PDA

Näytä tavallinen näkymä : Missä (ketju-)hampurilaispaikassa käyt mieluiten?

VesaP
06.07.2017, 12.09
Jos olisi pakko käydä jossain burgerpaikassa vetämässä rasvamätöt, mikä olisi valintasi näistä kolmesta isoimmasta?

ps) Tässä ketjussa EI tarvii valittaa että ei missään noista paskapaikoista tms.

E-Cruiser
06.07.2017, 12.25
Käyn ihan vapaaehtoisesti pari kertaa viikossa syömässä Whopperin ilman juustoa extrasipulilla. Onhan se ihan omassa luokassaan verrattuna Mäkkärin kuiviin känttyihin.
Pelkkä hampurilainen on ihan ookoo ateria, jos vertailukohtana ovat esimerkiksi HKoon Sininen tai maksalaatikko. Roskaruoka-termi tarkoittaa niitä ateriasta syntyviä roskia.
Limpparin juomiseen en näe mitään järkevää syytä. Ranskalaisetkin ovat vähän turhat. McDonalds on tosiaan laadullisesti huono. Big Mac on niin kuiva että vaatii paljon ketsuppia että sen saa edes alas.
Keskuskadun Carrollsin Clubburger oli 80-luvulla yhtä juhlaa, kun sellaisen kerran kuussa sai. Hesellä oli hyvä fish&chips-annos, mutta se katosi.

VesaP
06.07.2017, 12.30
Roskaruoka-termi tarkoittaa niitä ateriasta syntyviä roskia.

Hienosti sanottu ja täyttä totta! :)

Greycap
06.07.2017, 12.48
Eipä juurikaan tule käytyä (tämä ei ole sitä valitusta, ei ole mitään kyseisiä paikkoja vastaan) mutta jos jonkun ovesta sisään kävelen niin yleensä se on McDonalds ja tilaus on mallia viisi euron juustoa, otan mukaan, kiitos näkemiin. Jos ihan ateriaa lähtee hakemaan niin sitten kyllä Burger Kingiin jo vaihtelun takia. Hesburgerissa en ole käynyt varmaan kymmeneen vuoteen kun se ylenpalttinen majoneesin määrä ei oikein nappaa, Carrolls oli aikanaan paras niillä kotimaan matkoilla kun sellainen jostain löytyi mutta eipä sattuneesta syystä ole enää.

Jami2003
06.07.2017, 12.54
Ei ole mulle auennut noiden Burger Kingien whoppereiden hyvyys. Niitä syön tallinkilla tai lentokentällä, mäkkärissä tulee käytyä krapulassa ja hesellä hyvin harvoin abc:llä. Ainut kerta kun hese on ollut aidosti hyvää oli 200 poljetun kilometrin jälkeen.

Eli mulle nämä paikat on tankkaus asemia kun ruokaa tarvitsee eikä ole aikaa muuhun (=reissun päällä) ja valinnan ainut peruste on sijainti. Sekä oma että raflan.

Jim717
06.07.2017, 12.59
McDonaldissa on vähemmän rasvaa, kuin vaikka Hesburgerin hampurilaisissa. Kerran pari viikossa syön McDonalsissa Tupla QP:n kahvilla (ilman ranskiksia ja limua). Tuohan on proteiini voittoinen ja kohtuullisen terveellinen. Olen huomannut, että tuo vie lisäksi nälän ja sisältää vain muistaakseni 700 kcal. Eli aktiivikuntoilijan laihdutusruokaa

Leopejo
06.07.2017, 13.20
Sellainen sopimus paremman puoliskon kanssa, että kerran kuukaudessa pitää käydä vastaavassa paikassa. Yleensä valitsemme McDonaldsin ja siellä plus-ateria. Toisaalta täällä Puolassa ei Hesburgeria ole.

hcfreak
06.07.2017, 13.25
Suosin perinteisiä grillejä jos hampurilaista on saatava. En edes muista millon olisin käyny jonku ketjun ravintolassa. Valitettavasti nuo ketjut on tappannu grillit.
Kotona kyllä tulee sillon tällöin grillattua hampurilaisia joko ite tehdyistä naudanlihapihveistä tai sitte makkarapihveistä.

ps. valitin kuiten

mgcc
06.07.2017, 13.38
Hesburgerissa olen käynyt elämässäni 2 kertaa.

Edit. Äänestin BK, mut emsiidounald's on yleensä valinta kun niitä on joka puolella.

bici74
06.07.2017, 13.40
BK. Jos on pakko näistä valita. Whopperin erinomaisuutta en minäkään ole käsittänyt, yleensä otan jonkun uutuuden/erikoisuuden. Viime kerralla The King XL kolmensadanviidenkymmenen gramman pihvistön kera. Ihan OK, oli mulla tosin pohjalla muutama litra olutta. Limut ja perunat turhia.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Kampinalle
06.07.2017, 14.43
BK:lla parhaat burgerit, joten siellä. Tosin viime viikolla Rolls pitkästä aikaa ja oli hyvä. Limsaa en juo ollenkaan, joten se ja ranskalaiset jäävät väliin. Hesellä liikaa majoneesia. Harmi Heselle, kuitenkin Rollsin lisäksi edes yrittää profiloitua kotimaisten raaka-aineiden käyttäjäksi toisin kun MD ja BK.

bici74
06.07.2017, 16.10
Keskuskadun Carrollsin Clubburger oli 80-luvulla yhtä juhlaa, kun sellaisen kerran kuussa sai.

No oli! Meidän perheen ostosreissut 80-luvulla Itäkeskukseen sisälsivät "clubin rolssissa" ja niille ostosreissuille kyllä lähdin mielelläni mukaan mainitusta syystä.

Gaastra
06.07.2017, 17.17
Ääni BK:lle ja Whopperille. Tosin usein (jos on kova kiire jonnekin ja pitää saada jotain näläntunteen loitolla pitävää pikaruokaa) käyn ostamassa Mäkkäristä 3 juustoa ja nassutan ne autonratissa, mutta se johtuu siitä ettei tässä kylässä ole Burger Kingiä. Hesen tuotteista en suuremmin välitä.

Wendy's pitäisi saada Suomeen.

OKS
06.07.2017, 17.28
Hesessä tulee käytyä silloin tällöin (alennuskupongit), Mäkkärissä en ole käynyt kertaakaan. Burger Kingiä täällä ei ole, mutta jokunen grilli kuitenkin, josta saa purilaisen tai porilaisen.

E-Cruiser
06.07.2017, 17.42
No oli! Meidän perheen ostosreissut 80-luvulla Itäkeskukseen sisälsivät "clubin rolssissa" ja niille ostosreissuille kyllä lähdin mielelläni mukaan mainitusta syystä.

Jep! Keskuskadun Rollsissa käytiin joskus 1980-85. Siinä ensimmäisessä Kaisaniemen Burger Kingissäkin käytiin kerran joskus samoihin aikoihin.
Itse syön hampurilaisia maun takia. Whopper maistuu hyvältä, kun ei joka päivä syö eikä edes joka toinen. Ateriaa en ota koskaan. Joskus toki harvoin on täytynyt ottaa tien päällä se euron juusto ihan pakottavan nälän takia. Yksi burger on myös silleen sopiva välipala, jos olet polkenut vaikka 60km, ja toiset 60km on edessä.

Olen yrittänyt analysoida että miksi tykkään Whopperista. Yksi on se tulella paistettu pihvi tietysti, mutta niillä runsailla sipulirenkailla on iso osa siinä. Ne sipulirenkaat sen majoneesin ja tomaattiviipaleen kanssa tekevät sen maun. Big Macissähän ei ole A. tulella tehtyä pihviä B. sipulirenkaita C. tomaattia D. majoneesia. Se on ihan eri tuote täysin.
Ennen kuin BK tuli taas Suomeen, niin en käynyt burgerilla juuri koskaan. Porvoossa pyörähtäessä on tullut käytyä Mäkkärillä, kun siellä ei juuri muuta ole ollut.

Jopotuinen
06.07.2017, 18.59

Kertaakaan en ole käynyt minkäänlaisessa purkeripaikassa. Eläessäni ehkä pari-kolme syönyt, sellaisia kaupasta tuotuja, varmaan joskus parikyt vuotta sitten. Sen jälkeen on ollut hiljaisenpa…

Mr_W
06.07.2017, 19.15
Ihan käytännön syistä Hesburgerissa, eli koska ovat lähellä tai matkan varrella. Täytyisi ehkä paremman vertailupohjan saamiseksi kokeilla käydä muissakin paikoissa, mutta Hesessäkin tulee käytyä ehkä tyyliin kerran tai kaksi kuussa. Kupongeilla kerroshampurilainen tai kanahampurilainen tai joskus 4 euron perushampurilaisateria. Hesburgeissa saa vaihdettua ilman lisähintaa ranskalaiset salaattiin, joka tulee usein tehtyä.

paaton
06.07.2017, 19.38
McDonaldissa on vähemmän rasvaa, kuin vaikka Hesburgerin hampurilaisissa. Kerran pari viikossa syön McDonalsissa Tupla QP:n kahvilla (ilman ranskiksia ja limua). Tuohan on proteiini voittoinen ja kohtuullisen terveellinen. Olen huomannut, että tuo vie lisäksi nälän ja sisältää vain muistaakseni 700 kcal. Eli aktiivikuntoilijan laihdutusruokaa

QP on kyllä normi hamppiksista parasta. Välillä mäkkärillä oli näitä erikoisempia hampurilaisia, joissa pihvi oli vieläkin parempaa. Hese on pihvin ja tajuttoman majoneesimäärän vuoksi pannassa ja scanin hampurilaisessa ei ole kyllä lihaa pihvin seassa. Whopperit, burger kingit sun muute eivät ole kyllä lentoasemilla ja ulkomailla paljoa yllättäneet.

nure
06.07.2017, 21.15
Hampurilaiset yleensä tulee syötyä ravintoloissa, Turussa joko Koululla tai Aunessa. Noiden ketjuburgerien jälkeen ei jää muuta kuin roskia ja nälkä.

PetriV
06.07.2017, 21.35
Kyllähän se McDonald's on aito ja alkuperäinen. Hesburger ja Burger King ovat mukavaa vaihtelua joskus, mutta kyllä Mäkkäri voiton vie. Big Mac-ateria on yksi useimmiten syömiäni aterioita, joskus tuli vedettyä ateria 2-3 kertaa viikossa, nykyään ehkä 2 ateriaa kuukaudessa. Myös Mäkkärin vaihtuvat erikoisuudet ovat plussaa kuten myös euron ja kahden juustot.

Juniper
06.07.2017, 21.51
Ehkä kerran vuoteen käyn kasvismcfeastin syömässä. Hese on ollut monta vuotta pannassa kun eivät reklamaatioihin vastanneet niin eivät tarvitse minua asiakkaaksi. Hesen majoneesissa on vieläpä jokin ainesosa jolle olen hyvin allerginen.... Nykyisin olen kasvissyöjä niin ei oikein muutenkaan houkuttele hamppariketjut ei siinä etteikö olisi mahdollista tehdä erittäin hyvää hampparia kasvistäytteillä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

koponen
06.07.2017, 22.38
Five Guys. Hillittömän hyvät purilaiset.

Suomessa BK. OK burgerit. Ranskiksista ei tutut tykkää, itse en ole kokeillut.

mutanaama
06.07.2017, 23.32
Nyt täytyy kyllä myöntää että kolmesti olen käynyt. Ekan kerran noin -98, parin päivän kuluttua uudelleen kun pystyin taas syömään ja ehkä-02 ostin salaatin. Ei jatkoon.
(Firmaan laitoin hesessä käynnin irtisanomisperusteeksi ja tytölle sanoin ettei tarvi perintöä odotella, jos hesen papruja autossa näkyy.)
BG:ssä en nyt muista 2000 luvulla käyneeni, ja mäcissäkin vain jos ei muuta mättöä ole tarjolla.
Carrolls'ia kaivaten

p bonk
07.07.2017, 07.39
^ Oikea asenne.

Blackborow
07.07.2017, 08.47
En kyllä näissä käy kuin ihan poikkeustilanteissa ja silloin BK jos voi valita. Mäkkärissä tai Hesburgerissa on ole käynyt varmaan 10 vuoteen.

Laroute
07.07.2017, 09.23
Käyn näistä kolmesta ainoastaan Hesessä, koska se on näistä ainoa, joka ei käytä halal-teurastettua lihaa. Ja Mega-hampurilainen on maailman paras hampurilainen.

JackOja
07.07.2017, 09.48
(Firmaan laitoin hesessä käynnin irtisanomisperusteeksi ja tytölle sanoin ettei tarvi perintöä odotella, jos hesen papruja autossa näkyy.)

Ohjeista sama myös kepun äänestämisen ja radio Novan kuuntelun suhteen. Ellei ole jo myöhäistä :)

VesaP
07.07.2017, 09.56
Suomessa tuota Heseä löytyy jokaisen kuusen alta about ja on ainut mahdollisuus jos jotain burgeria noista kolmesta haluaa. Mäkkäri on karsinut verkostoaan rankalla kädellä käsittääkseni ja on isojakin kaupunkeja joissa ei ole muita kuin Hesejä nykyään (muistaakseni esim Riihimäki). BK taas laajentaa kovaa vauhtia mutta ei taida sitä päivää näkyä jolloin se olisi yhtä laajalle levinnyt Suomessa mitä tuo Hese.

Mutiksella on hyvät ja jalot periaatteet! :cool:

Se mikä ihmetyttää, miksi #¤%#¤%# Hesan rautatieaseman BK:n jäätelökone on jo varmaan pari kuukautta ollut rikki ja "huolto tilattu"? MitVit. Suomen päämesta about ja ei hoideta uutta konetta vaikka hevon jeerasta! Jäin pirtelöttä siis viimeksikin. :(

Edit: Kävi muuten hyvä tuuri kerrankin kun tuolla viimeksi kävin. Kun menin, ei ollut yhtään asiakasta jonossa joten sai suoraan lampsia tiskille. Sit kun lopetin syömisen, jono oli 30 metriä pitkä yltäen melkeen salista ulos.

V-P.V
08.07.2017, 09.34
Ei tule käytyä kuin ehkä kerran kuussa, kun lapset sinne haluavat. Vaihtoehdot täällä susirajalla on mc donalds ja hese. Tasapuolisesti molemmissa.
Syy miksi en itse käy on se että aina jää nälkä vaikka ottaisi minkä XXXXL- kokoisen aterian. Eikä kahta raaski ostaa. Siksi jos haluan "mättöruokaa" niin valinta kallistuu kebab ravintolaan. Rahalle saa paremmin vastinetta jos asian voin näin ilmaista.

Kaverini veli asui vuosia jenkeissä. Suomeen muutettuaan kävivät sitten paikallisessa Mc Donaldsissa syömässä. Kolme perus bigmac- ateriaa tyyppi tilas että tuli täyteen.
Oli kuulemma tottunut hieman kookkaampiin annoksiin ☺

edit, äänestin kuitenkin kotimaisuuden puolesta heseä.
Ja siinä mielessä komppaan jäsen E-Cruiseria että mikään ruoka ei ole "roskaruokaa". Maailmassa nähdään muutenkin niin paljon nälkää.
Jos se menee alas niin se on ruokaa!

Jami2003
08.07.2017, 11.50
Oon kyllä jenkkilässä syönyt eräänkin mäkkäri aterian ja itse burgerissa ei mielestäni ole mitään eroa. Isommat ranskikset ja juoman kyllä saa.

bici74
08.07.2017, 16.38
Yksi tuttu mäkkärin ex ravintelipäällikkö kertoi joskus 90-luvun alussa että kate tehdään kokiksella, kaikki muu on plusmiinus nollaa.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

puffe
12.07.2017, 11.23
Se noin kerran vuodessa suuntautuva reissu kohdistuu McDonalsille. Vaimo on sen verran heikko luonne, että hän kyllä haluaisi syödä useammin mac-muonaa, mutta se edellyttäisi, että minä kävisin sitä hakemassa - mitä en kuitenkaan tee.

Onko kukaan foorumin rautavatsa kokeillut R-kioskien kassoilla lasivitriineissä rullien päällä pyöriviä makkaroita (osan ympärille on jopa kietaistu pekonin näköistä tavaraa)? Tiskin alta luullakseni napataan vielä makkaran seuraksi sämpylä, tätä "herkkuateriaa" Ärrä kutsuu hotdogiksi.

samooja
12.07.2017, 15.28
McDonalds.

missile
12.07.2017, 16.12
Jep, totta.
Mäkkäri jos on pakko saada nopeasti jotain, se kun on mulla valitettavan hyvin matkan varrella. Kerran parissa kolmessa kuukaudessa BK. Ja pelkkiä purilaisia, ei ranuja tai sokerivettä.

tommi2
17.07.2017, 12.35

Suomessa BK. OK burgerit. Ranskiksista ei tutut tykkää, itse en ole kokeillut.

Five Guys on ihan ookoo, parempia ovat ketjuista vielä Shake Shack ja In n Out. Näitä mitään ei ole Suomessa. Suomessa Friends & Brgrs on mielestäni paras ketju.

telipyörä
17.07.2017, 12.58
Äänestyksessä olevat eivät pärjänneet Lahessa http://www.ess.fi/uutiset/paijathame/art2385399

tommi2
17.07.2017, 13.04
^toi oli vähän kumma äänestys muutenkin, ainakin oman maun ja muutaman burgerityypin mielipiteen mukaan. ykkönen taisi pärjätä, koska siellä on isot annokset. kakkos ja kolmossija on musta ihan oikein, mutta muuten ei täsmää mun maun kanssa. en nyt väitä omaavani mitenkään hyvää makua, mutta olen mm. matkustanut ulkomaille sen takia, että piti saada tietty hampurilainen, niin pikkasen normisyöjää vakavampi burgeriäijä olen.

VesaP
17.07.2017, 13.23
olen mm. matkustanut ulkomaille sen takia, että piti saada tietty hampurilainen

Tämä on täysin "Mitä äijää olet tehnyt joskus" ketjun ainesta!!! Tai "Fuck you guys, I am going to the BURGER!" ketjun kamaa! :cool:

Ontopiccia lisää: Ei yllätä että BK on kärjessä äänestyksessä. Ja varmaan noista McD/Hese äänestäjistä suurin osa on semmoisia joiden lähiseuduilla ei ole BK:ta joten pakko käydä/äänestää Heseä... No, joku osa ainakin, suurimmasta tiedä. BK rules!!! SKY rules!!!

tommi2
17.07.2017, 13.26
kiitos kiitos.. tosiaan, kävi Shake Shackin burgeria tekemään mieli ja ehdotin vaimolle että mentäiskö Lontooseen. varattiin hotellikin kätsysti kävelymatkan päästä ko. mestasta. ehkä mä uskallan "mainostaa" blogiani aiheesta, kun siellä ei myydä mitään enkä saa tuloja edes mainoksista yms. http://pintandburger.blogspot.fi/
nimensä mukaisesti burgeri ja olutarvosteluja. oluissa "vakavat harrastajat" kärsivät kyllä jorinoistani.