PDA

Näytä tavallinen näkymä : Hammerhead Karoo ajotietokone

paaton
18.08.2017, 23.05
Voisikohan tästä kehittyä haastajaa garmineille? Nopea android ja pre-orderin hinta 299$
Edge520 ajaa asiansa datanäyttönä, mutta aina välillä tekiksi mieli monipuolisempaa laitetta.

https://www.hammerhead.io/pages/karoo

https://www.dcrainmaker.com/2017/05/hammerhead-karoo-gps-bike-computer.html

http://cdn.mos.bikeradar.imdserve.com/images/news/2017/05/02/hammerhead-karoo---1-1493767206417-h581385i2c7z-630-80.jpg

Blackborow
19.08.2017, 07.30
Hyvältähän tuo näyttää. Toinen juttu on sitten miten se toimii. Android...

noniinno
19.08.2017, 07.37
Jotta voi haastaa Garminin, täytyy MML:n ilmaisten maastokarttojen käyttö onnistua. Muutenhan laite vaikuttaa pätevältä. Luotettavuus ja kestävyys ovat tietysti asioita, joissa Edge-sarjaa on vaikea päihittää. Muunneltavuus ja liitettävyys eri järjestelmiin voisivat tässä olla myyntivaltteja vs. Garmin. On vaan pelottavaa tuon Androidin kanssa, kun puhelimetkin muuttuvat käyttökelvottomiksi versiopäivitysten myötä.

paaton
19.08.2017, 08.28
Omasta mielestäni esimerkiksi edge 1000 on taas tosi kankea ja ylihinnoiteltu laite ominaisuuksiin nähden. Kaipaisin juurikin jotain laitetta puhelimen ja garminin välimaastoon.

MJH
26.02.2018, 22.48
Ootteko seurailleet, mitä olette mieltä?
Itse pistin ennakkotilaukseen lokakuussa. En ole juurikaan kiinnostunut numeroista, vaan toiveissa on ollut jo useamman vuoden ajan paperikarttaa/gmapsia täydentävä vehje josta voisi katsoa mihin sitä taas on tullut eksyttyä.

Kovasti on epäilevää nuo vähäiset arviot mitä on nähtävillä. Itse en liiemmin perusta piippauksista ja wattimuttauksista, mutta vähän huteralta tuo hammerheadin meno kieltämättä vaikuttaa.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Rasimi
27.02.2018, 00.01
Ootteko seurailleet, mitä olette mieltä?
Itse pistin ennakkotilaukseen lokakuussa. En ole juurikaan kiinnostunut numeroista, vaan toiveissa on ollut jo useamman vuoden ajan paperikarttaa/gmapsia täydentävä vehje josta voisi katsoa mihin sitä taas on tullut eksyttyä.

Kovasti on epäilevää nuo vähäiset arviot mitä on nähtävillä. Itse en liiemmin perusta piippauksista ja wattimuttauksista, mutta vähän huteralta tuo hammerheadin meno kieltämättä vaikuttaa.

Tänään tuli DHL:ltä seurantakoodi, huomenna olisi toimitus. Elokuussa laitettu ennakkotilaus. Riskillä tilasin ja odotukset eivät ole katossa, vaan olevat saavani softan osalta vielä melko raakileen laitteen. Potentiaalia kuitenkin uskon laitteessa olevan, kunhan softapuoli saadaan kuntoon.

CamoN
27.02.2018, 07.05
Sateentekijältä tuli varsinainen arvio viime viikolla (https://www.dcrainmaker.com/2018/02/hammerhead-karoo-cycling-gps-in-depth-review.html). Saa nähdä miten tuon kanssa käy, arvostelussa on ihan hyviä huomioita. Toisaalta Karoo on teknisesti pitkällä etumatkalla kilpailijoihin nähden ja toisaalta ainakin toistaiseksi laitteessa on monia ominaisuuspuutteita, joita keskimääräinen reitittävän ajotietokoneen ostaja olettaisi saavansa.

Itselleni ehkä suurin yllätys oli, ettei Karoon Android-käyttöjärjestelmä ole lopulta varsinainen Android vaikka laitteessa on mobiilidatamahdollisuus ja kaikki. Tuollainen rampautettu ”vähän siltä väliltä” ratkaisu on harvoin kaikista toimivin, ellei sitä ole tehty harvinaisen linjakkaasti.

Markkinatilanne on joka tapauksessa raaka. Garminilla on lähes täysi monopoli josta Wahoo sai tehtyä pitkän kivisen tien kuljettuaan pienen nurkkavaltauksen. Pienten yrittäjien täytyy pystyä heti alkuvaiheessa aika hyvään toteutukseen.

MJH
28.02.2018, 07.53
Joo, luin tuon Rainmakerin jutun. Siitä saa kuvan, että laite on softan osalta täysi raakile, mutta toivon mukaan kehittyy vielä melkoisesti.
Itse kun en ole aiemmin tuollaista gps-ajotietokonetta fillarissa käyttänyt, niin en ihan ole sisäistänyt tuota monelle kynnyskysymykseksi noussutta kaiuttimen puuteongelmaa. Muuten rauta vaikuttaa varsin pätevältä, joskin laite on sen tuloksena aika iso.

Se, mikä ihmetyttää yleisesti, on se ettei kukaan muu ole tähän mennessä keksinyt tehdä vastaavaa eli sääsuojatulla älypuhelinraudalla pyörivää android-fillarinavigaattoria.
Saa nähdä, miten tuota Karoon alustaa ryhdytään avaamaan, mutta tuossahan olisi potentiaalia vaikka mihin jos sitä saisi normi androidin tapaan puukottaa.

maalinni
02.03.2018, 22.24
Miten tuo eroaa älypuhelimesta? Xcover tankoon ja menoksi

heikki53
04.03.2018, 13.54
Se, mikä ihmetyttää yleisesti, on se ettei kukaan muu ole tähän mennessä keksinyt tehdä vastaavaa eli sääsuojatulla älypuhelinraudalla pyörivää android-fillarinavigaattoria.
Eikös tuo Polarin V650 ole just tuollainen, Android puhelin alusta. Taisi vaan osoittautua liian vaikeaksi ohjelmoitavaksi Polarin väelle, kun jättivät tekemättä sen valmiiksi. Viimeinen FW päivitys oli lokakuussa 2016.

missile
04.03.2018, 22.52

Ja xcoveriin mikä softa? Mutta konseptitasolla ajatellen just näin mäkin haluaisin tehdä.

Rasimi
04.03.2018, 23.20

No esim. akunkestoltaan. iLuuri suojakotelossa olen ajellut sekä maastoa että maantietä, mutta näyttö päällä lähes kaikki softat syövät akun tyhjäksi parissa tunnissa. Tänään vetäisin Karoon kera 2h lenkin jonka aikana akun varaus putosi 92% => 78%. Kymmenen tuntiahan tuolle luvataan.

Tähän mennessä en ole myöskään löytänyt omiin tarpeisiin iPhonelle täydellistä softaa edes ajojen taltiointiin, saati navigoivana. Katsotaan nyt sitten onko tästä vekottimesta mihinkään, ainakin itse laite vakuuttaa, on jämäkkä ja näyttö hieno. Laihdutuskuurin saisi kyllä käydä.

Esa S
04.03.2018, 23.27
Olen muutaman vuoden käyttänyt xperia active pomminkestävää puhelinta ipbike softalla. Siinä on muuten aika täydelliset pyöränmittarin ominaisuudet, mutta ei se osaa itse reitittää. Olen suunnitellut ja/tai lataillut valmiit gpx reitit, silloin tietää etukäteen mistä mennään. Välillä olen käyttänyt osmand softaa, se osaa reitittää offline osm karttojen pohjalta. Ja pystyy välietapeilla helposti vaikuttamaan mitä kautta mennään. Mutta siinä ei sitten ole juurikaan mittariominaisuuksia. Nämä yhdistettynä olisi aika lähellä mitä tämä laite lupaa.

maalinni
05.03.2018, 07.22
Pitäisi olla amoled näyttö ja siihen suunniteltu softa. Iphonelle ainakin saa tankoon kiinnitettäviä vedenpitäviä akkukoteloita, mutta tietty massa kasvaa.

Luulisi softia kyllä nykyisellään löytyvän, riippuu tietty mitä siitä haluaa katsoa. Mutta jos navigaattori oli se juttu, niin google maps kyllä toimii ja muitakin karttasoftia on olemassa, jos haluaa korkeuskäyrät. Iphoneen saa myös ant+ dongeleita, jos kaipaa wattimittareita yms. Mutta olisihan tottakai alunperin fillarikäyttöön suunniteltu aina parempi, tosin android pohjaisessa on varmaan aina akkukesto haasteena.

VesaP
08.03.2018, 14.26
xperia active pomminkestävää puhelinta

Originaalia Sony-Ericson xPeria Activea? Se olis(/oli) paras lenkkipuhelin ever, mutta pölyttynyt monta vuotta jo kaapin perukoilla kun ei pysynyt päällä vaan kaatuili satunnaisesti jatkuvasti. Joko parin minuutin välein, tai 10h välein tai siltä väliltä. :(

https://i.blogs.es/65aad6/sony_ericsson_xperia_active/450_1000.jpg

Jos tuosta joku vika ja ennenkaikkea sen korjaus löytyisi, ottaisin edelleen käyttööni varmaan tuon.

Esa S
08.03.2018, 14.44
Joo tuollainen. Minullakin siihen tuli jotain epävakautta sim kortin lukemisen kanssa, mutta olen käyttänyt sitä sen jälkeen pelkästään mittarina ilman sim korttia.
Uuden akun vaihdoin joku aikaa sitten. Auttaa vähän akunkestoonkin, kun puhelin on erikseen. Tietty pidemmillä lenkeillä (esim. PBP, Ruska) pitää latailla välillä lisäakusta tai tauoilla seinästä. Eikä voi pitää näyttöä koko aikaa päällä.
Sitten sadekelillä kosketusnäyttö toimii huonosti.
Siksi tämä Karoo kyllä vähän kiinnostaa. Vähän sen suljettu karttasysteemi arveluttaa vs. Open street map.

MJH
11.03.2018, 09.56
Vähän joo jänskättää, että saavatko softan tosissaan toimivaksi ja jos niin koska.
En ole niin älyttömän tarkkaan laitetarjontaa viime aikoina seuraillut, mutta olen siihen ymmärrykseen jäänyt, että jos on ensisijaisesti kiinnostunut siitä, että nokan edessä on lukukelpoinen kartta ja vehje osaa reitittää lennosta, niin vaihtoehto taitaa olla lähinnä Garmin tai älypuhelin. Ja Garminit on imo kalliita suhteessa näytön ja raudan spekseihin ja matkapuhelimessa ongelma on tuo akunkesto ja sääsuojaus.

edit: tajusin juuri että useat uudemmat älypuhelimethan on sääsuojattuja. Sitten onkin enää onglmana tuo akunkesto (ja ainakin iphonen kohdalla toimiminen kylmemmillä keleillä). Saisikohan tuollaiseen quadlockiin viriteltyä varavirtaläheten jotenkin siististi?

VesaP
12.03.2018, 10.29
Saisikohan tuollaiseen quadlockiin viriteltyä varavirtaläheten jotenkin siististi?

En tiedä mikä on quadlock mutta itse teippaillut sähköteipillä varavirtalähteitä kylmästi stemmin alle/viereen jos on ollut joskus tarve. Eihän siihen mitään isoa virtalähdettä saa mutta semmoisen kuitenkin millä joku Garmin toimii vuorokauden putkeen vaikka.

MJH
13.03.2018, 16.10
En tiedä mikä on quadlock mutta itse teippaillut sähköteipillä varavirtalähteitä kylmästi stemmin alle/viereen jos on ollut joskus tarve. Eihän siihen mitään isoa virtalähdettä saa mutta semmoisen kuitenkin millä joku Garmin toimii vuorokauden putkeen vaikka.

Jep. Ajattelin sittenkin kehitellä itsekin samanlaisen ratkaisun.
Pistin eilen Hammerheadille viestiä tilauksen perumisesta, vaan eipä ole vielä mitään muuta kuulunut kuin automaattivastaus...

FreeZ
13.09.2019, 15.23
Onko Karoosta tullut lisää käyttäjäkokemuksia? Talven aikan voisi speksata uuden kompuutterin, mutta onko se sitten Garmin, Wahoo vai Hammerhead.

Kanuuna
16.05.2020, 12.19
Karoosta tulossa kakkosversio tämän vuoden puolella. Kuukausi takaperin tuli julkaisu ilmoituksesta. Laitetaan nyt tännekin.

https://www.hammerhead.io/blogs/teamjournal/announcing-the-karoo-2-landing-on-your-handlebars-in-2020

Marsusram
17.05.2020, 10.58
<OT>Joissakin murteissa (https://www.lapua.fi/hellanmaa/sanastoa/sanastoa.htm)"karoo" tarkoittaa pässiä.
Muistelin jostain lukeneeni sanonnan: "Ei karoo kajoo, jos ei uuhi uikuta."
</OT>

lysmy
27.08.2020, 07.24
Karoo2 esi-tilattavissa (399$) ken uskaltaa.

https://www.hammerhead.io/pages/karoo2

https://www.hammerhead.io/products/karoo2-preorder (https://www.hammerhead.io/pages/karoo2)

Pre-order the Karoo 2with a fully refundable $99 deposit to reserve one of the first units to ship in early December. When your Karoo 2 is ready to ship, we will notify you to apply this deposit toward your complete purchase price ($399 plus tax and duties). See details here (https://support.hammerhead.io/hc/en-us/articles/360053243413-Karoo-2-Pre-Order-Process).
Please note that Karoo 2 is only available in these countries (https://support.hammerhead.io/hc/en-us/articles/115005950327-What-countries-do-you-ship-to).

We currently ship to Australia, Austria, Belgium, Bulgaria, Canada, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, United Kingdom, and United States of America.

(https://www.hammerhead.io/pages/karoo2)

Pudeman
27.08.2020, 07.29
Pitihän se laittaa tilaukseen ja kokeilla jotain G -maailman ulkopuolista laitetta. Onneksi tuo 45 päivän kokeiluaika mahdollistaa palautuksen.
Nyt näytti toimitukset siirtyneet jo joulukuulle. Samoin Garminin adapteri näyttää tulevan näihin ennakkotilauksiin mukaan.

FreeZ
27.08.2020, 09.10
Epäilemättä loistava laite! 1gen Karoo toimi erinomaisesti ja ominaisuuksia löytyy rutkasti.

lysmy
27.08.2020, 10.15
sateentekijältä käyttökokemuksia

https://www.dcrainmaker.com/2020/08/hammerhead-karoo-2-hands-on-details-first-rides.html

Isä nitro
27.08.2020, 13.08
Kieltämättä vähän kiinnostaisi - jo yksistään sen takia, että haluaisin "näpäyttää" Garminia. Siirtymisessä toiseen laitteeseen taitaa kuitenkin minulle muodostua ongelmaksi telinekannan uusiminen aika moneen kulkupeliin. Ja juuri saamani tiedon mukaan saatavuus näyttää juuri tällä hetkellä huonolta.

Kanuuna
27.08.2020, 13.13
Kieltämättä vähän kiinnostaisi - jo yksistään sen takia, että haluaisin "näpäyttää" Garminia. Siirtymisessä toiseen laitteeseen taitaa kuitenkin minulle muodostua ongelmaksi telinekannan uusiminen aika moneen kulkupeliin. Ja juuri saamani tiedon mukaan saatavuus näyttää juuri tällä hetkellä huonolta.

Garmin mount tullee uuden vehkeen munana.

Katsoin osan DCR:n arvioinnista. Kerrottiin, että Karoo 1 ja 2 käyttikset ovat samoja. Ulkomuodoiltaan ja raudaltaan siis vain hiukan erilaisia nämä 1 ja 2? Saas nähdä, miten päivittävät vehjettä joulukuun toimituksiin mennessä.

Pudeman
27.08.2020, 13.41
HH vastasi somekanavilla tuohon adapterikysymykseen, että se tulisi näiden ennakkotilausten mukana, myöhemmin erikseen ostettavana.
Omaan varausvahvistukseen sain tuon lokakuun, saas nähdä pitääkö kuinka paikkaansa. Aika pian se arvio siirtyi joulukuulle.
Olisihan tuo ollut mukava saada keväällä, eikä loppusyksystä.

Isä nitro
28.08.2020, 10.59
Garmin mount tullee uuden vehkeen munana.

Onkos kyse jostain sovitteesta vai meneekö laite sitten suoraan Garminin telineeseen, kun firman sivujen mukaan uusi tellinki näyttää kovin erilaiselta?

Pudeman
28.08.2020, 11.02
Jep, kiinnityssysteemi muuttui. Mukana tulee oma teline. Garminin kanssa yhteensopiviin telineisiin tarvitaan adapteri. Noissa pre-order tilauksissa se näyttäis tulevan mukana, myöhemmin erikseen ostettava.
Erona tuossa kiinnityksessä on se, ettei laitetta tarvitse enää kääntää 90 astetta kiinnityksessä. Samoin jotain grammaeroja.
Eihän se adapteri ole kuin pieni muovilirpake, joten ei mene pitkään kun niitä saa kiinakaupoista.

Kanuuna
28.08.2020, 12.02
Onkos kyse jostain sovitteesta vai meneekö laite sitten suoraan Garminin telineeseen, kun firman sivujen mukaan uusi tellinki näyttää kovin erilaiselta?

Tuohon yläpuolelle ehtikin tulla jo vastaus.

Isä nitro
28.08.2020, 13.22
Tattista. Ennätin jo hakea hädissäni uuden Garminin, mutta pidän kyllä tämän Vasarapään mielessäni.

WECLIMITS
24.10.2020, 15.15
Onko Karoo 2 kotiutunut vielä kenelläkään? Kokemukset ja ensimmäiset fiilikset kiinnostavat. Lienee hyväksyttävä se tosiasia, että Polarilta ei tule uutta fillarikompuutteria ja jotakin pitää keksiä tilalle.

Pudeman
24.10.2020, 16.10
Noin viikko sitten tuli postia, että kuukaudella myöhästyy. Piti tulla lokakuun lopussa.
YouTubessa näkyvät ovat jotain esiversioita, eivätkä asiakasversioita.

massive
19.04.2021, 09.09
Joko on kenellekään kerinnyt kerääntymään kokemuksia Karoo 2:sta?

imartika
19.04.2021, 11.10
Minulla on hieman kertynyt, eipä tässä ulkolenkkejä vielä paljoa ole tullut.
Tuli korvaamaan Garmin 820 laitetta ja on ollut hyvä siihen.
Liitettävyys ok, sykemittarit ja Assiomat löytyivät hyvin. Muutama profiili on nyt ollut käytössä, en ole vielä ajanut treeniohjelman mukaista ohjattua ajoa. Eiköhän sekin tule tässä lähipäivinä. Strava-segmentit näkyvät ok, näkee edistymisen yms mutta pitää hieman katsoa noita maastossa olevia pätkiä vielä tarkemmin.

markkut
19.04.2021, 11.57
Onkohan mitään toivoa, että tämä vekotin joskus osaisi tuupata lenkkejä Polar Flow'hun, tai onnistuuko kenties jotain kiertoreittiä jo nyt?

imartika
19.04.2021, 12.15
Flow ei tainnut hyväksyä fit-tiedostoja? Sitten ne pitäisi konvertoida fit -> tcx muotoon. Netistä löytyy joitain paikkoja ellei itse halua ajaa konversiota.
Hammerheadin oma portaali (dashboard) ei ole kovin kummoinen, Stravaan tulee synkronoitua ajot.

markkut
19.04.2021, 13.07
^ Toiveissa tietty olisi, että lenkit uisivat laitteesta Flow'hun automaagisesti.

Huoleton
19.04.2021, 13.38
Saakohan tuohon omia karttoja niinkun garminiin? Maastokartat tms vastaavat lähinnä kiinnostaa.
"Battery life up to 14 hours"... Garmin 1000 "up to 15 hours" oli sitten käytännössä "kylmällä kelillä 4h hyvällä säkällä". Toisaalta wahoo akut kestää mitä lupaa tai enemmän. Mitenköhän ton kanssa käy?
Olis kyllä kiva päästä garminista eroon eikä nyt ihan täydellistä laitetta tarvita että parannusta tulis.

imartika
19.04.2021, 15.15
Dashboardissa oli puolenkymmentä valmista yhteyttä, mikäs estää kysymästä tekisivätkö Polarille oman?
Strava ja TrainingPeaks lienevät suosituimmat. Minä olen mennyt maastossa nyt puolenkymmentä kertaa, polut näkyvät ihan mukavasti, ainakin metrin levyiset, mutta ei ole tullut vielä koitettua seurata route:a. Stravan route näkyvät ja ovat valittavissa.
Omia karttoja tuskin saa, en ole ainakaan lukenut sellaisesta.
Akun kestävyydestä ei pakkaskokemusta. Ei toki ongelmaa reilun parin tunnin lenkillä vaikka kartta koko ajan näkyvissä. Hyvän kokoinen näyttö, reilusti isompi kuin Garmin 820.
En tiedä tuleeko samalla lailla näyttövaihtoehtoja kuin garminiin.

Pudeman
19.04.2021, 16.46
Saakohan tuohon omia karttoja niinkun garminiin? Maastokartat tms vastaavat lähinnä kiinnostaa.
"Battery life up to 14 hours"... Garmin 1000 "up to 15 hours" oli sitten käytännössä "kylmällä kelillä 4h hyvällä säkällä". Toisaalta wahoo akut kestää mitä lupaa tai enemmän. Mitenköhän ton kanssa käy?
Olis kyllä kiva päästä garminista eroon eikä nyt ihan täydellistä laitetta tarvita että parannusta tulis.

Ei saa omia karttoja. Laitteeseen voi toisaalta ladata ja asentaa (ns sideload) Android sovelluksia, esim maastokartta sovelluksia, joita on tottunut käyttämään.
Yllättävän hyvin näkyy polutkin tuolla valmiilla kartalla. Tosin, jos on tottunut maastokarttoihin, tuntuu nuo Karoon kartat hiukan yksinkertailsilta, varsinkin maastoon.

Akunkulutus vaihdellut n 10-15%/tunti. Vaikuttaa lämpötilan lisäksi tietysti kirkkaus ja liitetyt laitteet.
Pitkälle matkalle virtapankki tai laturi mukaan, lataa nopeasti virtaa sisäänsä.

Huoleton
20.04.2021, 09.05
Internetistä sain ymmärryksen että on OSM kartat. Jos on se sama polkujen osalta mihin trailmap.fi perustuu niin olis kyllä vähintään riittävän hyvä.
Toi akkuhomma kuulostaa kyllä vähän nihkeeltä. Tollasta oli garmin 1000 kanssa että akku kyllä riittää kunhan otat huomioon nämä. 830 ja wahoo on vaan että akku riittää aina, se siitä.
Garminin kanssa on vaan niin että aina keksitään jotain uutta vekkulia tapaa olla toimimatta kunnolla. Wahoossa taas maastokartta käytännössä puuttuu kokonaan. Sillain olis kiva koittaa jotain muuta.

imartika
25.04.2021, 22.13
Tähän pieni päivitys.
Ajoin lauantaina 2 h +3 asteen lämpötilassa ja sunnuntaina hieman yli 2 tuntia 5-6 asteen lämmössä. Kummallakin reissulla laitteessa kiinni syke + karenssi ant:n kautta sekä kartta koko ajan esityksessä ja ilman välilatausta. Jäljellä 65%, itse en harrasta pyöräretkeilyä ja pisimmät lenkit jäävät suht varmasti alle neljän tunnin. Akku ei tule olemaan moneen (?) vuoteen rajoittajana.

Huoleton
28.04.2021, 13.34
Ainahan tossa voi olla virtapankki mukana jos pidemmälle lähtee.
Itellä kun oikeestaan aina yritys olla vähintään 4 tuntia lenkillä niin tollanen akunkesto voi tulla rajotteeks tai ainakin ei ole optimi verrattuna muihin.

WECLIMITS
19.01.2022, 20.24
Hammerhead joins the SRAM portfolio of brands. – Hammerhead EU (https://www.eu.hammerhead.io/blogs/teamjournal/hammerhead-joins-the-sram-portfolio-of-brands?bxid=01EGZA270P47NHF7A9HFD412YE&_kx=p7E1ysTlCnV0wUIpHRWl_9XOA_Ei-PWfBupocb7Chky6y3KPx_ZYPly5pY7gT_OZ.Qeyn8x)

SRAM hankkinut Hammerheadin

WECLIMITS
22.04.2022, 11.58
https://www.eu.hammerhead.io/blogs/teamjournal/see-the-adventure-ahead-with-suunto?bxid=01EGZA270P47NHF7A9HFD412YE&_kx=p7E1ysTlCnV0wUIpHRWl_9XOA_Ei-PWfBupocb7Chky6y3KPx_ZYPly5pY7gT_OZ.Qeyn8x

"Hammerhead is proud to partner with multi-sport watch experts Suunto to help you #SeeTheAdventureAhead with intuitive integration of Suunto Heatmaps, products, and the robust Suunto app"

Takku
16.07.2022, 09.23
Mä olen nyt vuoden verran käyttänyt Karoo 2:sta, ja olen tykännyt paljon. Tosin aiemmat kokemukset ajotietokoneista on ~100 mk maksanut 90-luvun markettipalikka ja myöhemmin kännykkä.

Pudeman
26.07.2022, 20.57
Jep. Karoo 2 käytössä heti julkaisusta asti ja hyvin on toiminut. Shimanon vedettyä di2 tuen pois, on täytynyt jättää päivitykset väliin.

Jari Wiksten
05.04.2023, 22.06
Tänään otin käyttöön Karoo2:n ja ensi tuntuma on hyvä. Kartalta löytyi melko pienetkin polut.
Enn ole vielä ehtinyt perehtyä laitteeseen tarkemmin. Stravan tallennetut reitit siirtyi laitteeseen mutta saako siihen gpx-muotoisia tiedostoja ladattua suoraan tietokoneelta tai puhelimesta?
Reittien luonti ja niiden siirto ainakin Stravalla, Ridewithgp:llä ja Komootilla onnistunee.

EditHelpostihan gpx-tiedostojen lataus onnistuu pöytäkoneelta Karoo2 sovellukseen.

niilo
17.04.2023, 13.44
Di2-käyttäjien kannattaa asennella tämä
https://www.reddit.com/r/Karoo/comments/12idf2y/ki2_version_40/

Itsellä ei Di2:ta ole mutta tuo on kuulemma parempi kuin Hammerheadin itse tekemä Di2 tuki.

Pajazo
04.09.2024, 20.21
Karoo 2 on ollut muutaman viikon käytössä. Havaintoja:

-Näppäimissä ei taktiilia tuntumaa, lisäksi kierrosnäppäimessä tuntuu olevan sekunnin viive
-Softa ei oikein hiottu, esim. sekoilee joka käynnistyksellä ensin ajotilaan ja sitten takaisin valikkoon, josta pitää profiilin valinnan kautta käynnistää ajotila uudelleen
-Ei lataa kaikilla latureilla, vaikka latausnäyttö käynnistyy. Aiheuttanut välillä yllätyksiä kun akku onkin tyhjä lenkille lähtiessä.
-Viime lenkillä mittari kaatui ja hävitti lenkin alkuosan datan

Di2-tuki (Ki2) asennettuna. Ei siitä muuta selvää hyötyä taida olla, kuin että saa hälyttämään jos Di2 akun lataus matala.

Pudeman
04.09.2024, 20.50
Toi ajotilaan käynnistyminen on ollut tosiaan muutaman viimeisen ohjelmiston mukana. Näin ei ole aiemmin ollut.
Ki2 on ollut itsellänikin asennettuna ja tosiasiallinen hyöty siitä on varauksen seuranta sekä eri näyttöjen selaus.
Samoin, siirtyykö seuraavan vaihdon yhteydessä isommalle/pienemmälle eturattaalle on ihan mukava lisä hälytyksenä.
Reitin tallennuksessa ei ole ollut ongelmia kertaakaan, vaikka on ollut käytössä lanseerauksesta asti.
Mukava olisi kuulla onko käyttäjissä kuinka moni siirtynyt uudempaan versioon

niilo
10.09.2024, 13.56
Itse olen ollut hyvin tyytyväinen mittariin, ei ole ongelmia ollut. Softakin on kehittynyt huimasti siitä mitä se oli kun mittari tuli markkinoille.
En ole tuollaista ajotilaan käynnistymistäkään havainnut, ihan normisti käynnistyy aloitusruutuun ja siitä sitten valitsen profiilin.
K2 on vielä sen verran hyvä ja päivityksiä tulee koko ajan niin en ole uutta versiota edes harkinnut.