Näytä tavallinen näkymä : Vorsprung ilmakannut
GetAGrip83
10.07.2017, 14.51
onko kukaan tietoinen myydäänkö suomessa
Itse en ainakaan löytänyt ja tilasin omani tftunedilta. Tarvisi oikeastaan tilata toinen ja lisää liukkaita 35mm pölytiivisteitä.
Minkälaisia kokemuksia noista ilmaisuista on. Muuttaako oikeasti islamin toimintaa
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
Vertti83
20.11.2017, 11.18
Minkälaisia kokemuksia noista ilmaisuista on. Muuttaako oikeasti islamin toimintaa
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
Todennäköisesti ei, riippuu vähän onko sunni vai shiia... eiku, siis... ;)
Ei oo ilmakannusta (Corset) kokemusta, mutta Pikeen asentelin Luftkappen, joka teoriassa tekee keulalle samaa kuin Corset takaiskarille(suurentaa negatiivijousen tilavuutta). Luftkappella on ainakin ihan huomattava positiivinen vaikutus muuten vakio Piken(140mm, YT Jeffsy) toimintaan. Alkujousto muuttui huomattavasti herkemmäksi ja keskialue kantaa hienosti... Uskoisin että Corsetin vaikutus takaiskariin on samansuuntainen...
No onneksi tuli vastaus tftuned.com ettei levoon edes tuota saa niin on turha miettiä ;) no pikeen tuota voi miettiä.
Sent from my BTV-DL09 using Tapatalk
Samaa mieltä kuin Vertti83.
Minulla on nyt Luftkappe -17 27,5" Pike rct3:ssa (160mm) ja oli aikasemmin se oli kiinni -16 Yari 29/27,5+ Rc:ssa 150mm. Jos kaipaa keulalta kantavuutta ja kovemman ajon kestoa (enduro kisailu/ajoittain putkelta ajo/isot hypyt) mutta tarvitsee myös hyvää alkuherkkyyttä, niin Luftkappe:lla saa nämä aika hyvin. (Ajan samalla pyörällä myös pidempiä lenkkejä, enskakisat kestävät kaksi päivää, jne.. )
Itse painan siinä vajaa 90kg ja perus ilmamännällä Pikeen ja Yariin piti laittaa n. 60-70 psi painetta, jotta keulan sai pysymään halutun piukkana, eikä pahasti pohjannut... Mutta jos samalla olisi halunnut sopivan alkuherkkyyden patikkoon/kovaan ryskäämiseen enskapoluille olisi paineet saanut olla 45-5o psi+ putki täynnä tokeneita ja silti keula oli turhan löysä keskialueella, putkelta ajettaessa, vastamäkeen noustaessa jne...sukelsi liikaa.
Luftkappe:lla, kun tämä kasvattaa Neg. puolen ilmasäiliötä -> joka parantaa keulan alkuherkkyyttä, niin painetta voi tuntuvasti lisätä. Luftkappella ainakin itse saavutin ne ominaisuudet jotka aikasemmin puuttui. Nyt mulla on yksi tokeni keulassa +(Luftkappe vastaa yhtä lisäksi), eli ns. kaksi tokenia keulassa ja +75psi painetta ja Pike toimii hyvin. On riittävä alkuherkkyys, mutta kantaa putkelta hyvin, sekä progressio kasvaa loppua kohti hyvin. Ja samalla kannattaa vaihtaa ne matalakitka stefat/pölytiivisteet, niin keulan herkkyys paranee huomattavasti.
Lisäksi joku kova ja kevyt kuski voisi hyötyä tästä, kun saa paremmin painetta keulaan, mutta silti alkujouston herkkyys säilyy. Ihan perus polkuajeluun ja kannon kiertämiseen en luftkappen lisäämisellä juuri usko olevan vaikutusta... Kun tokenit ja paineiden haku kohdalleen riittävät melko pitkälle nekin. + siinä vaimentimen jalassa on säätöjä myös.
Ja niin se RockShox päätti itsekkin -18 vuodelle kasvattaa keulojen neg. ilmatilavuutta... Joten jos ostat uuden 2018 vuoden Lyrik/Pike keulan, niin ominaisuudet voivat riittää jo vakiona.
Lyrik & Pike;
DebonAir air spring for increased small bump sensitivity and mid-stroke support
pturunen
21.11.2017, 11.57
Kysymys:
Käykö sama Luftkappe 2017 ja 2018 Pikeen (2018-versiossa on charger 2 ja jouston max 140 mm)?
En ainakaan itse uskalla luvata, kun en ole purkanut yhtään 2018 vuoden rockkaria... Ja Luftkappen sopivuus (ainakin aikasemmin kun tilasin) luvattiin vain -17 asti.
Täytyy vissiin tilata tuo luftkappe kesää varten kun ei mikään iso investointi ole ja paljon hyviä arvosteluja mailmallakin saanut. Onko kokemusta näistä
https://www.tftuned.com/tf-low-friction-wiper-seal-kits/p2929
vai kannattaako ostaa SKF stefat?
Skf:stä en tiedä sanoa, mutta juurikin noita linkkaamiasi olen käyttänyt ja hyvin rokkaa noilla.
Vertti83
23.11.2017, 22.58
ilmeisesti jossakin uusissa rokkarin keuloissa on siirrytty "Debonair" jouseen, eli käytännössä suurennettu negatiivijousta, mikä ajaa saman asian kuin luftkappe. Jos on epävarma, niin kannattaa laittaa meiliä sille Vorsprungin tyypille, vastailee varsin asiallisesti kyllä...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.