PekkaL
03.09.2017, 12.23
Hei,
onko jollakin täällä kokemusta/vinkkiä siitä kuinka noiden HY/RD semihydraulisten jarrujen palojen vaihto tehdään? Ongelma on se, että koska ne ovat itsestään säätyvät niin vanhojen palojen väli oli mennyt hyvin kapeaksi ja uudet palat olivat liian paksut väliin eli jarrulevy ei pyörinyt vapaasti. Tutkailin mekanismia ilman paloja siellä välissä eli vetelin muutaman kerran jarrun kiristimestä (siis siitä mihin vaijeri kiinnittyy) josta tuloksena se, että aukko kapeni lisää ja palat eivät enää mahdu väliin lainkaan. Ja nyt jarrusatula on siis sellaisessa "krampissa" ettei se enää aukea riittävän laajaksi.
Jarrussahan on se jousellinen säätöruuvi mutta sen avulla en tuota kramppia pystynyt vapauttamaan. Ja siis vaijerin ollessa irrallaan kramppi on myös päällä. Toivottavasti ongelmaan on joku muukin tapa kuin ilmaaminen (vai liekö sekään toimiva tässä tapauksessa?). Tähän asti olleet mitä näppärimmät ja fiksuimmat jarrut.
Kokemuksia tai hyviä ideoita?
onko jollakin täällä kokemusta/vinkkiä siitä kuinka noiden HY/RD semihydraulisten jarrujen palojen vaihto tehdään? Ongelma on se, että koska ne ovat itsestään säätyvät niin vanhojen palojen väli oli mennyt hyvin kapeaksi ja uudet palat olivat liian paksut väliin eli jarrulevy ei pyörinyt vapaasti. Tutkailin mekanismia ilman paloja siellä välissä eli vetelin muutaman kerran jarrun kiristimestä (siis siitä mihin vaijeri kiinnittyy) josta tuloksena se, että aukko kapeni lisää ja palat eivät enää mahdu väliin lainkaan. Ja nyt jarrusatula on siis sellaisessa "krampissa" ettei se enää aukea riittävän laajaksi.
Jarrussahan on se jousellinen säätöruuvi mutta sen avulla en tuota kramppia pystynyt vapauttamaan. Ja siis vaijerin ollessa irrallaan kramppi on myös päällä. Toivottavasti ongelmaan on joku muukin tapa kuin ilmaaminen (vai liekö sekään toimiva tässä tapauksessa?). Tähän asti olleet mitä näppärimmät ja fiksuimmat jarrut.
Kokemuksia tai hyviä ideoita?