Näytä tavallinen näkymä : Montako laskiaispullaa olet syönyt tänään?
Koska foorumin omistajat ja ylläpito ovat käyttäneet kaikkea käytössä olevaa harkinta- ja päätäntävaltaansa ja katsoneet alkuperäisen laskiaispullatopicin tarpeettomaksi aloitan kostoksi uuden.
Tätähän on kaivattu viime aikoina.
En vielä yhtään, mutta iltapäivällä vedän yhden.
EDIT: näin tapahtui
Jatkakaa.
Kuntoilija
24.02.2017, 12.35
Yhden työpaikkaruokalassa, joka oli kovin pieni mutta todella hyvä.
En yhtään. Siis koskas moinen juhla onkaan? Vastakysymys taas: Mantelilla tai hillolla, kermavaahtohan on kuitenkin itsestään selvyys?
... Vastakysymys taas: Mantelilla tai hillolla, ...
Laskiaispullassa on mantelimassaa. Hillopulla on joku savolaisten metsäkansojen pulla.
Useita. Pullan syöti tekee ihmiselle hyvää, erityisesti laskiaispullan syönti...
Laskiaispulla mantelimassalla, mutta sen massan on oltava itse tehtyä, eikä mitään lisäainescheissea...
Yhden grillimakkaralla, pekonilla ja kermavaahdolla.
Iglumies
24.02.2017, 19.57
n. 4
Jopotuinen
25.02.2017, 08.35
Tänään en yhtään, mutta yhen olen voinut syödä joskus reilu 30 vuotta sitten, mutta ihan varmaksi en muista, oliko jopa kaksi.
Mutta yhen Runperin tortun olen tänä vuonna vetänyt, mutta muutoin on mennyt kuten ton laiskiaspullan kanssa.
Yhden söin äsken. Saapa nähdä tuleeko lisäkappaleita, päivää on vielä jäljellä.
Kuntoilija
25.02.2017, 15.54
Yhden sellaisen savolaismallisen metsäkansan pullan, joka on mulle the one and only laskiaispulla.
Just meni toinen, Omloopin katselun aikana. Vaimo täyttää pullat kerma-mascarpone seoksella ja itse tehdyllä mansikkahillolla.
Yhden oon syönyt katsastuskonttorilla auton katsastusta odotellessa. Ei auttanut, hylätyksi meni.
VeloGirl
26.02.2017, 04.10
Tanaan en yhtaan, mutta helmikuun alussa kun olin kotona kaymassa soin kaks.
Mantelimassa ei uppoa, kermavaahtoa niissa oli ja jotain punaista hilloa.
Runebergereitakin meni pari.
Nytpa ei sitten tarvikaan pullailla ennen kuin seuraavan kerran oon Suomessa.
Jopotuinen
26.02.2017, 17.20
Nyt oli jo lähellä. Liiterissä huomasin näitä 2 kpl pakkauksia ulosheittoinnoiteltuna ja ostin paketin mansikkahillolla. Ajattelin nauttia yhden hyvin jäähdytetyn Stone's Ginger Joe inkiväärioluen kera, olisi täydellinen pari tuohon.
Mutta kaupasta palattua oli Rouva ehtinyt vetämään Joen suihinsa ja pulla jäi sitten syömättä. Lahjoitin sitten molemmat kappaleet tarpeettomina Rouvalle.
http://www.viinikartta.fi/media/item_images/alko/GBR/hr/912434.jpg
Yhden hilloversion. En kehdannut huomauttaa, että manteli on parempaa.
Viis tai kuus, sekosin laskuissa, ku rillattii samalla gäyrää..
Joka ainut päivä yhden siitä asti kun näitä pirun keksintöjä kaupan tuli. Ja mantelimassalla, tai mantelin makuisella. Onneksi myynti loppuu kohta.
Yhden söin. Tuskin enempää tänään.
Tiistaina vois 1-2 kpl vetää ja sitten riittäis. Tammikuusta 2018 uudestaan.
päivällä söin yhden kahvin kera.
Leivoin eilen, söin itse kolme: hilloa, mantelimassaa ja kermavaahtoa. Muut menivät muihin suihin.
https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/16864792_10211343743489889_5503951923996950797_n.j pg?oh=53e07cc24ad49148a3613791901f117b&oe=5942B508
Kampinalle
27.02.2017, 23.03
Kaksi - lauantaina mantelilla ja tänään oli pakko olla vieraskorea ja antaa mantelit kyläilijöille ja tyytyä itse hilloversioon.
Yhden ja se oli toinen tässä kuussa, joten eiköhän se ole siinä.
Kuudes tuli tänään syötyä. Eli liikaa jälleen kerran.
Tänään oli lounaksen jälkkärinä laiskiaisbulle. Otin yhden.
Samoin ja kaveriksi kuppi kahvia. Valitettavasti pulla oli hillotäytteellä.
Eilen meni 2 kpl. Ne olivatkin tämän vuoden ainoat pullat varmaan. Ja hillolla tietysti. Ei oo valkoihoisen juttuja ne mantelimassavaimitäneoli versiot.
En yhtään, ei õle juuri nyt laskiainen
Tasan nolla, muutaman liian vähän
Sent from my iPad using Tapatalk
noita voisi itse ainakin väsätä muulloinkin.
Vihapuhetta. Ei saa halventaa läskiäistä
Kaksi tänään. Vuoden ekat.
Kolme kotona leivottua, mantelimassalla.
Yhden, hillolla; muut laittelivat trendikkäästi Nutellaa.
Pähkinäallergikkona passasin tuon kokeilun.
Jopotuinen
10.02.2018, 18.32
Valitettavasti en, koska en pidä mistään makeasta.
6 kpl olen syönyt tällä viikolla ja kaikki niitä hilloversiota. Vielä pitää ainakin 2 syödä niitä mantelimassalla täytettyjä. On ne vaan niin hyviä:):):)
Yhden.
6 kpl olen syönyt tällä viikolla ja kaikki niitä hilloversiota.
Eli tälla viikolla et ole syönyt yhtään laskiaispullaa vielä?
Vielä pitää ainakin 2 syödä niitä mantelimassalla täytettyjä.
Tee se jo tänään.
Yhden. Pullapitkon mansikkahillolla ja kermavaahdolla. Burb.
Ensimmäinen tuli syötyä tänään. Oli kotitekoinen, hillolla.
Vuoden ekat, kotitekoisia kermavaahdolla tänään 2 kpl.
Ryydbergereitä (kuten työkaverini niitä kutsuu) meni tammikuun lopussa, helmikuun alussa yht 11 kpl. Vikat 2 jo vähän tökki.
Yhden. Ite tein ja sain ähkyn. Tuli kritiikkiä hampurilaispihvin kokoisesta mantelimassasiivusta.
Ensi vuonna uudestaan!
Markku Liitiä
12.02.2018, 10.09
Lauantaina yhden, Seitsemisen luontokeskuksen kahvilassa. Kahvilan pitäjä on muuten vaihtunut, pullaa ennen vetäisin maukkaan lounaan 9 eurolla.
Eilen 0,5. Yhteensä tänä vuonna 1,5.
En yhtään. En myöskään hillopullaa mikäli nekin oli syytä raportoida tässä topicissa.
Laskiaispullatilanteen suhteen yritän kaikkeni tehdäkseni vielä tänään korjausliikkeen. Rapsa tullee.
EDIT: yhden
Jopotuinen
12.02.2018, 19.16
En ensimmäistäkään, enkä edes aio.
Mutta tänään toin Liiteristä Rouvalle yllärinä kaksi mansikkahillotettua.
Tänään meni toinen, sekin korvikkeella l. hillolla.
Kaksi. Alkaa itse asiassa olla tämän vuoden kiintiö täynnä. Toivottavasti vaimokulta ei tuo sellaisia kaupasta.
PikkuPatleetti
13.02.2018, 17.46
Yhden *lurps*. Ehdotan ketjun poistamista, sillä tämä aiheuttaa kuolaneritystä suupieliini.
Iglumies
13.02.2018, 17.50
Yhden (1)
yksi kermavaahdolla jonka rouva oli kyllä vatkannut melkein voiksi.
Tänään yhden ja eilen joku 4 vai 5
En yhtään.
yksi kermavaahdolla ....
Pakko kysyä... onko niissä teidän laskiaispullissa jotain muutakin kuin kermavaahtoa?
Pakko kysyä... onko niissä teidän laskiaispullissa jotain muutakin kuin kermavaahtoa?
Yhden, kahvin kanssa, lounaspaikassa oli jälkiruokana. Sisällä hilloa ja kermavaahtoa. Mantelimassa olisi ollut mieluisampi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Laskiaispulla
Lapsuudesta muistan, että vaikka emme olleet rikkaita, niin laskiaispulla syötiin lämpimään maitoon upotettuna. :)
- "Laskiaispullia on tarjoiltu lämpimässä maidossa jo 1700-luvulla vuoden ajasta riippumatta jälkiruokana rikkaille."
Nolla. Tämän vuoden kokonaissaldoksi jäi 2 kpl Fazerin paistopisteen pullaa, hillolla tietysti.
Äsken 2 Fazerin paistopisteen hillopläjäystä. Hyviä ja isoja!
^vois ollakin, eihän ne laskiaispulliakaan olleet.
Kuk sanoi ruotsalainen nähdessään pullaa. Eli en.
En ensimmäistäkään.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Yhden. Ja palan porkkanakakkua.
Saakohan sellasia aitoja ruåtsalaisia semloja Suomesta mistään? Kotimainen laskiaispulla kun on vähän sellanen karvalakkiversio länsinaapurilaisesta esikuvastaan.
Kuk sanoi ruotsalainen nähdessään pullaa. Eli en.
Kaikenlaisia postauksia sitä on tullut näköjään tehtyä. Hyvä postaus siinä mielessä että ei mitään lisättävää tähän
En yhtään :( Eilen yksi fazerin, muuten hyvä mut hillo ja kerma pitäis olla kllo pohjan leveydellä.
Pullia joutuisi odottamaan liian kauan. Ehkä siksi?
Oho, luinpas huolimattomasti. Miksei jne.
Joo helmikuuhun se toki kuuluu. Ettei pullaa joudu odottamaan liikaa.
Jopotuinen
01.02.2019, 17.15
Zero saldo edelleen jo vuodesta..öö...kauan sitten.
Hetkinen, eiköös nyt pitäis olla Frau Ruuneberkin tortun lipomisen aika :p
Yhden, sinuhe valmispullan, paras tähän mennessä valmiista pullista, kunnon kerma ja hillo ja reilusti sitä, saa syödä perinteisesti naama kermassa, lisää näitä!
Yhden.
Tilanteen päivittyessä raportoin. Tuskin kuitenkaan.
En yhtään, eilen unohdin raportoida syöneeni
Ihan tavallinen pulla x 8 meni tuossa aikaisemmin viikolla mahaan. Ei läskiäis.
Kolme.
Kaikissa noissa oli myös mantelimassaa, kuten kuuluukin olla. Hilloa ei kuulu olla.
callahan
24.02.2019, 15.28
Kolme.
Kaikissa noissa oli myös mantelimassaa, kuten kuuluukin olla. Hilloa ei kuulu olla.
Älähän nyt nimimerkki Pekka L ole niin jyrkkä ;)
Olikohan hesari vähän aikaa sitten ja varmaan muuallakin tuon laskiaispullan historiasta. Muistaakseni ruotsissa se on ehdoton mantelimassa, eivät ole hillosta kuulleetkaan...
tai "kuulleetkaan" svedut on aina olleet vauraampia ja -30 / -40 luvulla kun tuo pullaperinne tuli suomeen mantelimassa oli tyyristä ja jotain piti keksiä, suomessa maaseudulla tunnetusti ruuan lisukkeeksi kerätty marjoja ja ne hillostettu. Joku sitten keksi laittaa marjahilloa mantelimassan sijaan ja simsalabim, siinä oli suomalaisten versio laskiaispullasta. Tuon kermavaahdon historiaa en muista mutta jotenkin samankaltainen kai. Makuasiahan tuo on, toiset tykkää mantelimassasta toiset taasen hillo/kermavaahto kombosta toiset taasen ei kummastakaan.
Itse taidan nyt kokeilla, kun aika tulee mantelimassaa. En muistaakseni aiemmin ole sitä syönyt.
En yhtään. Enkä hillotäytteisiä.
No en kun tullimiehen kebab lentää jatkuvasti
Söin yhden hillolla. Massaversio odottaa edelleen syömistä.
Olen kyllä erittäin pettynyt Fazerin tapaan laittaa kermavaahtoa ainoastaa reunalle jolloin pulla näyttää niinkuin täytettä olisi kunnolla, vaikkei ole. Huijausta!
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/53072473_10218529966104497_602816213524938752_o.jp g?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=20e4557912a5455326096f2c06ab3efb&oe=5CE4277C
Jopotuinen
03.03.2019, 08.06
Eilen ostin Liiterin -30% halpuutuksesta parin mantelimassalla.
Rouva oli eilen Kari Vaihisen ravinolassa viiden lajin illallisella ja baarikierroksella ja valittelee nälkäänsä. Toivottavastin pullat kelpaavat, kun eivät ole ihan niin tuoreita enää.
En ole. Yöllä heitin sisuskalut ympäri kääntävät rakennusmiehen salaattikastikkeet ainakin viidesti. En tiedä miksi kerron siitä juuri täällä, tai ylipäätään.. Oksennusjutut ovat huomattavasti vähemmän hauskoja kun ne osuvat omalle kohdalle
Kävin ostamassa aiemmin tänään kaupasta pullanleivonta-ainekset sekä lisäksi vadelmahilloa, mantelimassaa ja kuohukermaa. Laskiaispullia siis tiedossa, sekä hillolla että mantelimassalla.
En yhtään. Vaimo teki äsken pullaa mutta ne on korvapuusteja. Enkä voi niitäkään oikein em. syistä ruokailla
Jopotuinen
03.03.2019, 17.46
Eilen ostin Liiterin -30% halpuutuksesta parin mantelimassalla.
Rouva oli eilen Kari Vaihisen ravinolassa viiden lajin illallisella ja baarikierroksella ja valittelee nälkäänsä. Toivottavastin pullat kelpaavat, kun eivät ole ihan niin tuoreita enää.
Edit: Aamukolmelta kotiutunut kovasti toipilas ja syvästi katuvainen baarikärpäseni on nyt nautiskellut molemmat pullat suuresti kehuvin saatesanoin.
Yhden hillollla, koska manteliallergia.
Ei tappavaa tasoa, valitsen kuitenkin
miellyttävämmän vaihtoehdon.
Kolme vetäsin äsken ja nyt jostain syystä närästää... Pirkka-pakastepullia, mansikkahilloa (itse tehtyä) ja kermavaahtoa runsaalla vaniljasokerilla.
callahan
03.03.2019, 19.42
En yhtään! Jospa tiistaina yhden...
Kaksi - lähes putkeen.
Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Eilen 2. Nämä on maailman parhaita laskiaispullia. Voittanut kaikki tähän mennessä syödyt. Gateau konditorian pullat Kampista.
https://www.dropbox.com/s/krd9zx5450kfqzz/20190314_175505.jpg?raw=1
Edit: HILLOLLA tietysti nämä. Olis siellä kuulemma ollut niitä vääränmakusia mantelimoskapulliakin.
En yhtään. En juhannuspullaakaan.
En yhtään. Kuusijärvellä mulle kyllä myytiin hillopulla laskiaispullana.
Kaksi. Mansikkahillolla. Seuraavaa vuotta odotellessa....
Yksi mantelitäytteinen vielä meni, nyt jää tauolle.
Miksi Tommi2 on jäänyt tauolle, alkais jo riittää???
Yhden vedin, kauden kolmas, joskin rajatapaus kun kermavaahdon tilalla taisi olla jotain vaahtoutuvaa vaniljaällöä. Vaahdon pitää olla vähän hapanta tasapainottamassa pullan makeutta ja mantelin karvautta.
En yhtään, tänäänkään. Eilen yritin metsästää kaupasta valmista gluteenitonta pullaa joko paistopisteeltä tai pakasteena. En onnistunut löytämään, en edes gluteenitonta pullataikinaa josta olis ollut nopea tehdä sopivat pullat. Ja kahvilat olivat kiinni, eikä silti ois ehkä ollut sopivaa tarjolla... Suklaata oon syönyt korvikkeena.
tempokisu
24.02.2020, 17.08
No voi että sekin lahjakortti Fazerin kaffilaan> Ihastuin munkki/pullaan ! pitkästä aikaa syödessään "ai että on hyvää!" ja Lidlin paistopisteen munkit ne vasta hyviä on ( ja edullisia verrattuna kaffilan ). Olen halkaissu munkin ja laittanu kermavaahtoa mukaan. Sellaista valmista supermakeaa ja hyvää :D
Tänään syöty sellaisia huikeet 2 kappaletta, ja siinä meni sitten iltapäiväruoka-kiintiö täyteen.
Tänään syöty sellaisia huikeet 2 kappaletta, ja siinä meni sitten iltapäiväruoka-kiintiö täyteen.
Eikö sun tarvi tankata mitään suolaista tommosen pläjäyksen jälkeen?
tempokisu
25.02.2020, 03.23
^ kahvia join ( masulla oli tänään huonompi päivä joten ei ruoka maistunut ) Ai joo, testasin minkä makuista on Lidlin metvursti, sitä söin siivun ja tässä odottelen Aamulehteä niin saa syödä metvurstivoileipää.
Töihin meinaan evääksi ostaa noita munkkeja jatkossa, ja otan vain yhden mukaan.
Tässä meni vuosikymmeniä etten välittäny mistään pullasta tai kakusta, nyt kun ollu tämä painonhankintaprojekti niin on maistunu.
Yhden, Pulla-Pirtti kermavaahto/vadelmahillotäytteellä [emoji2957]
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
Kampinalle
25.02.2020, 22.07
Yhden, sen ainoan oikean: Villähteen Leivän laskiaispullan. Jottei jää epäselväksi, hillopullia voi syödä koska vaan, laskiaistiistaina syödään laskiaispulla, jossa on kermavaahtoa ja mantelimassaa.
Tänään nolla, mutta eilen peräti kaksi. Joissa oli sekä mantelimassaa että hilloa (ja tietysti kermavaahtoa). Kaikil' mausteil' siis.
Yhden työsuhdelaskiaispullan tänään ja maha tuli helkkarin kipeäksi. Varmaan kermavaahdot pilalla tms.
tempokisu
26.02.2020, 10.58
...nyt on tiukka paikka, ostin 2 laskiaispullan paketin ( kun oli 30% alennus....) mutta on työevääksi huomiselle, että pystynkö oleen syömättä sitä toista jo nyt. Ja en pelkää mitään masutautia, jos tulee niin sehän on vaan painonhallintaa.
tempokisu
27.02.2020, 12.57
Just söin eväänä ^ laskiaispullan. Näköjään oli mantelimassaa sisällä, kermavaahdon lisäksi siis. Ihan hyvää, ja huomiseksi jäi toinen pulla.
Nickname
04.07.2021, 17.19
En yhtään ja sekös harmittaa :(
En yhtään, mutta kohta syön Kaisan Cafén 469-grammaisen korvapuustin.
En yhtään, mutta offtopiccina aloitin äsken Runebergintorttusesongin. Haagan Leipä oli tuotteen leiponut ja varsin herkullinen ja kostea -ehkä jopa liiaksikin- oli.
Aa, alkaakos se olemaan jo ryydbergereiden aika. Viime vuonna testasin leipoa itse mutta ei ihan täydellisiä olleet. Kymmenkunta menee normaalisti tammi-helmikuussa.
Yhen huitasin tänään. Hyvää oli. Kermavaahtoa ja mansikkahilloa. Runebergin torttua en ole vielä ehtinyt lipaisemaan tänä vuonna.
En yhtään, mutta offtopiccina aloitin äsken Runebergintorttusesongin. Haagan Leipä oli tuotteen leiponut ja varsin herkullinen ja kostea -ehkä jopa liiaksikin- oli.
Kuin myös. Tosta naapurista S-talon Fazulta hain. Vähän ehkä kuiva oli vielä, mutta ehkä ne siitä kostuu, kun päästään lähemmäs h-hetkeä.
Yhden, toinen odottaa vielä laatikossa kohtaloaan. Nämä Prisman Fazer-leipomon pullat toistaiseksi parhaita mitä olen syönyt.
Just uunista tulleita kotona 2 kpl. Eilen yhden joka otettiin pakasteesta edellisen leipomisen jäljiltä.
Kermavaahdolla ja mansikkahillolla.
Offarina runebergin torttu.
Oli kaupassa puoleen hintaan.
En yhtään. En edes ruuneperia.
Ainakin kilon pipareita ja piparitaikinaa. Toimii muuten tosi hyvin geelin korvikkeena. Joulutortuista tulee maha kipeäksi.
Yhden. Gateaun kioskista ostettu.
Yhden. Mut Westendissä, joten tämä kai kerrotaan kolmella?
Yhden. Espresso Housesta saa omaan makuun sopivia karvasmantelipullia.
Yhden. Tosin Wanhan Pehtoorin pulla oli sellaista kokoluokkaa, että sen melkein voisi laskea kahdeksi tai ainakin puoleksitoista. Ihana sitko eikä liian makea.
Ai hitsi, äsken fillaroin niillä nurkilla, muttei tullut mieleen että olisi jotain poikkeuksellista tarjolla.
En yhtään.
Nolla. Kausi on korkkaamatta mutta nyt pitäis alkaa aloittelemaan kyllä.
Yhden.
Valmistaja leipomokahvila N'avetta, Sipoo. Perushyvä pulla Mantelimassalla, pisteet 4,5/5.
Yhden. Way Bakery. Aaahh, laskiaspullataivas. Vähän sellainen suomalaisen laskiaispullan ja ruotsalaisten semlan välimuoto. Sisustaa oli koverrettu mantelimassaa varten, mutta ei ihan niin paljoa kuin semloissa. Mantelimassa oli ainakin osittain tai ehkä jopa kokonaan itse tehtyä ja sitä oli paljon. Massassa reiluhkosti karvasmantelia ja koostumus sopivan karkea. Karamellisoitua mantelia rouhittuna kerman ja hatun välissä. Pullassa hyvä sitko, ei liian makea eikä liian höttö. 6/5
En yhtään, mutta just otin joulutortut uunista. Jouluhan on edessäpäin.
xs2jammu
16.02.2023, 18.34
0,5 pullaa
Yhden Gateaun tuotoksen.
Ei näistä jotenkin innostu kuin ruunareista.
Kampinalle
18.02.2023, 20.50
Elosen leipomon pullan, mantelilla tietysti.
kmruuska
18.02.2023, 21.40
Vihdoinkin tänään ekat kaksi. Täällä laskiaisperiferiassa piti itse täyttää, toinen hillolla ja toinen marsupilamilla. Kaupassa osui olemaan ihan pullan näköisiä ja makuisiakin briocheja.
En vieläkään mutta tänään rouva lupas leipoa. Pullia, ei minua. Kermavaahtoa ja mansikkahilloa väliin.
Yhden äsken. Kanniston leipomon tuote. Pulla hieman turhan ilmavan höttöinen verrattuna Gateaun mehevyyteen.
Aattelin jo viime viikolla että oisko kausi siinä mutta sitten päivän lenkki oli niin kotoisan talvinen että nappasin Fazerin kahvilassa vielä yhden. Pieni pettymys, liian pieni hattu ja liikaa tomusokeria.
Yhden söin paikallisen kotiseutumuseon laskiaistapahtumassa. Peruspulla mansikkahillolla ja kermavaahdolla.
En yhtään moneen vuoteen kun gluteenittomia laskiaispullia ei ole tullut vielä vastaan.
En yhtään, jos huomenna yhden.
Ihan kohta. Just uunista pöydälle ihan vähän jäähtymään.
Pahus, ihan unohtanut mutta niin kävi runebergin tortunkin kanssa.
Noniin. 2 kpl syötynä uunilämpiminä.
Marsusram
19.02.2023, 23.26
Kolme, kaksi mantelimassalla ja yksi hillolla.
^Hillo vai mantelimassa?
Mansikkahillo ja kermavaahto.
Kohta menee yksi mantelimassainen iltapäiväkahvin kanssa.
Yhden. Gateaun kioskista hain.
Nolla. En jaksanut poistua kotoa etäpäivänä. Muu poppoo kävi mummolassa syömässä mm. pullat. Epistä.
Puolessa välissä ekaa. Tai no, siis söin ensin hatun kokonaan ja nyt puolessa välissä alaosaa. Olisko toi joku 40% etenemä?
Melkein luulin syöväni koska lounasruokalan listassa luvattiin, mutta olikin joku savolaisen metsäkansan pulla.
https://pic.useful.fi/EsscFcdLp.jpg
Yhden kahvila N'avetassa. Herkullinen mehevä pulla, mantelimassa oli tiukkana palana ja meinasi siksi tulla joka haukkauksella kokonaan suuhun. Vähän pehmeämpi olisi toimivampi teknisesti. Kermavaahto mukavan tuntuista ja makeaa.
https://pic.useful.fi/iQyQ5cKas.jpg
Kyytipojaksi runski
Tarjoaako mikään kahvila näitä kuuman maidon kera? Kuivanahan näitä ei vedä Åkekaan..
Gateusta haettu laskikset ja huomiseksi rudet. Vastaus topsun otsikkoon siis yksi.
https://pic.useful.fi/5TE5evNWD.jpg
Kokonaisuus herkullinen. Pulla hieman kuivempi kuin N'avetan tavarassa, mutta mantelimassa pehmeää ja purtavaa. Kermavaahto ei niin makeaa ja ehkä parempi niin.
Pullasta pisteet N'avetalle ja täytteistä Gateaulle.
Kaksi putkeen kylässä toissapäivänä.
Yksi @Wanha Pehtoori.
https://live.staticflickr.com/65535/53491267670_6acf47208f_k.jpg
En yhtään, enkä syö.
Sen sijaan korvapuusteja syön ainakin kaksi. Ehkä kolmaskin jos ip-lenkki suuntautuu Pirttimäkeen.
Tsori offtopic, mutta on sentään kansallinen korvapuustipäivä!
Valtakunnallinen korvapuusti päivä!
Fillarijeti
05.10.2024, 04.56
Valtakunnallinen korvapuusti päivä!
No mikä ettei jatkettuna. Lidlin paistopisteestä kantis saa loppuviikolla kaksi koopeetä eurolla. Ovat vieläpä muhkean kokoisia eli 310 grammaa setti. Sumpit vielä termariin mukaan, niin ei tarvitse lenkillä perusjääveden kanssa nauttia.:cool:
No mikä ettei jatkettuna. Lidlin paistopisteestä kantis saa loppuviikolla kaksi koopeetä eurolla. Ovat vieläpä muhkean kokoisia eli 310 grammaa setti. Sumpit vielä termariin mukaan, niin ei tarvitse lenkillä perusjääveden kanssa nauttia.:cool:
Eilen aamulla heti ovien auettua klo. 8.00 meinasin napata valmiiksi pussitetut korvapuustit mutta olivat vielä jäässä joten jätin hyllyyn. Luulin että paistopisteessä paistettaisiin tuoreita leivonnaisia.
Yhden Sipoossa.
https://pic.useful.fi/Tb1w9IVjF.jpg
En sitten yhtäkään mutta Runebergin torttua mietin.
Kaksi. Toisen eilen pehtoorissa ja ensimmäisen viime viikonloppuna Way Bakeryssä. Jos laskiapulla voi olla gourmeta, Wayn pulla oli sitä.
https://live.staticflickr.com/65535/54302272549_7d995b665e_b.jpg
xs2jammu
09.02.2025, 16.37
Puolikkaan kun jaoin yhden pullan vaimon kanssa
Yhden @Wanha Pehtoori.
https://live.staticflickr.com/65535/54343056641_4053c40a96_b.jpg
Yhden toistaiseksi. Aivan karmea vahingossa ostettu vegaaninen, se "kermavaahto" oli jotain kammottavaa luonnonvastaista keinomateriaalia.
Joku aito pitäisi vielä tänään saada, muuten on laskiainen pilalla.
Kolme, kaikki Väyryseltä. Stadin parhaat laskiaisbullat.
Oliskohan kolme. Mutta mikä tärkeintä, löytyi uusi suosikki; Gateau. Kerrankin valmispulla (mantelimassalla toki) missä kerma ei ole ylimakeaa. Ja tämän nautin luonnollisesti kuuman maidon kera.
Yhden luulin syöväni, mutta ei se ollutkaan.
Todella herkullinen pulla kylläkin.
Yhden olen. Omenahillolla ja kermavaahdolla.
Sotanorsu666
04.03.2025, 05.47
3kpl pienistä pakastepullista tehtyjä meni sunnuntaina. Parastahan laskiaispulla on tehdä kotioloissa, kun pääsee itse kaivamaan pullasta turhat sisukset pois ja tekemään ns. hillomontun.
^ Hahaa, juuri noin teen aina itsekin. Sen verran pitää aina jäädä kermaa myös yli, että sekoittaa ne hillokuopasta jääneet pullamössöt siihen kermaan ja lusikoi suuhun [emoji16]
Juha Lehtinen
04.03.2025, 15.36
Nolla laskiaispullaa tänään ja aikaisemmin myös.
Nolla. Olisi ollut (ehkä, hieman epäillytti) tarjolla, mutta valitsin munkin.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.