Näytä tavallinen näkymä : Maastopyörän ohjaustanko.
Mitä hyötyä tuolla taivutetulla ohjaustankolla on verrattuna tuohon melki suoraan. Itsellä uudessa pyörässä nyt melki suora mutta vanhassa oli tuo riser tanko jossa oli 20mm nousua.
Grandi66
18.02.2017, 16.46
Riippuen siitä onko taivutus ylös vai taakse, jos ylös niin nostaa ajoasentoa, jos taakse niin muuttaa ranteen kulmaa. Itellä ranteet romuna niin Anweri 20/20 tanko käytössä ja ranteet kiittää.
yrittäjä itse
fillari10.blogspot.fi
No nyt alkanu vaivaan ranteet meikäläistäki. Ranteen ulkosyrjään tulee kipua. Entiiä onko vaan pyöräilykauden avauksen vika vai säädöt erit ku viimekesänä. Sillon mentiin samalla tangolla (https://www.bikester.fi/truvativ-hussefelt-comp-maastopyoran-tanko-700mm-musta-320062.html).
Onko tullu vastaan edullista taivutustankoa jossa olis nostoakin? 25-40mm. Taivutusta ei kauheena tarvi olla mutta enemmän ku tuo perus 9 °
Sqlab 311 tuli vastaan mutta hintaa liikaa meikän kukkarolle. Mut tommosta hakisin.
edit: Jaa mutta On-One OG:ssä näköjään onki 33mm nostoa. Sehä se pitääkin sitte ostaa
LintuPete
16.05.2017, 23.50
Jos haluaa oikein reilusti taivutusta... Mulla on Kona Handplant 40mm nousulla ja os stemmillä. Oli 39e @ LBS. Vaatii hieman totuttelua, mutta onhan se vaihtelua toIsten pyörien suoralle ja dropille. On ehkä vähän turhankin kiikkerä että metsään lähtisin, mutta menee tässä lähiöajelussa ihan kivasti.
Jos oot pk-seudulla, saa tulla ottaa tuntumaa.
Race Facella on joku edullinen 40 mm nousulla oleva tanko, muistaakseni 720 mm leveä. Ruuvasin sellaisen taannoin äidin maasturiin.
Ohiampuja
20.06.2017, 21.57
Kuinkas leveitä nykymuodin maastotangot oikein ovat? Eikö ne juuri olleet jotain 680 mm ja siitä sitten 720 -740 mm. Mutta joko nyt menee 800 mm rikki?
Itse ajelen 710 mm tangolla ja se tuntuu vallan leveältä, hyvä että kädet ylttää. :)
Taitaa nuo leveimmät olla enduro ja DH käytössä
Vaihdoin läskiin 660 leveän tangon alkuperäisen 720 leveän tilalle.
Samalla pystyin vaihtamaan matalamman riserin ja ajoasennosta tuli uudella yhdistemällä omaan mieleen mukavampi, kapeampi tanko vähän tuntuu kiikkerämmältä juurakoissa möyrytessä ja toisaalta puiden väleistä mahtuu nyt vähän paremmin.
Kapeammalla tangolla tuntuisi ajoasento pystymmältä vaikka riserin vaihto pudotti useamman sentin tankoa alemmaksi.
Hämmentää miten noin pieni muutos vaikuttaa niin paljon, vaikka läski ja minä ollaan molemmat XL kokoisia.
Onko tuohon leveään tankoon kätketty joku minulle tuntematon syy vai miksi sen pitää olla niin tolkuttoman leveä?
maalinni
21.06.2017, 14.44
Itse ajan kesällä perhostangolla, mutta talvella laitan aina leveän tangon. Kyllähän se tuo paljon vakautta, kun ajaa jäisessä sohjossa. Ajajat ja pyörät ovat erikokoisia, niin miksei sitten tangotkin? Jollekin 200cm+ kaverille 720mm tanko tuskin on on ylileveä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.