Näytä tavallinen näkymä : Fox Float Performance '16 ja pos. / neg. paineiden tasaus
2016-mallin Fox Float Performance -keulassa tuntuu olevan vika (ominaisuus?) paineiden tasauksessa negatiivi- ja positiivipuolen välillä, ja miinuspuolen paineet kasvaa liian isoksi. Käytännössä ongelma ilmenee siten että ajossa keula painuu kasaan, ja se täytyy vetää voimalla takaisin täyteen mittaansa, jolloin kuuluu pieni suhaus ja paineet pääsevät tasautumaan. Foxhan varoittelee että paineita keulasta laskiessa se pitäisi tehdä tarpeeksi hitaasti ja pumppailla keulaa välillä että paineet tasautuu, mutta että tätä täytyisi tehdä myös lenkin aikana...onko muut havainneet vastaavaa ongelmaa, vai voisiko kyseessä olla yksilövika?
Mekanismia havainnollistava video:
https://www.youtube.com/watch?v=03pdywBkuNQ
Taitaa olla kokemus samasta, 32 float pohjasi jonka jälkeen keula tuntui vähän löysältä ja kasassa olevalta. Paineiden tarkistusten/lisäyksen jälkeen tuntui toimivan ok, mutta mitatessa (tsekkasin juuri, kiitos tämän viestin) oli tosiaan kasassa reilu 10mm. Nykäisemällä tuli ylös, mutta mitään suhauksia tuossa ei kuulunut. Olisko siinä rytäkässä voinut vuotaa painetta negatiivipuolelle ja estää haarukan venymisen täyteen mittaan?
Täytyykin tarkkailla miten käy seuraavien lenkkien jälkeen!
Lisäyksenä vielä että tuon löysyyden aikana sagi tuntui lisääntyneen kohtuu reilusti, ja putkelta ajettaessa haarukka selkeästi enemmän "kasassa" kuin normaalisti.
Ihan noin tuoreesta Foxista ei ole kokemuksia mutta aikaisemmissa Floateissa on vikana ollut se että ilmamännän tiiviste vuotaa ja päästää paineet väärälle puolelle. Kierrejousellahan noissa aikaisemmissa hoidettiin neg jousi?
Korjauksena ilmamännän tiivisteen vaihto, ilmamännän päällä pitäisi myös olla pieni määrä (5ml?) Fox Float öljyä hoitamassa tiivistys ja voitelu. Pelkkä öljyn lisääminenkin voi auttaa hetkeksi mutta ei korjaa vikaa.
Jep, kierrejousi vissiin oli aikaisemmin. Ei tullut tarkistettua öljyjen määrää uutena, nyt keulalla on ajettu ehkä 300km. Kaipa se näissä ei-Factory-sarjan Foxeissa on laatu mitä sattuu sitten. No, hyllyssä odotaa uusi ilmaruoto (140mm -> 160mm), täytyy kokeilla jos tuon vaihdolla ja sitä myötä uudella tiivisteellä olisi vaikutusta asiaan.
Voiteluöljy on näköjään suht jäykkää (20wt), ehkä talvipakkasilla juoksevampi toimisi paremmin.
Toi ilmamännän voitelu on kyllä jännä. Foxin huoltomanuaalissa puhutaan että se voitelu hoidetaan keulaöljyllä. Mulla uudessa keulassa oli kuitenkin pelkästään kasa, iso sellainen, vaseliinia.
Tokenien lisäyksen yhteydessä laitoin männän peittoon Fox fluidilla.
Paineet ilmeisesti tasoittuu kun vetää haarukan pitkäksi, ainakaan ei imaissut takaisin kasaan enää?
Täytyy seurailla miten käyttäytyy ja katoaako fluidit jonnekin ilmakammiosta.
Toi ilmamännän voitelu on kyllä jännä. Foxin huoltomanuaalissa puhutaan että se voitelu hoidetaan keulaöljyllä. Mulla uudessa keulassa oli kuitenkin pelkästään kasa, iso sellainen, vaseliinia.
On kyllä jännä. Mun -16 fox34 performancessa oli ihan öljyä ilmapuolella niin kuin pitääkin. Sukeltelua en ole kuukauden ajoilla vielä havainnut.
Olikohan näissä sitten sitä ongelmaa että vaseliiniklöntti tukkii paineentasauskolon?
Saattaa olla ainakin osasyy, vaihdoin 160mm ilmajousen ja vaseliinia oli tehtaan jäljiltä todella reilusti. Öljyä taas yläpuolella melko vähän (ei sitä toisaalta manuaalin mukaan kuuluisikaan olla kuin 3ml). Putsailin putkesta sisältä suurimmat pois ja voitelin uuden kohtuullisemmalla määrällä. Huomenna pääsee testaamaan vieläkö tuota joutuu manuaalisesti nykimään ylös.
Mitenköhän voiteluöljy muuten pysyy positiivisella puolella, luulisi että pikkuhiljaa paineentasauskolon kautta karkaa alapuolelle?
Avasin tänään ja juu, osapuilleen kaikki fluidit on häipynyt. Putken sisäpinta ei nyt kuiva ollut, mutta männän päällä ei ollut yhtään mitään.
Voiteleeko tuo siis tarpeeksi negatiivisen puolen kautta, eikä aiheuta ongelmia?
Ilmeisesti enää ei kannata käyttää sitä (ilmeisesti) vanhempien keulojen kanssa toiminutta kikkaa ilmatilantila pienentämiseksi tokenin sijaan 5ml ylimääräisellä fluidilla?
Huomenna pääsee testaamaan vieläkö tuota joutuu manuaalisesti nykimään ylös.
Ei joutunut, nyt uudella ilmaruodolla toimii niin kuin pitääkin. Liekö syy sitten ollut liika vaseliini tai huono ilmamännän tiiviste, vaikea sanoa. Keulalla ei kuitenkaan ole ajettu kuin n. 350km, joten epäilisin ensimmäistä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.