Näytä tavallinen näkymä : Jyväskylän kierto lauantaina 23.9. klo 10
7. Jyväskylän kierto ajetaan lauantaina 23.9. Luvassa on jälleen polkemista Jyväskylän ympäri useissa maisema- ja maastoryhmissä. Mukana on myös lasten maastoryhmä.
Muutamiin ajoryhmiin voi jo ilmoittautua, loput ilmoittautumiset ja osallistumismaksun maksaminen avautuvat parin päivän sisällä.
Tulkaahan mukaan fillaroimaan Jyväskylää ympäri!
http://www.jyps.fi/jyvaskylankierto
https://www.facebook.com/events/1277632832359221/
http://www.jyps.fi/wp-content/uploads/2015/02/JKLKierto2014.jpg
Onko mitään lyhyempää oikeata maastolenkkiä(niinsanottua puolimatkaa) jyväskylän parhaista poluista tarjolla? Kylmällä kelillä 50km+ lenkki ei välttämättä kaikkia houkuta.
Onko mitään lyhyempää oikeata maastolenkkiä(niinsanottua puolimatkaa) jyväskylän parhaista poluista tarjolla? Kylmällä kelillä 50km+ lenkki ei välttämättä kaikkia houkuta.
On. :) Eli kuten nettisivulla on mainittu, niin kaikissa ryhmissä on mahdollisuutena päättää oma retki noin puolimatkaan eli Viherlandian ruokailutauolle. Puolikas kierto on myös osallistumismaksultaan edullisempi, koska tällöin pakettiin ei kuulu lopun saunomista ja ruokailua Buugilla.
Jami2003
05.09.2017, 07.00
Tulossa ollaan jos vaan sopii omiin aikatauluihin. Onko jälkeä nähtävissä lenkeistä missään. Arvon keskihaastavan-, seikkaulu- ja erittäin haastavan maastoryhmän välillä. Kesto ja matka ei ole missään ryhmässä ongelma mutta tarkoitus on kuitenkin lähteä nauttimaan ajopäivästä joten aivan infernaaliseen juuri/kivi jumppaan ei viitsisi joutua :)
Tulossa ollaan jos vaan sopii omiin aikatauluihin. Onko jälkeä nähtävissä lenkeistä missään. Arvon keskihaastavan-, seikkaulu- ja erittäin haastavan maastoryhmän välillä. Kesto ja matka ei ole missään ryhmässä ongelma mutta tarkoitus on kuitenkin lähteä nauttimaan ajopäivästä joten aivan infernaaliseen juuri/kivi jumppaan ei viitsisi joutua :)
Itse ajoin viime vuonna alkumatkan Viherlandiaan tuossa keskihaastava maastoryhmässä. Tosin nimitykset ryhmille oli vähän erilaiset mutta täsmäisi tuohon keskihaastavaan luokitus. Olin ajanut 3 kertaa maasturilla ennen tuota ja selvisin kohtuullisesti puolimatkaan missä vaihdoin itselle sopivampaan pykälää helpompaan ryhmään. Jos vain on ajanut jonkun verran eikä haittaa pienet kivet/juurakot niin tuo keskihaastava ei ainakaan liian vaikea ole. Kaikki maastoryhmät kiertävät aikalailla samat paikat. Osa vain ajaa haastavampia polkuja samoilla alueilla.
Juuri noin... Eli kaikki ryhmät kiertelevät samoilla alueilla. Hitaammat ryhmät ajavat lyhyemmin ja hieman helpommassa maastossa, nopeammat sitten pidemmästi ja osin myös hankalammassa maastossa. Meillä on ollut perinteisesti mukana myös enskaryhmä, sen toteutus on vielä avoinna, koska samaan aikaan enskakisat ja vetäjiä siellä - ja muutama telakalla. :)
Itse vedän juuri tuota maastoseikkailuryhmää. Viime vuonna taidettiin ajaa jotain yli 80 km, mutta keli oli poutainen ja kuiva. Sateella ajetaan vähemmän ja hieman helpompaa maastoa.
Jami2003
05.09.2017, 17.47
Maastoseikkailuryhmä kuulostaa kyllä hyvältä jo seikkailu sanan takia :)
Kierretäänkös noissa ryhmissä oikeasti jyväskylä maastoja pitkin ympäri?
Kyllähän niissä kierretään Jkl oikeasti ympäri tapahtuman nimen mukaisesti. Itse vedän pitkää ja vauhdikasta maastoryhmää. Kuivalla kelillä on tarkoitus ajaa vähintään 100 km ja jotta tuo onnistuu, keskari 13-14 haarukassa. Ei siis paineta ajokoiramaista kisavauhtia, vaan jouhevaa retkispiidiä lyhyillä tauoilla. Suuri osa ryhmän ajamista poluista on vauhdikasta ja varsin teknistä, tarjoten runsaasti ajonautintoa ja onnistumisen fiiliksiä kuskille. Nousumetrejä Jkl:n ympäristössä on vaikea välttää, mutta ylämäkeähän seuraa usein alamäki. Eli jos kunto vaan kestää ajaa pitkään ja rento ajaminen onnistuu vähän möykkyisemmälläkin alustalla, niin rohkeasti vaan mukaan pitkälle maastolenkille.
Jami2003
05.09.2017, 21.44
Alkaa kuulostamaan aika täydelliseltä mulle ja 120 mm täpärilleni :)
Alustava ennuste lupailee erinomaista ajosäätä tapahtumapäiväksi, poutaa ja lämpö +13 kieppeillä. Poutaa pitäisi olla myös pari edeltävää päivääkin, joten pitävää ajopintaa olisi tiedossa. Ei muuta kuin nimiä ryhmiin ja mukaan viettämään leppoisaa ajopäivää. Muistathan, edullisempi ennakkomaksu 18.9. asti.
Nyt on avautunut ilmoittautuminen myös hitaaseen maisema- eli tieryhmään. Kaikki mukaan! Ja tosiaan vielä maanantaina 18.9. ilmoittauduttaessa osallistumismaksu on edullisempi.
Vielä muutaman tunnin ehtii ilmoittautua mukaan edullisemmalla ennakkomaksulla!
Näyttäisi kovasti siltä, että sään(kin) puolesta kannattaa saapua lauantaina Jyväskylään fillaroimaan. :)
http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/jyv%C3%A4skyl%C3%A4
Mitenhän matkalla saa täytettyä juomareppua ja onko tarjolla urheilujuomaa vai vettä? Mietin, että ottaako isoimman juomarepun, kun olen lähdössä eniten ajavaan ryhmään?
Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla
Huomenna siis kaikki mukaan Jyväskylän kiertoon! Säänkin pitäisi olla kierron historian lämpimin ja poutaisin. :)
http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/jyv%C3%A4skyl%C3%A4
Jos et ole maksanut osallistumismaksua ennakkoon, niin maksun voi kuitata liikuntaseteleillä, kortilla tai käteiselläkin paikan päällä lähtöpaikalla klo 9-9:45. Myös ennakkoon maksaneet käyvät kuittaamassa itsensä osallistuvaksi samoissa aikarajoissa.
Sekä ennakkoon maksaneiden että paikan päällä maksavien toivotaan ilmoittautuvan Nimenhuudon ajoryhmiin, jotta pysytään kärryillä osallistujamääristä jne. Linkit ilmoittautumisiin löytyvät kierron nettisivulta. Hätätapauksessa voi myös vain saapua paikan päälle Buugille ja käydä tapahtumatoimistolla klo 9-9:45.
www.jyps.fi/jyvaskylankierto
Mitenhän matkalla saa täytettyä juomareppua ja onko tarjolla urheilujuomaa vai vettä? Mietin, että ottaako isoimman juomarepun, kun olen lähdössä eniten ajavaan ryhmään?
Nestetäydennys onnistuu ensiksi nuotiotaukopaikalla, sitten Viherlandiassa lounaan tapaisella ja lopuksi vielä toisella nuotiopaikalla. Tarjolla on sekä vettä että notskipaikoilla myös urheilujuomaa.
Tampereen osasto kiittää JYPSiä hienosta tapahtumasta ja erityisesti Jarkkoa, joka veti hienon teknisen reitin. Matkaa taisi kertyä n 92km ja nousua reilut 1600m. Mukava meininki ja huoltopaikkojen tarjonta oli vimpan päälle! [emoji108]
Kiitokset veturilta loistavalle ajoryhmälle mukavasta ja tasavauhtisesta ajopäivästä! Oli ilo esitellä Jyväskylän polkusyheröä Tampereen osastollekin. Myös paikallisosastolle oli tarttunut matkalta jotain uutta omaan polkupankkiin, joten reitti taisi olla ihan onnistunut. Yritetään ehtiä ajamaan Setämies sitten seuraavalla kerralla... 😁
Kiitos minunkin puolestani keskivauhtisen ryhmän vetäjille ja myös muille ryhmäläisille! Hyvät oli polut ja reipasta meininkiä. Taukoeväätkin vallan hyvät :) tultava toistekin.
Välillä vaan oli turhan tiheeseen pysähdyksiä. Esim kun tuli alamäen jälkeen risteyksiä. Kun ohjaajia oli kuitenkin 3kpl, voisiko nämä kohdat mennä porukka osissa? Voisi sitten ajaa risteykset perä jälkeen läpi ja vasta sitten kokoontua porukalla?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.