Näytä tavallinen näkymä : Onko mahdollista, että takaiskaria ei voi huoltaa?
Ostin ensimmäisen täysjoustoni käytettynä ja edellinen omistaja kehotti huoltamaan takaiskarin. Takaiskari on mallia RockShox Ario R. Otin yhteyttä erääseen alan liikeeseen ja sieltä tuli vastaus, että kyseistä iskaria ei ole tehty huollettavaksi. Hämmennyin suuresti. Onko tämä mahdollista? Ja miten?
Olen aloittelija ja pohdin myös sitä, mistä merkeistä huomaa sen että takaiskari ei pelitä normaalilla tavalla. Omasta mielestäni iskarissa ei nimittäin ole vikaa, mutta ymmärrän yleisesti ottaen huoltojen tärkeyden.
Tuon mukaan ainekin jotain voi tehdä ;http://www.bikeradar.com/gear/article/workshop-how-to-service-ario-and-monarch-shocks-26080/
Täyttääkö tarpeesi miten hyvin huollollisesti ?
En oikein osaa arvioida kuinka suuri huollontarve takaiskarilla on, mutta iso kiitos linkistä. Tällä pääsen edes johonkin alkuun.
Kannattaa kyseinen liike kiertää kaukaa. Aika outo kommentti.
Blackborow
24.04.2017, 20.38
Soitappa fillariosaan niin eiköhän se homma ala rullata.
Pitää paikkansa että ei voi huoltaa. Omassa pyörässä oli tuollainen ja tuli fillariosasta takaisin kommentin kanssa että paluuvaimennus puolta ei voi avata/ huoltaa. Taisi olla vuosimallia -10.
On niitä joitain tullut vastaan, joita ei ole huollettavaksi suunniteltu. Olen pihinä miehenä joutunut täyttöventtiilejä sun muuta sitten itse rakentelemaan niihin. Harvoin sellaisia kaupallisesti kannattaa huoltaa. Tiivisteet joutuu haalimaan yksi kerrallaan ja paineet arpomaan jostain. Ja ovat yleensä sitten muutenkin huonomman pään iskareita.
Tuo "paluuvaimennuspuolta ei voi huoltaa/avata" kuulostaa oudolta, sama mäntä se molempiin suuntiin vaimentaa.
^ jätin iskarin fillariosaan perushuoltoon ja sanoivat että vuotaa nesteet (öljyä?) pihalle ja ei voi vaihtaa tiivisteitä yms. Ymmärsin että paluuvaimennus katoaa vähitelle vuodon myötä. Jos en väärin muista niin jotain tiivisteitä olisi voinut vaihtaa. No perus rockshox monarkin joka huollettavissa saa saksasta alle 200e.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.