Näytä tavallinen näkymä : 23" hiilikuitu maastopyörä kivijalkamyymälästä?
Nopsajalka
06.09.2017, 10.40
Olen esinyt 23" hiilkuituista maastopyörää. Mutta toistaiseksi en ole löytänyt pääkaupunkiseudun kivijalka-myymälöistä. Esim XXL, larunpyörä jne on vain 21"....
Olisiko jollain vinkkiä mistä löytyisi? Haluaisin koeajaa ennen ostoa, eli verkkokauppa ei riitä. Haluan UUDEN pyörän; en olisi ostamassa käytettyä.
ps. Ja kyllä: koko on oikea:olen testannut 21" ja se pieni minulle :) Eli kohtelias toive: en haluaisi aloittaa keskustelua pituudestani ja haarojen pituus ja oikea pyörän koko. :)
Kugelschreiber
06.09.2017, 11.00
Silläkin uhalla että tää menee kuuroille korville: tuumakoko kertoo pyörän koosta sen verran, että satulaputki on 23" eli 58 cm, mutta oleellisista mitoista (eli stack ja reach) ei mitään.
Nopsajalka
06.09.2017, 15.42
Joo tätä testasin tätä 21" White pyörää. Pidin mutta tuntui hiukka pieneltä. Hinnalla ei mulle oikeastaan merkitystä. Siksi saman tien hiilikuitua jne.
https://www.xxl.fi/white-xc-290-ultimate-2017-maastopyora/p/1132047_1_style
Aion seuraavaksi testata tämän Larun pyörässä. Ehkä tässä se reach mihin Kugelschreiber viittasi on pitempi...pitää tutkia spexejä. Taidan olla huonoon aikaan liikkeellä: varastoissa vain jämiä jäljellä:
https://larunpyora.com/tuote/2018-focus-raven-evo-29-red/
ps.
Aion ajaa lähinnä tässä Espoon rantoja ja n 10km työmatkaa. Tykkään paksut renkaat & jousitus kun tullut pientä rannevikaa tenniksestä. En siis aio mennä maastoon tällä maastopyörällä: korkeintaan karhusaaren rantaa ja välillä hiekkateitä. Ostan täysi hiilikuidun koska tuntui mukavalta. Ostan sitten keväällä toisen pyörän pitemmille matkoille (cyclocross tms tai hybridi, ei maantiepyörää) jos niihin innostun. Eli ei tarve saada yhtä pyörää joka toimii kaikkeen.
Olen 192cm ja tiedän että ns laskureilla mulle oikea on 21". Mutta EN aio mennä maastoon ko pyörällä mikä voi olla pyhäin häväistys tälle foorumille. Vaan tunnin tai 1,5h tunnin nautinnollisia lenkkejä pitkin Espoota.
Kummastakaan en löytänyt tärkeitä mittoja. Minusta sinun on järkevää ostaa XXL kokoinen fillari. Esim oma läski on 19,5" rungolla ja reach 440+, mikä tuntuu lyhyeltä 182cm ajajalle (50mm stemmillä). Seuraavan fillari on varmasti pidempi.
Sinun kiertelisin oikeat pyöräliikkeet läpi ja kokeilisin kaikki isorunkoiset fillarit.
H. Moilanen
06.09.2017, 16.45
Voi olla hankala löytää liikkeistä tuon kokoista fillaria. Trekillä ainakin sellaisia on.
Hi5Bikes Herttoniemessä myy Trekkiä, mutta heidän varastotilanteestaan en osaa sanoa mitään. Kannattaa varmaan soittaa ja kysyä.
Lundbergillä Keravalla näkyy nettikaupan mukaan olevan jotain XXL tai 23" kokoja varastossa. Täsmääkö näissä muut speksit, on sitten toinen juttu.
Blackborow
06.09.2017, 17.07
Cubella on kans 23" hiilikuitupyöriä Reaction-sarjassa.
Oikeastaan täällä ei kannata keskustella väärän kokoisista pyöristä. Tosiaan satulaputken mitta ei kerro kummiakaan, moni valmistaja ilmoittaa sen hyvin mielivaltaisesti ilman mitään standardinomaista käytäntöä, vaakaputken mitta mielestä paljon tärkeämpi...
Toisaaltaan jos haluaa ostaa tuollaisen yli kaksimetrisen kuskin pyörän niin mikäs siinä...
roadking
06.09.2017, 18.16
XXL koon Santa Cruz Highball Sportaxista tai Larusta.
https://www.santacruzbicycles.com/en-GB/highball-29
^Hieno pyörä mutta jos kuski muutenkin iso niin onko SID:ssä nykyään jokin painoraja kuskille?
Nopsajalka
08.09.2017, 16.48
Hei ISO kiitos kaikille kontribuutio & vinkit !!! Tämähän on hieno foorumi & yhteisö kun saa näin hyvin vinkkejä kokeneemmilta tieteeen harjoittajilta !!!
Roadking: oliko Larun pyörä toi Santa Cruz Highball? En löytänyt sitä sieltä. Sportax Tampere löysin mutta en täältä pääkaupunki seutu.
Lundberg pyörän löysin. Käyn sen koe-ajamassa. Ja soitan muihin paikkoihin.
Kiitos vielä :) :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.