Näytä tavallinen näkymä : Nöösin ajoasennon säätö / cyclocrossin stemmin vaihtoa..
Moikka.
Anteeksi jo etukäteen pitkä sepustus, mutta ajattelin että alustan kunnolla niin saa paremmin kiinni ajatuksesta..
Olen tässä nyt n. 300km tahkonnut mun uudella cyclolla, max. 30km kerrallaan ja mua on alkanut mietityttämään tuo ajoasento ja säädöt. Tämä on mun eka kippurasarvinen pyörä ikinä.
Shimano bike fit ja competitive cyclist antoivat periaatteessa samankaltaisia tuloksia, ja runkokoko on varmaankin ihan ok, mutta nyt tuo stemmin korkeus suhteessa satulaan on alkanut mietityttämään. Olen normaalin 100mm 7asteen kulman vaihtanut 110mm /25 asteen nousulla olevaan stemmiin. Tämän kanssa satula on n. 95mm korkeammalla, kuin ohjaustangon keskusta. Tämän kanssa välillä tuntuu, et ajoasento on vähän lyhyt ja selän päällekin noviisilla kurotus alaspäin ottaa. Lisäksi fitin mukainen mitta satulan keskeltä kahvojen ajo-otteeseen on n. 2cm liian lyhyt. olen miettinyt, jos pääsisi vielä hieman enemmän ylöspäin ja vähän eteenpäin. Tuo shimanon ergonomy fit sanoo, että tanko olisi vain n. 2cm satulaa alempana, sporttiversio fit taas että olisi n. 8cm alempana.
Millaisia mittoja ihmisillä on tuon satulan ja stemmin suhteessa?
Olisiko järkevää seurata tuntemuksia ja vaihtaa esim. 130mm/25 asteen stemmi? Tällöin asento nousee ja menee kauemmaksi yhtä paljon, n. 1,5cm. Vai kannattaisiko nostaa reilusti enemmän ylöspäin? Toinen vaihtoehto olisi ottaa jopa 30 astetta, mutta silloin pitäisi olla myös aika pitkä, jotta pääsisi samaan etenemään kuin 25 asteinen. Enkä ole löytänyt kuin n. 110mm pitkiä 30'asteen kulmalla.
Kiitos jo etukäteen kommenteista ja vinkeistä.
Jos vielä kerrot mikä pyörä ja minkä kokoinen se on ja omat mittasi;pituus ja jalan sisämitta.Saattaisivat ohjeistuksessa auttaa.
Tuoltaki ehkä apuja ;http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?39269-Maantiepyörän-säädöt-hakusessa
Jos 25ast stemmi osoittaa ylöspäin ja droppia on siltikin sen 8 senttiä, niin eikö runko oikeasti ole liian pieni?
Suunnitelmat 25ast/130mm stemmistä kuulostavat kyllä vahvasti siltä.
Jep, eli Ridley X bow tiagra, M kokoinen pyörä.
Ite olen 180,5cm, inseam 89cm.
Kyllä mä itsekin olen ajatellut, että josko tää runko on liian pieni, mutta eipä sitä oikein enää kauppaan saa vietyä. Ja vaakaputken mitta on kyl ihan oikein minusta. Mutta pistää kovasti kyllä miettimään..
Jep, eli Ridley X bow tiagra, M kokoinen pyörä.
Ite olen 180,5cm, inseam 89cm.
Kyllä mä itsekin olen ajatellut, että josko tää runko on liian pieni, mutta eipä sitä oikein enää kauppaan saa vietyä. Ja vaakaputken mitta on kyl ihan oikein minusta. Mutta pistää kovasti kyllä miettimään..
Sinulla on pitkä jalka, eli tuon vuoksi droppia tulee paljon. Rungonkoko on todennäköisesti aivan oikea.
Minulla on cyclossa noin 7cm droppia satulan yläpinnasta tangon yläpintaan, alkuun droppi oli 5cm, joka oli kyllä silloin parempi.
Maantiepyörässä kaiketi noin 10cm.
Minusta liian pitkän ajoasennon huomaa heti, en ole itseasiassa muuttanut juurikaan ajoasennon pituutta ensimmäisen kesän jälkeen.
Eli kokeile sentin välein pidempää stemmia ja kun menee kurotteluksi, niin pykälä takaisin.
Koko on oikea mutta joku nyt pielessä ajoasennossa, onko satula oikealla korkeudella ja etäisyydellä, siitä säädöt aloitetaan.
Videota säädöille
https://www.youtube.com/watch?v=lc45xcN8K8Y
kuovipolku
31.05.2017, 09.35
Mä suhtaudun periaatteessa varovasti ja vähän epäillenkin kaikenlaisiin laskureihin joiden avulla pitäisi löytyä oikean kokoinen pyörä ja oikeat säädöt. Yksi kokenut ja jonkinlaisen silmän omaava kaveri on tässä suhteessa yleensä paljon parempi apuväline. Kaverin puuttessa käy kokenut kauppiaskin, kunhan hänellä on varastossaan kaikkia kyseeseen tulevia kokoja.
Kuitenkin tiedän että varsin monet ovat laskurien avulla sekä onnistuneet pyörän ostossaan että itse tekemissään säädöissä, joten ei siitä sen enempää. Mutta ei kai haittaa vaikka käyttäisi mainittujen laskurien rinnalla kolmattakin. Linkin http://www.mediafire.com/file/5xnxnyynzih/Biomechanicalcyclingv8english.zip takaa pitäisi avautua pieni spreadsheetohjelma, jossa on ohjeet vähän erilaiseen kuskinmittaustapaan ja niiden perusteella tehtävää bike fittingiin.
Voi tuottaa samansuuntaiset tulokset kuin nuo toisetkin, mutta myös erinäköiset - ja silloinhan niitäkin on hyvä kokeilla tai ainakin hiukan pohtia. Weight Weenie -foorumilla löytyy sen tiimoilta (jo vuosia sitten päättynyt) pitkä ketjukin jonka voi ainakin silmäillä läpi jos on aikaa ja kiinnostusta. Hakusanoiksi vaikka "beatnik biomechanical spreadsheet" tms.
PS Satulan ja *ohjaustangon* välinen droppi on se mistä puhutaan, stemmi (yhdessä emäputkeen laitettavien tai poisotettavien korotusrenkaiden eli spacerien kanssa) vain mahdollistaa sen tietyssä rungossa - tai sitten ei jos siihen ei millään pituudella eikä kulmalla päästä.
Olen 3 cm pitempi ja minulla on samankokoinen eli 52 kokonumerolla varustettu Ridley X-Fire, ja se on täydellisen kokoinen nimenomaan sykloksi. Tosin jalkani on lyhyemmät eli satula on alempana, muistaakseni n. 77 cm keskiöstä, joten droppia ei ole kovin paljon vaikka tanko onkin niin alhaalla kun sen saa normi stemmillä (12 cm).
Ridleyt on korkeita, joten ne pitäisi sopia hyvin pitkäjalkaiselle, mutta sopii ne tällaiselle lyhytjalksisellekin.
Syklolla kun ainakin minä ajan vaihtelevassa maastossa, ja erityisesti talvella, niin siinä kuuluukin olla lyhyempi ajoasento.
Esim. jyrkässä alamäessa pitäisi ylettää jarrukahvoille vaikka on pudottautunut satulan takapuolelle, maha satulaa vasten.
Viimeiset pyörät on tullut valittua mittoja tuijottelemalla, tärkeimpänä vaakamitta ja emäputken mitta, normimitoituksisen ja kulmaisen rungon loput mitat seuraa kuin hai laivaa, on huomioitava kyllä nekin. Laskureita en ole käyttänyt ollenkaan, kun on tavis kropaltaan kuin myös aineetomilta ominaisuuksiltaan, on tullut omien valinta helpoksi. Ajettavuus kunnossa muutoin nuo ei nyt niin kummoisia.
Säätämistä rittää siitä huolimatta kun uusi tulee.
Jos pyörä on liian lyhyt ja matala, niin valitettavasti runko on liian pieni. L koko olisi ollut parempi, vain sentin pidempi mutta 1,5cm korkeampi mutta tätä lienee enää turha surra. Sulla on pitkät jalat ja eikä ilmeisesti mikään erityisen hyvä liikkuvuus (tämä oma arvaus) vartalon ojentajissa (alaselkä, takareidet), jolloin matala ajoasento tuntuu epämukavalta. 9,5cm droppi nyt ei ole mikään mahdoton, voi olla että totut pikkuhiljaa asentoon ja liikkuvuutta voi parantaa venyttelyillä yms.
Vuoden ajanut Ridley x-bow 105 M kokoisella.Mitat pituus 183cm insem 85.Olen jäykkä selkävikainen 70 ukko.Pyörän säädöt saanut kohdalleen ilman ongelmia. Säätö ohjeita löytynyt täältä sekä netti videoilta.Kannatta tehdä kokeeksi pieniä muutoksia joskus 5mm, on riittävä. Ajelen 70-90 km,lenkkiä ilman polvi ,käsi,niska,kipuja.Ajo asento selkäviasta johtuen yläotteella.
Jep, eli Ridley X bow tiagra, M kokoinen pyörä.
Ite olen 180,5cm, inseam 89cm.
Kyllä mä itsekin olen ajatellut, että josko tää runko on liian pieni, mutta eipä sitä oikein enää kauppaan saa vietyä. Ja vaakaputken mitta on kyl ihan oikein minusta. Mutta pistää kovasti kyllä miettimään..
Ite samanmittainen, inseam 87. Ridley runko M, joka on sopiva. L olisi ollut liian iso.. jänniä eroavaisuuksia, kun itellä 90mm stemmi 7 asteen kulmalla. Satula taisi asettua 76cm keskiöstä, ainut mitta jolle olen tarkastanut suuntaa"laskureista", ja asettui alkuun optimiin ihan tuurillaan.. satulaa vedin vielä eteenpäin ja muutenkin muut kulmat säätänyt perstuntumalla..
Vuoden ajanut Ridley x-bow 105 M kokoisella.Mitat pituus 183cm insem 85.Olen jäykkä selkävikainen 70 ukko.Pyörän säädöt saanut kohdalleen ilman ongelmia. Säätö ohjeita löytynyt täältä sekä netti videoilta.Kannatta tehdä kokeeksi pieniä muutoksia joskus 5mm, on riittävä. Ajelen 70-90 km,lenkkiä ilman polvi ,käsi,niska,kipuja.Ajo asento selkäviasta johtuen yläotteella.
No, aloittajalla on satula-tanko droppia 4cm enemmän kuin sinulla, johtuen pitkästä jalasta. Sen vuoksi noita hurjalta kuulostavia stemmejä tarvitaan.
Pitkäjalkaiselle aloittelijalle cyclocrossarin ja maantiepyörän ajoasento voi olla aluksi melko haastava vaikka runko olisi oikeaa kokoa. Mulla vaati aikoinaan ajoa muutaman tonnin ennen kuin ukko alkoi venyä:eek:.
maalinni
31.05.2017, 14.38
Ihan ok kokoinen runko, kyllä tuo säädöillä ja stemmin vaihdoilla pitäisi saada sopivaksi. Tosin kaikki ei taida ikinä tottua droppitangoilla ajamiseen(?)
Kommuutteri
31.05.2017, 14.51
Ite samanmittainen, inseam 87. Ridley runko M, joka on sopiva. L olisi ollut liian iso.. jänniä eroavaisuuksia, kun itellä 90mm stemmi 7 asteen kulmalla. Satula taisi asettua 76cm keskiöstä, ainut mitta jolle olen tarkastanut suuntaa"laskureista", ja asettui alkuun optimiin ihan tuurillaan.. satulaa vedin vielä eteenpäin ja muutenkin muut kulmat säätänyt perstuntumalla..
184 / 89 mitoilla ajelen L koon X-Bowia. Vaihdoin aluksi 100 mm stemmin, kun luulin kaipaavani lyhyempää. Käsien tikkuilun takia vaihdoin 120 milliseen ja se on ollut viimeiset 10 tkm. Mulle pitempi olikin tässä parempi. Droppia nyt 11 cm ja emäputken päällä spacereitä 1 cm.
1813465-6Sent from my iPhone using Tapatalk
jii.haanpaa
31.05.2017, 16.38
Tuossa M-kokoisessa vaakaputki on 535, jos osasin sivuja oikein tulkita. Kuulostaa tosiaan aika lyhyeltä. Itse olen jokseenkin samoissa mitoissa ja ajan 56-kokoisella Jake the Snakella, jonka vaakaputki on kolme senttiä pitempi. Kokoa pienempikin olisi 1,5 senttiä pitempi. On tuossa toki kulmatkin hieman erilaiset, joten ei näitä varmaan ihan suoraan voi vertailla.
Oikein tulkitset ja emäputki 150 mm, pitäisi noiden toimia kun selkä n. 90 cm alkuperäisellä kysyjällä, pitkäkoipisella. Eroja rungoissa muutakin toki on merkistä toiseen. Minulla selkä samaa luokkaa, pyörän rungon vaakamitta 530 ja emäputki 130, koivet vähän lyhyemmät ja stemminä 100 mm, yhdistelmä toimii. Uskon ratkaisun löytyvän.
Kiitos paljon hyvistä ja lukuisista vastauksista, koitan vastata moneen kerralla. Liikkuvuus mulla on ihan ok, alaselkä saattaa olla jumissa mut jalat on ok(kämmenet lattiaan jalat suorana venyttäessä). Satula on säädetty periaatteessa fitin mukaan, mutta hieman muokattu, eli ihan karvan alempana ja edempänä. Tällöin kantapäät saa kiinni polkimiin ala-asennossa ja lantio ei keiku ja samaten lumpio on linjassa kun kampi edessä vakaana. Satulaa pitää vaan nostaa tosiaan niin korkealle, n. 79,5cm, jotta on kohdillaan. Tämä tekee sen, että droppia tulee väkisinkin.
Uskon kyllä, että tällä nykyiselläkin varmaan pärjää, mutta vähän se tuntuu ahtaalta se asento, ja samaten pidemmillä lenkeillä alaottella ajaminen otta hauikseen. Veikkaan et nojaa niin paljon painoa käsille et habassa ei riitä jerkku. Spacerit on kaikki käytetty, eli stemmi niin ylhäällä, kuin voi olla.
maalinni ja pätkä on kans oikeassa, et kokemusta ei droppitangolla ajamisesta paljon ole, eli kyllä sekin tietysti vaikuttaa, kun vaan ajaa..
Nyt siis lähinnä mietin, että varmasti tuo runko muuten on ihan ok kokoinen. Jos kropasta on puolet jalkaa, niin väkisin se satula nousee :) Jos olisi ottanut L-kokoisen, olisi pitänyt olla ehkä lyhyempi stemmi ja silti kulmaa ylöspäin... mut ei sitä oikein voi enää kauppaan viedä ja en haluaisikaan.. eli nyt vaan arvon, että kuinka paljon vähemmän droppia haluaisi, kun kyllähän spacereilla saa sitä taas sitten pudotettua alaspäin. Tällä hetkellä mulla on Cinelli Pista 110mm, tät ajattelin vaihtavani 130mm, jolloin n. 13-15mm tanko nousee ja etenee.
Pitkien jalkojesi ja siten lyhyen selkäsi vuoksi en ajoasennon eteenpäin vientiä oikein suosittelisi, vaan mieluummin satulaa taaksepäin. Se samalla vähentää käsille ja ylävartalolle tulevaa painoa, siirrä kokeeksi satulaa muutama milli taaksepäin, ei yli 5 mm. Vois olla jopa paikallaan satulatolppa jossa nykyistä jättöä sentti enemmän. Satulan siirto jo vähän vaikuttaa vaikka siinä liikutaankin ajaessa ja sen voi hyvin asettaa sentin jopa kaksi alle noiden suositusten samoin hitusen taemmaksi.
Sekin että , kuinka paljon on jaloissa jerkkua, vaikuttaa käsille tulevaan painoon.
Eihän sitä jää käsille ollenkaan, jos oikein paljon käyttää... 20 käsille 20 jaloille loput ahterille.
Pitkien jalkojesi ja siten lyhyen selkäsi vuoksi en ajoasennon eteenpäin vientiä oikein suosittelisi, vaan mieluummin satulaa taaksepäin. Se samalla vähentää käsille ja ylävartalolle tulevaa painoa, siirrä kokeeksi satulaa muutama milli taaksepäin, ei yli 5 mm. Vois olla jopa paikallaan satulatolppa jossa nykyistä jättöä sentti enemmän. Satulan siirto jo vähän vaikuttaa vaikka siinä liikutaankin ajaessa ja sen voi hyvin asettaa sentin jopa kaksi alle noiden suositusten samoin hitusen taemmaksi.
Tätä mä itsekin olen miettinyt, että siirtäisi satulaa alas ja taakse, mutta aikanaan kun vähän kokeilin, niin ainakin taaksepäin siirtäminen toi fiiliksen, ettei oikein pääse pyörittämään itsensä alla, vaan jalat on edessä ja ehkä vähän liian ylhäällä.. lisäksi tuo satulan keskeltä yläotteelle mitta on fitin mittaan verrattuna 2cm lyhyt, joten se ahtaan ja matalan tuntuinen ohjaamo puoltaisi tätä. Tiedän että on ehkä liian vähän ajokokemusta ja rohkeasti pitää kokeilla vaan... ja varmasti se oma fiilis on tärkeämpi mittari, kuin mitkään mittaukset. Toki niillä varmasti saa suuntaa antavaa tietoa, ja loput sitten fiiliksellä...
tuosta painon jakautumisesta, välillä olen tällä setupillakin saanut tunteen että kädet vaan kevyesti oleilee tangolla, eikä varsinaista paineen tunnetta ole. Tätä kohti kannattaa varmastikin tavoitella.
Ja niin, nuo ohjainputken jatkopalat(stem extender) on vissiin vähän epävarma viritys, ennemmin pelaa tuolla stemmillä ja koittaa sitä kautta metsästää sopivaa? Ehkä ennemmin jopa laadukas säädettävä stemmi kuin tuollainen jatkopala, nyt tässä vaiheessa kun ei grammoilla ole niin väliä
Ei tuollaista jatkokappalettakaan kokonaan sulkisi pois. Oman kokemuksen mukaan stemmi on parempi miinuskulmaisena, vakaampi ohjaus. Kunhan palikkaa ei kovin paljon tarvitse ja huolehtii sen kiinni pysymisestä. Ensimmäisen lenkin jälkee kiinnityksen kireyden tarkistus.
Vielä tuosta satulan paikasta, josta homman pitää aina lähteä liikkeelle. Pyörässäsi on normaalijalkaisen satulatolppa ja satulaputken kulma 74, satula tulee olla kiskoillaan melkoisen takana, ihan noin näppituntumaltaan tuon pitkäjalkaiselle esitän. Voit joutua hankkimaan jopa tolpan jossa jättöä enemmän, esim. 25 mm, kunha kilometrejä alkaa kertyä. Oletan vakiotolpassa 15 mm jättöä.
...
Ja niin, nuo ohjainputken jatkopalat(stem extender) on vissiin vähän epävarma viritys, ennemmin pelaa tuolla stemmillä ja koittaa sitä kautta metsästää sopivaa? Ehkä ennemmin jopa laadukas säädettävä stemmi kuin tuollainen jatkopala, nyt tässä vaiheessa kun ei grammoilla ole niin väliä
Mulla oli aiemmassa cyclossa samasta syystä (187/94cm) tuollainen stem extender. Tais olla Humpertin tekele. Tukeva, eikä mitään ongelmia vuosien käytössä.
Kommuutteri
01.06.2017, 11.38
Kokeilisin tosiaan edellä ehdotetun mukaisesti aluksi satulan säätöä: keskiasennosta hieman taakse. Samalla voit laskea satulaa noin sentin, joka vähentää droppia. Sitten pidempää stemmiä, jos tarpeen.
Sent from my iPad using Tapatalk
Tätä mä itsekin olen miettinyt, että siirtäisi satulaa alas ja taakse, mutta aikanaan kun vähän kokeilin, niin ainakin taaksepäin siirtäminen toi fiiliksen, ettei oikein pääse pyörittämään itsensä alla, vaan jalat on edessä ja ehkä vähän liian ylhäällä..
Itselläni satula on edempänä mitä kops sääntö edellyttää. Satula tästä taaksepäin tai kopsin mukaan asemoituna polkeminen tuntuu omituiselta koukkimiselta ja polkimen hamuamisena jostain kaukaisuudesta.
Mulla Pätkän kans vähän sama fiilis.. mut Teru ja Kommuutteri, ihan totta et kannattaa vaan ehkä rohkeammin kokeilla erilaisia säätöjä satulan kanssa ja sitten tekee päätöksiä, millaisia palikoita tarttee. Veke, kiitos vinkistä, täytyy vähän niihin perehtyä enemmän. Kiikkerää ohjausta ei varmasti kukaan halua, tukeva ja kestävä sen ratkaisun pitää olla, mikä sitten onkaan.
Semmoinenkin nöösikysymys vielä: mun satulan paikan säädössä ei ole erillistä korkeussäätöä, ts. kaksi pulttia kiristetään satulatolpan takaa. Aikaisemmassa spessun hybridissä ne oli putken molemmin puolin keskilinjassa ja etummaista kiristämällä satula kääntyi eteen ja alas. Onko tässä vaan sitten niin että sitä ei säädetä? :)
Tarkoitit ilmeisesti kaltevuutta, noilla kahdella pultilla satula pysyy asennossaan ja ruuveja aukaisemalla kaltevuutta samoin kuin etäisyyttäkin säädetään, kaltevuussäätö on vähän pykälittäistä, sen kanssa saa toisinaan kiroilla, että saa sopivaan kulmaan ja siinä pysymään. Tuo sinun aiempi on helpompi juttu näissä säädöissä. Minullakin on käytössä nyt noita molempia ja pienellä ähinällä kaikista saa satulan kohdilleen.
Kiitos, kävin tuossa juuri lenkillä pienten säätöjen jälkeen. Laskin satulaa n. 3-4mm, käänsin pikkAsen taakse päin(ollut nojall eteen) ja siirsin satulaa pikkasen eteenpäin, 2-3mm. Setback eli keskiön kohtisuorasta linjasta etäisyys satulan kärkeen silti n. 65mm. Tuntui heti paljon mukavammalta, pikkasen helpommalta. Käsille tulee edelleen kyllä painetta kahvoilta ajettaessa, mut nyt oli muuten vähän parempi fiilis. Nyt sit vielä miettii extenderin ja reippaalla kulmalla olevan stemmin väliltä.
Mutta kiitos avusta tähän asti. Kyllä tämä tästä. Katotaan miten jatkuu.
Melkoisen etäälle satula asettuu, oikeastaan juuri kuin pitääkin pitkäjalkaiselle. Tehtaalla tainneet asentaa tolpan, jossa jättöä taitaakin olla tuo 25 mm, kun M kokoinen runko ja 74 asteinen satulaputki, hyvä juttu, pitäis tuo sopia. Mittasin tarkistuksen vuoksi molemmista kippuratankoisista tuon saman, se oli kummassakin tasan viisi senttiä, hioutunut pitkällä hieronnalla mittaansa. Kuskin vipuvarsien ja koko kropan mitat 174/83, nettopaino 65. Ihan etäarviolta tuo satulan paikka vois olla sinulle hyvin lähellä oikeata, 6,5 senttiä keskiöstä, eipä pidemmäksi ainakaan.
Pituuseroa jaloissa niin paljon ettei näitä arvioita pidä ottaa kovin vakavasti, todennäköisesti myös käsien pituudessa eroa paljon. Runsas ajo hioo omat säädöt.
Jo vain tuokin vaikuttaisi että ollaan aika lähellä noita säätöjä oikein tuon penkin koron suhteen. Samaten nuo sinun mitat ovat suhteessa aika samat. Jännä kyllä, et jopa 3mm penkin korkoa alemmas ja n. 2-3mm eteenpäin vaikuttaa noin paljon. Nyt ei myöskään ottanut selkään tai hartioihin samalla tavoin, joskin kädet kyllä vielä puutuivat kun pidempiä päitkiä ajoi kahvoilta. Eli painoa tulee käsille silloin vielä vähän liikaa, ehkä tuossa olisi nyt hyvä katsoa sitten sitä koron nostoa kahvoille?
Kommuutteri
05.06.2017, 14.16
Jo vain tuokin vaikuttaisi että ollaan aika lähellä noita säätöjä oikein tuon penkin koron suhteen. Samaten nuo sinun mitat ovat suhteessa aika samat. Jännä kyllä, et jopa 3mm penkin korkoa alemmas ja n. 2-3mm eteenpäin vaikuttaa noin paljon. Nyt ei myöskään ottanut selkään tai hartioihin samalla tavoin, joskin kädet kyllä vielä puutuivat kun pidempiä päitkiä ajoi kahvoilta. Eli painoa tulee käsille silloin vielä vähän liikaa, ehkä tuossa olisi nyt hyvä katsoa sitten sitä koron nostoa kahvoille?
Kokeile vielä siirtämällä edelleen joku millimetri samaan suuntaan alas ja taakse, mitä tapahtuu. Voipi olla että selviät vanhoilla palikoilla. Jos päädyt hoodeilla asentoon, missä voit pitää itseäsi hetken paikallaan ilman isoa ponnistusta kun irrotat kädet, painoa ei ole enää käsillä liikaa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Luulenpa myös, että kun satula on suunnilleen kohdillaan ja muutama tuhat mittarissa, ylävartalo tulee ajoon mukaan, niin vakiostemmi käy ja rinkuloita stemmin alta alkaa siirtyä yläpuolelle. Meillä Kylianin kanssa selkä melkein saman mittainen, siksi roikun tässä, vaikka raajat sitten ovatkin eri kaliperia.
Omassani satulan kärjestä tangon keskelle 50 cm ja etunavan keskeltä tangon pintaan 56 cm. Käsien pituuserokin lienee iso, joten noitten suhteita voi vain suuntana arvailla, satula siis n. 72 cm.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.