Näytä tavallinen näkymä : Cyclo runko
tarkoituksena kasata kestävä ja yksinkertainen cyclo. Tällä hetkellä kasassa BB7 jarrut. Runko läpiakseleilla ja 1*11.
Suosituksia?
Kannattaisi hieman tarkentaa että mitä oikein haet ja millaisella budjetilla...?
Kannattaisi hieman tarkentaa että mitä oikein haet ja millaisella budjetilla...?
Cyclo runkoa läpiakseleilla. En ole rajannut budjettia vaan katson hinta/laatusuhteeseen mukaan.
Ehkei press fit keskiöllä. Osasarjan ja muut katson erikseen.
Nuin rennolla budjetoinnilla sit kustomia kehiin. Kvg Kent Eriksen, Moots, Enigma, noinninku aluksi. Bb7 voi tässä prokkiksessa unohtaa ja nestejarrut, sähkövaihteet, hiilarikehät Phil Wood-navoilla. Tulee hyvä eikä maksa kuin jonniinverran yli 10.000€. Köyhät kyykkyyn -tarra top tubeen niin on aikas valmis.
Siitä valmis paketti
http://www.santacruzbicycles.com/en-US/stigmata
Nuin rennolla budjetoinnilla sit kustomia kehiin. Kvg Kent Eriksen, Moots, Enigma, noinninku aluksi. Bb7 voi tässä prokkiksessa unohtaa ja nestejarrut, sähkövaihteet, hiilarikehät Phil Wood-navoilla. Tulee hyvä eikä maksa kuin jonniinverran yli 10.000€. Köyhät kyykkyyn -tarra top tubeen niin on aikas valmis.
Erinomainen idea. Kai se runko voi olla laadukas ilman sähköä sekä kalleimpia osia?
Pyrin kuiten yksinkertaisuuteen, mutta hinta/laatusuhtta painottaen.
Minäkin olisin taipuvainen kustomeihin jos budjetti on avoin ja haluaa yksinkertaisuutta, laatua ja kestävyyttä. Titaanirunko ja hiilikuituhaarukka. Vain takajarrun läpivienti runkoon ja etujarrun läpivienti haarukkaan. Kierteellinen keskiö, haarukkaan 15x100-akseli ja taakse 12x142. Ei etuvaihtajakiinnikettä ja osasarjaksi SRAM Red eTap, 1x11-asennuksena.
Jos budjetti ei olekaan avoin, vaikka Planet X Typhoon (http://www.planetx.co.uk/i/q/ZXFRPXTICX/planet-x-typhoon-titanium-cyclo-cross-frameset) ja ohessa pari kompromissia ihannekokoonpanoon.
Runko voi olla laadukas mutta osat tekee kokonaisuuden... Hinta/laatuhan kulkee aina käsi kädessä, jos laadukkaan rungon hankkii niin kannattaa kiertää tuo "alkaen" hintaluokka... Sitä rakentaa itselleen mieleistä ja silloin saa varautua että kukkaro on levällään usein... https://lynskeyperformance.com/2017-pro-cross-frameset/ Tuosta voisin itse aloittaa...
Joku Reynolds 953 putkesta kasattu runko.
Kunnon teräsrunko myös kuin taideteos... https://cyclingtips.com/2015/11/bikes-of-the-bunch-custom-953-rs-frezoni/ Tämähän ei tietenkään täytä kysyjän speksejä lainkaan mutta näkee mitä teräs on hienoimmillaan...
Custom-rungon mää teettäisin titskusta tai rosterista.
^Yksi aivan erinnomainen vaihtoehto...
Jos budjetti on rajaton, niin Moots on hyvä aihio. Jos kuitenkin raha merkkaa jotain, niin sitten joku paremman luokan valmis paketti alle. Valmis paketti on aina edukkaampi kuin erikseen ostaminen. Riippuu myös tuleeko lajinomaiseen käyttöön vai johonkin muuhun käyttöön.
ja laita hydrauliset jarrut.
En kyllä silti sulkisi mekaanisia pois kuvioista, aivan yliarvostettua jarrutehon lisääntyminen ja tarve. Kun miettii että vuosienkin varrella pyörät on pysähtyneet esim. 70-luvun jarruilla ja kukaan ei valittanut että teho ei riittänyt...
Miettii aina vaan sitä että kun jotain uutta tulee niin kaikki muu menettää merkityksensä...
Nih, Paul (https://paulcomp.com/shop/components/klamper/) on varmaan mekaanisten high end. En osaa sanoa erottaisiko tuntuma/teho sokkotestissä muista.
Nuren linkkaama Frezoni on uskomattoman hieno, kaunis ....
Korjataanpa väärinkäsitys eli ei ole rajaton budjetti. En ole tarkkaan laskeskellut koska budjetti paukkuu kuitenkin.
Hyviä vaihtoehtoja. Titanium ja hiilikuitukeula on vahvoilla. Mekaanisia ajattelin helppouden takia.
No on mullakin ylimääräiset M520 pedaalit. Loput cyclosta vielä uupuu.
Hienoa, siitä se lähtee!
Ei koskaan noita haaveita kannata haudata, jos ei ole halvin tapa hankkia pyörää mutta ehdottomasti hauskin ja antoisiin, rakentaminen ja osien haaliminen on mukavaa! Loppupeleissä tuollainen pyörän rakentelu huomattavasti edullisempaa kuin moni muu harrastus.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.