PDA

Näytä tavallinen näkymä : Tajusin katsoa Youtube videon presta ventiilistä

python
01.07.2017, 19.05
Olen luullut että se presta sovitin pitää ruuvata jalkapumppuun eikä venttiilin ympärille ja olen ihmetellyt kun homma ei toimi. :o Olinkin ostamassa jo uutta jalkapumppua. Pieni käsipumppuni on ollut hyvä, mutta olen ilmeisesti polkenut ensimmäiset 2500km maantiepyörälläni alle 4bar paineilla. Eilen laitoin sitten jalkapumpun mittarin mukaan 8bar ja ero on kyllä huima. Pääsee huomattavasti lujempaa ja pyörä täryyttää rosoisella asfaltilla aika paljon.

Ilmeisesti pyöräteillä ajelu ei enää käy, koska siellä on pikkukiveä? Aikaisemmin olen ajellut siellä ja malko pahaltahan se tuntuu alle 4bar paineillakin

http://www.youtube.com/watch?v=E4flCR4_-Dg

Grandi66
01.07.2017, 19.41
Kannattaa etsiä se paine joka ei tärryytä juurikaan eli lähteä pikkuhiljaa alaspäin, energiaa menee siihen tärinään, 6,5-7,5 voi olla vielä parempi. Itse ajan tubeleksina eli ilman sisäkumia noin 5 barin paineilla.

Lähetetty minun K6000 Pro laitteesta Tapatalkilla

nure
01.07.2017, 23.19
Hyvä tapa siirtyä niiden poseerajien joukkoon joiden pakko ajaa ajoradalla näköjään on nostaa rengaspaineita. Aina vanhakin oppii jotain uutta.

MacKonte
02.07.2017, 09.38
4bar on maantiepyörään aika vähän, 8bar taas tuo käsille kaikki katkoasfaltin pahimmat ominaisuudet vaikka pyörä kulkisikin paremmin. Maantiekulkimessa on 25mm GP4000S-II renkaat ja 6.5bar paineet ovat optimi niin testien kuin oman perstuntuman mukaan. Liian matalilla paineilla etupää joustaa putkelta poljettaessa ja liian kovilla ajo on yhtä rytyytystä.

Maaseudulla ei aina tienlaidatkaan ole priimakunnossa, joten kelviltä tielle siirtymisen jälkeen olisi kovilla paineilla seuraava vaihe poseerata keskellä kaistaa :D

vuohi
02.07.2017, 11.37
http://www.dorkypantsr.us/bike-tire-pressure-calculator.html itse menen tuolla 15% säännöllä kyseisen laskurin mukaan, tuntuisi toimivan ihan hyvin. Pikku kivet yms. eivät haittaa niin paljoa kun laittaa 25mm kumin sen 23mm sijasta, ja raskaan kaverin kannattaa joka tapauksessa heittää se 25mm alle kun 23mm tarvitsisi takana enemmän painetta kuin kumi kestää.

Ja pyörätiellä ajelusta sen verran, että siellä ovat ongelma lähinnä muut kulkijat ja tolkuttoman vaaralliset risteys järestelyt. Ei joku pieni tärinä.

python
02.07.2017, 12.21
Kiitti painevinkeistä. Testailen hiukan alhaisempia paineita seuraavilla lenkeillä. Jos vaikka laittaisi 7bar seuraavalle. Katsotaan, miten täryyttää. Painoa mulla on 82kg ja renkaat 23mm.

TuplaO
03.07.2017, 10.26
^82kg, 23mm ja alle 4 bar kuulostaa kyllä aika pehmeältä kyydiltä. Veikkaisin, että taustan huomioden kuutisen baariakin on kokeilun arvoinen.

Läskimasa
04.07.2017, 21.25
^82kg, 23mm ja alle 4 bar kuulostaa kyllä aika pehmeältä kyydiltä.
87 kg, 128 mm ja 0.4 bar tuntuu mukavemmalta. 😜