PDA

Näytä tavallinen näkymä : Tunturi RX700s joustohaarukan vaihto kiinteään



Timbba80
28.05.2017, 23.09
Terve kaikille kanssakirjoittajille. Ensimmäinen viesti useamman kuukauden taustalla viestien selaamisen jälkeen ja heti apua pyytämässä...

Eli minulla on tällä hetkellä käytössä Tunturi RX700s pyörä, jossa on lukittava joustohaarukka (http://www.srsuntour-cycling.com/fi/bike/forks/NEX-RL-DS-700-5494.html). Käytännössä pidän tuota joustohaarukkaa lukittuna jatkuvasti.

Olisin kiinnostunut vaihtamaan tuon joustohaarukan kiinteään versioon mm. turvallisuussyistä, sekä myös toivottavasti vähän keventämään pyörän etupäätä. Oma tietotaitoni on kuitenkin niin onneton noiden haarukoiden osalta, että en tiedä yhtään mitä katsoa tilalle. Lähinnä ongelma on siinä, että en ymmärrä näiden mittoja ja en siten tiedä mikä edes tuohon pyörän runkoon sopii.

Osaisiko joku avittaa sen kanssa että mitä tuohon sopii yrittää iskeä tilalle?

Ajoni on tällä hetkellä pääasiassa maantieajoa (90% maantietä, 8% hiekka/sorateitä, 2% maastopolkuja) ja pyörään olen vaihtanut kapeammat kumit alle, sekä ukkopolkimet olen myös siihen laittanut. Muutoin mennään alkuperäisellä kokoonpanolla.

TERU
29.05.2017, 14.33
Kokeile vastaisiko Tunturi tuohon kyselyyn, myyvät vain jälleenmyyjiensä kautta osia, mutta jos heiltä saisi suosituksen keulalle ja vaikka ostopaikankin.
Eräs tuttavani teetti oululaisella PyöräSuvalalla tuollaisen muutoksen. Merkki oli kylläkin toinen.

http://www.tunturi.fi/yritys/yhteystiedot/

Aakoo
29.05.2017, 22.43
Mikäköhän lie tuollaisessa Suntourissa AC -mitta, olisiko pienellä sagilla jotain 450mm? Varmaan lähimpänä olisi korkeuden puolesta joku 26" maasturiin tarkoitettu jäykkä keula. Jos teräksinen käy, niin Surlylla on ainakin muutamia vaihtoehtoja, ja niita voi varmaan saada kotimaastakin. Tein vastaavan virityksen vaimon hybridiin, josta on muutama kuva Pyöräprojekti -ketjussa. Kuituhaarukoita toki saa myös, mutta hinta alkaa karkaamaan ja niissä ei ole yleensä lokarikiinnikkeitä tms.