PDA

Näytä tavallinen näkymä : Minkämallisia silmälaseja käytät?

LJL
28.08.2017, 22.39
Kävin tänään hakemassa uudet silmälasit. Näytän niissä ihan Kekkoselta, sillä erotuksella että minulla on takatukka. Aikaisemmin oli hengettömät Oakleyn titamiini-"kehykset", jotka olivat erittäin revasta, koska ne irtoilivat. Nyt on kyllä erikoinen fiilis kun on eräänlaiset ikkunaruudut naamalla.

Niin että otetaanpas gallup tästä, että kuinka moni on tämän hetken silmälasityyliltään (lähinnä) Kekkonen, hengetön vai joku muu, kuten pyöreitä rillejä käyttävä. Jotta ketään ei sorsita, voi myös ilmoittaa olevansa laseja käyttämätön. Tällöin oletetaan, että ko. äänestäjän silmälasit ovat niin likaiset, että ilman laseja näkee paremmin.

Ps. Jos mietityttää mitä Kekkosella ajetaan tässä kontekstissa takaa, niin..

http://vintti.yle.fi/yle.fi/teema/sites/teema.yle.fi/files/imagecache/artikkeli_tyyli_levea/urho_kekkonen.gif

Myös yleinen silmälasikeskustelu sallitaan ehkä, tai ei ehkä sittenkään jos Liitiä vaikka päättää toisin.

bici74
28.08.2017, 22.48
Mun lasit on mallia voi-kun-olis-pidemmät-kädet. Aihetta optikolle joka hetki enemmän mutta enhän mä nyt nelisilmäksi voi ruveta, nuori mies. Etäälle näkyy edelleen oikein hyvin, lähellä sitten sumenee.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Greycap
28.08.2017, 23.14
Käytettyäni lähinnä Harry Potter -mallisia pyöreitä 27 vuoden ajan päätin viime kesänä poistua kehyksistä. Oli alkuun outo tunne kun tuntui tietysti että lasit on päässä mutta näkökentästä puuttui aika paljon ylimääräistä roinaa. Näillä näkymin paluuta entiseen ei ole, vähän pyöreämmän malliset linssit saattaisin haluta (en ymmärrä miksei niistä voi tehdä vapaavalintaisen muotoisia kun sitä kehystä ei ole) mutta ei nämäkään onneksi mitkään postiluukut ole.

Oli muuten vähän selittämistä että haluan ne säädettävän niin että silmä on suunnilleen keskellä linssiä eikä ylimmässä neljänneksessä kuten ihmisillä kovin usein tuppaa olemaan. Säädöt on aika hyvin kohdallaan kun linssistä näkee juuri ja juuri sekä yli että ali.

Iglumies
29.08.2017, 08.14
Välillä tuntuu, että ne (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?50549-Gentlemen-Only-3&p=2619023#post2619023) pitäis olla kokoajan päässä, mutkun ei millään haluais.

Köfte
29.08.2017, 08.43
Kauas/käyttölaseina hengetöntä titaania, lähelle Reiska look-a-like
ja aurinkoon/autoon pilottihenkiset.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSQXdKrakSXmWvfO00xORpDplb5mOWeq W7vezsfgMS9K1y281_hEg
Tuossa eniten päässä olevat; titaaninarut ovat mukavan kevyet.

https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2&ik=4d68950afa&view=fimg&th=15e300ffaf3fc6f3&attid=0.1&disp=emb&realattid=ii_15e300ffaf3fc6f3&attbid=ANGjdJ8WRpzuqqmE536g4UI5DnvLG6EVH0M-9AhRKJ35fOr5PPSEKbE4vZGD6TG9eB-beZsjmOEfBSg83OSD4qU-IKwuhkHdsDSCII3jPNyNzm0cXT5ZKOvyfi_19-Q&sz=s0-l75&ats=1504044907755&rm=15e300ffaf3fc6f3&zw
Lähimalli, SSteel-aisat muoviraameissa, kilpparia ja vaaleaa sisäpuolta.
Elämäni ensimmäiset muovikehykset ei-aurinkokakkuloissa.
https://st-atasun.cdnrnd.com/atasun/Content/media/ProductImg/original/GU032327-cnem06-bb-56-636287376086557981.png?w=503
Kilolasit, polarisoivina, kun sai samaan konkurssiin.

Prkl, päivitysongelmia kuvatusten kanssa...

tempokisu
29.08.2017, 10.37
Onko nää sitten "hengettömät" otin kaikkein keveimmät kehykset ( onko nää sitten titaania vai hiilikuitua..) kun linssi on jo kohta mallia "pullonpohja". Lukulaseilla alkaa nähdä kauemmaskin jo paremmin kuin ilman laseja...mutta en mä ajaessa (pyörä, auto) mitää silmälaseja käytä. Joskus ajolaseja, ja ne on jotkut oakleyn oranssilinssiset. Punaset kehykset, sopii Ferrariin.

H. Moilanen
29.08.2017, 10.39
Näytän niissä ihan Kekkoselta, sillä erotuksella että minulla on takatukka.

Eli Juice Leskinen.

Itselläkin kun tuo tukkamuoti on UKK:n kanssa yhtenevä, ei laseillekaan ole muuta vaihtoehtoa kuin yhtenevä em. herran tyylin kanssa.

PatilZ
29.08.2017, 11.02
Aina ajankohtainen Kekkonen. Mulla on aurinkolasit voimakkuuksilla + lukulasit myös samanlaisissa.

mpk
29.08.2017, 11.33
Toimistolasit, ei Kekkoset mutta ei hengettömätkään. Näillä näkee näppiksen, näytön ja ehkä viiteen metriin saakka paremmin kuin ilman - sillä edellytyksellä, että ovat puhtaat.

Mr_W
29.08.2017, 11.39
Käytän aika lailla puolet ajasta kaksia eri silmälaseja (vahvuudet -4,5 ja -6, joten ohennuksia tarvitaan). Ja lisäksi vielä piilolinssejä. Toiset uudemmat kehykset ovat enemmän Kekkonen-henkiset, toiset vanhat taas sirommat. Peilistä katsoessa omakuva näyttää selkeästi erilaiselta ja tyyli on erilainen. Kysymykseen vastasin "Jotakin siltä väliltä."

Eilen kävin ilmaisessa näöntarkastuksessa, eikä näöntarkkuuteen ollut tullut muutoksia parin vuoden takaiseen visiittiin.

Hippo04
29.08.2017, 11.45
Ööhh..ihan tavalliset kehykselliset. Lukulaseina puolikehykselliset. Aurinkolasit Ray-Banin Justinit vahvuuksilla = ihan parhaat.

fiber
29.08.2017, 11.50
Lenkeillä ja työmatkapyöräilypäivinä hengettömät, muuten kekkoset värituunauksella. Pidemmissä pyöräilyissä/kisoissa piilarit. Lisäksi aurinkolasit vahvuuksilla. Saunassa ja sängyssä mennään naked.

paaton
29.08.2017, 12.06
Oakleyn ajolaseja.

n. 20v sitten leikkautin molemmat silmät kerralla ja sen jälkeen ei ole laseja tarvittu.

Smo
29.08.2017, 12.25
Hukattuani muinoin Yves Saint Laurentin Oakley tyylisen urbaanin virtaviivaiset lasit päissäni palasin rangaistukseksi lähes armeija-ajasta olleisiin Alain Miklin Harry Potter-pyörylöihin joista toisen linssiin on halvennut Peace-merkki. Pitäisi ehkä käydä lasikaupassa mutta piilareita käytän päiväsaikaan.

Marsusram
29.08.2017, 12.42
Kevyet saranattomat titaaniaisat, eli hengettömät.
Suojalaseja pyöräillessä käyttäessä vahvuuksilla varustetut.

tempokisu
29.08.2017, 13.48
Oakleyn ajolaseja.

n. 20v sitten leikkautin molemmat silmät kerralla ja sen jälkeen ei ole laseja tarvittu.

Laser- vai kaihileikkaus ( eli linssileikkaus) Kuulemma laseroidessa tehdään eriparisilmät, toinen näkee lähelle ja toinen kauas ja hämäränäkö huononee aivan merkittävästi, joten kiitos ei kun mulla on erinomainen hämäränäkö ja siitä on apua varhaisaamulenkeillä.
Pääsisin varmaan kaihileikkaukseen vasemman silmän takia ( vasurilla näkee epäselvästi näkötaulun ylimmän rivin..), mutten viitti käydä silmälääkärissä. Sitäpaitsi, lukulasit suurentaa silmiä niin paljo että näytän huomattavasti "paremmalta" ( jos nyt sitä sanaa voi käyttää, tai "en niin rumalta") lasien kanssa. Ja linssin alaosa peittää kätevästi silmäpussit kun osuu juuri siihen kohtaan :D mutta kun on pirteenväriset hiukset niin kukaan ei edes huomaa rumaa naamaa.

paaton
29.08.2017, 14.54
No hitsi. Minulle ei ole kukaan kertonut huonosta hämäränäöstä. Pitääpä muistaa varoa pimeässä :)

Eli normaali laserleikkaus. Jotain se mehiläisen lääkäri silloin kertoili, että leikkauksessa otetaan ikänäköön ennakkoa, eli kaiketi lukulasien tarve siirtyy hivenen myöhäisemmäksi.

stenu
29.08.2017, 15.20
^Joillain voi hämäränäkö jopa parantua. Miten kenellekin käy, riippuu paljon siitä kuinka huono sarveiskalvon alkuperäinen optiikka on ollut, millä tekniikalla on leikattu, kuinka hyväksi tai huonoksi sarveiskalvon optiikka leikkauksessa muuttuu ja kuinka paljon leikkauksesta jää arpikudosta. Sama koskee kyllä näöntarkkuutta valoisassakin eli osa saavuttaa leikatuilla silmillä paremman visuksen kuin silmälasien kanssa koskaan, toiset taas ei näe leikatuilla silmillä enää koskaan yhtä hyvin kuin näkivät laseilla. Erilaisia variaatioita näiden väliltä on yhtä paljon kuin leikattuja silmiä.

Se, että "otetaan ikänäköön ennakkoa" tarkoittaisi, että silmät tai toinen silmä jätetään vähän miinukselle. Eli jos näet vähän huonosti kauas molemmilla tai toisella silmällä, näin on tehty. Jos näet hyvin (visus >1.0) kauas molemmilla silmillä, ei ole mitään "ennakkoa", mikä sinällään on vähän hassusti sanottu, koska todellisuudessa ikänäön kehittymiseen ei voi leikkauksella vaikuttaa muutoin kuin kaihileikkauksissa, jossa se ikänäkö tulee heti ja täysillä (ellei käytetä monitehokeinomykiötä, mutta nekään ei läheskään kaikilla toimi) :D

...........

Tämä on hyvä topicci. Rillit on kivoja ja varsinkin hienot sellaiset.

"Hengettömät" on muuten hassu ilmaus, yhtä kuin "kuolleet". Se on alunperin optikkojen ammattislangia ja levisi kulovalkean tavoin 2000-luvun alun kehyksetönbuumin aikaan yleiskieleen. Sitä ennen puhuttiin kehyksettömistä, mikä on imo parempi nimitys.

Mä kun olen tälläinen yli-ikäinen hipsterioptikko, niin mulla on hipsterilasit - useammatkin. Eli jotain siltä väliltä. Japanilaisia ja eurooppalaisia pikkumerkkejä suosin (sattuneesta syystä). Kuvassa (https://www.instagram.com/p/BWu2hKJDcLO/) päässä Eyevan 7285.

tempokisu
29.08.2017, 22.42
^ No minä taas olen kuullut että millään leikkauksella ei saavuteta yhtä hyvää näönkorjausta kuin laseilla. Ja moni potilas on valittanut että ei menny leikkaus kuten piti, teki kipeetä ja kesti kauan, ja pitänyt mennä uusintaoperaatioihin.
No mulla ratkaisee myös raha; en tasan mene niin kalliiseen leikkaukseen kun silläkin rahalla saa 10 nukkea :D ja mun onnella se leikkaus epäonnistuu.( vrt. hammaskatastrofi)
Toki inhoon ettei näe juuri mitään ilman laseja. Ei näe laittaa nukeille vaatteita. Jos tulee jotain postia, niin äkkiä lasit että näkee onko joku lasku, vai mainospostia. Kaupassa ei näe tavaroitten hintoja ( tuoteselosteita muutenkaan lue), kerran meni 2 ja 7 sekaisin, mutta ostin sen tuotteen silti ( villatakki kummitytölle joululahjaksi, ei ollutkaan 29euroa...) usein pitää mennä "lainaan" marketin lukulasiosastolta laseja että näkee mitä ostaa. Vitsit jos menee rengas lenkillä niin en näe missä se sepelinpirulainen piileksii, kun ei ole laseja mukana ( tarvisi varmaan pitää taskussa..).
Kotona niitä vanhoja laseja ja halpislaseja on vähän joka puolella, kameralaukussa on yhdet halpikset.
Ja jos on "hengettömät" silmälasit, niin mitä muuten on "hengettömät hiuspinnit?"

Greycap
29.08.2017, 23.11
Ai kuvatkin on sallittuja? Omalla vastuulla... (https://s26.postimg.org/g861507nt/161117-_DSC_1411a.jpg)

Onkohan muuten joku lähestulkoon standardi että kehyksettömät on aina titaania? Kovin usein ne sitä ainakin tuntuu olevan, itse en kiinnittänyt mitään huomiota asiaan ostaessa mutta myöhemmin katsoin mitä niihin on teknisiä tietoja printattu niin kylläpä siellä TITAN näköjään lukee. Tuli vähän ikään kuin kaupan päälle kun en tietoisesti sellaisia ostanut mutta pelkkää plussaahan tuo on.

Köfte
30.08.2017, 00.46
^ On siinä se kestävyys/keveyspointti. Allergikoille vielä lisäplussaa.
"Aikuisrymyiästä" perheelliseen ja mukavuushaluiseen kulkiessa
olen pitäytynyt osastoon kevyt & kestävä, jolloin titamiini on hyvä.
Nuo jousisankaiset tuplaohennetut painavat kaikki 9,5 g kohtuullisen
muhkulla optiikalla, pysyvät päässä ja mahtuvat potan remmien alle:)
Ensimmäisiksi lähikakkuloiksi halusin kuitenkin laaja-alaiset, kun nykyinen
(ja entinenkin ammatti vaativat); syväterävyys saattaa olla seuraava askel.
Näillä pohjoisen loppukesän keleillä, kun aurinko paistaa alle metristä päin
naamaria märkää tienpintaa vasten polarisoivat vahvuuksilla maksavat
100+ jänistä. Kalastelussakin ovat kiva lisäoptio, tai sitten ei, kun hauki hyökkää...

Köfte
30.08.2017, 01.01
[QUOTE=stenu Mä kun olen tälläinen yli-ikäinen hipsterioptikko, niin mulla on hipsterilasit Kuvassa (https://www.instagram.com/p/BWu2hKJDcLO/) päässä Eyevan 7285.[/QUOTE]

No, ei pahat lainkaan; kunhan voitan jossakin, tiedän, mihin kakkulakauppaan suunnistan.
Tällä haavaa pitää tyytyä oleviin, laseihin ja pyöriin:)

tempokisu
30.08.2017, 05.10
Onkohan muuten joku lähestulkoon standardi että kehyksettömät on aina titaania? Kovin usein ne sitä ainakin tuntuu olevan, itse en kiinnittänyt mitään huomiota asiaan ostaessa mutta myöhemmin katsoin mitä niihin on teknisiä tietoja printattu niin kylläpä siellä TITAN näköjään lukee. Tuli vähän ikään kuin kaupan päälle kun en tietoisesti sellaisia ostanut mutta pelkkää plussaahan tuo on.

Näissä ( kotitietokonelasit) on kyllä ohuet siniset kehykset ja mitäs sisällä lukee ( haettava toiset lasit ...) titaniumhan siellä on :) ilmeisesti kevein materiaali. Töissä on toiset samantyyppiset. Kaikki on muuten sinisillä kehyksillä; no sopii oranssin hiusvärin ja sinisten farkkujen kanssa parhaiten. Tosin värin ei ollu niin väliä, kunhan on kevyet.

usko juntunen
10.09.2017, 14.49
Töissä Kekkoset ja itsestään tummuvat lasit. Vapaa-ajalla Lidlin 9.95€ pokat.
https://photos.app.goo.gl/6X8ghfJZDJt6SH0v1

Smo
04.08.2018, 11.21
Tämä ajankohtaistui kun yhdet "varalasit" on Saaristomerellä Korppoon edustalla ja toiset Lauttasaaren edustalla ulkoluodolla mutta luultavasti kuitenkin mereen ajelehtineena.

Muovia vai terästä? Tai titaania, olispa hiilikuitua. Vähän muovinen Oakley houkuttaisi, mahtaako kestää

hphuhtin
04.08.2018, 13.07
^Suosittelen Kampissa Sähkötorin reunalla olevaa Helsingin Optiikkaa. Ei mikään spekseivers. Hyvä palvelu. Tekevät vahvuudet vaikka Gloryfyn kestäviin urheilulaseihin kohtuuhintaan.

sähköläski
04.08.2018, 13.08
^^ mun Oakley:ssä on hiilikuituiset sangat. Muuten terästä. Joku scuderia Ferrari-malli. Oli poistolaarissa, kun Oakley ei taida olla enää F:n sponsori.

Smo
04.08.2018, 20.24
^Suosittelen Kampissa Sähkötorin reunalla olevaa Helsingin Optiikkaa. Ei mikään spekseivers. Hyvä palvelu. Tekevät vahvuudet vaikka Gloryfyn kestäviin urheilulaseihin kohtuuhintaan.

Pikkusysterillä oli tollaset sieltä mut tuli päänsärkyä kuulemma

http://www.sziols.de/

tempokisu
04.08.2018, 20.32
Pikkusysterillä oli tollaset sieltä mut tuli päänsärkyä kuulemma

http://www.sziols.de/

Väärät vahvuudet tai jotain taittoa..., tuskin päänsärky laseista sinänsä aiheutuu...

^^ no harmillisuus sentään....

Smo
04.08.2018, 20.34
Väärät vahvuudet tai jotain taittoa..., tuskin päänsärky laseista sinänsä aiheutuu...

^^ no harmillisuus sentään....

No mulla tuli päänsärkyä pikku pyörylöistä jos olin pitänyt paljon piilolinssejä ja esim. kävelin metsässä jossa tulee paljon informaatiota näkökenttään, pienet aivot saa liikaa informaatiota kun lasit vääristää vs piilareiden perspektiivi.

LJL
04.08.2018, 20.59
Kolme asiaa:

1) Smo heittää silmälaseja mereen samaan tahtiin kuin Ilkka Kanerva lähettää tekstiviestejä Tuksulle

2) Enpä muistanut että tämmöinenkin topic on tullut kyllä-avattua

3) En ole enää Juice vaan Kekkonen sillä yhtäläisyydellä että olen kalju

Smo
04.08.2018, 21.23
Kolme asiaa:

1) Smo heittää silmälaseja mereen samaan tahtiin kuin Ilkka Kanerva lähettää tekstiviestejä Tuksulle

Ne unohtuu ulkoluodoille. Mut nää oli kaikki rikkinäisiä tai varalaseja, oikeita laseja ehkä vähän tarkemmin tulee kohdeltua.

Moska
05.08.2018, 00.33
^^ mun Oakley:ssä on hiilikuituiset sangat. Muuten terästä. Joku scuderia Ferrari-malli. Oli poistolaarissa, kun Oakley ei taida olla enää F:n sponsori.Munkin Oakleyssä on hiilikuitusangat, mutta kehys on titaania ja luulen että niin on sinun ferrareissakin. Käsittääkseni samat pokat eri värityksellä.

Jopotuinen
05.08.2018, 07.43
Nippu hinta-alkaen mustapokaisia +1,5 lukulaseja Tokmannilta.
Biltsun pokista irtoo aisat.
Kauaskatseisena en tartte muita.
Joskin, jos päätä kallistaa n. 90 astetta sivulle, niin Excellissä solujen reunaviivat alkavat mutkitella. Onneksi asento on sangen epämukava, eikä sitä tule yleensä käytettyä.

Gaastra
05.08.2018, 08.30
Piilareita tulee käytettyä aamusta iltaan.

Smo
05.08.2018, 10.31
Piilareita tulee käytettyä aamusta iltaan.

Käytätkö laseja edes aamusta / myöhäisillalla? Vähän tuntuu 16h piilareita alkavan rassaa tai sit oli vaan likaset tilapäisesti

marco1
05.08.2018, 11.06
Omat nykyiset "puoli-kakstehot" on ihan hanurista urheiluhommissa (kartanluku poikkeus) ja viimeisimmät "parhaan malliset" piilolinssit kuivuu päähän ikävästi. Vaikeaa.
Olispa näkökyky viimeinkin vakioitunut niin raskisi ostaa uudet urheilulasit voimakkuuksilla.

Smo
05.08.2018, 11.10
^olisko parempi yksteho? Mullekkin tyrkytettiin tollasta lievää kakstehoa, vielä nään kyllä lukea sopivalta etäisyydeltä niin en ehkä lähe tohon

marco1
05.08.2018, 11.23
^Seuraavaksi tulee normaalit yksitehot ja kaveriksi sitten erilliset ATK-lasit.

Moska
05.08.2018, 11.32
^olisko parempi yksteho? Mullekkin tyrkytettiin tollasta lievää kakstehoa, vielä nään kyllä lukea sopivalta etäisyydeltä niin en ehkä lähe tohonMulla on kaksitehot, (perusvoimakkuus suuri, mutta kaksiteho osa lievä) ja ainoa ongelma on että suoria linjoja vaikea arvioida varsinkin sivusta. Joutuu käyttämään linjareita enemmän, jos rakentaa jotain. Alkuun (joitain päiviä-viikko) se häiritsi kokoajan, mutta nuppi on oppinut korjaamaan ettei sitä normaalisti edes huomaa.

tempokisu
05.08.2018, 11.45
^olisko parempi yksteho? Mullekkin tyrkytettiin tollasta lievää kakstehoa, vielä nään kyllä lukea sopivalta etäisyydeltä niin en ehkä lähe tohon

Sama mutta toisinpäin, kaupattiin monitehoja mutta näen "ihan hyvin" kauemmas, ja tietokoneen kanssa tarviin koko alueelta lähinäköä. Käsitöitä tehdessä mulla on kahdet lukulasit päällekäin ( en viitti..raski ostaa +10 lukulaseja sitä varten..)
Tosin tuossa kun kävin viime viikolla vadelmia poimimassa tuumasin että kohta tarviin lasit että erotan marjat...onneksi ne marjat on punasia.

callahan
05.08.2018, 13.58
Lukulasit, työmaalla onneksi näen mitan lukemat niin ei tarvitse jatkuvasti pitää. On mulla kaukonäössä(kin) hiven heikennystä, ostinkin monitehot puolenkyt vuotta sitten mut heitin mäkeen kun ei oikein sopinut mulle/en viitsinyt jatkuvasti pitää niinkuin optikko neuvoi. Nään ajaessa autolla ne liikennemerkit niin ok, nyt ens viikolla optikolle kun pari vuotta edellisestä käynnistä.

tempokisu
05.08.2018, 15.12
Nään ajaessa autolla ne liikennemerkit niin ok, nyt ens viikolla optikolle kun pari vuotta edellisestä käynnistä.

:D noin minäkin oon aatellu, tosin noi nopeusrajoitusmerkinnät ei erotu enää niin kaukaa kun aiemmin. Oravat ja jänikset näen tosi hyvin myös. eh...vielä 7 vuotta sitten näin meidän näkötaulusta kolmanneksi alimman rivin....nyt menee just just se mikä riittää ajamiseen ( ellei sitten kysytä heti 1.25 riviä joka on 65898 ) ja vasemmalla silmällä menee ehkä toinen rivi ( 0.25) mutta eihän mun tarvitsisi toimittaa lääkärintodistusta näöstä kun vasta siinä 75 vuoden iässä ( nykylainsäädännön mukaan) ...ja epäilen että ei silloinkaan tarvii...

Gaastra
05.08.2018, 15.45
Käytätkö laseja edes aamusta / myöhäisillalla? Vähän tuntuu 16h piilareita alkavan rassaa tai sit oli vaan likaset tilapäisesti

Joo totta puhuen illalla sitten vaihdan laseihin. Tosin nämä käytössä olevat kuukausipiilolinssit ovat ns. yötä-päivää -linssit, mutta kokemus on osoittanut, että mukavampi vaihtaa laseihin illalla vähän ennen nukkumaanmenoa.

Ari H
06.08.2018, 09.51
^ Käytän kuukausipiilolaseja yötä päivää, kun olen saanut ne päähän.
Vaihtojen yhteydessä pidä muutaman päivän tai viikon silmälaseja.

JackOja
08.08.2018, 07.38
Olispa näkökyky viimeinkin vakioitunut niin raskisi ostaa uudet urheilulasit voimakkuuksilla.

Älä mieti enää. Mä tein sen. Nyt ihmetyttää, miksei hankkinut noita jo 10 vuotta sitten :eek:

LJL
08.08.2018, 08.45
Älä mieti enää. Mä tein sen. Nyt ihmetyttää, miksei hankkinut noita jo 10 vuotta sitten :eek:

Laskujeni mukaan reilut 5v ajanut nyt vahvuudellisilla Öykyillä eikä ole tarvinnut katua.. Loistavaa pidemmän aikavälin ratkaisu kunhan näkö ei hirveästi muutu (vuosi sitten hankin uudet ja -0,25 oli tullut lisää edellisiin) ja muistaa ettei hinkkaa ajossa tullutta likaa pois mikrokuituliinalla kuin pakon edessä vaan irrottaa saisset muulla tavoin. Pahimmat naarmut linsseihin olen saanut aikaan mikrokuituliinalla. Tai siis liinaan tarttuneella hiekanjyvällä.

marco1
08.08.2018, 09.15

Minullahan on siis jo vahvuudelliset Oakleyt muutaman vuoden takaa, nyt pitäisi raskia hankkia uudet.

mgcc
08.08.2018, 10.14
Nimimerkki stenulla on viestin #18 Eyevan 7285 -kuvassa siisti lippahattu.

JackOja
08.08.2018, 10.24
Minullahan on siis jo vahvuudelliset Oakleyt muutaman vuoden takaa, nyt pitäisi raskia hankkia uudet.

Ach so! Luinpas huolimattomasti tuon kohdan "uudet".

Nimimerkki stenulla on viestin #18 Eyevan 7285 -kuvassa siisti lippahattu.

Mullakin on nyt sellainen!

slow
08.08.2018, 11.25
Ohnet on ollut nenällä jo useamman vuosikymmenen.

LJL
08.08.2018, 12.25
Ohnet on ollut nenällä jo useamman vuosikymmenen.

Ohne tekee myös laadukkaita polkimia

JackOja
08.08.2018, 12.34
Ohne tekee myös laadukkaita polkimia

Kevyitähän ne ovat mutta ei niillä mitään tee.

Gaastra
08.08.2018, 12.48
OT. Tuossa kun oltiin kesälomareissulla Itävallassa perheen kanssa niin tuli huomattua, että Ohne tekee myös hiilihapotonta juomavettä.