Näytä tavallinen näkymä : Opettaisiko joku huoltamaan keulan?
Pyörän huoltaminen ja muu räplääminen on hauskaa. Lisäksi opiskelijana rahaa ei ole liikaa ja säästän tällä tavoin pitkän pennin.
2006 Marin rock spring pyörästä on ruvennut vanilla r 130mm keula vuotamaan öljyä.
Haluaisin oppia huoltamaan keulan itse. Oliskohan jollakin kiinnostusta opettaa kyseinen huoltotoimenpide minulle? Olisin erittäin kiitollinen.
Asustelen Espoon Kilossa, mutta voin tulla minne vaan pk-seudulla.
https://www.youtube.com/watch?v=lKLZ88zfCYM&ab_channel=BikeRadar
H. Moilanen
10.04.2017, 09.24
http://service.foxracingshox.com/consumers/index.htm
Vaikka tuolla mainitaan uudemman vuosimallin keuloja, perusperiaate on silti sama. Huoltokittien numeroissa saattaa olla ero ja mahdollisesti tarvittavien työkalujen koossa. Öljymäärät löytyy tuollekkin vuosimallille taulukosta.
Lisäys: Erikoismaininta heti tuosta ohjeessa mainitusta 26mm hylsystä yläpään korkkien avaamiseen: kaupasta saatavat hylsyt ovat voimakkaasti viistettyjä ja korkit niin matalia, että vakiohyllsyllä syntyy vain tuhoa. Osta joku halpa hylsy, josta hiot tai katkaiset tarvittavan erikoistyökalun. Halvan siksi, että ne ovat yleensä pehmeimpiä ja siten helpoimpia työstettäviä. Korkit itsessään eivät ole kireällä, joten se ei aseta hylsylle juurikaan vaatimuksia.
Kiitos vastauksista. Molemmat linkit vaikutti asiallisilta.
Olen kuitenki oppijana sellainen, että opin parhaiten kun joku opastaa ja sitten itse tekee. Kun ekaa kertaa tekee jotain, on kiva, että joku olisi ohjeistamassa.
Oottelen tällä vielä hetken vastauksia. Alan kuitenkin jo soitella mtb huoltoliikkeisiin, että josko joku sieltä opettaisi minua. Voisin tehdä vaikka päivän pari töitä dust cover ja foam ring -palkalla. Huomio kaikille huoltoliikkeessä työskenteleville!
^Jos itse tekisin leipätyökseni iskarihuoltoja, en haluaisi kouluttaa taitojani "mattimeikäläisille". Sehän olisi mun tilipussista pois.
Ymmärrän näkökulman. Elän kuitenkin itse sellaisessa uskossa, että tarpeeksi suuri osa ihmisistä ei halua huoltaa itse keulaansa, jotta ammattilaisille riittäisi töitä.
Enkä muutenkaan ole heidän potentiaalinen asiakkaansa, koska en aijo huollattaa keulaa liikkeessä.
Toivon että joku tekee asioita vielä sydämellä, eikä pelkästä rahasta.
Suositan kyllä opettelemaan aivan itse, jossain vaiheessa elämää joudut kuitenkin tekemään jotain ilman kädestä pitäjää. Varsinkaan kun noihin löytyy räjäytyskuvia, ohjeita ja youtube pätkiä plvin pimein eikä tosiaan ole mitään ydinfysiikkaa!
Olet oikeassa, elämässä joutuu tekemaan asioita yksin ja varmasti tämäkin onnistuisi lopulta yksin.
Olisi kuitenkin paljon mukavampi tehdä kyseinen huolto jonkun osaavan kanssa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.