Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Laakerin vaihto Lappeenranta ymp

caic
18.05.2017, 10.29
Tietäskö joku Lappeenrannan suunnalta paikkaa missä onnistuisi Dt-swiss takanavan laakerin vaihto? Pyöräexpertti nosti kätensä pystyyn ja samoin Koskimies. Napa vaatisi 3-pawl avavaimen. Mikä lie suomeksi 🙂

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Fat Boy
18.05.2017, 11.22
Kysy pyöräliike varustamolta, koulukadulla, kauppakeskus armada.

nih..

caic
18.05.2017, 11.27
Kysy pyöräliike varustamolta, koulukadulla, kauppakeskus armada.

nih..
Juu, se on nyt intersportissa

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

mpesu
18.05.2017, 12.54
Vaikka tämä onkin hoidossa niin sanon silti: Näitä voidaan tehdä myös vertaistuella. Jos olet fb:ssä niin liity ryhmään Lappeenrannan pyöräilijät - keskustelu.

caic
18.05.2017, 14.32
Vaikka tämä onkin hoidossa niin sanon silti: Näitä voidaan tehdä myös vertaistuella. Jos olet fb:ssä niin liity ryhmään Lappeenrannan pyöräilijät - keskustelu.
Joo, eipä se Intersportissa tullu muuta kuin valohoitoo🙂 Elikkä olen alkupisteessä. Varustamo on sit seuraava vaihtoehto, mut seppä on tänään pois. Kyseessä tuon näkönen laitos, jos kuva näkyy. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170518/37eeb94ef0670a8add252e50aa74edb6.jpg

mpesu
18.05.2017, 14.36
hmm.. näinköhän tuohon sopii se minulla oleva avain? Nuo lovet vaikuttaa kuvassa virtaviivaisilta "aalloilta", minulla ne on säntillisiä uria. Taitaa olla niin että lupasin liikoja koska omassa on ratchet eikä 3-pawl. Käy siis varustamolla ekana.

caic
18.05.2017, 14.42
hmm.. näinköhän tuohon sopii se minulla oleva avain? Nuo lovet vaikuttaa kuvassa virtaviivaisilta "aalloilta", minulla ne on säntillisiä uria. Taitaa olla niin että lupasin liikoja koska omassa on ratchet eikä 3-pawl. Käy siis varustamolla ekana.
Joo, toi on se 3-pawl. Itselle tuli kiinasta se ratchet avain ja ei käy. Onpahan valmiina sit, jos joskus tarvii🙂 Vissiin käypäset laakeritkin on jo hommattu, mut puuttuu vaan se avain. Ebayssä näky 35€ olevan halvin. Mut jos ei varustamo maha mittää, ni on tilattava avain.

mpesu
18.05.2017, 14.47
Sano siellä varustamolla että tilaavat avaimen jos ei ole.

caic
18.05.2017, 14.50
Sano siellä varustamolla että tilaavat avaimen jos ei ole.
Joo, hyö ilmottaa sit onko mahdollista vaihtaa. Liityin siihen facebookryhmään. Tietääpä "uudisasukkaana" sit jostain tapahtumista tms

mpesu
18.05.2017, 14.53
Taisit tykätä seuran sivusta mutta en vielä näe sinua ryhmässä:
https://www.facebook.com/groups/Lprpyorailijat
Klikkaa siis sinnekin ja kysy josko jollain on tuo työkalu.

Esabbi
21.05.2017, 21.01
Eikö noi laakerit lähde kun naputtaa kumi/muovivasaralla akselin päähän . Eikö tuolla 3pawl avaimella oteta toi hammaskehä pois. Eikä sitä ainakaan sunringlen navasta tarvinnut irroittaa kun vaihdoin laakerit.

Lähetetty minun SM-A500FU laitteesta Tapatalkilla

caic
21.05.2017, 21.06
Eikö noi laakerit lähde kun naputtaa kumi/muovivasaralla akselin päähän . Eikö tuolla 3pawl avaimella oteta toi hammaskehä pois. Eikä sitä ainakaan sunringlen navasta tarvinnut irroittaa kun vaihdoin laakerit.

Minusta se ei mahu tulemaan sieltä ulos jos hammaskehä on paikallaan. Saatan olla väärässäkin 🙂

Esabbi
21.05.2017, 21.20
Mulla ainakin lähti ihan nätisti. Takaisin hakkasin pitkän hylsyn kanssa. Kuvassa kyl näkyy laakeri ulkokehä. Eli uskoisin, et lähtee samalla tavalla.

Aakoo
22.05.2017, 10.03
^Olet varmaankin oikeassa, ainakin DT Swissin huoltomanuaalissa (https://www.dtswiss.com/Resources/Support/HUBS/DT-Swiss-Hubs-Pawl-Hubs-Technical-Manual) näin todetaan sivulla 38: The bearing on the drive side can also be changed when the ring nut is still mounted.

caic
22.05.2017, 16.58
^Olet varmaankin oikeassa, ainakin DT Swissin huoltomanuaalissa (https://www.dtswiss.com/Resources/Support/HUBS/DT-Swiss-Hubs-Pawl-Hubs-Technical-Manual) näin todetaan sivulla 38: The bearing on the drive side can also be changed when the ring nut is still mounted.
Joo, kävin Puuilosta ostaa tarvikkeita ja kokeilen vielä itse. Amerikan foorumilla vaan sanottiin, et tarviis olla se avain.

caic
22.05.2017, 18.30
Mulla ainakin lähti ihan nätisti. Takaisin hakkasin pitkän hylsyn kanssa. Kuvassa kyl näkyy laakeri ulkokehä. Eli uskoisin, et lähtee samalla tavalla.

Nyt on laakerit onnistuneesti vaihdettu. Puuilosta 19mm pitkähylsy ja muovivasara, niin homma hoitui 🙂