Näytä tavallinen näkymä : Indian Pacific Wheel Race 2017
Australiassa alkaa muutaman päivän päästä 5500km "unsupported" pyöräkisa halki ko mantereen:
https://www.indianpacificwheelrace.com/
Mukana mm. TCR:n useaan kertaan voittanut Kristof Allegaert ja TCR:n perustaja Mike Hall. Varsinainen titaanien taistelu!
Liveseuranta:
https://indianpacificwheelrace.maprogress.com/?embed=yes
Jami2003
14.03.2017, 19.49
No nyt. Minkälaiset lämpötilat ja kuivuudet siellä on autiomaassa tällä hetkellä.
Itse itselleni vastaten, kyllä tarkenee.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170314/56121003a4ad03ac4993b321ae4ea3f8.jpg
Lauantaina startti. Tulee ihan mielenkiintoinen skaba. Ilmeisesti ovat myös panostaneet "selostukseen" tavallista paremmin. :)
Mukana mm. TCR:n useaan kertaan voittanut Kristof Allegaert ja TCR:n perustaja Mike Hall. Varsinainen titaanien taistelu!
Sekä Trans Am Bike Race voittajat Jesse Carlsson (2015) ja Mike Hall (2014). Tuliskohan oikeesti kilvanajoa vaikka useemmankin kesken ?
Ja Steffen Streich...Hitto sillonki kaikki :)
No nyt. Minkälaiset lämpötilat ja kuivuudet siellä on autiomaassa tällä hetkellä.
Autiomassahan tuo reitti ei oikeastaan kulje. Melko leppoisten alueiden läpi oikeestaan kun seurailee löyhästi rannikkoa. Toki Blue Mountainsilla voi vilakka tulla, jos sopivasti sattuu pakkasöitä.
Jami2003
15.03.2017, 13.24
Autiomassahan tuo reitti ei oikeastaan kulje. Melko leppoisten alueiden läpi oikeestaan kun seurailee löyhästi rannikkoa. Toki Blue Mountainsilla voi vilakka tulla, jos sopivasti sattuu pakkasöitä.
Juu samaa kattelin... Melkein pieni pettymys, keski Australian erämaat olisi kyllä ollut aika extremeä. Mutta ymmärrettävä valinta että saadaan joku hengissä maaliinkin.
Ohan siinä kuitenkin se Nullabor, siinäkin vähä autiomaan tunnelmaa, reilu 150km suora tie aukeella ilman palveluita tai mitään. Vaikka näillä säillä saattaa mennä aika vikkelästikin, melko tavallisilla vesivarastoilla.
Oispa siistiä osallistua, hyvä meno tuolla.
kuovipolku
15.03.2017, 17.10
Cyclingtips on luonnollisesti huomioinut kotitapahtumansa: https://cyclingtips.com/2017/03/indian-pacific-wheel-race-lifetime-adventure-folly-foolhardy/
Legendat lähtövalmiina...
https://instagram.fhel1-1.fna.fbcdn.net/t51.2885-15/e35/17333161_434742600201663_8742198780440346624_n.jpg
Mike Hallin pyörässä näköjään ei ole edes tankonauhoja. ZeeZus.
https://www.instagram.com/p/BRh1BoWl7Ex/?taken-by=indianpacificwheelrace
Tuo promokuva tais olla vähä kiireessä otettu, tässä kuvassa on teipit: https://www.instagram.com/p/BRnKrF8DY0o/
Tuo promokuva tais olla vähä kiireessä otettu, tässä kuvassa on teipit: https://www.instagram.com/p/BRnKrF8DY0o/
Tempotanko puuttuu kuitenkin. Eiköhän nekin vielä tuohon tule, eli ei ole "final" versio vieläkään siitä pelistä millä startataan reissuun? Mutta jännä kisa tulee. Onko Kristof taas ylivoimen vai pysyykö muut mukana! Campagnolo voittoon! Osasarjasta johtuu vain ja ainoastaan jos sattuu KA voittamaan. :)
Jep, varmasti tulee vielä tempotankokin.
Jännää toden totta.
Carlssonilla muuten on Sramit yhellä eturattaalla.
Tämän startti käsittääkseni ensiyönä klo 00.00 suomen aikaa (=06.00 aamulla paikallista aikaa). Siitä sit X päivää eteenpäin voi vahdata pisteitä.
Kuvia varmaan tulee Instagramiin:
https://www.instagram.com/explore/tags/ipwr/?hl=en
Näyttävät saavan myötätuulen alkuun avuksi. Nyt Perthissä ~5 m/s lännestä. Onneksi tuuli on sisämaassa huomiseksi kääntymässä, etteivät aivan laskettelemalla pääse perille :). Lämpötilat oikeinkin sopivat kevyeen ulkoiluun.
Millähän ne tuolla (ja TCR:ssä esim) vahtii/huolehtii siitä peesaamissäännöstä ekan 100km matkalla? Meinaan jos iso määrä jengiä lähtee niin pakkohan niiden on joidenkin samaa vauhtia mentävän! Vai lieköhän se niin että vaikka miten iso määrä ajajia niin ne ihan ittekseen kuitenkin heti ensikilsoilla leviää edes 100m väleihin?
Joo, kovaa itätuulta vaan kehiin niin erottuu paremmin jyvät akanoista!
Minkähän takia Buhring neiti (vai onko se rouva? no, anyway) ajaa jollain ihme sala-/taiteilijanimellä tuolla? Katsoin jostain kuvasta että näyttää tutulta mutta ei oo listassa nimeä kunnes sit löysin jostain millä nimellä se tuolla menee. :seko:
^Palluroitten mukaan kärkiviisikko ajelee 3 h/ 90 km kohdalla mukavasti vuorovedolla. Vetovuoro pyörii sopivasti ja vaikka eivät peesissä ajakkaan, niin sijoitusten pyörittämisellä saavat kyllä varmasti toisistaan apuja ohitustilanteissa.
Jami2003
18.03.2017, 07.34
Fb:ssä pyörineessä live lähetyksessä näyttävät ajavan rinnakkain ja n 10 m päässä toisistaan.
Toivottavasti TCR käyttää myös jatkossa fb:n livelähetys mahdollisuutta.
Kysyn tässä ketjussa, kun asiantuntijoita paikalla, että minkälaisia satuloita noissa pitkien matkojen ajoissa käytetään? Onko ihan normi kisamalli, vai onko enemmän leveyttä, pehmeyttä tai muita ominaisuuksia, jotka erottaa normisatuloista. Itseäni hieman alkanut kiinnostaa brevetit joissain rajoissa ja siksi kysyn, että lähdenkö suotta Sellen Most Catopumalla vaivaamaan takamustani satoja kilometrejä yhteen pötköön, vai pitäisikö satsata muihin ominaisuuksiin, kuin nyt on?
^Oikeita vastauksia on just yhtä monta kun prceitäkin. Omani on: Eipä se prce siitä muutu vaikka matka jatkuu. Itelläni MCarbonin 100 g hiilikuituläpyskä, ajan sitte pitkää siivua tai normi arki-illan lenkkii. Hyvä on hyvä.
Eka 12 h/ ~375 km. Kärki vetää kohtuudella.
Fb:ssä pyörineessä live lähetyksessä näyttävät ajavan rinnakkain ja n 10 m päässä toisistaan.
Toivottavasti TCR käyttää myös jatkossa fb:n livelähetys mahdollisuutta.
Voit kysyä lisää Tcrn valokuvaajilta tästä aiheesta. ;) (Free route tapahtuman kuvaaminen ei ole kovin helppoa kontrollien ulkopuolella)
Mukana mm. TCR:n useaan kertaan voittanut Kristof Allegaert ja TCR:n perustaja Mike Hall. Varsinainen titaanien taistelu!
Ja titaanit näköjään kärjessä vakuuttavasti! Näkeekö jostain noiden nukkumarytmiä? Jotta milloin on piste ollut X tuntia paikallaan vai onko edes ollut vielä? :seko:
heikki53
20.03.2017, 12.33
Näkeekö jostain noiden nukkumarytmiä? Jotta milloin on piste ollut X tuntia paikallaan vai onko edes ollut vielä? :seko:
Kristof on pitänyt n 1h35min taukoa (stopped time), Mike n.3h36min. 58h/56h ajettu (moving time), taitaa pikku hiljaa olla unihiekkaa silmissä.
^Mistä sinä näet tuon tiedon?
Jami2003
20.03.2017, 13.55
^Mistä sinä näet tuon tiedon?
Live seurannasta ottaa menusta day split ja sieltä voi sitten valita mitä haluaa...
Joo, viime yönä oli Hallin dotti paikallaan aavistuksen kauemmin. Pitkä suora kävi vissiin tympäsemään.
Jonkun fb live haastattelun yrittivät tehdä Kristoffista, mutta hampurilaista suuhun tunkiessaan hätisteli kuvaajan hittoon kuluttamasta kallista aikaa. Totista on.
Ne ei nuo stopped time taulukot ihan pidä paikkaansa, kun osa ajajista panee trackerin pois päältä yleensä pysähtyessään. Esim. Kristofilla on tossa Coolgardien kohdalla kaksi peräkkäistä pistettä n. 10km toisistaan niin, että aikaa on kulunut sillä matkalla melkein kolme tuntia. Kun se otti nokoset sielä bensiksen vessassa.
heikki53
20.03.2017, 17.38
Ne ei nuo stopped time taulukot ihan pidä paikkaansa, kun osa ajajista panee trackerin pois päältä yleensä pysähtyessään. Esim. Kristofilla on tossa Coolgardien kohdalla kaksi peräkkäistä pistettä n. 10km toisistaan niin, että aikaa on kulunut sillä matkalla melkein kolme tuntia. Kun se otti nokoset sielä bensiksen vessassa.
Oot oikeassa, toivottavasti edes tuo moving time on kutakuinkin kohdallaan. Molempien moving time on nyt noin 61h. Välimatkakin supistui melkolailla torkkujen aikana, mutta on pari tuntia unta pallossa, mikä Mikeltä ilmeisesti nyt puuttuu. Ymmärsin yhdestä Miken twiitistä, että teki jotain - ilmeisesti ajoasennon - säätöjä ekana päivänä ja siinä kai meni aikaa.
Jami2003
20.03.2017, 17.39
En kyllä käsitä miten nää kaverit näyttää niin fresheiltä noissa fb:n videoissa. Hyvä että edes ovat hikisiä.
Tää "urheiluselostus" on kyllä erinomainen. :) https://www.facebook.com/IndianPacificWheelRace/videos/405449113163812/
Koominen urheiluselostus. Onneksi nuo ihmiset asuvat kaukana meistä. Vaikka tuota puhuttua englantia jonkin verran ymmärsinkin, niin kummallinen aksentti tuossa videossa kuului. Rallienglanti pitäisi valita kansainvälisen pyöräilyurheilun kieleksi.
Matkako alkaa painaa ? Kärki Allegaert/ Hall etenee 6. päivänä "vaan" ~350 kilsaa. 4 ekaan vuorokauteen saatiin kuitenki 2000 km täyteen ja eilenkin 450 km. Maasto toki nyt mäkisempää kun alkumatkasta ja vastatuuli ollu kans aika napakasti muutamana viime päivänä matkaajien riemuna.
Hall ollu tänään ehkä aavistuksen vahvempi (?) ja ajanu eroa kiinni tunnin verran. Ero just nyt vaan 45 km, mutta Hall tulossa pitkän setin ajettuaan Claren "taukopaikalle", jossa vois kuvitella puhaltelevan hetken, ennen yön selkään jatkamista.
Oletan, että Hall eikä Hill? :)
Mäkeä on sen verran, että 400+ päivämatkat tuskin nopeuttavat matkaa.
Oletus on oikean suuntainen. Korjaanpa aivotuhnun.
Ja niinpä Hall jatkaa matkaa. Piti tunnin tauon :). Molemmet herrat siis taas liikkeellä ja eroa 58 km. Tiukka kisa, niin tiukka. Jännää :)
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/17440232_1256922194397829_1274414973_n.png?oh=9040 cfa67fb57f953afd60bafa279b6b&oe=58D7887E
Hammond perkele.
Äärimmäisen kova tuo Sarah Hammond!! Tsiisus! Tässä lajissa ei näköjään ole pahemmin väliä onko nainen vai mies!
Ja Kristoffilla näillä minuuteilla tulee 3000km mittariin. Hall on kolmisen ajotuntia perässä.
Kärki tällä hetkellä:
1. Allegaert 4001km
2. Hall 3935km
3. Hammond 3816km
Hall kokoajan 40-70km jäljessä KA:ta. Lähellä mutta kuitenkin niin kaukana?
KA kontrolloi eroa. Nyt jo useamman vuorokauden toistunu sama kaava, ett lepotauot rytmittyy MH:n etenemisen mukaan. Järkevää toimintaa kisan voiton kannalta. KA pystyy myös näköjään ajamaan aavistuksen kovempaa vauhtia, jolloin tilanteen hallinta on entistä helpompaa.
Onko jollain tietoa kärkiajajien mäennousukyvystä? Australian Alpit lähestyy, siellä hyvällä mäkimiehellä olisi kai mahdollisuus ainakin kaventaa eroa.
Vaikka eipä tuolla noita isoja nousuja paljon ole. 4400km kohdalla legendaarinen "Back of Falls".
^Ei tietoo, mutta vahva veikkaus on, ettei tässä vaiheessa sellaisella ole mitään merkitystä. Kukaan ei voi kuitenkaan alkaa johonkin mäkeen työntämään yhtään enempää watteja, kun tasaisellekaan. PK:lla mennään ja vahvasti. Eron mäennousussa muodostaisi käytännössä paino. Molemmilla setit kutenkin kohtuu kuivat, joten siitäkään tuskin isoa eroa löytyy. Jos oletuksena on, että nousuun lähdetään suurinpirtein yhtä väsyneenä, niin taitaa "voitettavissa" oleva aika ennemmin olla minuuteissa kun tunneissa.
Mikäli kisa vielä johonkin kääntyy, niin satulassa istuttuihin tunteihin tai mekaaniseen. Luulen minä.
Totta puhut. Luulen minä.
En usko, että kaksikolla on suurta eroa. Jo mainitut erot varmaankin eli Kristof nopeampi ja Mike tasaisesti hitaampi. Twiittien perusteella Mike on aika stressaantunut liikenteestä. Ei ainakaan helpota, että Kristof ehtii levätä tasaisesti enemmän.
Jep, tokkopa noissa mäennousuissakaan isoja eroja on, vaikka voisihan noita spekuloida: Allegaert on TCR:ssä muistaakseni ollut nopeimpia kaikilla vuorienkiipeämisparcoureilla. Toisaalta Mike on treenannut nyt (Belgian tasankojen sijaan) Walesin mäissä yksivaihteisella. Ja on vähän pienikokoisempi. Ja kehui ennen kisaa haastattelussa, että tuntee olevansa nyt voimakkaammassa kunnossa kuin viime vuonna Tour Dividen reittiennätyksen tehdessään. Toisaalta Kristofilla taitaa olla vähemmän tavaraa mukana.
Niin pienet välimatkat kuitenkin kärkikolmikolla, että ehtiihän tuossa tapahtua, jos mitään hidasteita tulee. Mikella on tainnut olla vatsa vähä sekasin nyt, voisi ymmärtää twitteristään. Voi olla ongelma tai voi tarkoittaa, että kohta kulkee lujempaa, jos alkaa tuntua paremmalta.
Just nyt ollaa jännän äärellä. Vuorilla ovat ja Allegaert senkun jatkaa unia, kun Hall nousi ajamaan. ~Tunnin nyt ottanu kiinni. Ero ~3 h enää (tai jopa alle).
heikki53
28.03.2017, 22.19
Just nyt ollaa jännän äärellä. Vuorilla ovat ja Allegaert senkun jatkaa unia, kun Hall nousi ajamaan. ~Tunnin nyt ottanu kiinni. Ero ~3 h enää (tai jopa alle).
Jollei tuo tähän astinen kissa-hiiri leikki ole vain markkinointimielessä järjestettyä, saattaapi olla, että tuo Kristofin etumatka (ja reservit joita hän nyt tuolla pitkähköllä tauollaan lisää - jollei tauko synny trackkeri ongelmista) riittävät enemmän kuin hyvin loppuun asti.
Oma näkemys tähän tilanteeseen on, että Mike on ylivoimainen kaikkiin takana tuleviin nähden - mikä on nähty hänen tähän astisista kilpailuistaan. Mutta kun täsmälleen samaa voi sanoa Kristofista - ja hän on edellä.
On mielenkiintoista alusta loppuun, kävi miten kävi.
Enää alle 50km välimatkaa, jännää!
Tuo Omeo Highwayn pätkä, jolle Hall on nyt lähtenyt, on muuten aivan huikea maisematie. Näyttää kartalta serpentiiniltä, mutta on aika tasaista, seurailee vaan maanpinnan poimuja suunnilleen korkeuskäyrällä. Ei taida silti noille pojille maisemat olla pääasia...
Liekö KA:n pysähdys kuitenki häikkä seurannassa, niinku järjestäjä facessa epäilee...
Unohtakaa kommentti. Kristofin trackeri heräs. Eroa < 20 km. :)
Kristof on vetänyt viimeiset 1000 km yleensä aikalailla yhtäjaksoisesti Transcontinentalissa, että tässä alkaa olla aika samat edellytykset olemassa.
Nyt on 10 km eroa ja seuraavat 300 km melko tasaista, vain 3 isompaa nyppylää odottamassa.
Yllättävän nopeasti ero hupeni ja Mike meni ohitse.
heikki53
29.03.2017, 10.18
Näinköhän Juliana on tubeless renkailla liikkeellä? Ilman varaosia?
Odottavan aika voipi käydä pitkäksi. https://twitter.com/Indi_Pac/status/846922901034958848
Näinköhän Juliana on tubeless renkailla liikkeellä? Ilman varaosia?
Odottavan aika voipi käydä pitkäksi. https://twitter.com/Indi_Pac/status/846922901034958848
Eilen satuin vilkaisemaan hänen viimeisimmän videonsa facessa. Ei ole tubelesseilla vaan kaikki varasisurit oli menneet venttiilinjuuresta, joten paikkauskaan ei auttanut.
Koitti hätäratkaisua tunkemalla vessapaperia tai vastaavaa renkaan täyteen, mutta eihän se ihan toimi niin.
Hall 4667, Allegaert 4651, Hammond (!) 4435, Edel 4363.
Hitsi ku jännää!
telipyörä
29.03.2017, 13.49
https://www.instagram.com/rivieracycles.gary/
Hall vaihdatti uudet renkaat varikolla, mutta Allegaert vaihdatti ainoastaan renkaat keskenään.
Tiukkaa on, kun sijoitus vaihtelee sen mukaan, kumman sijainti on päivittynyt viimeksi.
heikki53
29.03.2017, 15.49
Twitterissä joku arveli maailmassa olevan vain kaksi ihmistä jotka jo nyt tietävät voittajan nimen. Kovia ovat - molemmat!
Näinköhän nähtäisiin ratkaisun yritystä seuraavien tuntien aikana - kuka eka ylhäällä? Siitä NSW rajalta vajaat 50km ja 1900nm - kohtuulinen rupeama.
Vai jääkö se siihen kumman silmäluomet tipahtaa ensin?
E-Cruiser
29.03.2017, 15.57
Herra K. johtaa noin seitsemällä kilometrillä.
heikki53
29.03.2017, 17.51
Eilen satuin vilkaisemaan hänen viimeisimmän videonsa facessa. Ei ole tubelesseilla vaan kaikki varasisurit oli menneet venttiilinjuuresta, joten paikkauskaan ei auttanut.
Koitti hätäratkaisua tunkemalla vessapaperia tai vastaavaa renkaan täyteen, mutta eihän se ihan toimi niin.
Tuossa on esimerkkiä itsekullekin kun se vaikea hetki koittaa - ja koittaahan se. Lähteä uudestaan alusta 1200k keskeytyksen jälkeen, pyyheliinaa renkaseen kun ilma ei siellä pysy, jne.
Vessapaperille on mulla itelle varattuna muuta käyttöä, nim.merk. vahingosta viisastunut :).
Taisi kisa ratketa, Hall jäänyt selvästi ja ajanut ilmesesti harhaankin, tai jostain muusta syystä ajanut risteyksestä suoraan kun piti kääntyä vasemmalle.
Hitaasti päivittyy spotit, että paha sanoa missä kukakin juuri nyt menee...
Mike on herännyt. Eroa Kristofiin 120 km. Sarah noin 200 km Miken perässä.
Hall viimeisessä hyökkäyksessä ~30 km/h vauhdissa. Eroa kuitenkin 140 km. Allegaert huilasi useamman tunnin ja lähti just liikkeelle. Maaliin ~300 km.
Uskaltaako tässä mennä nukkumaankaan? :) No, ehkä sentään. Huisia on ajelut!
Ej saatana ! :( RIP Mike Hall...
http://mobile.abc.net.au/news/2017-03-31/cyclist-killed-on-road-south-of-canberra/8403812?pfmredir=sm
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
TetedeCourse
31.03.2017, 07.03
Todella traagista - lähti kuitenkin saappaat jalassa
https://cyclingtips.com/2017/03/grave-concerns-indian-pacific-wheel-race-rider-mike-hall-unidentified-cyclist-dies-crash/
Jami2003
31.03.2017, 07.17
Todella todella surullista :(
Yksi meni sitten vielä lähempää kuin aiemmin ohitukset... Ei tässä näin pitänyt käydä.
Noista artikkeleista jo näkikin, että järjestäjä peruutti tapahtuman kuolonkolarin seurauksena.
Karua. Todella karua. :( Luulin aamulla herätessä kun menin tutkimaan yön tapahtumia että nyt on kärkikaksikko jo about maalissa niin eipä näytä olevan toinen koskaan. Taidan seuraavaksi katsoa Inspired To Riden Mike Hallin kunniaksi ja ottaa viiniä lasillisen samalla THE ajomiehen kunniaksi. RIP! Ikuista myötätuulta sinne jonnekin!
Mika_koo
31.03.2017, 11.16
Karua. Todella karua. :( Luulin aamulla herätessä kun menin tutkimaan yön tapahtumia että nyt on kärkikaksikko jo about maalissa niin eipä näytä olevan toinen koskaan. Taidan seuraavaksi katsoa Inspired To Riden Mike Hallin kunniaksi ja ottaa viiniä lasillisen samalla THE ajomiehen kunniaksi. RIP! Ikuista myötätuulta sinne jonnekin!
Halukkaille on tarjolla mahdollisuus auttaa Annaa ja sukulaisia: https://www.justgiving.com/crowdfunding/Mikehall
Sent from my iPhone using Tapatalk
Murheellista. Järkytys samalla, kun tulin vain tarkistamaan kisatuloksia.
Myötäistä tuulta täältäkin.
Brevettejä harrastavat ystäväni Canberrasta kertoivat ko. tieosuuden olevan paikallisilla pyöräilijöillä no-go kategoriassa vaarallisuutensa vuoksi. On toki ainoa käyttökelpoinen reitti, jos alueen läpi on mentävä.
Jopas pysäytti, vaikka en ole edes tavannut ko. legendaa. Koitetaan me nyt muistaa, että elämä on tässä ja nyt, lähtö voi tulla koska vaan.
Miken muistoajoja ollaan järjestämässä viikonlopun aikana ainakin Sidneyssä, Brisbanessa, Melbournessa ja Adelaidessa. Osallistuisin jos olisin paikalla. Rip ja ikuiset kilometrit.
Iltaleheden uutinen: http://www.iltalehti.fi/urheilu/201704012200095535_ur.shtml
Vähitellen porukkaa valuu Oopperatalolle. Oletettavasti jokaiselle tunteikas ja tärkeä hetki.
Tästä kisasta tehdyn elokuvan traileri:
https://vimeo.com/213040409
Harmittavan lyhyt, olisi voinut olla pidempi... Mutta rahan arvoinen ja katsoo toisenkin kerran, ehkä auttoi katsoessa että oli seurannut kisaan spottien, Instan, Youtuben ja muiden medioiden avulla, ummikko voi olla hiukan pihalla....
Parempi kyllä kun se Inspired to ride jossa alkoi Juju ja sen kommentit ottamaan päähän oikein urakalla.
https://www.youtube.com/watch?v=G5b9or1rGp8
Abdullahin filmi kisasta, hieman taitelllisempi versio kisasta
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=491394551235934&substory_index=0&id=262819187426806
Ilmoitus ens maanantain 2.10. ilmoituksesta. Hmmm...
heikki53
02.10.2017, 10.58
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=491394551235934&substory_index=0&id=262819187426806
Ilmoitus ens maanantain 2.10. ilmoituksesta. Hmmm...
Nyt saa alkaa jättämään osallistumisanomuksia. Valikoivat osallistujat TCR:n tyyliin.
https://www.indianpacificwheelrace.com/registration
IPWR 2018 peruttu. Ilmeisesti tulossa jotain syytteitä järjestäjille Mike Hallin kuolemaan johtaneen onnettomuuden johdosta eivätkä näinollen uskalla/voi/halua enää järjestää kisaa. Harmillista. Oli tosi mielenkiintoinen kisa seurata viime vuonna.
Mitenkä Suomessa, onko mkpaa ottanut tämmöiset jutut huomioon? Entä muut brevettien järjestäjät? Joku kuski kaatuu ja kuolee, ja sinä järjestäjänä saat syytteet? Vaikka kuinka olisit allekirjoittanut sopimuksen missä vapautat järjestäjän kaikesta vastuusta?
Riders, dot-watchers, friends and fans.
As you’re probably aware, the matter of Mike Hall’s death is before the A.C.T. Coroner’s Court with an inquest likely to be held later in the year.
Given this situation, and as more information about the potential outcomes of this process have become clear only very recently, it is with an extremely heavy heart that we cancel the 2018 Indian Pacific Wheel Race (IPWR) with immediate effect. That is, Dragon Face Pty Ltd will not be facilitating the riding of the IPWR in any way.
The fact that this race has taken on a life of its own, strengthened the ultra-endurance cycling community and created an unparalleled interest in what is largely a very solitary pursuit is something of great pride. It’s for this same reason that this decision is not taken lightly, knowing how many people this will upset and even anger.
All monies paid during the application process for the 2018 race will be refunded.
Any person deciding to ride the IPWR course as their own endurance or bike touring challenge chooses to do so individually.
No information to assist or facilitate such pursuits will be provided. Dragon Face Pty Ltd has no association with GPS tracking companies that riders may use while bike touring.
Mike Hall was a source of inspiration to so many. The phrase ‘be more Mike’ is something many of us have clung to in the weeks and months following his untimely death. Revisit that and please channel any of the negative energy associated with the cancellation of the IPWR into something that Mike would be proud of. Live because you can.
Jesse Carlsson
Director
Dragon Face Pty Ltd
Sen kaltaisia tilanteita ei ole tiettävästi meillä tullut vastaan kenellekään järjestäjälle. Noin käytännössä parasta mitä asialle voi tehdä on painottaa osallistujille itselleen, että he ajavat yksin niin kuin muutenkin ajaisivat. Jos tulkinnaksi tulisi, että järjestäjä on vastuussa osallistujien tekemisistä niin tapahtumat muuttuisivat nykyistäkin vähemmän virallisiksi vrt. yhteislenkit joita on sekä seurojen vakuutuksen piirissä että ilman.
Meilläpäin on täysin odotettavissa, että järjestäjä ja mahdollisesti muita vapaahetoisia haastetaan oikeuteen jos jotain tapahtuu. Tämä kaikista lippulappusista huolimatta. Epävirallinen yhteislenkki voidaan pahassa lykyssä laskea järjestetyksi yhteislenkiksi, eli seuran yhteislenkitkin vaativat paperinpyorittelyä, jotta vakuutusturva pysyy voimassa. Tähän kun lisää joidenkin kuvitelman siitä, ettei heidän tarvitse olla vastuussa omista tekemisistään, niin ainakin allekirjoittanut pitää huolen vakuutusturvasta aina kun nimi on minkään tapahtuman järjestelyjen yhteydessä.
Esimerkkinä...pari vuotta sitten gran fondo tyyppisessä ajossa, jossa ei ollut liikenteen sulkua, muutama kuski ajoi vastaantulijoiden kaistalla hidastamatta stop-merkin ohi. Yllättäin kolaroivat vastaantulevan auton kanssa. Voisi odottaa, että olisivat setvineet aiheuttamansa vahingot autoilijan kanssa, mutta ei. Kaksi kuskia päätti ilmoittaa onnettomuuden poliisille, koska olivat sitä mieltä, että autoilija oli syyllinen ja fillareiden vahingot olisi pitänyt korvata autoilijan tai tapahtuman vakuutuksesta. Voitte varmaankin kuvitella miten hauska ohjelmanumero järjestäjälle on saada kutsu poliisin pakeille setvimään vastuita ja vertailemaan lippulappusia. Kuspiät saivat onneksi syyn omille niskoilleen, mutta järjestäjä ei ollut kovin tyytyväinen.
heikki53
06.02.2018, 18.52
IPWR 2018 peruttu. Ilmeisesti tulossa jotain syytteitä järjestäjille Mike Hallin kuolemaan johtaneen onnettomuuden johdosta eivätkä näinollen uskalla/voi/halua enää järjestää kisaa.
Tuo on kai hyvin ymmärettävää, etteivät ota uusia riskejä jos on juridisia epäselvyyksiä/tutkimuksia edellisen tapauksen suhteen. Aika näyttää miten tuo selviää.
Noin maalaisjärjellä (se mitä on jäljellä) ajatellen noissa IPWR, etc. ja breveteissä on se ominaisuus, että järjestäjä määrää reitin. Joku ami tyylinen juristi voisi väittää, että annettu reitti ei ollut turvallinen. Esim. Italiassa joutuu jokaiseen brevettiin osallistuessaan allekirjoittamaan paperin (jota en ole lukenut = käännättänyt luettavalle kielelle), jolla kaiketi järjestäjä vapautetaan kaikesta vastuusta. Onko se viime kädessä lain mukainen, en tiedä.
Ruskan, TCRn, ym. osalta voisi kuvitella, että osallistujat ovat vastuussa reitin turvallisuudesta, kun itse sen suunnittelevat. Siis näin maalaisjärjellä. Voipi olla, että muunlaisia tulkintoja on olemassa.
Asia nousee eri muodoissa säännöllisesti esille. Vrt. lääkärintodistukset tapahtumiin joissakin maissa.
Todennäköisesti tämä kuitenkin ajetaan, vaikkakin epävirallisena tapahtumana. Eipä kukaan oikein voi kieltääkään moista.
Mm. täällä pohdintaa aiheesta: https://www.cyclechat.net/threads/indian-pacific-wheel-race-2018-cancelled.230295/
Myös tuo nousee säännöllisesti keskusteluun eli esimerkiksi Tcrssä jotkut on ajatelleet ajavansa reitin samaan aikaan omatoimisesti eikä sillekään mitään oikein voi. Näennäiset haitat on yleisön mahdolliset epäselvyydet siitä ketkä nyt varsinaisesti ajavat tapahtumaa ja mahdolliset ruuhkat majoituksissa/kontrollien lähellä.
IPWR 2018 on nyt India Pacific Wheel Ride http://ridefar.info/races/indy-pac/
Lähtö siis 17.3.
Tosin seurantasivu on nimeltään https://indianpacificwheelrace2018.maprogress.com
47 nyt listalla.
Hmm. Oisko toi seuratasivu kuitenkin sen alkuperäisen? Ainakin parin nimen perusteella voisi olla vanhoja spot-linkkejä.
Kyllä se tämän vuoden tapahtumasta on, näkee kuinka porukka lähtee kohta kohti starttipaikkaa.
Fasesta tuon bongasin https://www.facebook.com/groups/1827536454226495/ helmikuun 7. Lähtetty.
Ok. Aika sotku ilmeisesti tuo järjestely ollut. :)
Vähän yli 50 siis lähdössä reilun vuorokauden päästä, 0:22 pe/la yönä. Tankkaus on jo suoritettu:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/29257659_777587749117795_4272996103034503168_n.jpg ?oh=71275cdf8162bb9ba50b8d728b576f85&oe=5B2E005B
Jos sukunimi on Long, niin pitäähän tähän silloin osallistua: https://cyclingtips.com/2018/03/preparing-to-go-long-crossing-a-continent-on-two-wheels/
3 tunnin päästä startti. https://indianpacificwheelrace2018.maprogress.com
Yksi (tai taisi olla joku muukin) lähtee fiksillä, mutta mukana laukusta pilkottaa varavaihde vuoristoon:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/29314284_10156053812010729_7969278060121771860_n.j pg?oh=53b713fffb931e76299982e30b99636f&oe=5B2EF62B
Kovaa kisaa kärjessä, kakkosena ajava: "Abdullah is just ahead of me but can’t catch him because of cramps"
No saa varmaan ihan kohta kiinni, kun Abdullah pisti nukkumaan reilu tunti sitten. Vähän alle tonni ajettu vajaaseen kahteen päivään.
Aika reilua vaihtua alkanut taas. Kohta alkaa autiomaa.
Abdullah ajanut nyt n. viime vuoden Ruskan verran (1770 km) reilusti alle (yli 5h) 4 vuorokauteen.
Instragram Stories on kyllä mahtava juttu tälläisiin kisoihin, saa sieltä tuokiokuvia touhusta, eihän ne kaikkea tietysti kerro mutta kuitenkin. Ja tietysti pitää olla pikkuisen persoonaa....
Abdullah on jo Port Augustassa, nopiasti etenee kärki, jossain vaiheessa oli ihan Kristofin kanssa jollei edellä viime vuoteen
Haastattelu ‘Just’ 2800Km To Go : http://www.bicyclingaustralia.com.au/news/2018-ipwr-we-speak-with-lead-rider-abdullah-zeinab-as-he-stops-in-the-clare-valley
Nyt jo Adelaidessa, kurvasi suoraan pyöräkauppaan, ilmeisesti puolimatkan huoltoon.
Tutun oloiset nuotit:
http://yaffa-cdn.s3.amazonaws.com/yaffadsp/images/dmImage/StandardImage/img_7516.jpg
Grandi66
23.03.2018, 10.12
Enemmän tullu seurattuu keskivaiheen porukkaa, enemmän vaihteluu miten kukakin ajaa.
Lähetetty minun K10000 Pro laitteesta Tapatalkilla
Haastattelu ‘Just’ 2800Km To Go : http://www.bicyclingaustralia.com.au/news/2018-ipwr-we-speak-with-lead-rider-abdullah-zeinab-as-he-stops-in-the-clare-valley
Nyt jo Adelaidessa, kurvasi suoraan pyöräkauppaan, ilmeisesti puolimatkan huoltoon.
Ihmettelin vähän huollon nopeutta, mutta siellä toimittiinkin formulatyyliin ja vaihdettiin koko kiekot uusiin, ensiasennuskiekot joihinkin hiukan parempiin xyriumeihin.
Ajaa taas vaihteeksi läpi yön tähdäten aamuksi Melbourneen.
Kärkikuskilla n. 100 km maaliin.
Melko tarkkaan 2 viikkoa siinä meni, tässä vielä loppumetreillä Sydneyn "pyörätiellä"
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/29792387_10156418565150116_5122364523411831213_n.j pg?_nc_cat=0&_nc_eui2=v1%3AAeHuCCTIA6d5ssWyoz9PeJVSawJ-OWZni7xYmrHx2cUYowt_MKY62ul7CwhT-5r57X8GE5fh_tedFVOJqlzeETzzaCbpLLm4SEKL-76-Jn5j8A&oh=6fe22d407985db5b3cd3d24927279fe4&oe=5B3479AA
No muilla on vielä nuo portaat edessä.
En ole aikaisemmin törmännyt tähän juttuun joten linkitän tämän tähän, juttu pisteiden seuraamisesta kartalla:
http://www.abc.net.au/news/2017-04-09/mike-halls-death-watched-on-google-maps-by-thousands/8415522
Onko tullut vielä mitään virallista julkista tietoa Mike Hallin turmasta? Kenen syy onnettomuus oli? Ajoiko Mike keskellä tietä vai ajoiko auto tien reunassa tunnollisesti ajaneen Miken yli?
En ole kuullut yksityiskohtia.
Mike ajoi väistämisvelvollisena auton eteen. Näin olen paikallisten kavereitten antanut itselleni kertoa.
Mike Hallin kuolemasta lehtiartikkeli. Autokuski ei saanut syytettä ja todetaan, että Hallia on ollut vaikeaa havaita, koska on ollut päällä tummat ja vähän heijastavat vaatteet. Punainen takavalo on ollut vaikea nähdä.
https://www.cyclingweekly.com/news/latest-news/ultra-distance-cyclist-mike-hall-died-almost-instantly-inquest-told-395352
Kuten tuossa linkkaamassasi syyskuisessa jutussa todetaan, "The inquest continues." ja lisää pitäisi kuulua nyt kai alkuvuodesta.
Tässä toinen juttu, jossa lisää muun muassa vaatteissa olleista heijastimista ja valojen kirkkaudesta, http://www.bicyclingaustralia.com.au/news/mike-hall-inquest-a-look-back-at-this-week-s-coronial-inquest
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.