PDA

Näytä tavallinen näkymä : GZR Urban Rambler sähköläski (video)



Maake
01.07.2017, 01.47
Hei!
Ostin kyseisen pyörän verkkokaupasta, en oikeen löytänyt pyörästä käyttökokemuksia niin ajattelin kirjoittaa itse sellaisen.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/22192/hgkbk/GZR-Urban-Rambler-Fatbike-26-2017-sahkopyora

Oon ikäni polkenu pyörällä ihan harrastemielessä, viimeiset 5v 28" tunturi pop mummopyörällä johon uusin takavanteen kokonaisuudessaan kun äidiltäni sain pyörän. Katselin tässä jotain kulkupeliä jolla pääsisi maastossakin paremmin kuin mummopyörällä ja pitkän miettimisen jälkeen päädyin läskipyörään ja halusin nimenomaan sähköavusteisen. Koeajoin XXL sportissa white sähkömaasturia ja tykkäsin. Mutta halusin Fatbiken että kulku olisi helppoa myös talvella. Menin tuon jälkeen verkkokaupan sivuille ja tilasin tuon pyörän.

Pyörä tuli hyvin pakattuna Oulun verkkokauppaan, tosin jouduin purkamaan pahvilaatikon että mahtui autoon penkit käännettynä.
Kämpille ja osat kasaan, polkimet ja tanko paikalleen, akku laturiin ja tutustumaan pyörään. Läskipyöristä ei ollut mitään kokemusta ja laitoin 2bar painetta molempiin renkaisiin (kumessa luki näin!!) Joka oli tietysti aivan liikaa. Nyt on 0,7 ja laskea voisi vielä. Kävin ajelemassa ensin ilman akkua että totun taas käsijarruihin ja vaihteisiin. Pyörä tuntu mulle tosi kevyeltä ja muutenki oli hyvä tuntuma, tosin ei oo kokemusta mistää monen tonnin maastureista.
Akku paikalleen ja hauskuus alkoi. Tuntui oudolta, kuin kuussa polkisi kun moottori avustaa eteenpäin. Peukalokaasulle lisäpisteitä, sillä on hyvä säätää avustuksen määrää ja pyörä liikkuu itsestäänkin sen avulla. Tosin pitäisi liikennevakuuttaa jos sitä käyttää. Tutustuin ohjemaan ja näyttöön ja avustimen nopeusrajoitin on sieltä ohjelmoitavissa myös. Mutta suomessahan ei saa avustaa moottori enää 25 kmh jälkeen soo soo!
Moottori tuntuu riskiltä ja vie mukavasti pyörää eteenpäin, itse olen 107 kg/ 188cm ja pyörässä riitti säätövara minun tarpeisiin.
Olen ajanut pyörällä pari päivää ja vehje on saanut kyllä runtua aika kovin muttei osoita mitään antautumisen merkkejä.
Akun kesto on hyvä, itse käytän avustusta melkein kokoajan, ohan se kiva päästä kovaa vähällä vaivalla., muistuttaa vähän mopoajoista. Ajoin n.20km lenkin enimmäkseen maastossa ja akusta kului puolet. Avustus päällä miltei kokoajan. Ylämäissä ja pehmeällä alustalla se pääsee myös oikeuksiinsa. Tämä on ollut kyllä tosi hupaisa vehje ja on itsellänikin ollut selkä märkänä mutta ei niin raskas jaloille ku normipyörä joten kyykkyreeneihin pääsee seuraavanakin päivänä. 5/5 arvosana tälle tähän mennessä. Tein myös pienen videon kun ajelin eilen (30.6) sillä pari lenkkiä. Tässä siihen linkki.
https://youtu.be/oMCT7v05PRQ

nure
01.07.2017, 10.07
"Huippuluokan" Shimano osasarja ;-) En yhtään ihmettele että 25 kilon pyörällä tuleekin hiki mutta onnea kuitenkin harrastukseen!

make1
01.07.2017, 13.58
Ostin kanssa kyseessä olevan sähköläskin.
Omalla kohdalla pyörä on lähinnä kulkuneuvo eikä kuntoiluväline. Ajan pyörällä pääasiassa talvella työmatkat. Kesäisin kuljen töihin pääasiassa moottoripyörällä.
Siksi talvisin pyörällä koska en hanki toista autoa työmatkoja varten. Vaimo menee autolla töihin kesät talvet. Siksi läskipyörä koska täällä on huono talvikunnossapito
pyöräteillä. Läskin pitäisi mennä hyvin pienessä lumessakin. Siksi sähköläski koska tavallinen läski on raskas polkea ja minulle pyörä ei ole kuntoiluväline. Olkoon sitten
vaikka jonku mielestä sähkömopo, ei haittaa. Sähköpyörä ei tarvitse vakuutuksia ja saa ajaa pyöräteillä. Käyttökustannuksetkin ovat halpoja verrattuna oikeaan mopoon.
Katsotaan nyt sitten onko tämänhintainen sähköläski riittävän hyvä ja kestävä työmatkapyöräilyyn.

YT
01.07.2017, 15.44
Jos noista ei sähköt porsi,niin kyllä saa rahalle vastinetta.

TuriMaas
01.07.2017, 16.41
Onnea uudesta hankinnasta ja iloa harrastukseen. Itselläni oli samanlainen, mutta en pitänyt se ajoergonomiasta ja tuote tuntui laadultaan hieman vaatimattomalta omiin ajoihin.

Noista fillaripuritanistien heitoista ei kannata välittää. Sähkö on mukava apu liikkumiseen ja kuntoiluun. Jos rajoitus on pidetty 25km/h, ei se pyörä juuri sen kovempaa kulje. Siksi nuo "Ja varo jalanliikkuvia, erityisesti lapsia, ohitellessa. Sähkölaitteen ääni ei varoita samalla tavalla kuin teinin mopon pärinä." ovat ihan turhia kommentteja. Moni kuntopyöräilijä ajaa klv:llä paljon kovempaa ja vielä äänettömämmin. Toisekseen, ko. pyörän renkaat pitävät semmoista meteliä, että sen lähestymisen kuulevat kaikki :D

oem
01.07.2017, 17.23
^Kommentointiinhan ei tarvita kokemusta eikä tietoa, ennakkoluulo riittää.;)
Toivottavasti pysyy kunnossa tekniikaltaan jolloin "hyvä ostos" jos taas ei niin onpahan kokeiltu.
Onhan sillä takuu.

make1
04.07.2017, 20.04
Kokemuksia pyörästä.

Pyörään piti hakea polkimet, lukko ja jalka Biltemasta.
Hölmöä kun paketissa ei ollut polkimia mukana.
Eka ajoyrityksellä tietokone näytti vikakoodin 5 (jarruvika käynnistyksen tunnistus).
Sain korjattua vian säätämällä vasempaan jarrukahvaan menevää johtoa. (siinä on säätöruuvi.)
Painetta laitoin renkaisiin 1 bar joka on liikaa ainakin maastossa.
25 kilometrin lenkillä tuli huomioitua että avustuksen tunnistus voisi olla parempikin. Avustus tulee pienellä viiveellä ja jatkuu
vaikka lopettaa polkemisen. Voimaa avustuksella tuntuu olevan reilusti.
Sähköavustuksen taso (1-6) säätää mihin nopeuteen asti avustetaan eikä avustuksen voimaa.
Asetukset ECO, NORMAL ja POWER taas taitavat säätää avustuksen voimaa.
Kokonaisuutena ihan hyvältä vaikutti. Aika näyttää miten pyörä kestää käyttöä.
Jos pyörä kestää, niin sitten 999 € oli kohtuu hyvä hinta pyörästä.

Maake
05.07.2017, 20.40
Mää nautin kyllä tällä ajamisesta, on hupia on! Ensihuollossa käytin, pinnoja kiristeltiin ja vaihteita säädeltii nii taas mennään! Kaaduin tällä ja käsin suoristelin jarrulevyä ni sillä selvittiin.Uus näky olevan motonetissä 11.90€...
Tässä ois myös toinen video.
https://youtu.be/sK01M4hZfeY

make1
06.07.2017, 07.43
Mää nautin kyllä tällä ajamisesta, on hupia on!

Joo, kyllä tällä hupia saa. Varsinkin jos käyttää kasikaasua mikä vaatii lain mukaan vakuutuksen ottamisen. Mutta tässä on käsikaasu jo valmiina. Vaatii toki aktivoimisen mutta aktivointi on
helppo. Tarvitsee vain laittaa avustuksen arvoon 0. Käsikaasua käytettäessä avustus ei lopu nopeuteen 25 km/h. Vauhtia saa polkemalla ja kasikaasulla yhdessä aika mukavasti.

kyytimies
09.07.2017, 23.19
Sähköavustus on suoraa jatkumoa nykyajan hapatuksille jotka alkoi kun vellihousut halusi pyöriin vaihteet 53/11 välityksien tilalle ja rungot piti tehdä putkesta eikä tangosta ja kiekoista tehtiin pyöreä neliskanttisten sijaan. Sitte nää ruojat vielä haluu että on kivaa, ei hyvä, elämä on taistelua leuat kireenä ja kivaa saa olla vasta kirkkomaalla pötkötellessä. Hemmetti!

Maake
13.07.2017, 00.07
Nonii, nyt pyörästä meni jotai rikki ja polettaessa raskaammin lyö tyhjää kunnon rutinan kanssa, ei hypi ketju eikä ääni tule takaa vaan siitä keskiöstä, oisko se moottorin kytkevä juttu menny paskaksi, huomenna vien verkkokauppaan takuuhuoltoon.
Vähänkään kun antaa voimaa polkimille pyörii tyhjää kovan rutinan kera ja ääni kuuluu nimenomaan keskiöstä ja antautuu siitä. Saapa nähä.