Näytä tavallinen näkymä : Työmatkapyörä/hiekka-mutalenkkipyörä. Fatbike/hybridi. Ensikertalaine neuvoja kaipaa?
Olen harkinnut alkamaan kulkeen 20km/pv pyörällä töissä ja muutenkin innostaisi käydä ajelemassa lähimaaston polut ja hiekkatiet lävitse.
Fatbiket kiinnostavat mutta suurin osa on hinnan takia suljettu pois.
Mahdollisesti ajaisin myös talvet, jolloin olisiko fatbike renkaiden puolesta parempi?
Pidän maksimi hintaa 700€
Olen 180 tai 181cm
Osaisitteko suositella onko vaihtoehtonia millaisia? Inseran jo koeajoin tänään, kohtuu hyvin rullasi mutta se oli eka kerta kun ajoin fatbikellä.
1. https://www.baiks.fi/insera-big-foot-fat-bike-16-v-3697.html <-perse tuli kipeäksi heti :D
2. https://www.baiks.fi/polkupyorat/fatbiket/insera-wampa-fat-bike-20-v-orans-vm-2017.html <-voisin harkita myös jos saisin tingastua hintaa alas
3. https://www.baiks.fi/polkupyorat/hybridi-pyorat/insera-reflex-evo-28-miesten-27-v.html <-tuota myös tarjottiin ja koeajoin, rullaili ihan hyvin. Muuta en juuri osaa sanoa
4. https://xxl.fi/scott-sub-cross-park-hd-hybridbike-17-hybridipyora/p/1131917_1_style <-tuo otti silmään hintansa takia. saisi vielä huomiseen asti -20%
5. https://www.finaali.net/epages/finaali.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2015070401/Products/2nd_2658 <-tekeekö noilla mitään? E-villessä on kovasti hyviä palautteita annettu pyörälle.
6. https://www.verkkokauppa.com/fi/product/0351/hcqgs/Baana-Flesu-26-Acera-7-V-fatbike <-entäs tuo?
7. https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/polkupy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t-cross-country/marlin/marlin-7/p/2021600-2017/?colorCode=orange
8. https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/polkupy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t-cross-country/x-caliber/x-caliber-7/p/2040600-2017/?colorCode=black <-tuosta voisi saada tarjouksen hintaluokkaan sopivaksi.
Saa suositella muitakin ja mieluiten Fatbikejä mutta hinta tosiaan olisi kipuraja tuo mainitsemani.
En oikeasti tiedä pyöristä paljoa mitään. Autoista hemmetisti mutta pyörät on jääneet vähemmälle.
E-villen unohat heti ja nuo baanat.
Kysymys lienee mikä kestää ton painon. Nuo joustohaarukat ei varmaan ainakaan. Poluille en ehkä lähtis ennenku on painoa tiputettu.
Retkipyörät lienee kestävimpiä ku ovat suunniteltu kantamaan isompaa kuormaa.
Mites ois semiläski? esimerkiksi https://www.verkkokauppa.com/fi/product/51057/hkhbv/Silverback-Sphere-Comp-27-5-2017-maastopyora-L Tai https://www.bikeshop.fi/Charge-Cooker-Midi-1/ekauppa/pCHMIDI1/
Forumilta löytyy kyllä ketjuja isommille kuskeillekki
20 kilsan matkalle (10 kisaa/suunta), mikä ilmeisesti ajetaan jonkinlaista tietä pitkin, valitsisin ainoastaan maantiemallisen pyörän. Suoratankoisella hybridillä tai maasturilla sen vielä ajaa, mutta fatbike on viimeinen laite, minkä tuohon hommaan ottaisin. Toki fatbike on kevyt ajaa, mutta keveys saavutetaan keskinopeuden alentamisella. Käytännössä krossarin, gravel grinderin tms. huonompiinkin olosuhteisin soveltuvan laitteen. Kiekot ovat olennainen kohta, pitäisi löytää lujat sellaiset. Uusien retkikäyttöön soveltuvien levyjarrukiekkojen hankkiminen maksaa herkästi 400 €. Käytännössä retkipyörä n. 35-40 mm renkailla voisi olla hyvä vaihtoehto pyörää rasittavan kuorman takia, mutta maasto-ominaisuudet ovat tietysti vaatimattomat. Helpot polut noillakin ajaa kivasti, mutta vähänkin teknisemmässä maastossa joko hommasta katoaa idea tai ainakin pyörävalinta alkaa olla pilkuntarkkaa puuhaa. Samoin talvikäyttöön tulee pieniä rajoituksia vaikempien kelien osalta, mutta suurimpana osana päivistä ei ongelmaa ole. Nyt ei taida olla kyse mistään ehdottomuudesta, ehkä ränsäsadepäivinäkin pyörä vaihtuu autoon tai bussiin?
Käytettyjä alkaisin katsella tuolla budjetilla ja jos maastoon pitää saada pätevämpi laite, sitten myöhemmin käytetty maasturi. Kompromissina voisin ehkä kartoittaa täysjäykkien maastureiden tarjonnan. Noillakin pääsee maastoon, mutta ihan kaikkialla ne ei ole yhtä kivoja kuin jousitetut mallit.
Hc:n kanssa samoilla linjoilla, tuon massan alla ei ainakaan nuo halpisten pomppukepit kestä maastossa, puhumattakaan säätö-ominaisuuksista ja muissa olosuhteissa täysin turhia.
Itse kallistuisin noihin semiläskeihin 27.5" kiekoilla, jos jotain haluaa niin joskus pakko tinkiä joustaa tai vaatimuksista.
Fillaritorin käytetyt kannattaa selata läpi myös, saattaa löytyä helmiäkin joskus...
Unohdetaan paino, se kun tulee alaspäin koko ajan ja alan kauppiaat eivät olleet moksiskaan asiasta. Sanoivat, että kyllä pyörä sen kestää.
Paino tulee alaspäin pikkuhiljaa. Bodaaminen on nostattanut sitä hieman liikaa ja on tuota läskiäkin, en voi kieltää.
Jos pysytään nyt vain hybridissä niin oliko tuossa listassa mikään varteen otettava?
Tarkennetaan etten ole HC metsäpolku rymyäjä mutta sitäkin tulee tehtyä.
Työmatka on asfalttia ja nousu on 72m ja kotia lähtiessä lasku 46m
Numero 3 kyllä kulki tosi hyvin asfaltilla ja sillä voisi ajella nuo pienemmät lenkit mitä haluaa metsässä mutta miten tuo xxl scott?
ja oliko numero 1 nyt ihan vehkeestä vai ei, jos siis fatbiken väkisin haluan?
Kiitos neuvoistanne.
Varaudu kiekkojen rihtaamiseen ja ainakin nuo Inseran renkaat sallii 90kg:n maksimipainon... Ja vaikka kuinka haluat unohtaa painon niin äärettömän vaikeaa tuollaista Scotin paskakeulaa saada säädetyksi toimimaan tuolle massalle vaikka kuinka hupeneekin...
Jep. Tuossa tilanteessa voisi melkeinpä olla hyvä ajatus tehdä 36-pinnaisesta retkipyörän vanteesta tai jopa 40-pinnaisista tandemin vanteista kiekot ja ostaa joku käytetty pyörä niiden päälle. Lujia kiekkoja saa kasattua esim. Mavic A719-vanteista. Jos pyörä särkyy tai haluat paremman, ostat uuden pyörän ja siirrät nuo kiekot siihen.
Kauppiaat varmaan sanoo mitä sanoo. Pyörien mukana tulevat kiekot ei pysy välttämättä suorina edes 70kg kuskilla, koska pinnat saattavat olla niin epätasaisilla kireyksillä. Koska budjetti ei kumminkaan mihinkään käsin kasattuihin kiekkoihin veny, niin turha niitä ehdotella. 36-pinnaiset kiekotkin taitaa olla harvinaisuuksia valmispyörissä?
Big Rove AL vois olla ok vaihtoehto: https://www.bikeshop.fi/Kona-Big-Rove-AL-2016/ekauppa/pKOROVBAL16/
Joku myy käytettyä ilmeisesti oikean kokoisena: http://www.fillaritori.com/topic/95452-kona-big-rove-al-2016-ml-55cm/
Mainittu Charge Cooker varmaan myös ok.
300 eurolla saa simppelin perushybridin tms. pyörän käytettynä ja jos laittaa 400 € kiekkoihin, ollaan budjetissa.
Scott pyörät oli tosi huonoja ajaa. Vaihteet rutisi ja ei meinannut mennä päälle. Myös rullaaminen oli sitä sun tätä. Scotissa myös painui renkaat kasaan painon alla tai eivät olleet täynnä.
Kokeilin Scott maasto hd 950 ja hybridiä. Hybridi oli vähän parempi muttei hyvä.
Nivunen auki niin oli vaikea ajella muutenkin ja perse puutui mutta se on alussa normaalia.
Asento oli etukeno liikaa molemmissa.
Inserat oli, varsinkin hybridi, paljon parempia ajaa ja ei liika etukenossa.
Paino tulee alaspäin koko ajan, joten unohdetaan se nyt tässä vaiheessa.
BTW 136Kg on monessa ilmoitettu maksimi paino ja näin myös myyjät kertoi.
Kiitos taas vinkeistä. Vaikea on valita ja jos olisin rikas niin ei olisi mutta kun köyhä niin ei ole vara laittaa enempää kuin se 700€ ja mieluusti alle
Entäs nämä?
https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/polkupy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t-cross-country/marlin/marlin-7/p/2021600-2017/?colorCode=orange
https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/polkupy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t-cross-country/x-caliber/x-caliber-7/p/2040600-2017/?colorCode=black
https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/polkupy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t-cross-country/marlin/marlin-5/p/2014600-2017/?colorCode=grey <-toi ois kohtuu hintainen
Kannattaisi unohtaa nuo joustokeulat, hanki mielummin joku tukeva perushybridi, esim. https://www.bikester.fi/kona-dew-hybridipyora-harmaa-musta-593824.html. Säästä ylimääräinen raha kiekkojen oikomiseen ja muihin varaosiin ;-)
Juha Jokila
16.07.2017, 17.07
On tietysti huonon myyjän vika, jos antaa fillarin koeajolle ilman, että se on säädetty edes jotenkuten, kuten lmaa renkaissa ja vaihteet kohdillaan, huoh...
Kannattaisi unohtaa nuo joustokeulat, hanki mielummin joku tukeva perushybridi, esim. https://www.bikester.fi/kona-dew-hybridipyora-harmaa-musta-593824.html. Säästä ylimääräinen raha kiekkojen oikomiseen ja muihin varaosiin ;-)
Miksi unohtaa ne, jos aikoo ajella myös maastossa? eikö se ole parempi vai olenko ihan hakoteillä?
Fatbike edelleen kiinnostaisi ja ekassa postauksessa inseran on tarjottu jalkatuella ja lokareilla alle 700€
https://www.baiks.fi/insera-big-foot-fat-bike-16-v-3697.html
Onko toi nyt sitten millainen? kertokaa ammamiehet, että mitä tuossa on plussat ja miinukset vaikka ja, että mihin kiinnittää huomiota.
Jos oisin rikas niin laittaisin hitosti rahaa mutta toi 700€ on jo reilusti yli budjetin
Miten noi fatbiken renkaat talvella palvelee? tietty kuviostahan ne on paljon kiinni.
En osaa sanoa shimanon halvemman pään osasien toimivuudesta mitään, mutta joustokeulan jättäisin minäkin pois painavalla kuskilla ja laittaisin paksua rengasta alle.
Ei tartte olla mitään överipaineita kun on ilmatilaa reilummin. Toki, ei läski erityisen kevyesti työmatkoja kulje verraten hybridiin, mutta kulkee myös metsässä.
Mulla yllä linkkaamasi fillari näkyy hintaan 599.-
Talvikäytössä läski on ollu tähän asti paras pyöräni aivan jäätikkökelejä lukuunottamatta. Kulkee matalilla paineilla vakaasti, ei urien mukana. Joskin matala paine vaatii veronsa huonon rullaavuuden vuoksi. Nastarenkaita en oo hommannu, niillä menis ne jäätikötkin.
Jäykkäperä tai täysjäykkä 29er olis mun valinta tuohon käyttöön. Jos budjetti on pieni niin kannattaa katsoa fillaritorin valikoima.
En osaa sanoa shimanon halvemman pään osasien toimivuudesta mitään, mutta joustokeulan jättäisin minäkin pois painavalla kuskilla ja laittaisin paksua rengasta alle.
Ei tartte olla mitään överipaineita kun on ilmatilaa reilummin. Toki, ei läski erityisen kevyesti työmatkoja kulje verraten hybridiin, mutta kulkee myös metsässä.
Mulla yllä linkkaamasi fillari näkyy hintaan 599.-
Talvikäytössä läski on ollu tähän asti paras pyöräni aivan jäätikkökelejä lukuunottamatta. Kulkee matalilla paineilla vakaasti, ei urien mukana. Joskin matala paine vaatii veronsa huonon rullaavuuden vuoksi. Nastarenkaita en oo hommannu, niillä menis ne jäätikötkin.
Kappas hinta on muuttunut. 680€ tarjosi lauantaina tuota.
Täällä tarjottaisiin inseran Wampa mallia
Minusta toi on jo halpa ja osatkin kai ok? vai mitä ootte mieltä?
tuusulanpyora.fi/maastopyorat/
NSERA WAMPA FAT BIKE 20V
Näyttävä “läskipyörä” Inseralta! Nyt ajat hangilla, soilla ja maastossa: ihan missä vain! Kendan 4 tuuman renkaat ja Shimanon hydrauliset levyjarrut. Huikea paketti, jossa on hinta fatbikeksi todella kohdallaan! Huipputekniikka!
Hinta 699,- (1199,-)
http://tuusulanpyora.fi/wp-content/uploads/2017/03/ins2016-Wampa.jpg
[*=center]Malli: Wampa
[*=center]Tyyppi: Fatbike
[*=center]Runkomateriaali: CrMo/Teräs
[*=center]Koot: 17″, 19″, 21″
[*=center]Vaihteet e/t +lkm: Shimano Deore FD-M611D/SLX RD-M670 20-V
[*=center]Jarrut: Shimano BR-M355 hydr.levyjarrut
[*=center]Kiekot: Power Landon PA-75
[*=center]Renkaat: Kenda K-1151 26X4,0″
[*=center]Haarukka: OLY-FATBIKE-FORK-R140616 teräs
[*=center]Paino: 17,0kg
Miksi unohtaa ne, jos aikoo ajella myös maastossa? eikö se ole parempi vai olenko ihan hakoteillä?
Kun budjetti on tiukka, joustokeulojen kohdalla saa yleensä huonolaatuista tavaraa. Etenkin sinulla pitäisi olla säädettävä jäykkyys ja kun halvemman pään teräsjousikeuloissa ei tätä mahdollisuutta ole, on parempi valita toimiva täysjäykkä keula.
Radon ja Canyon tarjoavat laadukkaita ilmajousikeuloja 700-800 euron pyöriin, muut merkit yleensä vasta tonnin hintaluokassa.
Minusta toi on jo halpa ja osatkin kai ok? vai mitä ootte mieltä?
Osista en tiedä, kun vain vaihteet ja jarrut ovat tuttuja, mutta edes vivuista ei mitään kerrota. Vaihtajat ovat hyvät, jarrut hydraulisarjan perustasoa, mutta lienee riittävän hyvät. Kiekoista en osaa sanoa mitään ja muuta ei sitten tuossa ilmoitetakaan.
Varmaan viimevuotinen tuo Wampa, mut tän vuoden mallista tuommonen osalista:
Runkomateriaali: ARTEC FATBIKE ALLOY 26.
Runkokoko: 17", 19", 21"
Etuhaarukka/jousitus: OLYMPIC PRO OLY-FATBIKE-FORK-R140616
Kampisarja: SAMOX TAF26-231
Takarataspakka: SHIMANO CS-HG50-10
Vaihdevivut: SHIMANO W DEORE SL-M610
Etuvaihtaja: SHIMANO DEORE FD-M618-D
Takavaihtaja: SHIMANO SLX RD-M670
Renkaat: KENDA K-1151 (26 x 4,0)
Vanteet: POWER LANDON PA-75
Etunapa: JOYTECH D101SB-QR
Takanapa: JOYTECH D102SB-QR
Etujarru: SHIMANO BL-M315L(L),BR-M315L(F).
Jarrulevyt: SHIMANO SMRT56
Takajarru: SHIMANO BL-M315L(R) BR-M315L(R).
Ihan hyvältä näyttää tolla hinnalla, kun osat todennäköisesti pysyneet suunnilleen samoina.
Kiitos kaikille taas ja Puskis varsinkin.
Mitenkähän toi paino? 17Kg että nouseeko se vielä ton isomman tuumakoon myötä sit, onko hajua?
Käyn huomenna koeajaan wampan vielä ja kysyn, että myykö baiks täällä samaan hintaan kun muualla.
Tottakai paino nousee koon mukaan, jos eivät ilmoita punnitun kokoa niin aina silloin kyse pienimmän painosta... Siis läski sanan suoranaisessa merkityksessä.
Jäykkäperä tai täysjäykkä 29er olis mun valinta tuohon käyttöön. Jos budjetti on pieni niin kannattaa katsoa fillaritorin valikoima.
Samaa mieltä! Jos enemmän asfalttia, niin 29er jäykkä kun kunnon keula ei mahdu budjettiin. Tai sitten pistät vielä 150e lisää ja ostat välimallin
https://www.bikeshop.fi/Charge-Cooker-Midi-1/ekauppa/pCHMIDI1/
noniinno
17.07.2017, 13.28
Jos budjetti on pieni niin kannattaa katsoa fillaritorin valikoima.
Kyllä taitaa kaupasta saada uusia halvemmalla, mitä viimeaikaisia ilmoituksia on seurannut.
Kyllä taitaa kaupasta saada uusia halvemmalla, mitä viimeaikaisia ilmoituksia on seurannut.
Tämä. Kaupasta saa uuden halvemmalla tai lähes samaan hintaan.
Miltä toi Wampa näyttää minkä linkkasin?
Edelleen, jos mulla olisi hitosti rahaa niin mä laittasin hitosti myös tähän mutta kun ei ole. Pakko etsiä budjetti ratkaisu.
En ole himopyöräilijä, eli en luultavasti ja voikkaan olla nonstop ajamassa. Enemmän aloittelija ja semi/satunnaisfillaroija, pois lukien tietty toi työmatka joka on asfalttia.
Tossa wampassa ilmeisesti on osat ihan ok.
^Mutta ei missään nimessä paras työmatkapyörä asvaltille... Tee oma valintasi kun et tunnu kuuntelevan mielipiteitä.
^Mutta ei missään nimessä paras työmatkapyörä asvaltille... Tee oma valintasi kun et tunnu kuuntelevan mielipiteitä.
Kuuntelen mielipiteitä ja harkitsen tottakai ja olen kiitollinen, että ihmiset kertovat ja neuvovat.
Lähinnä mietin tuota, kun hinta oli niin hyvä mihin tarjottiin.
Toinen on sitten ekassa linkissäni Inseran hybridi pyörä
https://www.baiks.fi/polkupyorat/hybridi-pyorat/insera-reflex-evo-28-miesten-27-v.html
noniinno
18.07.2017, 10.23
Prismassa myytiin Chargen jäykkäkeulaista plussapyörää, joka osiensa ja laatunsa puolesta vaikutti suht. mainiolta kapistuksesta. Tokihan niitä varmaan jostain saa halvemmallakin ja tietysti kannattaa suosia oikeita pyöräkauppoja, mutta hei, tuostahan saa S-bonuksia!! Se jos joku oikeuttaa, suorastaan velvoittaa hankkimaan laitteen.
H. Moilanen
18.07.2017, 10.59
Jos fatbike on kiinnostava vaihtoehto, niin osta sellainen. Se on kuitenkin ainoa pyörä, jolla varmuudella ajaa ympäri vuoden. Hybridit, cyclot ym. nakkirenkaiset on jätettävä talliin ainakin väliaikaisesti jos lunta sattuu pukkaamaa reippaammin. Hyvässä kelissä joku muu pyörä kyllä kulkee kepeemmin, mutta mitä sitten? Mitä enenmmän vastusta, sitä tehokkaampaa harjoittelua.
Mohkku ja Puskis tuota Wampaa jo kommentoivatkin. Ostohousa jalkaan ja läskipyörää alle!
Jos fatbike on kiinnostava vaihtoehto, niin osta sellainen. Se on kuitenkin ainoa pyörä, jolla varmuudella ajaa ympäri vuoden. Hybridit, cyclot ym. nakkirenkaiset on jätettävä talliin ainakin väliaikaisesti jos lunta sattuu pukkaamaa reippaammin. Hyvässä kelissä joku muu pyörä kyllä kulkee kepeemmin, mutta mitä sitten? Mitä enenmmän vastusta, sitä tehokkaampaa harjoittelua.
Minusta valintaa ei kannata tehdä pahimman mahdollisen kelin mukaan, kun ainakin 95% päivistä joku muu kuin läski toimii paremmin. Muutamat hankalat päivät kyllä kestää ajaa vähän hitaammin tai kulkea muulla tavalla kuin pyörällä, kun suurin osa päivistä kulkee kevyemmin. Mutta jos on fatbiken päättänyt haluta, kyllähän siihen perusteet keksii. Ostaa sitten myöhemmin krossarin fatbiken kaveriksi, kun paksujen renkaiden ulina, hitaus ja kömpelö ajettavuus asfaltilla alkaa tympiä.
Ja kun budjetti on tiukka, fatbiken kumien hinta kannattaa tarkistaa ihan vaan tulevaisuutta ajatellen.
H. Moilanen
18.07.2017, 11.20
Minusta valintaa ei kannata tehdä pahimman mahdollisen kelin mukaan, kun ainakin 95% päivistä joku muu kuin läski toimii paremmin.
Mites suositellut crossarit ja hybridit toimii läskiä paremmin lähimaaston poluilla (lainaus avausviestistä)?
Ja kun budjetti on tiukka, fatbiken kumien hinta kannattaa tarkistaa ihan vaan tulevaisuutta ajatellen.
Alkaen noin 40 e per pala. Myyntipalstoilla uudenveroisia tätäkin halvemmalla.
Riippuu tietysti poluista, mutta käsittääkseni pääasiallinen käyttö on työmatkapyöräilyä. Polkujen lisäksi on tarkoitus ajella hiekkateillä, johon krossari tai hybridi on hyvä valinta. Tasaisilla poluilla, joissa ei ole juurakkoa, kivikkoa, pudotuksia, pehmeikköä yms. teknisyyttä lisääviä elementtejä, krossareista ja hybrideistä löytyy hyviä vaihtoehtoja tällaiseen käyttöön. Satunnaisista juurakoista yms. pääsee kyllä ilman maasturiakin.
Jos haluaa ajella hiukan teknisemmässä maastossa, en silti alkaisi fatbikeä katsella, vaan joko täysjäykkää tai etujousitettua maasturia n. 2,2" renkailla. Tavallisen surkea keli pitää olla, jos tuolla ajaminen menee työmatkoilla hankalaksi. Tylsää se kyllä suurimman osan vuodesta voi olla.
Nämä ovat asioita, joita aloittajan täytyy painottaa sopivasti omien ajatusten mukaan. Suoraviivainen näkemys, jonka mukaan fatbike on hyvä, koska sillä selviää kaikkialta, ei mielestäni ole hyvä valintaperuste.
Hinnat alkaen-tuotteen valinta ei renkaissakaan sen enempää kuin pyörissä ennusta onnistunutta valintaa. Mutta kapeammissa renkaissa hinnat alkaa vajaasta kympistä eli sarjan hintaero on vähintään 60 €. Se on 10% aloittajan budjetista ja saa siis itse päättää, onko se paljon vai vähän.
Itse olen ajanut toistakymmentä viimeistä vuotta työmatkat täysjäykällä maastopyörällä, kylläkin vanhanaikaisilla 26 tuumaisilla, IceSpikerit talvella toisilla kiekoilla ja RaceKingit 2.2" koossa toisilla ja itse ainakin olen nauttinut jos nyt työmatkoista voi nauttia.
Jokainen saa ostaa millaisen pyörän tahansa ja jokaisella on mieltymyksensä. Itse en pidä läskiä parhaana ja enkä hankkisi aina ensinmäiseksi/ainoaksi pyöräksi, henk.koht. vaikka kuudenneksi...
Ite en kanssa fatbikea hankkis työmatka-ajoon.
Tässä silti yks joka menis budjettiin ja on ok osia. https://m.tori.fi/vi/38418465.htm
Läskipyörähän menee säässä ku säässä! Ei paljoo luikertele loskassa. Että siinä mielessä varmin valinta työmatkoihin. Kuntoki kasvaa paremmin ku jollaki kevyesti rullaavalla ku eksyy kuitenki polkuja tutkimaan kotimatkalla. Ainaki itse olen tämän piirteen huomannu läskipyörässä. Sillä ei malta tulla kotia ja lenkit venyy
Annanpa itsekin oman kommenttini. Olen viimeisen noin 10 vuotta kulkenut työmatkani fillarilla vuoden ympärillä. Asun Rovaniemellä ja kodin ja työpaikan välimatka on ollut 3km-10km välillä. Itellä on käytössä ollut viimeisen 5 vuotta maasturi 29er jäykkäperäisenä. Talvella pärjää oikein hyvin ja ikinä en ole kokenut, että pitäis vaihtaa nastat alle. Toki pahin jääkeli, mutta niitä kelejä hirveän vähän.. Toisena kriteerinä on ollut, että samalla fillarilla työmatkat ja muut lenkit. Eli käyn poluilla, hiihtoladunpohjilla, asfaltilla jne. Kun en ole hifistelijä, niin tällä pyörällä olen pärjänny oikein mukavasti. En ole katunu hankintaa, vaan todennu, että 29er rullaa asfaltilla kivasti ja muutenki tosi monikäyttöinen pyörä. Itse en lähtis fättiin, mutta ei mulla ole kauheasti fäteistä kokemusta.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.