Näytä tavallinen näkymä : CX pyörä Englannista, onnistuuko jarrujen puolten vaihto?
Harkitsin pojalle Genesis cx pyörän hankintaa Englannista, mutta onnistuuko jarrujen vaihto puolelta toiselle, kun ovat Suomen pyöriin verratuna väärin päin?
Oikeassa kahvassa on vaihteet ja vasemassa ei, joten vaijeri pitäisi vaihtaa puolelta toiselle. Onnistuuko moinen homma kuinka helposti? Suoralla tangolla vaihto on helppoa, mutta käyräsarvista ei kokemuksia itseltäni löydy.
Onnistuu vaihto ihan helposti.
Ostopaikasta riippuen saat tilattunakin eurotyyliin halutessasi. Eli ei tarvii edes itse tehdä.
Saattaa tarvita yhden uuden pitkän vaijerin. Päät ovat lytyssä ja rispaantuneet kiristyskohdasta.
Takajarruvaijerista saa kyllä uuden etuvaijerin kun katkaisee siistiksi.
Pelimies hankkii kunnolliset vaijeripihdit, lyhentää vaijerikuoret kun ne on kuitenkin tehtaan jäljiltä vain johonkin mittaan katkotut, leikkaa vaijereiden päät siistiksi & kovettaa ne vaikka pikaliimalla ja asentaa. Tulee parempi kuin uusi.
maalinni
31.08.2017, 18.27
Tuo pikaliima on kyllä säästänyt täälläkin hermoja.
Yllättävän äkkiä kyllä tottui kun maantiepyörässä brittipäin jarrut. Tarkoitus oli ne vaihataa, mutta kun totuin niihin jo testilenkillä, niin en katsonut tarpeelliseksi.
Ihme juttu kyllä kun maastofillarissa ne on suomityyliin ja siltikin ne ei mene ikinä sekaisin vaikka kummallakin fillarilla ajaa.
Jyri
Mä oonkin aina ihmetellyt joissain videossa ne jarrut on eripäin. Luulin aluksi että mä oon ne joskus vaijereita uusiessa laittanut väärinpäin. :D
Genesiksen pyöriä saa myös Suomesta, ja ainakin Velobiassa vaihtavat vaijerit/letkut kulkemaan suomalaisittain ennen pyörän luovutusta asiakkaalle.
Itse meinasin tilata juuri Englannista, muistaakseni Wigglestä, ja tiedusteluuni vastattiin että kaikki Britanian ulkopuolelle myytävät myydään normaaliversioina ja muistaakseni samaa käytäntöä noudattaa CRC.
Kiitoksia kaikista hyvistä vinkeistä. Täytynee tiedustella myyjältä , mikäli jarrujen muutos eu versioihin onnistuu jo kaupan toimesta.
Kivijalasta hankinta olisi varmasti parasta koeajomahdollisuuden ja takuun kannalta, mutta nuorten 26" pyörien tarjonta vaikuttaa kovin heikolta tiedustelujen ja etsintöjen perusteella. Juniorilta pyörätoiveen tiedustelu ei vaikuta olevan kovin helppoa ja välillä tuntuu, että helpointa olisi vain ostaa omasta mielestä sopivin vaihtoehto.
Ostin Raisposta ja tarjoutuivat puodissa vaihtamaan puolia, mutta olen mennyt itse brittiläisittäin. Itsellä Croix de Fer 30 ja pakko sanoa, että on ollut kelpo peli. Tullut käytettyä useammalla pyöräretkellä, työmatkoissa ja maantieajossa. Nyt ostelen vaatteita syksyn ja talven keleihin. Genesis ja teräsrunko on ollut ainakin minun mieleeni[emoji106]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hyvä vaihtoehto CdF:lle naapuripuodista All-City Machoman...
Pitkän neuvonpidon jälkeen 9-v. pojan päätös kallistui suoratankoiseen Pinnacle Kauri 26" pyörään. Nuoremman pojan yltäessä pian myös samoihin mittoihin, mielessä olisi kyllä hankkia toiseksi 26" pyöräksi kippurasarvinen. Siinä tulisi kokeiltua nuorella iällä molemmat tankovaihtoehdot, mutta tämä spekulointi sopii enemmän junioripyöräkeskustelun puolelle.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.