PDA

Näytä tavallinen näkymä : Fillarilomareissun varusteet

marco1
30.06.2017, 11.51
Kesäloma alkaa jossain kohtaa, tuli kesää tai ei. Nyt olisi taas aika etsiä mitä huoltokampetta ja varaosaa sitä tarvitsee reissuun jotta ajo ei keskeydy turhaan. Toisaalta turhan romun raahaaminen on turhaa.
Omalle listalle autolomalla tulossa ainakin seuraavat huolletun pyörän lisäksi:
- vararenkaita 2kpl
- sisureita 2kpl (pitkäventtiiliset joskus tiukassa)
- jarrupaloja 2pr
- suojahanskoja, rättejä, muovipusseja
- Tubeless litkua, venttiili
- ketju
- ketjuöljyä + yleisspray esim TF2
- satulatolppa jossa satula valmiiksi säädettynä (Reverb pyörässä, huokaus)
- varaiskari (nykyinen huoltoa vailla)
- takavaihtaja
- klossit ruuveineen
- vaihdevaijeri
- flättipolkimet
- työkaluja: isompi kuusiokolosarja, torx

Repussa on joka tapauksessa monitoimityökalu, paikkoja, muutama tärkeä ruuvi, ketjun pikalinkki ja varakorvake.

Mitäs muilla kulkee mukana?

JackOja
30.06.2017, 12.01
Pumppua et maininnut, liekö liian itsestäänselvä?

Iskarin kiinnityspultit (kumpaankin päähän). Joskus oli helvetinmoinen homma moisen etsimisessä. Katkes Jyppyrää laskiessa.

marco1
30.06.2017, 12.18
Pumppu ja iskaripumppu (miniversiot) on repussa mutta täytyypä lisätä listaan oikea iskaripumppu. Jalkapumppua tuskin tulee otettua mukaan mutta schrader-adapteri vois olla mukana.

JackOja
30.06.2017, 13.20
Entäs varapinnoja tai varakiekot? :)

marco1
30.06.2017, 13.42
Joskus voisi olla varakiekot, tällä kertaa ei tarvitse. Jos on varapinnoja niin voi tarvita myös uudet teipit vanteeseen ja jotkut pinnat tarvitsee erikoisavaimen jota ei oo multitoolissa.

Warlord
30.06.2017, 17.33
Momenttiavain?

nure
30.06.2017, 21.15
Millaisen helkkarin lenkin teet? Ei pikku lenkeillä ulkorenkaida vaadi varalle... Yli puolet tuosta listasta voi tiputtaa pois sovinolla.

Jami2003
30.06.2017, 22.04
Tai paremminkin missä? Ollaan lähdössä parin viikon lomareissulle ja kolme pyörää tulossa mukaan ja tasan tarkkaan lähtee pumppu, pikku työkalut ja yksi sisuri mukaan. En ole menossa erämaahan niin kaiken muun saa kaupasta.

JackOja
30.06.2017, 22.15
No jos menee johonkin tukikohtaan Lappiin tjsp. tekemään päiväretkiä, etenkin rymistelemään, kaikkia noita tarvii. Ehkä.

Ei siellä kertakaikkiaan ole varaosia tai huoltopalveluja saatavissa.

nure
01.07.2017, 09.02
Ehkä menisi samalla vaivalla varapyörä... Itse samoilla linjolla Jamin kanssa...

marco1
01.07.2017, 09.05
Ööö. Menossa entiselle kotiseudulle Suomessa, tunnen paikallisia kauppiaita ja olen maastopyöräillyt n. 25vuotta. Kyseessä privaattireissu, ajot päiväretkiä maastossa.

Mitäpä luulette onko noita varaosia tarvittu aikaisemmin ja löytyykö kaikkia joka kylän puodista? :)
Varaosat autossa ja repussa ei toki ylimääräistä.

Blackborow
01.07.2017, 09.13
Millaisen helkkarin lenkin teet? Ei pikku lenkeillä ulkorenkaida vaadi varalle... Yli puolet tuosta listasta voi tiputtaa pois sovinolla.
Ei vissiin oikein auennut, että tuota tavaramäärää ei ole tarkoitus kuljettaa lenkillä mukana.

Se nyt on vähän silleen kun menee ulos vähänkään suuremmasta kaupungista niin eipä sieltä kaupasta välttämättä löydy edes kelvollista ulkorengasta maastopyörään.

Mä oon vähän vastaavalla reissulla ja mulla on kahdet kiekot messissä, työkalupakki, pumput jne. tai no on mulla itseasiassa kaksi pyörääkin mukana itselleni (fläsä/täpäri).