Näytä tavallinen näkymä : Navan laakerit vaihtoon
Avasin vanhan Union-merkkisen etunavan, jonka laakerikuulat olivat kiinnitettyinä muoviseen kehään. Pitääkö uusien kuulien olla samalla tavalla tuollaisessa kehässä vai voiko napaan laittaa (standardikokoiset) irtokuulat?
Avasin vanhan Union-merkkisen etunavan, jonka laakerikuulat olivat kiinnitettyinä muoviseen kehään. Pitääkö uusien kuulien olla samalla tavalla tuollaisessa kehässä vai voiko napaan laittaa (standardikokoiset) irtokuulat?Ei se kehä tee muuta kuin helpottaa kasausta. Uusien kuulien pitäisi olla saman kokoisia kuin alunperin. Eikä liian monta, pitää jäädä kuulien väliin hiukan tilaa.
Missä kunnossa on laakeripesän pinnat, miksi vaihdat kuulat?
Yhden kuulan verran kannattaa jättää tilaa, mittaa vanhat ja uudet tilalle. Mutta jos laakeripesät vaurioituneet niin ovat romurautaa.
Jos vanhat laakerikuulat ovat vaurioituneet, niin ainakin omalla kokemuksella myös laakeripesä on vainaa.
Jos vanhat laakerikuulat ovat vaurioituneet, niin ainakin omalla kokemuksella myös laakeripesä on vainaa.Kokemus varmaankin ihan oikea, koska kuulat on kehiä kovemmat.
Lähetetty minun G3121 laitteesta Tapatalkilla
Vanhoista laakereista oli pari haljennut kahtia, samoin toinen muovikehistä oli haljennut. Laakeripesissä en havainnut sen kummempaa kulumaa. Kartioissa kyllä on vähän jälkiä. Kävin hakemassa kierrätyskeskuksesta metalliset laakerikehät+kuulat napaan. Eivätköhän ne vältä tuollaiseen vanhaan mankeliin.
Runsaasti vaseliinia ja pakettiin, jos ajo vähäistä, pieni kuluma kartioissa ei haittaa. Älä "kiristä" liian kireälle laakeria kasatessa, niin kestää pidempään.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.