PDA

Näytä tavallinen näkymä : Fillarilla Etelä-Eurooppaan. Koska kannattaisi lähteä?

Noviisipyöräilijä
10.06.2017, 12.24
Moi!

Tällainen villi idea, että jos lähtisi Suomesta kesän lopulla ja ajaisi vaikka Espanjaan asti, niin koska lähtisitte? Tarkoitus niin, että olisi koko ajan kesäkelit. Oisko elokuun puoliväli hyvä aika vai hieman myöhemmin? Matkana tuo lienee noin 4000-5000km reitistä riippuen, eli 2-3 kuukautta hitaasti polkien ja maisemia katsellen.

nure
10.06.2017, 20.25
Aikaisintaan elokuun lopulla huomioon ottaen kelit, ruuhkat ja hinnat.

El-Carpaso
12.06.2017, 12.42
Mä lähtisin mahdollisimman aikaisin. Ehkä aika kultaa muistot, mutta siihen 35 asteessa pyöräilyyn auringossa jäi jotenkin koukkuun. Onhan se rankkaa, mutta myös jotenkin aivan upeaa, kun on niin pirun lämmin.

Noviisipyöräilijä
14.06.2017, 11.12
Mä lähtisin mahdollisimman aikaisin. Ehkä aika kultaa muistot, mutta siihen 35 asteessa pyöräilyyn auringossa jäi jotenkin koukkuun. Onhan se rankkaa, mutta myös jotenkin aivan upeaa, kun on niin pirun lämmin.

Mua ei oikein innosta ajaminen helteessä ja toisaalta pitää tässä hieman vielä tienata matkarahojakin. :)

Katsen yr.no palvelusta eri paikkojen keskilämpötiloja ja aika hyvin osuisi yhteen sen mukaan, että lähtisi ajamaan elokuun lopulla. Sitä kun olisi lokakuun lopulla vaikkapa Malagassa, niin koko matkan olisi ikään kuin kesäkelit. Ts. kohtuullisen lämmin ja ei vielä syyssateiden aika. Lisäksi Euroopan elokuun lomakausi olisi ohitse.

Paljonko muuten tuollaiset laaturenkaat (Schwälbe Touring plus) kestävät kilometrejä?

lai
14.06.2017, 17.40
Jos ei ole aikataulut vielä lyöty lukkoon, niin hieno vaihtoehto olisi lentää Marokkoon ja sieltä kevään mukana ajella kotosuomeen. Vaikka Maaliskuun alussa lento Agadiriin, siitä Atlasvuoristo ja kevään mukana kohti pohjoista.
Tässä muuten hyvä linkki paikkojen keskilämpötiloista: http://www.holiday-weather.com/averages/

Noviisipyöräilijä
16.06.2017, 01.53
Jos ei ole aikataulut vielä lyöty lukkoon, niin hieno vaihtoehto olisi lentää Marokkoon ja sieltä kevään mukana ajella kotosuomeen. Vaikka Maaliskuun alussa lento Agadiriin, siitä Atlasvuoristo ja kevään mukana kohti pohjoista.

Ei olisi huono noinkaan päin. Tässä on vaan syksy ennen kevättä. :)