Näytä tavallinen näkymä : Apua täysjouston hankintaan ~2k€
Heips.
Vähän himottelis hommata maastopyörä talvimankeliksi mutta vähän kaipailisi apua valintaa.
Tässä vähän kaivelin jo tarjouksia:
http://www.mountainbikeshop.fi/maastopyrt-tysjousto/2016-specialized-camber-comp-29-maastopyr
https://www.bikeshop.fi/Kona-Precept-130-2016/ekauppa/pKOPRE13016/
http://larunpyora.com/tuote/2016-focus-spine-ltd/
About jos tuohon parin tontun hintaan löytyy olis varmaan aika passeli.
Suosituksia, kokemuksia, haukkuja otetaan vastaan!
Vaikka ei pitäisi vastailla kysymyksillä, teen sen silti. Oletko vakuuttunut, että tarttet talvipyöräksi täysjouston. Itse olen täpärikuski kyllä, mutta vain kesäisin. Talven polut on kaakkois suomessakin tasaisempia lumen ansiosta, jolloin itse on kokenut joustoille olevan tarvetta. Ensimmäistä talvea ajan täysjäykällä läskillä, joka mahtuu tuohon budjettiinkin hyvin ja en ole katunut.
Minkätyyppiseen ajoon pyörä tulisi?
Pyörä ei siis tulisi pelkäksi talvipyöräksi vaan sitten ihan normi ympärivuotiseen ajoon. Kesäksi on sitten jo kiva hybridi jolla päästelee tasaisella mutta esmes viime kesänä oli muutamaan otteeseen sellainen kivan näköinen metsäpolku jota ei tohtinut lähteä sillä polkemaan. Toiseksi pyöräksi siis niille reissuille mihin tuo toinen pysty.
Ja täysjousto sen takia houkuttaisi että pyörien lukumäärä ei nyt paisuisi suhteettomaksi (lue enempää kuin kaksi) ;).
Sillä kuitenkin kulkee niistä paikoista mistä jäykälläkin pääsee ja niistä mistä jäykällä tulisi peppu kipeäksi.
Fatbike ei jostain syystä houkuta.
Kyllä talliin kolme aina mahtuu ;-) Itse kyllä harkitsisin vaikka 27.5+ kokoista sopivalla joustolla ellei ihan rymypyörää halua... Mutta jos täysjoustoa haet niin kyllä noista kolmestakin mieleinen löytyy...
Mikä koko..? Tuossa olisi jos L käy... http://www.bikedealer.fi/giant-trance-27-5-2-ltd-16
Ahh joo siis oon 172cm eli M ois sopiva.
Ja joo Giantin trancea kans katellut ja on kyl vaihtoehtona tuo myös.
Mielestäni tuo Camber sopisi juuri mukavasti kuvattuun tarpeeseen. 29" kiekot, sopivasti joustoa ja Spessun FSR takajousto taitaa olla melko polkemistehokkaan maineessa. Luulisi pidemmätkin polkuseikkailut maistuvan.
Makuasia mutta en ehkä ottais tuollaista AM/Trail pyörää yleispyöräksi, XC tyyppinen jollain 120 millin joustolla ehkä sopivampi...
Käytettyä ei kannata unohtaa. Esim tästä tinkaamaan: http://www.fillaritori.com/topic/87540-trek-fuel-ex-9-275-185-kaarina/
Ps. En ole kyseisen pyörän omistaja.
Vedetäään läskiehdotelmat takas, en minäkään siihen ole ihastunut sulan maan aikaan. Tilanne voi muuttua tai sitten ei.
Giantissa on kyllä hyvin toimiva perä, iskari toki vaikuttaa myös. Jos trancen vieterit vaikuttaa pitkiltä, niin anthem menee myös hintahaarukkaan.
https://m.bikester.fi/469037.html
nih..
Älä ainakaan tilaa jostain nettikaupasta pyörää ilman oikeaa koeajoa.
Bikeshopista ainakin saa pyörän vaikka pariksi päiväksi koeajoon, ja lähettävät sen myös matkahuollon kautta. Muutaman satasen pantin joudut tietenkin maksamaan, toimituskuluista en ole varma.
Tietenkään aivan kaikkia malleja ja kokoja ei koeajomallistosta löydy, mutta aika kattavasti tarjontaa kuitenkin on.
Välillä niillä on myynnissä myös koeajomallistosta poistuvia pyöriä, jotka myös huolletaan ennen luovutusta.
Ja tuo Anthem vielä 29 renkailla niin avot.. Löytäminen tuohon 2ke budjettiin voi olla tuskaista..
Niin no netistä jos tilaa suomessa on joktap se 14pv palautusoikeus jos ei tilaa jotain customia. Mutta juu kyllähän tuo 29er kutkuttelis myös, siksi tuon spessu tuolla onkin. Asun täällä Helsingissä niin tuota vielä voisi käydä räpeltämässä ihan paikan päällä. Mutta sitten vielä herää kysymys että onko tuo sellainen hyvä hankinta vai kannattaako giantti tms merkin puolesta. Ainakin tuo 750e alennus lämmittää mieltä koska tienaanhan siinä samalla sen verran rahaa taskuuni xD
Niin no netistä jos tilaa suomessa on joktap se 14pv palautusoikeus jos ei tilaa jotain customia. Mutta juu kyllähän tuo 29er kutkuttelis myös, siksi tuon spessu tuolla onkin. Asun täällä Helsingissä niin tuota vielä voisi käydä räpeltämässä ihan paikan päällä. Mutta sitten vielä herää kysymys että onko tuo sellainen hyvä hankinta vai kannattaako giantti tms merkin puolesta. Ainakin tuo 750e alennus lämmittää mieltä koska tienaanhan siinä samalla sen verran rahaa taskuuni xD
Palautusoikeus on kyllä, mutta jos olet ajanut pyörällä, eli se ei ole enää uuden veroinen, niin asia ei olekaan enää aivan niin yksinkertainen.
Koeajopyörän saat ajaa yltäpäältä paskaiseksi. Sen uuden netistä tilatun palautusoikeus ei enää päde siinä vaiheessa, kun pyörä ei enää vastaa uutta, eli siinä ei tosiaankaan saa olla käytön jälkiä, eikä se saa olla paskainen.
Toki maailma on täynnä mulkuja, jotka yrittävät väärinkäyttää palautusoikeutta.
Tämä. Erittäin hieno livenä!
https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-skeen-100-29-9.0-463785/wg_id-7257
Arhipoff
09.02.2017, 20.44
Itse kävisin kyllä spessun hakemassa kun oman kaupungin kivijalasta kerta saa...
Toissa kesänä oli samanmoinen tarjous mutta ei ollut mahdollisuutta päästä paikan päälle joten nyt pitää tyytyä ajelemaan saksalaisella postimyyntipyörällä...
Se kyllä kuumottelee, tässä kun vatuloin tarpeeksi pitkään niin joku muu käy sen sieltä noukkimassa ja sitten taas voin jahkailla asian kanssa seuraavan vuoden. :D
On tuo Radon aivan omaa luokkaansa osiltaan mutta ylittyy kysyjän budjetti... Itse voisin hetken nähdä nälkää erotuksen vuoksi.
No ei tuokaan ole niin kaukana siitä 2k. Lähinnä vaan koitan hakea sellaista hyvää hinta/laatu suhdetta (eikös kaikki?). Tuleeko tuossa nyt sitten ultimaattisesti lisää laatua jos nyt vaikka verrataan tuohon 2k spessuun versus tuo Radon +360e posteineen?
On tuo Radon aivan omaa luokkaa, kaikki osat pari astetta parempaa mutta onhan "ohjehintakin" kolmisen tonnia... Itse en muutaman satasen takia edes miettisi mutta mä olenkin mä...
Arhipoff
10.02.2017, 12.06
Radonissa kyllä paremmat osat, spessussa riittävän hyvät. Geometriota kannattaa harkita kumpi passelimpi itselle. Joustoa 100mm vs 120mm. Keulakulmassa 1aste eroa. Standover korkeudessa 3cm eroa, voinee olla merkittävä jos on 'persjalkanen ...'
Mielestäni osien puolesta tulee tuolle rahalle vastinetta, painoakin luultavasti lähemmäs 2 kiloa vähemmän. Tällä ei tosin ole suurta merkitystä peruskäyttäjällä muuten kuin pyörää kantaessa. Pyörien tyypit ovat kuitenkin hieman erilaiset. Jos tarkoitus on ajella myös paljon siirtymiä ja välillä (helpohkoja) polkuja, on radon varmasti parempi vaihtoehto. Juurakkoisilla metsäpoluilla taas spessu on todennäköisesti mukavampi.
Mä hakisin tuollaisen Spessun ihan vain siksi, että on kivempi ostaa kivijalkakaupasta. Lisäksi Mountainbikeshop on kiva kauppa ja kivat sällit myymässä. Camber on nykyään ihan hienokin.
Ei tuossa raadossa sinänsä mitään moitittavaa ole. Mitoitus ehkä kallellaan pitkäjalkaisille germaanihammaslääkäreille.
Tosta radonista on myös 27.5" versio 120mm joustolla, skeen 120 8.0 .Huomattavasti halvempi ja laatuosilla.
Olisin tyytyväinen elämään kommunisti valtiossa jossa olisi yksi valtion valitsema pyörä jolla voisi tehdä kaikkea. Valinnan vaikeus on nykään yksi pahimmista länkkäri ongelmista. Hybridissä jon kyllä XT:eet alla ja ei ole ollut mitään valittamista. Tosin sen ostin käytettynä ihan nobrainer hintaan.
https://www.bike-discount.de/de/kaufen/radon-skeen-120-27,5-8.0-463817 Olen yhä sitä mieltä että 120 milliä riittää täysin tuollaiseen yleisajoon ja kyllä tulee toimeen kovemmassakin kun taidot karttuu... Toisaaltaan olen sitä sukupolvea että DH:ta ajettiin 100-120 millisillä, ehkäpä kuskit vaan oli kovempia, paha sanoa...
Suosittelen vilkaisemaan Canyonin pyöriä! Varsinkin outlettia kannattaa seurata viimevuotisia malleja etsien.
Juu niitäkin tässä tullut vilkuiltua ja kaverilla onkin joitain vuosia vanha Canyo.
Sieltä ei oikein osunut muita sopivia kuin:
https://www.canyon.com/fi/factory-outlet/#category=mtb-bikes&id=20255
Suurin osa noista on ulkona hinnan tai koon takia (XS-S).
Tuo taitaa olla jo 160 millisellä joustolla ja painokin jo eri luokkaa...
Mites Whiten uutta täpäriä kuitusella rungolla ja mainioilla osilla? Jonkun aikaa kun odottaa 20% alea, niin hinta mahtuu budjettiin.
https://www.xxl.fi/white-fs-290-interceptor-2017-maastopyora/p/1132049_1_style
E: tästä vielä speksejä, mm. paino 12,4kg, joka ei näy Suomen sivuilla.
Itsehän en näistä mitään tiedä, mutta entäs tämmöinen: Radon Slide 130 29 8.0 (https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-slide-130-29-8.0-463995) . AM- ja trail-pyöräksi sanovat. Aika loiva keulakulma. Droppitolppa. 1666 €.
Itsehän en näistä mitään tiedä, mutta entäs tämmöinen: Radon Slide 130 29 8.0 (https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-slide-130-29-8.0-463995) . AM- ja trail-pyöräksi sanovat. Aika loiva keulakulma. Droppitolppa. 1666 €.
Saako noihin Radoneihin muuten leveempää nakkia kiinni haarukoiden puolesta? Jotain >2,6"?
Tuo Kanuunan suosittelema White ihan hieno ja jos hyvällä tuurilla on joskus vielä alennuksessakin vaikka aika epätodennäköistä kun sesonki aluillaan...
Jos jään odottelmaan jotain tarjouksia niin lopputulema on se että odottelen sitä tarjousta ---> tulee jotain parempaa ja sitten odottelen sitä tarjoukseen ---> vähän kalliimmalla saisi taas vähän parempaa yms yms. :)
Noi XXL:n tuotetiedot on kyllä käsittämätöntä paskaa, yhdessä kohtaa sanotaan rungon olevan alumiinia, toisessa kohtaa kuitua...
Noi XXL:n tuotetiedot on kyllä käsittämätöntä paskaa, yhdessä kohtaa sanotaan rungon olevan alumiinia, toisessa kohtaa kuitua...
Totta, ei liikoja panosteta tuotekuvauksien oikeellisuuteen. Kyllä se kuitunen silti pitäs olla.
^Melkein samaa luokkaa kuin Bilteman tuotetiedot...
http://www.fillaritori.com/topic/91178-norco-optic-a92-29-koko-l/
Tossa olis mielenkiintoinen, jos koko natsaa. Itse harkitsen vakavasti.
L liian iso itselle, M kokoa hakusessa.
Onko raati nyt sitten jonkun Radonin, tuon Spessn tai Giantin kannalla? Mites nuo Konat tai Focukset?
Kävisin kokeilemassa pyöriä liikkeissä, niissä on yllättävän suuria eroja. Jos mahdollista niin unohda eurot ja käy kokeilemassa. Sit homma lähteekin lapasesta. Uusilla radoneilla en oo ajanut, mutta vanhempien takajousitus ei oo vakuuttanut.
Uusilla radoneilla en oo ajanut, mutta vanhempien takajousitus ei oo vakuuttanut.
Itse olen tuota Slideä miettinyt, niin kiinnostaisi tietää, että miksi noiden takajousitus ei vakuuttanut?
Radonin takajousituksesta puuttuu herkkyys ja polkemistehokkuus. Ei toimintakaan jättänyt positiivista kuvaa. Verrokkina oli oma bronson cc kashimoilla.
Ei taida Bronson CC Kashimoilla mennä näihin budjetteihin, enkä usko, että kivijalasta ostaminen automaattisesti ratkaisee kaikkia ongelmia. Ehdotuksia pyörämalleista?
Jos tuosta 2000€ pystyy vähän venymään, niin suunnittelisin trekin fuel ex 8 29" fillariksi. Ei noista listahintoja makseta.
Strive taitaa olla ehkä turhankin pitkäjoustoinen ja rymistelyyn suunnattu, Spessu vaikuttaa ihan hyvältä ja varmaan pääsis kokeileen?
Toisaalta jos ei ole entuudestaan kokemusta täpäreistä niin pikku koeajo ei välttämättä kerro mitään.
Radonin pyörät hinta/laatusuhteeltaan yleensä aika hyviä mutta miinuksena postimyynti pyörä, mahdolliset takuuasiat hankalampi hoitaa.
Itse tykkään paksummista kumeista, tässä yksi vaihtoehto päätä sekoittamaan:) https://www.nummenpyora.fi/tuotteet/taysjousitetut/trek-fuel-ex-5-27-5-plus-2017/
50% budjettilisäys Trekin tapauksessa ei ole ihan pieni ja lisäksi mun vakaumus* ei salli Trekin ostamista.
(*Ulkomaisten myyjien myyntikiellot Suomeen, Trekin puffaus palstalla jne.)
Mitäs täälä on puffailtu trekistä? Itellä on mielessä tuollanen 27.5+ trekki ostella, kunhanny sais vielä koe ajeltua yms parit pikkujutut. Trekin farley 5 (läskipyörä) oon testannu ja siihenkin vähinsä tykästyin, liekö tuo täpäri sitte kans hyvä jne.
Lopputulos tässäkin on varmaan sama kuin monessa muussakin asiassa nykyään. Kaikki tuotteet peruskäyttäjälle ovat riittävän hyviä ja on oikeasti vaikea löytää huonoa tuotetta jos vähänkään osaa käyttää maalaisjärkeä.
Trekissä aina ollut "merkkilisää", laatu tippunut jonkin verran vuosien aikana kuten kaikissa ns. "Made in U.S.A" pyörissä kun valmistus siirtynyt itään... Mitähän Trump asialle tekee?
Raatihan täällä on aina omalla kannalla, jokainen puolustaa omaansa, kuten ymmärrettävää. Totuushan ja viisaus on se ettei kuuntele liikaa muita vaan tekee itse omia päätöksiä ja jos ei ole kokemusta alasta niin sitten ehdottomasti kokeilemaan ammattitaitoisesta palvelevasta kivijalasta. Netistähän voi tilata mutta mielestäni silloin pitäisi olla jo tietoa hieman enemmän mitoista, tottumuksista, mieltymyksistä ja komponenteista että homma onnistuu. Palautus kyllä onnistuu mutta onhan se aika hässäkkää kuitenkin...
Ei täällä ole mitään absoluuttisia totuuksia vaan pelkästään kuskien mieltymyksiä.
L liian iso itselle, M kokoa hakusessa.
Onko raati nyt sitten jonkun Radonin, tuon Spessn tai Giantin kannalla? Mites nuo Konat tai Focukset?
Konassa on ainakin sielu :)
Laadukkaita pyöriä, joskin vähän kalliimpia kuin Saksan postimyyntipyörät. Konan pyörissä on (monien mielestä) parempi geometria oikeaan maastoajoon kuin esimerkiksi noissa Radoneissa.
Jami2003
12.02.2017, 09.26
Myös Trekeissä on hyvä geometria oli valmistusmaa mikä tahansa. (itellä ei oo yhtään)
Itse tykkään paksummista kumeista, tässä yksi vaihtoehto päätä sekoittamaan:) https://www.nummenpyora.fi/tuotteet/taysjousitetut/trek-fuel-ex-5-27-5-plus-2017/
Tuossa oli jotenkin ihmeellinen etuvaihtaja: muistaakseni kolme asentoa vaikka kaksi ratasta. Takaa kun vaihtoi, niin piti välillä "vaihtaa" myös edestä vaikkei ketju siirtyny rattaalta.
Liekö huonosti säädetty vai mitä, muttei kyllä vakuutanut ainakaan tuo +ex5. Tiedä sit paraneeko mallissa ylöspäin mentäessä.
Blackborow
12.02.2017, 10.34
Myös Trekeissä on hyvä geometria oli valmistusmaa mikä tahansa. (itellä ei oo yhtään)
Sillä ei nyt ole mitään väliä onko geometria hyvä tai onko jousitus toimiva, kunhan on vaan paras mahdollinen Sramin osasarja kiinni eli kannattaa ostaa Radon tms. postimyyntipyörä.
Tuossa oli jotenkin ihmeellinen etuvaihtaja: muistaakseni kolme asentoa vaikka kaksi ratasta. Takaa kun vaihtoi, niin piti välillä "vaihtaa" myös edestä vaikkei ketju siirtyny rattaalta.
Liekö huonosti säädetty vai mitä, muttei kyllä vakuutanut ainakaan tuo +ex5. Tiedä sit paraneeko mallissa ylöspäin mentäessä.
Minä olen nakannut etuvaihtajan kuuseen välittömästi uudesta pyörästä jos sellainen on ollut, onneksi nykyään monessa jo valmiina 1Xjotain vaihteisto.
Aikalailla hinnat alkaen mallihan tuo on joten osasarjat sen mukaisia mutta parilla tonnilla ei voi kauheasti vaatiakkaan.
Blackborow
12.02.2017, 11.07
Tuossa oli jotenkin ihmeellinen etuvaihtaja: muistaakseni kolme asentoa vaikka kaksi ratasta. Takaa kun vaihtoi, niin piti välillä "vaihtaa" myös edestä vaikkei ketju siirtyny rattaalta.
Liekö huonosti säädetty vai mitä, muttei kyllä vakuutanut ainakaan tuo +ex5. Tiedä sit paraneeko mallissa ylöspäin mentäessä.Mulla ei ole ollut vuosiin maastokalustossa etuvaihtajaa, mutta maantiepuolellahan etuvaihtajassa on ollut pitkään jo ns. trimmi eli etuvaihtajaa on voinut siirtää pikkasen ylöspäin kun takapakassa on menty pienemmille rattaille. Olisiko tuo tullut maastopuolellekin?
Tuon etuvaihtajan takiako Fuel Ex ei vakuuttanut?
Sillä ei nyt ole mitään väliä onko geometria hyvä tai onko jousitus toimiva, kunhan on vaan paras mahdollinen Sramin osasarja kiinni eli kannattaa ostaa Radon tms. postimyyntipyörä.
No oliskos näistä jossain vaikka jotain testituloksia kauppiaan kavereiden suositusten sijaan?
Täpäritestejä löytyy alan lehdistä vaikka kuinka. Ja kyllä eroja on. Erot on ulkoisesti niin pieniä, että päältä toimivuutta ei näe. Polkemistehokkuus on aika tärkeä, miten pahasti takajousto hävittää energian iskariin. Samalla kuitenkin mahdollisimman herkkä toiminta olisi toivottavaa suodattamaan tärinä. Yhtälö ei ole helppo.
Iskarin lukituksilla saadaan perä tönköksi ja jopa joustaa isomman tällin kohdalla, jos taas toiminta on hyvä ilman lukitustakin, pysyy se lukittunakin varsin herkkänä. Koska lukituksen ei tartte olla niin raju.
Itse arvostan runkoa ja täpärissä perän toimintaa enemmän kuin osasarjaa. Kuka mitenkin.
nih..
Ei kai hyvä osasarja automaattisesti sulje pois toimivaa jousitusgeometriaa.
Kummastakaan näistä ei itsellä ole kokemusta, mutta olen myös katsellut yleistäpäriä tulevaksi kaudeksi ja kärkivaihtoehdot itsellä Canyon Spectral ja YT Jeffsy. Malliversio sitten budjetin mukaan, mutta 2k€ haarukkaan menisi juuri hinnat alkaen mallit:
https://www.canyon.com/fi/mtb/spectral/spectral-al-5-0-ex.html
https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/1249/sCategory/509
Ei kai hyvä osasarja automaattisesti sulje pois toimivaa jousitusgeometriaa.
Ei tietenkään, ei kai kukaan niin väittänytkään. Mutta turha kuvitella tunnistavansa hyvää tai huonoa jousitusta kuvista katsomalla. Ja osasarja ei paljoa lohduta jos pyörä ei muuten toimi. Ajamalla selviää huomattavasti enemmän.
nih..
Joku tämmöinen ainakin löytyi: http://www.mountainbike-magazin.de/test/bikes/mountainbikes-im-test-14-tourenfullys-um-3-000-euro.1475070.2.htm#1
triggewrfish
12.02.2017, 15.33
Kummastakaan näistä ei itsellä ole kokemusta, mutta olen myös katsellut yleistäpäriä tulevaksi kaudeksi ja kärkivaihtoehdot itsellä Canyon Spectral ja YT Jeffsy. Malliversio sitten budjetin mukaan, mutta 2k€ haarukkaan menisi juuri hinnat alkaen mallit:
https://www.canyon.com/fi/mtb/spectral/spectral-al-5-0-ex.html
https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/1249/sCategory/509
Ääni YT Jeffsylle, varsinkin jos vaikka koeajopalstalta löydät omaa kokoa. Hinta-laatusuhde on vaan kova. (Tilasin Jeffsy AL:n about viimeisen kappaleen joulukuun alussa, tiputtivat 1499 €:oon. 2017 hinnat kun näin tuli ihan voittaja olo) Mutta nyt just saattaa löytää viime vuoden malleja kivijalkakaupastakin halvalla, kun vaan paikan päällä tinkaa. Ainakin poljinta, kenkää ym. oikeesti tarpeellista saa lähes ilmaiseksi kaupan päälle. Kokonaissumma saattaa voittaa saksalaisen nettikaupan jos noita tipehöörejä ei ennestään oo.
Yllätyin kovasti syksyllä kun kahdessakin kaupassa olisi tilattu Trek Fuel EX:ää tarjoushintaan vaikkei hyllyssä ollut kokoja. Tekisköhänn ne muillekin merkeille silleen?
Sent from my iPad using Tapatalk
Ääni YT Jeffsylle, varsinkin jos vaikka koeajopalstalta löydät omaa kokoa. Hinta-laatusuhde on vaan kova. (Tilasin Jeffsy AL:n about viimeisen kappaleen joulukuun alussa, tiputtivat 1499 €:oon. 2017 hinnat kun näin tuli ihan voittaja olo) Mutta nyt just saattaa löytää viime vuoden malleja kivijalkakaupastakin halvalla, kun vaan paikan päällä tinkaa. Ainakin poljinta, kenkää ym. oikeesti tarpeellista saa lähes ilmaiseksi kaupan päälle. Kokonaissumma saattaa voittaa saksalaisen nettikaupan jos noita tipehöörejä ei ennestään oo.
Yllätyin kovasti syksyllä kun kahdessakin kaupassa olisi tilattu Trek Fuel EX:ää tarjoushintaan vaikkei hyllyssä ollut kokoja. Tekisköhänn ne muillekin merkeille silleen?
Sent from my iPad using Tapatalk
YT:n outletissä on ainakin vielä M-koon 2016 Jeffsy AL:ää myynnissä 1699e + toimituskulut. Jos koko osuu niin on varmasti aivan lyömätön paketti tuohon hintaan. https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/610/sCategory/9920
Palatakseni vielä tuohon vertailuun (http://www.mountainbike-magazin.de/test/bikes/mountainbikes-im-test-14-tourenfullys-um-3-000-euro.1475070.2.htm#1), jossa on mukana Trek Fuel EX 8 27.5 (model year 2016) (http://www.mountainbike-magazin.de/mountainbikes/test-trek-fuel-ex-8-27-5.1474190.2.htm). Pistetaulukko:
http://www.mountainbike-magazin.de/sixcms/media.php/6/mb-0116-tourenfullys-benotung-testergebnisse-mountainbike.jpg
Onko tässä nyt jotain, mitä en ymmärrä, mutta minusta näyttää, että Trek on ollut huonoimpien joukossa juuri noissa ominaisuuksissa, joista sitä täällä kehuttiin.
27.5" en tiedä, mutta 2016 29" on paljon parempi, kuin 2015 sama pyörä. Tuo 27.5" ei päivittynyt koskaan, tuli ja meni. Kannattaa pitää mielessä, että saksalaisten lehtien testit voittaa aina saksalainen pyörä.
Nyt vaan testaamaan niitä pyöriä, turha niistä on netissä älyttömästi jauhaa. Ei kannata myöskään päättää jotain merkkiä/mallia ennen koe-ajoja.
Eli johonkin tiettyyn merkkiin ei kannatakaan sokeasti luottaa?
No oliskos niitä amerikkalaisia testejä sitten vastineeksi?
Merkit, joihin luotan ja kiinostaa on santa cruz, yeti ja pivot. Noilta tulee laatua aina, hinta nousee vaan korkeaksi. Yetillä en oo ajanut, mutta kovaa mainetta se kerää. Bulkkimerkeistä trek on ollu toimiva (2-trekkiä varastossa). Seuraava pyörä on arvoitus, mikä tulee, vaihtoehtoina on project one trek, tai joku muu 120-130mm 29 täpäri.
Oletko koeajanut YT:a tai Canyonia?
Canyonin xc täpärillä ja läskillä oon ajanut. Yt:n pyöriä en ole kokeillut.
Ihan ok, itselle en ostaisi. Läskinä dude on ihan hyvä, mutta farley on parempi. Xc täpäreillä en oo paljoa ajanut, kova ja polkemistehokas se oli. Kokeilin jotain 120mm joustavaa 29" canyonia, siinä ei jousitus toiminut kunnolla. Hinta/osasarja saksalaisissa on kova, omaan makuun joku niistä puuttu, mikä antaisi sen fiiliksen ostamiseen. Tosiasia on, että mikään muu pyörä ei ole antanut samaa fiilistä, kuin oma santa cruz. Tuon runko kun olisi 2cm pidempi en vaihtaisi sitä pois, farleyssä oon nyt tottunut pitkään runkoon.
Veikkaan että mikä tahansa edellä mainituista on hyvä fillari mutta onhan spesialized camber 29 aika varma valinta lenkkipyöräksi. Vai onko jollakulla mitään negatiivista siitä sanottavanaan? Jaa olenko jäävi sanomaan kun itsekin omistan kyseisen pyörämallin parin vuoden takaa ja olen erittäin tyytyväinen valintaani. Jos siitä ominaisuudet loppuu niin sitten stumpy seuraavaksi...
Sent from my iPad using Tapatalk
^No jos jotain pitää keksiä niin pressfit keskiö. Narina ja napse omassa ja kaverien pyörissä, sekä työläs asennus ja poisto saa mut ostamaan bsa keskiöllisiä. Nämä omia kokemuksia, joillakin ei mitään ongelmia niiden kanssa.
Ja noissa on paljon makuasioita. Mulla oli vähän aikaa 29" trek fuel, mutta ei se oikein mieleiseltä alkanu tuntua. Voi olla, että iskari oli viallinen, en tiedä. En saanut siitä riittävän herkkää ja samalla kantavaa.
Giant on tuntunu joisitukseltaan mukavalta, mutta tiedän, ettei kaikki siitäkään tykkää.
Siksi painotin myös koeajon tärkeyttä, se kertoo myös geometriasta, jota toki voi meileisen geon löydyttyä etsiä myös postimyyntipyöristä. Juhon mainitsema rungon pituus on esimerkki tästä, kokeilin paria mondrakeria, toinen niistä on tallissa ja ajo maistuu. Luultavimmin joutuu hakemaan sen toisenkin kunhan rikastuu.
noniinno
12.02.2017, 20.03
^Jos on oikeat työkalut, tuollaisen asentaa ja purkaa ihan yhtä helposti kuin kierrekeskiön. Jollei helpommin, ei ole vaaraa kierteiden paskomiseen.
En pitäisi keskiötyyppiä valintaperusteena. Suurin osa naksumisista tulee yleensä muualta kuin keskiöstä.
Blackborow
12.02.2017, 21.14
Ihan ok, itselle en ostaisi. Läskinä dude on ihan hyvä, mutta farley on parempi. Xc täpäreillä en oo paljoa ajanut, kova ja polkemistehokas se oli. Kokeilin jotain 120mm joustavaa 29" canyonia, siinä ei jousitus toiminut kunnolla. Hinta/osasarja saksalaisissa on kova, omaan makuun joku niistä puuttu, mikä antaisi sen fiiliksen ostamiseen. Tosiasia on, että mikään muu pyörä ei ole antanut samaa fiilistä, kuin oma santa cruz. Tuon runko kun olisi 2cm pidempi en vaihtaisi sitä pois, farleyssä oon nyt tottunut pitkään runkoon.
Näissä postimyyntipyörissä on ilmeisesti iskarien sisälmykset sitä mitä on sattunut halvalla saamaan valmistajalta. Kaverin Canyonia on ihmetelty, että iskariin pitää laittaa aika paljon painetta, että kantaa 85 kiloisen miehen alla ja kovahan siitä sitten tulee. Iskari meni huoltoon Fillariosaan ja sieltä huolto ukko soitteli, että tässä on kevyimmät mahdolliset vaimennukset. Onko tämä jostain lasten pyörästä, että tämä kantaa ja on riittävän herkkä korkeintaan 40 kiloisen alla. No iskari tuunattiin, joten katsellaan miltä Canyoni ensi sulilla vaikuttaa. On kyllä suhteellisen perseestä, että L-koon pyörä myydään tuollaisella iskarilla.
Jatkossa jos Canyon tms. tulee ostettua niin vaimennin lähtee samantien käymään Fillariosassa mutkan.
^ Kai tuommoinen takuuseen menee?
Noh tuon spessun nyt kävin noukkimassa pois tuolta :D Tuntui persauksissa hyvälle ja mukava liikee niin mikäs siinä! Nyt vaan polkemaan niin saa sitten ensihuollon pois alta.
Noh tuon spessun nyt kävin noukkimassa pois tuolta...
Onnea iloisen perhetapahtuman johdosta!
Onpa kiva, että joskus näissä topiceissa tapahtuukin jotain eikä vain lämpimikseen jutella.
Mulla ei ole ollut vuosiin maastokalustossa etuvaihtajaa, mutta maantiepuolellahan etuvaihtajassa on ollut pitkään jo ns. trimmi eli etuvaihtajaa on voinut siirtää pikkasen ylöspäin kun takapakassa on menty pienemmille rattaille. Olisiko tuo tullut maastopuolellekin?
Tuon etuvaihtajan takiako Fuel Ex ei vakuuttanut?
Etuvaihtajaa lukuunottamatta ihan jees sen mitä testasin. Halusin lähinnä tuoda esille tämän vaihtaja-asian.
Enpä minäkään enää kaipaa kuin yhtä eturatasta mutta op:lle tiedoksi mahdollinen vaihtajaprojekti, jos ko.pyörään päätyisi.
Jos jään odottelmaan jotain tarjouksia niin lopputulema on se että odottelen sitä tarjousta ---> tulee jotain parempaa ja sitten odottelen sitä tarjoukseen ---> vähän kalliimmalla saisi taas vähän parempaa yms yms. :)
Nyt olis tullu -25% ystävänpäivätarjous XXL:stä. FS 290 Interceptor lähtee 2100€:lla. Netistä katsottuna vain kokoa M on tarjolla. Whitebikes.no sivuilta katsottuna kokoa L ei edes ole. Tarvii mennä huomenissa kyselemään, josko ällää saisi jollain ilveellä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.