Näytä tavallinen näkymä : Renkaassa reikä
Moottoripyöräilijä
26.03.2017, 16.54
Meni maastofillarin renkaan läpi terävä hiekoituskivi. Mitä tuolle ulkokumille pitäisi tehdä? Ei ole pahemmin tullut paikkailtua renkaita ja se mitä on paikkailtu, on ollut pelkkiä sisäkumeja. Sen verran reilu viilto ulkorenkaassa, että jollain se olisi tukittava. Onko ulkorenkaan paikkaamiseen olemassa jotain kikkoja?
Kuvaa yritin viestiin liittää, mutta mun atk taidoilla ei tainnut onnistua...
Jos kudos rikki, niin uutta rengasta tilalle, mutta jos vain kumissa viilto, niin ajoon vaan.
Ilmat pois, levittää viiltoa ja Loctiten pikaliimaa mallia joustoa kestävä. https://www.motonet.fi/fi/tuote/606115/LOCTITE-Super-Glue-Flex-Gel-Control-pikaliima-3g
Jos haluaa vielä paremman niin rengas pois vanteelta ja sisäpuolelle paikkaa jos sisurit käytössä.
Moottoripyöräilijä
26.03.2017, 18.13
Taitaa olla lähemmäs 10 mm:n viilto... Kannattaako lähteä kikkailemaan?
Pyörä on ulkomailta tilattu Radon jossa alkuperäiset kumit alla. Kumissa lukee: Schwalbe nobby nic evo ls, 57-622 (29x2.25) 1.8-3.7 bar. Jos nyt menee kumi uusiksi niin mielelläni otan viisaammilta neuvoja. Pyörä ei ole hyötykäytössä, eli lähestulkoon pelkkää metsää ym. nurkissa pyörimistä. Kestävyys ja pito taitaa siis olla tärkeämpiä, kun rullaaminen?
Onko pyöriin sisäkumittomia renkaita? Tuosta omasta en ole katsonut, että löytyykö sisäkumi. Jos on sisäkumillisia ja sisäkumittomia, kumpi kannattaa hommata (hyvät ja huonot puolet)? Vinkatkaa tosiaan rengasvalinnoissa, kun näistä en ymmärrä yhtään mitään. Lähinnä hakusessa olisi hinta-laatusuhteeltaan hyvä rengas. Ei mitään satojen eurojen kilparenkaita, kun harrastus on varsin satunnasta eikä kovin totista... Minkälaisia paineita muuten kannattaa pitää (taitaa riippua käyttöolosuteista?).
orc biker
26.03.2017, 19.53
Taitaa olla lähemmäs 10 mm:n viilto... Kannattaako lähteä kikkailemaan?
Liimaa ja paikkaa? Ensin luin, että 10 cm:n ja ihmettelin, että eihän se ole mahdollista, mitä ihmettä. Minä olen joskus paikannut pienen reiän vain superliimalla. Se kesti sillä. Mutta onhan myös olemassa ihan ulkokumille tarkoitettua paikkoja.
Onko pyöriin sisäkumittomia renkaita?
On, mutta kannattaa olla myös tubeless ready -vanteet tai asentaminen tai sen turvallisuus voi mennä mielenkiintoiseksi. Itse pidän nykyisin Continentalin renkaista. Esim. http://www.continental-tires.com/bicycle/tyres/mountainbike-tyres/mountain-king on jo ihan maastorengas. X-King, jos ei niin harrasta niin mönkimistä ja möyrimistä. Tubeless on yksi parhaista parannuksista pyörään, mutta jos ei aja paljon, niin se ei välttämättä maksa vaivaa. Vaiva on joskus vähäistä, joskus suurta.
Black Chili Protection -versiota vain kehiin, niin pistosuojauskin on hyvä. Ei ole halpa rengas, mutta kyllähän ne kestävät vuosikaudet vähäisellä ajolla. Ei sen takia minusta kannata tinkiä renkaista, että ei aja paljon. Kalliit renkaat vain kuluvat silloin hitaammin. Monet arvokkaat renkaat ovat hyvin riisuttuja ja kisakäyttöön tarkoitettuja, joten ne eivät ole välttämättä kestäviä. Pistosuojaus painaa hieman ja vähentää rullausta hieman, mutta kyllä niistä on apua. Ei minulla ole tullut sepeli läpi vuosikymmeneen, joka on sattumalta sama aika kuin oli viimeksi heikommin pistosuojattu rengas.
mutanaama
26.03.2017, 21.00
Sentin viiltoon voi vetäistä vaikka karhulangan muutamaan kertaan ja liquisolea päälle. En ole kokeillu pikaliimaa tubeless-renkaassa.
Uudet nobbyt lienee ihan asiallisia renkaita.
Ihan heti en keksi yhtään hyvää syytä käyttää sisärengasta, jos tubeless vaan onnistuu. (Kevyempi, rullaa herkemmin, paikkaa pienet reiät niin ettei niitä huomaa)
2.25" renkaan paineet oli itsellä maastossa yleensä 1,5-2,5bar, ellen ihan väärin muista.
H. Moilanen
26.03.2017, 22.45
En ole kokeillu pikaliimaa tubeless-renkaassa.
Toimii.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.