PDA

Näytä tavallinen näkymä : VDO M3 wl ongelmat

Jneed
26.06.2017, 21.11
Mikähän mahtaisi olla ongelmana VDO:n M3 langattomassa mittarissa kun itse kommunikointi laitteiden välillä ei tunnu pelittävän. Magneetti on n.4mm päässä lähettämisestä. Lähetin on haarukan oikeassa jalassa ja mittari tangossa stemmin oikealla puolella. Mittarin asetukset on kunnossa mutta pitääkö jotain näppäinyhdistelmää tajuta vielä painaa jotta kommunikointi toimisi?

Kun etukiekkoa/magneettia heiluttelee lähettimen kohdalla niin lähettimessä vilkkuu vihreä eli senkin luulisin olevan ok. Onko tuolla kurjakkeella joku maksimietäisyys mitä lähetin ja vastaanotin voi olla toisistaan? Jäykkäkeulaisesta 29er xc-maasturista on kyse. Härpäke on asennettu paikalleen niin en ihan suosiolla lähtis viemään takas liikkeeseen. Ohjeet ja vdo youtube linkit on kahlattu läpi ja aika neuvoton olen.

Kuronen
26.06.2017, 22.04
Ja testauksen aikana itse mittari on telineessään kiinni?

Jneed
27.06.2017, 07.37
^
Tottakai:) Ja ne maadoitusnastat (?) on oikein päin.

Jneed
30.06.2017, 12.29
Ei tämä paskakasa toimi. Mittari ja lähetin ei vaan löydä toisiaan, ei sitten millään. Hetkisen se nopeus vilkkui ja 20 metrin ajan toimi, ja sitten taas lopetti toimintansa. Magneetin ja lähettimen väli on n.5mm. Lähettimessä on uudet patterit, mittarissa myös ja siinä kaikki valinnat tehty jne. VDO:n suurimmat vianaiheuttajat manuaalin mukaa on wlan, blutooth yms. Maantiepyörässä olevassa Sigmassa ei ole vastaavasti koskaan ollut mitään ongelmia.
Taidan kiikuttaa vehkeen takas XXL:ään. Jännä juttu, lähes kaikki sieltä ostani romppeet on pitänyt palauttaa jostain syystä. Milloin puuttuu osia, milloin laite ei toimi tai hajoaa jo ekalla käyttökerralla jne. Vähän alkaa arveluttaan..

Velocimos
30.06.2017, 22.08
Terve! Täsmälleen samat tunnelmat täällä. Hain tänään tuollaisen XXL:stä tilapäisratkaisuksi saadakseni huomista kisaa varten jotain ajodataa ruudulle. No, kuinka ollakaan, laitteen "set" -namiska vaikuttaa olevan täysin jumissa eikä laite reagoi mihinkään tekemisiin millään tavalla. No, ei auta kuin viedä takaisin ja hommata jotain kunnollista tilalle jostain muualta.