PDA

Näytä tavallinen näkymä : Canyon Roadlite AL 7.0 / 6.0 fitnesshybridi, kokemuksia ja mikä koko?

Sattel
01.07.2017, 13.16
Onko jollakin kokemusta Canyon Roadlitestä, sopisikohan päivittäiseen liikkumiseen (kesät talvet) ja satunnaisiin lenkkeihin hyvin? Kyseessä ei siis ole maantiepyörä vaan fitnesspyörä (hybridi) suoralla tangolla (https://www.canyon.com/en-fi/fitness...lite-al-7.html (https://www.canyon.com/en-fi/fitness/roadlite/roadlite-al-7.html)). Pyörä vaikuttaisi sopivan varsin mainiosti omaan tarpeeseeni ja juuri alentivat tuon eniten houkuttelevan Roadlite AL 7.0 hintaa 200 eurolla, jossa Shimanon 105-osasarja (nyt 999 EUR). Canyonin asiakaspalvelun mukaan Roadliteen levein suositeltu rengaskoko on 40mm sileä rengas. Nastarenkaina esimerkiksi 35-622 Schwalbe Marathon Winterit sopivat Roadliteen.

Toinen vaihtoehto on tuo Roadlite AL 6.0 (899 EUR) Tiagran osasarjoilla (https://www.canyon.com/en-fi/fitness...lite-al-6.html (https://www.canyon.com/en-fi/fitness/roadlite/roadlite-al-6.html)), nyt alennusten jälkeen näiden kahden mallin ero on vain sata euroa, varmasti järkevä sijoitus 7.0 saada kokonaisuutena laadukkaampi pyörä?

Tuo kokosuositus myös mietityttää, olen 185 cm (pituus) / 91 cm (sisäjalka), 65-66 cm (käsi), ja Canyon suosittelee L-koon pyörää. Minulla kuitenkin on nykyinen hybridi 59 cm tangolla ja koeajamani mielestäni sopivat fitnesshybridit ovat olleet myös 58-59 cm kokoisia, joten L tuntuisi näihin nähden liian pieneltä ja XL oikeammalta, mikäli nyt tulkitsin oikein noita pyörän mittoja. Pitkien jalkojeni vuoksi liian pienessä rungossa satula voi nousta turhan korkealle. Mitä sanotte tuon Canyonin mittoihin pohjautuen, olisiko kumpi koko järkevämpi? Miten ylipäänsä tuota geometriataulukkoa luetaan, mitä runkokokoja senteissä tuo L tai XL vastaavat? Mitä nyt olen muutaman kokemuksen kuullut, Canyon on suositellut yleensä pienempää kokoa kuin olisi itse ajatellut, onko täällä foorumilaisilla samoja kokemuksia?

Kiitokset kommenteista.

nure
02.07.2017, 00.15
Seiska on 11 vaihteella ja vajaa kilon kevyempi, miettisen aihetta... Aina sääntönä se että jos mennään koon rajamailla niin mielummin hieman pieni kuin suuri. Kannattaa ottaa huomioon myös kuskin tottumukset ja ajotyylin, itse esim. sain tuollaisen sporttihybridin toimivaan vasta 58cm rungolla ja 135 millin ohjauskannattimella ja kuskilla pituutta vain 180cm.

TERU
02.07.2017, 08.24
Canyonin suositukset näyttävät omiin silmiin ja mittoihin melkoisen sopivilta. Kysyjä on melkoisen pitkäjalkainen ja suosituksessa huomioidaan vain ajajan kokonaispituus. Rungon vaakamittaan kannattaa kiinnittää paljon huomiota, siis C- mitta (ttl), jos nykyinen on tuon puolesta sopiva, sitä voi verrata uuteen ja kuten nurokin ylempänä sanoo suosituksen isommalta puolelta rungon valinta on melkoinen riski. Nuo kokomerkinnät vaihtelee pyörissä paljon, kun käyttävät satulaputken pituutta, tai jotain vielä epämääräisempää noiden kokonumeroiden arpomiseen.

Mkz
01.08.2017, 23.27
Onko suosituksia, että mikä tarakka ja lokasuojat tämän kanssa parhaiten sopisi? Tai sopiiko helposti useimmat ihan perusmalliset?

hece
01.08.2017, 23.59
Curana C-lite 40mm asensin, tuli siistit mutta vaati etu- ja taka-aisojen asennuksen toisinpäin. Etuaisat laitoin haarukan sisäpuolelle piiloon kiinni. Tulikohan ylimääräistä aisaa myös käytettyä jonka varmuuden vuoksi tilasin, ei enää muista. Lisäksi etuvaihtajan kohdalle piti pieni lovi dremelöidä. Samoin takalokarin alapää vaati kavennusta. 37mm W106 menee noiden kanssa, 42mm Mara winter jo liian iso.

Kuvia: https://photos.app.goo.gl/rHeFxCB3QBvCAsiw1

Sattel
03.08.2017, 19.38
Onko suosituksia, että mikä tarakka ja lokasuojat tämän kanssa parhaiten sopisi? Tai sopiiko helposti useimmat ihan perusmalliset?

Canyonin mukaan Roadliteen yhteensopiva lokasuojamalli on SKS Velo 42 Urban. Levein suositeltu rengaskoko on 40mm sileä rengas. Nastarenkaina esimerkiksi 35-622 Schwalbe Marathon Winterit sopivat.

Kipn
29.06.2018, 11.45
Kiinnostaisi tietää päädyitkö johonkin Canyoniin ja jos, niin minkälaiset kokemukset olleet..?

Onko jollakin kokemusta Canyon Roadlitestä, sopisikohan päivittäiseen liikkumiseen (kesät talvet) ja satunnaisiin lenkkeihin hyvin? Kyseessä ei siis ole maantiepyörä vaan fitnesspyörä (hybridi) suoralla tangolla (https://www.canyon.com/en-fi/fitness...lite-al-7.html (https://www.canyon.com/en-fi/fitness/roadlite/roadlite-al-7.html)). Pyörä vaikuttaisi sopivan varsin mainiosti omaan tarpeeseeni ja juuri alentivat tuon eniten houkuttelevan Roadlite AL 7.0 hintaa 200 eurolla, jossa Shimanon 105-osasarja (nyt 999 EUR). Canyonin asiakaspalvelun mukaan Roadliteen levein suositeltu rengaskoko on 40mm sileä rengas. Nastarenkaina esimerkiksi 35-622 Schwalbe Marathon Winterit sopivat Roadliteen.

Toinen vaihtoehto on tuo Roadlite AL 6.0 (899 EUR) Tiagran osasarjoilla (https://www.canyon.com/en-fi/fitness...lite-al-6.html (https://www.canyon.com/en-fi/fitness/roadlite/roadlite-al-6.html)), nyt alennusten jälkeen näiden kahden mallin ero on vain sata euroa, varmasti järkevä sijoitus 7.0 saada kokonaisuutena laadukkaampi pyörä?

Tuo kokosuositus myös mietityttää, olen 185 cm (pituus) / 91 cm (sisäjalka), 65-66 cm (käsi), ja Canyon suosittelee L-koon pyörää. Minulla kuitenkin on nykyinen hybridi 59 cm tangolla ja koeajamani mielestäni sopivat fitnesshybridit ovat olleet myös 58-59 cm kokoisia, joten L tuntuisi näihin nähden liian pieneltä ja XL oikeammalta, mikäli nyt tulkitsin oikein noita pyörän mittoja. Pitkien jalkojeni vuoksi liian pienessä rungossa satula voi nousta turhan korkealle. Mitä sanotte tuon Canyonin mittoihin pohjautuen, olisiko kumpi koko järkevämpi? Miten ylipäänsä tuota geometriataulukkoa luetaan, mitä runkokokoja senteissä tuo L tai XL vastaavat? Mitä nyt olen muutaman kokemuksen kuullut, Canyon on suositellut yleensä pienempää kokoa kuin olisi itse ajatellut, onko täällä foorumilaisilla samoja kokemuksia?

Kiitokset kommenteista.

Raik
30.06.2018, 00.25
Täällä kiinnostaisi myös kokemukset Roadlitestä. Tuo Roadlite SL 7.0 himottelis kovastikkin (https://www.canyon.com/fi/fitness/roadlite/roadlite-al-sl-7-0.html). Lisäksi jos jollakin sattuisi olemaan Oulun seudulla joku roadliten malli koeajoon niin olisi kiinnostunut. Olen 170cm pitkä joten S- koko lienee minulle ainut vaihtoehto. Lähinnä vain mietityttää että minkälainen ajoasento noissa pyörissä ylipäätänsä on. Sitähän voi aina muokata mutta en halua mitään liian makaavaa ajoasentoa.

jone1
30.06.2018, 11.54
Droppian on aika reilusti. Jos ei halua pyörää jossa droppia on on sama ajaa mummopyörällä tai jopolla. Kylillä taas näki marketti-maastopyöriä joihin pantu säädettävä stemmi joka sojottaa pystyssä. Tanko lähes haarukkaputken keskilinjassa, varmaan kiva ja ketterä ajaa kun on niin nopee ohjaus. No kukin tyylillään. Itellä maantiepyörien lisäksi tämä https://www.canyon.com/fi/fitness/roadlite/roadlite-cf-9-0.html. Pituus 175cm, inseam 86cm ja droppia löytyy.

TERU
30.06.2018, 15.04
Totta vieköön totta, saman havainnon olen tehnyt monia kertoja, ostettu jokseenkin urheilullinen pyörä ja sitten tehty siitä klassinen mummis tai miestenpyörä. Nyt on vallalla jopomania.

Canyonista sitten, tuo mainoskuva antaa ihan väärän kuvan siitä millainen pyörä on tulossa, satula maksimissa ja tanko minimissä, voi ne noin olla jollekin, mutta saa ne normaaliin urheilullisen ajettavaan asentoonkin. Canyonin kokosuositus on mielestäni hyvin perillä asiasta oikeaan kokoon päätymiseksi, ja säätörenkaita 25 mm stemmin alla, toisin kuin mainoskuvassa. Jos Raik on omien mittojen puolesta normi muutenkin kuin pituuden osalta, niin S on oikea kooltaan. Jonkinverran etunojaa täytyy hyväksyä, mutta makaava asento on nojakissa.🤗

Mikael99
01.07.2018, 12.48
Canyonista sitten, tuo mainoskuva antaa ihan väärän kuvan siitä millainen pyörä on tulossa, satula maksimissa ja tanko minimissä, voi ne noin olla jollekin, mutta saa ne normaaliin urheilullisen ajettavaan asentoonkin. Canyonin kokosuositus on mielestäni hyvin perillä asiasta oikeaan kokoon päätymiseksi, ja säätörenkaita 25 mm stemmin alla, toisin kuin mainoskuvassa.🤗

Kiitos TERU tärkeästä infosta! Olen myös etsimässä hybridi-pyörää lähinnä työmatka ajoon ja erittäin kiinnostunut tuosta Roadlite al 7 mallista. Kuvien perusteella ehdin jo hylätä tuon mallin, kun mainoskuvien perusteella ajoasento näyttää aivan liian makaavalta - droppi 15 cm luokkaa. Onko sinulla tai jollakin muulla tietoa mille tasolle droppi asettuu sillä 25 millin tangon korotuksella ja keskimääräisiä vartalon mittasuhteilla? Esim. Trekin hybridit ja Felt qx85 ovat tuntuneet ajoasennon suhteen hyviltä, mutta niissä droppi on ollut luokkaa 0-5 cm.

TERU
01.07.2018, 14.34
Ei ole oikeata tietoa, mutta vahva oletus ettei viiteen tai sen alle mennä. Kerro tänne ja Canyonille haaramittasi ja mitä kokoa tavoittele, kysy paljonko tanko jää alle satulalinjan. Käsittääksen toimittajalta saa varmaa tietoa ja ihan selvällä suomella. Omilla mitoilla 174/83 sopivankokoisen tanko jäisi hyvin lähelle satulatasoa ylimmillään.

Mikael99
01.07.2018, 14.44
Ok. Kiitos. Laitanpa viestiä Canyonin asiakaspalveluun mittojen kanssa, niin kuulee heidän näkemyksensä. Mitat meillä hyvin lähellä toisiaan - minulla 173/82.

TERU
01.07.2018, 15.28
Ei huolta, kun noin samoissa ollaan, satula asettuu n. 71 cm keskiöstä ylös, ja kun emäputki 120 + 25 mm rinkuloita stemmin alla tanko on lähellä satulatasoa vaikka stemmi miinuskulmassa, alaspäin tankoa joutuu laskemaan kun alkuun pääsee. Niin tuota koko on suosituksen mukainen S.

Mikael99
01.07.2018, 17.32
Olen aika noviisi tuon runkogeometrian suhteen, mutta pähkäilin sitä näin. Jos satulalinja olisi esim. sen 71 cm keskiöstä ylös, niin silloin Canyonin geometria kuvan mukaan ohjaustanko olisi keskiölinjasta S-koon rungolla 54 + 2.5 + stemmin korkeus (noin 5-6 cm) eli yhteensä noin 62. Tällöin tanko olisikin 9 senttiä satulalinjan alapuolella. Olenkohan ymmärtänyt tämän jotenkin väärin?

TERU
01.07.2018, 18.06
Ei se nyt ihan noin mene, keskiö on alempana kuin akselien välinen jana. Satulan korkeus tähdätään satulaputken suuntaisesti keskiön keskeltä satulan pintaan, suositus on haaramitta x 0,885, tuosta sitten omaa etsimään.
Melkoisen lähelle mielestäni tanko asettuu ko. pyörässä satulan tasoa korkeimmillaan, ehkä hitusen alle.

Raik
01.07.2018, 23.31
Hyvää tietoa pyörästä. Minun mitat on 170/81. Olisiko jollain heittää ihan faktaa että kuinka suuri droppi tuossa roadlitessä tulee jos tavoitteena on enemmän mukavuuteen tähtäävä ajoasenton.

Toinen kysymys. Onko kenelläkään komeuksia tuosta Canyonin VCLS 2 satulaputkesta joka löytyy esim. tästä mallista (https://www.canyon.com/en-fi/fitness/roadlite/roadlite-cf-8-0.html). Lisääkö tuo ajomukavuutta paljonkin?

jone1
02.07.2018, 10.20
Joustaa ihan mukavasti töyssyissä toi satulaputki. En ole muulla putkella roadlitellä ajanut joten paremmuudesta toiseen en tiedä.

Keskiäkäinen lohjalainen
02.07.2018, 10.33
Toinen kysymys. Onko kenelläkään komeuksia tuosta Canyonin VCLS 2 satulaputkesta joka löytyy esim. tästä mallista (https://www.canyon.com/en-fi/fitness/roadlite/roadlite-cf-8-0.html). Lisääkö tuo ajomukavuutta paljonkin?

Tuo taitaa olla mukavin satulatolppa, mitä markkinoilta löytyy. Ainakin kuiturungon kanssa se hävittää tien epätasaisuuksia todella tehokkaasti.

pyöräsimo
02.07.2018, 13.08
Sopiiko tällaisiin pyöriin tarakat, eli pärjäisikö kevyessä reissuajossa? Runkolaukun ja satulaputkeen laitettava kai ainakin saisi paikoilleen.

Keskiäkäinen lohjalainen
02.07.2018, 14.08
Sopiiko tällaisiin pyöriin tarakat, eli pärjäisikö kevyessä reissuajossa? Runkolaukun ja satulaputkeen laitettava kai ainakin saisi paikoilleen.

En välttämättä laittaisi satulatolppaan kiinnitettävää tarakkaa kuituiseen satulatolppaan.

Mikko93
30.08.2019, 17.02
Tarvitsisin pyörän, jolla olisi ilo tehdä lenkkejä ja poiketa myös hiekkatien puolella. Pyörä tulee myös olemaan ainokaiseni, joten sen tulisi olla myös mahdollisimman yleishyödyllinen. Pitkällisen maantie- ja gravelpyöriä koskeneiden pohdintojen jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että fitnesspyörähän olisi juuri täydellinen tälle tarpeelleni. Sillä tulisi hoidettua hieman pienemmätkin askareet ja myös pidemmät lenkitkin menisi hymyssä suin.

Nyt Canyonilta lähtee edullisesti 105-osasarjalla ja hiilikuituhaarukalla Roadlite 7.0 hintaan 850 euroa. Ainoa pohdinnan aiheeni on koko, sillä osun juuri kokosuositusten suhteen m:n ja l:n väliin. Olen noin 183/87, jolla Canyon suosittelee minulle m-kokoa. Mikäli lisään sentin noihin mittoihin Canyonin kokosuosittelijageneraattori suosittelee minulle l-kokoa.

Sinällään mielummin ottaisin m-kokoisen pyörän, koska isäni saattaa joskus myös käyttää pyörää ja hän on minua sentin pari lyhyempi. Hän on lisäksi lupautunut ostamaan pyörän, mikäli tulenkin toisiin ajatuksiin ja haluaisinkin testailun jälkeen sittenkin maantiepyörän tai jonkun muun..

Lähinnä kiinnostaisi muitten kokemukset tuosta roadliten m-koosta. Onko se m-kokoiseksi pyöräksi kuitenkin suht kookas, että 183 cm ajelisi sillä eikä olo tuntuisi ahtaalta? Tuo integroitu ohjaamo mietityttää myös. Sitä ei varmaan stemmillä kovin helposti pidennetä, jos ahtaalta tuntuu.. näkemyksiä?

TERU
31.08.2019, 08.53
Näyttäisi M sopivalta, vielä kun on tuo isäoptio käytettävissä, muutoinkin tuosta saa sopivan ajokin ajateltuihin ajoihin ja stemmi tuohon vaihtuu tarvittaessa pidemmäksi. Olen numeroa pienempi kuski ja S olisi sopiva, pienemmältä puolelta valinta on turvallisempi. Myös Canyonin suositukset ovat näyttäneet hyviltä ja tanko tulee ylemmäksi kuin kuvissa, noin niinkuin aluksi, jota sitten lähdetään laskemaan oman maun mukaan.🤗

Mikko93
31.08.2019, 15.05
Kiitokset erittäin hyödyllisistä neuvoista. Nyt vaan perhana kerkesi tuo tarjous menemään tuon pyörän osalta. En ymmärrä, kun Canyonin sivuilla alennusmyynnin sanottiin kestävän syyskuun loppuun, mutta nyt kun olisin pyörän tilannut, niin pyörä olikin taas normihintanen eli 1000 €.

Ärsyttää erityisesti, kun jo torstaina lähetin Canyonin aspaan kyselyä tuosta kokoasiasta, eikä perjantain aikana kuulunut vastausta, kun tarjous olisi vielä ollut voimassa ja olisin pyörän ilman muuta paremman tiedon kanssa tilannut.

TERU
31.08.2019, 15.44
Yritä tinkimistä, kerro jo ostopäätöksen syntyneen ko. hinnalla, odotit vaan kokovahvistusta myyjältä, kait nuo joustaa?

Mikko93
31.08.2019, 16.55
Näin täytyy tehdä, toivottavasti palvelu pelaa!

Mikko93
03.09.2019, 09.29
Pääsimme sopuun pyörästä ja nyt M-kokoinen Roadlite AL 7.0 on matkalla minulle. Kun itsekin vertailin M:n ja L:n geometrioita, kävi ilmi, että L ei ole hirveästi pidempi pyörä kuin M. Istuinputki on toki kolme senttiä korkeampi, mutta vaakaputkessa on vain sentti ja reachissä enää peräti kolme milliä eroa. Stack on sen sijaan 2,4 cm matalampi M:ssä. Canyonin aspasta M:ää jopa suositeltiin, mikäli haluaisin aggressiivisempaa ajoasentoa ja se voisi hyvinkin minulle sopia. Suora tanko tuo hallittavuutta sitten ei-lenkkimäisissä askareajoissa. On noissa kahvojen päissä onneksi nuo sarventyyliset, joilla saa sitten pidemmällä lenkillä myös käsiä ergonomisempaan kulmaan. Maantiepyörä kun hajosi kesällä, ajattelin pitkään, että mikähän se seuraava pyörä voisi olla. Odotan kyllä suurella mielenkiinnolla, että pääsen ajamaan tätä pyörää.

jone1
03.09.2019, 10.15
Ite muutin oman roadliten 1x11 systeemiksi kun toi 50 piikkinen on on liian iso tommoseen suoratankoseen ja 34 piikkinen taas liian pieni (IMO). Ketju tuppasi olemaan aina pakan jommassa kummassa reunassa riippuen eturieskasta.
42 piikkisen ovaalin iskin tilalle, 38-42 olis käyny mulle. Ehkä 40 piikkisen ostan seuraavaksi. Tuli oikein mukava ajeltava tolla 1x11 systeemillä.

Mikko93
03.09.2019, 10.49
Hyvä vinkki. Pitää pitää mielessä, jos alan huomaamaan samanlaisia tuntemuksia. Oliko tuo eturattaiston päivitys iso homma?

TERU
03.09.2019, 13.05
Kammenrattaita on helppo vaihtaa sopivammiksi, vaikka pitäisi kaksikin, omissani nuo vaihtuneet tiiviimpään suuntaan, kun tasamaita ympärillä. Pienemmäksi 38 piikkinen ja isompana jopa 46 riittänyt. Myös pakka nykyisin hyvin pieniportainen. Noita rattaita on tullut vaihdelluksi sopivimmiksi, sitten kun alkavat olla vaihtokunnossa ja itsellekin selkiytynyt oma tarve. Mukavaa, innostavaakin, noita sopivia välityksiä omaan ajoon on miettiä.

envy
05.03.2020, 20.34
Taas on tarjouksessa esim. Canyon Roadlite AL 7.0/6.0 799€/599€. https://www.canyon.com/fi-fi/start-of-season-sale/

Omat mitat 179/81cm,Canyon laskuri ehdottaa S kokoa vielä 82cm jalan mitallakin.
Nykyisen pyörän satulan korkeus (satulan päältä keskiön keskelle) 72-74cm riippuen onko talvi- vai kesäkenkää jalassa.
7.0 mitat S 168-178cm ja satulan korkeus 69-79cm.
M 177-183cm ja satulan korkeus 73-83cm.
Kumman koon noista ottaisi kun pituuden puolesta M lähempänä ja satulan korkeuden puolesta S näyttää paremmalta?
En hae mitään kyykkypyörää (nykyisessä hybridissä satula ja ohjaustanko melko samassa tasossa),mutta saako M koossa satulan tarpeeksi alas?

Puskis
05.03.2020, 21.25
Seat tuben pituus M:ssä on 52cm, joten ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Pari nyrkillistä jää satulatolppaa näkyviin.

(Ite en kylläkään näe geometriataulukosta mistään, että mikä koko on mikäkin, enkä saa myöskään kokosuositussysteemiä toimimaan.)

envy
05.03.2020, 21.43
Ei toimi jostakin syystä Suomi-sivustolla,tuolla ainakin toimii ja näkyy koot: https://www.canyon.com/en-gb/buying-tools/positioning-system/

Joo,kyllä M varmaankin parempi minulle,ei niin kyykky minun mitoilla kuin S.

TERU
06.03.2020, 05.51
Varmaan noin on, kumpi tahansa koon puolesta sopii, mutta onkohan haaramitta otettu oikeaoppisesti?
Niin miten, naama seinään päin, sukkasillaan ja muutenkin intiimi asu, kirjaa nostetaan seinää vasten haarukoissa kunnolla ylös, merkki seinään ja mittaus, tarvittassa toisto, pyöristys senttitarkkuuteen. Antaa riittävän tarkkuuden.🤗

envy
06.03.2020, 09.24
On mitattu ja moneen kertaan,81-82 siinä se pyörii,farkkujen puntin pituus 30" tuumaa,eli persjalkainen :cool:

TERU
06.03.2020, 11.31
Hölmöjä nuo mainoskuvat, monta pyörää jäänyt myymättä, yhtään noilla ei myyty, samaa muillakin merkeillä. Tuollaisena se ei tule.

envy
06.03.2020, 12.21
Trekillä ja Cannondalella järkevän näköisiä kuvia ainakin hybrideissä,Trek FX 3 ja Cannondale Quick 3 näyttää kuvissa juuri minulle sopivalta,satula/ohjaustanko korkeussuhde.
Olenko ihan hakoteillä että Trek FX 3 L-koko 160mm ja Cannondale Quick 3 M-koko 158mm on pystympi ajoasento pidemmän emäputken ansiosta vs Canyon M-koko 130mm?
https://www.nummenpyora.fi/wp-content/uploads/2019/07/Trek-FX-3-Disc-2020-Red-533x400.jpghttps://static.evanscycles.com/production/bikes/hybrid-bikes/product-image/484-319/cannondale-quick-3-2020-hybrid-bike-purple-EV360876-4000-1.jpg
Toki nyt hinta vs paino/osasarja puoltaa nyt Canyonia.
+-100km matkaa että pääsisi koeajamaan noita kahta.

TERU
06.03.2020, 12.56
Varmasti 130 mm riittää, tuohonkin tulee 25 mm rinkuloita stemmin alle. Saat tangon sopivan matalalle rinkuloita siirtelemällä ja stemmiä miinuskulmaan asennellen. Rungon pituuden suhteenkaan ei tulle ongelmia kun selkääkin on.
Parempia kuvia nuo ovat.😁

envy
06.03.2020, 18.32
7.0 lähti tilaukseen M-kokona,oli vielä ilmainen kuljetus koodi voimassa,arvioitu toimitus tehtaalta 9.-13.3.

justus6969
06.03.2020, 18.50
itsellä roadlite cf kokoa S, mittaa 176. Olen SM-rajatapaus, S:ään olen kuitenkin ollut tyytyväinen. Enpä usko, että M menee pieleen.

Taitaa olla samanlainen integroitu stemmistonga kuin mulla, stemmiä ei vaihdeta ellei vaihda stongaa samalla. Mutta tajusi samalla, ettei aina tarvi hienosäätää asentoa stemmin pituudella vaan avaruudettimilla saa yllättävän paljon aikaiseksi

TERU
06.03.2020, 22.24
Hieno pyörä tulossa.
Stemmi ja tanko ovatkin yhtä puuta, nyt katselin yksityiskohtia vasta, ei ole hintava muuttaa normaaliksi jos ihan pakko, helppokin. Luulen menevän tehdasosilla pitkään, mahdollisen tarpeen huomaa kun ajaa pidempiä matkoja. Onpahan ainakin yksi naksumista aiheuttava kohta eliminoitu.

jone1
07.03.2020, 08.15
Itellä noin 12000km takana roadlite cf fillarilla. Loistava fillari työmatkaan ja pikkulenkeille. Ite muutin lähes heti 1x11 systeemiin. 50/34 oli mielestäni turha suoratankoisessa fillarissa, ajot oli pakan reunoilla lähes aina. 38-42 eteen niin toimii IMO.
Itellä 42 edessä. Varsinaiset lenkit maatiefilolla.

TERU
07.03.2020, 10.58
Omissani, myös maantiepyörässä, on kaksi ratasta kammissa, mutta erittäin huolellisesti valitut rattaat. Tähän tulevaan voi joskus suositella vaihtaa tiiviimmät rattaat, vaikkapa 46/36, tai mitä nyt ympäristön maasto edellyttää ja omat ajomieltymykset. Noita on helppo noihin kampiin vaihtaa.

saranpaaa
09.03.2020, 21.10
Onko tuo ilmainen toimitus vielä voimassa? Mistä koodin voi löytää?

TERU
10.03.2020, 09.01
Ei tietoa, mutta kun tekee "koetilauksen" edeten ihan lähelle maksuvaihetta, niin ohjelma ehdottanee koodia ensitilaajalle. Näin on jollain toisella saksalaiskaupalla ollut. Paluu on turvallista, jos ei kaikki tyydyt ostopäätökseen.

envy
12.03.2020, 20.51
Canyon uutiskirjeen tilaamalla sain ilmaisen kuljetuskoodin,3kk voimassa.

envy
19.03.2020, 16.49
Tältä näyttää nyt Roadlite 7.0 omilla säädöillä ensimmäisen lenkin jälkeen, M-koko, satulankorkeus 71,5cm, omat mitat siis 179/82cm.

https://img.aijaa.com/b/00430/14810686.jpg

Omaan makuun saisi silti olla ohjaustanko ylempänä,pystympi/rennompi asento.
Saako tuota putkea nostettua että sopii enemmän holkkeja ohjainkannattimen alle? Kuvassa on yksi 5mm holkki lisää eli yhteensä 30mm,3mm holkin voisi laittaa vielä,ei enempää että ylettää ohjainkannatimen "hatturuuvi" (mikä lie virallinen nimi) kiinni.
Vaihteita joutui hieman säätämään.

TERU
19.03.2020, 17.50
Tuolla stemmillä ei liioin tankoa saa ylemmäksi. Satula olisi ensiksi hyvä saada kohdilleen ja sitten tangon kimppuun, oisko mahdollista laskea satulaa viitisen milliä ja ottaa taaksepäin pari kolme milliä?

Ei tuo asento ihan pahalta näytä miltään osin noinkaan, ajoasentoon täytyy vähän tottuakin ja säätämistä uudessa riittää. Loppuneeko tuo koskaan kokonaan vanhemmastakaan.

Satulan korkeudesta vielä, suositusmitasta mennään usein alas päin, oma haaramittani on 83 ja käytän omissani 71 korkeutta, tällä saan hyvän tasapainoisen ajoasennon kun vielä tanko suoratankoisessakin hieman satulatasoa alempana. Mielestäni käyttöpyörän satula voi olla "leppoisammassa" asennossa kuin kisavälineessä.

envy
19.03.2020, 19.47
Joo,säätöä ja kokeilua. Laskin lenkin (kuva lenkin jälkeen) aikana satulaa reilu 5mm (tuohon 71,5cm),heti parani,aika ala-asennossa alkaa olemaan. Pituussuunnassa vielä hakusessa,ohjaamo vähän lyhyemmän tuntuinen kuin vanhassa,mikä olikin toivomuksissa.
Pidempi jalkaisen kannattaa varautua että ohjaustanko jää +5cm alemmaksi kuin satula,minulla nyt noin 4,5cm.

edit: täytyy kokeilla laskea satulaa vielä,tuntui nyt jo että polvet melko koukussa polki.

TERU
19.03.2020, 20.14
Jos ajoasento lyhyeltä tuntuu, niin onhan satulakiskoissa varaa siirtää satulaa taakse yli 5 milliäkin, se tasapainoittaa mukavasti pyörän päällä oloa ja keventää käsille tulevaa painoa. Pian huomaat, että tankoa voikin laskea alemmas.

TERU
20.03.2020, 05.24
Hattu ja hatun ruuvi ovat hyviä nimikkeitä. Tässä lajisanastoa muilta osin.
http://www.polkupyoraily.net/wiki/Sanakirja

hiilikuitumies
20.03.2020, 05.53
Omaan makuun saisi silti olla ohjaustanko ylempänä,pystympi/rennompi asento.
Saako tuota putkea nostettua että sopii enemmän holkkeja ohjainkannattimen alle? Kuvassa on yksi 5mm holkki lisää eli yhteensä 30mm,3mm holkin voisi laittaa vielä,ei enempää että ylettää ohjainkannatimen "hatturuuvi" (mikä lie virallinen nimi) kiinni.

Ei se ole tuossa ratkaisevaa, vaan miten stemmi puristuu haarukan putken ympärille. Sen takia stemmi ei saa nousta liian ylös, kun sen pitää ottaa kunnolla siihen putkeen kiinni.

Stemmille löytyy laskureita, joihin syöttää eri pituuksia ja kulmia. Nykyinen stemmisi näyttäisi olevan käännetty alaspäin, joten sen toisinpäin kääntämällä saat jonkin millin nousua. Tangolla saattaa saada kaikista fiksuiten ja edullisimman ohjauksen ylemmäs ostamalla ns. riser-tangon reilulla nousulla.

Tämä on pelkkä esimerkki siitä, mitä tarkoitan: https://www.rosebikes.fi/ergotec-riser-bar-70-2654059

(https://www.rosebikes.fi/ergotec-riser-bar-70-2654059)

täytyy kokeilla laskea satulaa vielä,tuntui nyt jo että polvet melko koukussa polki.

Ei näin. Tuolla ei kuulu yhtään ratkaista tätä toista asiaa. Satula laitetaan niin, että se on itsessään hyvä. Sen jälkeen katsotaan, mihin ohjaus täytyy asettaa.

TERU
20.03.2020, 07.51
Löytyy fiksuja tapoja nostaa otekohtaa, jos tarve tulee, sopivalla nousulla tanko on hyvä keino eikä pilaa pyörää ollenkaan. Ei tarvitse olla edes tuon esimerkin korkuinenkaan. Tässä pyörässä on stemmi ja tanko yhtä puuta joten molemmat on vaihdettava jos vaihto tulee. Kuvassa stemmi vaikuttaa lähes nollakulmaiselta eikä kääntö taida muutenkaan olla mahdollista.
Satultolppa on pienellä jätöllä ja kuvassa satula melkoisen edessä, satulan siirto vähän taakse suositeltava juttu. Pidemmän yhtämittaisen ajon aikana alkaa selkä ja kroppa muutoinkin asettua lämmettyään pyörän päälle ja säätötarve paljastuu kun vähän siirtelee asentoaan samalla tuunnustellen välineen toimivuutta.

hiilikuitumies
20.03.2020, 08.14
Ei tarvitse olla edes tuon esimerkin korkuinenkaan.

Eikä kannatakaan, jos minulta kysytään. Laitoin vain ekan vastaan tulleen niin reippaalla nousulla, että se havainnollistaa tangon vaihtamisen tarvittaessa tuomaa säätövaraa, joka on siis tosi suuri.

Tässä pyörässä on stemmi ja tanko yhtä puuta

Vai sellaisia Canyonin rasittavuuksia taas. Ei noissa ole mitään järkeä kuluttajatason pyörissä, kun ei niillä saavuta muuta olennaista kuin huonomman päivitettävyyden. Nollakulmainen tuo ei taatusti ole, mutta jos sitä ei voi irrottaa tangosta, niin ei sitä sitten voine kääntääkään.

Oletetaan 9 sentin ja 9 asteen stemmi ja normaalihko keulakulma jne. Kummin päin se on, seuraa, että reachissa on eroa 1 cm ja korkeudessa 2,7 cm.

envy
20.03.2020, 12.03
90mm/16° stemmi löytyy millä voi kokeilla,ei pahan hintainen orginaali tanko 40€,600mm: https://www.canyon.com/fi-fi/gear/components/handlebars-and-stems/handlebars/canyon-h27-al-flat-mtb-handlebar/148283.html
Suurin osa nettikauppojen tangoista näyttää olevan +-700mm,en alkanut nyt enempää etsimään 600mm.
En nyt ala vielä tilailemaan,ajellaan nyt vielä lisää.

Vai onko noissa tankojen päissä asteikko,jos sahaa pätkät pois,saa halutun levyisen tangon?
https://media-cdn.canyon.com/dw/image/v2/BCML_PRD/on/demandware.static/-/Sites-canyon-master/default/dwf51fda32/images/inspiration/9100881_Ca/2019/9100881_Canyon_CEP_H15_AL_318_inspiration_1.jpg?sw =848&sh=477&sm=cut&sfrm=jpg&q=80

justus6969
20.03.2020, 12.25
Vai sellaisia Canyonin rasittavuuksia taas. Ei noissa ole mitään järkeä kuluttajatason pyörissä, kun ei niillä saavuta muuta olennaista kuin huonomman päivitettävyyden. Nollakulmainen tuo ei taatusti ole, mutta jos sitä ei voi irrottaa tangosta, niin ei sitä sitten voine kääntääkään.

Ei voi kääntää, tankokaan ei ole "nollakulmainen". Itse ajattelin vaihtaa koko laitteen pois, mutta äkkiä huomasi että stonga kulmineen+tupit ovat ergonomisesti paras suorastonga, jolla olen ajanut. Saksalainen insinööri on saanut taas tuhat pientä oo:ta

Firlefanz
20.03.2020, 12.45
Satulan korkeudesta vielä, suositusmitasta mennään usein alas päin, oma haaramittani on 83 ja käytän omissani 71 korkeutta.

Jotain on vialla! Sen näkee jo siitä ettei satulan korkeutta ole ilmoitettu millin tarkkuudella!

Vähän vakavammin (mutta vain vähän): mikä se sellainen suositusmitta oikein on? Siis sellainen josta voi puhua ikään kuin se olisi joku annettu ja niin yleisesti käytetty että voi jättää kertomatta millä mittaus- ja laskutavalla se on saatu.

Tarkoitat varmaan Lemondin kaavana tunnettuun 0.883 x inseam, mitattuna keskiöstä satulan yläpintaan? Sillä saa toki yhden luvun, jota voi sitten ruveta hienosäätämään - tai joutuukin, koska satulat ovat erilaisia ja jo kengänpohjan paksuudella ja kiinnityskorkeudella polkimeen on oma pieni vaikutuksensa. Mutta tosiaan: ei ole häpeä laskea satulaa alemmaksi ja ihan yhtä lailla sen voi joutua
nostamaan ylemmäksikin.

Joskus olen nähnyt "suositukseksi" annettavan myös 1.05-1.09 x inseam, mitattuna polkimen akselista satulan yläpintaan. (Helpottaa vertailua kun muistaa vähentää kammen pituuden eli tyypillisesti 172,5 mm.) Jos on nuori taipuisa kisakuski, 1.09 on todennäköisesti lähimpänä oikeaa, mutta jos on tönkköreisinen pitkistä lenkeistä nauttiva ikifillaristi, kannattaa ehkä kokeilla 1.05:ttäkin ja nostaa milli kerrallaan sitten kun on ajanut pari kaksisatasta.

Muuten: suoratankoisella ajamisesta minulla ei ole minkäänlaista kokemusta, mutta droppitangolla olen huomannut sen että paradoksaalista kyllä satulaa laskemalla ei ohjaustankoa saa tuntumaan yhtään korkeammalla olevaksi, mutta satulan nostaminen aivan sille mikä tuntuu ylärajalle (eli että pyörittäminen vielä onnistuu ilman että takapuoli alkaa keikkua niin että perässä ajavia naurattaa) saa tangon korkeuden tuntumaan juuri oikealta. Kyseessä lienee jokin lantiokulmaan liittyvä juttu tai se että selkä taipuu oikeasta kohdasta. Tai jotain. Kannattaa ennakkoluulottomasti kokeilla!

JackOja
20.03.2020, 12.50
Joskus olen nähnyt "suositukseksi" annettavan myös 1.05-1.09 x inseam, mitattuna polkimen akselista satulan yläpintaan.

Varmuuden vuoksi lisäisin: "poljin alhaalla".

envy
20.03.2020, 13.18
0.883 x inseam, mitattuna keskiöstä satulan yläpintaan? Sillä saa toki yhden luvun, jota voi sitten ruveta hienosäätämään - tai joutuukin, koska satulat ovat erilaisia ja jo kengänpohjan paksuudella ja kiinnityskorkeudella polkimeen on oma pieni vaikutuksensa.
En ole koskaan laskenut kaavoja,mutta minulla nyt tuo ihan perstuntumalla 81x0,883=71,523 (riittäkö tarkkuus ;)),hehtaarilla mennään kaavan mukaan satulan korkeuden suhteen,82 kun oikein tunkee mittavälinettä nivusiin K18 :cool: ja talvikengät tuo tosiaan vielä oman muuttujan.

Lisättäköön vielä että viime kesän ajelin tyytyväisenä maantiepyörällä 72,000cm satulan korkeudella,alkaa menemään jo hieromiseksi :D

Firlefanz
20.03.2020, 14.11
Lisättäköön vielä että viime kesän ajelin tyytyväisenä maantiepyörällä 72,000cm satulan korkeudella,alkaa menemään jo hieromiseksi :D

Tietyltä hieromiselta ei voida näissä asioissa välttyä.

Mutta ihan vakavasti: jo kaksi milliä satulan korkeudessa voi olla yhtä suuri ja oikeastikin vaikuttava muutos - vaikka monelta jäisi niin pieni muutos huomaamatta lyhyellä lenkillä (eivätkä kaikki edes arvaisi oikein jos heille kerrottaisiin että satulaa on siirretty ja heidän pitäisi viiden minuutin koeajon aikana tunnistaa mihin suuntaan; itse olen reputtanut tässä testissä).

TERU
20.03.2020, 14.43
Satulan korkeudelle on "suositus", etäisyydellekin, tarkkana etenkin viimeisen desimaalin numerosta, mutta tangon paikalle ei edes kokonaislukuna - omat suoratankoiset ovat pätkityt päistä lyhyeksi, alle kuuskytä kumminkin ja sijoitettu kohtalaisen lähelle polvien eteen muutaman sentin alle satulan, niin muutoin maantiepyörän tangot ovat 420 mm, cmpacteja muiltakin mitoilta. Noita on hiottu monen kympin aikana tasangoilla, joilla on pitänyt olla jotain puuhaa aivoillekin. Nämä eivät kuitenkaan täytä lain kirjainta.

hiilikuitumies
20.03.2020, 15.10
Nuo satulan korkeuden suositukset voi jättää ihan omaan arvoonsa, joka on aika vähäinen. Jo lihasten kireydessä on niin paljon eroja, että toiselle sopiva korkeus ei välttämättä sovi toiselle. Parempi on vaikka laittaa vähän liian alas ja siitä vähitellen alkaa nostaa omaa kehoa kuunnellen ja tarkkaillen, ettei ala keinua satulassa ja miltä tuntuu takareisissä, lonkassa jne.

TERU
20.03.2020, 16.41
Pyörä on herkkä asia, henkilökohtaisempi kuin hammasharja, lainaan toiselle mieluummin hammasharjaa kuin pyörääni, mutta ei siinä toisaalta ole mitään ehdotontakaan.

tsude
18.07.2020, 16.15
Onko foorumilla Al 7.0 (miksei 6.0 myös) omistajia - mitä olette tykänneet pyörästänne? Kuutosta olisi canyonilla varastossa, mutta taidan maksaa hiukka enemmän jotta saisi seiskan 105-shimanolla. Onko tuo pressift-keskiö kestänyt? Tuo canyonin oma kokolaskuri lienee ihan kelpo sopivan runkokoon määrittelyyn

Kollinjoki
18.07.2020, 17.54
Canyonin laskuri yleensä aika hyvä, mutta jos antaa jotain epäilyttävän tai oudon näköisiä tuloksia, kannattaa hetki fundeerata vielä kokoa ennen tilaamista.

brainsurgery
12.08.2020, 11.22
Muutaman päivän nyt ollut Roadlite 7.0. Edellinen pyörä oli 26" XC täysjousto (reilu 13kg) ja siihen verrattuna tämä kyllä liikkuu iloisesti. Toimii omaan käyttöön myös hyvin PK-seudun päällystämättömillä pyöräteillä.

En pyöräile päivittäin, välillä edes viikottain, mutta halusin monikäyttöisen pyörän, jossa on vähemmän huoltamista kuin tuossa edellisessä XC:ssä ja jolla on helppo lähteä käymään vaikka kaupassa. Roadlite valikoitui vähän vahingossa kun tuli sopiva lähes uusi käytetty vastaan ja juuri muuta järkevää ei tällä hetkellä ollut saatavilla. Olin etsimässä ehkä vähän enemmän hybridimpää mutta tämä tuntuisi olevan ihan nappivalinta. Ei ole yhtään leveämpiä renkaita ikävä.

Oijoi
30.08.2020, 16.14
Tervehdys arvon foorumilaiset!

Olin katsellut seuraavaksi työmatka kulkineeksi Canyon Roadlite AL 7,0:aa.
Mutta nyt näköjään Roadlite mallisto on hieman muuttunut/muuttumassa.
Roadlite 6 on muuttunut ja vaikuttaa korvaavan AL 7.0:n. Hinta ja osasarjat vaikuttaa samoilta.
Mallistoon tullut Roadlite 5 ilmeisesti korvaa AL 6.0:n.

Osaako joku sanoa onko tuota Roadlite 6 jotenki huononnettu vs AL 7.0?

https://www.canyon.com/fi-fi/hybrid-city/citybikes/roadlite/roadlite-6/2782.html

Kollinjoki
31.08.2020, 14.12
Ei ole kokemusta eikä tietoa, mitä muutoksia on vanhan mallin seiskan ja uuden kutosen välillä. Mutta tuskin nyt mitenkään oleellisesti on huonommaksi muuttunut. Ihan fiksu pyörä tuo nykyinen 6.0 on.

Pisti silmään, että uuden mallin 5.0 on hintaluokassaan aika onnistuneen näköinen pyörä. Monelle budjettiluokassa lenkki- ja työmatkapyörää etsivälle voi olla hyvä ostos 799 eurolla, jos ei kapea rengaskoko haittaa esim. talvipyöräilypyrkimysten kannalta.

brainsurgery
31.08.2020, 20.31
Mun nähdäkseni aika sama pyörä tuo uusi 6.0 kuin vanha 7.0.

Puskis
31.08.2020, 20.44
Näissä on aiemmin puhuttu 40mm renkaista, lokasuojista ym. , mutta ton uuden mallin sivukuvassa takapää näyttää niin ahtaalta, ettei ees 30mm ensiasennuskumin kanssa mee lokasuoja. Edessä taas hyvin tilaa.

brainsurgery
03.09.2020, 15.03
Edelliseen malliin ainakin menee hienosti lokasuojat. https://ibb.co/x3y580g

Voisin kuvitella, ettei uudenkaan mallin kanssa tule noiden kanssa ongelmia.

peruspolkija
10.09.2020, 15.00
Terve, ensimmäinen kirjoitus foorumilla!

Elämäni on tullut siihen pisteeseen, että olen ostamassa ensimmäistä polkupyörääni (joku tietysti sanoo ettei tämä mikään oikea pyörä ole). Tähän saakka olen ajanut kesät talvet noin 20 kg painavalla miesten kaupunkipyörällä, jossa 50mm renkaat. Ajoa viikossa kertyy tällä hetkellä arviolta noin 30-60 kilometriä ja vuositasolla noin 1500+ kilometriä.

Kahden itsekeksityn pääkriteerin takia olen tavallaan päätymässä jo tässä ketjussa muutama viesti sitten sivuttuun Roadlite 5 pyörään.

Tämä pyörä pesee minun listoillani useat muut kilpailijat 1x vaihteiden takia, koska en ymmärrä 2x päälle ja koen sen olevan ylimääräinen rikki menevä asia. Tähän saakka ollut 3 vaihdetta ja niilläkin pärjännyt. Lisäksi pyörässä on hiilikuituhaarukka, vaikka minulla ei ole kokemusta siitä onko siitä hyötyä käytännössä. En näe ensipyörää ostettaessa tarvetta maksaa esimerkiksi Shimanon 105 -komponenteista 300€ lisää, vaikka pitkäaikaista pyörää olenkin ostamassa.

Linkki pyörään: https://www.canyon.com/fi-fi/hybrid-city/citybikes/roadlite/roadlite-5/2780.html?dwvar_2780_pv_rahmenfarbe=GY%2FTQ

ASPA:n mukaan tähän Roadlite 5 pyörään menee seuraavat lokasuojat: https://www.canyon.com/fi-fi/gear/accessories/fenders-and-mudguards/fender-sets/sks-speedrocker-fender-set-40mm/10004187.html ja maksimi rengasleveys on 32mm.

Onko tuo lokasuoja mistään kotoisin kun edessä on tuollainen kaksiosainen? Lentääkö siitä kurat nivusiin niin sanotusti. Muovia näyttää olevan ja vähän kiinnostaisi esim. tällainen: https://www.canyon.com/fi-fi/gear/accessories/fenders-and-mudguards/fender-sets/canyon-roadlite-cf-fender-set/9100990.html?dwvar_9100990_pv_farbe=BK ihan ulkonäön takia.

Kun itse olen ajanut vain 50mm kesärenkaalla kaikki talvet, niin nyt kuitenkin edessä lienee tällä 30-32mm rengasleveydellä nastarenkaiden osto. Pyöräily tapahtuu Oulun korkeudella, joten lunta ja jäätä on (varmaan sitä jäätä sitten keväällä varsinkin enemmän). Kannattaako mennä alkutalvesta heti etu-/takarengas nastoille vai esimerkiksi pelkkä eturengas aluksi ja esim. tammikuussa takarengas? Polkupyörien talvirenkaista on jotenkin vähän saatavilla sellaista tiiviisti pakattua infoa ja mietin, että onko mitään järkeä laittaa esimerkiksi eteen tällaista kunnon kuviollista (https://www.motonet.fi/fi/tuote/4500575/Suomi-Tyres-reflex-nastarengas-W240-32-622) ja taakse jotain 100 nastan sileämpää versiota?

Puskis
10.09.2020, 16.49
Ei noilla kummallakaan lokasuojavaihtoehdolla varmaan puhtaana pysy talvella. Jotta kengät ja lahkeet ei kuraantuisi, niin etulokasuojan pitäisi yltää melkein maahan ja kuraläpän pitäisi olla reilusti rengasta leveämpi. En tiedä lentääkö tuosta kaksiosaisesta etulokasuojasta sitten jotain kuskin päälle helpommin kuin yksiosaisesta.

Toi nastarengasasia pitää varmaan itse selvittää, että millä kokee pärjäävänsä. Itellä ei oo ollut kolmeen talveen takana nastoja ollenkaan. Joku 100-nastainen varmaan taakse hyvä kompromissi, jos sellaisen sinne saa mahtumaan, koska nastarenkaat tuppaa olemaan korkeampia kuin vastaavan levyiset nastattomat renkaat. Eteenhän tossa mahtuisi ihan varmasti hyvin vaikka 42mm nastarengas ja sen vaatima leveämpi lokasuoja. Ahdas takatila ois itelle kyl ympärivuotiseen käyttöön vähän dealbreaker.

brainsurgery
11.09.2020, 11.12
Itellä on just nää lokarit: https://www.canyon.com/fi-fi/gear/accessories/fenders-and-mudguards/fender-sets/canyon-roadlite-cf-fender-set/9100990.html?dwvar_9100990_pv_farbe=BK

Kuinka paljon isompi halkaisija on 35mm (esim. https://www.schwalbe.com/en/spike-reader/marathon-winter-plus) nastarenkaalla kuin Schwalbe G-One Speed 30 mm?

Leewi
11.09.2020, 13.19
En tiedä mitkä nastarenkaat tohon mahtuu, mutta schwalben ja suomityresin sijaan laittaisin paremmin rullaavat Contin Contact Spiket, niitähän on 32mm:stä alkaen (kapeana vaan 100 nastaisena).