Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : DIY Fatbike Tubeless vaihtoehdot

peeppa
03.06.2017, 17.30
Aloitan uuden aiheen, kun nämä keskustelut ovat mielestäni hautautuneet muihin keskusteluihin ja kokonaiskuvaa vaikea saada. Tässä omia kokemuksia ja myös kysymys, että onko tuo tyhjiöpakkausmuivilla tehtävä tubeless luotettava? Toivon vinkkejä sekä kokemuksia muilta käyttäjiltä tähän alas.

Ghetto Tubeless 24" sisurilla:
Toimiva ja luotettava vaihtoehto. Isoimpana etuna renkaan parantuva rullaavuus, mutta ei ole juurikaan jos ollenkaan kevyempi kuin normaali sisurilla. Tästä löytyy paljon ohjeita Youtubesta ja on aika helppo tehdä kun vaan löytää omalle kehälle oikean kokoisen tarpeeksi leveän 24" sisurin. Ilmeisesti voi tehdä myös 20" sisurilla. Luotettavuus tulee siitä, että sisuri on paksu ja liimautuu litkun kanssa yleensä todella tiukasti päälirenkaaseen. Omien kokemusten perusteella helppo tehdä ja myös luotettava.

Gorilla teippi:
Gorilla teippiä löytyy todella leveää versiota ja myös tällä tubeless onnistuu. Kokemusta ei itsellä ole, mutta ilmeisesti litku voi sulattaa teipin ja näin syntyy ongelmia.

Vakuumimuovilla eli tyhjiöpussilla:
Tätä mainostetaan kevyenä ja luotettavana vaihtoehtona. Itsellä kokemusta vasta kahdesta juuri tehdystä joiden tekeminen oli Mulefutt kehälle ja JJ 4.8" renkaalle helppoa. Toivoisin muilta käyttäjiltä tietoa että onko luotettava. Ilmeisesti pystyy myös uudelleen käyttämään eikä tyhjiöpakkausmuovi jota löytyy Tokammin hyllystä ole kallista. Tässä hyvä ohje video:
https://youtu.be/KUr5LDjBi_s

Fattystripper:
Jenkeistä tilattavalla Fattystripperillä saa myös kevyen ja luotettavan tubelesin aikaiseksi. Kokemuksia ei ole, joten niitä alle. Ilmeisesti käytännössä kertakäyttöinen eli renkaita vaihtaessa tarvitaan uusi fattystripper.

Kokemuksia alle, niin saa kaikki tietoa. Ohjeitakin saa jakaa...

MK16
03.06.2017, 18.48
Ittellä Fattystripper käytössä. Litkutusoperaatio oli naurettavan helppo ja nopea tehdä. Ajossa toiminut täydellisesti, syksystä asti ollut käytössä. Rengasta ei ole vielä tarvinnut ottaa vanteelta pois, eli en tiedä kuinka tuo liimaantuu renkaan kanssa yhteen. Kertakäyttöisiä varmaankin ovat.

Saatavuus voisi olla kyllä parempi. Saksasta sai joskus, viimeksi kun tilasin sai vaan Ameriikasta suoraan http://fattystripper.com/

RadonJussi
04.06.2017, 08.58
Itellä on 20" sisuri käytössä ollu kohta vuoden. Hyvin pelannut koko ajan. Noin 0,4 bar paineilla menny. Oon käyttänyt välillä vanteelta pois ku oon vaihtanu leveämpää kumia alle ja samat halkaistut sisurit ku eivät mee miksikään. Putsasin vaan

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

JK-
04.06.2017, 21.49
Itsellä pyörinyt suvikumit hirvisäkillä:

http://www.nerivalgroup.fi/tuotteet_kategoriat.php?cat=45

Kerran olen ottanut auki kun parantelin vanteiden hyllyä tuolla rk:n tiivisteellä, nyt toimii myös matalilla paineilla. Hyvin oli säkit pitäneet litkut ja tiiviiltä tuntuvat edelleen

Vannenauhan tarvitsee, muuten nipat rei'ittää tuon säkin: gorilla, orkkis vannenauha tms toimii koska ei jää litkun kanssa kosketuksiin

Säkkiä asentaessa saa olla tarkkana ettei riko tuota, on aika tarkka vanteelle vedettäessä: yhden rikoin kun vanteessa oli pieni kynne sauman kohdalla

Rullasta kannattaa leikata reilu siivu ja siistiä ylimääräinen kun paineet pitää sisällä. Venttiilin kohdasta tulee siisti ja tiivis kuumennetulla klemmarilla

Hinnaltaan ja painoltaan yksi keveimmistä tavoista tehdä tuo
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170604/db3d3a642f543e340c730493b680a4d5.jpg

harmis
04.06.2017, 22.07
Pysyykö tuo tiiviste paikallaan niin että voi heittää telttapatjaviritykset mäkeen?

Plus
04.06.2017, 22.47
...Ilmeisesti käytännössä kertakäyttöinen eli renkaita vaihtaessa tarvitaan uusi fattystripper.

NoTubesin litku liimaa stripperin kiinni renkaan reunaan, joten varovasti kun poistaa niin voi asentaa uudelleen saman stripperin kanssa. Joka renkaille tarttee tietty omat stripperit sitten.

JK-
04.06.2017, 22.55
Pysyykö tuo tiiviste paikallaan niin että voi heittää telttapatjaviritykset mäkeen?
On ollut kohta 500km alla juurakoista asfalttiin 0.5 paineista ylöspäin ilman ongelmia

Muutaman kerran kivikkovääntö on saanut litkua hieman tirskahtamaan vanteen ja kumin välistä, kuitenkaan pumppua ei ole kesken lenkin ikinä tarvinnut..

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

peeppa
05.06.2017, 08.14
Omassa ICT:ssä oli aluksi telttapatja Ghetton kanssa mutta en ole enää käyttänyt. Mielestäni auttaa vain rengasta vanteelle nostaessa. Ainakin oma oli mennyt niin lytyyyn etten sitä enää takaisin laittanut. JJ 4.8 nousi helposti Surlun 100mm leveälle Clown Shoe kehille ilmankin.

Uskotteko että telttapatja auttaa myös kehällä pysymiseen matalilla paineilla? Tätä varten voisi kyllä kokeilla mieluummin tuota tiivistettä. Mistä tuota saa?

Vielä kokemuksia eri kehistä:
JJ4.0 sekä JJ4.4 oli haastavaa saada nousemaan Dt swiss br2250 80mm kehälle. Huom, ilman telttapatjaa.

JJ 4.8 nousi 80mm Mulefut kehälle vakuumilla helposti ilman mitään telttapatjaa tai muutakaan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

RadonJussi
05.06.2017, 08.23
"Uskotteko että telttapatja auttaa myös kehällä pysymiseen matalilla paineilla? Tätä varten voisi kyllä kokeilla mieluummin tuota tiivistettä. Mistä tuota saa?"

Telttapatja ei auta muuta kuin kumen nostamisessa vanteelle. Itse en viimeksi laittanut ja 4,8 JJ SS nousi Felt DD30:n vanteelle pienen asettelun kans kompuralla. Ollut nyt talven yli ja hyvin toimii.

JK-
05.06.2017, 10.58
Tätä varten voisi kyllä kokeilla mieluummin tuota tiivistettä. Mistä tuota saa?

Omani ostin Puuilosta & Motonet ja Kärkkäinen näyttää myyvän myös.

cain
05.06.2017, 22.59
Fattystripperillä juuri litkutin Whiten 3fat liten orginaali vanteet ja Jumbojim 4.8 snakeskinit. Otin pois toisen orggis vannenauhan ja laitoin sitten fattyn, ei muuta tauhkaa. Nousi vanteelle fairyllä ja huonolla jalkapumpulla, n0.8bar paineella kun muutaman kerran täytti ja tyhjensi. Ekan renkaan kanssa turailin turhaan gorillojen ja tiivisteteippien kanssa. Nyt en enää muuta katsele enkä mieti jos vain toimivat ajossa. Paitsi tilaan varasetin fattystrippereitä :)

macci
06.06.2017, 09.13
Säkityskalvo

Esim https://www.kevytrakentajanverkkokauppa.fi/tuote/sakityskalvo-po120-75µ-120c-200cm/

Saumaus vaikka sillä Tokmannin tyhjiöpakkauslaitteella. Silitysraudan reunallakin onnistunee.
Alle voi laittaa teippiä koristeluksi.

Saumaus on oman kokemuksen mukaan selvästi helpompaa kuin tyhjiöpakkausmuovin kanssa ja materiaali taitaa muutenkin olla kestävämpää. Useammat renkaat on tullut vaihdettua samalle kalvolle.

Lobo
06.06.2017, 13.02
Säkityskalvo

Esim https://www.kevytrakentajanverkkokauppa.fi/tuote/sakityskalvo-po120-75µ-120c-200cm/

Saumaus vaikka sillä Tokmannin tyhjiöpakkauslaitteella. Silitysraudan reunallakin onnistunee.

Samaa tavaraa itselläni, silitysraudalla saa helposti hyvän sauman.

wex4
31.10.2017, 15.03
Miten onnistuu tyhjiö- rakennusmuovien paikkaus? Eilen meni oksa kevennysreijästä läpi, enkä kerkeäisi hakemaan, enkä tekemään lisää muoveja illaksi

TMo
15.11.2017, 11.50
Olenko oikeassa että myös fattystripper on ns. ghettotubeless "viritys"?
(pidän kaikkia näitä tapoja missä se kalvo/teippi/sisuri tulee vanteen ja renkaan väliin asti ns. ghetto virityksinä, ei sillä että sillä nimellä mitään huonoa kaikua tarvitsee olla)

makimies
15.11.2017, 13.28
Muutama yritys takana tuolla hirvisäkillä. En ole kovin vakuuttunut. Lenkin jälkeen vuotaa vanteen kevennysreikien kohdilta joka puolelta. Vanteet olen aiemmin teipannut onnistuneesta gorillateipillä, jota nytkin käytin vannenauhana.

Kokeilut jatkuvat.

velib
15.11.2017, 14.29
Olenko oikeassa että myös fattystripper on ns. ghettotubeless "viritys"?
(pidän kaikkia näitä tapoja missä se kalvo/teippi/sisuri tulee vanteen ja renkaan väliin asti ns. ghetto virityksinä, ei sillä että sillä nimellä mitään huonoa kaikua tarvitsee olla)

Tuo Stripper tulee juurikin renkaan ja vanteen väliin. Sillä tubeless oli todella helppoa, en tosin tiedä onko sisurilla tehtävään gettotubelessiin muuta eroa kuin paino.

Blackborow
16.11.2017, 11.13
Muutama yritys takana tuolla hirvisäkillä. En ole kovin vakuuttunut. Lenkin jälkeen vuotaa vanteen kevennysreikien kohdilta joka puolelta. Vanteet olen aiemmin teipannut onnistuneesta gorillateipillä, jota nytkin käytin vannenauhana.

Kokeilut jatkuvat.
Sää teet nyt jotain väärin. Gorillaa vannenauhana? Mitkä vanteet?

makimies
16.11.2017, 11.52
Sää teet nyt jotain väärin. Gorillaa vannenauhana? Mitkä vanteet?

Jep, toki etuvanne ollut tiivis n. vuoden nyt.

Takavanteen pesin bräkleenillä, tiskasin fairylla ja annoin kuivua. Heijastinteippi ja kierros gorillaa, annoin kuivua yön yli sisurin kanssa. Tänään laitoin tubeleksena kiinni ja puuffff vuotaa ympäriinsä vanteen kevennysrei'istä. Perkule.

Kiekot br2250.

Oliskohan tuo mun gorillateippi mennyt hyllyssä vanhaksi.

Saa suositella jotain parempaa teippiä.

Poy
16.11.2017, 17.34
^ Jos gorillateippi vuotaa, niin kyllä kai sen vuotokohdan löytää helposti sitten kun renkaan on ottanut taas irti, tai sitten venttiilin juuresta. Mulla toiminut hyvin br2250:ssä tyhjiöpussi alkuperäisen vannenauhan kanssa.

JK-
16.11.2017, 18.17
^^Tai laitat sen (ehjän)hirvisäkin vielä tuonne väliin, nythän tuon luulisi toimivan kun gorilla peittää terävät nipat ja aukon reunat

Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla

makimies
16.11.2017, 18.36
Luulisi ja luulisi. Otin herneet nenään ja tilasin mcarbonilta stanin litkua uuden pöntön. Nyt tuntui tiivistelevän huomattavasti paremmin. Sujautin 90ml (!) litkua renkaaseen. Katsotaan huomenna onko asettunut.

NoordMan
16.11.2017, 20.19
Miksi 90 ml huutomerkki? Sehän on vähänlaisesti minkä kokoiseen läskirenkaaseen tahansa.

makimies
16.11.2017, 23.29
Ai. Mielestäni ihan älyttömästi. Kokeillaan.

H. Moilanen
17.11.2017, 11.14
Luulisi ja luulisi. Otin herneet nenään ja tilasin mcarbonilta stanin litkua uuden pöntön. Nyt tuntui tiivistelevän huomattavasti paremmin.

Onko tämä tulkittavissa niin, että käytit ennen Stania jotakin toista litkua? Jos kyllä, mitä merkkiä?

makimies
17.11.2017, 12.54
Onko tämä tulkittavissa niin, että käytit ennen Stania jotakin toista litkua? Jos kyllä, mitä merkkiä?
Stania siis olen käytellyt.

Uudet litkut sisään ja ravistelua, pompottelua, ym ym. Niin nyt oli yön aikana pitänyt paineensa kohtuullisesti. Eli johtui vaan vanhasta litkusta ja pienestä määrästä. More is more.

TMo
11.12.2017, 22.08
Millä valmistajalla olikaan 100mm leveätä teippiä joka soveltuu tubelesointiin? Jostain keskustelusta olen päähäni saanut että 100mm leveätä teippiä jotkut ovat käyttäneet mutta gorillasta en ainakaan löytänyt niin leveätä.
Hirvisäkki on minusta liian heppoinen värkki tuohon ghettotubelesointiin ja sen kanssa on aika hölmöä käyttää tuota tiivistenauhaa. Siis nauha on erittäin hyvä keksintö mutta kun tuo hirvisäkki on kertakäyttökamaa on vähän hölmöä tuhlata 6€ rulla tiivistenauhaa ja huomata hetken päästä että se hirvisäkki vuotaa jostain. Teippaamalla tuo tiivistenauhakin olisi pitkäkäyttöisempi kuin hirvisäkki/vakuumi olettaen että teippi pitää eikä irtoa ajan saatossa. White 3:sen jalcolle nousi kyllä hienosti JJ ylös kun tiivistenauha avitti ja tämä loi kyllä uskoa tubelesoinnin onnistumiseen tuollekin vanteelle kunhan vain saisi tarpeeksi leveätä teippiä jolla ne pikkureiät vanteen reunoilta peittyisi kanssa.

Blackborow
11.12.2017, 23.11
Millä valmistajalla olikaan 100mm leveätä teippiä joka soveltuu tubelesointiin? Jostain keskustelusta olen päähäni saanut että 100mm leveätä teippiä jotkut ovat käyttäneet mutta gorillasta en ainakaan löytänyt niin leveätä.

https://www.clasohlson.com/fi/Suojapeiteteippi/Pr349808000

Tuota on ilmeisesti jotkut ihan menestyksellä käyttäneet.

Anderi
13.12.2017, 10.27
http://www.mtbnj.com/forum/threads/fattystripper-tubeless-setup.41271/

Ihan hyvät ohjeet tuohon teippailuosuuteen

Paksupolkija
14.12.2017, 15.23
Tilasin Sun ringlen 78mm teippiä 80 SL Mulefüteihin. Bontragerin videolla ohjeet, mutta voiko sen jo vanteessa olevan nauhan jättää alle?

Sitten mietin sellaista, että onko kukaan kokeillut lateksista jumppanauhaa ns fattystripperin korvikkeena? Toimiiko tuo ehta Stripperi hyvin myös mulefüteissa ja Bontragerin kumeilla?

Villetre
15.12.2017, 15.22
Stripper toimii hyvin,ei ole ollut ongelmia. Tilaa vaan reilusti nauhoja varastoon.

jakkok
29.12.2017, 23.54
Sitten mietin sellaista, että onko kukaan kokeillut lateksista jumppanauhaa ns fattystripperin korvikkeena?

Olen testannut ja toimiihan se.

Tuossa kiiltävässä MargeLitessä on semmoisia ongelmia ettei oikein mitkään teipit pysy ja gorilla halkeaa pakkasilla siihen hyllyn reunaan!

1,2m pitkä ja 150mm leveä jumppanauha liitettynä pikaliimalla. Kestää venyttää yli 3m ympärysmitalle...
Sisurilla nostan kumin vanteelle, sitten sisuri veks ja jalkapumpulla nousee D5 näille vanteille. Ennen ei ole tubeless ollut tähän pyörään näin helppoa. Edes sielua ei tarvitse venttiilistä irroittaa!

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171229/8e1ef0e33a1a4592c1fdf829485c7553.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20171229/de5073deb55ea2a68795ab84d4fe2f78.jpg

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

JK-
30.12.2017, 00.07
Tuota pitääkin kokeilla..[emoji3]

Varsinkin kun aliexpress näyttää myyvän noita nauhoja alta kahden euron kappalehintaan posteineen

Esim tuossa linkki:
http://s.aliexpress.com/V3YJBfI7?fromSns=Copy

heimat
30.12.2017, 10.10
Kertokaa viisaammat, että pitääkö SunRingle Mulefut 80 SL, 32H, STR Tubeless Ready vanteille tehdä jotakin esim. teipata ennen kuin työntää litkut sisään. Ja onko kokemuksia Zefal z-selant litkusta?

pumo
30.12.2017, 12.00
Millä liimaatte noita jumppanauhoja vai onko ne lenkillä valmiiksi?

KotooTöihin
30.12.2017, 18.11
Se jumppakumi on lenkki. Multakin kotoo löytyy yks kappale jostain, ei se kyllä mitään ilmaa pidä:rolleyes:

jakkok
30.12.2017, 20.12
En oo löytäny ku 2m pitkiä lenkkejä, joten tuommonen suoran 0,5mm paksun nauhan olen liimannut ihan pikaliimalla... Vähän kun antaa painetta liimasaumalle, nii on kestäny... (Pikaliima kestää vesi ja konepesut.)

Monet noista nauhoista on TPE muovia ja sen liimaukseen käytetään ainakin loctiten 401 ja 406 liimoja menestyksellä. Vielä ei ole tarvinnut noita kokeilla...

Eturenkaassa toistaiseksi tuommonen DIYfattystripper...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171230/56b17905f248726e5996d295161fa5fa.jpg

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

Läskimasa
30.12.2017, 23.16

Fixman: https://www.ebay.co.uk/p/194371-100mm-X-33m-FIXMAN-Ironmongery-Polythene-Jointing-Tape/1923492992?_trksid=p2349624.m4097.l9055

Mulla ollu nyt reilun 2 vuotta samat teipit Stan’ssin litkulla ongelmitta. En oo käyttäny kumeja (2XL) pois kehiltä (100 mm Clownshoe) sen koommin enkä ees litkua lisänny.

Paksupolkija
31.12.2017, 01.31
Mulefuteihin pitää laittaa teippi tai esim fattystripper. Ainakin bontragerin kumeilla pitää sitten ilman litkuakin mutta kannattaahan sitä vaikka desi laittaa.

Kanuuna
06.01.2018, 14.53
Onko joku sattunut koittamaan Joe’s Eco litkua? Satuin tommosen bongaamaan, kun olin tilaamassa itselleni lisää litkua. Mitäs ”ecoa” möhnässä mahtaa olla?

Fat Boy
06.01.2018, 15.09
En ole kokeillut, mutta yleensä Eco tarkoittaa, ettei tuote toimi tai toimii korkeintaan huonosti.

Mitäpä vielä?

Kanuuna
06.01.2018, 16.31
Samaa ajattelin heti alkajaisiksi. Enpä sitä tilannutkaan, mutta sellaisen kun sattumalta näin, niin piti heti kysästä, mikä mömmö on kyseessä.

Gibsy
21.01.2018, 10.57
Itsellä pyörinyt suvikumit hirvisäkillä:

http://www.nerivalgroup.fi/tuotteet_kategoriat.php?cat=45

Kerran olen ottanut auki kun parantelin vanteiden hyllyä tuolla rk:n tiivisteellä, nyt toimii myös matalilla paineilla. Hyvin oli säkit pitäneet litkut ja tiiviiltä tuntuvat edelleen

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170604/db3d3a642f543e340c730493b680a4d5.jpg

Kuinka tiukka ura tällä tiivistenauhalla olisi hyvä tehdä renkaalle? Saako rengas liikkua siinä pari milliä vai sentin verran?

JK-
21.01.2018, 11.32
^ Liimasin tuon mustan tiivisteen noin millin päähän "pystyseinästä". Tosin tuo riippuu pitkälle vanteesta

Vanteena Whiten 4compin alkuperäisvanne

Olen tuohon nyt pari kertaa kumin vaihtanut ja nauha on kestänyt hyvänä.

Säkki on asentaessa hajonnut ja litku kastellut nauhan, ei ole mennyt miksikään

Alla kännykältä löytynyt kuva fatbiketubeless ketjusta joltain toiselta ansiokkaammalta käyttäjältä, siinä käytetty myös valkoista nauhaa kapeammalla hyllyllä olevaan vanteeseenhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180121/271255618cfe7c512b5c0df3b0cf5442.jpg

Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla

ytte07
21.01.2018, 12.28
^nimimerkki macci joskus pari talvee sitten rakenteli ja jakoi ohjeensa jossain säikeessä. Kyseessä juuri tuo kahden eri tiivistenauhan käyttö. Mustalla levitettiin hyllyä ja valkoisella saatiin ”pitoa”. Maccilla oli muistaakseni whiten 3 sarjan lite silloin. Itse silloin tein kyseisen virityksen whiten 3 proon vanteelle. Budi pysy hienosti liki vuoden vanteella kunhan sen ensin sai nouseen vanteelle.

Mettis
25.01.2018, 09.41
Eilen litkutin mulefutit fattystripperillä. Toinen meinasi vuotaa venttiiliin kohdalta aluksi mutta se oli kyllä oma moka vaan, kun laitoin sen venttiilin niin huonosti.
Laitoin illalla litkut ja pisaraakaan ei vuotaneet, ei edes se mikä vuoti venttiilin alueelta. Kävin äsken kävin tarkistamassa niin täydet oli.

Onhan noilla fattystrippereillä litkuttaminen kyllä aivan naurettavan helppoa vrt teippihommiin. Toki jos renkaita vaihtaa useasti niin siihen eivät hyvät, kun eivät käsittääkseni sitä kestä.

Noin 10 päivässä tuli ison meren takaa ne ja voin kyllä suositella jos ei halua teippien kans värkätä.

tinke77
25.01.2018, 14.44
Juu, ite tilasin kanssa testiin nuo stripparit ja todella helppo on noilla tehdä tubeless, vanteena dt swiss. Tyhmyyksissäni laitoin perus orange seal litkut, ja jäähän ne kajahti ekalla lenkillä. Nyt subzerot tilattu ja renkulat sulamassa sisällä. Millä sais vanhat litkut imaistua pois venttiilin kautta, ettei tarvitse irroittaa rengasta vanteelta, ideoita?

Jyri K
25.01.2018, 14.49
Strippereitä tilasin itselle kasan, ettei tartte muutamaan vuoteen miettiä. Loppu teipeillä leikkiminen siihen paikkaan kun ensimmäisen tein stripperillä.

Mettis
25.01.2018, 15.21
Juu, ite tilasin kanssa testiin nuo stripparit ja todella helppo on noilla tehdä tubeless, vanteena dt swiss. Tyhmyyksissäni laitoin perus orange seal litkut, ja jäähän ne kajahti ekalla lenkillä. Nyt subzerot tilattu ja renkulat sulamassa sisällä. Millä sais vanhat litkut imaistua pois venttiilin kautta, ettei tarvitse irroittaa rengasta vanteelta, ideoita?

Mä laitoin perus stanin litkua. Mulla oli sellainen olettamus,että ne kestäis pakkasta? Ainakaa pullo ei ollut jäätynyt varastossa pakkasessa.
Onko muilla kokemusta jäätyykö Stanin normilitku?

tinke77
25.01.2018, 15.31
Kyllä stani pakkasta kestää, sitä oon käyttänyt vuosia. Nyt vaan paikallisessa olivat vaihtaneet litkut orangeen.

Jyri K
25.01.2018, 16.14
Taitaa ne pakkasta kestää kaikki. Osassa ilmoitettu ja osassa ei. Zefalissa ei puhuttu pullonkyljessä mitään, niin käärin muovipussiin ja laitoin -19 asteiseen pakastimeen yöksi. Hyvin juoksi litkut vielä aamulla.

Edit. Stanissa se pakkasmäärä on ihan siellä takaetiketissä sanottu. En jaksa muistaa ulkoa pakkasrajaa, mutta oli se niin paljo, ettei minua ainakaan kiinnosta lenkille lähtö sitä kovemmassa pakkasessa.

H. Moilanen
25.01.2018, 16.51
-34*C lukee nettisivuilla
https://www.notubes.com/stan-s-tire-sealant-quart

KotooTöihin
25.01.2018, 17.40

Hae apteekista sopiva ruisku ja siihen hommaat venttiilin varresta sisään sopivan letkun. Suurimman osan saa noin ainakin pois.

Isä nitro
25.01.2018, 22.21
Kylmässä paineet laskee. Fyysikot selittäkööt tarkemmin. Tosin pakkasta pitää olla paljon ja ilmaa vähän, että eron huomaa.

Mettis
25.01.2018, 22.25
Kylmässä paineet laskee. Fyysikot selittäkööt tarkemmin. Tosin pakkasta pitää olla paljon ja ilmaa vähän, että eron huomaa.

Vein tänää päivällä kiekot ulos varastoon ja jostain syystä takakumi oli vuotanut ilmaa. Etunen oli ok. Missään ei näy litkun jäämiä eikä myöskää venttiili vuoda. Sisällä lämpimässä piti ilmat mutta ulkona kylmässä ei. Mikähä tuoho nyt tuli..
Tiedän kyllä, että kylmässä paineet laskee mutta kun se eturengas oli pitäny ilmansa.

Isä nitro
25.01.2018, 22.34
Ei ilman poistuminen renkaasta edellytä näkyvää samanaikaista litkun poistumista. Siellä onpi nyt reikä jossain. Astianpesuainetta suihkuttamalla käyt kehän ja venttiilin tienoon. läpi

Isä nitro
26.01.2018, 10.56
Elämänmuutos on (låhes) aina tervetullutta eli tervetuloa iloiseen tubeless-ryhmään.

Mettis
26.01.2018, 10.59
Elämänmuutos on (låhes) aina tervetullutta eli tervetuloa iloiseen tubeless-ryhmään.

Venttiilin sielusta löytyi syyllinen. Oli näköjään jäänyt löysälle, kiristin ja loppu. Toivottavasti ei vuoda enää.
Mahtavasti rullaa nyt vrt sisureitten kanssa😀

Tympeä bugi täällä foorumilla, kun viestiä koittaa muokata häviää koko aikaisempi viesti.

peeppa
19.02.2018, 21.26
Meni läskistä pari pinnaa poikki joten jouduin ottamaan takarenkaan pois. DIY vakuumimuovitubeless säilyi ehjänä ja JJ nousi helposti takaisin. Ainakin nyt tuntuu pitävän, laitan tänne tietoa jos tulee ongelmia. Kokemusteni perusteella tämä on retkeilijän Tubeless No1. Vakuumimuovi tuntuu kestävän hyvin välppäilyä ja pienellä varauksella tämän tubelessin voisi pystyä korjaamaan jopa hyvällä jalkapumpulla tai isolla kaasupatruunalla. Pitää ehkä ensi kerralla kokeilla kun joutuu ottamaan renkaan vanteelta. Se tulee toivottavasti lähiaikoina kunhan saisi tilattua uuden takanavan ja pinnoja.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180219/841cfac48bf85f76b24bc3385d94eb28.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180219/ec4f3d469f8252a153ac6417c0e73d21.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180219/d13adb876175dd53865408cb8f7b2512.jpg

mattimat
22.02.2018, 09.30
Menestyksellä käyttänyt tavallista kaksinkertaista jätesäkkiä ja Clas Ohlssonin suojapeiteteippiä Mulefuttien ja White 4 Pron alkuperäisvanteiden kanssa. Tuo suojapeiteteippi vaatii lämmittämisen tarttuakseen, ihan ite hokasin. Venttiilit olen leikannut mukana tulleista sisureista. Ei vuotoja. Jumbojimit vanteelle molemmissa vanteissa ongelmitta, 4.8 snowshoet vaativat sisäkumilla noston.

TMo
01.03.2018, 10.40
Vähän kokemuksia. Pyörä on White Fat3 Pro johon on nyt päivitetty 4-sarjan 90mm leveillä kehillä olevat vanteet joissa hylly paljon parempi (pysyy pienillä paineilla rengas tippumatta).
Ensin kokeilin hirvisäkillä - aika ohkasta kamaa ja repes aika nopeasti.
Sit kokeilin sillä pressuteipillä - älyttömän jäykkää kamaa eli teippaus on todella vaivalloista kun teippi ei veny sitten yhtään. Onnistui kuitenkin ja pitikin aikansa kunnes jostain alkoi vuotaa (ei selvinnyt mistä vuoti vaikka yritin vuotokohtaa etsiä).

Sit vedin tällä Fixmanilla: https://www.ebay.co.uk/p/194371-100m...24.m4097.l9055 (https://www.ebay.co.uk/p/194371-100mm-X-33m-FIXMAN-Ironmongery-Polythene-Jointing-Tape/1923492992?_trksid=p2349624.m4097.l9055)
Venyvää teippiä - ensin vedin yhden kierroksen ja jonku 30cm päällekkäin saumasta. Vakio käytetyillä vannenauhoilla. Piti jonkin aikaa mutta sitten alkoi hiljalleen vuotamaan ja kun pistin painetta kunnolla 2bar niin teippi repesi vannenauhan reunaa vasten pitkän siivun. Tästä oppineena pistin 3 kierrosta teippiä ja nyt on onnistuneesti molemmat renkaat tubeleksena. Tuota Fixman teippiä voin kyllä suositella läskin tubeless hommiin.

Jamppe
01.03.2018, 13.11
Kokemusta nyt yhdestä tubelesoinnista Mulefut kehille. Renkaat 4.8 JJ. Vanteissa vannenauha ja gorillateippaus eikä muuta. Sisurilla ensin rengas hyllyille ja sen jälkeen toinen puoli irti(sai kyllä tosissaan painaa että tippui hyllyltä). Tubeless-venttiili paikalleen ja rengas nousi ilman pienintäkään ongelmaa tornipumpulla. Onko joku erityinen syy miksi pitäisi olla lisäksi fattystripper tai joku muu ratkaisu Mulefut kehillä?

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

TMo
01.03.2018, 14.36
Kokemusta nyt yhdestä tubelesoinnista Mulefut kehille. Renkaat 4.8 JJ. Vanteissa vannenauha ja gorillateippaus eikä muuta. Sisurilla ensin rengas hyllyille ja sen jälkeen toinen puoli irti(sai kyllä tosissaan painaa että tippui hyllyltä). Tubeless-venttiili paikalleen ja rengas nousi ilman pienintäkään ongelmaa tornipumpulla. Onko joku erityinen syy miksi pitäisi olla lisäksi fattystripper tai joku muu ratkaisu Mulefut kehillä?

Eikai sitä yleisestikään pitäisi olla kehällä väliä onko ghettoviritys vai teippaus kunhan se teippaus onnistuu? Ei se ghettohommeli pelasta sitä tubeless muunnosta jos hylly on huono renkaassa - samalla lailla siinä huonolla hyllyllä rengas tippuu hyllyltä oli siinä fattystripper taikka teippi.

Aiemmin oli ne ~100mm leveät teipit (jotta niitä saumoja ei tulisi) vähän kateissa ja siksi kaiketi näitä fattystripper/hirvisäkki/vakuumisäkki juttuja lähettiin innovoimaan. Surlyn (ja muidenkin) 100mm leveillä kehillä tuo 100mm levee teippikään ei riitä niin siksi niihin varsinkin taidetaan(?) tehdä noita fattystripper yms ghettovirityksiä vieläkin. Nyt on löydetty hyviä leveitä teippejä millä saadaan teipillä tehtyä tubeless niin en ihan heti keksi miksi 80-90mm kehään vielä laittaisi kertakäyttö fattystripperin tms.

Saa olla eri mieltä :)

Paksupolkija
01.03.2018, 21.58
Ei..jos teippi on sen 78-80mm leveä ja liima kestää litkua niin muuta ei tartte. Mulefut aika pomminvarma tubekehä.

Isä nitro
06.03.2018, 21.30
Joku joskus mainitsi Clasulla myytävästä 100 mm leveästä ja pressun korjausteipistä. Sillä olen päällystänyt Clownshoe-vanteeni. On niin helppoa kun vain voi olla eikä tarvitse leikkiä silitysrautojen kanssa.

Siis tämä:

https://m.clasohlson.com/fi/Suojapeiteteippi/34-9808

noniinno
06.03.2018, 21.45
Leikkasin Lidlin halpisroudarinteipistä n. 20mm leveät soirot, jotka teippasin mulefutin orkkisvannenauhan reunoille siten, että nousivat ulkoreunastaan n.5mm vanteen pystyseinälle. Kuumailmapuhaltimella lämmitin teipin ja painelin kuumana kunnolla kiinni joka kohdasta. Kiekot alkoivat pitämään kertalaakista.

TMo
07.03.2018, 11.54
Joku joskus mainitsi Clasulla myytävästä 100 mm leveästä ja pressun korjausteipistä. Sillä olen päällystänyt Clownshoe-vanteeni. On niin helppoa kun vain voi olla eikä tarvitse leikkiä silitysrautojen kanssa.

Siis tämä:

https://m.clasohlson.com/fi/Suojapeiteteippi/34-9808
Kokeiltu tuolla - sanoisin että riippuu vanteen profiilista kuinka helppoa tuo on.
Tuo pressuteippi - kuten yllä mainitsin - on tosi jäykkää eikä veny yhtään. Joten ilman ruttuja sen saaminen oli mahdotonta ainakin Jalcon 90mm vanteelle. Ja kuukauden käytön jälkeen jostain se teippi alkoi vuotamaan ja antoi lopulta periksi.
Oma henk koht suositukseni on tuolle fixman teipille kokeiltuani näitä molempia teippejä.

Isä nitro
07.03.2018, 12.13
Juu, totta kai tubelesoinnin onnistuminen riippuu kaikista asiaan liittyvistä elementeistä. Mutta ei minua renkaan sisäiset rutut kyllä haittaa, samoin jäykkyys ei ole vaivannut ainakaan asennusvaiheessa. Liimakin on pitänyt kutinsa. Käytin ennen gorillateippiä onnistuneesti, mutta siltä puuttui tosiaan tuo 100 mm leveys. Siksi laitoinkin tähän Clasun suojapeiteteipin liitoskohtaan yhden poikittaisen soiron tuota gorillaa.

peeppa
12.03.2018, 23.08
Tuossa just yksiä kehiä putsailen teipeistä, kun litku sulatti liiman. Joten itse puhun edelleen vakuumipussin puolesta. Vielä en ole löytänyt huonos puolta tästä vakuumipussivirityksestä. Pussia saa edullisesti Tokmannilta, uudella tyylillä silitän päät yhteen ja leikkaan toisen kerroksen pois. Venytys paikalleen ja venttiilireijän puhkaisu kolvilla. Lisäksi näyttää kestävän hyvin uudelleen asennuksia. YV:llä tarkempia ohjeita jos kiinnostaa. Ohjeita myös tässä säikeessä aiemmissa viesteissä.

Tämä tähän lähinnä näiden teippipuheiden vastapainoksi. Hienoa jos gorillan tai jonkun muun liima kestää, niin silloin teippaus on hyvä vaihtoehto. Töosin olen kyllä kuullut ettei aina kestä. Voi olla että toiset litkut on liimoille pahempia kuin toiset. Eli selvitä tarkkaan mikä kompinaatio kestää.

Roiala
28.04.2018, 19.46
Piti alkaa läskiä virittämään. Katselin videoita fatty stripperistä niin näytti ”tutulta” niin kävin motonetistä elixir merkkistä jumppakuminauhaa. Medium vahvuutta koitin noin alkuun. Onko tästä kokemusta kertynyt jotta iskinkö käteni lehmän läjään vai kuinka. Pikaliimalla kuminauhasta lenkki joka venyi näppärästi kumin päälle ja kerrasta jumbojimit päälle ja on pitäneet nyt ainakin pari päivää ja joitakin kymmeniä kilsoja. Vanteen ja kumin välistä näkyvää reunaa en ole vielä kerinnyt leikkoa pois, kai sen voi vetää aika lailla juuresta pois.
http://m.motonet.fi/fi/tuote/531820/Elixir-Jumppakuminauha-medium

tuurev
30.04.2018, 10.47
Itse hyvinkin vastaavalla setupilla mennyt koko talven. Tosin olen tilannut jumppanauhat Ebaysta sillä olettamuksella, että Suomessa nauhat olisivat olleet kalliimpia mutta eipä tuo motonetin nauha ole tullut aikaisemmin vastaan. Juuri viikonloppuna vaihdoin renkaita ja oli positiivinen yllätys, että litku liimaa kuminauhan ja renkaan reunan yhteen erittäin tiukasti ja pysyivät kiinni toisissaan vaikka rengas väännettiin pois vanteelta. Eli voi leikata ylimääräisen soiron ihan vanteen reunaa pitkin ja mattopuukko oli kätevä siinä hommassa.

pee
30.04.2018, 13.15
Tuohan vaikuttaa hyvältä. Mikä on se oikea liima lateksille?

Roiala
30.04.2018, 15.55
Ite laitoin gorilla pikaliimalla joka ostettu nastojen laittoon el jotain kumi vahvistettua, tuli siltä osin hiukan "rapea" mistä oli liimattu/päällekkäin mutta tuntuu pysyvän.

tuurev
01.05.2018, 20.15
Tähän huomioitavaa on muuten se venttiilin reikä. En tiedä miten muut ovat ratkaisseet, mutta itse tein niin, että laitoin molemmille puolille kuminauhaa palat jesaria vastakkain ja siihen tökkäsin sitten reiän venttiiliä varten. Ei ole vuotanut.

Roiala
02.05.2018, 09.01
Minulla oli sellaisesta sarjasta millä on tarkoitus tehdä tubeless muunnos niin venttiili ja pukkaisn vain läpi eikä vuotanut.

Wilho
20.11.2018, 22.34
Minulla oli sellaisesta sarjasta millä on tarkoitus tehdä tubeless muunnos niin venttiili ja pukkaisn vain läpi eikä vuotanut.

Miten tämä on kestänyt? mulla on nyt nuo samat jumppakumit odottaa liimausta. Liimaksi on pikaliimaa tai kontaktiliimaa

pee
20.11.2018, 23.28
Vastaan vaikkei kysyttykään: minulla eivät jumppakuminauhaviritykset kestäneet. Itse nauha alkoi repeämään vanteen reunan kohdalta, eikä kyllä jollain kumipikaliimalla tehty liitoskaan pitänyt.

Pyöräilevä Hullu
13.12.2018, 10.18
Tietääkö saako pääkaupunkiseudulta tai Tampereelta mustaa Surlyn woven nylon -vannenauhaa 65mm leveänä? (https://surlybikes.com/parts/wheels/rim_strip). Ei viittis alkaa tilaileen kun menee heti kymppi postikuluihin. Ilmeisesti tuo nylon -versio on PVC:tä parempi tubelekseen ainakin Surlyn sivujen mukaan. Tai tietääkö joku vastaavan tai paremman vaihtoehdon vannenauhaksi tubeless käyttöön (musta väri)?

jakkok
02.03.2019, 19.00

Onko yhä käytössä, eli toimiiko Clownshoessa noin hyvin?

j

Isä nitro
03.03.2019, 09.19
Onko yhä käytössä, eli toimiiko Clownshoessa noin hyvin?

j

Kyllä vain on toiminut jo kahtena vuotena. Ei mitään ongelmaa. Olisko peräti samat teipit. Kerran olen tainnut laittaa uudet viimeisten vuosien aikana.

lastumaki
03.03.2019, 13.23
Tietääkö saako pääkaupunkiseudulta tai Tampereelta mustaa Surlyn woven nylon -vannenauhaa 65mm leveänä? (https://surlybikes.com/parts/wheels/rim_strip). Ei viittis alkaa tilaileen kun menee heti kymppi postikuluihin. Ilmeisesti tuo nylon -versio on PVC:tä parempi tubelekseen ainakin Surlyn sivujen mukaan. Tai tietääkö joku vastaavan tai paremman vaihtoehdon vannenauhaksi tubeless käyttöön (musta väri)?
Tilasin joskus muun tavaran yhteydessä pari tuollaista vannenauhaa 80 mm mulefutille. En kyllä ymmärrä, kuinka tuo saadaan kelhälle, kun koko vaikuttaa olevan sopivampi esim. 24 tuumaiselle... Vika voi tosin olla taidoissakin.

Pyöräilevä Hullu
03.03.2019, 16.35
Tilasin joskus muun tavaran yhteydessä pari tuollaista vannenauhaa 80 mm mulefutille. En kyllä ymmärrä, kuinka tuo saadaan kelhälle, kun koko vaikuttaa olevan sopivampi esim. 24 tuumaiselle... Vika voi tosin olla taidoissakin.

Tuli tuollaset ostettua ja laitoin ne Jalcon 26" kehälle. Aluksi vähän ihmetytti tuo koko ja se kun nuo ei tuntunu venyvän yhtään, mutta sai ne siitä väännettyä paikalleen ja istuvat kyllä just eikä melkeen!

lastumaki
13.03.2019, 13.49
Tuli tuollaset ostettua ja laitoin ne Jalcon 26" kehälle. Aluksi vähän ihmetytti tuo koko ja se kun nuo ei tuntunu venyvän yhtään, mutta sai ne siitä väännettyä paikalleen ja istuvat kyllä just eikä melkeen!

Menihän se, kun jaksoi tarpeeksi pitkään ähistellä. Huh...

Petro
13.01.2020, 10.31
Onko nyt niin että tavallisella tubeless-teipillä ei kannata lähteä läskipyörän vanteita teippaamaan?

tinke77
13.01.2020, 11.19
Sopivan leveää teippiä, niin miksi ei onnistuisi?

MRe
13.01.2020, 11.40
^^No mulla on ainakin DT Swissin kehät teipattu läskissä. Tosin ne on nyt jäähyllä kun on kuitukiekot, mutta kyllä ne pari kautta kesti ilman mitään.

Petro
17.01.2020, 10.33
Lähinnä mietin sitä kun youtube-videoissa järjestäen teipataan muulla kuin tubeless-teipillä ja nettikeskusteluissa mietitään jumppanauhoja ja hirvisäkkejä, että mikä homma.

harald
17.01.2020, 11.44
Sunringlen teipin saatavuus on huono.

lastumaki
17.01.2020, 20.04
Sunringlen teippi kesti yli 8000 km ja yhden kuminvaihdon mulefutissa. Eikä tyhjä kumi vieläkään johtunut teipin pettämisestä, jota epäilin, vaan kolmesta erillisestä reiästä. Nyt on hirvisäkkiä, jonka asentaminen onnistui kerrankin. Edessä gorillaa.

Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla

Petro
19.01.2020, 20.01
Perjantaiehtoona askartelin jeesusteipillä ja gorillateipillä omat DT Swissin vanteet tubeless -malliin. Alkuun ei tahtonut onnistua millään, mutta iskin litkut sisään ja pyörittelin vannetta renkaineen tovin. Lopuksi laitoin sisäkumin renkaan ympärille, jonka jälkeen kompressorilla sieluttoman venttiilin läpi ilmaa ja poks - rengas nousi vanteelle. Ja ilmeisen pitävästi vielä kun eilen ehtoolla renkaissa ilmat sisällä.

ahti
25.01.2020, 17.54
Tullut kokeiltua tubelesointiin useampaa metodia, toistaiseksi parhaat kokemukset fattystripperistä. Ainoa ongelma sen kanssa on satunnainen vuoto venttiilin juuresta.

Sisurista tehtyä ghetto tubelesta on en ole vielä kokeillut, ja minun logiikalla tuo on erilaisia kumi/muovilirpakkeita luotettavampi ratkaisu ilman vaaraa falskaavasta venttiilinreiästä.

Ei vaan ghetto tubeless vaikuta kauhean suositulta nykyään, osaako joku jolla on kokemusta asiasta sanoa onko noissa joku huono puoli mistä en ole tietoinen?

Jokiniemi 1
04.11.2020, 19.19
White läski ja siinä vissiin mulefut kehät. Miten olette gorillan asentaneet tuohon? Riittäkö yksi veto gorillaa ympäri asti vai kaksi rinnan? Isä ukko yrittänyt kotona laitella huonolla menestyksellä. Pitää itse vkloppuna katsoa miksi ei ilmoja pidä sisällä. eihän tuo teippi näytä kyllä siltä että on tiiviisti. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201104/6a62997a143f30bcdc3ad6ea57f405c5.jpg

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Sotanorsu666
04.11.2020, 19.40
^ Tilaisin hirvisäkkiä jostain ja lopettaisin teippien kanssa pelleilyn. Niin paljon helpompi homma ja toimii paljon varmemmin, kun ei ole vuotavia saumoja mihin litku pääsee tunkeutumaan. Jos ei ole tuttu juttu, niin google varmaan auttaa jollain hirvisäkkitubeless hakusanalla. Itselläni ei ole enää läskipyörää, mutta 27.5+ pyörän molemmat kiekot on hirvisäkillä tubelesoitu.

Pexxi
04.11.2020, 19.58
^ Tilaisin hirvisäkkiä jostain ja lopettaisin teippien kanssa pelleilyn. Niin paljon helpompi homma ja toimii paljon varmemmin, kun ei ole vuotavia saumoja mihin litku pääsee tunkeutumaan. Jos ei ole tuttu juttu, niin google varmaan auttaa jollain hirvisäkkitubeless hakusanalla. Itselläni ei ole enää läskipyörää, mutta 27.5+ pyörän molemmat kiekot on hirvisäkillä tubelesoitu.Läskissä varmaan näin mutta tota plussaa en ymmärrä kun teipillä tulee kestävä ja helppo tehdä. Ainakin oikealla tubelessteipillä.

Jokiniemi 1
04.11.2020, 19.59
Läskissä varmaan näin mutta tota plussaa en ymmärrä kun teipillä tulee kestävä ja helppo tehdä. Ainakin oikealla tubelessteipillä.Joo taitaa tuota hirvisäkkiä saada vaan jänkhältä ostettua. Vai saako jostain pk seudulta?

Sotanorsu666
04.11.2020, 20.13
Itse asun Vantaalla ja tilasin jostain netistä läskiaikoina tuota hirvisäkkiä ja sitä nyt on kellarissa, niin mielummin teen sillä. Onhan teipissä aina liimasauma kiekkokoosta huolimatta mikä voi alkaa vuotamaan, jos litkua pääsee sinne jonnekin väliin tunkeutumaan ja liuottaa teipistä liimoja pois. Onhan saumaton aina varmempi kuin saumaton, vaikka teipilläkin nuo kiekot toimisivatkin ihan hyvin. Ja siis tuolla hirvisäkillä on huomattavasti helpompi tehdä tubeless kuin teipillä, mutta tämä on vain oma henkilökohtainen mielipiteeni.

Jokiniemi 1
04.11.2020, 20.15
Itse asun Vantaalla ja tilasin jostain netistä läskiaikoina tuota hirvisäkkiä ja sitä nyt on kellarissa, niin mielummin teen sillä. Onhan teipissä aina liimasauma kiekkokoosta huolimatta mikä voi alkaa vuotamaan, jos litkua pääsee sinne jonnekin väliin tunkeutumaan ja liuottaa teipistä liimoja pois. Onhan saumaton aina varmempi kuin saumaton, vaikka teipilläkin nuo kiekot toimisivatkin ihan hyvin. Ja siis tuolla hirvisäkillä on huomattavasti helpompi tehdä tubeless kuin teipillä, mutta tämä on vain oma henkilökohtainen mielipiteeni.Myytkö jos on ylimääräistä?

Sotanorsu666
04.11.2020, 20.30
Myytkö jos on ylimääräistä?

Voisin jopa antaa sitä, mutta en jaksaisi käydä kellarista penkomassa. Se on niin täynnä tavaraa, kun ollaan väliaikaismajoituksessa vielä ensi kesään asti. Ja tosiaan tuota saa näköjään vieläkin tilattua toimitettuna kahdella kympillä loppuelämän tubelesstarpeisiin, joten päästä minut helpommalla ja laita omat rullat tilaukseen :)

https://nerivalgroup.fi/tuotteet_kategoriat.php?cat=45

Edit. Tuolla näköjään lukeekin nykyään fatbiketubeless :D

Jokiniemi 1
04.11.2020, 20.32
Voisin jopa antaa sitä, mutta en jaksaisi käydä kellarista penkomassa. Se on niin täynnä tavaraa, kun ollaan väliaikaismajoituksessa vielä ensi kesään asti. Ja tosiaan tuota saa näköjään vieläkin tilattua toimitettuna kahdella kympillä loppuelämän tubelesstarpeisiin, joten päästä minut helpommalla ja laita omat rullat tilaukseen :)

https://nerivalgroup.fi/tuotteet_kategoriat.php?cat=45

Edit. Tuolla näköjään lukeekin nykyään fatbiketubeless :DJoojoo mutta vkloppu liian lähellä ja isä ukko pyöränpäälle[emoji16][emoji16] yritän mettä Miehiltä kysellä

Lare
04.11.2020, 23.09
Lidlissä oli reilu viikko sitten hirvisäkkiä. Kuva Herttoniemestä
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201104/e14f676670c339b31e7293c40d7739aa.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201104/32231eb0c8aada3683310cce7ace1beb.jpg

Jokiniemi 1
04.11.2020, 23.10
Joo tuota löytyikin kaverilta. pitää perjantaina kokeilla miten onnistuu. Oletteko venttiilin kohdalle laittanut jotain varmistusta?

Pudeman
04.11.2020, 23.16
Mulla on venttiilin kohdalla pieni pala vanhasta sisurista.

JK-
05.11.2020, 07.42
Lidlissä oli reilu viikko sitten hirvisäkkiä. Kuva Herttoniemestä
Kuvassa vakuumipusseja, ei yhtään hirvisäkkiä[emoji848]

Onnistuu toki noillakin, vaatii tosin saumaamisen

Aikanaan Pro tip oli sulattaa venttiilin reikä säkkiin kuumalla klemmarilla, tuota tosin itse en jaksanut koskaan tehdä

solisti
05.11.2020, 08.52
Hirvisäkki/lateksinauha tekee tubelesshommista kyllä helpompaa, lähinnä itselle se tärkein asia on että se tekee paremman tiivistyminen renkaan nostovaiheessa. Se teippi sinällään on hyvä, mutta jos on hankala rengas/vannepari, ei kumi nouse aina kirveeelläkään. Eilen tappelin päivän yhden teipatun 27.5+ vanteen kanssa kompuran avulla ja vasta kun sain vihdoin hirvisäkin pingotettua avuksi vanteelle homma onnistui taas kerrasta ilman kompuraa. 27.5" vanteelle tuo ei hyvin sovellu, mutta sen sai juuri venytettyä kapealle vanteelle.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201105/621b1298d0284ca413300f15e8ab3321.jpg

Pudeman
05.11.2020, 08.59
Nousu vanteelle tuntuu olevan todellakin rengaskohtaista. JumboJim nousee kohtuu helposti, kun taas 45North Wratchild vaatii äheltämistä.
Kerran piti laittaa säkki tuplana, jotta sain pysymään tiiviinä. Tein tuplat leikkaamalla säkistä riittävän leveän kaistan, vedin vanteelle ja käänsin takaisin yli.

solisti
05.11.2020, 09.14
^joo, se on tuurissaan. esim. Hodaggien kanssa ei ollut mitään ongelmaa tuolla vanteella, tuo Gnarwhal ei istunut vanteella tarpeeksi ylhäällä ja aivan toivoton oli saada tiivistymään kun kevennysreiät puhalsi ilmat pihalle.

harald
05.11.2020, 11.11
Minä olen alkanut käyttämään tekniikkaa kompuran kanssa, missä pidän kiekkoa kädessä pystyssä, venttiili ylhäällä. Näin rengas makaa painollaan vannetta vastaan, ja täyttyy ensin ylhäältä joka samalla kiristää alaosan. Joskus auttaa jos samalla ravistaa vannetta akselin suuntaisesti.

Näin olen useimmiten saanut kaikki viime aikoina nousemaan ilman sisureita jne. Kun aloitin tubeless-hommat tein aina nostot niin että sisurilla ylös, sitten sisuri veke ja sangon päällä lappeellaan nostanut (laskenut) toisen puolen takaisin. Silloinkin painovoima auttaa tiivistämisessä.

solisti
05.11.2020, 11.27
Minä olen alkanut käyttämään tekniikkaa kompuran kanssa, missä pidän kiekkoa kädessä pystyssä, venttiili ylhäällä. Näin rengas makaa painollaan vannetta vastaan, ja täyttyy ensin ylhäältä joka samalla kiristää alaosan. Joskus auttaa jos samalla ravistaa vannetta akselin suuntaisesti.

Näin olen useimmiten saanut kaikki viime aikoina nousemaan ilman sisureita jne. Kun aloitin tubeless-hommat tein aina nostot niin että sisurilla ylös, sitten sisuri veke ja sangon päällä lappeellaan nostanut (laskenut) toisen puolen takaisin. Silloinkin painovoima auttaa tiivistämisessä.Joo, tuo ilmassa täyttäminen toimii yleensä... Mutta ei tuon potilaan kanssa. Vaikka koitti nostaa toisen reunan sisurilla ja toista väänteli hyllylle rengasraudan kanssa... Ei kompurakaan tehnyt mitään (toki se ei mikään maailman tehokkain laitos ollut).

Pepe Y
05.11.2020, 20.12
Kompressorin teho voi olla se taikasana. Työpaikalla saa paineilmaa tarpeeksi, sekä Jumbojim että Dillinger 5 nousee paikoilleen paukahtamalla. Saippuavettä kyljille ja ilmaa pistoolikahvasta.
Viimeksi meni enemmän aikaa vb-osastoon kuin renkaanvaihtoon, kaatuneen litkupullon siivous pöydältä lattialta ja kengiltä aiheutti muutaman ärräpään.

Jokiniemi 1
06.11.2020, 22.00
Säkit laitettu. Ei ihan ongelmitta mennyt. Mutta loppujen lopuksi saatiin pitävät. myös huumoria tähän saatii kun isä lähti ajamaan enkä huomannut sitä.. no rengas mäjähti pois vanteelta [emoji23][emoji23] https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201106/969e4a0b25d3b0822ad6830552a1f631.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20201106/700675145fdf1d8fef5e243ccffac8a0.jpg

Villetre
07.11.2020, 10.49
Edelleen Fattystripper helpoin ja vaivattomin tapa laittaa tubeless. Ei virittelyitä eikä ihmettelyä. Hommaa 10kpl heti ison veden takaa niin riittää pitkäksi aikaa.

solisti
07.11.2020, 11.43
Edelleen Fattystripper helpoin ja vaivattomin tapa laittaa tubeless. Ei virittelyitä eikä ihmettelyä. Hommaa 10kpl heti ison veden takaa niin riittää pitkäksi aikaa.No varmasti. Itseäni noissa häiritsee kertakäyttöisyys ja hinta/applikaatio. Ja ei se nyt tullin kautta posteineen kovin vaivattomalta tunnu...

Sotanorsu666
07.11.2020, 18.35
^^ Hirvisäkkihän ajaa täysin saman asian kuin fattystripper, mutta huomattavasti kustannustehokkaammin. Kokemusta on molemmista.

Pudeman
07.11.2020, 19.39
Tämä. Kun vaihtaa nastat talvikaudeksi, niin tuppaa noi FattyStripperit tulemaan turhan kalliiksi. Hyväthän ne on, mutta kertakäyttöisyys vs hinta nousee turhan korkealle.
Säkkirullalla pärjää monta vuotta.

Lare
07.11.2020, 21.45
Fixman, samaa kamaa kuin maatilateippi. Saa vaikka 100mm levyisenä. Ohutta, helppo asentaa. Siitä ei jää liimasotkua jos se pitää poistaa.
https://www.fixman.co.uk/en-GB/Products/Tapes/Tapes/194371

Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla