Näytä tavallinen näkymä : Maraton/XCO Maasturi Haussa
Ei haku jostain syystä oikein jaksa toimia, niin aloitan uuden ketjun.
Eli nyt on haussa uusi mara/xco maasturi korvaamaan 2012 cannondale Flash carbon 3. Olen ollu varsin tyytyväinen tohon canuunaan, mutta pitää myydä kun sen vielä saa kaupaksi.
Uudeksi pyöräksi kiinnostaisi täpäri, ehkä eniten Epic, mutta törkyisen hinnan takia olen alkanut katselemaan muitakin vaihtoehtoja. Uusi jäykkäperä ei ole poissalaskuista. 2017 yhtenä tavoitteena on Leadville paikan ajaminen Luzen 99 maratonissa, eli tota silmällä pitäen jäykkäperä olisi varmaan parempi, mutta täpäri houkuttaa.
Saatavilla olevat merkit ovat Spessu, Cannondale, Giant, Norco, Scott, Trek, Kona.
Mitä raati sanoo? Mistä löytyy se paras vihainen kurjistelurassi?
Petteri Ellilä
06.02.2017, 21.14
Parhaasta en tiedä, mutta Spark 29":iin olen kyllä ollut tyytyväinen. Moititaanhan sen perää löysäksi ja pogoherkäksi ja merkkiä markettipyöräksi, mutta itse en osaa olla parempaa vaille. Kevyt, perä ja keula menee lukkoon Twinlock vivulla, takakolmion saa tarvittaessa rakennettua uusiksi, ja varaosia löytyy. Pre-2017 runkoja ja kokonaisia pyöriä saa nyt aika mukavilla halvennuksilla. 2017 mallin hinnat taas on jotain aika tolkutonta.
noniinno
06.02.2017, 21.33
Epic on kokeiltu, on noista lähimpänä jäykkäperää (tai täysjäykkää, jos brain keula). Itse kokeilisin 17 -mallin Sparkia tai Konaa. Loiva keula, lukittavat iskarit, keveys, pitkä ja matala geometria. Uusi Kona olisi myös upean näköinen, mutta spekseihin nähden inasen tyyris. Konaa on myös testeissä kovasti kehuttu, lähinnä sen toimivaa, mutta samalla yksinkertaista takajoustoa.
Hyvin liikkeelle lähteviä ja ei notkuvia Trek Top Fuel ja Giant Anthem Advanced, 29 molemmat.
Kokeile jos vaan mahdollista.
Osta kerralla hyvä. :)
Unohtui Rocky Mountain listalta.
En ole vaihtoehdoista kokeillut muita kuin Giant Anthemia ja Epicia. Teknisemmille poluille ja kivikkoon paasee koeajamaan vasta joskus huhtikuussa ja valinnanvaraa on todennakoisesti vahemman kuin nyt.
eki_boomer
07.02.2017, 19.50
Mites Pivot MACH 429SL?
Jos 26" renkaat riittää, käytetty kelpaa ja kuski ei ole mallia koripalloilija, niin reilusti tuunattu kevyt sparkki ois tulossa lähiaikoina myyntiin mielestäni hyvinkin kohtuulliseen hintaan ;)
Pivot on vahan heikommin saatavilla, tai ei ainakaan koeajettavissa.
En myoskaan ole suunnitellut paluuta 26" kiekkoihin.
eki_boomer
07.02.2017, 22.13
M ja L koko näyttää olevan ajettavissa:
http://www.ridemore.fi/testipyorat
OJ ei ole Suomessa ostamassa tuota fillaria. Autostaniassa, trumplandiassa.
eki_boomer
07.02.2017, 22.49
No kyl kai trumplandissa suunniteltua pyörää saa trumplandiasta ostettua? :)
Ei vieläkään osu. Asun täällä Trumplandian karvahatussa. Lähin Pivot-diileri on noin 600-700 km päässä. Yritän ostaa kokonaiset pyörät paikallisesta koska on yleensä edullisempaa ja melko kätevää.
Rocky Mountain Element. Sen uutta päivitystä on ainakin itse internet tainnut kehua.
Nyt pitaa vaan myyda vaimolle tama uusi pyora "hei kulta, tuli tassa mieleen, etta kun toi vanha pyora on jo 5-vuotta vanha, niin ajattelin laittaa 5 tonttua kiinni uuteen pyoraan, mutta se olisi niin hyva, etta pitaisi vaihtaa osia heti karkeen ehka vain 500 rahan edesta"
Nyt pitaa vaan myyda vaimolle tama uusi pyora "hei kulta, tuli tassa mieleen, etta kun toi vanha pyora on jo 5-vuotta vanha, niin ajattelin laittaa 5 tonttua kiinni uuteen pyoraan, mutta se olisi niin hyva, etta pitaisi vaihtaa osia heti karkeen ehka vain 500 rahan edesta"
Joo, mutta saahan vanhasta jotain, uuden hintaa vähän pyöristää alaspäin, vanhan hintaa ylöspäin. Päivitysosista ei pidä mainita mitään ja koko hoidon pohjustat vaikka päivittelemällä jonkun kaverisi (myös mielikuvitusystävät kelpaa) uuden kelkan hinnalla, josta häviää 8000€ parissa vuodessa.. On se kallista verraten pyöräilyyn.
nih..
Jaettu pankkitili ja valistunut vaimo on paha yhtalo. Ei mene millaan lapi ihan alkeelliset tarinat, mutta toisaalta kahdeksan polkupyoraa ei aiheuta hellasaroa. Joutuu varmaan painamaan taksvarkkia niska limassa.
Kävin kotimatkalla väijymässä pyöriä lähikaupassa.
Ygösvaihtoehto: Norco Revolver 9.2 FS (http://www.norco.com/bikes/mountain/xc-race/revolver-9-fs/revolver-92-fs/)
Gagosvaihtoehto: Giant Anthem X 29 (https://www.giant-bicycles.com/en-ca/bikes/model/anthem.x.29/29114/100777/)
Haetaan pientä hajontaa ja näiden kahden painot on pirun lähellä toisiaan, mutta...iso mutta, pari tuhatta rahaa hintaeroa mahdollistaa ison läjän päivityksiä.
Kävin kotimatkalla väijymässä pyöriä lähikaupassa.
Ygösvaihtoehto: Norco Revolver 9.2 FS (http://www.norco.com/bikes/mountain/xc-race/revolver-9-fs/revolver-92-fs/)
Gagosvaihtoehto: Giant Anthem X 29 (https://www.giant-bicycles.com/en-ca/bikes/model/anthem.x.29/29114/100777/)
Haetaan pientä hajontaa ja näiden kahden painot on pirun lähellä toisiaan, mutta...iso mutta, pari tuhatta rahaa hintaeroa mahdollistaa ison läjän päivityksiä.
Uuh Norco on hieno.
Giant pitäs olla hiilarirungolla vertailun vuoksi.
Pääsitkö koeajaan ?
Santa cruzin täpäreitä löytyykö läheltä?
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
Toi Norco on livenä ihan törkeän hieno.
En käyny eilen koeajamassa, kunhan ihmettelin mitä oli hyllyssä.
Santa Cruzia saa tilaamalla, mutta paikallista diileriä ei ole. Santa Cruz Tallboy vaikuttaa vähemmän kurjistelupyörältä.
Mä en ole ihan vakuuttunut hiilarin ylivertaisuudesta täysjoustoissa ja mun mielestä Giantin alumiini on aika pirun hyvää.
Mun edellinen RockShox kokemus oli vähän valju. Oli löysä fiilis vaikka paineita oli "liikaa". Tosin näitä on paha koeajamatta arvioida.
Gianttiin olisi varaa laittaa paremmat kiekot ja muutakin osaa ja vielä jäisi varaa Leadvillen reissuun jos saan karsittua paikan sinne verrattuna Norcon hintaan.
Norcossa näyttää olevan "modernimpi" geometria. Giantin vaakaputki on selvästi lyhyempi kuin nykyisen Cannondalen sekä norcon. Giantin ohjauskulma on myös jyrkempi. Norcoon voisi sovittaa lyhyempää kannatinta koska reach on 30 mm enemmän kuin giantissa.
Lisäys, Giant ei toki jäisi tehdasasetuksiin...
Panokset kovenee. Vaimo kyseli paljon meinasin saada rahaa vanhasta canuunasta kun Norco on sen verran hinnoissaan. Tämä siis ihan oma-aloitteisesti, eli nyt on diili noin 80% valmista kamaa ja huima määrä irtopisteitä jaossa jos "epäitsekkäästi" valitsen Gigantin. Koeajoja tässä pitää tehdä joka tapauksessa.
Maestro halpis Foxeilla vai FSR jousto ilman Brainia? Vai tuleeko Rocky tai joku muu vielä takavasemmalta mukaan kisaan?
Loppumaton määrä taksvärkkiä taitaa kuitenkin olla minun lähitulevaisuudessa.
noniinno
13.02.2017, 08.49
Jos alumiinia, niin kyllä silti vielä katsastaisin alu Kona Hei Hein. Kona on kuitenkin geometrialtaan nykyaikainen ja jousituskin on ilmeisen polkutehokas. Täällä vanhalla mantereella 2016 -malleja saa melko edukkaasti eivätkä uudemmat alumiinimallit ihan karmeita maksa. Mutta jos Giantti täyttää tarpeen niin mitäpä sitä miettimään, ei varmasti ole huono pyörä sekään ja hipokiekoilla vielä parempi. Ai niin, ajoin Konalla viimeksi vuonna 2011, nyt mennään postimyyntipyörillä.
roadking
13.02.2017, 09.41
https://www.bikeshop.fi/Kona-Hei-Hei-DL-Race/ekauppa/pKOHHDLRACE/
Tollasta 2016 mallia vaan etsimään. Vaikuttaa asialliselta vehkeeltä.
https://www.bikeshop.fi/Kona-Hei-Hei-Race/ekauppa/pKOHHRACE/
Toi 2017 alumiininen malli ei oikein vakuuta spekseillään.
Onko kaikissa XC maraton pyörissä noin järisyttävän jyrkät keulakulmat?
Onpa tosiaan jyrkkiä. Konalla kuitenkin 69 astetta.
Onpa tosiaan jyrkkiä. Konalla kuitenkin 69 astetta.
Kuulostaa paremmalta, omakohtaisesti ajateltuna. Toki makuasioita nämä.
Oliko em. Giantin geot 2017 mallista. Jostain syystä kuvittelen, että ainakin trancen geo piteni tälle vuodelle, jolloin se voisi olla ihan hyvä. En tiedä, miten anthemin kanssa.
nih..
Ei nayta Konan sivut Hei Hei alumiinimalleja talla markkina-alueella. 120 mm joustava keula loiventaa noiden mallien keulakulman 68 asteeseen.
Giantissa tahanastisista ehdokkaista jyrkin ja lyhyin etupaa. Ei tassa auta muu kuin hakeutua koeajoille. Noi pidempien keulojen mallit alkavat karkaamaan mun hakemien speksien ulkopuolelle. Tiedan etta esimerkiksi Trance kulkee kovan kuskin alla vauhdilla, mutta mina en ole kova kuski ja alamaissa tulee takkiin pyorasta riippumatta. Taydellisessa maailmassa minulla olisi nelja maastopyoraa ja paljon aikaa ajaa jokaisella hienoissa paikoissa, mutta talla hetkella joutuu viela tekemaan kompromisseja.
Voi pylly! Kävin koeajamassa Norcoa kun on niin lämmin kevätpäivä. Sehän liikkui kuin raiskattu apina ja nyt ei taida olla mitään asiaa jäykkäperien pariin. Pitää vielä koeajaa muitakin. Tämän päivän täpäri ei ole sama kuin täpäri 10 vuotta sitten...
Onko Sid/Monarch pariin saatavilla yhden liipasimen lukitusta?
Onko Sid/Monarch pariin saatavilla yhden liipasimen lukitusta?
https://www.sram.com/rockshox/products/xloc-full-sprint
En tiedä asentuuko muihin kuin mainittuihin XX-malleihin.
noniinno
06.03.2017, 12.14
Jos alkuperäisenä ei ole x-lock -kaukosäätövermeitä iskareissa, niin on aika toivoton projekti tuo jälkiasennus. Luulen, että kun isakarit säätää huolella ja tarvittaessa käy vaikka shimmittämässä, niin nykyaikaisessa lyhytjoustoisessa xc-mara täykkärissä ei lukitus ole niin tärkeä. Itsekin jäykkäperämaailmasta siirtyneenä tuskailin alkuun lukitusten kanssa, mutta aika vähän tulee noita enää käytettyä. Joskus putkelta murjoessa tasaisella pitkää ylämäkeä tulee etujouston lukitus kyseeseen, takaiskunvainennus toimii niin hienosti etten näe lukituksille mitään tarvetta.
Diipadaapa
19.03.2017, 22.25
Lainataan ketjua ettei tartte uutta perustaa.
Mitäpä vaihtoehtoja raati ehdottaa Trek Top Fuel 9:lle? https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/polkupyörät/maastopyörät/maastopyörät-cross-country/top-fuel/top-fuel-9/p/2138600-2017/
Raja-arvot ovat:
- Alle 4000€
- 29" ja 100mm
- Mieluummin alumiini kuin kuitu (taidan olla vanhanaikainen) mutta ei ole ratkaiseva tekijä
Canyonilla ja Radonilla ei taida tällä hetkellä olla tarjonnassa 100mm notkuja ja Cuben osalta on ainakin aiemmin ollut hiukan haasteita geometrian kanssa. En ole hetkeen katsonut josko olisi muutosta tullut. Eli postimyyntisaksalaiset taitavat olla käsitelty.
Spessun Epic FSR Comp on kait saman hintaluokan peli mutta osasarjoissa sitten tulee takkiin. https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/mountain/cross-country/epic-fsr-comp/115215
Mitä muita kannattaisi tutkailla?
Diipadaapa
19.03.2017, 23.33
Jaa näemmä Canyonilla on vielä Lux mallistossa mutta taitaa jäädä pois laskuista runko-onglemien vuoksi.
noniinno
19.03.2017, 23.45
Mestarin työkalu https://www.evanscycles.com/en-fi/scott-spark-920-2017-mountain-bike-EV286131
Tässäkin ketjussa mainittu Giant:n Anthem X 29er tai Anthem X Advanced 29er.. Tai sitten pelkkä alurunko ja siihen mieluisat osat..
Marsusram
21.03.2017, 13.28
Joitakin vaihtoehtoja lisää:
Pivot Mach (http://www.pivotcycles.com/bikes/?category=xc-trail)
Kona Hei Hei (http://www.konaworld.com/platform_hei_hei.cfm)
Santa Cruz Tallboy (https://www.santacruzbicycles.com/en-US/tallboy)
Diipadaapa
22.03.2017, 00.15
Kiitoksia vinkeistä. Pivotille en löytänyt äkkiseltään hintahaarukkaa joten pitää sitä vielä tarkastella. Santa Cruz näyttää jumalattoman hyvältä mutta on ehkä enemmän trail-henkinen kuin mitä on mielessä. Sama pätee Sparkkiin. Sparkkia ei kait sitten enää tehdä 100 mm joustolla. Sääli, koska muuten se vaikuttaa hyvältä.
Kona meni jatkoon selkeästi ja, yllätys yllätys hintahaarukan ylittävä, Norco Revolver 9.2. On sen verran lähellä että tinkaamisella voisi mennä hintahaarukkaan. Onneksi on aikaa miettiä ja suhmuroida tätä päätöstä. :D
Jos haluaa alurungon ja koko natsaa, näyttäisi bikeshopissa olevan myynnissä viimevuotinen M-kokoinen Hei Hei Race DL. Geometria taisi vähän pidentyä tälle vuodelle, mutta ei tuo vanhempikaan lyhyt ole. Toinen vaihtoehto olisi ostaa perusmalli ja vaihtaa siihen haluamansa osat. Ja saahan tuota näköjään runkosettinäkin.
Diipadaapa
19.04.2017, 00.12
Kai se vaan pitäisi painaa tilausnappia eikä miettiä. Mutta. Vielä ei varmaan ole kenelläkään kokemuksia uudesta Cuben AMS 100:sta? Geometria vaikuttaa jotakuinkin fiksulta eikä enää niin hullun korkealta kuin aikoinaan. Race-malli menisi suoraan hintahaarukkaankin. 2x11 on hiukan turn-off mutta muuten vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. Paikat kahdelle juomapullolle on ihan kiinnostava paljon hikoilevalle nöösille. Herättääkö Cube ajatuksia raadissa?
https://www.cube.eu/en/2017/fullsuspension/ams/cube-ams-100-c68-race-29-blue-carbon-2017/
madekala
19.04.2017, 11.26
XXL:ssä tänään Scott Spark 920 GX 2999€ ja ainakin tiedoissa lukee että 100mm joustolla.
noniinno
19.04.2017, 12.31
^XXL näköjään myy viime vuoden malleja, asiasta ei yllättäen sivuilla mainita. No, jostainhan se illuusio edullisista hinnoista on revittävä.
^Otsikossa on kyllä 16 teksti, mutta eipä tuota liikoja mainosteta.
Spark 920 GX (EU) 16, maastopyörä
https://www.xxl.fi/scott-spark-920-gx-eu-16-maastopyora/p/1118303_1_style
noniinno
19.04.2017, 19.16
Kai se vaan pitäisi painaa tilausnappia eikä miettiä. Mutta. Vielä ei varmaan ole kenelläkään kokemuksia uudesta Cuben AMS 100:sta? Geometria vaikuttaa jotakuinkin fiksulta eikä enää niin hullun korkealta kuin aikoinaan. Race-malli menisi suoraan hintahaarukkaankin. 2x11 on hiukan turn-off mutta muuten vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. Paikat kahdelle juomapullolle on ihan kiinnostava paljon hikoilevalle nöösille. Herättääkö Cube ajatuksia raadissa?
https://www.cube.eu/en/2017/fullsuspension/ams/cube-ams-100-c68-race-29-blue-carbon-2017/
Kyllä tuo olisi kiinnostava laite. Valitettavan sitkeästi noissa on tuplarattaat edessä. Etuvaihtajan korvakekiinnitys ei oikein miellytä minua. Testejä löytyy aika huonosti interwebissä. Jos joku sellaisia löytää, niin linkkiä kehiin kiitos.
roadking
19.04.2017, 20.46
Kyllä tuo olisi kiinnostava laite. Valitettavan sitkeästi noissa on tuplarattaat edessä. Etuvaihtajan korvakekiinnitys ei oikein miellytä minua. Testejä löytyy aika huonosti interwebissä. Jos joku sellaisia löytää, niin linkkiä kehiin kiitos.
Parempi mennä itse R-Techiin testaan :seko:
XXL:ssä tänään Scott Spark 920 GX 2999€ ja ainakin tiedoissa lukee että 100mm joustolla.
Voin suositella myös westbrookcyclesiä jos tuo 2016 malli kiinnostaa.
https://www.westbrookcycles.co.uk/scott-spark-920-full-suspension-mountain-bike-2016-p289384
noniinno
19.04.2017, 22.12
Parempi mennä itse R-Techiin testaan :seko:
Rtech on niin syrjässä etten viitsi, en ole tälle kaudelle kuitenkaan ostamassa pyörää. Hyvä testi/vertailu kyllä kiinnostaa ihan viihteenkin kannalta.
Diipadaapa
19.04.2017, 23.38
Joo ei ole ainakaan englanninkielistä ajotestiä löytynyt. Runko on paperilla kylläkin kevyt. Mikä etuvaihtajan kiinnikkeessä ei miellytä? Voitko avata hiukan kun ei aukene suoriltaan. :)
noniinno
19.04.2017, 23.52
^ Ihan kosmeettinen juttu. Kun etuvaihtajan ottaa pois, niin jää hölmön näköinen ja turha möykky. Painoakin siitä tulee turhaan monta grammaa 😱.
Diipadaapa
20.04.2017, 00.46
^ Ihan kosmeettinen juttu. Kun etuvaihtajan ottaa pois, niin jää hölmön näköinen ja turha möykky. Painoakin siitä tulee turhaan monta grammaa .
Piti ihan kurkata SLT-mallin kuvat ja jonkinlainen möhkälehän siihen jää. Ei kyllä osunut silmään muuten kuin erikseen katsomalla. :D
sianluca
20.04.2017, 07.32
Vanhemmat Cuben AMS HPC 100- rungot katkeilivat minulla takakolmio kammenpuoleisesta alaputkesta, kestivät ajoa noin puolitoista vuotta. Kolmea runkoa ehdin käyttää. Nyt alla on jäykkäperä Radon.
noniinno
20.04.2017, 08.12
Vanhemmat Cuben AMS HPC 100- rungot katkeilivat minulla takakolmio kammenpuoleisesta alaputkesta, kestivät ajoa noin puolitoista vuotta. Kolmea runkoa ehdin käyttää. Nyt alla on jäykkäperä Radon.
Minulla Merida Big Air katkesi kahdesti keskiön yläpuolelta. AMS HPC 100 29 -runko oli ajossa kolme vuotta ongelmitta.
Mä päädyin lopulta kaiken soutamisen ja huopaamisen jälkeen Norco Revolver 9.2 FS fillariin. Ihan kaikkea ei tohon pakettiin saanut mahtumaan, mutta toi kulkee hyvin minun makuuni. Toisaalta...ei tossa oikein ole erityisen heikkoja lenkkejä kuin oikeastaan kiekot ja niilläkin meinasin ajaa ainakin tämän kesän. Ensi viikonloppuna tulee ensimmäinen kisakosketus.
noniinno
03.05.2017, 19.23
^Revolveri on hieno pyörä ja nopean näköinen, ei huono valinta. Tuollaista en ole nähnytkään vielä livenä.
Tuli sitten kisattuakin. Ei ollut päänuppi lainkaan paikallaan kaiken stressin vuoksi, mutta tulipa startattua. Lähto meni ihan ketuilleen, koska päänuppi, ja ensimmäinen 45 min meni jonossa ajeluun. Tokalla puolikkaalla pääsi ajamaan vähän paremmin ja kokeilemaan miten toi linko kulkee. Kulkeehan se, kuin raiskattu apina, ylämäet toi kiipeää mutulla paremmin kuin edellinen Canuunan jäykkäperä ja alamäet sitten paaaaaljon paremmin. Innostaa myos kikkailemaan vaikka tällainen vanha lihava maantiekuski ei mitään osaakaan. Ohjaustanko on leveä ja sen kanssa oli vähän totuttelua ja gripit ruvella. Lopputuloksena kolmas sija kumitossusarjassa, eli tavoiteltua top-5 paikkaa paremmin.
New shit has come to light sanois amerikkalainen. Norsun iskarinnivelissä oli klappia enemmän kuin mun polvissa, kiikutin laitoksen lähikivijalkaan ja diagnoosin mukaan ylin nivel on viturallaan. Ei muuta kuin runko Norcolle ja toivottavasti laittavat uuden paluupostissa. Kaveri, jolla on 2016 vm. Revolver 9XX pelotteli omalla takuutarinallaan kun homman setvimisessä meni 6kk. Ajoin tänään kisan täysjäykällä Karate Apinalla eikä tee mieli kokea samaa uudestaan, eli toivottavasti takuujuttu menee putkeen
Ohiampuja
05.07.2017, 08.35
toivottavasti takuujuttu menee putkeen
No mites siellä Trumpin karvahatussa nyt menee? Make Norco great again.
pakasteherra
05.07.2017, 14.36
Sopisko lainata itsekin tätä ketjua, sillä tarjontaa maastureissa on todella paljon eikä nöösi niistä osaa valita, suurin pulma on se jousitus. Olen siis tähän mennessä ajellut useamman vuoden jollain Tarjoustalon etujoustolla ja nyt halu olisi vaihtaa täysjoustomaasturiin. Vähäiset vaatimukset mitä olen miettinyt olisi
- hinta mielellään alle 2000 € (opiskelijana halvempi parempi tyylisesti)
- vaihteisto 1x__, eli edessä vain yksi ratas
- sisäiset vaijerivedot
- tubeless(mahdollisuus)
Onko moista pyörää markkinoilla? Itse olen selaillut jonkin verran nettisivuja, muttei niistä osaa juuri kissaa sanoa. Olisiko näistä hyväksi täpäriksi vai löytyykö parempia ehdotuksia:
https://www.canyon.com/fi/mtb/neuron/neuron-al-7-9.html
https://www.canyon.com/fi/mtb/neuron/neuron-al-6-9.html
Noissa kahdessa ei tainnut olla kuin jousituksessa eroa (molemmissa toki kaksi eturatasta..). Selailin myös CRC:n sivuja, mutta en oikein tiennyt mihin kannattaisi kiinnittää osissa huomiota.
Edit: Missäpäin PKS-seutua pääsisi kokeilemaan eri pyöriä ja saisi muutenkin asiantuntevaa opastusta? Mistä nettikaupoista kannattaisi pyörää tilailla jos kivijalassa ei ole?
Canyoneissa on ainakin hinta-laatusuhde kohdillaan. 1x-vaihteiston saa vaihtamalla n.50€ narrow wide eturattaan, ja yli jääneet osat voi (yrittää) myydä. En osaa ottaa kantaa noiden jousituksiin muuten, kuin että halvemmassakin iskarit ovat jo paremmat kuin rockshoxin perustason iskarit. Tubelessiksi saa melkein mitkä tahansa nykyvanteet, tosin kaverilla oli hieman vaikeuksia 2016-mallin Canyon Nerven renkaiden litkutuksessa, kun kyljet vuotivat aika pitkään, mutta ilmeisesti loppujen lopuksi sai ne pitämään.
Onko haussa nimenomaan xc-täysjousto?
pakasteherra
05.07.2017, 16.09
Tuo eturattaan vaihto tietenkin aina mahdollista, eikä periaatteessa tuota ongelmia (tarjoustalon pyörän kanssa korjaus- ja huoltotaidot ovat ainakin kehittyneet). Hakusessa olisi xc/trail -täysjousto, eli joustoa saa olla jonkin verran. Tuo jousitus tosiaan itselläkin tuottaa eniten kysymyksiä, sillä kokemusta ei ole ja mielipiteitä löytyy varmasti laidasta laitaan.
noniinno
05.07.2017, 17.42
Nooo ei tämä nyt varsinaisesti mikään maratoonipyörä ole mutta uskon että tässä saat joka eurolle vastinetta https://www.westbrookcycles.co.uk/scott-genius-720-plus-full-suspension-mountain-bike-2016-p323513
No mites siellä Trumpin karvahatussa nyt menee? Make Norco great again.
Meni oikein kiitettävästi toi takuuhomma. Aikaahan siinä paloi pari viikkoa ja joutui kurjistelemaan yhden kisan verran täysjäykällä Surlyllä. Norco on taas alla ja käy sekä kukkuu oikein loistavasti. Viikonloppuna tuli melkein kymmenen tuntia maasturointia ja voin edelleen suositella Revolveria muillekin.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.