Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Kallaveden kierros 26.8.2017

pasi.ilari.savolainen
30.04.2017, 08.56
Kallaveden kierros kuntopyöräilytapahtuma järjestetään taas Kuopiossa parin vuoden tauon jälkeen.
Tapahtuma on siirretty alkukesästä elokuulle ja toiveemme on että uusi ajankohta sopisi paremmin erityisesti kuntoilijoille joilla olisi loppukesästä enemmän rohkeutta lähteä yli 100 km reiteille.
Tapahtumapaikkana on tuttu Hotelli Iso Valkeinen kallansiltojen tuntumassa josta reitit starttaavat ja josta löytyy sauna ja ruoka pyöräilyn jälkeen.
Reitit ovat kestopäällystetietä joille paras pyörävalinta on maantie- tai cyclocrosspyörä.
Merkityllä reiteillä liikkuu huoltoautot ja sopivin väliajoin on kiinteät huoltopisteet josta löytyy lisäenergiaa.
Tapahtuman nettisivut ja ilmoittautuminen avataan lähiviikkoina.

Tässävaiheessa, pistä 26.8.2017 lauantai kalenteriin!https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170430/e67f0b888e9a3c9176979a2be8e2e4b2.jpg

pasi.ilari.savolainen
14.05.2017, 18.57
Ilmoittautuminen on nyt avattu...
http://www.kuopys.fi/kallavedenkierros/

Lähetetty minun BTV-DL09 laitteesta Tapatalkilla

pasi.ilari.savolainen
20.06.2017, 22.26
Nyt ovat reitit julkaistu, suosituin 100km, pitkä 150km ja lyhyt 30km.
Kaikilla reiteillä näet varmasti seudun parhaita järvimaisemia ja kun Kuopiossa ollaan on reiteillä nousumetrejä mukavasti.
Vielä on mahdollista ilmoittautua edullisimmalla hinnalla kesäkuun ajan.
Pistettiin myös kaksi hyvää tarjousta. Kerää vähintään 10 hengen joukkue niin jokainen osallistuja saa osallistumismaksusta 10 euron alennuksen. Perheille tarjotaan pakettia jossa kaksi lasta (alle 15 vuotta) pääsevät mukaan veloituksetta kahden aikuisen seurassa.

Hannes -60
28.06.2017, 09.15
100km lenkki on ilmeisesti ollut suosituin, mutta kai pidemmällekin lenkille on riittänyt polkijoita aiempina vuosina?

pasi.ilari.savolainen
04.07.2017, 23.02
Ehdottomasti pitkällä matkallakin riittää seuraa.
Ja nyt pitkä on vain 150km kun se oli aiemmin 200km, kokeillaan ainakin tänä vuonna tällaista.

Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla

pasi.ilari.savolainen
07.08.2017, 17.29
Reilu kaksi viikkoa niin polkaistaan Kallaveden ympäri.
Pistäkäähän ilmoittautumista tulemaan niin osataan varata eväitä [emoji847]
http://www.kuopys.fi/kallavedenkierros/ilmoittautuminen/

diisel
23.08.2017, 14.34
Vielä tänään ehdit ilmoittatua ja maksaa Kallaveden kierroksen ennakkoon!
Tuu mukkaan 😉
http://www.kuopys.fi/kallavedenkierros/ilmoittautuminen/

PatilZ
28.08.2017, 14.34
Ensimmäinen kerta Kallaveden kierroksella ja matkaksi valikoitui 100km. Kylmä keli ja aamupäivän vesisade karsi ilmeisesti väkeä. Ajoin yksin puolesta matkasta eteenpäin ja koska en jossain kohtaa ilmeisesti tajunnut mennä ajamaan kelviä, eksyin reitiltä oikaisten noin 2,5 km. Samalla ilmeisesti jäi reitin kommein mäki ajamatta ja näkemättä. Kun ei ole paikallisia, niin ei reitti ollut entuudestaan tuttu.

Alussa johtoauton takana mentiin matelemalla kaupungin läpi ja sitten ihan kelpo vauhtia pienessä porukassa. Stravaan tallentui tällaiset segmentit kuin Lossin tempo 11,9 km 32,3 km/h. Sitten eksoottinen lossimatka ja Puutossalmi-Vehmersalmi 19,2 km 32,7 km/h. Porukat paria lukuunottamatta jäi vehmersalmen sillalle huoltoon ja minä jatkoin ajatuksella, että tulevat perässä: Vehmersalmi-Ritoniemi 9,7 km 30,1km/h. Yhden kaverin sain siinä kiinni ja takaa tuli toinen, mutta polvi ei kestänyt mennä ylämäissä poikien tehoilla. Ne meni sitten menojaan, mutta ohittivat mut vielä aivan lopussa, koska olin siis oikaissut eksymällä reitiltä. Muitahan ei sitten näkynytkään. Ei tämä nyt ihan kuntoajolta maistunut, mutta kivoissa maisemissa pk-lenkki tuli heitettyä. Keskiwatit 159W, maksimi 724W ja NP 208W, keskilämpötila 5,5 astetta.

Rantasauna oli ok, lohisoppa hyvää. Auton akku oli parkkipaikalla simahtanut. Tulisinko uudestaan?

diisel
30.08.2017, 06.52
Ensimmäinen kerta Kallaveden kierroksella ja matkaksi valikoitui 100km. Kylmä keli ja aamupäivän vesisade karsi ilmeisesti väkeä. Ajoin yksin puolesta matkasta eteenpäin ja koska en jossain kohtaa ilmeisesti tajunnut mennä ajamaan kelviä, eksyin reitiltä oikaisten noin 2,5 km. Samalla ilmeisesti jäi reitin kommein mäki ajamatta ja näkemättä. Kun ei ole paikallisia, niin ei reitti ollut entuudestaan tuttu.

Alussa johtoauton takana mentiin matelemalla kaupungin läpi ja sitten ihan kelpo vauhtia pienessä porukassa. Stravaan tallentui tällaiset segmentit kuin Lossin tempo 11,9 km 32,3 km/h. Sitten eksoottinen lossimatka ja Puutossalmi-Vehmersalmi 19,2 km 32,7 km/h. Porukat paria lukuunottamatta jäi vehmersalmen sillalle huoltoon ja minä jatkoin ajatuksella, että tulevat perässä: Vehmersalmi-Ritoniemi 9,7 km 30,1km/h. Yhden kaverin sain siinä kiinni ja takaa tuli toinen, mutta polvi ei kestänyt mennä ylämäissä poikien tehoilla. Ne meni sitten menojaan, mutta ohittivat mut vielä aivan lopussa, koska olin siis oikaissut eksymällä reitiltä. Muitahan ei sitten näkynytkään. Ei tämä nyt ihan kuntoajolta maistunut, mutta kivoissa maisemissa pk-lenkki tuli heitettyä. Keskiwatit 159W, maksimi 724W ja NP 208W, keskilämpötila 5,5 astetta.

Rantasauna oli ok, lohisoppa hyvää. Auton akku oli parkkipaikalla simahtanut. Tulisinko uudestaan?

Tule vain uudelleen heti seuraavan kerran joka onkin jo ensikeväänä,
vaikka reitit ovat meidän ja palautteen perustella hyvin merkitty niin joskus jokuinen eksyy mutta onneksi tässäkin pääsit takaisin suoraan reitille.

Enemmän osallistujia odotettiin niin olisi saatu parempi tapahtuma ja olisi ollut enemmän ajoseuraa.
Uskomme että alkukesä on suosiollisempi ajakohta järjestää tapahtuma kaikin puolin.

Ollaan kuulolla!

diisel
30.08.2017, 06.55
Iso kiitos järjestäjän puolesta kaikille osallistujille.

Kallaveden kierros seuraavan kerran 2018 touko-kesäkuun vaihteessa.

seppo
31.08.2017, 08.21
Hei!

Ehdotan, että palataan vanhaan Kallaveden kierroksen reittiin! Perusteluna lähtö sujuu paremmin pohjoiseen ja uusi kelvi Hamula - Kinnulanlahti on käytössä. Käärmelahdesta voisi lyhyempi reitti kääntyä Räimälle?
Terv. Enano

JaniM
29.05.2018, 06.36
Lauantainahan tämä taas on niin siihen liittyen kysymys että missä kunnossa 150km reitin asfaltti on? Jostakin minulle on jäänyt mielikuva että se olisi huonokuntoista?