy takasta seinille (http://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/201801122200663634_uh.shtml)

paternoster
15.01.2018, 23.28
Lainaus pyöräilyaiheisesta plokista; ikävää että kirjoittaja päätti boikotoida tätä foorumia.

"Near Kuopio I was death again."

tempokisu
16.01.2018, 04.50
"Tuommoinen virhe voi sattua jokaiselle joka kuljettaa autoa"
( niin, jos lähtee ohittaan edellä olevaa keltaisen ( vielä ovat onneksi keltaisia) sulkuviivan kohdalla ja paikassa jossa tie alkaa kaartua vasemmalle, ja koska edelläoleva ajaa rajoituksen mukaista kasikymppiä, ohittava ajaa ylinpeutta - mikä vika varovaisuudessa on? ikävä tietysti että se pitää oppia kovimman kautta )

tempokisu
16.01.2018, 17.04
Katastrofi Lieksassa!!

"Lieksassa koettiin monien kauhunhetki - Alkon ovea ei saatu auki, liike kiinni koko päivän"

tempokisu
18.01.2018, 03.56
Tamperelainen 17.1.2018:
"Brändistrategian pohjana on tällä hetkellä noin 60-sivuinen esitys. Esimerkiksi ratikan energisoivaa ominaisuutta avataan niin, että termi tarkoittaa virkistävää hetkeä itselle kaupungin energiavirran valtimolla".

- - - Hämeenkadun itäpäästä piti aikoinaan tulla "tamperelaisten olohuone", nyt meinataan että ratikassa vietetään ikäänkuin rentouttavaa lomaa. Ei yllätä, että tuon brändistrategian on suunnitellut firma nimeltä "Villivisio".

PikkuPatleetti
18.01.2018, 18.59
Tamperelainen 17.1.2018:
"Brändistrategian pohjana on tällä hetkellä noin 60-sivuinen esitys. Esimerkiksi ratikan energisoivaa ominaisuutta avataan niin, että termi tarkoittaa virkistävää hetkeä itselle kaupungin energiavirran valtimolla".

- - - Hämeenkadun itäpäästä piti aikoinaan tulla "tamperelaisten olohuone", nyt meinataan että ratikassa vietetään ikäänkuin rentouttavaa lomaa. Ei yllätä, että tuon brändistrategian on suunnitellut firma nimeltä "Villivisio".

Öhm, villistä visiosta vielä kaukana. Tuohan on kliseinen ajatus, jonka joku sananiekka on kikkaillut rendikkääksi? Ei siinä, keikkaa pukkaa, hyvä hyvä.

tempokisu
18.01.2018, 22.41
^ mun mielestä toi "ratikan energisoiva ominaisuus...." olisi sopinu paremmin vitsipalstalle, ja firman nimeksi "Vitsivisio".

Joka päivä asiakkaat kiroaa sen helkkarin ratikan alimpaan maanrakoon. Ja vähän samalla tavalla luodaan typeriä mielikuvia...kun e-reseptin mainostamisessa; nyt voit hakea lääkkeesi mistä tahansa ( Suomi) apteekista! - niinpä ne lääkkeet pystyi hakeen mistä tahansa apteekista paperisen reseptinkin kanssa...

tempokisu
23.01.2018, 04.54
Rosanna Kulju, missi, antaa valokuvausohjeita:

Kaikki on kuvakulmista ja valoituksesta kiinni, kroppa voi näyttää ihan eriltä eri poseerauksissa ja eri kulmista. Ollaan kaikki kauniita poseerattiin tai ei ja jokaisen kroppa on omalla tavallansa kaunis kaikissa asennoissa. Muistakaa se, Rosanna kiteyttää.

Joka kuvaaja tietää että oikea valotus ja kuvakulma on tärkeitä. Mutta noin sanoo kaunis ihminen joka lähtökohtaisesti on nätti katsoo mistäpäin hyvänsä. Rumasta taas ei hyvää saa vaikka mitä kuvakulmaa tai "poseerausta" yrittää.
Rosannan kuvissa voisi valoa ja kuvakulmaa, ja taustaakin miettiä; mun nähdäkseni ihan pielessä ...

http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201801222200687754_vd.shtml

Jopotuinen
03.03.2018, 11.53
Kahdeksan maata päättämässä Suomen Euroviisu-kappaletta
http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201803012200780460_vd.shtml

Olenhan tuosta paljonkin jo aiemminkin sanonut. Lähettämällä vuosi toisensa perästä umpi surkeita esityksiä, niin eihän siihen järjestäjät voi olla puuttumatta. Ja kun jo aiemmista banneista ei otettu opiksi, päätyivät sitten tällaiseen ratkaisuun ja hyvä niin. :)

tempokisu
04.03.2018, 02.05
Tapio Metsoila:
" Vuonna 2015 tieliikenteessä kuoli 260 henkilöä, heistä henkilöautossa noin 58 %. Määrä on vielä sangen vähän, jos sen suhteuttaa esimerkiksi hoitovirheisiin kuolleiden määrään ( 1000-1700 henkilöä/ vuosi). Eli jo nyt tien päällä on turvallisempaa kuin lääkärissä."

^ niin olen muuten minäkin; ihmetellyt miksi laitetaan euroviisut "uusille tuleville mukakyvyille näyttötilaisuus josko ...." ( ja ei). Täysin oikea ratkaisu valita laulutaitoinen artisti ja tehdä kunnon kappaleet.
Tosin näistäkin on jo ehditty Aamulehden yleisönosastossa valittaa, miksi ei kelvannu suomalaiset tekijät ja miksei lauleta suomeksi.....no siksi ei.

tempokisu
05.03.2018, 13.01
"On vuosi 2018 ja Tampereesta on tullut maanpäällinen helvetti" ( Minna Kurki AL )

Niin on! ( ja siihen ei tarvita edes sitä sotakertomusta tueksi...)

mpk
07.03.2018, 08.34
”Pitkäaikaisella seisomisella voi olla terveys- ja tuottavuusvaikutuksia. Toteutetut muutokset viittaavat siihen, että istumisen korvaaminen seisomisella on tehtävä varovasti”, tutkijat kirjoittavat.

Kauppalehti 7.3.2018

tempokisu
29.03.2018, 07.25
"Henkilöauto ja pakettiauto kolaroivat Kontiolahdella - pakettiauto ei noudattanut liikennemerkkiä" ...

Jopotuinen
31.03.2018, 12.37
Venäläisten mukaan vastavuoroisuus tarkoittaa yhtäsuurta määrää diblomaatteja molemmin puolin.
Mites se määrän kanssa mahto mennä Suomessa?

Venäjä karkottaa yli 50 brittidiplomaattia lisää https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005625206.html?utm_source=kopioi+leikep%C3%B6y d%C3%A4lle&utm_campaign=kopioi+leikep%C3%B6yd%C3%A4lle-share&utm_medium=social&utm_content=android.iltasanomat.fi

mpk
04.04.2018, 08.50
"YouTube -ampuja oli katkeroitunut vegaani"
Mä olen aavistellutkin, että pitkäaikaisella altistumisella kasvisruokavalioille voi olla yllättäviä vaikutuksia

mpk
04.04.2018, 16.29
”Poliisi vetoaa, että laturaivosta epäilty vanhempi vaaleansininen mieshiihtäjä ilmoittautuisi”

Suursmurffi on haussa!

tempokisu
15.04.2018, 21.09
" Kaupankäynti ei enää riitä, vaan ostosten lisäksi pitää tarjota palveluita, ajanvietettä, elämyksiä ja tapahtumia".

Uskon vakaasti että meitä on iso joukko ihmisiä joille todellakin riittää että saa sen ostoksen/ostokset tehtyä mahdollisimman sujuvasti ja nopeesti. Mitään kävely-elämyksiä tarvita, tai sinne kauppaan/kauppakeskukseen aikaa viettämään mennä. Mitä enemmän sitä "hässäkkää" ( tapahtumia) on, sitä varmemmin karttaa kyseistä paikkaa.

OKS
16.04.2018, 06.37
" Kaupankäynti ei enää riitä, vaan ostosten lisäksi pitää tarjota palveluita, ajanvietettä, elämyksiä ja tapahtumia".

Uskon vakaasti että meitä on iso joukko ihmisiä joille todellakin riittää että saa sen ostoksen/ostokset tehtyä mahdollisimman sujuvasti ja nopeesti. Mitään kävely-elämyksiä tarvita, tai sinne kauppaan/kauppakeskukseen aikaa viettämään mennä. Mitä enemmän sitä "hässäkkää" ( tapahtumia) on, sitä varmemmin karttaa kyseistä paikkaa.

Samaa mieltä.

Jopotuinen
20.04.2018, 10.49
Valokuvaajan mahtava ajoitus Seurasaaressa: härski lokki ryöstää kalan suoraan sorsan suusta
Röyhkeä lokki vei päivän aterian sorsaemon suusta – joka jäi alistuneena syömään pohjamutaa Helsingin Seurasaaressa.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005648925.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=2&utm_source=tf-other&share=b091703e7cd16053562c9fa4964f714e

Eivät sorsat pyydystä, eivätkä syö kalaa. Huhtikuun eka meni jo.

Jopotuinen
21.04.2018, 07.10
Comeyn Trump-muistiot julki: ”Putin oli sanonut, että Venäjällä on maailman kauneimmat huorat”

​http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201804202200891209_ul.shtml

Taitaa kohta Putlerillakin alkaa korvat punottaa, jahka rouva saa nuista jutuista kuulla.
Oli kai kuvitellut, ettei näitä kavereiden keskeisiä juttuja lähdetä kylille huutelemaan. :D

tempokisu
22.04.2018, 09.00
^ ....ja rouva Putina on?

Jopotuinen
22.04.2018, 09.49
Eikös se ollu se joku muutaman kymmenen vuotta nuorempi voimistelija?

mpk
25.04.2018, 16.12
”Olen sekä hallitusta että oppositiota vastaan”
Paavo Väyrynen, IL 25.4.2018

On se vaan kerrassaan huikea ukko! 🤪

tempokisu
24.05.2018, 01.02
Uutisvahti telkkarissa:
"Amerikkalaisdiplomaatti sai aivovamman Kiinassa - syyksi epäillään outoja ääniä"

...tulee vaan mieleen eräs asia...

tempokisu
27.05.2018, 01.56
mitenköhän nyt on?

"Keskimatkan mestari ratkesi dramaattisesti kun johdossa ollut teki virheen..." Ratkesikö siinä keskimatkan mestari, vai kuitenkin keskimatkan mestaruus?

Toinen hieman outo ilmaus näissä "uutisvahdin uutisissa", vai tuleekohan sieltä nykyisin Fingerporin uutisia...

"Historian ensimmäinen nainen valittiin USA:n tiedustelupalvelun ( tai joku..) johtoon"....

Jopotuinen
27.05.2018, 09.29
^Ennen vanhaan journalisteilla oli korkeakoulun opinnot takana ja tekivät huolellista lähteisiin ja taustoihin perustunutta työtä.

Sitten tuli interweb ja Google translate copy paste “toimittajat”, joiden peruskoulun äidinkielen opinnotkin ovat vähän niin ja näin.

t. Erkki Toivanen, Pariisi

mpk
31.05.2018, 19.46
”Lääketieteellinen läpimurto: ilman vaginaa syntyneelle naiselle tehtiin elin kalannahasta”
IL 31.5.2018

OKS
01.06.2018, 16.00
”Lääketieteellinen läpimurto: ilman vaginaa syntyneelle naiselle tehtiin elin kalannahasta”
IL 31.5.2018

Madehan on hyvin liukas kala ja sen nahka mielettömän sitkeää ja kestävää.

Jopotuinen
01.06.2018, 20.13
Ja vieläpä made in Finland :)

tempokisu
07.06.2018, 12.15
^ Luojan kiitos ettei nahkiaisesta!

Tero Pitkämäen EM-haave hämmentää: ”Mitali on kuin seitsemän oikein lotossa, mutta viisi miljoonaa suomalaista siihen uskoo”

Väärin: minä en ainakaan usko. En Teron mitaliin, enkä 7 oikein lotossa omalle kohdalleni. Unelmoida toki saa...

no huh....varmaan on vakavamminkin sairaita ihmisiä, Juha Väätäinen Teron tilanteesta: Kai Taivaan Isä voisi häntä auttaa....meni nyt aika mauttomaksi.

Jopotuinen
07.06.2018, 18.00
^ Mutta eikös siinä olisi kuitenkin ollut muoto jo valmiina ja kaipa ne suuaukon kitusetkin olis jollain tavoin virkaansa tehny siellä entry osaston tuntumassa, mitä nyt oon molempia nähny.

tempokisu
07.06.2018, 19.09
^ no voi hyvänen aika kun ei ole kotiläksyjä luettu, mitä on "suuaukon kituset"....nahkiksella ne on silmän takana, 7 "pistettä" eli kidusaukkoja. Tuskin olet mitään suuaukon kitusia ikinä nähnyt kun sellaisia ei ole olemassakaan....patis patis nyt lukemaan nahkiais-topicin ekoja sivuja joilla on sitä perustietoutta.

t. böö...ja ( meri)nahkiaisen purema

Mutta toi palkinto vastatuuleen ajamisesta, se kiitos tulee tänne.

Jopotuinen
11.06.2018, 15.58
Viivi Avellán perheineen asuu aivan Trumpin ja Kimin kokouspaikan naapurissa – ”Jopa taloyhtiön katolla on tarkka-ampujia”

Toivottavasti tuo ei nyt sitten ammu ohi :rolleyes:

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005715314.html

tempokisu
12.06.2018, 05.33
Mikaela Ingberg: "Normaalielämässä tunneskaala ei ole lähelläkään sitä mitä se on huippu-urheilussa. Onnistumisen hetket eivät tunnu normaaliarjessa juuri missään.
Usein pahinta on se, ettei huippu-urheilija enää löydä motivaatiota tekemisiinsä. Enää ei olekaan mitään, mihin suunnata intohimoa ja energiaa."

Mikaelalla on vielä paljon, todella paljon oppimista. Ehkä monella muullakin, joille se urheilu on ainut elämän asia...
Vaikka en huippu-urheilija ollutkaan, urheilijan tunne-elämä tuli tutuksi hyvässä ja pahassa. Olen tosi onnellinen että kisat on ohi! Maailman ihaninta ettei joka kesäviikonloppua tarvi tuhlata kisareissuihin! Ja "normaalielämässä" ( jos se nyt normaalia on ikinä ollut...) löytyy kyllä inspiraation kohteita, ja onnistumisista ( pitkä lenkki, kivoja kuvia, nahkeet jutut) saa paljon iloa.

kuovipolku
12.06.2018, 09.20
Joku toinen olisi ehkä lukenut ko. jutusta mm. seuraavat kohdat:

"Keihäslegenda Mikaela Ingberg tietää, että siirtymävaihe huippu-urheilusta uudelle uralle on monelle sietämättömän kivulias. Normaalielämässä tunneskaala ei ole lähelläkään samanlainen, Ingberg kuvailee."
"Aktiiviuran äkillinen päättyminen oli raju elämänmullistus. Äkkiä kokonainen maailma pyyhkäistiin pois."
"Hän tietää, että siirtymävaihe uuteen elämäntyyliin on monelle huippu-urheilijalle sietämättömän kivulias."
"Huippu-urheilu-uran lopettaminen ei ole ikinä helppoa."

Ja ehkä jopa ymmärtänyt vaikeuksitta että Ingberg puhuu jutussa omalla kohdallaan kahdeksan vuoden takaisista tapahtumista ja tuntemuksista ja yleisellä tasolla nimenomaan siitä vaiheesta kun huippu-urheilu-ura on syystä tai toisesta juuri päättynyt.

PS Keksiikö muuten joku toisen suomenkielen yhdyssanan jossa on kaksi väliviivaa? Tai kenties jopa useampi?!

Markku Liitiä
12.06.2018, 09.49
PS Keksiikö muuten joku toisen suomenkielen yhdyssanan jossa on kaksi väliviivaa? Tai kenties jopa useampi?!

Kilpa-auto-osuuskunta

No joo, vähän väkisin väännetty.

...vuokra-asunto-osake-enemmistö

Eh, vielä väkisemmin väännetty.

lansive
12.06.2018, 10.45
Kilpa-auto-osuuskunta

No joo, vähän väkisin väännetty.

Muuta tuo muotoon kuorma-auto-osuuskunta, niin ei ole väkisin väännetty. Tai ainakaan kovin väkisin, koska Kilon osuusauto on edelleen olemassa ja toimii yhä osuuskuntana.

JackOja
12.06.2018, 10.47
Pyöräily-ylläri-inhokki

mpk
19.06.2018, 05.54
Näyttelijätähti Heather Locklearin pitkään jatkunut alamäki saavutti lakipisteensä

I-S 19.6.2018

kuovipolku
19.06.2018, 12.09
^ Kun kaksi fraasia kohtaa toisensa, syntyy runoutta tai sitten ei...

"Läppärin jälkeen kaupunkihistorioitsijan tärkein työkalu on polkupyörä. Pyörällä pääsee kaikkialle kaupungissa ja polkemalla saa ajatuksetkin liikkeelle”, kertoo kesät talvet pyörällä liikkuva (historiantutkija filosofian tohtori Samu) Nyström.

tempokisu
24.06.2018, 02.21
Yle uutisvahti: "Ei ole tervettä jos viikko ilman treeniä tuntuu mahdottomalta ajatukselta"

eh...oli sellainenkin aika, mutta nyt menisi kepeesti - vapaapäivinä jopa toivoo että sataisi senverta ettei tartte lähteä....:D

Jami2003
24.06.2018, 06.03
Kovalla vauhdilla ajavat maastopyöräilijät vaarantavat turvallisuuden kuntopolulla – ajokieltoja ei ole odotettavissa

https://www.imatralainen.fi/artikkeli/673226-kovalla-vauhdilla-ajavat-maastopyorailijat-vaarantavat-turvallisuuden-kuntopolulla

Sitten koko artikkelissa ei löydy ketään joka olisi otsikon mieltä. Kenties toimittajan oma mielipide ja yritys muokata mielipiteitä?

JackOja
24.06.2018, 07.51
^Trikoot mainittu! "...viimeistä muotia olevat pyöräilytrikoot..."

Minkälaiset muuten ovat viimeistä muotia olevat?

SvaR
24.06.2018, 08.30
^Sellaiset jotka laitetaan sitten sinne arkkuun?

Kyllä tuommonen juttu saa käyrän lievään nousuun.

tempokisu
25.06.2018, 13.56
^Trikoot mainittu! "...viimeistä muotia olevat pyöräilytrikoot..."

Minkälaiset muuten ovat viimeistä muotia olevat?

Värikkäät ja/tai kuviolliset :D

SSGT-92
25.06.2018, 15.31
https://www.imatralainen.fi/artikkeli/673226-kovalla-vauhdilla-ajavat-maastopyorailijat-vaarantavat-turvallisuuden-kuntopolulla
koirat mainittu ;"
Ja kun sanotaan, että koiran pitää olla kytkettynä, niin onko se kytkettynä, kun se on kymmenen metrin pituisessa hihnassa."

kuovipolku
25.06.2018, 15.50
Eikö se riipu käyttäjäkunnasta? Viimeisin muoti voi pyöräilytrikoissakin tarkoittaa kovinkin erilaisia asioita.

Enemmän ihmetyttää se miksi viimeisintä muotia olevien pyöräilytrikoiden pitäminen on selvästikin kirjoittajan mielestä niin negatiivinen ominaisuus että se on syytä mainita. Ikään kuin pyöräileminen muodista menneissä pyöräilytrikoisssa (tai joissain pyöräilyyn vähemmän sopivissa varusteissa) tekisi pyöräilijästä tai hänen ajotavastaan fiksumman tai sympaattisemman tai vähemman pelottavan.

tempokisu
01.07.2018, 05.59
Aamulehden yleisönosaston kiireisille Matti Jokiselle ja Tarja Kamilalle, jotka ottaisivat ajokortin pois hieman hitaampaa ajavilta, tuli nyt ylikonstaapeli Nina Juurakko-Vesalalta vastaus, joten toivottavasti tämä kitinä "alinopeudesta" loppuu.

Siteeraan vain asian ydintä kirjoituksessa, otsikko "Ajoneuvon alinopeus ei ole rikos"

"...Matti Jokisen kirjoituksessa oli olennaisia virheitä, joita emme voi julkisesti tässä avata. Hänen postiinsa on vastattu henkilökohtaisesti.
Autoilijat ovat ajotaidoiltaan eritasoisia, minkä vuoksi joku kuljettaja voi ajaa hitaampaa. Alinopeus ei ole rikos.
Kuljettajien pitää sovittaa ajonopeutensa myös tilanteen mukaan, esimerkiksi näkyvyyden tai tien liukkauden mukaan - suurin sallittu nopeus ei tarkoita, että sitä nopeutta pitää käyttää kaikissa olosuhteissa."

Jopotuinen
01.07.2018, 07.37
IS seurasi suurta taksi*mullistusta Helsingissä – epätietoisuutta ilmassa, riita taksijonossa

No voi hyvänen aika sentään, se on nyt sitten eka kertaa, kun on taksi-jonossa riitaa :D

Ja iltapaskassa alkaa sunnuntaina 9:30 oikein suora lähetys taksikaaoksesta. :D:D:D
Kuhan ei vaan nyt menisi taas mellakoinniksi, kuten vuodenvaihteen alkoholilain uudistuksessa kävi. :rolleyes:

tempokisu
01.07.2018, 15.59
^ niin, kaikki haluaa sen mersun eikä mitään mopoautoa tai kuormuria kyytiautoksi. Sitä on mieltänyt että kun taksilla mennään, se on keskimääräistä tärkeämpi ja juhlavampi meno, ja kyytiauton pitäisi kyllä olla sen mukainen.
Muistan kun joskus aikoinaan tilattiin taksi kotimatkalle, ja tuli joku pirun pakettiauto, böö. Toisaalta olin ikionnellinen kun joskus 80-luvun lopulla matkustin taksilla Meilahden sairaalasta ( Peltsi operoi mun koivet) ja taksina oli mun unelma; valkoinen hieno mersu ja mukava kuski. - eh...luultiin että vakuutus maksaa kyydin, mutta ei sitten maksanutkaan, kyyti oli noin 500markkaa. Mutta oli kuitenkin mukava kyyti, puolitoista tuntia Helsingistä Valkeakoskelle....

JackOja
03.07.2018, 09.24
Neymarilta poistettiin haarukalla ja veitsellä umpisuoli ilman puudutusta kesken jalkapallo-ottelun. Harvoin tällaista näkee.

slow
03.07.2018, 09.57
"Aina kun huomaat olevasi enemmistön puolella, on aika pysähtyä ajattelemaan."
-Mark Twain-

tempokisu
17.07.2018, 15.10
Putin nappasi todella ison kalan – eikä Trump edes ymmärtänyt nielaisseensa koukun

Jopotuinen
31.07.2018, 06.58
NAANTALISSA ja Raisiossa on laaja vedenjakeluhäiriö.
Artimo sanoo, ettei ongelmaa saada todennäköisesti korjattua tämän vuorokauden puolella.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005774549.html

No nyt huh huh, mahtaa puiden juurilla olla nyt tunkua! Onneksi kaupasta saa kalijaa, kun pullovesikin kuuluu olevan (https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005774879.html) vähissä.

Smo
31.07.2018, 11.23
^Oftopiikkia, jotkut urpot pesee isojen veneiden kansia saarien juomavedellä vierassatamissa

Jopotuinen
01.08.2018, 18.05
Polkupyöräilijää neuvotaan laittamaan terveysside tai pikkuhousunsuoja kypärän otsapantaan. Viilennystä kaipaavaa neuvotaan vetämään kylmällä vedellä kasteltu housuvaippa pipoksi päähän.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005776559.html

https://is.mediadelivery.fi/img/1920/0c0720297ce142ca8ba371d3b1d0287f.jpg.webp

https://is.mediadelivery.fi/img/1920/04be4661c17840999bd8bfc2f845e359.jpg.webp

Jopotuinen
02.08.2018, 04.30
Voe vihnu :(

Aurinko pakenee taivaalta ja sääkartat muuttuvat kelmeän sinisiksi - kohta on pimeää, kylmää ja sateista

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808012201108426_u0.shtml

tempokisu
03.08.2018, 07.39
"Poliisi epäilee rattijuopumusta Juoponlahdentiellä"

tempokisu
05.08.2018, 03.04
Saara Aalto on euroviisujen 62-vuotisen historian aikana ensimmäinen kilpailija, joka on kertonut avoimesti julkisuudessa olevansa lesbo.

– Yllättävää, mikä kunnia mutta samalla aivan sairasta, Saara kommentoi asiaa ruotsalaislehdelle.

No siinähän se sitten tuli sanottua....( opiskeluaikoinani nuo asiat käsiteltiin sairautena) ja toisekseen toi "sairaan....ihanaa tms" on yksi maailman typerimmistä ilmauksista.

Jopotuinen
17.08.2018, 14.33
Seiska: Jari Sillanpää tuskastui julkisuuspyöritykseen - muuttaa Bangkokiin

Vai oiskos kuitenkin niin, että Suomen huumemarkkinoilla Sillanpäälle myydään nyt ainoastaan ei oota. Eivät taida muutoinkaan kovin hyvällä diilerin käräyttäjää katsella.
Mutta kukapa Suomessa yhtä huumeveikkoa jää kaipaamaan.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201808162201140220_vd.shtml

tempokisu
21.08.2018, 16.07
Jasper Pääkkönen: Olen sitä mieltä että kaikki on just nyt tosi hyvin
Palstanahkiainen: Olen sitä mieltä että kaikki on just nyt ihan persiistä kun töitä ei kertakaikkiaan ole.

Jopotuinen
30.08.2018, 14.28
Belgialainen liikemies putosi kuolemaan 12- kerroksisesta talosta Moskovassa
Poliisi tutkii kuoleman, mutta ei epäile rikosta.

Niin, venäjällä nyt on vaan tapana, että ihmiset tipahtelevat korkealta, ellei ole sitten liukastunut kylpyammeessa.
Case closed.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201808302201170633_ul.shtml

Jopotuinen
05.09.2018, 18.18
Huoli tosielämän ”Terminaattoreista”: Tappajarobottien kehittely halutaan kieltää sopimuksella - Yhdysvallat ja Venäjä vastustavat

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201809042201178703_ul.shtml
No, mutta eikös se kuitenkin olisi parempi, jos nuo peltiheikit vaan mättäisivät toisiaan!

Jopotuinen
09.09.2018, 09.25
Hyvänen aika sentään, on sitä vaiettua ahdistelua miehiäkin kohtaan!

Kiinteistönhoitajalla oli kivuliaita omakohtaisia kokemuksia.
– Siellä oli potilaina vanhoja mummoja, jotka kävivät jatkuvasti kiinni, niin kuin sanotaan, muniin. Ihan heti. Ja heillä oli hirveät käsivoimat, kiinteistönhoitaja kertoo.
– Saatettiin tarvita avuksi kaksi muuta vääntämään mummo irti munista.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005820697.html

Smo
18.09.2018, 12.05
”Lähiliikenne liikennöi satunnaisesti” tiedottaa VR

Smo
21.09.2018, 14.48
Soinin luottamusäänestys näyttää tehokkaasti, millainen valtio Suomi on.Paperilla modernin sekulaari yhteiskunta, jossa työ tasa-arvon eteen koetaan todella tärkeäksi.

Todellisuudessa poliittisen teatterin ohjaama juntinperse, jossa täytyy silitellä myötäkarvaan naisvihamielisyyttä pursuavaa miesvauvaa, jotta saataisiin maaliin tavoitteet, jotka tuovat tosi mukavasti massia itselle ja saunakavereille.

2017 ja Suomi 100 oli väsynyt ja nuhruinen känni, 2018 raskas herääminen krapulaiseen todellisuuteen..

Jopotuinen
22.09.2018, 20.09
Ehkä tämä kuuluisi tuonne Jeesusteluun, mutta laitetaan nyt tänne...

Ministeriö maksaa 50 000 euroa Kaarina Hazardin kännykkävideoista – ”Ei missään nimessä maksettu ylihintaa”
(https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005837360.html)

ilmora
23.09.2018, 16.34
"Koko maakauppakeskusteluun liittyy paljon tunnepuhetta. Isänmaata ei olla ostamassa jalkojemme alta. Venäläisten maa- ja tonttiomistukset Suomessa ovat vahvasti liioiteltuja. Kaikkiaan ulkomaalaisten osuus kiinteistökaupasta on prosentin luokkaa."

Sanni Grahn-Laasonen. (https://blogit.iltalehti.fi/sanni-grahn-laasonen/2014/01/07/tonttikauppa-ei-uhkaa-isanmaata/#comment-1785%3C/blockquote%3E) 3.1.2014.

Köfte
23.09.2018, 18.02
"Koko maakauppakeskusteluun liittyy paljon tunnepuhetta. Isänmaata ei olla ostamassa jalkojemme alta. Venäläisten maa- ja tonttiomistukset Suomessa ovat vahvasti liioiteltuja. Kaikkiaan ulkomaalaisten osuus kiinteistökaupasta on prosentin luokkaa."

Sanni Grahn-Laasonen. (https://blogit.iltalehti.fi/sanni-grahn-laasonen/2014/01/07/tonttikauppa-ei-uhkaa-isanmaata/#comment-1785%3C/blockquote%3E) 3.1.2014.

Eihän se määrä, mutta mitenkähän sijainti? Kummallisesti tahtovat sijoittua vähäisillä
määrillään vähintäänkin arvelluttaviin kohteisiin; noin strategisesti ajateltuna?
Eput aikoinaan kiteyttivät ajatuksen varsin mainiosti:

https://www.youtube.com/watch?v=himAMMB7lCo

Smo
23.09.2018, 22.05
Eihän se määrä, mutta mitenkähän sijainti? Kummallisesti tahtovat sijoittua vähäisillä
määrillään vähintäänkin arvelluttaviin kohteisiin; noin strategisesti ajateltuna?

Niin mihin mahtaa sijoittua ..

Katso kartta: KRP:n ratsaama Airiston Helmi omistaa suuren joukon saaria ja kiinteistöjä merenkulun pääväylän varrelta
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005838828.html

ilmora
29.09.2018, 07.56
Suomen yksimiehinen joukkue onnistui hyvin. - Jaakko Hänninen (https://www.twd.fi/?x118281=461225)

Smo
02.10.2018, 16.28
PÖRSSIT: New Yorkin indeksit sahaava eilisen tasolla – sijoittajat pettyivät Pepsin laimeaan kannabis-kantaan

*clip*

Pepsi osakkeen hinta oli 1,9 prosentin laskussa. Yhtiö kertoi analyytikoiden odotuksia paremmasta tuloksesta. Sijoittajat pettyivät kuitenkin, kun yhtiön rahoitusjohtaja Hugh Johnson sanoi, että Pepsillä ei ole suunnitelmia investoida Kannabikseen. Kannabiksen laillinen käyttö laajenee jatkuvasti.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/porssit-new-yorkin-indeksit-sahaava-eilisen-tasolla--sijoittajat-pettyivat-pepsin-laimeaan-kannabis-kantaan/GaxZnKDY

Smo
08.10.2018, 23.55
elämäni on nykyään painajainen.ei mulla siis mitään akuuttia hätää ole, kaikki hyvin. Enkä tarkoita olla tarpeettoman dramaattinen. Elämä vain nykyään tuntuu kirjaimellisesti painajaisunelta.
tiedättekö ne painajaiset, joissa kaikki näyttää päällisin puolin täysin normaalilta, mutta koko ajan riivaa hiipivän kauhun tunne siitä, että jokin on todella irvokkaalla tavalla pielessä?
ne, joissa ihmiset, paikat ja tapahtumat vaikuttavat periaatteessa siltä miltä pitääkin, mutta jatkuvasti päätä repii painostava tunne siitä, että kaiken takana on jotain syvästi pahaa ja hirvittävällä tavalla vääristynyttä?
sellainen olo mulla on, kun kuljen nykyään kaupungilla. Koska tiedän, että koko hyvinvointimme ja teknologinen kehityksemme on vain massiivisella ympäristötuholla pumpattu väliaikainen kupla, kaikki näkemäni tuntuu illuusiolta.
ja koska tiedän, että meillä on noin 30 vuotta aikaa kääntää kelkka ilmastonmuutoksen suhteen, melkein kaikki ihmisten toiminta näyttää perverssiltä ja vääristyneeltä - kuutta ruokakassia citymaasturiin kantava perheenisä, keskiyölläkin täysin valaistu autokauppojen loppumaton jono, kaukomaahan televisiossa panemista varten lennätetyt nuoret julkkikset. Se, että asiat jatkuvat normaalisti täysin epänormaalissa tilanteessa, herättää minussa hirvittävää eksistentiaalista kauhua.
kaikki tuntuu irvokkaalta teatterilta, ikään kuin aivopestyt ihmiset mekaanisesti toteuttaisivat hullun johtajansa käsitystä hyvästä ihmiselämästä, vaikka tosiasiassa jokainen heidän lapsistaan tullaan uhraamaan tuntemattomalle pimeyden voimalle. Kuin jokin hyvin vanha, tuhoava pahuus olisi asettunut pysyvästi keskuuteemme ja ohjaisi kaikkea toimintaamme, mutta emme tajua sitä emmekä osaa taistella sitä vastaan.
ja kaikkein hirveintä on se, että minulla ei ole mitään käsitystä siitä, miten tästä painajaisesta herätään.

hphuhtin
11.10.2018, 10.07
”Emme olleet ottaneet huomioon olosuhteita tunneleissa”

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/124244df-4c9a-4544-a21c-bf8f327118c7_ul.shtml

Smo
22.10.2018, 10.51
hallitus kiky-teattereineen ja innovaatioista leikkaamisineen ja ay-liike epädemokraattisine vaikuttamisineen ja veroparatiisijärjestelyineen voivat haistaa vaikka vitun - palkkasimme tänään nimittäin yhden työntekijän lisää!

Smo
24.10.2018, 20.06
Tuore painin maailmanmestari Petra Olli:

"Tätä se on, kun ei muuta osaa kuin painia eikä tiedä sääntöjä"

https://yle.fi/urheilu/3-10473861 (https://yle.fi/urheilu/3-10473861)

OKS
25.10.2018, 09.23
Petra Olli paini MM-kultaa !

https://img.ilcdn.fi/vtJx3cb6HUQgcT8LwU8jmpN-xR8=/0x211:2008x1717/full-fit-in/612x/img-s3.ilcdn.fi/d713ad1438ffd1905cf638160055ef6697f11c887e211f0542 b01d6d7172fb88.jpg

"Jos joku oli saatanallinen ralli, niin tämä"

Jopotuinen
28.10.2018, 11.42
Juttua on korjattu kello 22.08: Voittajalle ei lahjoitettu donitseja, vaan hän lahjoitti niitä Veikkauksen mukaan Pelaamon henkilökunnalle. Tieto donitsien ostamisesta on lisätty juttuun. Tieto donitsien saamisesta on poistettu otsikosta.

tempokisu
28.10.2018, 13.41
"Niillä jotka kestävät, annetaa kannettavaksi enemmän"

Piruvie kestää kestää mutta mikään ei ikuisesti kestä...myös tämmöinen aika yleisesti sanottu perustelu jollekin vaikka urheiluharrastukselle "haluan löytää rajani" - kun totuus vaan on että kukaan ei oikeesti halua löytää rajojansa, se on kamala tilanne kun huomaa että sietokyvyn rajat on tässä.

tempokisu
29.10.2018, 22.42
Riku Rantala: " Uusi kirja tuoksuu jopa paremmalta kuin naisten fillarien satulat."

tempokisu
05.11.2018, 05.04
Anteeksi, mutta mua kyllä nolottaa nämä....voitte vaan arvata mistä nää on ( ja toinen anteeksi, onhan ne sivut tosi kököt...en mä vakuuttuisi ja ei näköjään moni muukaan) :

Flunssakausi lähenee.

Kun nenä vuotaa, viruksia on runsaasti.
Estä viruksien leviäminen yskimällä paperinenäliinaan
tai hätätapauksessa kyynärtaipeeseen.
Muista käsihygienia.

"Missä rakastetaan lääketiedettä, siellä rakastetaan ihmistä"

JackOja
08.11.2018, 08.08
”Tiethän ruuhkautuvat joka tapauksessa, jätetään ne rakentamatta tai ei.”

Näin sanoo Espoon liikennesuunnittelupäällikkö Markku Antinoja päivän Hesarissa (https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005891793.html).

Jopotuinen
17.11.2018, 07.46
Katilan mukaan hänen työpaikallaan pikkujoulukauden alkamisen huomaa ennen kaikkea siitä, että isot työporukat ja joululaulujen laulaminen ilmestyvät kuvioihin.

:D :D :D

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005902135.html

Jopotuinen
20.11.2018, 20.13
Tutkivaa journalismia!

Perinteisen valurautaisen lieden tunnistaa sen ulkonäöstä. Sähköllä toimiva valurautaliesi on ulkonäöltään yksinkertainen ja se on varustettu pyöreillä valurautaisilla levyillä.

​https://www.is.fi/asuminen/art-2000005905427.html

OKS
20.11.2018, 21.26
^ Siis kääk, minullahan on valurautainen liesi.

Jopotuinen
23.11.2018, 10.53
Tältä näyttää Miss Suomi Alina Voronkovan fantasia-asu Miss Universumeissa - tehty kissakalan nahasta :D

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/d90e930f-1b94-49db-91c8-9e39047e8d6c

OKS
23.11.2018, 18.02
Ne on nuo fanta siat tuommoisia.

arctic biker
23.11.2018, 19.30
Tältä näyttää Miss Suomi Alina Voronkovan fantasia-asu Miss Universumeissa - tehty kissakalan nahasta :D

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/d90e930f-1b94-49db-91c8-9e39047e8d6c
Huomaan jotta alan ikääntyvä, varsin kammottavan näköinen asu. IMO.

Jopotuinen
23.11.2018, 19.45
Huolesi on aiheeton, puku on, no joo... :D

Mutta äskön oli telkkarissa joku fortuna kuulapelin näkönen ohjelma ja siinä kilpailijaneitokaisella oli mielestäni häkellyttävän upea toppi tjsp. Siis se kuosi ja kokonaisuus.
Piti oikein jäädä seuraaman ohjelma loppuun, jossa voitti lopulta 5 tonnia.
Harvinaisen kaunis oli asuste.

Smo
27.11.2018, 10.21
"Vapaavuorelais-vihervasemmisto"

-Pääministeri Juha Sipiplä

kaldera
28.11.2018, 20.21
”Mutta en kiitä muutamia tahoja, kuten Suomen hallituksen niitä osia, jotka leikkaavat sivistyksestä ja koulutuksesta ja kulttuurista.”
-Lasten- ja nuorten kirjallisuuden Finlandia-palkinnon voittaja.

Ei muuten niin kiinnosta tuo junnufinlandia mutta kun naapuri oli ehdokkaana.

Jopotuinen
02.12.2018, 18.53
Voi hyvää päivää tätä Meghan jahtia taas.

Kuka lavertelee sisäpiirin tietoja brittihovista? Kiusallisten uutisten levittäjää metsästetään kuumeisesti – ”myyrä” paljasti lisää yksityiskohtia.

Toimitukset kirjoittelevat omiaan ja keksivät siihen sitten ”myyrä” mielikuvitusolennon ikään kuin tämän humpuuki uutisointinsa vakuudeksi.

Onnistuivat tappamaan jo yhden Prinsessan. Antaisivat nyt vaan nuorten olla.

https://www.is.fi/kuninkaalliset/art-2000005918917.html

tempokisu
02.12.2018, 21.48
Mihinkään ei ole kirjoitettu että elämän pitäisi olla kivaa tai nautinnollista. Pitää tehdä asioita, jotka uskoo oikeiksi. Ja lohduttautua sillä, ettei kärsimys voi jatkua loputtomiin, sillä elämä ei ole ikuista.

Jussi Halla-aho

kuovipolku
02.12.2018, 22.46
Kun tuohon näkemykseen yhdistetään kyvyttömyys tajuta - tai hyväksyä - että omakin elämä voisi olla myös kivaa ja nautinnollista sekä pyrkimys siihen ettei nuidenkaan elämä olisi kivaa ja nautinnollista saadaan...hetkinen...

...tuota...ihmistyyppi jonka kanssa en haluaisi olla tekemisissä ja jonka en haluaisi olevan missään sellaisessa asemassa jossa hän voi vaikuttaa minun elämääni.

Jopotuinen
06.12.2018, 14.13
Asiantuntija pitää Jenni Haukiota hyvin poikkeuksellisena presidentin puolisona

https://www.is.fi/viihde/art-2000005922308.html
Voi hyvää päivää nyt tätäkin. Joku Päivi Storgård on nimetty presidenttien puolisoiden asiantuntijaksi, tietäjäksi yli muiden??!

No, kaipa se on virka sekin. Ihan vaan uteliaisuudesta, mitähän siellä bisneskortissa mahtaa lukea?

Sitäpaitsi, huki o kala :)

tempokisu
07.12.2018, 14.30
^ juttua oli myös Sannin esiintymisestä, ja mun puolestani Sanni voisi muuttaa pois Suomesta ja v**ttuilla vaikka jossain muualla. Kas kun on se vaan niin hianoo laulaa( ?) sitä v**ttulaulua, ai muka "ei ole tapana kiroilla" höpöhöpö sitähän se nimenomaan on.

Peukku alas

En ymmärrä kyllä tuotakaan että Jenni Haukio on vaatimaton edustava...mielestänii kukaan Suomen presidentin puolisoista ei ole tuonut itseään erityisesti esille, vaan on pysynyt taustalla ja edustanut hillitysti.

tempokisu
23.01.2019, 09.12
"Oulu - Suomen liikkuvin kunta" ( mä luulin että Oulu on kaupunki..)

No oli miten oli, näen tämän fingerporilaisittain; fingerporilaisseurue on matkalla Ouluun....

Moska
23.01.2019, 12.35
^ https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_kunnista

tempokisu
23.01.2019, 12.37
^ ei kannata vastata mulle linkillä, etkö oo jo oppinu.....

Oatmeal Stout
23.01.2019, 16.11
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?57827-P%E4iv%E4n-sitaatti!&p=2842401#post2842401

tempokisu
24.01.2019, 06.48
" kyllä palkan pitäisi alkaa kolmosella..."

:p minulla alkaa vitosella, joskus jopa kasilla..

- tosin on vain kolme numeroa -

Jopotuinen
26.01.2019, 08.35
Laita kassisi kauppakassiin! Ja muita hyviä pakkaspyöräilyvinkkejä:

Miehet! Kun lähdette pakkasella pyöräilemään tai lenkille, pankaa muovinen kauppakassi etupuolelle housujen väliin. Jopa pysyvät paikat sulana. (9/85).

Tyhjistä neliskulmaisista mehupulloista saat tuulensuojat käsillesi polkupyörään. Leikkaa pullo-osasta puolet pois ja työnnä pullot pyöräsi sarviin. Ei viima vaivaa sormia kovemmillakaan pakkasilla. (10/02)

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005977891.html

tempokisu
26.01.2019, 13.53
Wallu Valpio:

– Viimeisestä syömisestäni on nytkin kaksi-kolme päivää. En harrasta syömistä. Kaikki aina ihmettelevät, onko se mahdollista, mutta pärjään ihan hyvin, kun syön yhden aterian kahdessa-kolmessa päivässä.– Viimeisestä syömisestäni on nytkin kaksi-kolme päivää. En harrasta syömistä. Kaikki aina ihmettelevät, onko se mahdollista, mutta pärjään ihan hyvin, kun syön yhden aterian kahdessa-kolmessa päivässä.

– Oli tärkeä huomio, kuinka riippuvaisia ihmiset ovat ruoasta, juomasta ja helposta elämästä. Itse olen ollut lapsesta asti kiinnostunut elämisestä mahdollisimman askeettisesti.

Wallu on mua 8 vuotta nuorempi ( kääk!), eikä ole näköjään vielä oppinu. En todellakaan suosittele että syö vaan kerran kolmessa päivässä. Ei siitä hyvää seuraa vaikka tuntuisi miten kivalta olla syömättä. Kyllä se on toi syömättömyys ennemminkin riippuvuutta kun normaali joka päivä 2-3 kertaa syöminen.

tempokisu
27.01.2019, 09.17
Aleksi Jäntti: "Tampereen keskusta on koko seudun olohuone" - - - mä oon sanaton

Jopotuinen
13.02.2019, 10.43
Nyt se on todistettu, Suomi on paska maa. Kuusamo erityisesti.

Suomi täynnä paikannimiä, joissa vilisee paskaa ja muita kirosanoja, mutta miksi niitä on eritoten Kuusamossa?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e6d190a9-23f9-499c-9393-f458c7cc1364

Jopotuinen
14.02.2019, 20.13
Kylpylässä on tavallisten naisten ja miesten saunojen lisäksi höyrysauna, tilaussauna ja infrapunasauna.

Fingerporilaisittain: Poikkeavat älkööt vaivautukoon.

https://www.is.fi/matkat/art-2000006001660.html

tempokisu
14.02.2019, 21.51
Lindholm oli mitannut verenpaineensa.

– Se oli 180/118. Tajusin, että ajoittainen huono olo, väsähtäminen kesken punttitreenien, huimaus ja sen sellainen ei olekaan johtunut pelkästään liian kovasta treenaamisesta, vaan syynä on järkyttävän korkea verenpaine

Ja toi ei ole edes järkyttävän korkea verenpaine, se on vaan korkea

t. maksimit 259/125 ja minimit 55/36 ( mitä on pystyny mittaan...)...mutta ei mitään kovaa treeniä, enää

ilmora
05.06.2019, 20.33
ASIAT ovat huonosti, jollei ihmisellä ole muuta sisäistä elämää kuin lapamato.

Näin totesi aikoinaan terveysvalistaja, sosiaalineuvos Alli Vaittinen-Kuikka (https://www.hs.fi/haku/?query=alli+vaittinen-kuikka). -HS 5.6.2019

Smo
09.10.2019, 20.44
– Suomella ja Turkilla on samat perustavanlaatuiset demokraattiset arvot.

Timo Soini , Suomen ulkoministeri 2017

Köfte
09.10.2019, 22.58
^ Onkohan Timo ylpeää miestä juuri nyt noilta tiimoilta...

tempokisu
10.10.2019, 03.55
Uutisvahti ( telkkarista) "Jotain on pielessä jos harrastuksesta on tingittävä työn vuoksi"

tempokisu
23.10.2019, 17.13
"Valkotakkinen mies tarttui kiinni lapseen ja yritti viedä mukanaan..."
- eikös se ollut yksi ammattikunta josta sanotaan että "valkotakkinen". ..

Jopotuinen
24.10.2019, 06.40
^ Sanottiinko jutussa, ettei kyseessä sitten ollut se yhden ammattikunnan edustaja?

Porilaista perinneherkkua, viemärinmakuisia nahkiaisia, ei ollut kaupan.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006283190.html

tempokisu
24.10.2019, 11.49
^ haluukko sä sinne hylylle vai et? prkules mä jaksa sun juttujas enää mokomakin soikiosuu.

Jopotuinen
24.10.2019, 18.48
^ No en tienkään halua takas (ahdasta on), kuha veivaan kanssasi :)
Ja itseasiassa, tohon Mr. Nahkiaisoja jollain tavoin tavallaan liittyen sain tänään (ihan oikeesti!) postia Mr Kuha :D

Jopotuinen
24.10.2019, 18.52
Järkytys I love me -messuilla – sairaanhoitaja kohtasi iljettävän näyn: "lääkäri kaivoi korviaan ja nenäänsä"
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/9653e4fa-eb93-48ba-a50a-a88e9ee71010

No eihän näin nyt voi todellakaan käydä, lääkärit ne nyt ei todellakaan tee näin!
Enää puuttuu uutisointi onanoinnista kiinni jääneestä optikosta, jota uhkaa nyt pysyvä sokeus!

tempokisu
26.10.2019, 16.30
No eihän näin nyt voi todellakaan käydä, lääkärit ne nyt ei todellakaan tee näin!

Vastaanotolla potilaan läsnäollessa tai toimenpiteen yhteydessä ei.

No, kerran kaupan kassajonossa siinä kohtaa kun voi lukea iltalehtien otsikot, niin oli uutinen että Jorma Palo menehtyi. Takanani olevan pariskunnan rouva totesi siiten että "kuoli syöpään vaikka oli lääkäri?" - mä käännyin ja vastasin että joo, lääkäritkin kuule kuolee että olipa fiksusti sanottu. Meni ihan vaikeeks.

Äidilläni oli flunssa, ja siinä tuttavalleen totesi että on tää flunssa. Tuttava ihmetteli että no voi ihme kun tyttöskin on lääkäri.

- - voihan se tulla yllätyksenä että lääkärit sairastuu ja kuolee, poliisitkin tekee rikoksia ja papit harrastaa haureutta. Peruskoulun opettaja ei tiedä kuka kirjoitti "7 veljestä"- teoksen - - -

Jopotuinen
05.11.2019, 17.55
Täytyy sanoa, että olen hyvin hämmästynyt, että tutkinta käynnistetään. En katso syyllistyneeni mihinkään rikokseen, vaan käyttäneeni uskonnonvapauttani, Räsänen sanoo

Räsäsen noitavainot :D

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006296277.html

tempokisu
12.11.2019, 04.41
Kyllä me selkeesti Fingerporissa ollaan. Muutama otsikko tämän päivän Aamulehdestä, yksi otsikko on siitä sarjakuvasta:

* Kaupunginhallitus siunasi hoitajamitoituslausunnon
* Sveitsiläinen muuri odottaa Tapparaa
* Pukki aikoo viedä Huuhkajat kisoihin
* Vanhemmat tekevät pelaajan, ei valmentaja
* Maastopalot sammuttivat Toyotan haaveet
* Haka kiinnitti viisi nuorta pelaajaa
* Kerro meille urastasi