Kokeneet matkailijat, heittäkää vinkkejä;
Mitä fillarointiin liittyvää nähtävää/koettavaa iso omena tarjoaa (syyskuussa)?
Kauppoja, museoita, baareja tms nähtävyyksiä?
Entä muut urheilukohteet eri lajien ottelutapahtumien lisäksi?
Ehkä tätä voisi sanoa kokemiseksi.
https://vimeo.com/147281791
24.9.-17 Twin Light Bike Ride. New Jerseyn puolella tosin.
Munamankeli
05.06.2017, 16.15
Näköjään NYC Century 10. syyskuuta (https://biketours.transalt.org/nyccentury). Reittejä useaan lähtöön.
Manhattan tarjoaa yllättävän paljon pyöräilijälle. Maantieporukat kokoontuvat etenkin viikonloppuaamuisin Central Parkiin, jossa sulassa sovussa kiertävät langanlaihat näädät italialaisilla hifi-fillareilla sekä vähemmän vakavasti lajiin suhtautuvat huvipyöräilijät. Hudson-riverin puoleinen rantapromenadi on toinen paikka, jossa näkee pyöräilijöitä, juoksijoita ja muita kuntourheilua harrastavia.
SoHossa on Rapha New Yprk baarikahvila, jossa lenkkiporukat tapaavat ja vertailevat rusketusrajojaan www.rapha.cc/eu/en/clubhouses/newyork
US Open -tennisturnaus 28.8.-10.9. Ehdit hyvin hankkia liputkin!
Kiertelin itse viisi vuotta sitten New Yorkissa fillarilla viikon yksikseni ympäri kaupunkia ja tykkäsin kovasti. Kävin US Open -areenaakin katselemassa, mutta hölmöyttäni luulin, että lippuja ei olisi enää saanut tai ne olisivat olleet sietämättömän kalliita. Olin väärässä, tajusin jälkeenpäin.
Asuin etelä-Manhattanilla, roudasin vuokrafillarin aina yöksi sisään hotellihuoneeseen. Ajelin fillarilla ympäri Manhattania ja Brooklyniä. Yhden päivän retki oli käydä Coney Islandilla, kiva matka oli sekin. En ollut etukäteen suunnitellut mitään, vaan suihkin fiiliksen mukaan, minne milloinkin mieleen tuli, eikä tullut aika pitkäksi. Ei siellä ihan hirveästi fillareita ole, eikä näin ollen pyöräteitäkään, mutta autot kunnioittivat pyöräilijää hämmästyttävän hyvin. Ei ollut kertaakaaan esimerkiksi tilannetta, jossa oikealle kääntyvä auto olisi edes suunnitellut ajavansa ylitseni, kun ajoin oikean kaistan oikeaa reunaa, hämmästyttävän hyvin pyöräilijä jostain syystä huomattiin, vaikka pyöräilijöitä ei paljoa Manhattanin liikenteen seassa ollut.
Viikon mittaan rohkeus kasvoi, ja ajelin Manhattanillä sen verran reipashenkisestikin, että täällä jotkut vähän kauhistelivat menoa, kun panin videolinkit tänne. Valitettavasti olin tyhmyyttäni pannut videoiden taustamusiikiksi tekijänoikeuksien alaista kamaa luvatta, ja Youtube poisti videot, kuten oli oikein ja kohtuullista, enkä viitsinyt enää editoida uudelleen nitä, niin eivät ole enää katsottavissa. Mutta mielestäni fillari oli suorastaan kaikista nopein kulkupeli Manhattanillä, eikä kertaakaan ollut fiilistä, että olisi ollut jotenkin erityisen vaarallista, fillari pysyi lukittuna sielllä, minne sen silloin tällöin jätin (toki katsoin vähän, mihin jätin), ja sain osakseni pelkkää ystävällisyyttä.
iltaisin kävin musaklubeilla ja singersin joskus ilman valoja pienessä hönössä sen jälkeeen valottomalla pyörällä Manhattanin liikenteen seassa hotellille, sellaista ei saa tehdä eikä pidä tehdä, mutta olin nuori ja tyhmä. Ja melkein kuin Clint Eastwood, villi ja vapaa (paitsi himassa). Kaiken lisäksi satuin vahingossa osumaan mielenosoituskulkeeseen, joka kiersi fillareillaan etelä-Manhattania ja osoitti mieltään polkupyöräilyn puolesta (Critical Mass, joka kuun vikana perjantaina https://www.bikenyc.org/event/1344), ja kun näytti olevan hyvä meininki, ja hipit huusivat mukaansa, menin tietysti mukaan, elämäni toistaiseksi ainut mielenosoitus. Muistaakseni sen historia oli semmoinen, että joskus kauan sitten, ammoisina aikoina New Yorkin pormestari oli kieltänyt pyöräilyn etelä-Manhattanilla kauppojen aukioloaikaan, koska fillarit häiritsivät autojen sujuvvaa liikkumista ja aiheuttivat tarpeetonta liikenteen ruuhkautumista. Hipit olivat olleet eri mieltä. Sittemmin on ollut fiksumpia pormestareita, mutta mielenosoituksista ei ole luovuttu, koska onhan se nyt hauskaa vallata kadut fillareilla, poltella hamppua ja kuunnella reggaetä. En osallistunut tosin itse muuhun kuin pyöräilyosuuteen, ja siihenkin vain vähän aikaa.
Mahtava kaupunki, suosittelen pyörän vuokraamista! Tripadvisorista löydät parhaiksi arvostellut pyörävuokraamot. Valitettavasti en osaa noista pyöräilyjutuista ja urheilukisoista neuvoa enempää, kun itse keskityin enemmän kaupungin musiikkitarjontaan, joka muuten on maailman parasta tasoa.
okahkonen
08.06.2017, 21.59
Valitse majoitus Brooklynin puolelta Williamsburgista ja hämmästy.
^Tämä. Tosin olin tuolla kaverin taiteilijaresidenssissä yli 10v sitten ..
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.