Näytä tavallinen näkymä : KMC ketjut
Millaisia kokemuksia enemmän ajavilla on noista KMC:n ketjuista. Itsellä ainakaan ei luottamusta herätä omien kokemusten perusteella. Toiseen maasturiin ostin huoltoa tehdessä KMC:t ja napsahtivat muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen poikki normaalissa työmatka-ajossa ylämäkeä polkiessa. Kauppias ei meinannut millään antaa uusia, ihmetteli vain että ensimmäiset ketjut jotka ovat poikki menneet. Toinen kokemus vaimon maastopyörässä jonka vaihteissa oli koko ajan säätöongelmaa. Kun sitten rattaat ja ketjut vaihdoin kilometrien tultua täyteen niin Shimanon ketjuilla alkoi vaihteet pelata kuin unelma. Ja kyseessä oli vain Shimanon HG40 perusketju. Tein myös sen havainnon että Shimanon ketjut ovat paljon hiljaisemmat vaikka ketjukulma rattaiden suhteen olisi suurempi kun taas KMC protestoi välittömästi jurisemalla ja nykimällä.
MacKonte
18.08.2017, 12.36
Mulla on KMC:n ketjut ainakin cyclossa (X11EL silver) ja poljettu 5.000km. Ei ole ollut ongelmia näiden kanssa. Siirryin KMC:hen pikalukkojen vuoksi.
Minulla on maantiepyörässä KMC x11 SL Gold Chain kestänyt n. 4-5 kertaa pidempään kuin Ultegran ketju
Mulla on kanssa SL mallin ketjuja käytössä. 10* & 11* mallit.
Molemmissa pyörissä oli halppis KMC:t ostaessa ja ne ei ollut pitkäikäiset, vaan cyclossakin tulkki meni läpi alle tuhannen kilsan.
Nuo SLlät kestää moninkertaisesti sen. Toisessa on kultaset ja toisessa kirkkaat, en ole huomannut eroa niiden välillä kestossa tai muutakaan.
Ei ole ollut ongelmia, keveitä ja laadukkaita, toisaaltaan ei ole ollut muidenkaan kanssa...
KMC't 29" (10-ketjut) kaupunkimaasturissa. Noilla on pari talvea loskassa ja pashassa tehty työmatkoja +4tkm ja toimivat hienosti.
KMC on huippulaatua ja aloittajalla on käynyt huono tuuri.
Dudessa oli uutena KMC:n 11-ketjut. Kun ketjut katkesivat parin kuukauden kohdalla toisen kerran, niin heitin metallinkeräykseen.
Ei ketjuissa ole merkittäviä eroja. Oman kokemuksen mukaan kymppiketjuissa äänettömin ja jouhevimmin siirtyvä on yleensä se, jota käytetään saman valmistajan rattailla. KMC toimii varmaan yhtä hyvin kaikkien osasarjojen kanssa. 11spd-ketjuissa ei ole vielä merkittävää omaa kokemusta Shimanoista, joten vaikea verrata kaikkia keskenään.
Kulutuskestävyyteen vaikuttaa huolto- ja ajotottumukset paljon enemmän kuin ketjun laatu tai näennäinen kestävyys.
Näiden mukaan on eroja, toki ketjujen valmistajan testi. http://www.youtube.com/watch?v=RGjcD8xEu8o
Tuolla hakusanalla löytyy testin pdf "chainwear test 10 speed"
Tosin luulisin, että omat maantiepyörän ketjut eivät joudu noin suurelle hiekkamäärälle alttiiksi
En jaksa paaluttaa uutta topickia; eikö KMC:llä
ole myös Campalle (10s) toimiva versio?
^ Mitä eroa Campan ja shimanon kymppiketjuissa on?
Eikö jotku shimano/sram kuskit käytä Campan ketjuja, koska pitävät niistä. Niin luulisi että toimii myös toisin päin, vai onko kmc llä muutakuin vaihdesuositus, eikä valmistaja?
^ Sitä "missing link" -politiikkaa lähinnä tarkoitin. Hyvä näin,
jos käytännön eroja ei ole. Kiitos.
Itse myös jostain syystä harrastan SRAM:n ketjuja kaikkien pyörien ko. valmistajan voimansiirtojen vuoksi. Itsellä ainoat surkeat kokemukset olleet joskus virvelitehtaan halpisketjuista aikoinaan mutta kai hekin jo ketjut osaa valmistaa...
arctic biker
20.08.2017, 04.01
Villi homma, noita KMC ja Sramkettinkejä, niitä perushintaisia ollut ja kokenut kovasti lyhytikäisiksi. Shimanon Ultegra/XT:t olen kokenut parhaiksi.
Toki Camonin näkemys kannattaa ajatuksen kanssa lukea.
Onhan noilla valmistajilla eroa, vaikka eräs kauppias sanoi että KMC valmistaa kaikkien (campa, shimano, sram) ketjut. En oikein usko sitä tai sitten laatuvaatimukset on eri.
Ihmekameli
20.08.2017, 08.51
Onhan noilla valmistajilla eroa, vaikka eräs kauppias sanoi että KMC valmistaa kaikkien (campa, shimano, sram) ketjut. En oikein usko sitä tai sitten laatuvaatimukset on eri.
Campagnolo tekee ketjunsa itse.
https://www.youtube.com/watch?v=7HpwQfRvB4o
Campagnolo tekee ketjunsa itse.
https://www.youtube.com/watch?v=7HpwQfRvB4o
Juu, tuon videon olinkin nähnyt jo, siitä arvelinkin ettei KMC tee kaikkien ketjuja. =)
Kuulemma shimanokin tekee nykyään itse ketjunsa.
Onhan noilla valmistajilla eroa, vaikka eräs kauppias sanoi että KMC valmistaa kaikkien (campa, shimano, sram) ketjut. En oikein usko sitä tai sitten laatuvaatimukset on eri.Kmc:llä on eri laatuvaatimukset omilleenkin ketjuille.
Mulla on ollut pyörien mukana tulleita perusmalleja, l ja SL malleja ja SL on ollut selvästi kestävin, sekä kulumista että ruostetta vastaan. Perusmalliset on huonot.
Maantiepyörän SL ketjulla on nyt joku 4000 km takana, eikä tulkki ole vielä lähelläkään pohjausta. Cyclon alkuperäinen meni alle tuhannen ja nykyisellä vasta n1500 takana, niin ei vielä tiedä kestoa. Siinä on kuitenkin pienempi eturissa ja huonommat ajoolosuhteet. (sorateitä, vettä, jäätä)
Shimanon ketjuja voisi kokeilla kunhan tulee pikalinkulliset vastaan.
Tosta pikalinkusta tuli mieleen, kuinka ne shimanon renkulamaiset pikalinkut oikein toimii?
Mulla Kmc ketju ei toiminut kunnolla/äänettömästi Campagnolon 11 kanssa. Vaihdettiin Campan oma ketju ja sen jälkeen toimii. Shimanon ja Kmc kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.
Ainakin Campa 11 suosittelen niiden omaa ketjua !
Minä olen käyttänyt Kmc ketjulukkoa niin Shimanon kuin Campan kanssa ja ei ole ollut mitään ongelmaa.
Onko kukaan harrastanut sitä, et kun ketjuja vaihtelee ja lyhentelee, tulee ennepitkään paljon sitä hukkaketjua, yhdistelee niistä yhden uuden ketjun?
Onko kukaan harrastanut sitä, et kun ketjuja vaihtelee ja lyhentelee, tulee ennepitkään paljon sitä hukkaketjua, yhdistelee niistä yhden uuden ketjun?
Ajattelitko käyttää linkun tapit uudelleen vai ostaa kmc:n pikaliittimiä tarvittavan määrän?
En ajatellut käyttää jämiä, kiinnostui onko joku niitä käytellyt, mutta ajattelin että olisi linkun tapin käyttänyt uudestaan.
Ysistä lähtien ketjut olleet niin kovaa kamaa ettei pitäis liittää avatulla tapilla, no saahan noista pilkkeistä vaikka koristeketjun.;)
Eipä ole ollut koskaan käytössä muuta kuin KMC-ketjua, ihan sitä harmaata peruslaatua, ysiä ja kymppiä, eikä ole ollut tarvetta vaihtaa pois merkistä.
Yhdessä takaratastyökalussa oli liian leveä ketju niin laitoin noista 11speed ketjun jämistä siihen uuden. Vanhoilla tapeilla kasasin.
Kolme jämä pätkää tarvi tää operaatio.
Kmc valmistaa Shimanon ketjut.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/KMC_Chain_Industrial
^ Mitä eroa Campan ja shimanon kymppiketjuissa on?
Rullan halkaisijassa on 0,1mm ero.
Yhdessä takaratastyökalussa oli liian leveä ketju niin laitoin noista 11speed ketjun jämistä siihen uuden. Vanhoilla tapeilla kasasin.
Kolme jämä pätkää tarvi tää operaatio.
Jämille löyty mutaki kuin koristekäyttöä eikä ketjun katkeaminenkaan riko munia.:)
hannupulkkinen
28.08.2017, 00.19
Villi homma, noita KMC ja Sramkettinkejä, niitä perushintaisia ollut ja kokenut kovasti lyhytikäisiksi. Shimanon Ultegra/XT:t olen kokenut parhaiksi.
Toki Camonin näkemys kannattaa ajatuksen kanssa lukea.
Nytpä kävi niin, tai oikeastaan viime kesänä, että Kuopijosta ei ollut saatavissa campan ketjuja ja ostin ultegrat, nyt niillä on ajettiu himpan yli 2000 kilsaa maantiepyörällä ja 0,75% on kulumaa. Eivät siis kovin kestäviä ole. Kaapissa on yhdet kmc:t ja kai ne pitää alle laittaa. Seuraavat ovat sitten chorukset. Ne on ainakin kestäneet yli neljä tonnia. Olen nyt koittanut vahata viimeisen kolmensadan kilsan aikana omatekemällä parafiinivahalla(parafiinia, parafiiniölyä ja ksyleeniä, josta kyllä pitää luopua.) ja ketjuista tulee todella hiljaiset pariksi sadaksi kilometriksi.
Kmc valmistaa Shimanon ketjut.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/KMC_Chain_Industrial
Rullan halkaisijassa on 0,1mm ero.Jossain ketju topikissa väitettiin, että shimano tekisi nykyään itse ketjunsa, eli onko tullut väärää tietoa vai onko viki päivittämättä?
Onhan mahdollista että KMC toimittaa ketjun osia, ainakin liittimiä, muille valmistajille. Eihän tuossa wikin tiedossa väitetä että kmc tekis kaikki niiten ketjut ja valmiiksi asti.
Omaa ketjun valintaa olen vahvistanut tehtaan sivuja lukemalla, tuosta kun käyttää sopivaa kerrointa, niin jotain vahvistustakin saa. Mainosmielessä laadittua tekstiä, mutta jotain on välttämättä oikeinkin.
http://www.kmcchain.com/en/milestones.php
Jossain ketju topikissa väitettiin, että shimano tekisi nykyään itse ketjunsa, eli onko tullut väärää tietoa vai onko viki päivittämättä?
No sehän riittää että ovat joskus tehneet Shimanolle ketjuja ja sitten FAQ:ssa lukee, että tekevät ketjut Shimanolle, vaikka mahdollisesti Shimano tekeekin jo ketjut itse. Tai tekee Shimanon halvimmat tai kalliimmat ketjut tms.
Luulisi Shimanolla itsellään olevan motivaatiota korjata kaikkien muokattavissa olevaa tietoa jos se on väärää.
Kuitenkin, tuollaisen bulkkiroinan teettäminen alihankintana lienee melko päivänselvää ja keskitytään itse siihen ns. ydinosaamiseen.
JohannesP
16.09.2017, 11.34
2000-3000km sekalaista hiekkatieajoa ja Ultegran 11sp ketju anto periksi vaikka muuten täysin ajokelpoinen.
Toimiiko nämä KMC:t yhtä hyvin Shimanon kanssa kuin heidän omat ketjut vai pitäisikö vaan varman päälle valita DA:n ketju ja toivoa sen olevan hieman luotettavampaa laatua? Shimano saa pinnistä pitkän miinuksen. Maatiepyörässä olen ollut tyytyväinen KMC SL ketjuun 10sp Sramin parina. Samanlaista SL ketjua mietin tähänkin pyörään.
Ite päätynyt käyttämään HyperGlide ketjua HyperGlide rattaissa ja KMC-liitintä.
Toimiiko nämä KMC:t yhtä hyvin Shimanon kanssa kuin heidän omat ketjut vai pitäisikö vaan varman päälle valita DA:n ketju .
Minulla Ultegran kanssa KMC x11 SL Gold toimii loistavasti
Tänään meni cyclocross-pyörän 10-vauhtisen Ultegra-ketjun ulkopuolen reunalevy rikki. Lähes nollavauhdista kiihdytys ylämäkeen liki suoralla ketjulinjalla ilman vaihteiden vaihtoa. Ei ollut kohta, josta ketju on liitetty. Onko jaloissa liikaa ruutia? :D
https://3.bp.blogspot.com/-421TkQyObjY/Wb6Px6YRJ0I/AAAAAAAAAP0/a9uZROE2haYDIkvjzgd0_AuX988wlimJgCLcBGAs/s1600/2017-09-17%2B14.14.25.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-3qXZ0gmAEhg/Wb6PxVSROVI/AAAAAAAAAPw/OxU-wNXvbB8jsA-gVOqkosKaLak88xa5ACLcBGAs/s1600/2017-09-17%2B17.24.15.jpg
Shimaani
17.09.2017, 19.14
Hämmmentävää. Mikä se tuota rikkoutuneen linkin perässä tulevan linkin etureunaa on syönyt kun sekään ei oo enää pyöreä?
Shimanon ketju on tuollainen muodoltaan. Olisiko siinä optimoitu ketjun siirtymistä rattaalta toiselle?
JohannesP
17.09.2017, 19.49
Tuosta munkin 11 speedin Ultegran ketjusta meni reunalevy rikki samalla tavalla. Suora ketjulinja ja ilman vaihteiden vaihtoa. Oikeestaan yllätti kuinka helposti se napsahti ilman suurempaa kiihdytystä tasaisella joten jotakin murtumaa siihen on ajan saatossa syntynyt mikä onneksi petti tuollaisessa paikassa.
Täytyy noi KMC sl ketjut laittaa tilaukseen. Ne ja Sram redin ketjut ovat toimineet moitteetta aikaisemminkin.
KMC:n halpis 93 ketju ei asettunu millään 105 voimansiirtoon cyclossa. Mietin onko rattaat kuluneet tms. No sit jossain kohtaa meni vaihtajan korvake ja samalla vaihtelin ketjuja epäillen 105-ketjut tilalle ja lähti heti pelittään kuin unelma. 11sp kyseessä. KMC:n EL ketjusta taas on hyvä kokemus maantiepyörässä. 105 ketjut toimii hyvin mutta tuntuu ettei kestä kovin pitkään hintaansa nähden. Niinpä testailen jatkossa KMC:n EL ja SL malleja ja jos odotuksien mukaan menee kilsoja enemmän niin käytetään niitä sitten.
Ei 93 ole halpisketju eikä vielä 73, joita kaikki ketjut omissani ja pikaliittimin jokainen. Nytkin noita yhteensä kahdeksan ketjua ajossa, muista merkeistä tosin ihan kokemusta vailla, ovat toimineet riittävän ongelmattomasti. Tehtaan rasvoja en ole koskaan poistanut.
Pari pientä korjausta
No juu, kaikki on suhteellista mutta 93 on alle parinkymppiä ja selkeästi edullisempi kuin EL, SL, ultegra tai DA.
Kuinka paljon 93 ja 73 ketjuihin tulee kilsoja ennen vaihtoa ja mikä on vaihtoperuste?
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Kahdessa pyörässä kiertää kolmen ketjun sarja alusta loppuun saakka ja sitten kaikki kuluneet osat uusiksi. Näin menee yli 50 tonnia kummallakin pyörällä, kun vaihtaa lepovuorosta ketjun n. tonnin välein, nämä arkiajokkeja. Maantiepyörässä vähän toinen tapa, siinä kaksi ketjua kiertää, vaihto vuosittain, kun ajoa tulee vain parituhatta kesässä. Arkiajokkeissa ysiketju maantiepyörässä kymppi. Kaikki ketjut KMC 73-laatua.
Tässä yksi tapa, mutta ei varmasti se ainoa oikea.:)
Heinäkuussa jäi tempo ensimmäiseen polkaisuun, kun n. 1000km ajettu KMC 11el ketju meni poikki. Normaali lenkki levisi, ei mennyt liitoksen kohdalta. Oli kohdallani ensimmäinen rikkoontuminen, takana tuhansia kilometrejä KMC:n ketjuilla sekä maantiellä että maastossa.
Onko näissä muuta eroa kuin että .93 on ulommaiset levyt nikkelöity? Ja mikä on käytännön ero, onko kestävämpi?
X10.73 (https://www.bike-discount.de/en/buy/kmc-x10-73-10-speed-chain-88345/wg_id-405) vs. X10.93 (https://www.bike-discount.de/en/buy/kmc-x10-93-10-speed-chain-114-links-29183/wg_id-405)
https://www.bike24.com/i/p/5/9/95695_02_c.jpg http://kmcchain.us/wp-content/uploads/2013/05/X10-93.jpg
Antti Salonen
03.11.2017, 01.20
Tuskin kukaan täältä pystyy satavarmasti sanomaan mutta kun noiden kahden ketjun hintaero on Saksassa 3 euroa, ei ero voi suuri olla. Oma vahva veikkaukseni on, että nuo ovat muuten tismalleen sama tuote mutta .93:n ulkolevyt on nikkelöity. Kerää siis vähemmän herkästi pintaruostetta ja kiiltää paremmin. Ulommat levyt eivät ole liikkuva osa (ne ovat niitissä kiinteästi kiinni), eli niiden pintakäsittely ei vaikuta ketjun kestävyyteen millään tavalla.
Kalliimmat mallit X10 EL ja X10 SL saattavat olla kestävämpiä.
Jartsu01
08.11.2017, 18.14
Itse siirryin joskus vuonna miekka ja kirves KMC:n ketjuihin ja olen ollut tyytyväinen. Tällä hetkellä 11 ja 10 SL:t pyörissä kiinni.
Lähetetty minun SM-G925F laitteesta Tapatalkilla
Tunturi eMax pyörän kanssa (sähköläski, SRAM NX11) tuli jostain syystä KMC ketju. Musta/hopea eli kapeat linkit ovat mustia, ilmeisesti halvemman pään kamaa. Noin 400 km ajettu meni yksi linkki poikki metsässä. 650 km ajettuna meni tulkin 0.75 mitta väliin ja ketju vaihtoon. Varastosta otin SRAM PC-1130 tilalle (120 linkkiä). Varastoon pitää ilmeisesti tämän ketjun perusteella tilata KCM SL ketju varastoon odottamaan vuoroaan. Näyttää vain olevan vähän vaikeaa löytää 120 linkin pitkää KMC:tä.
Onko tuo KMC Missing Link samanlainen kuin SRAM:in?
edit: Ei tuota SL ketjua saa 120 pitkänä. Pitää olla e11 Silver tai e11 EPT, jotka molemmat 122 linkkiä. Kaikki muuta ovat 118 pitkiä. Kultainen olisi ollut hieno. Oh well..
https://www.kmcchain.eu/chain-mtb-multispeed-11_speed
MTB Engineer
16.12.2019, 15.01
Eaglessa testasin kahta KMC:n X12 -ketjua, ensimmäistä ja viimeistä. X12 Ti-N, joka siis periaatteessa pitäisi vastata XX1 pinnoitettua ketjua kesti ~800km. Vertailun vuoksi ~8€ kalliimpi X01 -ketju sen sijaan on vielä 2500km ajettunakin alle 0.5 rajan.
https://mtbengineer.blogspot.com/2019/11/12-speed-mtb-chains-ultimate-test.html
Hyvä testi, kiitos linkistä. Oma vaihtaa kyllä tarkemmin, etenkin alaspäin SRAM pc-1130 ketjulla joten sellainen sitten kai seuraavaksi ellei se päivä tule liian nopeasti eteen. Ehkä x01 olisi jees, mutta ehkä turhan hieno nx vaihtajaan.
MTB Engineer
17.12.2019, 10.41
Riippuu paljon ajat vuoteen. Mun ajoilla kannattaa ajaa mielummin X01:llä kuin GX:llä, koska parempi kestää yli tuplat, mutta maksaa vain 1,7x halvemman hinnan ja GX:n ketjua saisin vaihtaa 6x vuodessa.
X01 taitaa olla Eagle eli 12v? Ja nyt ovat kaikki ketjut hävinneet sram.com sivustoilta, joten ei voi tutkia lisää. Jännää.
https://www.sram.com/en/sram/mountain/products/chains?filters=&sort=Relevancy&page=1
(https://www.sram.com/en/sram/mountain/products/chains?filters=&sort=Relevancy&page=1)Olisiko niin että vastaava 11v ketju on SRAM PC-XX1?
https://bikerumor.com/2018/06/23/complete-sram-eagle-comparison-whats-the-difference-between-nx-gx-x01-xx1/
SRAM Eagle Chain Comparison
If you’re looking to get the biggest durability bang for your buck, look to the chains. SRAM’s product managers told us the difference from NX up to X01/XX1 chains can be 2x the lifespan. Not just total lifespan, but the performance will be better for longer throughout that lifespan, too. All Eagle chains use their Flow Link construction to remove sharp edges from the inside of the plates, making shifting smooth and quiet in both directions, and they all come with their Eagle-specific Power Link quick connect.
NX: Standard steel plates and solid pins.
GX: Upgrades to chrome treatment on the pins to increase strength. I misspoke in the video, this chain still has solid pins…not hollow ones.
X01: Upgrades to Hard Chrome plate and pin treatment to drastically increase total strength and reduce the wear that’s typically considered “chain stretch”, and gets hollow pins to save weight. Black Ti-Nitride treatment reduces friction and helps prevent corrosion.
XX1: Upgrades to a slightly more corrosion resistant gold treatment, otherwise exactly the same as X01 chain.
(korjasin typon, viimeinen on XX1)
Edelliset siis 12v Eagle. Koitan löytää saman 11v kamoista.
Tuota PC-XX1 11v ketjua ei taida saada kuin 118 linkkiä pitkänä.
MTB Engineer
17.12.2019, 13.22
Joo, minä puhun Eaglen ketjuista. 11-vaihteisessa käyttäisin XX1/X01 ketjua: https://r2-bike.com/SRAM-Chain-XX1-X01-11-speed-PC-XX1-118-links varmaksi en sano, mutta ulkonäöltään tuo vastaa 1:1 X01 Eagle -ketjua.
Onko kukaan harrastanut sitä, et kun ketjuja vaihtelee ja lyhentelee, tulee ennepitkään paljon sitä hukkaketjua, yhdistelee niistä yhden uuden ketjun?
9-ketjua kertyi joskus riittävästi, jotta niistä sai täysimittaisen ketjun. En käyttänyt mitään liittimiä, vaan jätin sen tapin puristamatta kokonaan pois, jotta sai painettua takaisin.
Kaupunkipyöränä olleeseen Tunturi Kayapo maasturiin sen asensin ja ajoin jotain 1000 kilometriä. Enempää ei viitsinyt, kun epäilytti ketjun kestävyys. Hyvin toimi. Ei ollut mitään ongelmia vaihtamisen kanssa.
Nyt on kertynyt riittävästi 10-ketjua. Vois ehkä joskus keväällä laittaa maantiepyörään ja käyttää näillä kevään ensimmäisillä laiskasti ajeltavilla lätäköiden ja hiekoitussepelin väistely lenkeillä.
Tämä tekniikanmaailman juttu tukee sitä että SRAM X01 ja XX1 olisiviat erinomaisen kestäviä ketjuja;
https://tekniikanmaailma.fi/iso-amerikkalaistesti-paljasti-leveampi-polkupyoran-ketju-ei-olekaan-kestavampi-nain-ketjuja-kannattaa-huoltaa/
Tämä tekniikanmaailman juttu tukee sitä että SRAM X01 ja XX1 olisiviat erinomaisen kestäviä ketjuja;
https://tekniikanmaailma.fi/iso-amerikkalaistesti-paljasti-leveampi-polkupyoran-ketju-ei-olekaan-kestavampi-nain-ketjuja-kannattaa-huoltaa/
Ei mitään väliä. Sram häviää KAKSI WATTIA shimpan halppikselle.
Tunturi eMax pyörän kanssa (sähköläski, SRAM NX11) tuli jostain syystä KMC ketju. Musta/hopea eli kapeat linkit ovat mustia, ilmeisesti halvemman pään kamaa. Noin 400 km ajettu meni yksi linkki poikki metsässä. 650 km ajettuna meni tulkin 0.75 mitta väliin ja ketju vaihtoon. Varastosta otin SRAM PC-1130 tilalle (120 linkkiä).
SRAM PC-1130 kesti näköjään sen 1000 km ennen kuin 0.75 tulkki meni paikalleen. Samassa muta- ja hiekkaliejussa sekin on pyörinyt. Olen ehkä vähän enemmän pessyt ketjua mutta samalla tavalla ketju on saanut tipan Squirtia joka lenkkiin joka lenkin jälkeen.
Tilasin nyt PC-XX1 ketjun. Tämä on se kovakromattu, katsotaan miten se kestää.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.