PDA

Näytä tavallinen näkymä : Hajonneet Race Face Next SL kammet

elasto
06.04.2017, 21.59
https://www.youtube.com/watch?v=7_z-BwhapsM

Oheisella videolla näkyy kuinka noin vuoden ajetuista kammista on murtunut vasemman kammen metallinen insertti irti, johon akseli tulee kiinni.

Onko täällä kohtalotovereita? Internetin mukaan en ole ainoa jolle on näin käynyt. Laitoin juuri Canyonille viestiä asiasta, koska kammet tulivat heiltä ostetun pyörän mukana. Katsotaan miten takuuasia hoidetaan. Toivottavasti saan tilalle ne uudet G4 mallin kammet, niissä kuulemma kyseinen tyyppivika on jo korjattu? Harmittaa vaan kun toisessakin ihan uudessa pyörässä on samat kammet ja pelkään, että niitä odottaa vielä sama kohtalo...

PaH
06.04.2017, 22.16
^ mun saldo on viidet hajonneet next sl:t sou faar.

ekat kahdet kiinteällä spaiderilla ja 24mm askelilla olleet meni särki niin et rataspultin tabit murtu => takuu toimi kustakin ostopaikasta jees ja viimeisimmän palautuksen tulos on
avaamattomassa pakkauksessa jossain säätämön hyllyssä
keksin sit hommata nexteistä cinchi-versiot; kesti ekat ajoa 3 vkoa, seuraavat ~2kk ja kolmannet melkein 3kk... sit lbs totes et vaihdetaan noi kammet suosiolla sixc:en.
Koska palstalla mainostus on kielletty totean tosta lbs:stä vain sen et tnx tare.

SixC:tä kaikissa ajossa olevissa pyörissä ja niillä ikää 2v/~1.5v ja 0.5v ja särki on pystyny poissa. G4:stä ei mittään hajua, kuvan oon nähny.

edit: oon mä rikkonu kahdet sramin kuitukammetkin, X0 DH:t. tarttis kait opetella ajamaan.

zipo
06.04.2017, 22.26
Fattispyörässä Next SL Cinch insertti vaurio 3 kk rullailun jälkeen->G4 takuuna-> myin pois .
En ole ihan heti ostamassa tilalle mitään kuitukampia,vaikka muuten kuituosiin onkin kova luotto.

Tank Driver
06.04.2017, 22.41
Zipon kammet toimii toistaiseksi. Nyt kun sanoin niin varmaan hajoavat huomenna.

JouMar
07.04.2017, 01.11
Ei-vetopuolen kammesta luovutti akselin pään kierreinsertti noin vuoden käytön jälkeen ja aika pian sen jälkeen vetopuolen kammesta polkimen pään insertti. Propsit Hertsikkaan sujuvista takuukäsittelyistä, mutta seuraavaan pyörään tulee Sramin kammet (osittain myös siksi, että 30mm akseli BB92-keskiössä on ongelmien kerjäämistä).

nure
07.04.2017, 07.16
Hiilen ja alumiinin kombinaatio ei ole mikään parhain...

ealex
07.04.2017, 14.01
Täsmälleen samanlainen vika tuli myös minun Next SL kampiin. RaceFace ei suostunut hoitaa takuu-asiana ollenkaan, mutta onneksi kauppias hoiti…

noniinno
07.04.2017, 14.41
No nyt sitten odotetaan, että omat nitkahtaa. Lähteekö ihan irtipoikki, tuleeko jotain ensioireita?

Raikku
07.04.2017, 16.25
Mitäs jos ei SL:t vaan hieman halvemmat Next/hiili rf-kammet?

wiggum
07.04.2017, 16.38
Minullakin yhdet ekan version Sixc-kammet murtui tabien kohdalta. Sai niistä sentään jotain iloa:http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=19272&d=1491568433

Uudet cinch Sixc-kammet ovat kestäneet ainakin toistaiseksi.

JouMar
08.04.2017, 02.05
No nyt sitten odotetaan, että omat nitkahtaa. Lähteekö ihan irtipoikki, tuleeko jotain ensioireita?

Ei lähtenyt irtipoikki ja molemmilla kerroilla pyörällä pystyi ajamaan suht normisti kotiin. Mitään oireita en huomannut.

Herman
08.04.2017, 07.27
vasemman kammen metallinen insertti irti

Puoli vuotta ajettu Farley ja juuri noin kävi sillekin. Pyörän myynyt Ride Jyväskylästä ja yläfemma hoitivat takuun mainiosti :).

oivu
10.04.2017, 13.58
Mulla on kanssa 2 pyörästä menny kammet. Odottelen uusia. Toivotaan G4:kampia tilalle.

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

LJL
11.04.2017, 11.06
Kyrpien takatalvi.. Eroottinen ulkonäkö pettää.

H. Moilanen
11.04.2017, 13.20
Melkein ostin ittelleni Nextit, mutta jätänkin ostamatta.

noniinno
11.04.2017, 17.23
Ihmeesti ovat kolme kautta, n.9 tkm kestäneet vaikka välillä on ajettu kiveen kampi edellä kisavauhdeissakin. On ne niin ihanat. Mutta tuli varakammetkin jo hommattua, kun sopivat paremmin keskiöstandardiinkin.

oivu
11.04.2017, 23.02
Onko jollain tietoa G4 kammista,että onko ne nyt sitten kestävämpää tavaraa?

a-o
11.04.2017, 23.32

Kuulemma ainakin ovat kevyemmät:)

G4 kestänyt toistaiseksi.

Raikku
12.04.2017, 17.01
Tietysti jonkin verran olisi kiva tietää että ovatko nämä hajonneet noin vain "kun vain ajelin yksin rauhassa"-tyyppisesti vai
monien kolhujen jälkeen.

oivu
12.04.2017, 20.08
Mulla ei kyllä ole kolhuja tullu koska ajettu ainoastaa lumella ja toisissa kammissa ei ainakaan ole jälkiä, kun ei oo edes sitä suojaa päällä.
Olisin saanut rahat takaisin, mutta päädyin nyt odottelemaan että saan uudet sl kammet. Sen verran vakuuttavasti maahantuoja tätä hommaa mulle avasi.

JouMar
13.04.2017, 00.56
Tietysti jonkin verran olisi kiva tietää että ovatko nämä hajonneet noin vain "kun vain ajelin yksin rauhassa"-tyyppisesti vai
monien kolhujen jälkeen.

Itsellä ei mitään normimaastoajoa isompia mällejä. En voi sanoa, että olisin kampia mitenkään varonut kolhimasta, mutta kai maastokampien pitää maastoajo kestää?

leecher
15.04.2017, 19.24
Mulla on nyt G4 versiot kiinni Pivotissa. Edelliset antautui vuoden jälkeen talviajossa. Tuli klappi drive-siden kammen inserttiin. Saapa nähdä miten nuo uudet kestää.

Bässi
16.04.2017, 21.12
Tänään joutu liittyä klubiin. Vuoden kesti, nyt klappaa.
Tuleekohan g4 automatik vai kaivetaanko jostain varastopölyistä näitä vanhoja vielä takuu keisseihin?

elasto
20.04.2017, 22.01
Next R -kammet julkaistu: https://www.pinkbike.com/news/race-faces-new-next-r-components-first-look.html

"and a spindle and pedal inserts that are designed to withstand aggressive riding"

Heh, toivottavasti kestävät paremmin kuin SL-mallit eli alle vuoden työmatka-ajoa. Itse odottelen vielä omaa takuukeissiäni Race Facen maahantuojan kanssa. Saa nähdä mitä sieltä tulee.

Tank Driver
21.04.2017, 00.03
Wai nau änd not in tö fööst pleis, van häs tu ääsk.

zipo
21.04.2017, 08.12
Käännöskoneeni tuotos Elaston linkin RF:n uutukaisista:
Ja karan ja polkimen lisäosat, jotka on suunniteltu kestämään aggressiivista ratsastusta "

Luetaan ne takuuehdot,ratsastus on sentään erilaji kuin työmatkapyöräily.
TD:n Tekstiä en edes yritä suomentaa,Kyl g4:set kestää jos ajaa v max 0km suolla jalat leveellä,vai ajaaks joku väärin?

elasto
30.04.2017, 12.29
Kohta kuukauden päivät odotellut uusia kampia. Tilasin jo amuliiniset Turbinet varakammiksi, kun ei mitään hajua kauanko joutuu vielä odottelemaan ja onpahan kammet myös toiseen pyörään siinä vaiheessa, kun siitä hajoaa seuraavat Nextit. Täyttä paskaa koko touhu.

Bässi
30.04.2017, 12.35
Herttoniemestä tuli samana päivänä uudet. Tosin vanhan malliset. Vielä niissä on 2 vuotta vaihtoaikaa. Ajoajasta ei tietoa.
ja muistin että olihan nää jo toiset rikotut kuitukammet, Vanhan mallisista Sixceistä meni polkimen insertti.

NoordMan
30.04.2017, 14.20
Kyselin juuri perjantaina omien kampien perään. Toimituspäivästä ei vieläkään ole varmuutta mutta senverran selvisi että jatkossa kaikki Nextit on joko G4 tai R versioita.

Mähän tilasin omani onnellisen tietämättömänä mistään ongelmista kaksi päivää ennen tämän ketjun perustamista. Niin että kiitti jätkät...

Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla

Antti Kuitto
03.05.2017, 10.32
Next R -kammet julkaistu: https://www.pinkbike.com/news/race-faces-new-next-r-components-first-look.html

"and a spindle and pedal inserts that are designed to withstand aggressive riding"

Heh, toivottavasti kestävät paremmin kuin SL-mallit eli alle vuoden työmatka-ajoa. Itse odottelen vielä omaa takuukeissiäni Race Facen maahantuojan kanssa. Saa nähdä mitä sieltä tulee.

Omat edelliset NEXT SL:t olivat käytössä 1000km käytännössä vain XC- ja XCM-kisoja, eikä mitään ongelmia. Nyt odottelen G4:sia saapuvaksi Hi5bikes:iin...eli ainakaan itsellä ei toistaiseksi mitään pahaa sanottavaa :)

Kurapyörä
03.05.2017, 11.04
Meidän perheessä on kolmet Next SL-kammet käytössä:

-Läskissä, täpäristä akselin vaihdolla siirretyt, SL:t, ajettu ja kolhittu kahden ja puolen vuoden ajan. n 5-5,5 tkm ajetut!
-Rouvan jäykkäperässä SL;t, kolhimattomat ja n. 1,5 tkm ajetut!
-Täpärissä uudet, alle 500 km ajetut, SL G4 kammet! (vanhat meni läskiin)

Kaikki kestänyt toistaiseksi ilman mitään ongelmia ja jos maahantuojan palvelu toimii, kuten täällä kirjoitettu, en ole edes huolissani!

oivu
03.05.2017, 11.16
Juu toimii varmaan. Race Face:n päässä taitaa olla ongelmia ja isoja kun eivät saa tavaraa pihalle.

elasto
15.05.2017, 18.58
Noniin, nyt vähän reilut 5 viikkoa reklamaation jälkeen on uudet kammet kädessä. Canyonin mukaan Racefacen maahantuoja ei saanut hoidettua takuuasiaa kohtuullisessa ajassa (Tarmo perkele), joten myös he kyllästyivät odottelemaan ja lähettivät jostain omasta varastostaan minulle uudet kammet. Tietenkin samanlaiset G3:t kuten aikaisemmin, joten katsotaan kauanko nämä yksilöt kestävät ehjänä. Jos ja kun hajoavat taas, niin olisi parasta alkaa tulemaan joku toimivampi malli Racefacelta näiden paskojen tilalle.

haedon
15.05.2017, 19.13
En tiedä onko mulle sattunut perjantaikappeleet, kun Next SL:t on parhaiten kestäneet kevytkammet mitä mulla on koskaan olleen:). Syksyn kisan kiviosumastakin selvisivät kunnialla, vaikka mies paranteli kylkiluuta pari kuukautta:D.

NoordMan
16.05.2017, 00.01
Toivottavasti mulle tuli samanlaiset. Ainakin ne lähetettiin mulle perjantai päivänä puolitoista viikkoa sitten. Maahantuojan toimesta G4 versiona. Mun kokemusten mukaan se Tarmo perkele kyllä lähettää tavaraa jos sitä heillä on. Viime viikolla tein yhden tilauksen torstaina klo 14 ja tavara oli perillä Tampesterin laitamilla perjantaina klo 16. Juuri ton nopeammin ei käsittääkseni voi tavara liikkua.

elasto
17.05.2017, 17.02
Toivottavasti mulle tuli samanlaiset. Ainakin ne lähetettiin mulle perjantai päivänä puolitoista viikkoa sitten. Maahantuojan toimesta G4 versiona. Mun kokemusten mukaan se Tarmo perkele kyllä lähettää tavaraa jos sitä heillä on. Viime viikolla tein yhden tilauksen torstaina klo 14 ja tavara oli perillä Tampesterin laitamilla perjantaina klo 16. Juuri ton nopeammin ei käsittääkseni voi tavara liikkua.

Siis minä en ollut suoraan Racefacen maahantuojaan yhteydessä vaan Suomen Canyoniin. Otin aluksi yhteyttä itse suoraan Racefacen maahantuojaan, mutta sanoivat että "no can do" ja Canyonin piti hoitaa tuo asia heidän kanssaan. Canyonilta minulle vaan kerrottiin, että Racefacen maahantuoja ei saanut mitään aikaiseksi tuon noin kuukauden aikana. Luulisi että Canyon olisi kertonut minulle jos Racefacen maahantuoja olisi sanonut ettei tavaraa yksinkertaisesti ole saatavilla. Sen takia tästä koko touhusta jäi minulle vähän paskan maku suuhun enkä tiedä kenen vika koko viivyttely edes oli. Tiedän vain sen mitä Canyonilta minulle kertoivat. Canyon syyttää Racefacen maahantuojaa ja Racefacen maahantuoja varmaan Racefacea. Ainakin Yläfemmassa oli kyseisiä kampia hyllyssä takuukeissin aikaan...

oivu
22.05.2017, 16.57
Kyselin juuri perjantaina omien kampien perään. Toimituspäivästä ei vieläkään ole varmuutta mutta senverran selvisi että jatkossa kaikki Nextit on joko G4 tai R versioita.

Mähän tilasin omani onnellisen tietämättömänä mistään ongelmista kaksi päivää ennen tämän ketjun perustamista. Niin että kiitti jätkät...

Mulle sanottin että samanlaiset sl kammet tulee tilalle mitkä on ollu ja käytetään sitä vanhaa akselia. Eli mikä nyt sitten pitää paikkaansa?

Antti Kuitto
23.05.2017, 15.54
G4:set lähti ajoon muutama viikko takaperin, kammet olivat ainakin jokin aika sitten loppu maahantuojalta ja tuolloin oli tullut uusi satsi :)

oivu
05.06.2017, 11.06
On se kyllä käsittämätöntä miten maahantuoja ei saa tietoa siitä koska noita kampia tulee. Pahoittelevat vaan tilannetta😂 Onko joku kyselly lähiaikoina? Ite soittelin 3 vikkoa sitten.

Lare
05.06.2017, 18.20
Aikanaan multa meni Turbine poikki ja sen hoitaminen maahantuojan eli Bluefacen kanssa oli tuskainen ja hidas operaatio.

leecher
05.06.2017, 19.51
Hi5bikes hoiti kyllä omien hajonneiden tilalle uudet G4 version kammet todella nopeasti. Iso peukku siitä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

oivu
05.06.2017, 20.46
Hi5bikes hoiti kyllä omien hajonneiden tilalle uudet G4 version kammet todella nopeasti. Iso peukku siitä.

Niin tarmin ja hi5bikes on "melkein" samaa putiikkia toinen vaan maahantuoja.
Ei mullakaan menny toisen pyörän kammissa kauan kun valitsin 170mm. Mutta 175mm ei vaan ole enään eikä oikealla värillä.

Ieecher oliko noi sun vanhat kanssa G4 mallia?

leecher
05.06.2017, 21.03
Niin tarmin ja hi5bikes on "melkein" samaa putiikkia toinen vaan maahantuoja.
Ei mullakaan menny toisen pyörän kammissa kauan kun valitsin 170mm. Mutta 175mm ei vaan ole enään eikä oikealla värillä.

Ieecher oliko noi sun vanhat kanssa G4 mallia?
Ei ollut. Oli sitä edellistä. Sitä ei varmaan ole enää edes saatavilla ja hajonneita on aika iso määrä.

marco1
05.06.2017, 22.12
Näkyivät brittifoorumeillakin ihmettelevän puuttuvia kampia, kontillinen kampia jossakin tulossa?

kauris
16.07.2017, 10.21
Jos tilaisi tällaisen pyörän niin tilaako sitä sitten itselleen ison ongelman nextien muodossa...?
Saisi aika hyviä osia ja hyvän pyörän kun outletissa on ihmeellisesti L kokoakin vielä jäljellä. Eaglea ei tietty 2016 pyörässä ole.
https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/886/sCategory/9920

zipo
16.07.2017, 11.12
Jos fillari on muuten hyvä niin en jättäisi ostamatta.Varaudut vain että hankit jotkut cinch kammet takuujuttujen ajaksi jotta ajot ei keskeydy.Kokonaishintaan sellaset 200€?lisää pahimmillaan.
Kun saat uudet g4 kammet niin sulla on 2 settiä kampia ja sitten toiset myyntiin.Kokonaisbudetti taitaa laskea xxx€?
G4 näyttäisi kestävän paremmin,toistaiseksi.

Aina kun mä olen ostanut fillarin niin lisään aina vähintään takakiekon hinnan,takanapa menee aina uusiksi,parhaat orkkikset kestäneet sen 1/2 vuotta.Ikinä en ole saanut mieleistä fillaricomboa tehdasspekseillä kaupan hyllyltä.

oivu
21.07.2017, 00.37
Jos fillari on muuten hyvä niin en jättäisi ostamatta.Varaudut vain että hankit jotkut cinch kammet takuujuttujen ajaksi jotta ajot ei keskeydy.Kokonaishintaan sellaset 200€?lisää pahimmillaan.
Kun saat uudet g4 kammet niin sulla on 2 settiä kampia ja sitten toiset myyntiin.Kokonaisbudetti taitaa laskea xxx€?
G4 näyttäisi kestävän paremmin,toistaiseksi.

Aina kun mä olen ostanut fillarin niin lisään aina vähintään takakiekon hinnan,takanapa menee aina uusiksi,parhaat orkkikset kestäneet sen 1/2 vuotta.Ikinä en ole saanut mieleistä fillaricomboa tehdasspekseillä kaupan hyllyltä.Tänään antautui G4 vasen kampi akselin päästä. Että sillai.

Lähetetty minun GT-P5220 laitteesta Tapatalkilla

sillimestari
21.07.2017, 21.26
Minulla eri valmistajan kammet, mutta varmaankin sama ongelma, eli hiilarikampi rikki?: https://www.icloud.com/sharedalbum/fi-fi/#B0SGfnH8tG56eqc;F1BFE55C-C2DE-42CB-ABA0-FBF7C1A95C14
En ole pyörällä edes tuhatta kilsaa ajellut... voiko näitä mitenkään korjata vai käännynkö pyörän valmistajan puoleen?

Kalle H
22.07.2017, 00.53
Minulla eri valmistajan kammet, mutta varmaankin sama ongelma, eli hiilarikampi rikki?: https://www.icloud.com/sharedalbum/fi-fi/#B0SGfnH8tG56eqc;F1BFE55C-C2DE-42CB-ABA0-FBF7C1A95C14
En ole pyörällä edes tuhatta kilsaa ajellut... voiko näitä mitenkään korjata vai käännynkö pyörän valmistajan puoleen?
Jos mulla itsellä olisi uudehkossa pyörässä ~500€ kammet kiinni, joiden kanssa tulisi heti alkuun ongelmaa, niin olisin kyllä varmasti ensimmäisenä myyjään yhteydessä. Noiden kanssa jos lähtee koittamaan jotain kotikorjauksia niin takuu ainakin raukeaa siinä samassa.

H. Moilanen
24.07.2017, 10.59
^&^^ Eihän noita oikeasti millään korjaa kuin vaihtamalla uuteen. Ja jos kerran pyörässä on takuu, miksi edes yrittää mitään kikkakutosia?

sillimestari
24.07.2017, 11.25
Ok. Laitetaan kyselyä valmistajalle/myyjälle (canyon).

-lähetin mistä lähetin

oivu
01.08.2017, 05.33
Sain G4 kampien tilalle R kammet.
Mahtaako ärrät kestää. [emoji3]

Raikku
01.08.2017, 15.46
Onko noissa rallikammissa muuten ollut eroa sillä onko perinteinen spider vai se keskikiinnitys rattaille?

Juide
02.08.2017, 11.22
2016 Farley 9.8:n Next SL cinch kammet alkoi klappaamaan akselin päästä. Puoli vuotta ja noin 1500 km, josta pääosa lumella. Katsotaan, miten takuuasiat hoituu.

zipo
02.08.2017, 12.54
Race Facen takuujutuissa aikakäsite on parista viikosta ties mihin.Meikällä about 2 kk kuitu Sixc I-beam tolpan clamppi takuukäsittelyssä.
Pari kertaa kysellyt ihan paikanpäällä mutta ei mitään tietoa miten etenee.Tolppa sinänsä OK mutta clämpit alkaa klappaamaan ja seurauksena menee SDG:stä i-beam railit pskaks.
Ihme ettei noita I-Beam clämppejä saa ostaa varaosina.

Juide
04.09.2017, 17.51
2016 Farley 9.8:n Next SL cinch kammet alkoi klappaamaan akselin päästä. Puoli vuotta ja noin 1500 km, josta pääosa lumella. Katsotaan, miten takuuasiat hoituu.

Viikko sitten sain uuden kammen (!) siis vain vioittunut vasen kampi vaihdettiin uudempaan versioon. Toivottavasti ei heti perään mene oikean puolen kampi...

Tapiol65
08.09.2017, 23.24

Itsellä Dudessa RF:n G4:t ilman pienintäkään ongelmaa.

oivu
27.11.2017, 15.23
Lauantaina antautui R kammet. Että sillai [emoji23]

H. Moilanen
27.11.2017, 15.31
Polkimen kierreinsertti irti vai jotain muuta?

oivu
27.11.2017, 15.34
Akseli päästä rattaan puolelta.

oivu
12.01.2018, 22.09
Eilen sain toisen pyörän kammista rahat takas. Kas kummaa tänään hajosi toisesta läskistä G4 kammet. Viidet menny nyt 2 vuoden aikana. 2klp G3 1kpl G4 1kpl ja yhdet R. Jätän nyt race facen kammet ja suuntaan srammin puolelle.m

a-o
12.01.2018, 22.45
Eilen sain toisen pyörän kammista rahat takas. Kas kummaa tänään hajosi toisesta läskistä G4 kammet. Viidet menny nyt 2 vuoden aikana. 2klp G3 1kpl G4 1kpl ja yhdet R. Jätän nyt race facen kammet ja suuntaan srammin puolelle.m

Lähetetty minun D6603 laitteesta TapatalkillaMitäs tulee RF:n tilalle?

Täälläkin jo kokemusta kertynyt vaihtorumbasta!

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

oivu
12.01.2018, 22.46
Sram eagle xx1 fatbike kammet.

oivu
20.01.2018, 18.54
Nyt on toisessa pyörässä srammin xx1 ja toisessa on next R kammet. Taas kerran kun trek ei suostunut vaihtamaan race facea sramiin.

Nyt olis kuudennet race facet kokeilussa, mahtaako kestää 2000km.

Juide
30.01.2018, 16.57
Viikko sitten sain uuden kammen (!) siis vain vioittunut vasen kampi vaihdettiin uudempaan versioon. Toivottavasti ei heti perään mene oikean puolen kampi...

Menihän se tuossa joulukuussa myös oikeanpuoleinen kampi samalla tavalla akselin päästä rikki. Sekin vaihdettiin sitten erikseen, eli nyt on G4 kammet molemmilla puolilla. Jos nuo porsii, niin kuulemma R-mallia tulee aina nykyään tilalle.

Tähän asti takuuasiat hoitunut kivijalan kanssa hyvin ja en epäile etteikö tulevaisuudessakin hoituisi. Asiointia kun saattaa tämän ketjun perusteella edelleen tulla...

a-o
30.01.2018, 23.17
Täällä ollaan vaiheessa R.

Takuuasiat on hoidettu mallikkaasti paikallisessa vaikka kampia on välillä joutunut odottelemaan.

Sammy
02.02.2018, 15.42
Mulla meni muutamat RF:t ja nyt on Sramin XX1:t Farleyssä.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180202/421f517050c75020de528f617384a99a.jpg

Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla

Walde
09.08.2018, 00.43
Noniin nyt alkoi naksumaan vetopuolen kampi! Ei estä ajamista, mutta ärsyttää kuin pientä oravaa, kun tuntee jalassa joka polkaisulla ja kuuluu nakse.
Omat kammet ostettu käytettynä ja alkuperäinen kuitti on Saksasta. Hi5 kieltäytyi hoitamasta takuuna. Ymmärrettävää vaikkakin täysin väärin, kun takuu on globaali.

Onko kukaan koittanut injektoida epoxilla kampia kuntoon? Parin millin reikä insertin viereen ja ruiskulla epoxit sisään. Voisi tulla parempi kuin tehtaan vaihdokammista.

yedi
09.08.2018, 11.11
Omat kammet ostettu käytettynä ja alkuperäinen kuitti on Saksasta. Hi5 kieltäytyi hoitamasta takuuna. Ymmärrettävää vaikkakin täysin väärin, kun takuu on globaali.

Laita spostia Sram:lle suoraan. Takuu ei monesti ole voimassa kuin ekalle ostajalle, mutta jos/kun sinulla on alkuperäinen kuitti Saksasta niin tietenkin voit kertoa, että olet eka ostaja itse.

Vuosia sitten yksi tuttu oli työprojektin vuoksi Usa:ssa sen aikaa, että sai tuotua ns. muutoauton(ei siis maksanut valtavia veroja loisväen elättämiseen) Suomeen. Kaveri toi Ford:n ja siihen tuli takuuaikana vikaa. Ostaessaan auton Usasta hän oli varmistanut, että takuu toimii myös Suomessa kun täällä oli melko vastaavaa mallia tarjolla. Kaveri vie autoa paikalliseen Ford-liikkeeseen, josta sanoivat kaverille ettei heiltä saa mitään palveluita ulkomaisille/tuontiautoille.

Kaveri otti yhteyttä Ford:lle Usaan. Ford Motor Companyltä oli tullut paikalliseen Ford-liikkeeseen fax, jossa ohjeistettiin asiassa: Meillä Ford Motor Companyllä ja myös meidän jälleenmyyjillä pidämme huolta tuotteistamme maailmanlaajuisesti lupaustemme mukaisesti. Mikäli Teille näiden asioiden hoito ei onnistu, ette voi jatkossa olla valtuutettu Ford Motor Company:n edustaja. Ilmoittaisitteko mahdollisimman pikaisesti meille ja asiakkaallemme onnistuuko tämän takuuasian hoitaminen liikkeessänne, niin voimme ryhtyä asiassa asian vaatimiin jatkotoimiin. (Fax:ssa ei ihan ollut itse Henry Ford Jr. 4:nen allekirjoitusta, mutta kohtuu ison päällikön kuitenkin...)

Kaveri oli kutsuttu aujton takuuhuoltoon/korjaukseen paikalliseen liikkeeseen...

ealex
09.08.2018, 11.21
Ei tule vastaava faksia Hi5:een muutamastakin syystä, tuskin on faksikonetta ja ainakin minun tapauksessa RaceFace itse täysin kieltäytyi hoitaa takuuna mitenkään, koska asun eri maassa, kuin mistä olen ostanut. :rolleyes: Jenkkiläinen myyjä onneksi hoiti…

yedi
09.08.2018, 13.26
Ei tule vastaava faksia Hi5:een muutamastakin syystä, tuskin on faksikonetta ja ainakin minun tapauksessa RaceFace itse täysin kieltäytyi hoitaa takuuna mitenkään, koska asun eri maassa, kuin mistä olen ostanut. :rolleyes: Jenkkiläinen myyjä onneksi hoiti…

Kai meni ohi, että tuolloin asioita hoidettiin fax:lla ja nykyään sposti toimii paremmin...

Ei kai tuollaisen valmistajan tuotteita kannata hankkia ollenkaan, jos valmistus-/suunnitteluvirheiden jälkihoito ei toimi luvatun mukaisesti.

sillimestari
14.12.2018, 23.01
Jos mulla itsellä olisi uudehkossa pyörässä ~500€ kammet kiinni, joiden kanssa tulisi heti alkuun ongelmaa, niin olisin kyllä varmasti ensimmäisenä myyjään yhteydessä. Noiden kanssa jos lähtee koittamaan jotain kotikorjauksia niin takuu ainakin raukeaa siinä samassa.

Johan on canyonin dudessa olevat E*thirteen trs hiilikuitukammet huonolaatuisia. Taas on hiilikuitu kampi liitoksistaan irti samalla rattaan puolella jo toisen kerran ja kilometrejä ei uudella kammellakaan ole kuin reipas 1000km. Kampi on jo kerran pyörään vaihdettu.

Varmaan olisi viisasta jo vaihtaa jotkin alumiiniset kammet näiden järjestään rikkoutuvien hiilaerikampien tilalle? Sopivat race facet ?Laitoin canyonille viestiä miten tällä kertaa toimitaan.
Ja ei, kammet ei ole rikottu kivihelvettiajolla, vaan epäilen vahvasti rakenteellista suunnitteluvirhettä kammen liitoskohdan osalta.

MRe
27.05.2019, 14.39
Onko yleinen näkemys se, että noista RF Next SL-kammista on syytä pysyä kaukana? Fättitäpärissä on 175-milliset RF Next R-kammet ja olisi mahdollisuus vaihtaa 170-millisiin Next SL-pulikoihin, mutta tuo kestävyys tämäkin ketjun pohjalta hieman epäilyttää.

175-milliset on mulle vaan liian pitkät. Sen huomaa eritoten kun jalat meinaa väkisin juuttua ylä-ja alakuolokohtaan.

Vai pitäiskö vaan ottaa kokonaan alumiiniset kammet...?

elasto
27.05.2019, 21.45
Sramit olisi ehkä luotettavammat jos kuitukammet haluaa. Tosin sitten menee myös keskiö vaihtoon. Mulla on kahdessa fillarissa Next SL:t, joista vaan toiset on kerran levinneet. Varaosalaatikosta löytyy alumiiniset Turbinet jos joutuu kammet laittamaan taas takuuseen. Elinikäinen takuuhan noilla on.

Juha Jokila
02.02.2020, 15.19
Liitympä sitten joukkoon sakeaan. Läskissä 4 vuotta olleet Next SL:t hajosi. Kuinkahan pitkät takuut näihin on aikanaan luvattu? Hi5bikesista ostettu.

elasto
02.02.2020, 21.53
Liitympä sitten joukkoon sakeaan. Läskissä 4 vuotta olleet Next SL:t hajosi. Kuinkahan pitkät takuut näihin on aikanaan luvattu? Hi5bikesista ostettu.

Aikanaan on luvattu elinikäinen takuu. Yläfemma taitaa olla vielä maahantuoja eli eiköhän sieltä uudet kammet saa tilalle. Nyt kun katsoin Race Facen sivuilta niin nykyään lupaavat uusille Next SL -kammille enää 3 vuoden takuun. En kyllä enää uskaltaisi uusia ostaa.

Varmaan eivät uskalla luvata enää pidempää takuuta kun ovat huomanneet, että ne on kaikki kuitenkin ihan paskaa ja hajoavat lopulta kun vaan tarpeeksi ajaa.

Juha Jokila
05.02.2020, 18.25
Hi5bikesin mukaan Race Face hylkää automaattisesti yli 3 vuotta vanhojen hiilikuitukampien takuukäsittelyt. Mun kammet on pikkusen yli 4 vuotta, mutta läski ei ole viime vuosina hirveästi kilometrejä nähnyt, kun muut uudemmat pyörät ovat kiinnostaneet enemmän. Varovasti arvioiden näistä kertyi harrastuskuluja 10 €/lenkki. Kohtuutonta minusta. Voisi kuvitella, että kammille normaali elinikä on vähintään 10 vuotta.

Osa vamaan muistaa, että vajaa vuosi sitten mulla hajosi samalla tavalla polkimen kierreinsertti XX1:n kammista. Muutama kuukausi yli takuuajan. Käsittely kesti monta viikkoa ja hylkäävä päätös tuli.

Premium osilla hinta on viisinkertainen ja elinikä 1/5-osa normaaliin verrattuna.

elasto
05.02.2020, 21.13
No huhhuh, onpas kyllä harvinaisen perberistä moinen. Uskaltaako tässä enää mitään hiilarikampia tulevaisuudessa ostaa?

Juha Jokila
05.02.2020, 22.49
^No mä ostin. Pivottiin (https://photos.app.goo.gl/3oKccxtXstoM3jKh6) uudet XX1:set ja läskiin tuli jo X01 (https://photos.app.goo.gl/rKgxTzWcaJC1jud68):set.

Tuli aika tiukka sovitus kampien ja rungon väliin, mutta toimii ja on jaloille kapeampana paljon parempi. (Pari kuvaa gallerian lopussa.) https://goo.gl/photos/rSaiusHijQovkSfi6

hphuhtin
06.02.2020, 00.11
Onko kokemusta toimiiko tuotevastuu noissa tollaisissa?

Juha Jokila
06.02.2020, 02.34
Onko kokemusta toimiiko tuotevastuu noissa tollaisissa?
Kaippa se voisi toimiakkin, mutta sitten se taitaa jäädä kauppiaan tappioksi.

Tarjosivat he sattumalta nurkkiin jäänyttä kammen puolikasta, jolla nämä saisi takaisin ajoon. Se on luultavasti lyhytaikainen ilo, koska ongelmia on ollut hurjia määriä. Toiseksi eripari kammet on rumat. Kolmanneksi en enää travitse noita ja eriparikampien myynti... no kuka ostaisi? Keskiölaakerikin oli aika rahiseva, ehkä vielä vaivoin uusilla rasvoila elvytettävissä kuitenkin. Ja rataskin on jo puoliksi kulunut. Eli suomeksi, näihin olisi aika pian pitänyt laittaa lisää rahaa, eikä ole mitään takeita kestääkö kammet ajaa uudet osat loppuun. Nyt uudet SRAM:n kammet, ratas ja laakeri maksoi nyt 165 €, kun sattui vanhan mallin poistotarjous kohdalle. Race Facen laakeri ja ratas olisi ollut 110 €, niin ei tuota kauan tarvinnut pohtia.