PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mavic xa elite 29 kiekot

Polun tukko
06.09.2017, 11.17
Onko kellään kokemusta otsikon kiekoista? Hintahan setillä on halpa, n. 450€ sis renkaat yms.
Haussa kiekot enduroon.

Lähetetty minun BLN-L21 laitteesta Tapatalkilla

Juniper
06.09.2017, 18.00
Kiekot tuntuvat hyviltä mutta ne mavicin renkaat ei rullaa sitten yhtään mihinkään.
Liukkaalla renkaat tuntuivat toimivan mutta aivan älytön vierintävastus ainakin tällaiseen ylämäki painotteiseen pyöräilyyn.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Polun tukko
06.09.2017, 20.07
Lähinnä kiinnostaa vaan kiekkojen kestävyys. Jos tuohon rahaan saa kestävät niin pitäisi olla hyvä diili

Lähetetty minun BLN-L21 laitteesta Tapatalkilla

Sami konttila
07.09.2017, 11.25
Täällä hieman erilaisia kokemuksia.
Ensimmäinen taka kiekko korjauksessa mavicin tehtaalla. Totaalirikkoutuminen lenkki käytössä. Pinnat lähti irti navan puolelta.
Kiekot olleet käytössä n. 4 viikkoa.
Nyt en ole aivan varma , mutta eilisen lenkin jälkeen taisi tulla klappia uuteen xa takakiekkoon. Täytyy tutkia tarkemmin ennen lopullista tuomiota.
Vaikka kumit eivät olleetkaan kysyjän ykkös prioriteetti, niin mun mielestä tosi hyvät kumit. Rullaa kohtuullisesti ainakin 29 koossa.
Kumi on yksi parhaista do it all kumeista mitä olen kokeillut.

H. Moilanen
07.09.2017, 13.44
Nyt en ole aivan varma , mutta eilisen lenkin jälkeen taisi tulla klappia uuteen xa takakiekkoon. Täytyy tutkia tarkemmin ennen lopullista tuomiota.
Ei olisi ensimmäinen napa, jossa QRM-mutteri on jätetty turhan löysälle ja se kiertyy itsekseen auki aiheuttaen klappia. Kiristys sopivalle kireydelle poistaa ongelman.

miumau
09.09.2017, 09.36
Minulla on ollut nuo kiekot toukokuusta asti eikä vielä ainakaan ole ollut ongelmia. Renkaista en tykännyt vaan vaihdoin ne vähän jäykempikylkisiin 3 ajokerran jälkeen. Kiekot on valmiiksi teipatut ja perinteiseen Mavicin tyyliin helpot käyttää tubeleksena verrattuna esimerkiksi toiseen kiekkopariini, joka on kiinankuituvanteilla ja aivan hirveä ähellettävä, kun renkaita yrittää vanteille ängetä.
Kiekot on edelleen suorat ja mitään koloja niissä ei ole. Ajot on pääasiassa olleet polkuajelua ja noin kerran viikossa hissipyöräilyä. Ja poluthan täällä Jyväskylässä ovat kohtuu kivikkoisia. Huck Norrikset ovat tosin pehmentämässä niitä kivien paukkumista.
Tuolla alehinnalla ovat kyllä tosiaan mielestäni enempi kuin hyvä ostos varsinkin jos niillä alkuperäisillä renkailla viitsii ajella vaikka yhden kesän. Niissä tulee mukana litkupullot, sisärenkaat, nuo yllämainitut renkaat ja tubeless venttiilit. Ja onhan ne myös kohtuu kevyet.
Olen siis ainakin vielä niihin oikein tyytyväinen enkä nyt keksi niistä oikein mitään valittamista.