Näytä tavallinen näkymä : Maantiepyörää 1000-1500 euron hintaan
anttimut
27.06.2017, 12.29
Tällä hetkellä löytyy vajaa kymmenen vuotta vanha Trek 1.5 alumiinirunkoinen maantiepyörä. Nyt olisi tarkoitus hommata uusi pyörä. Budjetti olisi tuo 1000-1500 euroa, joten saako sillä hintaa Suomesta tai ulkomailta hiilikuiturunkoista pyörää? Ja saako budjetilla ajettavan pyörän? Lenkkien pituus olisi noin 50-100km.
Saa (https://www.xxl.fi/white-rr-lite-carbon-17-maantiepyora/p/1132122_1_style). Joku viskumpi osaa sanoa mikä on halvan ja kalliin kuiturungon ero. Osaava tarjoushaukka kalastaa syksyllä black friday tms. tarjouksista laadukkaammankin täyskuitupyörän ultegran osilla 1500€ hintaluokkaan.
TetedeCourse
27.06.2017, 13.07
https://www.canyon.com/fi/road/endurace/2016/endurace-cf-7-0.html
anttimut
27.06.2017, 13.27
Tuota XXL:n Whitea tullut katsottua, mutta tuossa mietityttää tuo kun on Sora osasarjalla. Vai onko tuossa miten suurta eroa esim. Shimanon 105 osasarjan välillä? Tuo White taisi olla vähän aikaa sitten 699 vai 799 euron hintaan? Sillä hintaahan tuo olisi varmasti hintaansa nähden hyvä peli.
Jos on lomamatkaa malagan suuntaan, niin makinon-bikes kauppaa kuituista focus cayoa 1200e 105 osilla ja 1400e ultegralla. Kampisarja ja jarrut noissa on kuitenkin halpaa kuraa. Postituksesta en osaa sanoa mitään.
https://www.makinonbikes.com/inicio/841-bicicleta-focus-cayo-ultegra-mix-22s-2017-blanco-celeste.html
kuovipolku
27.06.2017, 16.07
Mulla ei ole mitään käsitystä siitä minkälainen oli tasoltaan vajaan kymmenen vuoden takainen Trek 1.5, mutta tämäntyyppisissä kysymyksissä tulee aina ensimmäisenä mieleen vastakysymys: mikä siinä vanhassa on osien kulumisen lisäksi vikana?
Jos lähtökohta ei ole se että budjetti on nyt reilusti isompi ja että tarkoitus on ostaa selvästi parempi tai kokonaan erityyppinen pyörä, niin minusta voisi ainakin harkita mahdollisuutta vain tehdä tai teettä vanhalle pyörälle täysremontti.
Vai saako nykyään jostain 1000-1500 eurolla paremman uuden pyörän kuin samalla summalla uusiin osiin ja kenties kiekkoihinkin saman summan sijoittaen?
...tämäntyyppisissä kysymyksissä tulee aina ensimmäisenä mieleen vastakysymys: mikä siinä vanhassa on osien kulumisen lisäksi vikana?
Tämä minullakin heräsi. Jos vaihtaa munan munaan* mitä voittaa?
*ei ole oma sanonta vaan pöllitty helsinkiläiseltä maastopyöräkauppiaalta :o
Jos koko natsaa, niin tuolta löytyisi ja vielä samaa merkkiä kuin vanha http://www.mountainbikeshop.fi/maantiepyrt/2016-trek-monda-s-5-maantiepyr
anttimut
27.06.2017, 16.37
Tosiaan pyörä on tällainen Trekki:
http://archive.trekbikes.com/us/en/2010/trek/15#/us/en/2010/trek/15/details
Onkin näköjään 2010 mallia, mutta ostettu 2009 vuoden puolella. Pyörä on vakio osilla ja osia ei ole vaihdettu kuin rattaat joku aika sitten. Tuohon pitäisi tehdä täysi huolto. Onko tuota sitten järkevä käydä päivittämään isolla rahalla vai ostaa kokonaan uusi pyörä. Ja mitä tuosta kannattaisi päivittää jos siihen päätyisi?
Itse vahvasti harkitsisin tuota Canyonia mutta voishan sitä Malagaankin lähteä...
H. Moilanen
27.06.2017, 16.53
Tuota XXL:n Whitea tullut katsottua, mutta tuossa mietityttää tuo kun on Sora osasarjalla. Vai onko tuossa miten suurta eroa esim. Shimanon 105 osasarjan välillä?
Kyllähän tuolla Sorallakin ajelee. 105 toimii hieman jämäkämmin ja on 11-vaihteinen kun Sora on vain 10. Olikos se nyt niin, että vanha 105 10-vaihteinen on nykyinen Sora.
Mitä täyshuoltoa tuohon Trek 1.5:n pitäisi tehdä eli mikä ei toimi. Ebaystä saa ainakin joitain Tiagra 4500 osia
Tuo yllä linkattu Trek Emonda on kyllä halvan tuntuinen. Vaikka itselläni on Canyon ja sitä liputtaisin, mutta tuota Emondaa pääsee kokeilemaan
Yläfemma myy Merckxiä edullisesti, jos koko M vaan on sopiva: https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/301/715465/eddy-merckx-sallanches64-105-musta-medium
Yläfemma myy Merckxiä edullisesti, jos koko M vaan on sopiva: https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/301/715465/eddy-merckx-sallanches64-105-musta-medium
Edullinen hinta. Jos etsii leppoisaa maantiepyörää, niin tuohon kannattaa varmaankin tarttua. Stack/reach vastaa aika tarkkaan 54 koon trekin cycloa, reach tosin 5mm lyhyempi. Olisiko passeli noin 175cm kuskille?
Keskiäkäinen lohjalainen
27.06.2017, 18.49
Vai saako nykyään jostain 1000-1500 eurolla paremman uuden pyörän kuin samalla summalla uusiin osiin ja kenties kiekkoihinkin saman summan sijoittaen?
Moderni kuiturunko, esim. tuo mainittu Endurace CF, on aivan eri planeetalta kuin 10v vanha alumiinijyrä. Mukavuudessa ja keveydessä kehitys on ollut erityisen suurta.
kuovipolku
27.06.2017, 19.01
Moderni kuiturunko, esim. tuo mainittu Endurace CF, on aivan eri planeetalta kuin 10v vanha alumiinijyrä. Mukavuudessa ja keveydessä kehitys on ollut erityisen suurta.
Epäilemättä. Mä vain arvelin että vielä sillä tonniviidelläsadalla ei sellaista saa - tai jos saa, se moderni kuiturunko ei ehkä sittenkään vastaa yleistä käsitystä mukavuuden eikä keveyden suhteen. Mutta ilmeisesti olin väärässä sen suhteen miten alas esim. Canyon on tuon pyörän hinnan onnistunut painamaan (vaikka toimituskulut ym vievätkin pikkaisen yli budjetin ylärajan).
PS Ja toisaalta unohdin ajatella sitä että tuon Merckx Salanches64:n kaltaisia onnekkaita tarjouksia voi ns. kävellä vastaan kotimaassakin.
Keskiäkäinen lohjalainen
27.06.2017, 19.37
Epäilemättä. Mä vain arvelin että vielä sillä tonniviidelläsadalla ei sellaista saa - tai jos saa, se moderni kuiturunko ei ehkä sittenkään vastaa yleistä käsitystä mukavuuden eikä keveyden suhteen. Mutta ilmeisesti olin väärässä sen suhteen miten alas esim. Canyon on tuon pyörän hinnan onnistunut painamaan (vaikka toimituskulut ym vievätkin pikkaisen yli budjetin ylärajan).
Pari vuotta sitten tuo hinnat-alkaen malli taisi lähteä 1299:llä...
anttimut
27.06.2017, 22.33
Pyörän päivityksen yhtenä ajatuksena olisi juuri mukavuuden parantaminen lenkeillä. Hirmuinen jyrähän tuo alumiinirunkoinen trek on mikä minulla on. Täytyy tutkia noita Canyonin ja Merckxin pyöriä. M koko varmaankin menisi kun pituutta on 177 cm?
SamiMerilohi
27.06.2017, 23.11
Kyllähän tuolla Sorallakin ajelee. 105 toimii hieman jämäkämmin ja on 11-vaihteinen kun Sora on vain 10. Olikos se nyt niin, että vanha 105 10-vaihteinen on nykyinen Sora.
Sora on ysi ja Tiagra kymppi. Mulla toi uusi Sora on toiminut tosi hienosti. Vähän alle tonnilla ostaa tuon kuiturunkoisen Whiten tarjouksesta, ja siihen paremmat kiekot ja renkaat. Ainakin allekirjoittanut aloitteleva maantiepyöräilijä on ollut tähän settiin tosi tyytyväinen.
^Sitten onkin jo liki puolentoista tonnin pyörä...
Käytettynä on tarjolla alle 1500 € vuoden-pari vanhaa vähän ajettua hiilarirunkoista fillaria pilvin pimein. Saattaisi saada rahalle huimasti enemmän vastinetta kuin ostamalla uuden. Tuolla rahalla saa jo sähköistä Ultegraa ja muuta herkkua. Hetki kannattaa fillaritoria seurata niin osaa poimia sen järkevästi hinnoitellun helmen. Ja tinkiä saa ja pitääkin.
Edit:
Osasarjoissa ei mielellään mene alaspäin vaan uudessa vähintään sama tai parempi kuin vanhassa fillarissa jo ihan fiiliksen takia. Ja kannattaa miettiä, että mitä erilaista haluaa vanhaan pyörään verrattuna.
Käytettynä on tarjolla alle 1500 € vuoden-pari vanhaa vähän ajettua hiilarirunkoista fillaria pilvin pimein. Saattaisi saada rahalle huimasti enemmän vastinetta kuin ostamalla uuden. Tuolla rahalla saa jo sähköistä Ultegraa ja muuta herkkua. Hetki kannattaa fillaritoria seurata niin osaa poimia sen järkevästi hinnoitellun helmen. Ja tinkiä saa ja pitääkin.
Edit:
Osasarjoissa ei mielellään mene alaspäin vaan uudessa vähintään sama tai parempi kuin vanhassa fillarissa jo ihan fiiliksen takia. Ja kannattaa miettiä, että mitä erilaista haluaa vanhaan pyörään verrattuna.
Omasta mielestäni käytettyjen hinnat ovat taas aika pilvissä. Ylivuotisia uusia saa lähes aina halvemmalla. Pari kesää ajettuun saa vielä helpostikkin vaihtaa osia useamman satasen edestä.
^Käytettyjen myyjät usein suhtautuu myyntikohteeseen usein hieman tunneperäisesti ja pyynnöt sen mukaisia.
SamiMerilohi
28.06.2017, 17.31
^Sitten onkin jo liki puolentoista tonnin pyörä...
Yritin siis sanoa, että vähän alle tonnilla saa tuon hiilikuituisen Whiten JA ne kiekot ja renkaat. White on ollut jo muutaman kerran tarjouksessa 699 €.
kuovipolku
28.06.2017, 20.02
Käytettynä on tarjolla alle 1500 € vuoden-pari vanhaa vähän ajettua hiilarirunkoista fillaria pilvin pimein. Saattaisi saada rahalle huimasti enemmän vastinetta kuin ostamalla uuden. Tuolla rahalla saa jo sähköistä Ultegraa ja muuta herkkua. Hetki kannattaa fillaritoria seurata niin osaa poimia sen järkevästi hinnoitellun helmen. Ja tinkiä saa ja pitääkin.
"Tarjolla" tarkoittaa minusta myynti-ilmoituksessa esitettyä hintapyyntöä. "Pilvin pimein" tarkoittaa minusta runsaslukuista määrää. Ainuttakaan sähköistä Ultegraa, en edes vanhaa kymppisarjaa, ole nähnyt myynnissä alle 1500€ hintaan eikä kyseltäessä ole ollut havaittavissa suurempaa valmiutta laskea hintaa.
Tinkiminen voi vallan hyvin kannattaa, myyjät voivat olla kokeilumielessä liikkeellä hintapyyntöjensä kanssa tai tietäen ostajien innon tinkiä ovat laittaneet hintapyyntöönsä riittävästi tingittävää. En rupea väittämään kauhean ponnekkaasti vastaan, mutta...
anttimut
28.06.2017, 21.26
Käytettykin pyörä on vaihtoehto, jos jolta kulta löytyy sopuhintainen hiilikuiturunkoinen pyörä niin voi pistää yv:tä.
Käytettykin pyörä on vaihtoehto, jos jolta kulta löytyy sopuhintainen hiilikuiturunkoinen pyörä niin voi pistää yv:tä.
Niin, onko se halpa "hiilikuiturunko" (jonka koostumuksesta suurin osa on hartsia, eikä kuitua), yhtään parempi kuin alumiininen objektiivisin mittarein mitattuna. Subjektiivisia (fiilis, musta tuntuu, kaveritkin kehuu) toki aina löytyy.
anttimut
29.06.2017, 10.22
Niin, onko se halpa "hiilikuiturunko" (jonka koostumuksesta suurin osa on hartsia, eikä kuitua), yhtään parempi kuin alumiininen objektiivisin mittarein mitattuna. Subjektiivisia (fiilis, musta tuntuu, kaveritkin kehuu) toki aina löytyy.
No luulisi jo 1000-1500 eurolla saavan kohtuullisen käytetyn hiilikuiturunkoisen pyörän, joka ei ole se kaikista halvin. Ja varmaankin tuo yllä mainittu Eddy Merckxin pyöräkin peittoaa tuon minun vajaa kymmenen vuotta vanhan alumiinirunkoisen pyörän ajettavuudella ja mukavuudella. Uskoisin ainakin.
Ennen Canyon Endurace CF 9:ä minulla oli alurunkoinen Nishiki Cyclocross, johon laitoin kesällä maantiekumit. Ero Enduracen ja Nishikin välillä oli valtava. Tai ei noita toki voi verratakaan.
Merckxin ja Enduracen geometria on monin osin sama, eli jos koeajat Merckx:n, niin voit päätellä paremmin Canyonin koon. Kummassakin M-koko on muuten lähellä toisiaan, mutta Merckx:n Stack on sentin alempi ja aavistuksen muutenkin pienempi. Canyonissa saattaa vaihtoehtona olla myös S, riippuen toki mm. Inseam-mitasta
Testejä lienet jo lukenutkin
http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/review-canyon-endurace-cf-9-0-pro-15-49269/
http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/merckx-sallanches-64-review-50705/
http://road.cc/content/review/140424-canyon-endurace-cf-80-road-bike
http://road.cc/content/review/209201-eddy-merckx-sallanches-64
Enduracessa muuten Geometria eroaa Al-, vanne- ja levyjarrumallien vällillä
Käytetyn kanssa kannattaa toki olla tarkka. Kehitys kehittyy ja myös osat kuluu
anttimut
29.06.2017, 13.47
Kyllä taitaa valinta pikku hiljaa kallistua tuohon Eddy Merckxin pyörään. Eiköhän tuossa ole pyörää tuolle hintaa.
Kyllä taitaa valinta pikku hiljaa kallistua tuohon Eddy Merckxin pyörään...
Nyt vielä kipin kapin asioimaan ennenkuin joku toinen ehtii napata sen.
Merckxiä taitaa olla vain 1 M-koko jäljellä
Keskiäkäinen lohjalainen
30.06.2017, 15.05
Pari vuotta sitten tuo hinnat-alkaen malli taisi lähteä 1299:llä...
... ja nyt taas lähtee samalla hinnalla !!! Aivan käsittämättömän kova tarjous.
https://www.canyon.com/fi/road/endurace/2016/endurace-cf-7-0.html
Hyvä lukija: jos olet ikinä haaveillut aloittavasi maantiepyöräilyä, niin nyt sitten painamaan ostonappia tämän nimenomaisen yksilön kohdalla vähän kiireesti. Tällä vehkeellä hahmottuu todella nopeasti, mistä lajissa on oikeasti kyse.
anttimut
30.06.2017, 15.53
En ole vielä tehnyt tilausta niin kumpi näistä olisi oikeasti parempi tuo Eddy Merckxin yllä mainittu pyörä vai tuo Canyonin Endurace CF 7? Hinnat ovat samat.
Merckx on painavampi. Pyöräilysivustoilla, jotka ovat molemmat testanneet ovat antaneet paremmat pisteet Canyonille. Mutta Merckx:ä voi testata suomessa. Toki samalla voi päätellä sopivan Canyonin mitoituksen. Canyonia joutuu toki hieman odottamaan. Varmaan kumpikin on vanhaa parempi
Jos on ajanut jo paljon maantietä, niin kannattaa myös miettiä, onko Endurace geometria oikea itselle. Noissa pyörissä on oikeasti korkea emäputki, eli ajoasento jää riittävän isolla rungolla aika korkeaksi. Canyoni on tosin niin halpa, ettei tuossa menetä mitään. Fillaritorillahan tuosta pyydetään ainakin samanverran käytettynäkin.
anttimut
30.06.2017, 16.28
Canyonin pyörässä varmaan riittäisi S koko kun pituutta on 177 cm. Tuota kokoa Canyonin taulukko tarjoaa.
JohannesP
30.06.2017, 17.43
En missään nimessä itse ostaisi tonnilla tuota hiilarirunkoista Whiteä Soralla. Kaikenlisäksi tuo on aivan älyttömän painava osittain osasarjan ja kiekkojenkin puolesta ja vaikea sulattaa 9-speed halppis osasarjaa kuiturungossa. Esimerkiksi ne Whiten halvimmat alumiinirunkoiset (myyty alle 700€) painaa lähelle tuon verran 11-speed 105/ultegralla. Lisäksi kun kuitenkin ajat suhkot pitkiä lenkkejä (50-100km) niin onko Sora riittävä jos vertaa kuinka pienellä lisäpanostuksella olisi saanut 105 mikä toimii jo huomattasti sulavammin. En tiedä missä nuo Whitet kootaan valmiiksi, mutta se tuli puolison pyörässä selväksi ettei sen koonnut ainakaan ymmärtänyt mitään. Vaikka tanko max korkeudella silti vaijerinkuorissa 10cm ylimääräistä mikä aiheutti ylimääräistä kitkaa ja jarrut eivät toimineet, vaihteet huonosti säädetty ja viimeisin yllätys oli kun tankoteipin alta löytyi tangon mitalta samanlaista kangasteippiä mitä apteekeista saa haavansidontaan.
Keskiäkäinen lohjalaisen Canyonin ylistysviestit kannattaa lukea jonkinlainen filtteri päällä ettei pelkästään sen perusteella kannata tehdä ostospäätöksiä. Tullut hyvin selväksi täällä millä pyörällä itse ajelee ja mikä on se ainut ja oikea pyörämerkki. Onhan Canyonilla ihan hyvä hinta-laatu vieläkin, mutta viimesen parin vuoden aikana ovat nostaneet reippaasti hintoja. Pienellä alennuksella saa montaa muutakin pyörää samoilla ominaisuuksilla.
Max pari vuotta käytettyjä pyöriäkin on hyvin tarjolla ja löytyy niitäkin myyjiä vielä paljon jotka ymmärtävät myyvänsä käytettyä tavaraa. Tosin jos ei ole paljoa kokemusta pyöristä niin myyjältäkin kun kyselee jonkin verran yksityiskohtasempia asioita itse pyörään tai sopivuudesta saa hyvän kuvan tietääkö myyjäkään sen enempää. Jos myyjä ei ymmärrä mitään muuta kun hinnan niin riski ostaa sika säkissä kasvaa roimasti.
Jos ei ole aivan hengenhätä saada uutta pyörää niin loppukesästähän alkaa saamaan hyvällä tarjouksella pyöriä. Pitäisin alumiinirungotkin listalla vaikka niitä paljon hyljeksitäänkin kuitu- ja teräsrunkojen rinnalla. Kuituhaarukkahan löytyy kuitenkin jo melkein kaikista maantiepyöristä ja rengasvalinnoilla suurin merkitys tärinänvaimentamiseen. Hyvä alumiinirunkokin voi olla mukavampi ja kevyempi kuin halpa kuiturunko.
Esimerkkinä alumiinirunkoisista:
https://www.canyon.com/fi/road/ultimate/2017/ultimate-al-slx-9-0.html
(https://www.canyon.com/fi/road/ultimate/2017/ultimate-al-slx-9-0.html)https://www.rosebikes.fi/bike/rose-pro-sl-3000-bike-now/aid:821258
https://www.rosebikes.fi/bike/rose-pro-sl-4400-bike-now/aid:2658016
(https://www.rosebikes.fi/bike/rose-pro-sl-4400-bike-now/aid:2658016)
Nythän tuolla Canyonilla on hyviä TdF tarjouksia
Onhan Canyonilla ihan hyvä hinta-laatu vieläkin, mutta viimesen parin vuoden aikana ovat nostaneet reippaasti hintoja. Pienellä alennuksella saa montaa muutakin pyörää samoilla ominaisuuksilla.
Näillä alennuksilla on palattu 3 vuoden takaisiin hintoihin. Ostin 2014 ennakkotilaajana Canyon Endurace 9 CF:n hintaan 1899 €. Tuon jälkeen tuon mallin hinta on noussut aina 2200 € asti. Nyt sama malli on tarjouksessa 1899 € sillä erolla, että siinä on paremmat vanteet ja paino on 7.0 kg kun omassani on 7.3 kg.
Eli kyllä nyt myydään Canyonia aika halvalla
Canyonin pyörässä varmaan riittäisi S koko kun pituutta on 177 cm. Tuota kokoa Canyonin taulukko tarjoaa.
Itse koeajaisin pyöriä, joissa on saman kaltainen geometria niin, että saa käsityksen oikeasta koosta. Minä olen 179 ja Inseam 85.5 cm. Minulla on Endurace M-koko. Droppia satulan ja tangon välillä on 7 cm ja vielä on 0.5 cm Spaceri jäljellä. Ja Acros the Calmpin saa käsittääkseni pois ja se laskee tarvittaessa droppia lisää. Koko on minulle juuri sopiva, mutta jos mittasi ovat muutaman sentin pienemmät, voi S-koko olla ok. Siinä Droppia voi tulla enemmän ja satula voi olla aika takana. Tolpan Setback on tuossa 25 mm. Stemmi ehkä vakiota pidempi ?
Ketjussa "Canyon maantiepyörä" on kyselty eri kokoisille sopivia mittoja ja sieltä voi saada vinkkejä oikean koon valintaan
JohannesP
30.06.2017, 18.37
https://www.rosebikes.fi/bike/rose-pro-wrs-200/aid:2673046#0-GKqBz-GKqC0-GKqC1-GKqC3-GKqC4-GKqC5-GKqC7-GJgBA-GKqC9-GKqCA-GJgBF-GJgBB-GJgBD-GJgBC-GJgBE-GKqCG-GKqCH-GKqCI-GXq33-H3L11-H3L12
Siinä olisi Roselta jokin ylivuotinen poistomalli mitä olisi M-kokoa varastossa. Taitaa olla kuiturunko ja miesten malli? Googlella löyty vähän tietoa, mutta eipä olisi hinnalla pilattu.
Stack jaa reach mittoihin kannattaa tosiaan perehtyä, jos haluaa pidempi ikäisen pyörän maantielle.
Minulla on nyt lomalla vuokrattuna endurance geon BH Quartz, joka oli otettava pykälää liian pieni, jotta sai edes 9cm droppia. Takapuoli puutuu, koska painoa ei saa eteen ja alas.
Mika_koo
30.06.2017, 20.10
https://www.rosebikes.fi/bike/rose-pro-wrs-200/aid:2673046#0-GKqBz-GKqC0-GKqC1-GKqC3-GKqC4-GKqC5-GKqC7-GJgBA-GKqC9-GKqCA-GJgBF-GJgBB-GJgBD-GJgBC-GJgBE-GKqCG-GKqCH-GKqCI-GXq33-H3L11-H3L12
Siinä olisi Roselta jokin ylivuotinen poistomalli mitä olisi M-kokoa varastossa. Taitaa olla kuiturunko ja miesten malli? Googlella löyty vähän tietoa, mutta eipä olisi hinnalla pilattu.
Käsitykseni on että Rosen pyörät ovat laadukkaita valmisteita joten jos muuten natsaa niin tilausnappi pohjaan vain.
Sent from my iPhone using Tapatalk
anttimut
30.06.2017, 21.07
Nythän näitä tarjokkaita olisi monen monta niin iskee valinnan vaikeus. Osasarjathan noissa kaikissa on suunnilleen samat, niin mikä lie olisi järkevin valinta? Rose kyllä houkuttaisi jo hinnan puolesta.
JohannesP
30.06.2017, 21.09
360 kuvaa kun kattoo niin taitaa sittenkin olla alurunko (olisi kuitenkin ollut hyvä kauppa siitä huolimatta ja harvinaisen hieno alurunko), mutta suurin ongelma on et tuo näyttäisi olevan naisten malli vaikka nimessä ei lue muiden pyörien tapaan lady... Tosin mikä sitä estää ajamasta naisille speksatulla rungolla jos muuten geometriataulukko näyttää oikealta? Se ei tosin näy edes sivuilla joten tarvisi kysyä aspasta neuvoa. Runko ei näytä kuvassa ainakaan kovin matalalta ja stemmillä saa tarvittaessa helposti pari senttiä lisää pituutta ohjaamoon.
Tangon lisätiedoissa:
WPS Women Performance System:
anttimut
30.06.2017, 21.32
Naisten mallihan tuo Rose näyttää olevan. Sattui silmään, että myös Planet X:llä on alennusmyynnit. Onko nuo Planet X:n pyörät minkälaisia tekeleitä? Esim. ultegran osilla saisi alla olevan pyörän 1200 euron hintaan:
http://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXSLPULT6800/planet-x-pro-carbon-shimano-ultegra-6800-road-bike
JohannesP
30.06.2017, 22.07
Sanoisin et siinä on aika paljon pyörää rahalle ja harkitsisin tällä budjetilla vakavissani. Runko perus hiilikuitua, mutta kovin paljoa tähän hintaan ei voi odottaakaan.Erityisesti antaisin plussaa täydestä Ultegrasta. Parempaa osasarjaa tavallinen harrastaja ei Shimanolta tarvitse.
Kiekot eivät ole halvimmasta päästä vaikka mitään kevyintä sarjaa ei ole (1820g), mutta "ensiasennuskiekoiksi" kuitenkin paremmat kuin suurimmassa osassa pyöriä. Näyttävät ainakin hyvältä, mutta todennäköisesti jarrupinnasta lähtee väri ja se voi käydä aika nopeastikkin.
Planet X on ollu markkinoilla pitkään ja Suomessakin näkyy paljon niiden On One teräsrunkoja. Omasta mielestä vähän sellainen hajuton ja mauton valmistaja, mutta tuohon rahaan harkitsemisen arvoinen. Liiketoiminta taitaa perustua pitkälti siihen et brändätään openmould kamaa omiin mikä on ihan hyväkin asia et saadaan pidettyä hinnat alhaalla. Itse en ole ainakaan ikinä lukenut juttua rikkinäisistä Planet X rungoista et vissiin ihan ok kamaa.
edit: Jos äärimmäistä keveyttä haluat niin silloin kannattaa valita tuo matt black jos se nyt on tuo paljas kuiturunko. Valkoista maalia tarvitsee laittaa eniten runkoon joten se lisää helposti 200g painoa. Lime näyttää tosin kans kivalta.
Käsittääkseni testien mukaan 105 ja Ultegra toimivat yhtä hyvin, mutta Ultegrassa koko sarja on muutama sata grammaa kevyempi. Mielestäni paras ja testeissäkin menestynein valinta olisi Canyon, jos löytää sopivan koon. Itse ottaisin varmasti hyvän rungon vajaa kiloa kevyemmässä pyörässä 105 sarjalla, kuin Ultegralla ja raskaamman rungolla, josta ei saa niin paljon tietoa.
Itselläni on 12 000 km takana Enduracella CF 9:llä ja seuraavakin pyörä on varmasti Canyon.
Sitä paitsi, Tour De France:ä on mukava seurata, kun saman merkkisellä pyörällä ajaa 2 kovan luokan tiimiä :) Tämä vuonna Valverde voittaa
Mainitsin yllä väärin dropista. Näemmä omassa M-koossa 179 cm/86 cm kokoiselle Droppia satulasta tankoon on 7.5 cm ja 1 cm spaceria jäljellä. Acros the Calmpin poistaminen kai lisää droppia 1 cm, joten 9-10 cm droppiin pääsee halutessaan tuolla M-koolla minun mitoilla. Ja toki Stemmin kulmalla voi droppia säätää melkein miksi vain. Enduracen Stack on vain 11 mm korkeampi kuin Ultimate CF:n
Kyllä se ultegra toimii napakammin ja tarkemmin muutaman tonnin jälkeen. Uutena noissa ei paljoa eroa ole. Mutta tietenkin niin, että ensin mieluinen ja laadukas runko ja sen jälkeen 105/ultegra.
JohannesP
30.06.2017, 22.46
Endurance on huono malli jos ei halua pystyä asentoa. Alumiini ultimate 1500€ jää ainoaksi vaihtoehdoksi. Niinkuin aikaisemmin totesin niin ei sekään huono ole.
Kuitenkin 1200€ täydestä ultegrasta ja ok kiekoista ei kuitenkaan ole paha hinta vaikka olisi halpa kuiturunko. 300€ erotuksella tuosta tekee alle 7kg pyörän.
Endurance on hyvä vaihtoehto, mutta se kun ei sovi kaikille geometrian puolesta. Riippuu täysin mitä kuski haluaa.
Kuntoilija
30.06.2017, 22.47
Juu itsekkin ajan ristiin usein 6800 ja 5800 sarjoja ja kyllä kokonaisvaltainen paremmuus, kuten kuuluukin menee Ultegralle. Voisin kyllä hyvin ajaa pelkästää 105 sarjalla.
Keskiäkäinen lohjalainen
30.06.2017, 23.06
Naisten mallihan tuo Rose näyttää olevan. Sattui silmään, että myös Planet X:llä on alennusmyynnit. Onko nuo Planet X:n pyörät minkälaisia tekeleitä? Esim. ultegran osilla saisi alla olevan pyörän 1200 euron hintaan:
http://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXSLPULT6800/planet-x-pro-carbon-shimano-ultegra-6800-road-bike
Runko on eri vuosikymmeneltä kuin Canyon. Mukava, mutta huterahko. Mulla on ollut tuollainen.
Endurance on huono malli jos ei halua pystyä asentoa. Alumiini ultimate 1500€ jää ainoaksi vaihtoehdoksi. Niinkuin aikaisemmin totesin niin ei sekään huono ole.
Kuitenkin 1200€ täydestä ultegrasta ja ok kiekoista ei kuitenkaan ole paha hinta vaikka olisi halpa kuiturunko. 300€ erotuksella tuosta tekee alle 7kg pyörän.
Endurance on hyvä vaihtoehto, mutta se kun ei sovi kaikille geometrian puolesta. Riippuu täysin mitä kuski haluaa.
CF SL ja SLX mallien Geometria eroaa toisistaan. SLX on SL:ää pidempi ja matalampi. Ultimate AL SLX Stack on Endurace CF:ää vain 4 mm matalampi. Ultimate AL:n Reach on 13 mm pidempi, samoin kuin vaakaputki. Istuinputken kulma on sama (eli penkin paikka on sama), joten Ultimate AL SLX:n ja Endurace SF:n ero on lähinnä 13 mm Reach, jonka voi kompensoida stemmillä.
Niin tai näin, niin ketjun aloittajan kannattaa tosiaan selvittää millaisen ajoasennon ja geometria haluaa ennen tilausta. Nykyinen pyörä säätöinen on yksi vertailukohta.
Tuo AL Ultimate SLX maksaa saman kuin Ultimate CF SL 7. Noissakin eri geometria
JohannesP
01.07.2017, 01.29
Pakko myöntää et nyt meni itselläni Canyonit sekasin. Ajattelinkin et olipa kaventunut Ultimaten mallisto kun halvin 2399€, mutta olipa siitä vielä tosiaan tuo CF SL mallisto. Kännykällä kun selaili niin ei tullut kiinnitettyä huomiota et nuo ensimmäiset oli vain disc mallistoa.
Canyonin malleista Ultegra pyörät ovat kaikista järkevin valinta, koska myyvät vanhempaa mallistoa pois tarjouksella. Esim jos vertaa Ultimate CF SL 7.0 ja 9.0 nykyistä 200€ hintaeroa niin ei ole mitään järkeä jättää maksamatta tuota erotusta. Pieni rahasumma siihen nähden et 105 päivittyy Ultegraan ja Mavic aksiumit ksyrium eliteihin. Samalla 600g painoa pois, euro/gramma suhdekkin menee heittämällä rikki. ;)
Ultimate AL SLX ja Ultimate CF SL 9.0 välillä hintaeroa myöskin ainoastaan 200€, joten siinäkään ei ole epäselvää kannattaako 200€ säästää.
Itse maksaisin erotuksen 105 -> Ultegraan vaikkakin se toimii myös ihan hyvin. Omasta mielestä noissa on tuntumassa kuitenkin pientä eroa ja varsinkin jos ajansaatossa eron huomaa selkeämmin. Painoeroakin 200g. Sanoisin et taas sellaisia pieniä summia joka voi alkaa lähinnä kaduttamaan jälkeenpäin jos harrastus nappaa entistä enemmän.
Testasin tuota Planet X tarjousta ja näyttäisi et tuo 1499€ on jo se alennettu hinta. Vaikka laitto koodia niin hinta pysyi samana vaikka esim renkaissa antoi -20% ostoskorissa. Tämän pohjalta Planet X:n voi unohtaa suosiolla, ei ole 1500€ arvoinen...
Ultimate CF SL 9.0 1799 hinnalla on jo todella halpa, joskin ylittää selvästi kysyjän budjetin. Paino 7.0 kg, hyvä kiekot
JohannesP
01.07.2017, 01.50
Muokkasin omaa viestiä. Huomasin et tuo Planet X:n 1499€ on jo alennettu hinta.
Ultimate CF SL 9.0 olisi hyvä paketti kaikinpuolin, mutta ylitää tosiaan budjetin. 1500€ on hankala hinta siinä mielessä kuiturunkoisen kanssa ilman erityisen kovia tarjouksia, koska joutuu tinkimään jostakin.
Heitän villin kortin. Cinelli Saetta Radical Ultegra 1499€. Ei jaksa tutkia enempää, mutta vanha valmistaja ja tuskin tulee toista vastaan ihan heti. Tinkaamalla saa varmaan hitusen hintaa vielä alaspäin tai kiekkoja paremmaksi. Saldenilla on paljon ylivuotisia pyöriä kaupan.
https://www.salden.nl/nl/fietsen-en-frames/race/racefietsen/cinelli-saetta-radical-ultegra.html
anttimut
01.07.2017, 01.59
Tuo 1500 euroa alkaa olemaan budjetin yläpää. Hakusessa olisi siis hieman korkeampi ajoasento jolla voi ajaa pitempää lenkkiä suht leppoisasti. Itsellä kyllä tuo Planet X:n alennus kyllä toimii, mutta se taitaa olla ajoasennoltaan matalampi kuin Canyonin. Onko tuossa Endurace CF 7.0:n ja 8.0:n erot 200 euron arvoiset?
Tosiaan pyörä on tällainen Trekki:
http://archive.trekbikes.com/us/en/2010/trek/15#/us/en/2010/trek/15/details
Onkin näköjään 2010 mallia, mutta ostettu 2009 vuoden puolella. Pyörä on vakio osilla ja osia ei ole vaihdettu kuin rattaat joku aika sitten. Tuohon pitäisi tehdä täysi huolto. Onko tuota sitten järkevä käydä päivittämään isolla rahalla vai ostaa kokonaan uusi pyörä. Ja mitä tuosta kannattaisi päivittää jos siihen päätyisi?
Päivitä entistä ja ota jatkoaika uuden hankintaan.
Tuosta uudet kiekot, käyvät sitten uuteenkin pyörään, esim. Ultegra 6800 n. 350 e alkaen ja siitä ylöspäin kalliimpia oman tahdon mukaan. Uudet renkaat 25 mm, kuluneet osat uusiksi, jotain pientä vaikkapa vaijerit ja uudet tankoteipit. Ei tuo Trekin runko mikään jyrä ole. Tonni viisataa pitäis kertoa kahdella-kolmella että eron sokkona huomaa.
www.bike-discount.de/en/road-bike-wheels/l-24
Tuo 1500 euroa alkaa olemaan budjetin yläpää. Hakusessa olisi siis hieman korkeampi ajoasento jolla voi ajaa pitempää lenkkiä suht leppoisasti. Itsellä kyllä tuo Planet X:n alennus kyllä toimii, mutta se taitaa olla ajoasennoltaan matalampi kuin Canyonin. Onko tuossa Endurace CF 7.0:n ja 8.0:n erot 200 euron arvoiset?
Tämän vanhemman endurance cf:n geometria vastaa S-koossa aika tarkkaan 54 trekkiä. Eli valkkaat noista mieleisen ja tilaukseen vaan.
7 vs 8 eroina taitaa olla hivenen paremmat kiekot ja satula. Itse ottaisin seiskan ja kunnon kiekot myöhemmin.
kuovipolku
01.07.2017, 09.48
Heitän villin kortin. Cinelli Saetta Radical Ultegra 1499€. Ei jaksa tutkia enempää, mutta vanha valmistaja ja tuskin tulee toista vastaan ihan heti. Tinkaamalla saa varmaan hitusen hintaa vielä alaspäin tai kiekkoja paremmaksi. Saldenilla on paljon ylivuotisia pyöriä kaupan.
https://www.salden.nl/nl/fietsen-en-frames/race/racefietsen/cinelli-saetta-radical-ultegra.html
Ulkonäkökilpailun ylivoimainen voittaja, hieno italialainen merkki ja vähän harvinaisempi otus näillä main, kuten totesit. Parantamisen varaa jäisi oikeastaan vain kiekkoihin, mutta kyllä noillakin ilokseen ajaisi.
Tosin olen edelleen sillä kannalla että kannattaa antaa vanhalle (muttei kuitenkaan niin kamalan vanhalle) pyörälle vielä mahdollisuus, eli "Korjataan korjattavat, vaihdetaan vaihdettavat ja laitetaan uudet hyvät kiekot, kiitos!" ja maksetaan iloisesti ja hyvällä mielellä se minkä se maksaa. Eivät käytettyjen ostajat kuitenkaan siitä Trekistä maksa sen käyttöarvoa vastaavaa hintaa - ja jos sitä ei myy, sitä joutuu säilyttämään jossain turhan panttina tilaa viemässä tai jos pitää sitä kakkospyöränä, koituu siitäkin lisäkustannuksia.
Ei saa käyttöarvoa vastaavaa hintaa pian kymmenvuotiaasta, ei edes vaihdossa uuteen kaupassa. Ei tämän tietenkään vielä pidä antaa ratkaista uuden hankintaa, tätä ketjuakin seuranneena antaisin tukeni niille harvoille, jotka ovat olleet päivityksen kannalla, hyvän kaverin tuosta ko. pyörästä saa kohtuullisella päivityksellä. Noita oli erittäin hyvin myös koon puolesta, rungon koon pitää olla sopiva päivitysvaihtoehtoon.
Tuo 1500 euroa alkaa olemaan budjetin yläpää. Hakusessa olisi siis hieman korkeampi ajoasento jolla voi ajaa pitempää lenkkiä suht leppoisasti. Itsellä kyllä tuo Planet X:n alennus kyllä toimii, mutta se taitaa olla ajoasennoltaan matalampi kuin Canyonin. Onko tuossa Endurace CF 7.0:n ja 8.0:n erot 200 euron arvoiset?
Jos leppoisaa kyytiä haluaa, niin kannattaa huomioida, että runkoon sopii vähintään 25 mm leveät renkaat. Ehdotettuun Canyon Enduraceen ne sopivat. Rungoltaankin lienee mukavin kaikista muista ehdotetuista.
Ei tuo Trekin runko mikään jyrä ole. Tonni viisataa pitäis kertoa kahdella-kolmella että eron sokkona huomaa.
Tämähän se on syy miksi itsekin ajelen 10 vuotta vanhalla alumiinirunkoisella, vaikka Yleisen Foorumitotuuden mukaan hiilikuituinen on niiin paljon nopeampi ja niiin paljon mukavampi. Halvahkoon kuiturunkoon vaihtamalla ei välttämättä edes pyörän paino radikaalisti kevenisi (nyt polkimet ja pullotelineet mukaan lukien 8,32 kg), joten rahalla saisi lähinnä fiilistä ja crediittejä kanssapolkijoilta (varsinkin jos ostaisi jonkun brandin, jota ei ihan joka kuukausikaan tule maantiellä vastaan). Kuinka paljon noille asioille antaa arvoa, on sitten jokaisen omaa pohdintaa, enkä kiistä etteikö niillä olisi merkitystä.
Keskiäkäinen lohjalainen
01.07.2017, 11.31
Tämän vanhemman endurance cf:n geometria vastaa S-koossa aika tarkkaan 54 trekkiä. Eli valkkaat noista mieleisen ja tilaukseen vaan.
7 vs 8 eroina taitaa olla hivenen paremmat kiekot ja satula. Itse ottaisin seiskan ja kunnon kiekot myöhemmin.
Kasissa näyttää olevan joustava VCLS-satulatolppa. Itse olen mieltynyt siihen suuresti. Tolppa on mukavuuteen vaikuttavista tekijöistä ehkä merkittävin. Kun vielä kiekot ovat pykälää paremmat, lisähinta on hyvin perusteltu. Satula voi mennä vaihtoon joka tapauksessa.
Keskiäkäinen lohjalainen
01.07.2017, 11.42
Päivitä entistä ja ota jatkoaika uuden hankintaan.
Tuosta uudet kiekot, käyvät sitten uuteenkin pyörään, esim. Ultegra 6800 n. 350 e alkaen ja siitä ylöspäin kalliimpia oman tahdon mukaan. Uudet renkaat 25 mm, kuluneet osat uusiksi, jotain pientä vaikkapa vaijerit ja uudet tankoteipit. Ei tuo Trekin runko mikään jyrä ole. Tonni viisataa pitäis kertoa kahdella-kolmella että eron sokkona huomaa.
Jaa... 1299 euron ja 2999 euron Enduracessa on täsmälleen sama runko ja hyvin lähelle samaa designia käytetään myös huomattavasti kalliimmissa SLX-versioissa. Nykyaikainen hiilarirunko, jollainen siis halvimmillaan tulee jo 1300 euron fillarissa, on aivan eri planeetalta (ei X) kuin 10 vuotta vanha alumiinirunko. Eron huomaa varmasti sokkona. Jos muuta väität, et ole kokeillut.
Hyvä kolmoisohennetu runko kutua keulassa ja satulatolpassa kelpo kiekot omasssni, kisakuskeille en sano mitään, huutakoon valmentaja heille.
PS Palataanpa vielä astialle, ajoin tuossa Spessun Roubaiksin, jotain alle neljä tonnia hintalapussa, kunnon koeajon ja totesin, kova on kuten hyvän rungon pitääkin. Nuo rungon pehmeyspuheet taitaa mennä tuonne mystiikan puolelle. Keulassa ja satulatolpassa toimii kuitu hyvin. Lehtemme koeajoissa on nuo alurunkoiset menestyneet ihan hyvin, muistelen. Tämä ei ole sitten kuiturugon vähättelyä.
Onko tuossa Endurace CF 7.0:n ja 8.0:n erot 200 euron arvoiset?
8.0:ssa on paremmat kiekot sekä satulatolppa, joka 8.0:ssa VCLS 2.0. Se joustaa paremmin http://www.bikeradar.com/road/gear/category/components/seat-post-seat-pin/product/review-canyon-vcls-post-2-0-13-47384/
Kyseessä on itse asiassa Ergon Cf3 tolppa https://www.bike24.com/p275738.html
Tuo on aika mukava. 200 € tuosta tolpasta ja paremmista kiekoista ei ole paljon, mutta toisaalta mihin tuon rajan vetää
Noilla 7.0 ja 8.0 on painoa saman verran.
Noihin mahtuu 25 renkaat jotka ovat vakiona sekä monet 28 renkaat, kuten Gatorskin (käytän huonommilla alustoilla), jonka todellinen leveys on 29 mm. Takana olen käyttänyt myös 28 mm Gontinental GP 4000 rengasta, joka levenee 31 mm:n, mutta tuo hinkkaa Ultegran jarrusatulaan, joten tuolloin olen vaihtanut taakse SRAM Apex jarrusatulan (n. 20 €). Tuo 105:n jarrusatula on Ultergaa tilavampi, joten siihen saattaa myös yli 30 mm paisuvat renkaat mennä
28 renkaan vierintävastus on parempi kuin 25:n mutta ilmavastus suurempi. Mutta kun 28 on takana ja edessä 25 ei 28 leveys vaikuta niin paljoa ilmavastukseen. Tuo setuppi yhdistettynä mukavaan CF runkoon ja mahdollisesti VCLS 2.0 tolppaan niin ei juuri tärinät tunnu
anttimut, jos tilaisit CF 8.0n S-koossa niin kannattaa huomioida VCLS 2.0 tolpan Setback on aika pieni mutta tilatessa voi valita isomman Setbackin
7.0ssa Setback onkin 25 mm
8.0:ssa on paremmat kiekot sekä satulatolppa, joka 8.0:ssa VCLS 2.0. Se joustaa paremmin http://www.bikeradar.com/road/gear/category/components/seat-post-seat-pin/product/review-canyon-vcls-post-2-0-13-47384/
Kyseessä on itse asiassa Ergon Cf3 tolppa https://www.bike24.com/p275738.html
Tuo on aika mukava. 200 € tuosta tolpasta ja paremmista kiekoista ei ole paljon, mutta toisaalta mihin tuon rajan vetää
Noilla 7.0 ja 8.0 on painoa saman verran.
Noihin mahtuu 25 renkaat jotka ovat vakiona sekä monet 28 renkaat, kuten Gatorskin (käytän huonommilla alustoilla), jonka todellinen leveys on 29 mm. Takana olen käyttänyt myös 28 mm Gontinental GP 4000 rengasta, joka levenee 31 mm:n, mutta tuo hinkkaa Ultegran jarrusatulaan, joten tuolloin olen vaihtanut taakse SRAM Apex jarrusatulan (n. 20 €). Tuo 105:n jarrusatula on Ultergaa tilavampi, joten siihen saattaa myös yli 30 mm paisuvat renkaat mennä
28 renkaan vierintävastus on parempi kuin 25:n mutta ilmavastus suurempi. Mutta kun 28 on takana ja edessä 25 ei 28 leveys vaikuta niin paljoa ilmavastukseen. Tuo setuppi yhdistettynä mukavaan CF runkoon ja mahdollisesti VCLS 2.0 tolppaan niin ei juuri tärinät tunnu
Minulla vielä tuo lisänä: http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/easton-ec90-slx3-pro-ergo-road-bar/rp-prod35554
Aivan mahtava tanko suodattamaan tärinöitä + jäykkä + kevyt ja tuohon hintaan 96€ postikuluineen (WHSE2017 koodilla) aivan "ilmainen". Tankonauhana se Canyonin oma.
Revikka: http://www.bikeradar.com/gear/category/components/handlebars/handlebars-road/product/review-easton-ec90-slx3-bar-and-ec90-sl-stem-45165/
Keskiäkäinen lohjalainen
01.07.2017, 19.24
Minulla vielä tuo lisänä: http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/easton-ec90-slx3-pro-ergo-road-bar/rp-prod35554
Aivan mahtava tanko suodattamaan tärinöitä + jäykkä + kevyt ja tuohon hintaan 96€ postikuluineen (WHSE2017 koodilla) aivan "ilmainen". Tankonauhana se Canyonin oma.
Revikka: http://www.bikeradar.com/gear/category/components/handlebars/handlebars-road/product/review-easton-ec90-slx3-bar-and-ec90-sl-stem-45165/
Saman tien lähti tilaus sisään. Kiitokset vinkistä!
Kuntoilija
02.07.2017, 09.18
Bike24.comista BMC Teammachine SLR02 105:lla lähtee nyt hintaan 1500,- , Ultegroilla 2000,-.
Keskiäkäinen lohjalainen
02.07.2017, 11.29
Bike24.comista BMC Teammachine SLR02 105:lla lähtee nyt hintaan 1500,- , Ultegroilla 2000,-.
Ei paha:
http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/review-bmc-teammachine-slr02-105-50259/
Nätti pyörä ja varmasti hyvä, tästäkin pääsee yhden kaupan näyteikkunaan
www.evanscycles.com/bmc-teammachine-slr02-105-2017-road-bike-EV273212?xid
Bike24.comista BMC Teammachine SLR02 105:lla lähtee nyt hintaan 1500,- , Ultegroilla 2000,-.
1661e taitaa olla posteineen.
anttimut
02.05.2018, 15.37
Vielä on ajankohtainen aihe maantiepyörään hankinta. Olen nyt katsellut tätä:
https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-vaillant-ultegra-583294
Nyt mietityttää kumpi runkokoko olisi oikea 54cm vai 56cm. Bike Discountin sivut antavat 56cm runkokooksi. Pituutta on 177cm ja inseam 83-84cm. Tuntuu vain isolta tuo 56cm.
Vielä on ajankohtainen aihe maantiepyörään hankinta. Olen nyt katsellut tätä:
https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-vaillant-ultegra-583294
Nyt mietityttää kumpi runkokoko olisi oikea 54cm vai 56cm. Bike Discountin sivut antavat 56cm runkokooksi. Pituutta on 177cm ja inseam 83-84cm. Tuntuu vain isolta tuo 56cm.
54 pitäisi olla hyvä. 56 on liian pitkä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.