Näytä tavallinen näkymä : Yleinen maantiecup 2017
Antti Salonen
15.02.2017, 19.01
Suomen pyöräilyunionin piirissä on hahmoteltu seuraavanlainen kalenteri vuoden 2017 yleiselle maantiecupille. Kyseessä on kategorioiden 2 ja 3 pääasiallinen cup-kilpailu, M/N-Elitellä päähuomio lienee Skoda-cupissa. Seuraava kalenteri on alustava, muutokset mahdollisia. Kaikkien kilpailuiden suhteen ei vielä tiedetä, mitkä sarjatasot saavat omat lähtönsä ja mitkä ajetaan yhdistettynä.
Kantava ajatus on kattaa koko kausi pääsiäisestä alkusyksyyn ilman suurempia taukoja. Mukaan on otettu keskikesälle esim. Royal-pyöräily, jossa kaikki sarjatasot ajavat yhdistettynä kilpalähtönä. Pisteet jaetaan aina sen sarjan mukaan, johon on ilmoittautunut.
Ma 17.4.
Lattomeriajo
Pori / Koiviston Isku
Su 23.4.
SK-muistoajo
Turku / Turun Urheiluliitto
La 6.5.
Seutulan Kierros
Vantaa / Cycle Club Helsinki
La 13.5.
Bioracer Evoc GP
Nurmijärvi / Hyvinkään Pyöräilijät
Su 21.5.
Rosendahl GP
Tampere / Tampereen Yritys
To-Su 25-28.5.
Tavastia 4 Days
Riihimäki / CycloVision
Su 11.6.
Porvoon Ajot
Porvoo / Porvoon Akilles
La-Su 1-2.7.
Satakunnan Ajot
Pori / Koiviston Isku
Su 23.7.
Willimiesajot
Lappeenranta / Lappeenrannan Pyöräilijät
Su 6.8.
OJ-maantie
Lieto / Team Velo Cycling
Su 27.8.
Helsinki Velotour
Helsinki / Helsinki Velotour
La-Su 9-10.9.
Syysetapit
Kankaanpää / Porin Tarmo
Pistelasku on muuttunut viime vuodesta sen verran, että etappiajoista ei jaeta tuplapisteitä. Sen sijaan jokaisen yksittäisen etapin viisi parasta saavat 5, 4, 3, 2 ja 1 lisäpistettä. Master-cup ajetaan suppeampana cup-kilpailuna ja erillisinä lähtöinään. Kategorioiden 2 ja 3 kisoihin saa osallistua minkä tahansa luokan kilpailulisenssillä, ja mukaan toivotaan paitsi kaikenkuntoisia myös kaikenikäisiä!
Kaudella 2016 kategorian 3 lähtöjen keskinopeus oli tyypillisesti noin 37 km/h, kun kategoriassa 2 keskinopeus oli tyypillisesti noin 40 km/h. Oman sarjatason valinta on omantunnon kysymys, eli nosto- tai laskupykäliä ei ole säännöissä. Jos joku viihtyy turhan hyvin liian matalalla sarjatasolla, otetaan käyttöön kyräily, painostus ja uhkailu. Tavoitteena on houkutella 3. kategorian kautta mahdollisimman paljon uusia kuskeja mukaan, eli pidetään se aloittelijaystävällisenä!
Tälle kaudelle tulee saataville myös kertalisenssi hintaan 33 euroa, voimassa 7 vuorokautta ja sisältäen vakuutuksen. Ajatuksena on, että kertalisenssin hinta hyvitetään vuosilisenssin ostajalle, eli kyseessä olisi tässä suhteessa riskitön investointi. Tästä tiedotetaan mahdollisimman pian. Yleisesti tiedotuskanavana tulee olemaan SPU:n nettisivut (http://www.pyoraily.fi), jotka uudistuvat täysin vielä ennen kauden alkua.
Lisätietoja:
Ville Hyvärinen, SPU:n toiminnanjohtaja, 045-2322644
Antti Salonen, SPU:n harrasteyksikön puheenjohtaja, 050-5345703
Monenko parhaan kisan pisteet lasketaan? (vinkki: hyvä määrä voisi olla jos noiden tapahtumien määrästä vähentää masters cupin kanssa yhteisten kisojen määrän, niin silloin voisi periaatteessa ajaa molempia)
Ja epäröiville tiedoksi, että siellä porukassa pysyy 37 keskarilla mukana yllättävän helposti, vaikka omien lenkkien keskarit eivät liikkuisi lähelläkään sitä. Poislukien ehkäpä Rosendahl missä on mäkeä.
...Eli tämän vuoden Willimies ei tarjoa Elite-kyytiä, harmi. On lämpimät muistot viimekesän kylmästä kyydistä. ):
^Tuossahan sanotaan, että se on Skoda-cupin osakilpailu, joten eikö se silloin ole Eliten kisa ja omalla lähdöllä vielä.
edit.
Jaa tarkoitit ettei tarjoa ELite-kyytiä saman lähdön merkeissä. Ehkä ihan hyvä niin ei muut sarjat ratkea siihen kuka jaksaa pisinpään roikkua Eliten mukana :)
Moi,
Willimiesajoissa järjestetään sunnuntaina 23.7. Saimaa Road Race. Lähtö tapahtuu yhteislähtönä, eli ensin kilpasarjat (miehet ja naiset) omana lähtönään ja heti perään kuntosarjat (miehet ja naiset). Mitään muita lähtöjä ei ole, eikä tällaista infoa ole ikinä annettu. Nettisivuilla ja Facebookissa on ajantasaiset tiedot.
Sen sijaan lauantain Willimieskorttelin reitti tulee muuttumaan Valtakadun remontin takia.
Nähdään heinäkuussa Lappeenrannassa.
Terveisin,
Valtteri+muu järjestelytiimi
Markku Liitiä
09.03.2017, 08.37
Aloituspostauksessa olevia tietoja on päivitetty pariin kertaan, viimeksi to 9.3. Nyt muutoksia ei kuulemma pitäisi enää olla tulossa.
Antti Salonen
11.03.2017, 18.35
Kilpailukohtaisia huomioita:
Lattomeriajossa (https://www.koivistonisku.fi/py%C3%B6r%C3%A4ily/kilpailut/lattomeriajo/) kategoria 3 ajaa kierroksen enemmän kuin viime vuonna, eli noin 80 km. Reitti on sama kuin viime vuonna, eli Kaasmarkun koululta pieni siirtymä ja sitten 25 km kierrosta.
SK-muistoajojen (http://www.turunurheiluliitto.fi/pyoraily/kilpailut) lähdöt varmistuvat pian. Luultavasti aika sama kattaus kuin viime vuonna, mutta masterit ajavat erilliset lähtönsä. Tänä vuonna kisa on poikkeuksellisesti sunnuntaina, sillä Turun kortteliajot on siirretty lauantaille.
Bioracer Evoc GP (http://hypykisat.fi/ngp/kisainfo/) on uudella nimellä ja uudella reitillä, eli Rajamäeltä lähdetään etelän suuntaan ja ajetaan mm. Rinnekodin mäki Espoon puolella. Kategoria 3 ajaa 75 km.
Rosendahl GP (http://tyritys.sporttisaitti.com/pyoraily/kilpailut/rosendahl-gp/) on alustavasti samalla kattauksella kuin viime vuonna, mutta lähtöjen pituuksiin saattaa olla tulossa muutoksia.
Tavastia 4 Days saattaa alkaa kategorian 2 osalta jo helatorstaina, kategoria 3 aloittaa perjantai-iltana kortteliajolla kuten viime vuonnakin.
Porvoon Ajojen lähdöt on auki. Kategorialle 3 pyritään saamaan oma lähtö.
Sekä Royal-pyöräilyssä että Willimiesajoissa on yksi kilpalähtö kaikille sarjatasoille, mutta pisteet jaetaan ilmoittautumiskategorian mukaan. Willimiesajoista sekä Skoda-cupissa että yleisessä maantiecupissa on mukana nimenomaan sunnuntain maantie-etappi.
Helsinki Velotourin (https://helsinkivelotour.fi/) kilpalähdöistä tiedotetaan myöhemmin. Todennäköisesti kaikki kategoriat ajavat erillisen lähtönsä.
Tää thread ehkä vois olla kiinnitettynä osaston alkuun ettei huku, kuitenkin erittäin ajankohtainen aina syksyyn asti.
Superkompensaatio
04.04.2017, 14.40
No nyt on lisenssi hommattu, ja kohta pääsee ottamaan miehestä mittaa kolmoskategoriaan!
...ja naisistakin kun lähtöjä välillä yhdistellään.
Superkompensaatio
05.04.2017, 07.56
Mikäs sen mukavampaa!
Trollberga
13.04.2017, 00.51
Bioracer Evoc GP (http://hypykisat.fi/ngp/kisainfo/) on uudella nimellä ja uudella reitillä, eli Rajamäeltä lähdetään etelän suuntaan ja ajetaan mm. Rinnekodin mäki Espoon puolella. Kategoria 3 ajaa 75 km.
Mielenkiintoinen uusi reitti!
Varmastikin on joku hyvä perustelu sille, ettei Masters-lähtöjä yhdistetä kategoriaan 3? Minusta olisi parempi, että 75 km ajavat kilpalähdöt yhdistettäisiin, kuin että kolmoskategoria yhdistetään kuntoajoon, ellei kategoriaan 3 ilmoittaudu vähintään 20 pyöräilijää. Itse tässä mietin, lähteäkö kokeilemaan omaan ikäluokkasarjaan (M40-55) vai osallistuako oletettavasti piirun verran helpompaan 3-kategorian kisaan, ja vaa'assa painaa lähdön osallistujamäärä. Mieluummin ajaisin isossa kilpalähdössä kuin kuntoajon mukana. Ja pelkään pahoin, että kolmoskategorian idea uhkaa vesittyä, jos se yhdistetään kuntoajolähtöön. Uskoakseni monelle aiemmin kuntoajoihin osallistuneelle houkuttimena lisenssin hankkimiseen toimii mahdollisuus kokeilla oikeaa kilpapyöräilyä ja kehittyä maantiepyöräilijänä.
Viime vuonna Nurmijärvi GP (http://www.tulospalvelu.profiili.fi/SIRA_Files/downloads/SAAPUNEET/2016/nurmijarvi_7.5.htm):n kolmoskategoriassa 84 km:n kisan ajoi paitsi starttilisenssin hankkineita eri-ikäisiä aikuisia miehiä, myös naisia ja yksi M16-sarjalainen. Lisäksi M60, jossa oli kolme kilpailijaa, oli yhdistetty kategorian 3 lähtöön. Homma toimi kilpailullisessa mielessä erittäin hyvin: kolme pääsi hatkaan ja 20-päinen pääjoukko ajoi maaliin minuutin voittajalle jääneenä. Voittajan keskinopeus oli 37,3 km/h. Nuoremman Masters-ikäluokan (M40-55) irtiottoryhmä ajoi hieman nopeammin (38 km/h) ja pääjoukko suunnilleen samaa keskivauhtia kuin kategorian 3 pääjoukko (36,8 km/h).
No, uskoisin että kategoriaan 3 kyllä saadaan vähintään 20 osallistujaa, ellei viime vuoden osallistujamäärää (30) kasvattanut uutuuden viehätys ole karissut, mitä olisi vaikea uskoa.
Nelikymppiset nuorukaiset saattavat toki tarjota kylmää kyytiä meille vähän varttuneemmille ja/tai kokemattomammille, varsinkin kun tuo 75 km on paljon lyhyempi matka kuin viimevuotinen 126 km...
HyPyn kisainfoa (http://hypykisat.fi/ngp/kisainfo/):
LUOKAT JA MATKAT
– Miehet Elite, M-18 164km (1 iso + 1 pieni + 1 iso)
– Naiset Elite, N-18 95km (1pieni + 1iso)
– Miehet Kat2 95km (1pieni + 1 iso)
– Masters1 (M40-55) 75km (1 iso)
– Masters2 (M60+ ja N-masterit) 75km (1 iso)
– Kat3 75km (1 iso) (HUOM! Jos ilmoittautuneita <20, lähtö yhdistetään kuntoajoon. Lähtöaika tällöin klo 12.00)
[...]
LAUANTAI 13.5.
08.00 Kilpailutoimisto aukeaa
08.15 Joukkueenjohtajien kokous kilpailutoimistolla
09.00 Lähtö M-ELITE, M-18 164km
10.45 Lähtö Kat2 ja N-ELITE, N-18 95km
11.30 Masters1 75km
11.35 Masters2 75km
11.50 Kat3 (Oma lähtö jos ilmoittautuneita 20 tai enemmän)
14.00 (noin) palkintojen jako M-ELITE, N-ELITE, KAT2
15.00 (noin) palkintojen jako MASTERS-lähdöt, Kat3 ja KUNTOAJO
16.00 Maali sulkeutuu
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?56626-Master-Cup-2017
Masters-cupin (6kisaa) laatuvaatimuksessa on 2 omaa lähtöä. Muissa kisoissa ajetaan vain elitet ja catit aikuisissa
http://www.etappiajo.info
Sivuja päivitetty 5th Nean ja Seutulan kierroksen tiedoilla vuodelle 2017
Nuo Nurmijärvi GPn keskarit sisältää n 10 min keskeytyksen tuossa 40-55 lähdössä. Hatkaryhmä oli ajanut risteyksessä harhaan etuauton johtamana tosin ja näin piti pää joukko pysäyttää odottamaan hatkaa, sitten pidettiin yhteinen tauko, josta aikanaan jatkettiin suunnilleen samalla erolla kuin ennen sekoilua... vauhti oli sellaista 40kmh luokkaa
Khyllä se oli 6 minuuttia aika tarkalleen...kuka osaa linkittää tähän kuvan yleisestä torikokouksesta siellä jossain Vihtijärven takana ;) ?
Trollberga
16.04.2017, 05.55
No niin, olisihan se pitänyt arvata, ettei 37-38 km/h riittänyt! I stand corrected... ja tyydyn kategoria 3:n vauhtiin, joka kyllä "toistaiseksi" (lue: täältä ikuisuuteen) riittää minulle oikein mainiosti.
Ja olisipa tosiaan pitänyt tajuta vähän selata foorumia, löytääkseni tuon Masters-sarjaa koskevan keskustelun.
Antti Salonen
17.04.2017, 08.18
Erillisten master-lähtöjen ideana on se, että viime kädessä kaikki haluavat, että yhdessä lähdössä ajetaan mieluummin yhtä kilpailua. Kategorialähdöt ovat mielekkäämpiä ja oikeampia kisoja, jos kaikki osallistujat ajavat lähdön voitosta. Jos ajetaan erillinen master-cup, on yksiselitteisesti parempi, että niiden pisteistä ajetaan erillisissä lähdöissä. Toisaalta näitä erillisiä master-lähtöjä ei mitenkään voida vaatia kaikilta järjestäjiltä, eli niistä on sovittu ennakkoon eräiden kisojen kohdalla.
Tasolähdöt eli kategoriat ovat vääjäämättä se kansallisen maantiepyöräilyn iso kuva tulevaisuudessa, sillä niillä voidaan palvella kohtuullisella määrällä lähtöjä isoa joukkoa ajajia. Lähdöt ovat paitsi riittävän isoja myös ajajamateriaalin suhteen tasaisia, kun oma lähtö valitaan nimenomaan tason perusteella.
Ihan esimerkin vuoksi voidaan kattoa tänään ajettavan Lattomeriajon lähtölistoja: M-Elitessä (kategoria 1) on osallistujien ikähaitari 16-57 vuotta. Kategoriassa 2 on ikähaitari 14-54 vuotta. Kategoriassa 3 on ikähaitari 13-68 vuotta. Jokainen lähtö on mielekkään kokoinen 30-60 ajajaa. N-Elite/N-18 on yhdistetty järjestäjän toimesta kategorian 3 kanssa samaan lähtöön koska osallistujia oli kovin vähän.
rantanen
17.04.2017, 20.55
Maakuntaretkellä tuli käytyä Satakunnassa... Siellä oli jotkut ajot, lattomeriajot... fotoja -> https://goo.gl/uzx9w4
Trollberga
17.04.2017, 22.36
Ihan esimerkin vuoksi voidaan kattoa tänään ajettavan Lattomeriajon lähtölistoja: M-Elitessä (kategoria 1) on osallistujien ikähaitari 16-57 vuotta. Kategoriassa 2 on ikähaitari 14-54 vuotta. Kategoriassa 3 on ikähaitari 13-68 vuotta. Jokainen lähtö on mielekkään kokoinen 30-60 ajajaa. N-Elite/N-18 on yhdistetty järjestäjän toimesta kategorian 3 kanssa samaan lähtöön koska osallistujia oli kovin vähän.
Kiitos, Antti, tuo tänään ajetun Lattomeriajon ikähaitari on todella mielenkiintoista dataa. Pidän nimenomaan tärkeänä tuota, että jokainen lähtö on mielekkään kokoinen ja sen vuoksi kyselin, mutta kysymykseni taisi perustua virheellisiin mielikuviin muutaman kilpailijan lähdöistä.
Nyt kun tässä ryhdyin tyhmiä kyselemään, mainittakoon nyt sekin 80-luvulla junnuna kilpaa ajanutta askarruttanut seikka, että M18-ikäluokkaa ajatetaan nykyisin M-Eliten lähdöissä. Lähtökohtaisesti tuo tuntuu todella hurjalta, ottaen huomioon että M16-sarjassa ajetaan vielä rajoitetulla välityksellä ja yhtäkkiä 17 vuotta täyttävän pitäisikin ajaa Eliten kisoja. Mutta ilmeisesti tarkoituksena on, että M18-sarjaan siirtyvä nuori voi valita joko kategorian 2 tai Eliten, toki myös kategorian 3 jos siltä tuntuu? Samaan tapaan 1980-luvulla me vaatimattomammat M18-luokan nuorukaiset ajoimme silloisen C-luokan kisoja (A- ja B-luokka muodostivat yhdessä miesten yleisen luokan, joka vastaa nykyistä M-Eliteä), joissa matkat olivat tyypillisesti satasen luokkaa ja keskinopeus neljääkymppiä eli C-luokan kisojen vaatimustaso vastasi suunnilleen M18-luokan omia lähtöjä.
https://jaribirling.kuvat.fi/kuvat/2017+LATTOMERIAJO+17.4/
Antti Salonen
20.04.2017, 13.23
Nyt kun tässä ryhdyin tyhmiä kyselemään, mainittakoon nyt sekin 80-luvulla junnuna kilpaa ajanutta askarruttanut seikka, että M18-ikäluokkaa ajatetaan nykyisin M-Eliten lähdöissä. Lähtökohtaisesti tuo tuntuu todella hurjalta, ottaen huomioon että M16-sarjassa ajetaan vielä rajoitetulla välityksellä ja yhtäkkiä 17 vuotta täyttävän pitäisikin ajaa Eliten kisoja. Mutta ilmeisesti tarkoituksena on, että M18-sarjaan siirtyvä nuori voi valita joko kategorian 2 tai Eliten, toki myös kategorian 3 jos siltä tuntuu?
Käsittääkseni käytäntö viime vuosina on ollut lähes poikkeuksetta se, että M18 on ollut yhdistettynä M-Eliteen, ja vastaavasti M16 yhdistettynä N-Eliteen. Pojat saavat toki ajaa haluamassaan lähdössä, eli jos M18-kuski kokee esim. kategorian 2 vauhdin sopivammaksi niin ei kukaan ole kieltämässä osallistumasta. Junnuluokan pytyt vain jaetaan siitä lähdöstä, johon luokka on yhdistetty.
Sehän on sitten hyvä ja aiheellinen kysymys, että olisiko M16 loogisempaa yhdistää esim. kategorian 3 lähtöön. Vauhti on aika sama, ja silloin N-Elite/N18 saisi oman lähdön, mikä olisi vähintäänkin kohtuullista naisten maantiepyöräilyn kannalta.
Mlestäni ei, M16 on aikas sähäkkä liikkeissään eikä oikein sovi aloittelijoiden joukkoon, joka lienee 3cat
Trollberga
22.04.2017, 00.53
Lähinnä oman muinaisen kokemukseni pohjalta sanoisin, että junioriluokissa on ihan biologisistakin syistä todella suuria tasoeroja. Vahvimmat M16-junnut ovat valmiita ajamaan M-Eliten tai kategorian 2 mukana, mutta juuri aloittaneille tai hitaammin kypsyville nuorille miehille voi olla mielekkäämpää ajaa kategoriassa 3. Tältäkin kannalta kategoriauudistus on mielestäni aivan loistava juttu. Sama koskee meitä MAMIL-ukkoja, vasta-alkajia tai uudelleenaloittelijoita, joille oma Masters-ikäluokka tarjoaisi kokemuksia lähinnä pikaisesta putoamisesta. Osa kategoriassa 3 ajavistakin voi toki olla hyvinkin kokeneita; olin oikeastaan yllättynyt, päästessäni viime vuonna kokeilemaan oikeasti kilpailemista kolmenkymmenen vuoden tauon jälkeen, miten aitoa ja laadukasta kilpapyöräilyä "vasta-alkajienkin" harrastekategoriassa harjoitetaan, vaikka sitten hiukan hitaammalla tempolla. (Sikäli kuin sitä aitoa ja laadukasta olen junnuvuosinakaan kokenut...)
Viime vuoden sivut (kilpapyoraily.fi) näkyy hävinneen kokonaan inttternetistä. Olikos tuo pisteenlaskusäännöt nyt tarkalleen mitkä? Ja niin kauan kuin SPU:n nettisivu-uudistus viipyy, niin olisiko iloa jos tekisi Google-Docsiin taulukon wiki-tyylillä eli kuka tahansa saisi muokata sitä: laittaisi sinne nyt näistä kisoista kertyneitä pistetä...
Trollberga
23.04.2017, 22.47
Viime vuoden sivut (kilpapyoraily.fi) näkyy hävinneen kokonaan inttternetistä.
Kokeilin: osoite kilpapyoraily.fi uudelleenohjaa sivulle http://www.pyoraily.fi/, joka näyttää tutulta.
Viime vuoden sivut (kilpapyoraily.fi) näkyy hävinneen kokonaan inttternetistä. Olikos tuo pisteenlaskusäännöt nyt tarkalleen mitkä? Ja niin kauan kuin SPU:n nettisivu-uudistus viipyy, niin olisiko iloa jos tekisi Google-Docsiin taulukon wiki-tyylillä eli kuka tahansa saisi muokata sitä: laittaisi sinne nyt näistä kisoista kertyneitä pistetä...
Alustavasti juteltiin ennen kauden alkua, että ensimmäinen Yleisen Maantiecupin (elite-kat2-4) pistetaulukon päivitys tehtäisiin Bioracer Evoc GP:n (13.5.) jälkeen ja laitetaan sen jälkeen jakoon eri kanaviin. Seuraava päivitys on aikataulutettu Porvoon jälkeen eli noin 4 kisan välein. Onko riittävä tahti ? Taustalla on aina jonkinlainen duuni tulosluettelojen perkaamisessa. Tavoitteena on saada tämäkin hoitumaan jatkossa paremmin, kun koko kilpailujärjestelmä saadaan uudelle tasolle. / _teemu
Antti Salonen
24.04.2017, 23.24
Pistelaskusäännöt ovat mm. tuolla (https://docs.google.com/document/d/13Rdic-D2PrvHsIGsW2gMqhh-Sk9xYT6hTYHdkwJmp_8/edit?usp=sharing). Samat kuin viime vuonna siis sillä poikkeuksella, että etappiajoista ei jaeta tuplapisteitä vaan etappikohtaiset bonuspisteet. Pistetilanteet tulevat SPU:n nettisivuille heti kun uudet sivut saadaan julki. Tarkkaa päivää ei ole tuolle tiedossa, mutta toivottavasti kevään aikana. Jaetaan tosiaan sitä ennen muita kanavia pitkin, kuten tässä ketjussa.
Pari kilpailukohtaista huomiota:
6. toukokuuta ajettavan Seutulan Kierroksen järjestäjältä on pyydetty pidempiä lähtöjä. Toiveissa olisi kakkoskategorialle kolme kierrosta eli 123 km, kolmoskategorialle kaksi kierrosta eli 82 km. Tämä vahvistuu pian, ilmoittautumisen deadline on ensi viikon alussa.
Porvoon Ajojen lähdöistä odotellaan niin ikään tietoa Akilleksen suunnalta.
Seutulan Kierroksen osalta olisi tänä vuonna toivottavaa että Elitekuskeille olisi oma lähtö. Viime vuonna Elite ja Kat2 yhdistettiin ja ainakin tällaiselle Master sarjalaiselle vauhti alkaa olla aika hapokasta. Yleisestihän on ollut niin että nuoremmat Masterit ajaa Kat2 lähdön mukana, jos omaa lähtöä ei ole.
Antti Salonen
25.04.2017, 12.52
Samaa mieltä. Viimeksihän Elite-kuskeille oli oma lähtö, mutta kuskeja oli viivalla alle kymmenen. Lisäksi sattui vielä kehnompi keli ja Elite-kuskit yksinkertaisesti kävivät ilmoittamassa järjestäjälle, että ajavat kakkoskategorian lähdössä.
Eiköhän m-eliteen yli 10 kuskia tule kun kisakalenteri on varsin ohut kahtena tulevana viikonloppuna. M-elitelle sitten pyynnöstä 164 km...?
Antti Salonen
27.04.2017, 13.12
Cupin kolmannen kisan Seutulan Kierroksen (http://www.etappiajo.info/p/kuntoajo-45.html) matkoja on yleisön pyynnöstä pidennetty! Kaikille tulee kierros lisää, eli matkat ovat seuraavat:
M-Elite: Neljä kierrosta, 164 km
Kategoria 2: Kolme kierrosta, 123 km
Kategoria 3: Kaksi kierrosta, 82 km
Kategoria 4: Yksi kierros, 41 km
Ennakkoilmoittautumiset ensi tiistaihin mennessä.
http://www.etappiajo.info/p/enrolled.html?m=1
Seutulan kierrokseen hienosti ennakkoilmoja sisällä! Sääkin suosii. Mukaan pääsee vielä paikan päälläkin klo 10-11.30. Buffetti ja soppatykki palvelevat 🍜
Startit klo 12 alkaen.
Trollberga
06.05.2017, 15.45
Ketjun avauksessa oli puhetta viikon voimassa olevasta kertalisenssistä, mutta SPU:n sivuilla en tuollaista vaihtoehtoa huomannut. Onko kertalisenssi-idea haudattu?
Antti Salonen
06.05.2017, 21.45
Kertalisenssi on lunastettavissa normaalin lisenssikaavakkeen kautta -- lisenssin tyypin valinta toisella sivulla: Linkki (https://lisenssi.sportti.fi/index.php). Kertalisenssi on voimassa 7 vuorokautta ja sisältää vakuutuksen, hinta 33 €.
Vertailun vuoksi vuosilisenssi vakuutuksella on 150 €, tai 107 € jos ottaa lisenssin ensimmäistä kertaa.
...ja tietoa on tosiaankin vähän huonosti tarjolla. SPU:n nettisivut uudistuvat toivottavasti pian.
Antti Salonen
09.05.2017, 11.49
Tavastia 4 Daysin alustava kisainfo (http://hypykisat.fi/Tavastia4Days/) on julkaistu, ja ilmoittautuminen avataan ensi viikon alussa. Etappiajo ajetaan Elite-sarjojen ja kategorian 2 osalta nelipäiväisenä, alkaen jo helatorstaina sekä yksin että yhdessä kelloa vastaan nautiskellen. Kategoria 3 ja master-luokat aloittavat kokonaiskilpailun perjantai-iltana Riihimäellä kortteliajossa. Viikonloppuna on kaikilla ohjelmassa pitkät maantie-etapit. Myös yksittäisille etapeille voi osallistua!
Porvoon suunnalta odotellaan vielä kisainfoa, eli käytännössä tarkkaa tietoa ajettavista lähdöistä.
Antti Salonen
11.05.2017, 13.00
Tulevana lauantaina Nurmijärvellä ajettavan Bioracer Evoc GP (http://hypykisat.fi/ngp/kisainfo/):n kilpalähtöjä on täsmennetty sen verran, että N-Elite ja Kategoria 3 ajavat yhdistetyn lähdön, matka 75 kilometriä ja reitti erinomaisen hieno. Startti kello 11.50 ja mukaan pääsee paikan päällä ilmoittautumalla. Sääennuste näyttää erinomaiselta, ellei peräti kesäiseltä!
Antti Salonen
16.05.2017, 14.37
Pistetilanne (https://docs.google.com/spreadsheets/d/16NSFBgXhowvKcamT2xYoHvEP_F5cGp16NsGaWHLeInE/edit?usp=sharing) on päivitetty -- seuraava päivitys tulee Porvoon Ajojen jälkeen.
Antti Salonen
17.05.2017, 16.04
Muutama uutinen liittyen kolmeen seuraavaan cupin kisaan:
1) Rosendahl GP (http://tyritys.sporttisaitti.com/pyoraily/kilpailut/rosendahl-gp/):n lähtölistat on julkaistu.
2) Tavastia 4 Daysin ilmoittautuminen (http://hypykisat.fi/Tavastia4Days/ilmoittautuminen/) on avattu, ilmoittautumisten takaraja ensi maanantai!
3) Porvoon ajojen (http://akillescycle.foreningar.idrott.webbhuset.fi/porvoon_ajot/) kisainfo on julkaistu -- kategoria 3 ajaa kolme kierrosta, eli 63 km. Reitti on mahtava, ja tuonne kannattaa tulla!
Käynkö hieman laihalla, kun en löydä internetin syövereistä Porvoon Ajoihin minkäänlaisia ilmoittautumisohjeita?
kuovipolku
24.05.2017, 21.27
Käyt tai et, kisaviikonlopun molempien päivien kilpailu- ja ilmoittautumisohjeet on ovelasti piilotettu "Etusivulle", niitä ei tosiaan hakemallakaan löydä linkin "Porvoon Ajot" takaa: http://akillescycle.foreningar.idrott.webbhuset.fi/etusivu/
Markku Liitiä
01.06.2017, 08.50
Aiheen aloitusviestiä päivitetty. Antti Salonen kertonee piakkoin, että miksi.
Antti Salonen
01.06.2017, 09.44
Jep, eli Royal-pyöräilystä ei järjestäjän pyynnöstä jaeta cup-pisteitä. Lisenssilähtö on aikaisempien vuosien tapaan, kaikki sarjat samassa lähdössä.
Trollberga
18.06.2017, 14.05
Kysyisin vielä kerta- eli viikkolisenssistä: saako sellaisen ostaa vain kerran vuodessa, vai voiko ostaa toisenkin kerran, ehkä jopa kolmannen ja neljännen?
Terv. nimim. Lyhytjänteinen ja impulsiivinen
Superkompensaatio
21.08.2017, 12.34
Pistetilannetta ei liene päivitetty vähään aikaan?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.