PDA

Näytä tavallinen näkymä : Uusi Open Pro



stenu
05.04.2017, 21.17
Mullistaakohan Mavic tällä jarrumarkkinatkin... Avainsanat: leveämpi, tubeless, exalith, uritettu jarrupinta.

http://www.jonesprecisionwheels.com/journal/2017/3/23/the-return-of-an-old-friend ja kannattaa lukea myös se kommenttiosio liittyen jarrupinnan kulumiseen.



https://scontent-arn2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/17494923_1951987091696202_9008972895845613568_n.jp g

missile
05.04.2017, 22.54
Hintaspekulaatio tais olla korheahko, kallimpi kuin esim HED C2 Belgium, vaikka sittenhän sen vasta näkee kun on kaupan hyllyssä. Kyseessähän on ihan uusi tuote eli koittavatkohan ratsastaa vaan vanhan Open Proon maineella. No, oli miten oli, ihan mielenkiintoinen tuote. Arvosteluja odotellessa. Tommonen jarrupinta vois olla jeppis mutarossissa.

Taneli79
05.04.2017, 23.11
Exalith-versio 170€/vanne. Alumiinivanteesta mielestäni kova hinta. Disc-versiokin löytyy ja hinta 70€. 19mm sisäleveys on yleisesti kapeista vanteista tunnetulta Mavicilta hyvä veto. Samoin tubeless. https://www.bikerumor.com/2017/03/14/mavic-expands-on-a-classic-with-new-tubeless-open-pro-rim/

Exalith-pinnoite pitää kovaa ääntä

http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/review-canyon-ultimate-cf-slx-8-0-50253/

stenu
06.04.2017, 09.25
^^ Mutta Hedissä ei varsinaisesti ole mitään muuta ihmeellistä, kuin kallis hinta - paitsi ehkä USA-imago. Kiinasta nekin taitaa todellisuudessa kyllä tulla. Kirkas jarrupinta jne.

^ Jossain oli raportoitu juuri tuollasen Canyonin Ksyriumeista, että suunnilleen 15000 km oli vasta alkanut näkyä ensimmäiset kulumisjäljet pinnoitteessa, mutta mutakrossikestävyys kiinnostaa mua enemmän. Jos käyttöikä on vaikkapa kaksi kertaa pitempi kuin tavallisilla paremman pään vanteilla, on hinta perusteltu jo pelkästää sillä. Krossissa myös tosta uritetusta jarrupinnasta on varmasti hyötyä. Ääniongelman uskoisi ratkeavan kunnon jarrupaloilla Swissstop etc.

Mavichan osti just Enven eli seuraavaksi kuituvanne Exalith-jarrupinnalla...?

titaani
06.04.2017, 22.28
EIköhän tuo hinta ole käytännössä alle 70 euroa.
Exalith-vanteen hinta on kyllä kova.

Taneli79
06.04.2017, 22.33
Mikä on tuon vanteen holkituksen tarkoitus?

JohannesP
07.04.2017, 08.49
Mikä on tuon vanteen holkituksen tarkoitus?
Holkitus = eyelets?

Jos sitä meinaa niin tässä peruste Mavicin puolelta muutaman kritiikkiin WW foorumeilta:

Hello, Chad from Mavic here. I'd like to comment a bit on the topic of the eyelets. Some see this as an antiquated technology / feature but, being experts in the alloy rim business, we have a different opinion.

First, and most importantly, they spread the spoke tension load on a stainless steel part, instead of doing it directly on the alloy alone. The alloy in rims is softer and more prone to cracks under load, so using an eyelet is a great way to improve the longevity of the rim and preventing the cracking that is seen on many non-eyeleted rims today.

Second, many builders love the eyelets because it makes for easier lacing and spoke tension build up - the nipple turns on stainless steel (stronger + smoother) instead of scratching / having friction from the alloy of the rim.

We are 100% sure that an eyeleted rim is stronger and will last longer than a non-eyeleted rim. You can take that to the bank. There is a reason many other rim makers are not using eyelets. First, it's more expensive. Second, they don't have the technical ability.

Finally, there is another benefit of the eyelets. If you have the expertise and technical know-how you end up with a rim that is stronger and lighter. Without the eyelets most manufacturers have to overbuild their rims to prevent cracking. That is why the new Open Pro is lighter than all of the top offers available and, for the most part, the new Open Pro is less expensive than everyone on that list.

http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=113&t=144325&start=30

JackOja
07.04.2017, 08.54
Holkitus tekee comebackin! Viime aikoinahan ainoastaan SPPT, biltema ja xxl ynnä muut ovat mainostaneet ysärityyliin "holkitetut tuplaontelovanteet" tjsp.

JohannesP
07.04.2017, 08.59
Syököhän tollanen uritus alumiinivanteella enemmän jarrupaloja kuin hiilikuituisten vastaavat? Lastuja lentelee jarruttaessa? :seko: Hiilarikiekoissa kuulemma saa melko useaan vaihtaa uusia pehmeitä paloja. Tuntuu ehkä vähän turhalta alumiinivanteessa maantiekäytössä kun normaali alumiinijarrupinta toimii sadekelilläkin hyvin, mutta on ainaki nykyaikanen.

Jos jotakin teräspyörää klassisella muotoilulla olisi hankkimassa niin tälläiset kiekot sopisi hyvin sellaisen alle. Modernit ominaisuuksiltaan ja klassisia piireitä ulkonäössä. Hinta aavistuksen korkea, mutta niin maksaa HEDinkin kehät saman verran Euroopassa mikä menee heittämällä yli ymmärryksen.

titaani
07.04.2017, 10.39
Ei holkitus paluuta tee, koska Open Pro on aina ollut holkitettu.
Holkitettuun vanne on helppo kasata alunippeleillä.

stenu
07.04.2017, 11.14
Ainakin noi nykyisen (edellisen) version Open Prot on läpiholkitettuja, jolloin pinnojen veto jakautuu myös vanteen sisä- ja ulkokehälle. Lisäksi kiekkojen kasaaminen on ihanaa, kun ei tartte metsästellä vanteen sisään karanneita nippeleitä.. Holkitetun vanteen kehä voi olla kauttaaltaan ohuempaa tavaraa, mistä seuraa joustavampi vanne. Hyvää on parempi ajomukavuus - huonoa se, että rihtaaminen on hankalampaa kuin nykymuodin mukaisilla holkittomilla ja jäykillä vanteilla, joiden kanssa kiekoista tulee suorat kunhan pinnojen jännitys edes vähän sinne päin.

Uus Open Pro saattaa hyvinkin kyllä olla Dt:n tyyliin yksinkertaisella holkilla, vai tietääkö joku tarkemmin?

arctic biker
07.04.2017, 18.58
Kahden cantijarrucrossarin kuskina ehottomasti ostoslistalle.

Kahvupaussi
09.06.2017, 10.54
Onko uusia OP Disc Maviceja näkynyt kaupoissa kasattuina?