PDA

Näytä tavallinen näkymä : Oudoimmat kokemukset kelveillä ja muualla...

oppes
11.03.2017, 14.07
En heti löytänyt tällaista aihetta, joten aloitetaan. Jos mode on sitä mieltä, että kuuluu muualle, niin sopii toki siirtää. Eli sarjassamme "erikoiset kokemukset kelvillä". Tänään aamulenkillä ajelin Vanhan Turuntien laidan kelviä Viherlaaksosta Järvenperään. Vastaan käveli vastaan suunnastani oikeaa reunaa miespuolinen homo sapiens. Rekisteröin, että oikeassa kädessä roikkuivat jonkin sortin pitkävartiset rukkaset. Olin tuota ohittamassa kelvin vasenta reunaa. Juuri ollessani kohdalla tuo yritti huitaista noilla minua. Oli vissiin vauhtia sen verran tai muuten arvioi väärin ja rukkaset vaan viistivät kypärää/päätä, mutta säikäytti kyllä aika mukavasti.

Käännyin katsomaan taakse mutta ukko jatkoi tallustamistaan eikä perääni edes katsonut. Hetken mietin pitäisikö käydä tarinoimassa tai muuten "vastaamassa kohteliaisuuteen" mutta otin järjen käteen. Mikä lie sekakäyttäjä tai avohoitopotilas.

Eli ilman mitään syytä. Avoimella kelvillä kävelijä ottaa ja yrittää selvästi vaan huitoa/osua pyöräilijään??? Olisin ymmärtänyt, jos olisin ajellut jalkakäytävää, tungosta olisi ollut tmv. Mutta ei mitään. Avoin, tyhjä kelvi keskellä ei mitään. Kaksi ihmistä kohtaa toisensa ja sekin on liikaa. On tää hieno laji...

LJL
11.03.2017, 14.11
Helsingin keskuspuiston ns. homokallioilla näkemäni yli 70-vuotias ryppyperseinen itsensäpaljastaja on jäänyt mieleen. Tämä siis maastolenkillä.

Blackborow
11.03.2017, 14.16
Vilkkaan kelvin reunassa kyykkypaskaa vääntänyt sankari on jäänyt kieltämättä mieleen.

Smo
11.03.2017, 14.28
Helsingin keskuspuiston ns. homokallioilla näkemäni yli 70-vuotias ryppyperseinen itsensäpaljastaja on jäänyt mieleen. Tämä siis maastolenkillä.

Paljastiko se persiin? :D

Joskus muinoin noilta kallioilta talviaikaan laskulinjoja lumisilla jääkallioilla sukkiksissa miettiessä ehkä alle 70v mies kehui maisemia ja seurasi kuin takiainen tunkien kättään housuihinsa .. pitäisikö tuo sitten ottaa kohteliaisuutena vai ahdisteluna :seko:

LJL
11.03.2017, 14.32
Paljastiko se persiin? :D

Kyllä muistaakseni skikulikin vilahti mutta se oli ensin jotenkin selin, ja katse osui ensimmäisenä paljaaseen perseeseen joka oli ryppyinen. Todella ryppyinen. En voi sitä valitettavasti unhoittaa

LJL
11.03.2017, 14.37
Vilkkaan kelvin reunassa kyykkypaskaa vääntänyt sankari on jäänyt kieltämättä mieleen.

Ot, mutta kerran intissä oltiin Santahaminassa leirillä ja Syndalenin rauhallisiin leirialueisiin tottuneena menin valamaan savet johonkin mättään taakse asiaa sen enempää pohtimatta. Operaation tultua suoritetuksi havaitsin, että noin metrin päässä menikin ihan semmoinen iso ja valaistu pururata. En ole varma mitä siinä olisi voinut sanoa jos joku olisi mennyt ohi. "Päivää"

huotah
11.03.2017, 16.47
Tapahtui kerran Aleksanterinkadulla, että raskaana oleva nainen istui ratikkapysäkin penkillä. Ohi kulki reilusti eläkeikäinen rouva, joka sanaakaan sanomatta kohotti sateenvarjonsa ja löi penkillä istunutta raskaana olevaa naista sillä päähän ja jatkoi matkaansa sanomatta mitään. Isku oli sen verran voimakas että sateenvarjo vääntyi mutkalle.

Liikenteessä kannattaa aina pitää mielessä, että siellä liikkuu kaikenlaisia avohoitopotilaita.

Jansetti
12.03.2017, 10.55
Todellakin liikkuu...
Vuosia sitten KLV:n omaa laitaa veivasi nuori mies sinnikkäästi vastaan, ja molemmat pysähdyttiin, kun pysyin oikeassa laidassa. V***u p****le sanailuun sitten rohkenin toteamaan että "oikeanpuoleinen liikenne". Ei olis ilmeisesti pitänyt, kohdalla tämä isänmaan toivo huusi että S****NA! ja potkaisi fillariani. Sitten erehdyin vielä kysymään, että mitähän h*******ä potkit toisten omaisuutta.

Kaverilla ei ilmeisesti ollut kiire mihinkään, kun seuraavat 2 km seurasi perässä homotellen ja kiroillen. Kääntyi pois vasta, kun ei pitkässä ylämäessä jaksanut pitää vauhtia.

Smo
12.03.2017, 11.47
Joskus muinoin yöpalaa Leppäsuon Shelliltä hakiessa pois lähtiessä mietin ääneen "mahtaako olla omat fillarit" kun kaksi hurjan näköistä äijää pörräs kuvaan kuulumattomilla pyörillä niin lähtivät ajamaan takaa .. eivät kuitenkaan saaneet kiinni :D .. polliisia ei puhelimessa asia tuntunut kiinnostavan

Ilborg
12.03.2017, 11.54
Ehkä mielenkiintoisimpia näkyjä ollut kun nainen kuskasi pyöränsä tarakalla pöytää.... Tuon nähneenä pitikin hommata sitten se kamera että jää todisteaineistoa niille jotka luulee ettei fillarilla muka saisi ikeasta tuotua jotain huonekaluja kotiin:)

teeässä
12.03.2017, 12.03
Espoossa puolarmetsän sairaalalta suomenojan suuntaan alamäki. Ajelin sitä ja edessä ajaa jokin hyvin epämääräisen näköinen tyyppi joka yllättäen pysäyttää pyöränsä alamäen loppuun tasaiselle aikomuksena pysäyttää minut millä tahansa keinolla. Jouduin vetäisemään nurmikon kautta joutuen lähes ruusupuskaan. Onneksi oli kesä ja kuiva keli, nurmikko ei ollut pehmeä

Tietäjä
12.03.2017, 12.10
Joku riukukinttuinen maantiepyöräpelle luuli pysyvänsä cyclon peesissä. Tiputin ensimmäiseen kovaan nousuun. Ei ollut sen ohuissa jaloissa pienintäkään vastusta allekirjoittaneelle.

noniinno
12.03.2017, 12.50
Maantiekuski oli palauttelemassa ja ihmetteli, miksi cyclokuski riehuu ja viuhtoo vimmatusti kuin järjetön.

maalinni
12.03.2017, 16.06
Joku riukukinttuinen maantiepyöräpelle luuli pysyvänsä cyclon peesissä. Tiputin ensimmäiseen kovaan nousuun. Ei ollut sen ohuissa jaloissa pienintäkään vastusta allekirjoittaneelle.

Jos lasket oudoksi sen, että pääset jonkun ohi, niin sitä ei taida sitten sattua kovin usein?

TERU
12.03.2017, 16.33
Pyörätiellä vastaan tuli toinen pyöräilijä, siirryin oikeaan reunaan n.10 cm reunasta kuten normaalistikin teen kohtaustilanteessa, ajoin viivasuoraan kuten myös aina teen. Tuo kävi vastaantulijaa päähän, hän lähti tulemaa suoraan kohti muutamaa metriä ennen kohtaamista törmätäkseen. Mottoni on, en anna kenenkään ajaa päälleni, väistin nurmikon kautta ja vältin törmäyksen. Kiehutti, mutta jatkoin matkaani, en jäänyt tsekkaamaan mistä laitoksesta oli karannut.

Jomppanen
12.03.2017, 16.57
Mua vastaan tuli tandem-fillari Ylöjärvellä vuosia sitten. Siinä ei kuskit istuneet peräkkäin vaan vierekkäin. Kaksi vanhaa miesten pyörää oli hitsattu rinnakkain yhteen ja molemmat kuskit pystyivät kääntämään omaa eturegastaan haluamaansa suuntaan riippumatta siitä mitä toinen halusi tehdä.

Sit hauska keskustelu joka ei tapahtunut kelveillä vaan Pirkanmaalaisessa sporttikaupasa.
Asiakas hypistelee julmetun hintaista Sastan Gore-kalvollista metsästyspukua.
Asiakas: Pitääks tää muka vettä?
Myyjä: Pitää kun se on goreteksiä.
Asiakas: Hengittääks tää muka kans?
Myyjä: Hengittää se kun se on goreteksiä.
Asiakas: Ei varmaan hengitä. Varmaan tulee kauhee hiki kun kävelee tää päällä.
Myyjä: Tommonen läski ny hikoo aina kun se kävelee.
Asiakas: Niin.
Jatkoivat keskusteluaan takista sulassa sovussa ihan rauhallisesti.

maalinni
12.03.2017, 17.23
^Tuo on hyvä :D

Fat Boy
12.03.2017, 18.26
Asiakas ja kauppias saattoi olla tuttuja keskenään.. Erään kerran paikallisessa musisointivälineitä myyvässä puodissa tapahtunutta muistin varaisesti.
Myyjä. Moi. Mitäs saisi olla?
Asiakas. Moi. Rumpukapuloita tartten.
Myyjä. Minkämoista musiikkia soitatte?
Asiakas. Progressiivista rockia.
Myyjä. Miksi, eihän semmoista paskaa kukaan kuuntele.
Adiakas. No kyllä nyt jotkut kuuntelee.
Myyjä. Joo, ehkä soittajat itse, muttei kukaan muu.

Tästä eteenpäin en erityisemmin muista, mutta pian selvisi, että molemmat tunsivat toisensa erinomaisesti.

nih..

Mankeli Apina
13.03.2017, 10.58
Ehkä mielenkiintoisimpia näkyjä ollut kun nainen kuskasi pyöränsä tarakalla pöytää.... Tuon nähneenä pitikin hommata sitten se kamera että jää todisteaineistoa niille jotka luulee ettei fillarilla muka saisi ikeasta tuotua jotain huonekaluja kotiin:)

Myös kodinkoneet voi kuljettaa fillarilla:
https://www.youtube.com/watch?v=nA40QqNn-1U

JackOja
13.03.2017, 11.02
Musta oli kerran outoa kun ei tapahtunut mitään ärsyttävää. Olisko ollut syyskuussa 2010. Muistaakseni postasinkin aiheesta johonkin topicciin jotakin.

Ari H
13.03.2017, 13.09
^ Muistan tapauksen; ihmettelin oliko lääkitystä muutettu.:rolleyes:

Markku Liitiä
13.03.2017, 13.10
Tämä tapahtui pyörätien jatkeella, joka lienee laskettavissa kelviksi.

Olin tulossa iltamyöhällä töistä, kun yhdessä risteyksessä havaitsin miehen, joka keskikorokkeella yritti heikoin tuloksin kampeutua pystyyn liikennemerkin vartta apuna käyttäen. Ajattelin, että lienee paras varmistua, ettei kyseessä ole sairauskohtaus ja vetäisin uukkarin.

Ei ollut sairauskohtaus, vaan siististi pukeutunut vanhempi mies oli tukevasti kännissä. Pohdin, että pitäisikö kenties soittaa poliisi paikalle, kun paikalle tupsahti kolme Keravan kollia matkalla kävellen kohti keskustaa. Tuumimme siinä yhdessä mitä tehdä, kun ei miestä oikein putkaankaan kannattaisi passittaa.

"Sullahan on toi paku. Vie äijä himaan!", yksi keksi.

Ehdotus sai kannatusta. Humalainen oli sen verran tolkuissaan, että sai kerrottua asuvansa aika lähellä. Sanoi myös olevansa tulossa firman juhlista Helsingistä.

Punkesimme miehen kyytiin ja kuskasin hänet kotiportilleen. Varmistin vielä, ettei herra jää pihalle makoilemaan ja talutin hänet rintamamiestalon ovelle. Ennenkuin mies ehti alkaa kaivella avainta esiin, ovi aukesi ja ovensuussa seisoi ilmetysti Pekka Puupään Justiinaa muistuttava nainen.

"Enkö mä jo arvannut, että tuollaisessa kunnossa tulet kuitenkin kotiin", rouva aloitti aika veemäiseen sävyyn.

Toivotin hyvää iltaa, selitin toimivani vain ja ainoastaan tsupparina, jätin miehen armaan siippansa hoteisiin ja liukenin vähin äänin paikalta.

Ehkä enemmän hauska kuin outo tapahtuma.

VesaP
13.03.2017, 13.59
Olisko ollut syyskuussa 2010. Muistaakseni postasinkin aiheesta johonkin topicciin jotakin.

^ Muistan tapauksen; ihmettelin oliko lääkitystä muutettu.:rolleyes:

Viisi vuotta maltoit olla liittymättä palstalle vaikka loistojuttuja täältä luit? :)

"
Ari H Liittynyt 05/2015
"

FillaRilla
13.03.2017, 21.45
Vuosia sitten Kellokoskella tehtaan kohdalla jokinotkon alamäessä maantielenkki loppupuolella. Alan laskea mäkeä alas ja huomaan vastaantulevan neitokaisen Jopolla ajavan aivan keskellä klv:iä ja valuvan pikkuhiljaa minun puolelle. Hiljentelen ja alan siirtyä aivan oikeaan laitaan samaan aikaan, kun tyttö valuu suoraan kohti. Siirryn reunanurmen rajaan ja tyttö tulee suoraan kohti, joten pysähdyn. Tyttö tulee ja tulee vaan kohti ja ajaa päin. Kumpikaan ei kaadu eikä muutenkaan sen isompaa hämminkiä. Sitten hän lopulta tietysti pysähtyy ja nostaa katseen minuun. Kysyn:"Miksi sä noin ajoit?" "Mulla oli kärpänen korvassa" vastasi neito johon minä "Aha" ja jatkoimme molemmat matkaa.
Tämä tarina on tosi ja värittämätön.

Ari H
14.03.2017, 10.18
Viisi vuotta maltoit olla liittymättä palstalle vaikka loistojuttuja täältä luit? :)

"
Ari H Liittynyt 05/2015
"

Keskustelujen taso oli niin korkea, etten oikein kehdanut osallistu niihin, kunnes rohkasin meleni ja tulin mukaan.
(Olen jopa niin arka, että käytän kypärää lenkillä ja nastarenkaita liukkaalla)

alli
14.03.2017, 19.57
Olin ollut kaksi yöpymistä sisältävällä retkellä UKK-reitin rauhallisella osuudella ja palasin viimeiset kilometrit majapaikalle asfalttia pitkin. En ollut nähnyt ketään yli kahteen vuorokauteen ja viereistä tietäkin ohi oli ajanut vain yksi auto, kun lähellä majoitusta huomasin, että joku kävelee vastaan kevyen liikenteen väylää. Aloin jo miettiä, että pitääköhän tässä ihan tervehtiä tuntematonta kohdatessa, kun tämä teki yllättävän äkkikäännöksen, ylitti tien ja painui suoraan tien viereiseen pöpelikköön :D.

Olin kyllä aamulla peseytynyt ja tarkistin kämpillä peilistä, ettei mitään ihan outoa ollut tarttunut naamaan tai reppuun matkan varrella.

stumpe
14.03.2017, 22.56
Vuosia sitten Kellokoskella tehtaan kohdalla jokinotkon alamäessä maantielenkki loppupuolella. Alan laskea mäkeä alas ja huomaan vastaantulevan neitokaisen Jopolla ajavan aivan keskellä klv:iä ja valuvan pikkuhiljaa minun puolelle. Hiljentelen ja alan siirtyä aivan oikeaan laitaan samaan aikaan, kun tyttö valuu suoraan kohti. Siirryn reunanurmen rajaan ja tyttö tulee suoraan kohti, joten pysähdyn. Tyttö tulee ja tulee vaan kohti ja ajaa päin. Kumpikaan ei kaadu eikä muutenkaan sen isompaa hämminkiä. Sitten hän lopulta tietysti pysähtyy ja nostaa katseen minuun. Kysyn:"Miksi sä noin ajoit?" "Mulla oli kärpänen korvassa" vastasi neito johon minä "Aha" ja jatkoimme molemmat matkaa.
Tämä tarina on tosi ja värittämätön.

Hyvät naurut, kohtalaisen random tapahtuma. :D

Olen tän joskus kertonutkin täällä: Musta nuori mies kävelee kapeaa pyöräkaistaa suoraan vastaan elettäkään väistämisestä. Mulla oli huono päivä myös, joten pysähdyin miehen eteen, jolloin hän alkaa raivoomaan: "MITA ETKO SA NAE GET FAAAK OUT OF HIER GET FAAK OUT OF HIERR!!" ja töni mua. Lähdin äkkiä menemään mutta kerkesi potkaisemaan vielä takagummiin tuntuvasti.

tempokisu
15.03.2017, 11.08

Toissakesänä maantiepyöräilijäpoika kiilasi eteen ja vähän sanoin. Tää suuttui että ite kiilaat, ja siittä alkoi pienimuotoinen kisa, jossa mukana oli tää poitsu, poitsun lenkkikaverina oleva tyttö ja Tempokisu. Aattelin että piruvie pysyn peesissä ja menin ohittekin (vaikka takana oli jo Valkeakosken lenkki). Katsoin taakse ja tyttökaveri oli jääny jonnekin tosi kauas. Totesin poitsulle että mä en peesistä jää, mutta nyt sä jätit ton kaverisi aika ikävästi tonne jonnekin..

LJL
15.03.2017, 11.14
"MITA ETKO SA NAE GET FAAAK OUT OF HIER GET FAAK OUT OF HIERR!!"

:D :D Reps

Kun musta mies puhuu englantia, se nostaa aina uskottavuutta. Vaikka ei puhuisikaan sitä äidinkielenään tai edes hyvin.

Tästä tuli mieleen, että aikaisemmassa duunissa eräs somalimies halusi kovasti avioeron ja hakemus jaettiin valitettavasti allekirjoittaneelle. Tällä kertaa mentiin tosin ihan perinteisesti huonolla suomella, ja kun vaimoa ei meinattu saada tavoitettua, asiakas huusi kurkku suorana päivittäin puhelimessa: "minun tautuu saada PAATOS!!!! Pitaa menna uusiin naimisiin kohta!! PAAATOOSSS!!! Haastemies, laiska mies!"