PDA

Näytä tavallinen näkymä : Oletko vastaanottanut paketin?

Sivut : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9

ikispessu
23.12.2019, 20.02
Nahkatennarit tulivat jenkeistä. Oli miellyttävä ostos koska myyjätaho hoiti valmiiksi tullauksen ja verot jne.
Fedex on kyllä suosikkini näistä kuriiripalveluista. Soittavat aina ja ovat nopeita eikä aikaikkuna ole mikään 6h joka pitäisi kotona päivystää, vaan yleensä 1-2h.

PK1
23.12.2019, 20.19
Ja en ole, DHL siirsi tänään-piti-tulla lähetyksen 30. päiväksi koska nimeni oli kirjoitettu osoitteen kanssa yhteen. Saatana!

tempokisu
24.12.2019, 15.23
Kuulkaa kohta se on lähinnä että miten monta pakettia olet vastaanottanut :D

tempokisu
24.12.2019, 18.34
Lahjan ja "lahjan" ero; on tehty ajatuksella ja rakkaudella, pieni pehmee. Ja sitten tuikkukynttilä. - - - paree jättää sanomati

Jopotuinen
25.12.2019, 00.13
En. Mutta tekstariilmo saapumisesta lähikauppaan tuli tänään klo 17:46!
Anoppilasa olin enkä voinut asialle mitään :(

Jopotuinen
27.12.2019, 16.41
Kyllä ja ei.
Pate toi paketin luukusta sisään ja saapumisilmon toisesta.
Kun menin hakemaan, ei ollutkaan tullut vielä heille. Näin kuulemma sattuu aina joskus.
No, toivottavasti eivät sentään ole hukanneet sitä :(

tempokisu
02.01.2020, 22.03
:) olen, tuli vihdoin Redbubblen nahkiais-sukat - värikkäät ja ihanan pehmeät ( yhden koon, näitä olisi pitäny tilata kaikille joululahjaksi - se sitten ensi vuonna?) Samoin tuli yksi nukke ja nuken asu.
Pakettia tulossa - lista alkaa toden teolla lyhentyä kun en ole ostanu nyt muuta kun amazonista lamprey-opuksia. Millähän menetelmällä ne tulee, yhden opuksen saapumispäiväksi on ilmoitettu 3.1.? Laitanko lapun ovelle ( lähetysnumero ja allekirjoitus, voi jättää tähän - ja kori )

^^ jopo, jos saapumisilmoitus tulee niin paketti on siellä, ovat unohtaneet vaan hyllyttää. Sinne vaan vaatimaan että odotan tässä vaikka koko päivän joko se paketti on täällä tai etsitte tiedon missä se on. Itelle sattunu näin 3 kertaa viime vuonna, siellähän se paketti oli hyllyssä hyllyttämättömänä...

ikispessu
03.01.2020, 16.25
En, koska jenkeistä tilaamani paketit ovat USPS:n seurannan mukaan saapuneet 22.12 Ruotsiin ja siellä jumittavat. Ei pysty ymmärtämään mikä kestää.

Smo
07.01.2020, 10.20
Gravelipyörän sisältämän paketin kävin vastaanottamassa myyjäliikkeessä

hphuhtin
07.01.2020, 14.33
Gravelipyörän sisältämän paketin kävin vastaanottamassa myyjäliikkeessä

Onko jo yli 20 pyörää? ;)

Smo
07.01.2020, 23.51
Ostettuja pyöriä ei ole yli kymmentäkään:) .. minä olen varsin maltillinen. Ei ole edes 29" jäykkäperää .. vielä

Moska
08.01.2020, 00.21
Pearl Izumin ELITE ESCAPE AMFIB BIB TIGHTit oli tullut ärrälle tänään. Nyt ei tarvitse talvihousuja hommata vähään aikaan.

PK1
08.01.2020, 01.16
Dhl toi reverb axs:n.

PK1
08.01.2020, 12.43
Ja aamupäivällä autolle astellessa postitäti kurvasi pihaan ja löi R2-bikesiltä lähteneen paketin käteen. Eagle AXS ja Dominion jarrut.

tempokisu
08.01.2020, 13.17
^ samoin. Nuken vodkapullo + marjamehulasit on ollu matkalla jo melkein kuukauden, USA:sta. Lähettäjä ole vastannu mitään, laitoin juuri viestiä että viimeisin päivitys 23.12.2019 usassa vielä.
Odottelen myös lamprey-aiheisia kirjoja. Yhden piti tulla jo 3. päivä mutta "running late" ...

edit. kas, tämähän auttoi tämä f-foorumilla avautuminen. Nuken juomatarvikkeet onkin saapuneet Suomeen..samoin pari nuken tarviketta. Just tuli viesti että paketti xxxx on matkalla, voisi olla vaikka joku amazon.com...tai sitten nukkepaketti taitaa olla kun on 2kg.

Huomena pitäisi vielä maksaa jo ennakkotilatut nuket ( miksi ei tänään? no kun maksoin visa-maksua tänään ja se raha on vasta huomena käytettävissä ...meni senverta tiukalle ) mä en edes avaa koko ebayta vähään aikaan. Mitä ei näe, sitä ei voi edes harkita. ( että ihan hyvä ettei puolalaisen suunnittelijan kuvat ei mahdu, kun ei ole rahaa ostaa )

JackOja
08.01.2020, 13.20
Juu, pari pakettia seedeitä pakettimaatista.

TERU
08.01.2020, 13.56
Ei vieläkään, Wiggle ilmoitti takin lähtöpäiväksi 20.12. oottelu jatkuu, pihi kun olen otin rahdittoman toimituksen ja lähettäjäkin oli pihi eikä pannut seuratakoodia. Olis ollut sopivia säitä uudelle ajotakille. Kerran yksi samankaltainen lähetys briteistä viipyi tasan kolme viikkoa matkalla, tuleekohan nyt ennätys?

tempokisu
09.01.2020, 05.22
No voi että, yhtä kirjaa oli yritetty tuoda eilen klo 14.14 olin just äitiä katsomassa sairaalassa. Yrittävät tänään uudelleen, joten istun kotona odottamassa.

PK1
09.01.2020, 08.33
Külla. Kaalimadosta tuli paketti.

sisurisampsa
09.01.2020, 09.03
Külla. Kaalimadosta tuli paketti.

Anaalitappi?

tempokisu
09.01.2020, 16.48
^^ no huh, mä en olisi kehdannu jos...

...yksi pikkupaketti tuli. Selvisi myös että tulossa olevassa paketissa on huppari ja 2 teepaitaa, nahkeita sellaisia. Odottelen tässä sitä kirjaa jota oli eilen yritetty...että missä viipyy oon ihan herrrmostunu.

MRe
09.01.2020, 16.59
En. Mutta lähettänyt olen. Hetken oltiin jännän äärellä, kun 500 EUR objektiivi tuntui hukkuneen Postin järjestelmiin. Nyt se on maagisesti ilmaantunut, mutta näytti ensin seilaavan kahden postikeskuksen välillä. Nyt on kuljetuksessa ja ehkä löytää tiensä vastaanottajalle.

Postihan korvaa ruhtinaallisesti näistä kadonneista paketeista. Olisko postikulut + jonkun EURon/kilo.

mk
09.01.2020, 17.18
Joo.. eilen verkkokauppa pkt noutopisteestä.. wiggle pkt seilaa vielä jossain (tuli erehdyksessä otettua ilman seurantaa oleva toimitus) [emoji848]

Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla

tempokisu
09.01.2020, 18.45
^^ sieltä voi korvauksena saada hyvällä onnella pari arkkia postimerkkejä.

Mä aloin selvitellä...ja sieltä sitten löytyi tieto että lähetykseni on postin toimipisteessä. No huh, pitääkö olla varsinainen internet-detective että löytää pakettinsa olinpaikan. Jos lähetystä yritetään toimittaa ja vastaanottaja ei ole kotona, olisiko joku lipuke jossa ilmenee että lähetyksen voi noutaa postista, hyvä laittaa?
No, tällainen "Animal series - The Lamprey" tuli ( helppotajuinen kirjanen, lapsille tarkoitettu eli just osuvasti), ja tässä olevat kuvat ovatkin tuttuja - olen laitellut samoja kuvia nahkiais-topicciinkin. Lukaisin tekstinkin, tuttua asiaa...

ikispessu
10.01.2020, 17.48
jahas amazonin seurannasta kun kävin katsomassa niin paketti muka delivered, vaikka en ole mitään saanut. No sieltä sitten kopioin lähetystunnuksen ja laitoin postin seurantaan niin paketti on ollut noudettavissa noutopisteestä jo useamman päivän ajan, mutta kukaan ei ole minulle pistänyt asiasta mitään tietoa. Hyvin toimii postin systeemit, olisivat lähettäneet paketin takaisin jos en olisi eksynyt amazonin sivuille tutkailemaan ostoksieni tilaa.

Toinenkin odottamani paketti saapunut vihdoin suomeen jumitettuaan ensin yli viikon ruotsissa jossain ja sen jälkeen yli viikon arlandan lentokentällä.
On tuo jenkeistä tilaaminen vaan raikasta toimintaa. 140€ ostokset tulivat maksamaan toimitus-, tulli jne.kuluineen yli 240€. hohhoijjaa.

Köfte
10.01.2020, 18.06
En, helvetinperkeleensaatananpaska "Czarish mail of Finland".
Pitää vielä yrittää paikkailla naamariaan näiltäkin osin lasten silmissä...
Vittupillusammakko, onkimatoliekku, revolveriöljylamppu, lapamatoperkele.

tempokisu
10.01.2020, 20.30
jahas amazonin seurannasta kun kävin katsomassa niin paketti muka delivered, vaikka en ole mitään saanut. No sieltä sitten kopioin lähetystunnuksen ja laitoin postin seurantaan niin paketti on ollut noudettavissa noutopisteestä jo useamman päivän ajan, mutta kukaan ei ole minulle pistänyt asiasta mitään tietoa. Hyvin toimii postin systeemit, olisivat lähettäneet paketin takaisin jos en olisi eksynyt amazonin sivuille tutkailemaan ostoksieni tilaa.

Toinenkin odottamani paketti saapunut vihdoin suomeen jumitettuaan ensin yli viikon ruotsissa jossain ja sen jälkeen yli viikon arlandan lentokentällä.
On tuo jenkeistä tilaaminen vaan raikasta toimintaa. 140€ ostokset tulivat maksamaan toimitus-, tulli jne.kuluineen yli 240€. hohhoijjaa.

^ mulla ihan samat kokemukset. Ainut vaan että mulla oli vieläkin monimutkaisempaa - lähetystunnus oli PB-alkuinen eli Pitney Bowes. No jostain ihmeen kautta sain JJFI-alkuisen tunnuksen ja paketti odotteli postin toimipisteessä. Kuten sanottu, tarvii olla internet-detective näissä paketti-asioissa.
Mitenköhän nyt tulossa olevan amazon-paketin käy, "delivered by monday". Onneksi se Stag-lehti tulee normaalilla LJ-alkuisella "pikakirje"-koodilla, ja onkin saapunut jo Suomeen....

TERU
11.01.2020, 09.18
Joo.. eilen verkkokauppa pkt noutopisteestä.. wiggle pkt seilaa vielä jossain (tuli erehdyksessä otettua ilman seurantaa oleva toimitus) [emoji848]

Wiglle ilmoitti takin lähtöpäiväksi 20.12. eikä vieläkään ole tullut, milloin paketin lähettivät ja joko tuli perille? Samoin tuli otetuksi ilmaistoimituksena eivätkä sitten seurantatietojakaan laittaneet. Nyt alkaa olla ennätyspitkä oottelu.🤗

teeässä
11.01.2020, 10.13
^Minulle tuli Wiggleltä 1.1. ilman seurantaa tilattu paketti eilen. Tsemppiä odotteluun.

Sent from my iPad using Tapatalk

tempokisu
11.01.2020, 11.59
Pari pakettia vielä matkalla Ebaysta, nämä ovat osastoa "näinköhän edes tulee". Tämä riski hyväksytty ja parin euron ostoksen tulemattomuudesta en jaksa edes valittaa. Pitäköön kiinalainen rahat.

Tilaaminen on muuttunut vaikeaksi/olen kyllästynyt siihen. En tiedä miksi. Tuntuu että joutuu sätkimään xtrapaljon saadakseen tuotteet himaan.

Samoja ajatuksia, nuken farkut á 1usd x2, ei tulleet ja lupasi lähettää uudet. Tämä joskus syyskuussa, mutta ei ole tulleet, Kiinasta. Antaa olla. Tulossa enää yksi ebay-paketti, ne amazonista tilaamani nahkeet kirjat ja ennakkotilatut nuket ( joita 5 mutta 2 pakettia...) ja yksi Etsy-paketti jonka tullasin eilen. Ai joo, itelle vielä 2 hupparia ja kirjoille pussukka ( nimikkeellä laptop sleeve ) mä en tilaa nyt yhtään mitään ennenkun nämä on tulleet ja kun se 07.02 visalaskukin pitää maksaa...

Tosi stressaavaa seurailla missä paketti on, ja mistä sen saa hakea....odotan sitä päivää kun yhtäkään pakettia tai lähetystä ei ole tulossa.

mk
11.01.2020, 14.42
Wiglle ilmoitti takin lähtöpäiväksi 20.12. eikä vieläkään ole tullut, milloin paketin lähettivät ja joko tuli perille? Samoin tuli otetuksi ilmaistoimituksena eivätkä sitten seurantatietojakaan laittaneet. Nyt alkaa olla ennätyspitkä oottelu.[emoji847]19.12. Tilasin tuotteet (31.12. piti pkt tulla) ja olin tuossa vuodenvaihteen jälkeen supporttiin yhteydessä, jos 15.1. mennessä ei näy niin katsovat sitten mitä tehdä

PK1
11.01.2020, 14.46
Kohta vastaanotan. Juuri tuli viesti että paketti noudettavissa Shellillä.

TERU
11.01.2020, 15.33
^^ Kiitos tiedosta, samaa 31. päivää arvioivat lähettäessään minullekin. Peukut pystyyn että saadaan lähetyksemme perille, kun tarvettakin olis.

kauris
11.01.2020, 15.56
Eilen tuli autorataan neljä uutta mutkapalaa ja kaikkiin neljään autoon uusia kumeja kun vanhat renkaat oli hapertuneet.

K.Kuronen
11.01.2020, 21.08
DHL hoiti hommansa ja kasa osia saapui. Itse tosin ihmettelin paketin ohjautumista ärrälle, mutta sitten muistin itse sen ohjauksen tehneeni.

TERU
13.01.2020, 16.54
19.12. Tilasin tuotteet (31.12. piti pkt tulla) ja olin tuossa vuodenvaihteen jälkeen supporttiin yhteydessä, jos 15.1. mennessä ei näy niin katsovat sitten mitä tehdä

Wiggle lähetti karkit ja takin perille! Samoin 20.12. lähtenyt ja 31.12. arvio perilläolosta, nyt 13.1. posti laittoi lapun postilaatikkoon jotta lähisalesta saa noutaa, hain sama tien, takki sopii, näyttää muutoinkin kelvolliselta (ja se kiinalappukin löytyy).🤗

tempokisu
13.01.2020, 16.57
Olen, 2 isoa pakettia. 3 nukkea, toisessa paketissa huppari sekä 2 teepaitaa. Äh, olin ruksannut huppariin kuvan taakse - no laitetaan eteen sitten pinssejä.

mk
13.01.2020, 17.00
Wiggle lähetti karkit ja takin perille! Samoin 20.12. lähtenyt ja 31.12. arvio perilläolosta, nyt 13.1. posti laittoi lapun postilaatikkoon jotta lähisalesta saa noutaa, hain sama tien, takki sopii, näyttää muutoinkin kelvolliselta (ja se kiinalappukin löytyy).[emoji847]Onneks olokoon ! Minun pkt ei vielä ole näkynyt, mutta saattaahan tuo ehtiä tänne ennen reklamaation tekoa [emoji848] jospa huomenna

Moska
13.01.2020, 23.54
Brexittimaasta tuli jarrupalat ja nopeasti.

tempokisu
14.01.2020, 12.47
Hei mikä homma toi usein toistuva "nallekarkit"-juttu on?

Hain äskön pienen paketin, tämä olikin matkannu väliä USA-Suomi kuukauden ja 2 päivää. Pieniä juomia laseissa, pieni absolut vodka-pullo+tarjotin+ snapsilasi > tuli kesäkuvattavaa.

Moska
14.01.2020, 14.07
Hei mikä homma toi usein toistuva "nallekarkit"-juttu on?

Ne on sellaisia pieniä nallen mallisia hedelmä karkkeja. [emoji6]

Kylkiäisiä minipussi siis. Joku tyhjiä cd/DVD levyjä myyvä liike laittoi aikoinaan kylkiäiseksi pikkuisia vodka? pulloja, jos oli isompi tilaus.

TERU
14.01.2020, 14.35
Wiggleltä tuli eilen ensimmäisen kerran minulle lähetys ja todellakin, pieni pussi hedelmäkarkkeja oli mukana paketissa, eivät olleet nallen muotoisia, mutta ilmeisesti joskus aiemmi ovat olleet, silloin kun legenda on saanut alkunsa.😁

tempokisu
14.01.2020, 14.46
^ kiitos, tiedän kyllä millaisia nallekarkit on, ja kiitos selvennyksestä "joo, ja nallekarkkeja oli..." - asia siis tarkoitti pientä extraa tilauksen mukana. Jotkut myyjät laittaa pikkutavaraa pakettien mukaan, itekin olen näin toiminut.
Ja kas, oli tänään saamassani paketissa mukana myös extrana ..... 1/6 koon nallekarkki-purnukka :)

TERU
14.01.2020, 15.35
Mukava muisto kun liikkeeseeni tuli kerran Italiasta suoraan lähes tonnin painoinen kone, pienen mökin kokoinen laatikko, se oli lähetetty joulun alla ja sinne oli pakattu koneen sisään sellainen italialainen joulupulla, nisu joka oli pyöräilykypärää vähän isompi, täynnänsä jotain kuivahedelmiä rusinoita ja semmoisia, oli makoisa syödä porukan kanssa. Kaikki syötävä on ikimuistoista, vaikka vain nallekarkit!

tempokisu
15.01.2020, 14.02
^ Ferrari-pienoismallin mukana ei tullu kylkiäisiä.....

Mutta äskön kolahti postiluukusta Stag-paketti....siis ihan mahtavaa, tämä..tai tällainen oikea, Stag on nyt mulla kädessä :D

https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/POPPY%20PARKER8/Poppy%20Stag%20Lampreys%20pn2.jpg?img=smaller

No tässä on erilaisia juttuja ja mainoksia 1950-luvulta mainostetaan esim. tupakkia ja aseita. Ukkelia jäi ahdistamaan vuosikausiksi toi nahkiaisten hyökkäys. Pisin juttu on 6 vuoden seikkailu amazon-naisten luona :D

JohannesP
15.01.2020, 15.56
Kylkiäisiä minipussi siis. Joku tyhjiä cd/DVD levyjä myyvä liike laittoi aikoinaan kylkiäiseksi pikkuisia vodka? pulloja, jos oli isompi tilaus.
Vodkapulloja lähetteli ainakin jokin saksalainen kauppias 15+ vuotta sitten. Jälkeenpäin ajateltuna saattaisi saada palautetta, kun ei ollut mitään ikävarmistusta ja alaikäiset tilaajat sai myös näitä.

mk
15.01.2020, 16.12
Wiggle lähetti karkit ja takin perille! Samoin 20.12. lähtenyt ja 31.12. arvio perilläolosta, nyt 13.1. posti laittoi lapun postilaatikkoon jotta lähisalesta saa noutaa, hain sama tien, takki sopii, näyttää muutoinkin kelvolliselta (ja se kiinalappukin löytyy).[emoji847]Wiggle pkt löytyi tänään postilaatikosta, tavarat kuten pitikin.. ei kylkiäisiä [emoji19]

PK1
15.01.2020, 16.13
En, mutta nettitullasin kaksi pakettia joten kohta vastaanotetaan.

Moska
15.01.2020, 16.15
Vodkapulloja lähetteli ainakin jokin saksalainen kauppias 15+ vuotta sitten. Jälkeenpäin ajateltuna saattaisi saada palautetta, kun ei ollut mitään ikävarmistusta ja alaikäiset tilaajat sai myös näitä.

Varmaankin puhutaan samasta liikkeestä :D

VesaP
15.01.2020, 16.18
^Nyt jäisi paketit (ja muut romutkin) tulliin jos olis härskiä alkoholin nettitilausta siis!! Ei sillä mitään väliä ettei oo tilannutkaan mitään mutta kun se on maailman suurin rikos jos tilaat alkoa Suomeen netistä.

Ontopic: En tänään. Töihin ei saa tilata omia (siviili)paketteja. Ja olen töissä. Eli en ole siksi vastaanottanut tänään pakettia.

TERU
15.01.2020, 16.27
Wiggle pkt löytyi tänään postilaatikosta, tavarat kuten pitikin.. ei kylkiäisiä [emoji19]

Lohduttaako kun kerron helelmäkarkkien olleen erittäin kuivia ja sitkeitä?
Mainiota että saimme tilatut tavarat edes hitaimmalla mahdollisella toimituksella kotiin.

mk
15.01.2020, 16.36
Lohduttaako kun kerron helelmäkarkkien olleen erittäin kuivia ja sitkeitä?
Mainiota että saimme tilatut tavarat edes hitaimmalla mahdollisella toimituksella kotiin.Ehkä vähän, en tosin noita kumikarkkeja ole koskaan syönyt enkä nytkään olis, joten pikku harmi.. osat kuitenkin tuli perille ja paketista löytynyt stemmikin vaihtui fatbikeen [emoji4]

VesaP
15.01.2020, 16.50
paketista löytynyt stemmikin vaihtui fatbikeen

Kuka tollo antoi fatbiken vaihdossa yhteen ohjainkannattimeen? :eek:

(Suomen kieli on välillä hassua...)

mk
15.01.2020, 16.57
Kuka tollo antoi fatbiken vaihdossa yhteen ohjainkannattimeen? :eek:

(Suomen kieli on välillä hassua...)My bad.. pitäisi olla tarkempi [emoji4]
Wigglen paketista löytyi 50mm stemmi, jonka vaihdoin fatbikessa olleeseen 60mm stemmiin .. Pyörä jäi rempan jälkeen varastoon "itkemään kohtaloaan ja odottamaan testilenkkiä" [emoji848]

tempokisu
20.01.2020, 17.59
...jos se ohjainkannatin on platinaa..

Mutta kala-nahkiais-kirjoille tuli pussukka ( pienen tietokoneen pussukka mutta mun tietokone on isompi ) nyt sitä yhtä kirjaa vaan kaipailen!

arctic biker
20.01.2020, 18.46
DPD toi niinkuin luvattu oli, kuski kun tallille satuin kysyi jotta jos mulla joku paikka lukossa niin minne sitten, kerroin.

tempokisu
21.01.2020, 08.56
. nyt sitä yhtä kirjaa vaan kaipailen!

...laitoin viestiä, kuulemma
...and I discovered that we never received your order at our shipping office.

Vaihtoehtoina rahojen palautus heti, tai odottelen että tilaavat uuden opuksen varastolta. - uusi opus kiitos, mä olen ainakin tottunut odottelemaan jos paketti tulee USA:sta tai Kanadasta, pääasia että tulisi jossain vaiheessa. Kannattaa kuitenkin näemmä laittaa kohteliasta viestiä kohtuullisen odottelun ( 6 vko tässä tapauksessa) jälkeen.

VesaP
21.01.2020, 10.25
Tänään vastaanotan. On hienoa kun kuriirifirmaan voi luottaa ja toimii kuin unelma toimitukset. Illalla lähti Saksasta. On Hesa-Vantaa on näköjään neljäs lentokenttä legillä millä paketti on yön aikana käynyt. Ja joskus puolenpäivän pintaan varmaan noudettavissa "ärrältä" kun sinne ohjasin paketin toimitettavaksi. Kiitos DHL.

Paketin sisältö "viimeisin hankintasi" ketjussa selostettu, joten sitä informaatiota en enää tähän viestiin laita.

tempokisu
22.01.2020, 16.20
Kävin hakeen Bliz-aurinkolaseja kaksi pakettia. Aijai on hianot :cool::cool: matrix on aika isot, mutta tämä toinen smallface-malli on pienempi. Mutta hianot, kepeet ja tosi modernin näköset. Tiiviit nassuun, hyvä tummennus!
Tilasin saman tien valko-siniset smallfacet eli sellaiset pienemmät. Ajattelin näitä ihan aurinkolaseina, en välttämättä pyöräilykäytössä.

tempokisu
23.01.2020, 18.50
:D Lampreys of The World - kirja tuli, mahtavaa. Käytetty, ja näköjään Stirlingin yliopiston kirjastosta....tosi hyväkuntoinen ja juuri sellainen kun ajattelinkin.
- jos ja kun töissä on taukoa, voi opiskella eikä tämä kirja ole ihan hetkessä luettu -

Moska
24.01.2020, 00.56
Hiiri oli ilmestynyt laatikkoon. G502 Hero.

K.Kuronen
25.01.2020, 13.26
Hain ärrältä takavaihtajan ja ohuita kumeja.

tempokisu
27.01.2020, 22.42
En ole. Paketin piti tulla tänään klo 16 mennessä - mutta lähetys on viivästynyt jne...ja just laitoin viestiä yhdelle myyjälle ( palautteissa poikkeuksetta että fast shipping..), että voisiko ystävällisesti lähettää Herkun kun 6 päivää sitten ostin. Pahus, just piti että mitään en osta ja sitten se on taas tätä että missäs paketti viipyy...

tempokisu
28.01.2020, 13.57
Olen. Yksi paketti tuotiin kotiin, äskön kävin hakemassa sinilinssiset aurinkolasit.

ArtoR
29.01.2020, 09.45
Kyllä. Ei ole paketti Saksasta tullut minulle koskaan ennen näin nopeasti: tilaus Bikesterissä perjantaina iltapäivällä ja eilen tiistaina vastaanotin paketin. Yleensä noissa menee se viikko.

tempokisu
29.01.2020, 12.30
^ sama kokemus Bikesteristä, sieltä tuli jotain anna palautetta-viestiäkin ja kyllä mä täydet 10 pistettä annoin. Tuotteet hienoja, hyvä hinta ja nopee toimitus.

PK1
29.01.2020, 16.09
En vielä, mutta sain seurantanumeron sähköHuraxdaxille. Huomenissa tai perjantaina.

tempokisu
29.01.2020, 18.12
..pakettia pitäisi pukata, voi että meni taas monimutkaisesti kun UPS tullaa sen "mun puolesta" ja tuli sähköpostissa vahvistuspyyntö. ?? mä laitoin vastauksena ostamani tavaran kuitin, oli 4 euron ero mun hyväkseni verrattuna UPS:n tullausarvoon. En tajua, enkä jaksa sitä rahtitullausta nyt ite ( kerran tein, ja oli monimutkainen..)
Kaikkein helpointa olisi kun se tullauskirje tulisi postissa ja ite tullaisi postipaketin.

Ja just laitoin viestiä Herkun myyjälle että voisiko jo lähettää kun maksoin viikko sitten...tarkoittaako: Jouw bestelling is zojuist verzonden että pakettini ( ~~ jigejä) on lähetetty? noin 20 euron koeponnistus, olen tosi iloinen jos tilaus onnistui ja päätyy paketin vastaanottamiseen.

MRe
29.01.2020, 18.25
^Sähköinen tullaus on maailman yksinkertaisin asia. Sinne vaan tullin sivuille, täyttää sen lomakkeen ja laittaa kopion ostokuitista. Hetken päästä tulee tullauspäätös ja maksaa pois. Suurin vaikeus lienee löytää oikea tariffikoodi, mutta yleensä olen vetäissyt jonkun sinne päin olevan.

tempokisu
29.01.2020, 18.51
^ joo joo, olen kerran tehnyt mutta nyt käsittääkseni oli tehty jo ja pyydettiin vahvistamaan. Kun tässä nyt oon kipeenä ja huomena töissä ( pakko mennä) niin ei jaksa enempää. Kerran tein rahtitullauksen, mutta siinäkin piti olla yhteydessä UPS:ään sähköpostitse. Ja sitten kun yritin laittaa tullauspäätöksestä liitteen UPS:lle, se ei vaan menny?? ja jouduin ottaan valokuvan...aattelin siinä että kääk! olisivat vaan tullanneet tän, kymppi sinne tai tänne tässä konkurssissa mitään meinaa...

Tavallinen paketin tullaus joo onkin yksinkertaista - eikä sekään kaikille; taannoin kun odottelin postin palvelupisteellä edelläni oleva iäkkäämpi pariskunta ihmetteli miten he nyt sen tullauksen hoitavat eikö voida postissa neuvoa ( neuvoi että menee tullin sivuille...) ja päättivät käydä tullissa ( joka on siinä ihan lähellä) Olisin voinu neuvoa, mutten sitten rohjennu puuttua toisten asioihin.

Mä taisin tehdä virheen kun tilasin "expedited, shipping with tracking" olisi pitäny ottaa vaan "basic, shipping without tracking" kympin edullisempi eikä olisi menny ehkä tulliin.

PK1
29.01.2020, 21.29
Tulihan niitä kaksin kappalein. Toisessa oli pari nauhaa dymokirjoittimeen, ja toisessa tehosekoittimeen uusi kansi.

tempokisu
30.01.2020, 08.30
Voi perse. Kuitenkin tuli siitä ups:n paketista tiedot rahtitullausta varten. No minä tein, mutta kun summa oli 23,18usd ja shipping 18,98usd niin meni tullin käsittelyyn. Just. Nyt pitää sitten odotella ja pääsen vasta sitten yrittämään lähettää sitä luovutuspäätöksen lähettämistä....just tää on se, miksi olisivat saaneet mun puolesta vaan tullata vaikka maksullisena. Viimeksi nimittäin ei mitenkään mennyt se luovutuspäätös liitteenä, piti ottaa siitä valokuva, tallentaa kuvasivulle ja sieltä sitten.
Ja nyt oon menossa töihin eikä se sieltä käsin onnistu.

--- mä kokeilin toista asiakirjaa, onnistuin laittaan sen kuvasivulle ja sieltähän sen voi helposti lähettää. Hyvä, opittu taas tänään atk-asioita. Se rahtitullauskaan ollut niin vaikea kuin miltä näyttää, siinä on liikaa vaan MRE sun muita koodeja.

VesaP
30.01.2020, 09.53
En. Tähän aamuun asti oli Postin seurannassa "Arvioitu toimitusaika 30.1. klo 16 mennessä". Nyt kun tuli 30.1. muuttui "Arvioitu toimitusaika 31.1. klo 16 mennessä". Vaikka oli aamulla lajiteltu jo Vantaalla. No, kestäähän se 35km väli Hki-Klaukkala 1.5 vuorokautta... Pärse.

tempokisu
30.01.2020, 13.24
^ Helsinki - Pirkkala väli noin 200km kestää joskus 10 päivää.

Mutta rahtitullaus ja kuitin lähettäminen selvitystä varten tuotti tulosta; päätös että maksettava määrä on 0,0euroa. Sain luovutuspäätöksen laitettua UPS:lle ja kylkiäisenä opin siis pari uutta tietokone-juttua.
Kas, Latviasta tilaamani jigitkin on tulleet Suomeen.

tempokisu
30.01.2020, 17.57
:D no just Ups:n kuski toi paketin....siis tämä jonka rahtitullasin ja ei tullu lisämaksettavaa - niin se oli aamulla Helsinki-Vantaalla ja nyt on täällä mun luona. Mahtavaa. Lisäksi tämä tuote - 15" laptop sleeve - on tosi hyvälaatuinen ja kuva tuli juuri hienosti ( kun sitä siihen pitkään ja huolellisesti muokkaussivulla asettelin että tulee kokonaan...) tähän pussukkaan ei tosin laiteta laptoppia vaan kirjoja.
Ette ikinä arvaa mikä kuva tässä on ja mitä kirjoja tänne tulee...

ai joo, nyt pitäisi tullata nuken asu-paketti. Tähän asuun inspiraatio tuli kans VesaP:ltä, lisään käärmekoruja ja tulee täydellistä.

PK1
30.01.2020, 18.04
Kyyl. Sähköhuraxdaxin sain matkahuollosta ja kiikutin sen saman tien kadun toiselle puolelle paikalliseen pyöräliikkeeseen vaatien että "pimp my ride".

tempokisu
31.01.2020, 12.35
jaha, ## Postin joku käsittelymaksu 2.90e tulossa EU:n ulkopuolelta tuleville, tullattaville lähetyksille. Missä vaiheessa se maksetaan, tullattaessako vai kun hakee paketin postista, entäs jos tulee ohuena pikakirjelähetyksenä? Tullasin eilen yhden paketin siis, ja siinä oli vain se tullausmaksu, ei mitään Postin käsittelymaksuja.

VesaP
31.01.2020, 13.12
^Ei hitto mitä byrokratian paskaa:

"
Jos lähetyksen arvo on enintään 22 euroa, eikä se sisällä alkoholia tai tupakkatuotteita, voit lähettää tullille vapautuspyynnön osoitteeseen lentoposti@tulli.fi. Liitä mukaan tilausvahvistus tai muu selvitys sen arvosta sekä saapumistunnus.

HUOM! Uusi käsittelymaksu ei koske EU:n sisältä tulevia tavaralähetyksiä eikä EU:n ulkopuolelta tulevia lähetyksiä, joissa yhden lähetyksen arvo on alle 22 €.
"

Posti ittekään tiedä miten toimitaan? Ensin sanotaan että pitää jollekin 5e kikkareelle lähettää joku vitun vapautuspyyntö. Sit heti seuraavassa kappaleessa sanotaan ettei tarviikaan.

Eli esim jäsenen Jopotuinen Alibaban <22e lähetykset tulee edelleen ilmaiseksi perille? Vai pitääkö tavaran hinta tuplata tuolla 2.90e toimituskuluilla? Pitääkö jäsenen lähettää älytön "Vapautuspyyntö" tullille 5e ostoksesta? Voi hukkua tulli Vapautuspyyntömaileihin. Eihärreguudsentäänmitäpaskaa!

VesaP
31.01.2020, 13.15
Tullasin eilen yhden paketin siis, ja siinä oli vain se tullausmaksu, ei mitään Postin käsittelymaksuja.

Tullausta tarvitsevien lähetysten käsittelymaksut alkavat 31.1.2020

Jopotuinen
31.01.2020, 13.40
Johan tuo on kerran koeponnistettu, lähettivät sähköpostilla ilmon stopista tulliin.
Vaihtariksi lähetin heille print screen copyn alle 22 € tilauksesta ja puolessa tunnissa Tulli lähetti vapautusilmon sähköpostiin ja paketti jatkoi matkaansa.

Ounastelen kiireisiä päiviä tälle tullin neitokaiselle ja täysiä varastoja. Luonnollisesti vastapalveluksena vetkuttelen selvityksen kanssa maksimoidakseni heidän varastotilansa tehokkaan käytön 50 milj. paketin vuosittaisessa käsittelyssä. Onnea vaan Tulille tässä hankkeessa :D

tempokisu
31.01.2020, 13.52
puolessa tunnissa Tulli lähetti vapautusilmon sähköpostiin ja paketti jatkoi matkaansa.

Mä siis eilen aamulla sain UPS:ltä tietoja rahtitullausta varten - olisi mennytkin nopeemmin mutta kun summa oli noin 42usd yhteensä, ilmoitus vaati tullin käsittelyä. Tiesin jo että sinne tarvii lähettää alkuperäinen kuitti joten lähetin omatoimisesti ja aika pian sieltä tulikin että käy vahvistamassa tullaus. Maksettavaa 0 euroa. Lähetin sen luovutusilmoituksen UPS:lle ja kaikki oli hoidettu alle tunnissa.
Illalla viiden maissa kyseinen paketti tuotiin kotiovelle. :) tämä meni hyvin. Ja on hieno pussukka kun tuli.

Jopotuinen
31.01.2020, 22.04
Tullirajahan on sen 150 €
ALV taas sen 22 €, mitenkäs se toi sitten hoituu, tuskin tullia kiinnostaa?

tempokisu
31.01.2020, 22.24
^ olkoon sitten vaikka tullialvi mutta me nukkeharrastuspiireissä sanotaan vaan tullimaksut, asia tulee ymmärretyksi ihan silläkin. No, nukkepakettien arvo on aika harvoin alle 150e.
Äskön UPS:n kuriiri toi paketin, tällainen "lunch box" jossa on merinahkiaisen suu- kuva. Lisäksi hain postista "soft lures" paketin, 2 x 6kpl erittäin paljon nahkiaisennäköisiä soft lureja, olin etsinyt tuollaisia ( tai suunnilleen) kun mun avatar-kuvassakin on, joka paikasta ja nettikaupoista. Se vaan että myyjä tuossa ..saat näillä ihan mahtavaa saalista, oli pakko vastata mihin tarkoitukseen tulee.

tempokisu
05.02.2020, 15.28
:D näköjään olen, postiluukusta oli tullut 2 ohuehkoa pakettia. Nuken asupaketti - jota kyselin jo postista josko olisi...ei ole. Ei sitten näkyny että "lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle". Ja hihaton nahkee paita, olin ihan varma että olivat erehdyksessä lähettäneet 3 paria sukkia joita noin 3 viikkoa sitten jo kyselin mutta sukat tuli siitä muutaman tunnin kuluttua ja laitoin viestiä että, sorry the lovely socks just came ja kuulemma peruuttivat hyvityslähetyksen.
Tosin ostan ehkä toisen paidan kun tilasin xs....

Enää yksi nukke tulossa, sekä aikoinaan amazonista ostamani lamprey-kirja. Nukkeja ei tarvi pitkään aikaan ostaa koska tuossa on nytkin nakuja.

TERU
08.02.2020, 22.58
Ihmiselle pitäisi AINA olla TULOSSA yksi paketti, elämä tuntuisi elämisen arvoiselta. Seurannan mukaan maanantaina klo 4.00 PM.

tempokisu
09.02.2020, 05.15
^ :D joo paketteja on tulossa, taas. "Herkku", jigipaketti ( jos tulee, tuleekin Kiinasta kuvittelin ostavani Hollannista..) toinen nahkiaiskirja ( loppuviikosta kysyn mikä on tilanne, mutta ostin siis toisen ja sitä jo lueskelen...) kirjoille suojapussukka ( oikeesti läppärin suoja), nuken asu, sini-valkoiset Blizin lasit. Niin ja se käärme-raha Puolasta ( viimeksi lähetti tosi myöhään, tilasin rahan kotelon takia )
Näistä vain Herkku oli kallis 170usd. - sain myytyä kaikki ylimääräiset nuken vaatteet ja yhden nuken -

Mielenkiinnosta selasin kohteita kun lähetysmaa on United Kingdom, siinä on tekstinä että No Import Charges, että tuleeko englanninpaketeille tullialvimaksu vai ei?

kervelo
09.02.2020, 15.01
Ihmiselle pitäisi AINA olla TULOSSA yksi paketti, elämä tuntuisi elämisen arvoiselta...

^Totta.

Perjantaina pari pakettia, raphaa ja campagnoloa alennusmyynneistä.

tempokisu
09.02.2020, 21.04
Ihmiselle pitäisi AINA olla TULOSSA yksi paketti, elämä tuntuisi elämisen arvoiselta. Seurannan mukaan maanantaina klo 4.00 PM.

Mutta hei! syksyllä on tulossa Nakkilan reissuja, ja kututalkoita. Ne on semmoisia....toiminta-paketteja.

tempokisu
11.02.2020, 16.48
Kävin hakemassa paketin - hienoa! oli ohjattu Pirkkalan K-marketin pakettiautomaattiin eikä S-marketin postin toimipisteeseen. Herkkupaketti, olkoot sitten numero 59, meen joka kerta laskuissa sekaisin että ai tuolla on vielä....ja laskinko mä tuonkin jo

kauris
14.02.2020, 16.03
Olen. Eilen sain pojalle tilaamaamani synttärilahjan. Pistin lahjakääreisiin ja kaappiin piiloon. Reilu kuukausi pitää odotella, että juhlapäivä koittaa.

https://hobbyfactory.fi/tiedostot/57/kuvat/tuote2/alkuperainen/25310.jpg

tempokisu
14.02.2020, 17.18
^^ edit. se on Herkku no:60 ( takarivissä oli vielä...)

Ja olen, eilen hain sinivalkoiset Blizin aurinkolasit. Olin eilen niin väsy etten jaksanu edes pakettia avata, äskön avasin. Ai että hianot :cool:

tinke77
18.02.2020, 13.00
Kyllä. Kiitos Foxcomp [emoji1303]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200218/42c18901fa1c03accacb0b74537313b8.jpg

tempokisu
20.02.2020, 17.02
Just joo mahtavaa. Ajattelin ostavani Hollannista, ja piti tulla nahkiaisenmuotoisia jigejä 5 pakettia joissa erivärisiä jigejä 4 kpl.
Menetin toivoni jo siinä vaiheessa kun huomasin että nää tuleekin Chinasta - tuli 5 kappaletta vaaleanpunaisia hopeahileisiä punasilmäjigejä, ihan erilaisia kun siinä kuvassa jonka perusteella ostin.
Onneksi ei menny kuin 20 euroa, harmi silti kun etsiskelin niitä nahkiaisenmuotoisia jigejä tosi pitkään ja selasin sivustoja kuvahaun perusteella...

tämmöisiä piti tulla:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcRxmSqW0g5qww6c7OYDT63dU7FhI8i id7vWZFW4bI11-pQgwI4F

tuli about tällaisia:

https://kmucutie.com/wp-content/uploads/2016/07/CHSOFT41_20160421_0069-300x300.jpg

en jaksa valittaa asiasta kun en hollanninkieliselle sivulle edes osaa, onneksi ei ollut mikään kovin tärkeä tai kallis juttu.

lansive
21.02.2020, 09.16
En ole. Ensin saksalaiset ilmoittivat, ettei yhtä tuotetta ole saatavilla ja palauttivat rahat. Kun kysyin muiden perään, niin sitten kertoivat, että meni toimittajalta tilaukseen ja kestää maaliskuun loppuun. No odotellaan, jos sitten paketti joskus saapuisi.

Smo
22.02.2020, 13.51
Pitää purkaa pakettijonoa .. jo viime viikoolla mökiltä tullessa hain Amazonin lähettämän lähiasiamieheltä tilauksen kautta selvinneestä lähetystunnuksesta. Postilaatikkoonkin oli tullut harakanvarpailla väännetty saapumisilmoitus jossa nimi ja osoitekkin vähän sinnepäin :rolleyes: .. Raid-levykotelo, 8TB ulkoinen kovalevy, 256 GB & 128 GB Micro SD-kortit sun muut pääsivät kotiin.

XXL-kauppa ilmoitti viikolla Pearl Izumin takin & Housujen, talvipyöräilykenkien ja muun sälän saapuneen. Oottelen noutoa vaan jos tulis vielä jotain ntarjouksia niin voisi hakiessa hyödyntää.

Kajakkikauppa kyseli toimituksesta myös, tämä paketti oletettavasti vastaanotetaan ensi viikolla.

JackOja
22.02.2020, 13.57
Juu eilen hain Uskon lähettämän paketin. Vielä ei ole ehtinyt testailla sisältöä.

tempokisu
22.02.2020, 15.02
Eilen haettu pari pikkupakettia, nuken asu ja lasermiekat, ja pussukka ( laptop sleeve) tuli postiluukusta. Lohduttavaa että muillakin on viivästymisiä, toista Lampreys of The World-kirjaa olen odotellut jo kaksi kuukautta; tiedustelun jälkeen totesivat ettei lähettämö ole tätä toimittanut ja tilaavat uuden. No mä voin odottaa, yksi samanlainen kirja olisi toisaalla mutta hinta 385usd on "aika paha" ( ostamani kirja 55usd) kaksi kirjaa siksi että toista voisin lukea töissä.

Smo
22.02.2020, 21.39
Juu eilen hain Uskon lähettämän paketin. Vielä ei ole ehtinyt testailla sisältöä.

Uskon paketit on parhaita!

tinke77
23.02.2020, 16.19
^ Mutta laatikko pitää muistaa palauttaa [emoji16]

ytte07
26.02.2020, 10.38
Kunpa olisinkin! Pe löyty postilaatikosta DHL:n kortti jossa ilmoitettiin ettet ollut paikalla kun lähetti on käynyt. No siitä paikasta nettiin ja yhteys aspaan. Ihmettelin miksi ei soitettu kun käydään. Nahkahousut ei vissiin olleet laittaneet numeroa lähetyksen kylkeen. No aspa lisäs tietoihin ja sain sovittua tälle päivälle 10-16 uuden toimituksen. Noh 8.20 ovi auki että koirat pääsee ulos niin oven raosta putoaa jalkoihin DHL:n kortti ettei pakettia ole saatu toimitettua. Äänet luurista pois yöllä että sais nukkua. Ku ei ny jaksais yhden paketin kans...

MRe
26.02.2020, 13.44
Just tuli matkahuollon ilmoitus, että paketti noudettavissa. Ei kyllä mitään käsitystä, että mikä mahtaisi olla tuo paketti, jollei sitten Bikester toimita nykyään MH:n kautta.

puffe
26.02.2020, 13.58
Kunpa olisinkin! Pe löyty postilaatikosta DHL:n kortti jossa ilmoitettiin ettet ollut paikalla kun lähetti on käynyt. No siitä paikasta nettiin ja yhteys aspaan. Ihmettelin miksi ei soitettu kun käydään. Nahkahousut ei vissiin olleet laittaneet numeroa lähetyksen kylkeen. No aspa lisäs tietoihin ja sain sovittua tälle päivälle 10-16 uuden toimituksen. Noh 8.20 ovi auki että koirat pääsee ulos niin oven raosta putoaa jalkoihin DHL:n kortti ettei pakettia ole saatu toimitettua. Äänet luurista pois yöllä että sais nukkua. Ku ei ny jaksais yhden paketin kans...

Lukaseppa tämä artikkeli, niin ymmärrät miksi eivät soita.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006409153.html

Nickname
26.02.2020, 14.10
Postin pakettiseurannan mukaan olen vastaanottanut paketin klo 10.44 tänään vaikken edes ole samalla paikkakunnalla :eek:

Pieni paketti kyseessä niin toivotaan että on mahtunut postiluukusta sisään eikä ole jätetty oven eteen.

tempokisu
27.02.2020, 09.59
^ samaa ihmettelin aikoinaan että "lähetys on luovutettu" ( mutta mä olin töissä, ja toisella kerralla luovutettu aamulla klo 6.45 ) - mutta se oli siis että luovutettu postin toimipisteeseen. Kysy lähimmästä postin toimipisteestä, se todennäköisesti on siellä. Sinne seurantaan on pakko laittaa joku vakiolause, vaikkei vastaa todellista tilannetta.

Kävin vastaanottamassa paketin. Se julmetun kallis nuken kärppäturkki. No onhan tämä siis tosi upea, pehmeetä kärpänturkista jossa on niitä kuninkaallisten turkisten "häntiä". Paketin oheen oli laitettu "Thank you for your purchase" ja pieni extra, avaan sen vasta illalla.

VesaP
27.02.2020, 10.50
Kävin vastaanottamassa paketin. Se julmetun kallis nuken kärppäturkki. No onhan tämä siis tosi upea, pehmeetä kärpänturkista jossa on niitä kuninkaallisten turkisten "häntiä". Paketin oheen oli laitettu "Thank you for your purchase" ja pieni extra, avaan sen vasta illalla.

Eläinparka kuoli nuken takin takia? Ja paljonko tuo nyt maksoi kun moneen kertaan olet kehunut kuinka todella kallis se oli?

Tempokisun rahankäyttö on vähän hullunkurista, välillä valitetaan ettei ole rahaa ruokaan ja etsitään sitä halvinta jotain leivänpalaa kaupoista ja sit ostetaan kuitenkin kalliita nukkeja ja nukenvarusteita jatkuvalla syötöllä.

Jopotuinen
27.02.2020, 11.57
AliPapalta tuli HDMI splitteri. Mutta uskaltaiskohan siihen koskee, jos siinä onkin se Corolla bakteeri :seko:
Pitkillä pihdeillä ehkä.

tempokisu
27.02.2020, 15.00
Eläinparka kuoli nuken takin takia? Ja paljonko tuo nyt maksoi kun moneen kertaan olet kehunut kuinka todella kallis se oli?

Tempokisun rahankäyttö on vähän hullunkurista, välillä valitetaan ettei ole rahaa ruokaan ja etsitään sitä halvinta jotain leivänpalaa kaupoista ja sit ostetaan kuitenkin kalliita nukkeja ja nukenvarusteita jatkuvalla syötöllä.

Joo tiedetään. Mä säästän kaikessa muussa mutta harrastuksen vuoksi olen valmis uhrauksiin. Harrastukseen kuuluu myös esim. käydä Nakkilassa ja Kotkassakin olisin käyny mutta siellä ei ollu nahkiaisia. Eikö tämä ole muka järkeenkäypää? säästän muussa jotta voisin ostaa jotan itselle tärkeämpää. Ruoka ei ole mulle kovin merkityksellistä, voin ostaa sitä edullisinta.

Tuskin se eläin kuoli tämän turkin takia, varmaan toisin päin, kun kerran turkkia oli niin miksi ei hyödyntää sitä. Hinta tuli kyllä yllätyksenä, en arvannu että se toinen huutaja huusi aika paljon myös ( ebayssa se huuto menee niin että korkeimman huudon laittanu voittaa - ja hinta on se toiseksi korkein huuto + vakiokorotus ja mistäään ei tiedä paljonko se toinen huutaja sitten on laittanu )

En kehtaa kertoa hintaa, mieluummin unohdan koko asian ja ihailen kaunista turkkia joka on enemmänkin taideteos.

Smo
28.02.2020, 00.37
XXL-paketin kävin myymälästä noukkimassa ja tuollaisen viisi metriä pitkän ja puoli metriä leveän pötkylän vastaanotin pihaan

https://pic.useful.fi/pyRwXTg2_.jpg

OKS
28.02.2020, 19.30
^ Joko olet kurkannut pötkylän sisään?

usko juntunen
28.02.2020, 21.56
^^
SMO:n paketti on kyllä porno. Pakattu kelmuun kuin miestenlehdet k-marketin lehtihyllyssä.
Odotamme milloin sukkula sujahtaa johonkin kosteaan pöheikköön.

tinke77
28.02.2020, 22.09
Saattaa siinä kuvassa vähän jopa mela vilahtaa...

Smo
29.02.2020, 00.30
Olis tehny mieli tunkeutua aukkoon ja heiluttaa melaa mutta nyt on enempi luistelukelit.

^ Joko olet kurkannut pötkylän sisään?

Vähän aukosta vilasin mutta jätin muovit talvisäilöön. Budjettivehje.

tempokisu
03.03.2020, 13.22
höh, taas näitä postin hömppöjä kirjaamisia; Vastaanottajan luona on ollut este, jonka vuoksi lähetystä ei ole voitu toimittaa. Syynä voi olla esimerkiksi lukittu alaovi. Vastaanottajalle toimitetaan saapumisilmoitus - siellä mitään estettä tai lukittua ovea ollu, ainoastaan että en ollut kotona. Olisiko se "vastaanottajaa ei tavoitettu" ollut oikeampi kirjaamismerkintä?
Olen koko ajan seurannut koska paketti olisi sieltä postin toimipisteeltä haettavissa, tarvii kotimatkalla käydä kysymässä.

edit. no näinhän se oli, ei oltu edes käyty "vastaanottajan luona on ollut este" se este oli kyllä pakettikuskin joku oma juttu, saapumisilmoitusta ei oltu jätetty. Paketti oli kyllä postin toimipisteessä.

Ari H
05.03.2020, 16.02
Juu, olen. Vastamelukuulokkeet.

Moska
05.03.2020, 16.27
Parit Santinin hanskat tuli eilen.

Mika_koo
05.03.2020, 17.08
Toivoisin vastaanottavani. Eipä ole näkynyt. Saisi matkahuolto vähän ryhdistäytyä.

Lähetetty minun SM-F700F laitteesta Tapatalkilla

Lammy
06.03.2020, 00.09
Kaksi.
Aero-tangot, stemmi ja yksipuoliset mtb-polkimet 280g pari.
Huomenna kiva aamu.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

tempokisu
08.03.2020, 16.50
Olen. Tuli vielä yhdet Blizin aurinko/ajolasit - ja nämä vasta hienot on! hopeanväriset sangat ja moniväriheijastavat linssit :cool:

F. Kotlerburg
08.03.2020, 20.43
Olen. Yksi paketti on vielä jossain Suomen ja Saksan välillä.

mk
09.03.2020, 08.51
Jep.. r2 pkt tuli ennätysajassa .. crossariin nastojen tilalle asennettavaksi
WTB Tire Riddler 700 x 37c TCS Light -pari .. toivottavasti rullaa ja kestää [emoji848]

tempokisu
09.03.2020, 14.18
Kävin vastaanottamassa Taigakorun kultaisen taimenet-korun. Lahjaksi itelle siitä "hyvästä" että paino on noussut.

tempokisu
11.03.2020, 03.16
Oho?! tein selvityspyynnön kahdesta paketista, ja samoin otin yhteyttä lähettäjään. Mitään vastausta ei tullut miltään taholta. Mutta paketit liikahtivat ja seurannan mukaan olisivat tänään noudettavissa klo 19 mennessä. Samoin tullaamani nukkepaketti olikin jo eilen iltapäivällä noudettavissa.
No, pääasia että paketit tulee.

tempokisu
11.03.2020, 12.34
Tänään vastaanotettu jo 3 pakettia ( koru, nukke, nukenvaatetta) ...ja ne tosi kauan Helsinki-Vantaalla majailleet nahkeet paketit pitäisi vielä tänään tulla.

Jopotuinen
11.03.2020, 20.40
Kylllä olen, tänään tuli digitaalinen kitaran virtysaparraatti :)

tempokisu
12.03.2020, 00.45
...ja ne tosi kauan Helsinki-Vantaalla majailleet nahkeet paketit pitäisi vielä tänään tulla.

...ja ne kävin vielä hakemassa. Avaamattomina vielä tuossa ovat, avaan ehkä perjantaina.

F. Kotlerburg
12.03.2020, 21.45
Olen. Kuukausi sitten tilattu keula Saksasta. Postista tuota hakiessa, kun olisi pitänyt lämiä näyttöä ja ties mitä aloin miettiä, että antaapa nyt olla vähäksi aikaa. Ei ole kyllä oikein millekään tarvettakaan.

Steni
13.03.2020, 08.48
Ducati E-Sport tuli muutama päivä sitten Saksasta.

http://www.ducatibicycles.co.uk/e-sport/

tempokisu
20.03.2020, 09.37
Olen, kas tuli saapumisilmoitus joka oli leijaillut kenkäkoriin > kävin hakemassa pehmeän paketin; muodon perusteella täällä saattaa olla tyyny. Tulipa nopeasti, samaan aikaan samasta paikasta maanantaina tilaamani pussukka on lähetetty ensin ja se on vasta Miamissa. Iltapäivällä näyttää tulevan paketti Ranskasta.

ps. jotain hyvää, nyt ei tarvi tehdä sitä (kamalaa) sormiallekirjoitusta, ajokortin ( postissa kelpaa) näyttäminen riittää.

Jopotuinen
20.03.2020, 10.55
Kyllä olen, sähkökitaran kuulokevahvistin ja rauha naapurustolle :)

harald
20.03.2020, 11.19
Tilattiin 32" 4k näyttö minulle kotiin kun pitää tehdä töitä. 12:20 tilaus verkkokauppa koomissa, 15:00 kilautti lähetti ovikelloa. Oli nopea toimitus. Lähetin kääntäessä selkäänsä huomasin että kaverilla oli lippis väärinpäin päässä, ja arvaatte varmaan että Corona olutmerkin lippis :) Verkkokaupan 3 tunnin toimitus yllätti toimivuudellaan.

Tänään sitten odotellaan näytönohjainta AMD RX580. Xeonin sisäinen osaa kyllä 4k@60Hz mutta ikkunoiden siirtely alkaa olla vähän liian pehmeää. Sekin tulee näköjään alle vuorokaudessa normiexpressinä.

mk
20.03.2020, 13.56
Jep! Postnord pkt lähikaupan noutopisteestä hetki sitten..

"Endura FS260-Pro Jetstream Pitkähihainen" -paita, kokokin vaikuttais sovittelun perusteella hyvältä joten tyytyväinen tuohon hankintaan... [emoji4]

HiMa
20.03.2020, 18.34
Rappusille tuli tänään paikallista laatulihaa 7.4kg pakasteena. Terveisiä karanteenia vastaavista olosuhteista.

Jopotuinen
20.03.2020, 20.28
Mielestäni olen postannut sen tonne Viimeisin hankintasi. En jaksa nyt kaivaa.
Alipapalta kuitenkin kai jotain kympin tuntumaan.
Ehkä kuukauden toimitusaika oli, mutta nythän toki eri?

Hiekkahentunen
20.03.2020, 22.26
Joku koputti oveen ja menin avaamaan. Ovella oli lähetti, jonka paketissa oli meidän talon numero mutta väärä nimi. Neuvoin hänet oikeaan taloon meidän kadulla. Eli en.

teeässä
20.03.2020, 23.11
Paketti tuli ja sisällä tämmöinen https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200320/c9bdeb1809d513c453c33156f19d3f2c.jpg
Satula säätämättä

Sent from my iPhone using Tapatalk

xubu
23.03.2020, 10.10
En ole saanut. Viikko jo vierähtänyt jenkkien postilaitoksella pelkästään Chicagossa.

https://i.postimg.cc/nzfhY6cf/USPS.png

mk
23.03.2020, 15.24
No en ole [emoji35] Toimitusta yritetty lappu postilaatikossa vaikka kotona ollut koko päivän [emoji19]

Pitänee noukkia postista ,kun pitää palauttaa/vaihdattaa tuo Garmin [emoji30]

Helvetti, "tänään ei onnistu mikään fiilis" [emoji848]

bici74
23.03.2020, 15.27
Joo! Pari kiloa karanteenikarkkia, hanskat, fikkari sekä 6 putelia karanteeniviiniä.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

harald
23.03.2020, 15.32
Mulla paketti kulkee ties missä. Ollut melkein viikon NY - Lissabonin välissä. Tilauksen tein 11. päivä ja paketti lähti Virginia Beachistä.

Tracking History

March 21, 2020, 2:19 pm
Departed
LISBON, PORTUGAL
Your item departed a transfer airport in LISBOA, LISBON, PORTUGAL on March 21, 2020 at 2:19 pm. The item is currently in transit to the destination.
March 15, 2020, 12:28 am
Departed
NEW YORK, UNITED STATES
March 14, 2020, 5:36 pm
Arrived
NEW YORK, UNITED STATES
March 14, 2020, 3:45 pm
Processed Through Regional Facility
JAMAICA NY INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER

mk
23.03.2020, 18.08
Kyllä r2 rengaspkt löytyi postista, kun kävin neljän jälkeen kuittaamassa 1[emoji106]

tempokisu
25.03.2020, 09.30
^^ meinasin että toihan on mun pussukan seurantahistoria....kävin vastaanottamassa 3 pussukkapakettia. Piruvie dpd oli vieny yhden lähetyksen R-kioskille. Viimeksi sieltä löytyi ihan nimellä...nyt ei nimi kelvannut. "Eikö sulla ole puhelinta mukana?" no ei ollu, kävin tulostamassa sen sivun jossa oli lähetyksen numero ja että dpd on sen juuri tänne Suupantie 2 kioskille eilen tuonut. Otin myös puhelimeni mukaan, ja tarjosin sitä että tässä tämä puhelin nyt on kun olit siitä kiinnostunut...
Ei vieläkään, kun tänne tulee vain Matkahuollon ja Schenkerin lähetykset...kerroin että on noin 15 x 25cm kirjeen muotoinen. - pussukka oli kioskimuijan vieressä ollut koko ajan. "Ei siihen sitten viereen heti voinu katsoa?" Tää vielä että "saisiko olla vielä muuta". Ei todellakaan.
No, jotkut honaa hitaammin...

29er
30.03.2020, 10.44
En ole vielä vastaanottanut. Tilasin hullutpaivat'ilta kolme tuotetta keskiviikkona. Perjantaina yksi niistä lähetettiin, samana päivänä lähetettiin vielä toinen, kolmannesta ei vielä mitään kuittausta. Oikeasti ne lähettää jokaisen tuotteen erikseen?!

bici74
30.03.2020, 18.15
Oon, oon! Paistinpannu, sensoreita RPi:hin ja muuta pikkusälää.

Mika_koo
30.03.2020, 19.14
Kyllä tuli XXLstä välineitä kotikuntoiluun. Ja ruokaa toisaalta.

Jopotuinen
31.03.2020, 19.19
Kyllä olen :)
Tänään postipate kärräsikin ovelle ihan kunnon paketin 950 x 200 x 1650 ja 30 kg.

Pyörällä ja autolla
01.04.2020, 00.58
Tänään hain postipaketin kaupan postitoimipisteestä.
Paketissa on Parktoolin huoltoteline.

slow
01.04.2020, 10.49
Pitkästä aikaa kyllä. Varaosia talouden valaistukseen toimimattomiksi muuttuneiden tilalle.

Ari H
01.04.2020, 11.30
En, mutta odottelen.

kauris
01.04.2020, 14.02
Eilen vastaanotin toisella yrittämällä sopivan kokoiset fiveten freeride pro flättikengät.

mk
09.04.2020, 17.36
Äsken hain gravel-kumet ja oli sportax setä muistanut pääsiäiskarkeilla https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200409/b564850fe3e6ca9c55462cac1fd2501c.jpg

29er
09.04.2020, 17.55
En ole vielä. Tilasin eilen Telialta laitteen. Telia ilmoittaa että toimitusaika 1-2- päivää. Sitten kun tuli ilmoitus että paketti on lähtenyt Postille, niin Postin seurantakoodi vihjailee 5-7 päivän toimitusaikaan. Liekö normaalia vai Pääsiäinen...

harald
09.04.2020, 18.06
Posti sai vihdoinkin toimitettua pyöränosat. 3 päivää meni matkalla Saksa-helsinki. Helsinki-helsinki niin siinä kesti sitten postilla 6 päivää! Lähetys on rekisteröity, lähetys on kuljetuksessa, lähetys on lajitelti, lähetys on rekisteröity. Yksi per päivä.

Aikaisemmin maaliskuussa mainittu osa jenkeistä on viimein noudettavissa R-kioskista. Eihän siinä mennyt kuin kuukausi, portugalin, saksan ja tullin kautta. Tämän vielä ymmärtää. Sitä en ymmärrä miksi sen oli pakko maata vantaalla tullin luona viikon verran.

Tilasin värejä printteriin (helsinki-helsinki), no arvatkaapa onko nekin siellä r-kioskissa?! No eipä tietenkään, vaan 2 km etäisyydellä r-kioskista S-marketin postin toimipisteessä. Oi luoja. Ja viikko siinä toimituksessa meni.

Posti on sitten hukannut työpaikan paketteja kun niitä ei yllätys-yllätys voinutkaan toimittaa kun työpaikassa on ovet lukossa eikä ketään paikan päällä. Vaatimus että soittavat ennen toimitusta oli käytänössä "olen nyt tässä oven edessä". Itse olin jossain mutarännissä metsässä silloin. No, 10 k€ toimituksesta on toimitettu viisi kollia kahdeksasta tiputellen neljän viikon aikana. Missä ne muut ovat, ei mitään hajua.

Powerin trimmeri kesti kanssa viikon tulla vantaanjoen yli. Mutkun ei halunnut mennä itse hakemaan.

Nyt tsih ja foorumi kiinni.

hphuhtin
09.04.2020, 20.50
Vastaanotin Postin express 14-paketin ”seuraava arkipäivä ennen klo 14 perillä” tänään klo 13:31. Ainoo vaan että oli lähetetty 31.3. Lieto-Helsinki. Ilmeisesti jäänyt Uudenmaan tulliin jumiin?

marco1
09.04.2020, 22.51
2 pakettia haettu mutta 1kpl aprillipäivänä tilattu B-D:n paketti on vielä matkalla.

tempokisu
13.04.2020, 16.28
EN OLE. Tuli jo mailia että kirjoita katsaus....en ole edes saanu mukeja, laitoin asiakaspalveluun viestiä tästä. Siis mikään paketti ei näy edes Postin seurannassa, yleensä Ukrainastakin on tullu parissa viikossa.
Äitee oli jostain uutislähetyksestä huomannut tekstin että kaikki paketit ja kirjeet seisoo jossain, onko kenelläkään tietoa mikä tää juttu on? Eikö pakettien ja rahtien pitäisi kuitenkin kulkea. Mutta näköjään jumittaa kaikki, ei yhdeltä ihmiseltä voi 6 lähetystä yhtäkkiä kadota, joku tässä nyt jumittaa.
USA:n paketit on ollu matkalla 3 vko ja samoin pari Ukrainan pakettia.

Mukeja lukuunottamatta en olisi ostanu mitään nukketarviketta jos olisin tienny että meno yltyy tämmöiseksi. Perhana sentään, kuka muka ei ole jo *ttuuntunu koronaan?
No joo, ostin nuken kengät kun yksi kenkä putosi kuvatessa paikkaan josta sitä ei saa noukittua. Myyjä laittoi viestiä ettei oteta edes lähetettäväksi Suomeen??

puffe
15.04.2020, 20.48
Apteekista tilasin pakettiautomaattiin kesän allergiasörsselit.
Yhdeksän päivää odottelin ja nyt ne on paikallisen R-kioskin tiskiltä haettavissa.
Siis tiskiltä!
Ensin yrittää vältellä live-kontaktia apteekin porukkaan ja nyt joutuu jonottelemaan ärrällä tupakin ja kaljan ostajien kanssa.

puffe
15.04.2020, 22.18
^
Teillä tuntuu pelittävän kaikki.
Voinko muuttaa teille asumaan? :-)

LJL
16.04.2020, 00.47
En ole. Kaksi viikkoa ollut Postilla hukassa autoon Thulen Wingbarit ja kaksi kappaletta ThruRidejä.

tempokisu
16.04.2020, 10.13
^ taannoin Posti jemmasi mun pussukkaa ja tyynyä 12 päivää, tein paketeista selvityspyynnön ( tiesin suunnilleen minkä näköisiä ja kokoisia paketteja) - selvityspyyntöön EI vastattu vaikka siinä sanottiin että otamme yhteyttä 2-3 työpäivän kuluessa.
Paketit lähtivät liikenteeseen ja muistaakseni selvityspyynnöstä neljäntenä päivänä oli postin toimipisteessä.

Vastaanotin äskön nukkepaketin ja nuken kengät, ikävä vaan että mekko johon ne kengät tulisivat on jossain ? no ainakin jotain toimintaa pakettikuljetuksissa on. Parin tunnin päästä menen hakemaan isokokoisen kirjelähetyksen, se on joko Jawless fishes of the world1 tai mukit. Luultavasti kirja, mutta mukit mä haluaisin.

Se vaan että juuri hakemani ukrainan paketti, eilen kun yritin niin ei näkynyt postin seurannassa ( kirjattuna kirjeenä).

harald
16.04.2020, 13.21
Posti on sitten hukannut työpaikan paketteja kun niitä ei yllätys-yllätys voinutkaan toimittaa kun työpaikassa on ovet lukossa eikä ketään paikan päällä. Vaatimus että soittavat ennen toimitusta oli käytänössä "olen nyt tässä oven edessä". Itse olin jossain mutarännissä metsässä silloin. No, 10 k€ toimituksesta on toimitettu viisi kollia kahdeksasta tiputellen neljän viikon aikana. Missä ne muut ovat, ei mitään hajua.
Nämä sitten löytyivät kun posti lähetti ne takaisin pirkkalaan. Nyt vasta selvisi että tämä on osa monipakettilähetystä, eli postissa on vain annettu osa paketeista meidän noutokaverille. Onhan tässä koronaa, mutta kuukauden ollut matkalla paketit ja nyt ne ovat vasta lähettäjällä takaisin. Katsotaan montako viikkoa menee vielä.

tempokisu
16.04.2020, 13.59
Lisäys: Kirja haettu, tämä muuten tuli nopeammin kuin se edellinen vol 2. Kysyin pakettien viivytyksistä, kuulemma pakettien tulo Suomesta muualle ja toisinpäin on todellakin viivästynyttä.

Jukka K
17.04.2020, 14.18
Olen. Eilen aamusta tilatut osat+ seinään kiinnitettävä korjausteline saapuivat englannista

Lähetetty minun MAR-LX1A laitteesta Tapatalkilla

Lammy
17.04.2020, 22.27
Ihanan kevyt Espoon lenkille. Sopiva ajoitus kiinan paketille. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200417/31215c2fdf3603ae442e0007dd0a7bd0.jpg

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Gary oin'
20.04.2020, 19.35
Ei, en ole, en vielä saanut Bike-componentsin pakettia DHL:n kyydistä. Jatkot kuuluukin paremmin ninjakuriireihin

harald
20.04.2020, 21.42
Duunipaketti on ilmeisesti konttorissa odottamassa että joku sen tuo sieltä.

tempokisu
21.04.2020, 06.03
EN OLE edelleenkään. Ei 8 lähetystä voi kaikki kadota, USA:sta Chigacosta ja Miamista lähteneet jo kolme viikkoa sitten. Venäjän paketti ollu matkalla kuukauden, unohdin jo mihin projektiin ne tarvikkeet tulee.
Lohdullista sentään että jo 4 tahoa on ilmoittanut että kärsivällisyyttä, kaikki on 3-4 viikkoa myöhässä. Ei tässä voi kun toivoa -että tyyny ja mukit tulee joskus, muilla ei niin väliä enkä jaksa enää edes Postin seurantasivulle niitä naputella.

Näin kaikkien läsnäolijoiden todistaessa päätöstäni: Odotan toukokuun loppuun ja jos ei ole sittenkään tulleet alan kysellä rahoja takaisin.

tempokisu
22.04.2020, 12.02
:D pakettia pukkaa....kaksi pakettia. Tuli sitten mieleen että taulusta tuli kaksi lähetysilmoitusta että....kyllä vain. Tuli kaksi taulua, yhdestä rakkaasta ottamastani valokuvasta tehtyä pienehköä taulua.
Mukit ei vaan tule.

No koska mukit ei tule, ja taulut tulee nopeesti ja haluaisin näkyvän muiston rakkaimmista ~ kuvistani -> tähän on olemassa ratkaisu..

slow
22.04.2020, 12.45
Kirjoja kotimaisesta verkkohuutokaupasta. Hyvä mielihän tällaisesta tulee.

LJL
22.04.2020, 13.07
En ole. Kaksi viikkoa ollut Postilla hukassa autoon Thulen Wingbarit ja kaksi kappaletta ThruRidejä.

Olen, Thulen kamat saapuivat iloisesti 16 päivää myöhässä. Nooh, eipä tässä mitään hengenhätää ollut.

Ari H
22.04.2020, 13.11
En vieläkään. Pitkä matka on UK:sta.

Lehtinen Juha
22.04.2020, 19.08
Hidasteleeko muilla matkahuollon toimitukset? Pyörän kokoinen paketti toimitettu Turun matkahuoltoon maanantaiaamuna, lähteny liikkeelle iltapäivästä... sitten ei mitään, täydellinen hiljaisuus.
Huomenna jo torstai, on se ny piru jos viikonloppu menee taas polkuja mopoillessa.:mad:

tempokisu
22.04.2020, 19.18
^ Kaikki posti hidastelee; ainoastaan FineArtAmerican taulut on tullu nopeesti ( shipped from Netherlands)

Shimaani
22.04.2020, 22.22
Aaah ja ooh.
Kaksi viikkoa kesti pikakirjeen matka Sumujen saarilta ja sit tuli vaan paperi-ilmoitus laatikkoon että voisit muuten hakea kookaupasta.. Ei mitään infoa esmes Omapostiin.... ttu mitä paskaa tuo verovaroilla maksettu postinkulku...

tempokisu
23.04.2020, 17.28
## eilen tuli ilmoitus että lähetys on noudettavissa tuolta S-marketin postista 22.4. siis. Menin aamulla - ei ole on mennyt Härmälän r-kioskille. Sinne sitten, ei ole vaan S-marketissa. Takaisin. Ei ole täällä, kun "yleensä se ilmoitus tulee etukäteen ja lähetys on myöhemmin noudettavissa..." Sanoin että nyt sössit kyllä omiasi.
Kävin äskön jälleen S-marketin postissa, ja selvisi että lähetys onkin jossain Kaukajärven S-marketissa. Ei hajuakaan missä se on. Onneksi oli vanhempi mukava asiakaspalvelija, soitti sinne Kaukajärvelle ja laittavat tännepäin. Voisihan posti nyt sen kaupungin/kunnan nimen siitä katsoa?

Ei ihme että USA:n paketit on "jossain".

ytte07
23.04.2020, 23.33
Paikallisesta postista hain tänään bushcraft henkisen Puolan armeijan laavuteltan.

Lähetetty minun SM-A505FN laitteesta Tapatalkilla

JackOja
27.04.2020, 14.45
Juu... postipoika toi äsken paketin Alpkitilta. Pääseekin yksi tuote jo perjantaina testiin toukokuun pakkosatasella.

29er
27.04.2020, 15.26
Vastaanotin monta pakettia tai oikeastaan kassia. Tilasin eka kertaa ruokaa kotiin, ihan vain kokeeksi jotta voisin neuvoa vanhempaa sukupolvea. Tod.näk. tilaan toistekin

m-52
27.04.2020, 18.03
Pari tuntia sitten posti toi pihaan paketin, jossa oli tyttären neulomat kaksi villapaitaa, itselle ja vaimolle. Kumpikin juuri oikean kokoiset.

kurvaaja
27.04.2020, 19.19
Valitettavasti en, **tun Postnord.

OKS
27.04.2020, 23.26
Vinyylilevysorviin tuli uusi terä. :)

Juha Lehtinen
28.04.2020, 03.52
Harvemmin enää. Nykyään on pitänyt melkein poikkeuksetta hakea paketti henkilökohtaisesti joko Postin smartpostista tai R-Kioskilta.

Sent from my iPhone using Tapatalk

arctic biker
28.04.2020, 05.07
Tämän kuun toinen paketti R2-bikelta löytyi tallilta eilen klo 15.00. DHL ja Suomen Posti hoiti loppukuljetuksen. Paikallisen postin kanssa ollut kauan ihan allekirjoitettu kontrahti jotta voi jättää ilman mitään kuittausta. Mulle mieluisin tapa.

Kunhan kunnolla herään häätyy alkaa Jealousin kammenrattaan ynnä ketjun vaihtotalkoisiin.

tempokisu
29.04.2020, 16.37
Olen. Taigakorulta kultainen ja hopeinen taimen ( 30% eli iso alennus ) sekä Lamprey-tietokirja.

( mutta tyyny ja mukit vaan on jossain, lähteneet USA:sta jo kuukausi sitten eikä sen jälkeen rekisteröintitietoja )

m-52
30.04.2020, 17.57
Päivällä postipoika toi laatikon oven eteen, soitti ovikelloa ja oven auetessa poistui paikalta. Laatikossa oli Giron maastokypärä. Otin riskin ja tilasin vaikka ei ollut varmuutta sopivuudesta. Tosi hyvältä tuntuu päässä.

harald
01.05.2020, 00.22
Kiekkosetti tulossa saksasta. DPD lähtiessä, nyt Postnord. 28.4 lähtenyt saksasta, 30.4 saapunut turkuun. Katsotaan nyt pitääkö tuo arvioitu 5.4 eli *VIISI PÄIVÄÄ* turusta helsinkiin vai ei.

tempokisu
06.05.2020, 08.26
^ sehän olisi nopeeta toimintaa, Helsingistä Pirkkalaan on vienyt kaksikin viikkoa.
Kohta lähden pakettia vastaanottamaan, taulut tulee.

Mutta siis jos on avannut ebayssa "casen" ja myyjä vastaa että odottele nyt vaan kyllä se paketti sieltä tulee. No en ole tyytyväinen, jos suljen casen niin se on sitten siinä, en sulje. Kauanko pitää pakettia odottaa, senverta näitä nyt on jossain teillä tietymättömillä että yritän edes jostain saada rahaa takaisin.
On maaliskuussa ostettu....

Hyvää tässä on se opetus että enpä ole enää nukketarvikkeita ostanut, ja siinä säästyy paljon rahaa - joten sitä rahaa on voinut laittaa vaikka semmoiseen turhaan kun ruokaan. On raskinu jotain vähän erilaistakin ostaa, ja salaattitarpeita.
Jatkossakin välttelen USA-ostoja, poikkeuksena FineArtAmerican nahkeet tuotteet, mutta nyt sieltäkään ei kannata tilata muuta kuin Euroopasta toimitettavia juttuja, eli noi taulut.

harald
08.05.2020, 23.39
KYLLÄ!

Eilen saapuivat kytkimet eräältä nimeltä mainitsemattomalta inmics-yhtiöltä erään nimeltä mainitsemattoman Postin kuljettamana. 23. tammikuuta tilattu, 7. toukokuuta oli viimeinen paketti käsissäni.

Kiekkosetti tuli tosiaan kahdessa vuorokaudessa saksasta turkuun. Ja se tosiaan tuli hiukan etu-ajassa helsinkiin sillä ei mennyt viidennen vuorokauden päälle matkan kesto turusta helsinkiin. Kiitos DPD ja Postnord.

PK1
08.05.2020, 23.49
Kyllä, Rockautolta tuli 5 pakettia, mutta se kuudes jossa olisi ollut juuri ne heti tarvitut tavarat, jäi tulematta.

tempokisu
09.05.2020, 06.36
Onko joku vastaanottanut maaliskuun jälkeen USA:sta tulleen paketin? Kauanko kesti tulla.

Sain eilen kahdesta paketista rahat takaisin ( tosin ebayn piti tulla apuun ), varmaan nuken housuista ja saappaista pitää pyytää myös palautus ( deadlinet tämän kuun lopussa) laitoin palautetta 30.3. USA:sta lähteneestä ( siis ei lähetetystä vaan lähtenyt maasta ) tyynypaketista. Kun taas Integrity Toysin ( nuket) mukaan delay ei ole niin pitkä kuin mitä pelättiin....ellei sitten pelätty vuotta.

( jos nuo lähetykset joista sain rahat takas, joskus tulee ja menee tulliin, niin en tullaa ja palautuu lähettäjälle )

Lehtinen Juha
09.05.2020, 10.46
Bikeshopista kolmessa päivässä, eli kiitettävän nopeasti, Crankbrothers pedal refresh kitti.
Taas kelpaa poleskella vaikka ei oo enää polea...

Terotalo
09.05.2020, 23.16
DHL hoitanut ihan normaalisti, 3-4 päivää expressillä.

JackOja
11.05.2020, 11.06
Juuri sain paketin käteen. Kätevää tälläinen kotonaolo. Ja kun yleiselläkin tasolla "ollaan kotona" niin lähetit eivät uskalla viedä paketteja postiin noudettavaksi kuittauksella "lähetystä yritetty toimittaa, vastaanottaja ei ollut paikalla".

Mutta joo, nyt on kaikki viime aikoina tilatut paketit saapuneet niin pääsee tekemään mittavat korjaus-ja päivitystoimet fillareihin. Paitsi kansanhiilarikiekkoja pitää vielä tovi odotella. Onnekkaasti sattui vielä sadeviikko niin voi huolettomasti askarrella ajamisen sijaan.

harald
11.05.2020, 11.08
^Kyllä sekin onnistui. Voi olla että kaikki perheessä istui vastamelukuulokkeet päässä niin ovikello ei kuulunut.

OKS
13.05.2020, 19.07
Vein R-kioskipostiin lähetyksen ja siinä samalla seurasin, kun joku nuorimies vastaanotti ison pahvipaketin, jonka kyljessä luki WHITE. Taisi tulla uusi pyörä jollekin.

TERU
13.05.2020, 20.02
Vein R-kioskipostiin lähetyksen ja siinä samalla seurasin, kun joku nuorimies vastaanotti ison pahvipaketin, jonka kyljessä luki WHITE. Taisi tulla uusi pyörä jollekin.
Tuli niin mukava muisto eräästä omasta paketista, että pakko kertoa: minulle tuli Poison-runkosarja, vein tyhjää jo litistettyä kartonkipakkausta taloyhtiön laatikkoon, eräs naapuri sattui pihalle ja tuumi, pois on! Fiksuja naapureita, Jarlan veroisia.

hcf
22.05.2020, 19.36
Enpä vastaanottanut ku ei toiminu smartpost luukku. Lukon ääni kuulu mutta ovi ei auennut. Pari kertaa testasin ja sit rupes piippaan eli meni varmaa esto päälle.
Aspaan soitin pisti vikailmotukset eteenpäin.
Sovellukseen tuli ilmotus että noudettu..... Toivottovasti ei lukko failannu ja auennu itekseen.
Voeha pirulainen. Viikolla siirtyy tämäkin taas ku eivät varmasti viikonloppuna tee mittää

Turf Moor
22.05.2020, 20.23
Juuri äsken DHL:n kuski toi Bike24:sta sunnuntaina tilaamani tavarat.

Nickname
23.05.2020, 11.45
En vielä mutta tod.näk maanantaina olen. Eilen illalla lähtenyt kaksi pakettia toiseltapuolen suomea ja tänä aamuna molemmat jo kohde kaupungissa, jos olis työpäivä niin saisin jo tänään paketit ja ne olisi siellä minne ne on tilattu eikä toisella puolella kaupunkia, niin kuin Postilla on tapana tehdä eli kiitos Matkahuolto.

Ps. Tämä EI ole maksettu mainos ;) huomannut tässä vaan kun joutunut tilailemaan tavaroita että Postilla menee yleensä päivä tai pari kauemmin ja paketit yleensä ei tule tuohon lähikaupan pisteeseen vaikka ne sinne tilaisi.

Nickname
23.05.2020, 11.49
Enpä vastaanottanut ku ei toiminu smartpost luukku. Lukon ääni kuulu mutta ovi ei auennut. Pari kertaa testasin ja sit rupes piippaan eli meni varmaa esto päälle.
Aspaan soitin pisti vikailmotukset eteenpäin.
Sovellukseen tuli ilmotus että noudettu..... Toivottovasti ei lukko failannu ja auennu itekseen.
Voeha pirulainen. Viikolla siirtyy tämäkin taas ku eivät varmasti viikonloppuna tee mittää
Minulla kävi sama tuossa pari kk sitten, infosin Postia asiasta ja korjaantui seuraavalle päivälle, silloin tosin oltiin keskellä työviikkoa.

tempokisu
23.05.2020, 20.26
^ juurikin tuommoisesta smartpostipömpelistä hain paketin. Tosin sitä odottamaani pakettia ei ole vieläkään :( lähteny usa:sta 30.3.....Mä tilaan uudet.

Pekka L
24.05.2020, 19.17
Hitaan puoleisesti liikkuu USPS:n toimesta paketit näköjään USAssa. Mutta liikkuu kuitenkin. Meinasi tosin päässä kilahtaa totaalisesti kun aamulla tsekkasin seurantaa... Viikonloppuna Newarkissa ollut paketti oli aamulla kohteessa Jamaica!! Mitä v177ua!!!
Noh, pari kertaa syvään happea ja pieni vinkki tuli siitä kun sanan Jamaica perässä oli NY.
Okei, Queensissa siis on kuin onkin Jamaica niminen paikka ja tuo on hyvin lähellä JFK:n kenttää.
Aina kannattaa suuttua ekana:rolleyes:

Nickname
25.05.2020, 20.33
Kyllä olen

fob
29.05.2020, 20.09
En vielä. Viimeisimmän tiedon mukaan matkalla Hampurissa.

fob
02.06.2020, 12.57
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200602/2cf6221e9ad0b9632602adddb25a2e7c.jpg

Pekka L
02.06.2020, 13.15
Hitaan puoleisesti liikkuu USPS:n toimesta paketit näköjään USAssa. Mutta liikkuu kuitenkin. Meinasi tosin päässä kilahtaa totaalisesti kun aamulla tsekkasin seurantaa... Viikonloppuna Newarkissa ollut paketti oli aamulla kohteessa Jamaica!! Mitä v177ua!!!
Noh, pari kertaa syvään happea ja pieni vinkki tuli siitä kun sanan Jamaica perässä oli NY.
Okei, Queensissa siis on kuin onkin Jamaica niminen paikka ja tuo on hyvin lähellä JFK:n kenttää.
Aina kannattaa suuttua ekana:rolleyes:

No niin, mihis Trumpin lähinnä neroista koostuva äänestäjäkunta toimittaa Suomeen matkalla olevan paketin JFK:n kentältä?
- Chicagoon tietysti. Ja minnes Chicagosta? Tokioon.
Hiljaiseksi vetää.
No, japsit oli hereillä ja eka suora lento Helsinkiin -> kyytiin.:)

JackOja
02.06.2020, 13.20
En vielä, mutta ehkä pian?

Ajoitettu toimitus:
tiistai 02.06.2020 viimeistään 18.00

Fuuga
02.06.2020, 15.40
Juuri tuli ilmoitus että paketti on noudettavissa. En tiedä onko hiilarisatula vai tolppa.

kauris
02.06.2020, 23.05
Mulle ei tullut ilmoitusta mutta seurannan mukaan oli toimitettu lähikauppaan ja sieltähän se löytyi, kun nimellä kyseli. Ihmetteli kauppiaskin notta miksen saanut ilmoitusta söhköpostiin ja puhelimeen.

fob
03.06.2020, 23.23
Iltapäivällä tuli paketti

JackOja
05.06.2020, 09.56
En vielä, mutta ehkä pian?

Ajoitettu toimitus:
tiistai 02.06.2020 viimeistään 18.00

No eihän tuo tietenkään toteutunut, melkoista edestakaista seikkailua tekee :)

torstai , 04.06.2020
21.50 MEMPHIS, TN Saapunut FedExin toimipisteeseen
18.44 SHANGHAI CN Matkalla
16.18 INCHEON-SI KR Matkalla
12.42 ANCHORAGE, AK Lähtenyt FedEx-sijainnista
11.04 ANCHORAGE, AK Saapunut FedExin toimipisteeseen

keskiviikko , 03.06.2020
22.18 INCHEON-SI KR Matkalla
09.17 NARITA-SHI JP Matkalla

tiistai , 02.06.2020
22.51 NARITA-SHI JP Paikallisessa FedEx-toimipaikassa
22.49 NARITA-SHI JP Matkalla

maanantai , 01.06.2020
22.54 NARITA-SHI JP Paikallisessa FedEx-toimipaikassa

sunnuntai , 31.05.2020
23.15 NARITA-SHI JP Paikallisessa FedEx-toimipaikassa
04.41 GUANGZHOU CN Lähtenyt FedEx-sijainnista
01.37 GUANGZHOU CN Ulkomaanlähetyksen vapautus - vienti
01.37 GUANGZHOU CN Saapunut FedExin toimipisteeseen
01.36 GUANGZHOU CN Matkalla

lauantai , 30.05.2020
02.41 XIAMEN CN Lähtenyt lähetyspaikan FedExin toimipaikasta

bici74
05.06.2020, 10.32
^mikäs Willy Fog sulle tulossa?

OT: kyllä. Eilen kävi parikin kuriiria tuomassa elektroniikkaa, sensoreita ja kaapeleita.

bici74
08.06.2020, 23.50
En. Ranskan postille kuuluu kiitos, kohta viikon ollut tulossa mutta edelleen näyttää olevan muilla mailla vierahilla.

kauris
09.06.2020, 08.20
25.3 Kiinasta lähtenyt vaihtoranneke sykemittariin saapui postilaatikkoon eilen. Polkupyörällä Venäjän läpi olis joku saattanut ajaa nopeammin.

JackOja
09.06.2020, 09.06
^mikäs Willy Fog sulle tulossa?

Mustaa pyöreetä. Vastaanotin eilen.

tempokisu
09.06.2020, 12.12
^^ minun mukini FineArtAmericasta lähteneet USA:sta 30.3 eivät ole vieläkään tulleet.....lähetin viestiä vajaa 2kk sitten ja lupasivat lähettää uudet, ei ole mitään tullu.

Sensijaan Zazzlelta tilaamani "koetilaus"-muki tuli. Ongelmaa siinäkin, saapumisilmoituksen kanssa ( noudettavissa 8.6. klo 17 jälkeen...) yritin kirjeessä mainitun S-marketin toimipisteestä, mutta ei ole täällä. On Tampereella. Niin joo missä siellä? mä en antanu periksi ja postin toimipisteen tyttö sai soitella asiakaspalveluun....on Härmälän R-kioskilla. Ajelin sinne ( äh, joku juomarekka valloittanu koko pihan ja parkkeerasin sitten puiston puolelle josta myös kivasti oikasin lähteissäni....) mutta siis muki tuli.
Katselin tilaushistoriastani mitä kautta tuli näin näppärästi, ja tilasin sieltä sitten mukit samalla kuvalla kun mainitut kaivatut mukit.
Jos mukeja sitten tulee jo liikaakin, annan osan vaikka lahjaksi.

Pekka L
09.06.2020, 16.40
Noin tuntia vaille viikko kun maksoin tullimaksun ja postin käsittelymaksun. Edelleen tullissa.
Tein jo viime viikon torstaina selvityspyynnön paketista postin verkkosivulla, kukaan ei ole vastannut.
Tänään soitin postin aspaan. Syy jämähtämiseen lienee ollut se, että tullasin paketin postin uudella lähetystunnuksella, en alkuperäisellä us-tunnuksella.
Jos/kun laitan postin seurantaan alkuperäisen tunnuksen, paketti löytyy, mutta antaa paketille vain tuon postin luoman tunnuksen.
No, sitä käytin, stupid me.

Seuraavan kerran kun Posti Oyj ilmoittaa YT-neuvotteluista, kannatan lämpimästi koko henkilökunnan irtisanomista ja firman alasajoa.

kauris
09.06.2020, 18.51
Mulla on postin kanssa sellainen ongelma, että mulle tulis tulla esim pankista posti, koska olen c/o osoitteena. Pankki lähettää ihan oikein eli henkilön nimi, c/o minun nimi ja alla minun osoite. Silti 4/5 postista menee tähän ylemmän nimen osoitteeseen, joka ei edes lue kuoressa! Silloin tällöin löytää minun laatikkooni toiselle puolelle kaupunkia. En tajua.

tempokisu
09.06.2020, 20.03
^^ Pekka L, alkuvuodesta minun kaksi pakettiani oli tullipostissa - tullaus yms. maksua ei tullut koska arvo oli alle 25e - kaksi viikkoa, tein selvityspyynnön molemmista mutta mitään vastausta ei tullut, mutta selvityspyynnöstä 3 päivää niin paketit oli täällä.

Mutta tänä vuonna jo kolmas kerta kun tulee saapumisilmoitus "lähetys on noudettavissa täältä...." eikä sitten ole siellä, vaan jossain ihan muualla.

Koko Posti pitäisi laittaa uusiksi. Mikä firma toimii näin kun asiakkaita ei oikein ole ( kirjeposti) niin korotetaanpa hintoja ja harvennetaan jakelua? Postinjakajalla siis vähemmän töitä, ja ehkä myös palkkaa? Hakee muihin töihin, kuka tulee postille töihin...

Turf Moor
09.06.2020, 20.57
Seuraavan kerran kun Posti Oyj ilmoittaa YT-neuvotteluista, kannatan lämpimästi koko henkilökunnan irtisanomista ja firman alasajoa.

Meinaatko, että esimerkiksi aamuyöstä sanomalehtiä jakava maahanmuuttaja on osasyyllinen kertomaasi ongelmaan?

Mulla on postin kanssa sellainen ongelma, että mulle tulis tulla esim pankista posti, koska olen c/o osoitteena. Pankki lähettää ihan oikein eli henkilön nimi, c/o minun nimi ja alla minun osoite. Silti 4/5 postista menee tähän ylemmän nimen osoitteeseen, joka ei edes lue kuoressa! Silloin tällöin löytää minun laatikkooni toiselle puolelle kaupunkia. En tajua.

Tämä johtunee ihan yksinkertaisesti kirjelajittelun automatisoinnista. Lajittelukone ei jostain syystä ymmärrä kuin ylimpänä olevan nimen tietäen tämän osoitteen, jonne kirje sitten ohjataan. Taatusti tämä porukka https://www.posti.com/hallinnointi/hallinnointi/johto/
tietää näistä ongelmista, mutta sillä ei taida olla vähäisintäkään kiinnostusta tehdä mitään asioiden korjaamiseksi.

tempokisu
09.06.2020, 21.41
Meinaatko, että esimerkiksi aamuyöstä sanomalehtiä jakava maahanmuuttaja on osasyyllinen kertomaasi ongelmaan?

.

Sä keksit nyt tämän ihan itse. Mä ymmärsin että tarkoitetaan postin sitä kirje/pakettijakelua.

Tosin täällä aamun lehteä jokin aika sitten jakoi juurikin suomea ymmärtämätön nuorimies, ei osannu laittaa lehteä sisälle asti vaikka ovessa on tästä ilmoitus ( lehti sisälle asti kiitos) ja minä tästä sitten opastin, hain jakajan takas autoltaan ja näytin miten lehti laitetaan sisälle asti. Silloin oli vielä aamulehden maksuton jakeluhäiriöpuhelin jonne soittelin "aika monta kertaa" vuodessa.
Nyt posti hoitaa aamulehden jakelun; sitä jo osaa kierron ja kerran viikossa varajakaja tulee jo aamukolmen maissa. Jakeluhäiriöt on soitettava maksulliseen palvelunumeroon ##

Turf Moor
09.06.2020, 21.52
Sä keksit nyt tämän ihan itse. Mä ymmärsin että tarkoitetaan postin sitä kirje/pakettijakelua.

Noin tuntia vaille viikko kun maksoin tullimaksun ja postin käsittelymaksun. Edelleen tullissa.
Tein jo viime viikon torstaina selvityspyynnön paketista postin verkkosivulla, kukaan ei ole vastannut.
Tänään soitin postin aspaan. Syy jämähtämiseen lienee ollut se, että tullasin paketin postin uudella lähetystunnuksella, en alkuperäisellä us-tunnuksella.
Jos/kun laitan postin seurantaan alkuperäisen tunnuksen, paketti löytyy, mutta antaa paketille vain tuon postin luoman tunnuksen.
No, sitä käytin, stupid me.

Minä taas ymmärsin että tarkoitetaan nimenomaan sitä, mitä Pekka L tuossa kirjoitti.

tempokisu
09.06.2020, 22.20
^ ok sinä haluat sanoa sen viimeisen sanan :D joka tapauksessa postin koko toiminta - ainakin lähetysten vastaanottajan näkökulmasta - on lievästi sanottuna romahtanu. Ala-arvoista toimintaa ja maksut sen kun nousee ##

Turf Moor
09.06.2020, 22.27
^ ok sinä haluat sanoa sen viimeisen sanan :D joka tapauksessa postin koko toiminta - ainakin lähetysten vastaanottajan näkökulmasta - on lievästi sanottuna romahtanu. Ala-arvoista toimintaa ja maksut sen kun nousee ##

Tästä ollaan taatusti samaa mieltä.:)

Pekka L
10.06.2020, 09.12
Ei täällä ainakaan lehdenjakajat postilaisia ole. Eikä mamuja. Eikä posti kuljeta päivän lehteä painosta.

Pakettilähetykset lisääntyy koko ajan ja markkinoilla on firmoja jotka vie palvelussa ja nopeudessa postia 6-0. Eikä edes hinta ole korkeampi.

Fat Boy
10.06.2020, 17.36
Kyllä vain. Latausboxi saapui. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200610/b0eba0eb4b36170547ebebd9f26f5f6a.jpg

tri-nisti
10.06.2020, 20.30
Tänään Verkkokaupan tuotteita postin automaatista. Lounasravintolassa nautiskeltiin maittava ruoka ja seurattiin kun postin henkilö toi paketin lokeroon ja siitähän se oli kätevä napata mukaan kotiin lähtiessä. Hinta tuolle alle kolme euroa ja 1,5 vrk kesti tulla tilauksesta. Muutenkin posti on toiminut nyt hyvin kotimaan pakettien kanssa, jos vertaa matkahuoltoon tämän kevään aikana. Ja hinnat on minusta kohtuulliset jos ostaa netistä perus helposti-paketin ilman lisäpalveluja. Maaseudulle joku 10 euron ovelle-toimituskaan ei ole mitenkään ryöstön makuista.

Turf Moor
10.06.2020, 20.43
Ei täällä ainakaan lehdenjakajat postilaisia ole. Eikä mamuja. Eikä posti kuljeta päivän lehteä painosta..

Tampereella on.

MäkiHiiri
10.06.2020, 21.10
En vielä, mutta toivottavasti saapuu pian.

tempokisu
12.06.2020, 13.35
Sillä lailla. Tilasin 2 mukia.

Tuli iso paketti, aika iso kahdelle mukille....no, mukit oli pienempää kokoa ( tarkistin ja joo, vahingossa laitoin sen pienemmän koon...)...mutta tilasin kaksi mukia ja nyt tuli 2 mukia kertaa 2.
Saattaisi joku muki päätyä joululahjaksi. Joka tapauksessa tämä kuva on mukiin rakkaudella valittu.

Nämä mukit oli siis koemukit zazzlelta, ja tuli "shipped from Netherlands" eli Euroopan paketit tulee.
USA:sta lähetyistä 5 paketistä yksikään ei ole helmikuun jälkeen tullut. Kahdesta olen saanu rahat takaisina, ja kolmannesta saan takaisin koska ei se tule maanantaina 15. päivä kun ei ole edes saapunut Suomeen seurannan mukaan. Kahdesta viimeisestä taistelen - jos ei kesäkuussa tule ( tilattu maaliskuun alussa ja lähetetty maaliskuun 10. päivän tienoilla) laitan vielä sähköpostia että ...en ikinä saanut näitä.

tempokisu
15.06.2020, 23.20
Nukkepaketti tuli. ( ja em. kolmannesta USA-paketista tuli raha takaisin)

bici74
16.06.2020, 00.16
Tosi on. Ranskalaiset saivat paketin elektroniikkaa toimitettua ja sama kuriiri toi toisenkin paketin, jälleen elektroniikkaa.

tempokisu
16.06.2020, 16.38
melkein.... Fedexin kuski oli käynyt ja tiputtanut lapun postiluukusta. En meinanu löytää sitä osoitetta jossa redelivery...ja yritin soittaa asiakaspalveluun. Asiakaspalvelusta ei vastattu...odottaessani löysin redelivery-sivun ja pyysin toimitusta huomiselle.
Se vaan että pitää kaupassa käydä ja...jos kuski tulee juuri silloin, tietysti. No, laitan lapun oveen ja valtuutan jättämään paketin oven eteen.
Liuttu logistiikka on paljon kätevämpi, voi soittaa ja kertoa tuon että saa jättää oven eteen jos ei ole kotona. Ja asiakaspalveluun on tavallinen puhelinnumero, eikä mikään maksullinen palvelunumero.

Nickname
16.06.2020, 21.02
Suattaapi olla että olen.

puffe
18.06.2020, 15.27
En ole! Tilasin vekottimen Saksasta.
Kaksi päivää meni siihen, että DHL sai rontattua värkin Saksasta Helsinki-Vantaalle. Sitten paketti joutui Postin osaaviin käsiin ja seuraavaksi ilmoitettiin, että se saapuu näppärästi yhdeksän (9) päivän jälkeen pakettiautomaattiin. Eli enää viisi päivää odottelua. Minähän olen tunnetusti mies jolla on lehmän hermot ;-), mutta ihan hitusen ihmettelen sitä, että kentältä paikalliseen pakettiautomaattiin on matkaa tyyliin 12 kilsaa.

Edit. Tulipa lapioitua paskaa Postin niskaan ilman parempaa tietämystä. Toimitusaika oli arvio ja tänään sain vekottimen. Toisekseen arvioon sisältyi jopa paketin Saksan päässä seilailu, joten posti sai toimitettua nyssäkän hienosti parissa päivässä. Pyydän nöyrimmästi anteeksi – häpeän.

tempokisu
18.06.2020, 16.08
Suattaapi olla että olen.

...niinpä. Eilen tuli vielä 3 nahkeeta mukia ( onneksi hoksasin että Zazzlen mukit tulee Alankomaista joten ne tulee...niin siis tulee, ja myös aika nopeasti ) kohta haen maskipaketin.

tempokisu
24.06.2020, 11.42
Eilen tuli pitkästä aikaa nukkepaketti :) ja onpa hieno nukke, kerrankin olen tosi tyytyväinen originaalikamppeissaan.
Ja kohta pukkaa mukeja; yhdessä mukissa kuva oli väärin päin. Laitoin viestiä ja valokuvan. Sain valita rahat takaisin tai uusi tuote. Otin uuden tuotteen.
- äskön tuli sähköpostilla että Fantastic news, your package is shipped.....kaikki alkuperäisen tilauksen kolme mukia....

Shimaani
24.06.2020, 14.39
Tänään pitäisi oleman paketti jakelussa mutta seurannan mukaan se ei oo vielä lähtenyt Berliinistä. Suap neiti Fedex tehä taikoja...

Muok: sepä onnii justiisa nouvettu lähettäjältä ja oletettavasti jakelussa perjantaina. Siispä ootellaan :)

tempokisu
24.06.2020, 18.48
^ tsemiä Fedexin kanssa, jos en olisi ihan sattumoisin honannu firman autoa ja saanu sitä kautta asiani selvitettyä, olisinko ikinä saanu lähetystä? yritin soittaa asiakaspalveluun...ei...laitoin sähköpostiakin annetulla lomakkeella..ei mitään. Nettisivujen tiedot ihan vanhentunutta.

Kas, tuli saapumisilmoitus kahdesta lähetyksestä, haen huomenna.

tempokisu
25.06.2020, 13.12
Pari pakettia kävin hakemassa. Nyt on enää 2 nuken turkkia ja jos ne Fine Art American mukit joskus tulee, olivat lähettäneet uuden mukipakkauksen - vaikeeta uskoa että kaikki paketit USA:sta olisi hukkuneet, jospa sieltä joskus ainakin yksi mukipaketti tulisi...
Venäjän paketitkin näyttää kestävän, Kiinasta tuli nopeammin, 3 viikossa.

Shimaani
26.06.2020, 20.19
Woo - Hoo!
Perliinin paketti tuli ja vartti sen jälkeen austraalian paketti jonka vasta aamulla tullasin ja jonka piti tuleman tiistaina. Kyä nykkelpaa sanois tompperelainen :)

brilleaux
30.06.2020, 17.19
Khyyl. Katsotaan mitä löytyy kun uskaltaa avata.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200630/52aa1d5b4143a66299afc5572755a176.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200630/13fec5429b0266e2da95eed701dd5fbc.jpg

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

tempokisu
01.07.2020, 09.42
^ ai teillä on tuommoinen peiliovellinen liukuovikaappi, mä en missään tapauksessa halunnu kääk! kamalaa olisi...

Kävin hakeen hiusvärit. Äh, maanantaina varta vasten sinne kivijalkaan fillaroittin, ja mun värini oli loppu - joten piti tilata netistä.

Smo
07.07.2020, 12.09
No niin. Pisteet ennakkoluulottomasta perille ajosta, uskoni postiin ei olke kokonaan menetetty.

https://pic.useful.fi/7cX71jhdZ.jpg

tempokisu
20.07.2020, 13.07
Sulle tuli tuommoinen ohut kirja....mulle tuli kans tänään paketti ja tuotiin kotiin asti ( EE-paketti) mahtavaa, siitä on pitkä aika kun olen viimeksi nukketavaraa saanu :D

Smo
22.07.2020, 15.15
^Torstaina lähti Saksasta ja tiistaina oli mökillä.

tempokisu
24.07.2020, 02.11
Kävin kotimatkalla hakemassa kolme pakettia ( yhdessä paketissa kaksi pakettia sisällä), USA:sta paketti tuli nyt 11 päivässä! nukkeja, ja nuken asu.
- olin niin väsynyt että tuossa paketit on levällään olkkarin lattialla ja yksi jäi avaamattakin, pakko mennä nukkumaan, ja äskön heräsin -

ebike-harrastelija
05.08.2020, 23.22
Muksulle Jopo Verkkiksestä. Ei mennyt ihan niinkö Trömsöössä. Vai missä se oli?

Postin seurannan mukaan piti saapua jo eilen paikalliseen Postin asiamiespisteeseen. Jämähti kuitenkin tilaan "kuljetuksessa". Tänään sitten kauppareissun yhteydessä kävin kyselemässä, ja kaupan myyjä sanoi unohtaneensa hyllyttää paketin eilen. No, sattuuhan noita. Paketti auton peräkonttiin ja kotiin kasaamaan.

Paitsi että laatikon avattuani huomasin, että fillarista oli takaheijastin säpäleinä, tarakasta maalit lähteneet ja metallinen takalokasuoja vääntynyt. No, ekana tietty Postin sivujen kautta heille reklamaatio sisään. En kyllä usko koskaan saavani mitään vastausta heiltä. Olisi pitänyt valita Matkahuolto, en vaan muista oliko mahdollista kun tilausta tein...

Sitten soitto Verkkokaupan aspaan, jossa annettiin 50 euron hyvitys kunhan olin ensin lähettänyt kuvat vaurioista heille sähköpostilla. Täyden kympin palvelua! Kokemusta on niistäkin verkkokaupoista, joissa on täytynyt kiertää kuluttaja-asiamiesruudun kautta.

Mutta ihmettelen kyllä ja jotenkin taistelee oikeudentajuani vastaan, että Verkkis hyvittää kuljetuksessa tulleet vauriot asiakkaalle. Postihan tässä on taas kerran vaurioittanut kuljettamaansa tuotetta. Ja myös Helkama välillisesti, sillä pyörä oli pahvilaatikossa ilman mitään styrokseja tms. jotka olisivat voineet estää pyörän "sinkoilun" paketin sisällä. Toki Postin asiointipisteessä myyjäkin sujuvasti käänteli pahvilaatikkoa 360 astetta etsiessään osoitelappua, vaikka laatikossa selvästi nuolin osoitettu "tämä puoli ylöspäin"...

Mutta kaikki lopulta hyvin, 50 eurolla saan varmasti itse hankittua jopa paremman heijastimen valolla taakse sekä taivuteltua lokasuojan ja paikkamaalattua tarakan.

Parasta kuitenkin hyvä mieli asiakkaana Verkkokaupan palvelun puolesta.

tempokisu
17.08.2020, 19.17
^ tuosta Verkkokaupan asiakaspalvelusta tuli mieleen muutaman vuoden takainen juttu, olin vieressä asiakkaana noutamassa....herra, ammatiltaan toimittaja, oli ostanut modeemin mutta se ei toiminut. Aspa ( tämä on siis asiakaspalvelu? tai -palvelija) neuvoi että voi tehdä valituksen netissä...johon herra yllättävän rauhallisesti tuumasi että miten hän tekee netissä valituksen kun modeemi ei toimi? Hän osti uuden modeemin ja lähtökohtaisesti toimivan, ei hän ostanut rikkinäistä joka menee korjaukseen, ja että hän tarvitsee modeemin heti eikä noin 2 viikon kuluttua koska tekee töitä tietokoneellaan....miksi ei sitä modeemia voinut vaihtaa uuteen? Mies osti täydellä hinnalla uuden modeemin. Mä en ymmätärnyt, ja pakko oli se siinä sanoa.
En tiedä miten asia eteni siitä, jäi askarruttamaan.

No mutta joka tapauksessa, vastaanotettu 2 pakettia ( nukke ja odotetut nahkeet kynät ) ja huomenna tulee 2 pakettia lisää :)

PatilZ
20.08.2020, 14.09
En ole. :mad: Tänään pitäisi / piti tulla. Lähti UK:sta 14.8, eilen oli Saksassa ja tänään lähti Tanskasta. Kun ei malttaisi odottaa....

tempokisu
01.10.2020, 19.14
!! eikö kukaan ole vastaanottanu paketteja tässä välissä...vai ei ole muistettu laitella.
No tänään vastaanotin 2 pakettia. Pitkästä aikaa nukkepaketti, ja Ahven.net:stä Virtavesien kunnostus -kirja. Onpa iso ja paksu kirja! ja paljon selventäviä kuvia ....toivottavasti opin ymmärtämään paremmin kivien laittoa yms. Tuli nopeesti - tilasin tiistaina illalla, lähetetty eilen ja siis tänään tuli.