Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Yeti Switch infinity link huoltotarve

narg
27.06.2017, 09.10
Hei,

Olen miettimässä SB 5.5 ostoa. Ostohousuja on kummasti viilentänyt alla olevan linkki, jossa
muun muassa demotaan kuluneen Foxin linear bearing osan vaihtaminen Kashima-coating kuluman takia.
Onko kenelläkään kokemusta, kuinka ovat suomen oloissa kestäneet ja mikä on hyvin pidettynä vaihtoväli?

https://www.youtube.com/watch?v=6CWKOClDDoE

Viljo
27.06.2017, 12.02
Olen rasvannut 500km välein ja pyyhkinyt liukuputket puhtaaksi lenkin jälkeen. Pyörällä ajettu reilu 2k ympäri vuoden eikä infinity linkissä mitään kulumaa. Kestää varmaan aika pitkään jos ei rasvaa liikaa, pitää puhtaana sekä putsaa nipat hyvin ennen rasvaamista.

narg
29.06.2017, 10.59
Samaa minulle sanottiin mtb-centrestä että ei liikaa rasvaa. Kiitoksia vastauksesta.
Pitää vielä miettiä onko 5.5 sopiva pyörä suomalaiseen maastoon (Puijolle) ja esim Tahko -tyyppiseen rymistelyyn vaiko totaalinen overkill.

ilkkaluukkonen
30.06.2017, 20.54
Onhan Yetillä tietysti se SB4.5, jos XC tyyppisempi meno maistuu eikä hissipyöräily kiinnosta. Mulla on itsellä 145mm joustava 29" ja kyllä sillä ajelee joka paikassa, mutta helpoilla poluilla kevyempi olisi mukavampi. Ottaisin silti 5.5:n, koska alamäkikin kiinnostaa.

Switchi ei kai ole kovin kallis vaihtaakkaan, sitten kun huoltotarvetta alkaa tulemaan. Huoltoväli taisi olla viiden vuoden luokkaa?