Näytä tavallinen näkymä : Corratec Dolomiti Ultegra LTD, verkkokaupan fillariale
Moi,
Verkkokaupan fillarialesta osui silmään otsikon pyörä. Näin ensimmäistä pyörää ostaessa ajattelin kysyä ammattilaisilta mielipidettä kun en vielä noista oikein ymmärrä.
Olisiko tuo aloittelijalle hyvä? Ultegra osasarja nyt ymmärtääkseni on jopa parempi kuin hyvä, mutta mitenkäs muuten? Onko tuossa jotain selkeätä puutetta? Löytyykö samaan hintaluokkaan muita vastaavilla spekseillä olevia pyöriä?
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/36727/jcrjh/Corratec-Dolomiti-Ultegra-LTD-maantiepyora-57-cm
http://www.corratec.com/bikes/road/race-alloy/bike/ultegra-ltd-bk22127/
Ensinnäkin onko oikea koko sinulle? Tuo on melkoisen iso 57, vaakaputki kun on 58.6 cm. Sanoisin että ainakin yli 186 cm pitkälle kuskille. Varmempi olisi aloittelijan ostaa eka pyörä pyöräkaupasta, josta löytyy kokoja joka lähtöön.
Corratec ei ole mikään paska merkki, mutta ei oo siitä laadukkaammasta päästä myöskään. Varmista nyt oikeasti että rungon koko on sulle sopiva. Mä en ole tämän alalajin asiantuntija, joten en voi ottaa kantaa sentteihin.
kuovipolku
11.07.2017, 07.54
Linkki oli sikäli huono että Verkkokaupasta löytyy samaa pyörää myös 51 ja 54 cm kokoisena. 105:na 48 cm satasen halvemmalla.
Jarruthan eivät ole Ultegraa, mutta uskaltaisin arvella että lenkkikäytössä Tektro R540 ajaa asiansa. Kampisarja ja takapakka ovat 105:sta, mutta nehän ovat vallan erinomaisia käyttöönsä.
Kiekot kaikkinensa eli puhekielellä vanteet napoineen ja pinnoineen ja renkaat ovat tyypillisesti tämän hintaluokan pyörien ns. heikot kohdat eli painavammat ja todennäköisesti aikaisemmin huoltoa tarvitsevat ja huonommin rullaavat kuin muu pyörä ehkä ansaitsisi.
Alumiinirunko voi olla ikävän tuntuinen ajettava, kova ja tärisyttävä, mutta aivan yhtä hyvin etenkin jos ei ole ihan kevyestä kuskista kysymys aivan tarpeeksi hyvä eikä pelkkä runkomateriaalin vaihto hiilikuituun välttämättä toisi yhtään enempää pehmeyttä ja mukavuutta matkantekoon.
Valitettavasti ajajakokemuksia tai testejä taitaa olla vaikeampi löytää kuin tunnetumpien merkkien kohdalla. Saksankielisistä foorumeista ja fillarisivuilta voisi jotain onnistua kaivamaan?
Kommuutteri
11.07.2017, 09.05
Corratec on saksalainen, siellä melko tunnettu merkki, joka varustaa myös sikäläisiä kilpatalleja. Niiden pyörät on vakiokamaa mm. Tour-lehden testeissä. Niitä pidetään käsittääkseni varsin laadukkaina, yleensä erittäin jäykkinä pyörinä, joissa runko ei varmasti notku kovassakaan menossa. Varjopuolena monesti lievä ylipaino.
Itsellä yhtenä ajokkina malli Corones, joka mukavoitui reilusti DT r23-kiekoilla ja hiilaritolpalla. Tykkään ajo-ominaisuuksista, erityisesti vauhtilaskuissa.
Jos koko ja hinta natsaa, on hyvä vaihtoehto ensimmäiseksi hyväksi pyöräksi, jota voi myös päivittää.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ei Corratecin alumiinirunko ole välttämättä huono. Olen polkenut sellaisella parhaan täydenmatkan triathlonin pyöräilyosuuteni, n. 5:30. Muilla kerroilla on alla ollut hiilikuitua, mutten ole päässyt nopeammin.
Se oli vähän käytetty kisarunko, eli kohtuu kevyttä ja laadukasta putkea. Nykyään ei kylläkään enää tehdä alumiinista kisarunkoja.
Edelleen toimii miniän työmatkakulkineena, eli on kestäväkin ollut.
Kiitos kaikille vastauksista!
Huomasin että Canyonilla oli menossa alennuskampanja, ja kun olen niitä jo pitkään kuolannut niin laitoin tilaukseen Endurace AL 7.0:n L kokoisena, joka laskureiden mukaan sopii mun mittoihin (184cm ja inseam 87). Toivotaan että tuli tehtyä hyvä ostos.
edit: aivopieru
Hyvä ostos. Olen samaisella ajanut nyt noin 2700 km enkä hetkeäkään vaihtaisi pois. Tosin tuo on ainoa kokemukseni maantiepyörään selässä joten ei ole mitään mihin verrata mutta siitäkin huolimatta tyytyväinen olen ollut
Itse mietin ekaa käyräsarvista ja verkkiksessä olisi Corratec Dolomiti Ultegra hintaan 849,90, mites asiantuntijat onko tuo tuohon hintaan hyvä ostos vai onko parempia saatavina (erämaksulla ostan eli suomesta), käyttötarkoitus oikeastaan vain hikilenkit, 51cm koko varmaan passeli kun pituus 172 ja inseam 81. Itse en näistä tiedä mitään ja pari kysymystä vielä.
Onko tuossa pikalinkku kiinnitys että saa traineriin kiinni? Saako tuohon lokareita jos sellaisia halajaa? Cyclohan olisi varmaan parempi kun pääosin kaupunkiajoa harrastan? Asfaltilla kuitenkin pääasiassa.
Edit. Corratec Dolomiti 105 ‐maantiepyörä, 51 cm (https://www.verkkokauppa.com/fi/product/17507/jcqfj/Corratec-Dolomiti-105-maantiepyora-51-cm) (799,90€. norm. 999,90€) pistetty tilaukseen :p
Itse mietin ekaa käyräsarvista ja verkkiksessä olisi Corratec Dolomiti Ultegra hintaan 849,90, mites asiantuntijat onko tuo tuohon hintaan hyvä ostos vai onko parempia saatavina (erämaksulla ostan eli suomesta), käyttötarkoitus oikeastaan vain hikilenkit, 51cm koko varmaan passeli kun pituus 172 ja inseam 81. Itse en näistä tiedä mitään ja pari kysymystä vielä.
Onko tuossa pikalinkku kiinnitys että saa traineriin kiinni? Saako tuohon lokareita jos sellaisia halajaa? Cyclohan olisi varmaan parempi kun pääosin kaupunkiajoa harrastan? Asfaltilla kuitenkin pääasiassa.
Linkki olis hyvä: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/14847/jcrgq/Corratec-Dolomiti-Ultegra-LTD-maantiepyora-51-cm
Tuohon hintaan vaikuttaa ihan asialliselta peliltä. Tuohon saa pikalokarit kiinni esim. nämä https://www.verkkokauppa.com/fi/product/22643/jfdch/SKS-Raceblade-Pro-28-lokasuojasetti Täyspitkät lokarit ovat toki paremmat ja jos sellaiset haluat kannattaa etsiä pyörä johon ne saa kiinni. Jos mietit cyclocrossin hankintaa niin silloin saat siihen leveämmät renkaat asennettua joka tuo ajomukavuutta ja se on hieman monikäyttöisempi.
Edit: Jos päädyt hankkimaan tuon pyörän niin kiekot ovat se heikoin lenkki ja ensimmäisenä päivityslistalla.
nakamura10
02.06.2018, 00.47
Linkki olis hyvä: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/14847/jcrgq/Corratec-Dolomiti-Ultegra-LTD-maantiepyora-51-cm
Tuohon hintaan vaikuttaa ihan asialliselta peliltä. Tuohon saa pikalokarit kiinni esim. nämä https://www.verkkokauppa.com/fi/product/22643/jfdch/SKS-Raceblade-Pro-28-lokasuojasetti Täyspitkät lokarit ovat toki paremmat ja jos sellaiset haluat kannattaa etsiä pyörä johon ne saa kiinni. Jos mietit cyclocrossin hankintaa niin silloin saat siihen leveämmät renkaat asennettua joka tuo ajomukavuutta ja se on hieman monikäyttöisempi.
Edit: Jos päädyt hankkimaan tuon pyörän niin kiekot ovat se heikoin lenkki ja ensimmäisenä päivityslistalla.
Millaiset kiekot ovat hintalaatusuhteeltaan hyvät eli paremmat kuin alkuperäiset? Vai auttaako pelkän ulkokumin vaihto rullaavammaksi?
Millaiset kiekot ovat hintalaatusuhteeltaan hyvät eli paremmat kuin alkuperäiset? Vai auttaako pelkän ulkokumin vaihto rullaavammaksi?
Renkaistahan se kannattaa ensimmäisenä aloittaa. Minkä hinnan olet valmis maksamaan uusista kiekoista?
Edit. Corratec Dolomiti 105 ‐maantiepyörä, 51 cm (https://www.verkkokauppa.com/fi/product/17507/jcqfj/Corratec-Dolomiti-105-maantiepyora-51-cm) (799,90€. norm. 999,90€) pistetty tilaukseen :p
Onko Samariolla nyt minkälaisia kokemuksia näin neljän kuukauden jälkeen. Ja onko kyseessä siis Ultegra vai tuo linkin mukainen 105?
Taas olisi tarjouksessa Verkkokaupassa, nyt 699,90e.
Ei ole pahemmin kokemuksia antaa kun eka käyräsarvinen ja näistä mitään ymmärrä, yhä haen oikeaa ajoasentoa kun selkä vihoittelee. Lyhkäisempi stemmi paikalla ja satula niin edessä kuin menee, seuraavaksi satulaa pikkasen alemmaksi. Hyvältähän peliltä tuo tuntuu kyllä etenkin kun ensihuollosta tuli ja nyt vaihteet toimii niinkuin pitää. 105 kyseessä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.