PDA

Näytä tavallinen näkymä : Poliisi pyytää havaintoja Rautatientorin tuhopolttajasta

Halloo halloo
30.03.2017, 18.39
Avaan uuden aiheen, jotta tämä saa tarpeellisen huomion. Olin aikeissa lähettää poliisille viestin, että ottaisivat yhteyttä foorumilaisiin, mutta teen sen itse, josko joku meistä tunnistaisi.

Tunnistatko tekijää? Tunnistatko pyörää? Aika kaukaa kuva on ja huonolla resolla.

http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005149392.html

"Poliisi julkaisi kuvia miehestä, jonka epäillään sytyttäneen turvapaikanhakijoiden teltan – pyytää havaintoja Rautatientorin tuhopolttajasta

Polkupyörällä liikkuneen miehen epäillään sytyttäneen teltan tuleen noin puoli viisi aamulla."

(Pahus, enpä tsekannut onko joku muu postannut jo tämän. Menköön silti nyt.)

Halloo halloo
30.03.2017, 18.39
"Epäilyllä oli tapahtumahetkellä päällään tummat vaatteet ja päässään pipo, jossa oli mahdollisesti lippa.

Kengät olivat valkoiset tai niissä oli valkoista väriä. Selässä miehellä oli reppu, joka aluksi näytti täydeltä mutta miehen poistuessa Rautatientorilta tyhjältä.

Pyörä oli tumma ja lokasuojaton."

Juha Jokila
30.03.2017, 23.22
Selgeesti tollanen reppu:
http://www.pkymasehist.fi/lheittimet02.jpg

Ihme touhua.

Halloo halloo
31.03.2017, 01.17
Vähän näyttää pienemmältä poliisin kuvassa.

JackOja
31.03.2017, 05.26
Eikö tuo ole sellainen ruokalähettien reppu? Wolt tai Foodora?

Blackborow
31.03.2017, 09.35
Foorumin persuosasto saikin jo oman huomionsa, mutta miksipä tuon tekijän juuri joku tämän foorumin käyttäjistä tunnistaisi? Ai siksi että se liikkui polkupyörällä?

Munamankeli
31.03.2017, 09.39
Avaan uuden aiheen, jotta tämä saa tarpeellisen huomion. Olin aikeissa lähettää poliisille viestin, että ottaisivat yhteyttä foorumilaisiin, mutta teen sen itse, josko joku meistä tunnistaisi.

Häh, et ole tosissasi? Miksi poliisi ottaisi yhteyttä foorumilaisiin? Koska tekijä ajaa polkupyörällä? Joo, siinä on kaksi rengasta, luultavasti alurunko, mutta osasarjasta en ole varma. Todennäköisesti Shimanon halpista. Satula ehkä hitusen liian alhaalla kuskin kokoon nähden. Jospa linkkaisit tämän "Kuka ajoi silloin siellä" -ketjuun? (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?24380-Kuka-ajoi-silloin-siell%E4/page100)

TimoS
31.03.2017, 11.56
Kyllikki Saaren murhapaikan lähettyvillä oli havaittu polkupyörän renkaiden jälkiä. Tietääkö kukaan?

Halloo halloo
31.03.2017, 12.19
Häh, et ole tosissasi? Miksi poliisi ottaisi yhteyttä foorumilaisiin? Koska tekijä ajaa polkupyörällä? Joo, siinä on kaksi rengasta, luultavasti alurunko, mutta osasarjasta en ole varma. Todennäköisesti Shimanon halpista. Satula ehkä hitusen liian alhaalla kuskin kokoon nähden. Jospa linkkaisit tämän "Kuka ajoi silloin siellä" -ketjuun? (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?24380-Kuka-ajoi-silloin-siell%E4/page100)

Tuskin ottaa, siksi tämän threadin aloitin.
Miksei meistä voisi olla apua?

Malamuutti
31.03.2017, 12.55
Kyllikki Saaren murhapaikan lähettyvillä oli havaittu polkupyörän renkaiden jälkiä. Tietääkö kukaan?

Bodom-järven tapauksessa epäilyttävä polkupyörän taluttaja sentään löydettiin.

Juha Jokila
31.03.2017, 17.59
Ai ,että ruokalähetti kyseessä, tilasivatko ne aamupalat ja tuli riitaa ruokaöljyn laadusta? Mitäköhän tapahtuu jos tilaavat seuraavaksi oikein ison telkkarin.

Jopotuinen
31.03.2017, 18.08
Pyörän jäljet johtavat SYLTTYTEHTAALE!
Miksi pollarit ei mene itse sinne?

Laroute
31.03.2017, 18.22
Ei poliisit satu olemaan kiinnostuneita niistä laittomasti maassa olevista, jotka avotulella grillailevat siellä teltan sisällä. Kyllähän tuota kuvamateriaalia on netti pullollaan, mistä voi aukottomasti todeta, että juuri palopaikan kohdalla on grilli sisäpuolella, ennen paloa ja palon jälkeen. Miksi meitä polkupyöräilijöitä epäillään tästä itse aiheutetusta palosta.

Halloo halloo
31.03.2017, 21.18
^ Laita ihmeessa feikkiuutislähteesi linkit, niin kukin voi itse arvioida.

Laroute
01.04.2017, 07.28
En lähde tällä foorumilla enempää pohtimaan tai linkittelemään mitään aiheeseen liittyvää, koska siihen on tarkoituksenmukaisempiakin kanavia. Totean kuitenkin lopuksi, että leiriä hyysäävät suomalaiset pyytävät jotain tahoa sponsoroimaan hiilien hankinnassa, koska polttavat teltassa 8 isoa säkkiä hiiliä vuorokaudessa. Lopettivat prikettien käytön koska väärin käytettynä savutti liikaa. Halukkaat kyllä löytävät linkit, videot ja kuvat itse ja senkin linkin, jossa videolla näkyy tämän tapahtuman jälkeen toinen tapahtuma, missä teltan sisälle on kaatunut grilli ja lattia täynnä hehkuvia hiiliä. Tällä kertaa ei telttakangas syttynyt.

Päätän tämän osaltani tähän ja jatkan muualla. Pyhitän tämän foorumin pyöräilylle. Otin kuitenkin lyhyesti osaa keskusteluun, koska yllätyin aloituksen etsintäkuulutuksesta, jossa oli aie pyytä poliisia olemaan yhteydessä foorumilaisiin. Ihan kuin foorumilaisilla olisi jotenkin enemmän tietoa asiasta, kuin esim. hiihtäjillä tai vaikkapa joogaajilla.

Leewi
01.04.2017, 10.50
^ Laita ihmeessa feikkiuutislähteesi linkit, niin kukin voi itse arvioida.
Siitä vaan rajakkien maidanryhmiin jos kiinnostaa. Vaatii kyllä masokistin luonteen.

Jami2003
01.04.2017, 11.33
Päivänselvää että pyöräilijä on syyllinen.

Vasta jyrättiin suuri ultrapyöräilijä Mike Hall ja sekin uutisoitiin is:ssä että pyöräilijä törmäsin autoon. Maantiellä. VMP.

Halloo halloo
01.04.2017, 13.06
Tähän menessä Munamankeli on heittänyt parhaan arvion.
JackOja: Muistuttaa ruokalähetin reppua, mutta jutussa mainitaan "Selässä miehellä oli reppu, joka aluksi näytti täydeltä mutta miehen poistuessa Rautatientorilta tyhjältä.". Eivätkö ruokalähettien reput pysy samankokoisina sisällöstä huolimatta?

Pyhitän tämän foorumin pyöräilylle.

Hyvä päätös. Sait trumppilaisella vihjaillullasi keskustelun väännettyä raiteiltaan, ansio sekin.

tommi2
01.04.2017, 13.40
mitä pahaa Trump on sulle tehnyt?

Köfte
01.04.2017, 21.47
Miten Mike (r.i.p.) ja "leirin" käristys oikeasti liittyvät toisiinsa?

_ava_
01.04.2017, 21.57
Onko nämä Migrin toteamat laittomasti maassaolevat tosiaan halloo halloon miedlestä turvapaikanhakijoita? Itse pitäisin lähinnä rikollisina ilman lupaa vieraan vallan maaperällä olevia.

Jami2003
01.04.2017, 22.34
Miten Mike (r.i.p.) ja "leirin" käristys oikeasti liittyvät toisiinsa?
Yhtä paljon kuin avun pyytäminen pyöräilijöiltä jonku random rikoksesta epäillyn polkiessa pois. Ties vaikka jonku tuttu.

Pahoittelut hienon edesmenneen miehen sotkemisesta tällaiseen ketjuun.

Juha Jokila
01.04.2017, 22.45
http://www.militaryfactory.com/smallarms/imgs/m18-claymore_7.jpg

Halloo halloo
01.04.2017, 23.32
Onko nämä Migrin toteamat laittomasti maassaolevat tosiaan halloo halloon miedlestä turvapaikanhakijoita? Itse pitäisin lähinnä rikollisina ilman lupaa vieraan vallan maaperällä olevia.

Siitäkö tässä sinun mielestäsi on kyse? Minun mielestäni on kyse avun antamisesta poliisille epäillyssä (entisen ilmauksen mukaan) murhapoltossa.

Jos haluat keskustella turvapaikanhakijoista, niin avaa uusi thread. Se lienee kaikille foorumilaisille sallittua.

Juha Jokila
01.04.2017, 23.45
^Yrität laittaa huolestuneen kantasuomalaisen kuseen? Jos täällä olis vähnkään selkärankaa, niin toi leiri olis muuttanu kolera-altaaseen jo viikkoja takaperin. Kävin sielllä kattomassa ja varsinainen maanalainen Mogadishu löytyi. Kuoleman silmät seiso useammankin päässä ja on vain ajan kysymys kun Hesan keskustassa on no go zone. Vai onko jo? Kymmenen vartjiaa ja kaksi kyttäautoa koko ajan rautatieaseman kupeessa, normaalia?

Köfte
01.04.2017, 23.46
^ Mobil 5W30 ESP mereen tässäkin tapauksessa?
Lainehdinta saattanee rauhoittua riittävästi:rolleyes:

Juha Jokila
02.04.2017, 00.26
^säästä öjys, vesilinnut kärsii, vai oletkos niitä kun kersana hukutti vesikirppuja shamppoolla?

kuovipolku
02.04.2017, 05.16

Eihän sillä ole mitään merkitystä mitä ne ovat halloo halloon, _avan_ tai kuovipolun mielestä. He ovat joko turvapaikanhakijoita jotka odottavat Maahanmuuttoviraston päätöstä tai turvapaikanhakijoita jotka ovat saaneet Maahanmuuttovirastolta kielteisen päätöksen, valittaneet siitä Helsingin hallinto-oikeuteen ja mahdollisesti sen jälkeen valittaneet käännytyspäätöksestä korkeimpaan hallinto-oikeuteen tai jotka ovat jossain edellä kuvatun prosessin vaiheessa. Se että he vielä ovat maassa eli että käännytystä ei ole toimeenpantu ei tee heistä eikä muistakaan luvattomasti maassa oleskelijoista rikollisia.

kuovipolku
02.04.2017, 05.21
^Yrität laittaa huolestuneen kantasuomalaisen kuseen? Jos täällä olis vähnkään selkärankaa, niin toi leiri olis muuttanu kolera-altaaseen jo viikkoja takaperin. Kävin sielllä kattomassa ja varsinainen maanalainen Mogadishu löytyi. Kuoleman silmät seiso useammankin päässä ja on vain ajan kysymys kun Hesan keskustassa on no go zone. Vai onko jo? Kymmenen vartjiaa ja kaksi kyttäautoa koko ajan rautatieaseman kupeessa, normaalia?

Muuta Helsinkiin, niin maailma pelastuu. Kyllähän sitä kylillä käydessä saa silmät ymmyrkäisinä ihmetellä mitä kaikkea sitä onkaan. Ja siinä vaiheessa kun Helsingin keskustassa - tai jossain niissä pahamaineisissa lähiöissä - on no go zone sun erätaidoistasi on varmasti hyötyä.

Vartijoiden ja kyttäautojen tarpeeseen saattaa vaikuttaa tämä selkärankaisten kantasuomalaisten "vastaprotestileiri".

zipo
02.04.2017, 07.36
Ei en ole nähnyt kyseisiin tuntomerkkeihin sopivaa pyöräilijää

Btw.Miksi sitten tavaroiden laittomasti maahantuonti on rikos(ei veroja/tulleja tms maksuja hoidettu eli "salakuljettu" tai ainakin väärillä perusteilla tuotu maahan)?Ma ei ummara ja ossa soomen lakia.Oisko riittävä peruste viranomisille selvitä ilman seuraamuksia?Joku komeempi autonkottero ois jees sellanen kuin turisti elivirolais ja venäläisrekkareissa näkee ?Ajelis sillä muutaman vuoden ja sitten jos veropäätös ei olekaan mieluinen niin auton voisi lähettää takaisin turvalliseen lähtömaahan Suomen valtion kustantama.Tosin autolla voisin ajaa vielä senaikaa kun kielteisen päätöksen valitusrumbaa veivattaisiin useammassa oikeusasteessa muutaman vuosi.

Äääh mä luulen että skoudet ja stevarit vaan diggaa hengailla steissillä.Se mun auto olla mun uskonto ja kulturi,ala sina ole rasist.Joo räyhäkkä sporttikärry toisi oman kylän katukuvaan lisää väriä ja kansainvälistä fiilistä sekä paljon Suomessa arvostettua desingmuotoilua.Toki pienehkön performansiin järjestäisin aina vapun tienoilla,Runtumittari punasella ja donitsia sulamaan asfaltiin-

Pekka L
02.04.2017, 08.07
http://hs.mediadelivery.io/img/1920/959ed7c33d0245c591059c162fcb668e.jpg

Juha Jokila
02.04.2017, 11.00
Muuta Helsinkiin, niin maailma pelastuu. Kyllähän sitä kylillä käydessä saa silmät ymmyrkäisinä ihmetellä mitä kaikkea sitä onkaan.
Olen siellä lähes vuosikymmenen majaillut opiskelun merkeissä aikoinaan. Muutos 15 vuodessa sen jälkeen on varmaankin ilmastonmuutoksen syytä. Mikään muu ei voi aiheuttaa niin nopeaa ja peruuttamatonta uhkaa elämälle maapallolla. Rakennetaan muuri kehä I:n kupeeseen ja tehdään väestönvaihto. Säännöksi tällainen vappakauppasataman kaltainen vapaan elämän periaate, eli kuka vaan saa tulla ja mennä meritse. Me voitais landelta avustaa kippaamalla muurin raosta perunasäkkejä entiselle Lahden motarin rampille. Hei, me tienataan tällä. Alueesta kehittyy varmasti pohjolan Hong Kong parissa vuodessa ja sitten voidaan verottaa perunasäkit takaisin 64K kvanttitelevisioina ja aitoa tarkemmin käyvinä Rolex-kopioina.

edit. Ja tietenkin eduskunta jatkaa kokoontumisia tuolla vapaaelämä-alueella ja kulkee sinne työpaikalleen jalkaisin sen ainoan reiän, perunankaatosuppilon kautta, joka muurista löytyy.

Markku Liitiä
03.04.2017, 07.43
Luulen, että pyöräilijä on jo ehditty tunnistaa tai sitten ei. Parasta lopettaa tämä keskustelu tähän.