PDA

Näytä tavallinen näkymä : Tektro vs Shimano

Bikecod
24.01.2017, 12.56
Tektro HD-M285 (hydr 160/160) ja Shimano BR-M315 (hydr 160/160). Kumman otan kun näistä kahdesta täytyy valita? Trekkingpyörään ympärivuotiseen käyttöön. Jarrutuksia suht kovista vauhdeista.
Itse olen enemmän kallellaan Shimanon puoleen. Kertokaa mielipiteenne.

maalinni
24.01.2017, 15.04
Ihan sama.

nure
24.01.2017, 15.52
^Komps, tuossa hintaluokassa aivan sama. Itse jopa sijoittaisin mielummin laadukkaisiin mekaanisin kuten TRP Spyre tai Avid BB sarjan jarruihin.

Blackborow
26.01.2017, 10.11
Itse jopa sijoittaisin mielummin laadukkaisiin mekaanisin kuten TRP Spyre tai Avid BB sarjan jarruihin.
Niin ja hintaluokka vain kaksinkertaistuu.

nure
26.01.2017, 10.15
^Saman verran myös paranee toimivuus ja varmuus, esim. Spyre toimii kuin ihmisen mieli, päihittää mielestäni edelliset perushydrauliset 10-0... Toisaaltaan pyörähän pysähtyy jarruilla kuin jarruilla, siis ei siitä kyse...

lansive
26.01.2017, 10.39
Minkälainen mahtaa olla nykyään Tektron öljy? Aiemmissa jarruista öljy jämähti jos meni ilma pakkaselle ja sitten ei ollut jarruja lainkaan. Oli pakko vaihtaa notkeampiin, jotta pystyi ajamaan talvella.

Shimanoon saa paremmin varaosia, mutta sillä ei ole juuri merkitystä kun uudet jarrut maksavat käytännössä ihan saman kuin korjaussarjat.

Blackborow
26.01.2017, 12.26
^Saman verran myös paranee toimivuus ja varmuus, esim. Spyre toimii kuin ihmisen mieli, päihittää mielestäni edelliset perushydrauliset 10-0... Toisaaltaan pyörähän pysähtyy jarruilla kuin jarruilla, siis ei siitä kyse...
Niiden hinnalla saa jo sitten esim. Shimanolta taas paremmat hydrot.

anzi666
26.01.2017, 16.47
Ottaisin Shimanot huolto tarvikkeiden, esim. ilmaus-setin saatavuuden takia. Mulla on Kona Unitissa nuo Tektro HD-M285 jarrut. Ne on aivan hyvät. Varastosta löytyy Shimano SLX M675 jarrut, joihin pitäisi toiseen laittaa pidempi letku jotta sopisi Unittiin. En ole vielä kokenut tarpeelliseksi ostaa letkua, koska Tektrot toimivat aivan mainiosti. Tektroihin pitäs ilmeisesti sopia myös jotkut Shimanon jarrupalat, ja öljyt.

maalinni
26.01.2017, 17.17
Kyllä noita Tektron ilmaussettejä ja varaosia myydään myös jokaisessa nettipuljussa. Ja tuppaavat olemaan Shimanon vastaavia halvempiakin.

Irocci
26.01.2017, 19.13
Itsellä ollut noi Tektrot maastopyörässä 1300km, eikä mitään ongelmia ole ollut. Ebayssa maksoi huoltosetti öljyineen, letkuineen ja nippoineen n. 10€.

nure
26.01.2017, 20.07
Black, ja saa muitakin jarruja, kun nöösit kyselee niin kannttais aina muistaa että on muitakin kuin noita virvelitehtaan tuotteita markkinoilla... Esimerkiksi tuossa aika toimiva, yhdet asentanut ja koko setti http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/clarks-m2-hydraulic-disc-brakeset-bundle/rp-prod135593 Shitmanolle täytyy tuohon hintaan lisätä vielä levyt.

Terho P
26.01.2017, 20.19
Pitääkös tuollaseen settiin ostaa se keskiö tms? Että saa kiinni vanteisiin jossa niitattuna vanhat levyt

SSGT-92
26.01.2017, 20.28
Jarrulevyt on pulteilla tai centerlock kiinnitteiset,ei pitäisi olla niitatut.Sulla sit varmaan ne centerlock kiinnitteiset,kun puhut niitatuista.
J-levy kiinnittyy napaan ei keskiöön,keskiö on se mihin poljinkammet kiinnittyy.
http://2.bp.blogspot.com/-L2YsNzAyni8/U_dO5M63TCI/AAAAAAAAA5I/YFDO_dZm3U0/s1600/IS-6-bolt-Center-Lock-mtb-rotors.jpg

BB Holland
26.01.2017, 23.25
Mekaanisista mulla on ollut Avidin BB5 ja Hayesin ykköset. Hydraulisista Mm. Shimanon 395+396 settejä olen kokeillut viime aikoina. 10e kalliimpia kuin 315, ja hyvin toimivat. Yhdessä pyörässä ei ollut paras mahdollinen, mutta kun siirsin sen toiseen pyörään niin ei valittamista. Mekaaniset oli aikoinaan ok, mutta saa unohtaa tänä päivänä. Voihan nuo Clarksinkin jarrut olla ihan jees em. linkissä. Toimivat maksaa nykyisin 25-35e pää + mahdollisesti 10e levyyn.

nure
26.01.2017, 23.49
^Millä perusteella hylkäät mekaaniset? Terho, jos jotain "niitattua" tai noista kahdesta standardista poikkeavia niin kannattaa palata pois kivikaudelta. Tuon Shitmano standardisen Centerlockin kiertäisin myös kaukaa,siis tietenkin vain mielipide...

Jami2003
27.01.2017, 00.01
Hydrauliset nyt vaan on täysin huolettomat verrattuna mekaanisiin (säätäminen). Ja molempia kyllä löytyy tällä hetkelläkin minun pyöristä.

Greycap
27.01.2017, 00.58
Kyllä pitää aika paha Shimano-allergia olla jos väittää että kannattaa ottaa mekaaniset verrattuna hydraulisiin. Verrokkeina TRP Spyre, ymmärtääkseni mekaanisten parhaimmistoa tällä hetkellä, Saksan hinnoilla satasen kieppeillä per pää ilman kahvaa, ja vaikkapa perustoimiva M615 Deore, myöskin satasen kieppeillä etu- sekä takajarru kahvoineen. Spyren hinnalla saa hydraulisten puolelta valintansa mukaan uuden mallin XT:t tai nelimäntäiset Zeet. Tai vaikkapa nelimäntäiset Magura MT5:t, itse pidän Maguran tuntumasta suuresti.

Ja kyllä, minullakin on yhdet Spyret. Sanoisin että tehoissa ollaan jossain siellä Tektro Dracon kanssa samoissa luokissa, Dracosta sen tehon vain saa helpommin ulos. Syy siihen että on nuo eikä hydrauliset on noin puolen kuun palkan verran eroa pyörän hinnassa siihen että olisin valinnut kokoonpanon jossa tulee mukana hydrauliset maantiejarrut joten saavat kelvata.

nure
27.01.2017, 09.03
Grey, Shimano allergia paranee SRAM:lla... Pyöräilyhistoriani aikana ajanut kaiken maailman jarruilla ja aina on pysähtynyt, jos hyvin säädetyillä ja rakennetuilla mekaanisilla takapyörä menee lukkoon yhdellä sormella niin kuinka paljon helpommin hydraulinen?
Jami, siis hydraulinen ei vaadi huoltoa, likimain ikiliikkuja olet kehittänyt...

Blackborow
27.01.2017, 10.17
Black, ja saa muitakin jarruja, kun nöösit kyselee niin kannttais aina muistaa että on muitakin kuin noita virvelitehtaan tuotteita markkinoilla...
Onhan niitä. Ne vain on tuossa n. 100€ hintaluokassa ja allekin paljon paskempia kuin Shimanot.

CamoN
27.01.2017, 11.17
Pyöräilyhistoriani aikana ajanut kaiken maailman jarruilla ja aina on pysähtynyt, jos hyvin säädetyillä ja rakennetuilla mekaanisilla takapyörä menee lukkoon yhdellä sormella niin kuinka paljon helpommin hydraulinen?

Nähdäkseni jarrujen paremmuutta ei mitata sen perusteella, kuinka helposti niillä tekee lukkojarrutuksen. Ennemmin yhdellä sormella takapyörän lukitseminen on huonon jarrun ominaisuus, jos voiman modulaatio on niin olematonta että jarru lukkiutuu "helposti".

golfer
27.01.2017, 11.47
Tuosta trekking-pyörään varsin käypäiset
https://www.merlincycles.com/shimano-m355-disc-brakes-front-rear-set-98790.html

Jarrut varmaan englantilaisittain väärinpäin, mutta letkujen vaihto kahvoista on viiden minuutin homma plus toinen mokoma ilmaukseen.
Tuon kupin tarvitset siihen ilmaukseen mineraaliöljyn lisäksi
https://www.bike-components.de/en/Shimano/Bleed-Kit-for-XTR-XT-SLX-ZEE-Deore-Brakes-p28447/

BB Holland
28.01.2017, 12.45
Onhan nuo muut kuin Shimanot tuntuneet hohdokkaammilta. Sitten pajalla asennettiin Hopen tilalle ensimmäinen halpisjarru. Oikein hyvä, hämmästyttävä hinta kun katsoin Saksasta. Sitten Spectralin mukana tuli 447+506. Hintalaatusuhde taivahasta. Noita on yli satasellakin kaupiteltu, mutta Bike24:n hinta on 50-57e. Voisinhan minä bling blingistä maksaa moninkertaisesti, kuten aina välillä teenkin, mutta kun nuo on valkoisena aika tyylikkäätkin. Muthei, nehän on ihan samannäköiset kuin nämä mainitut.

Tuosta trekking-pyörään varsin käypäiset
https://www.merlincycles.com/shimano-m355-disc-brakes-front-rear-set-98790.html

Tuossa lisää
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=88268;menu=1000,2,15,117;m id%5B931%5D=1;page=6;orderby=2

https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=87141;menu=1000,2,15,117;m id%5B931%5D=1;page=8;orderby=2

pee
28.01.2017, 14.12
Omassa fätissä on nuo BR-395:t ja ovat kyllä käyttööni aivan riittävät. 29-maasturissa taas Deoret(BR-M615), mutten huomaa näiden välillä oikein mitään eroa. Nähtävästi näissä tavallisissa(ei zee yms. DH:iin tarkoitetut) jarruissa on kaikissa samankokoiset männät kahvassa ja satulassa. Jarrutustehossa ei kaiketi siis ole näiden osalta hirveästi eroa. Erot tulenevat sitten paremmista/kevyemmistä materiaaleista, isommista jarrulevyistä, erityyppisistä paloista ja paremmista säätömahdollisuuksista.

Semmoinen ongelma noissa halvemman pään jarruissa on, että satula on ihan hieman kapeampi, jolloin palavalikoima on huonompi kuin Deoressa. Esimerkiksi noita jäähdytysrivallisia paljoja ei saane Deorea halvempiin satuloihin.

maalinni
28.01.2017, 14.52
Omassa fätissä on nuo BR-395:t ja ovat kyllä käyttööni aivan riittävät. 29-maasturissa taas Deoret(BR-M615), mutten huomaa näiden välillä oikein mitään eroa. Nähtävästi näissä tavallisissa(ei zee yms. DH:iin tarkoitetut) jarruissa on kaikissa samankokoiset männät kahvassa ja satulassa. Jarrutustehossa ei kaiketi siis ole näiden osalta hirveästi eroa. Erot tulenevat sitten paremmista/kevyemmistä materiaaleista, isommista jarrulevyistä, erityyppisistä paloista ja paremmista säätömahdollisuuksista.

Semmoinen ongelma noissa halvemman pään jarruissa on, että satula on ihan hieman kapeampi, jolloin palavalikoima on huonompi kuin Deoressa. Esimerkiksi noita jäähdytysrivallisia paljoja ei saane Deorea halvempiin satuloihin.

Trekking-pyörään tuskin tarvitsee jäähdytysrivallisia jarruja ;)

orc biker
28.01.2017, 18.00
Tektro HD-M285 (hydr 160/160) ja Shimano BR-M315 (hydr 160/160). Kumman otan kun näistä kahdesta täytyy valita? Trekkingpyörään ympärivuotiseen käyttöön. Jarrutuksia suht kovista vauhdeista.
Itse olen enemmän kallellaan Shimanon puoleen. Kertokaa mielipiteenne.
On aika kovaa touringia, jos asialla on suurta merkitystä muuten kuin luotettavuuden kannalta. Siinä satulalaukut saavat kyytiä :) Minulla on Aceraa kahdessakin pyörässä. En löydä valittamista. Ei ole tarvinnut edes ilmata kertaakaan. Ikää on nyt 3 vuotta vanhimmalla parilla. Eli nuo Shimanon halpikset ovat minun mieleeni.

orc biker
28.01.2017, 18.02
Tietysti Alppeja alas tullessa voisi tarvita. Mutta ehkä silloinkin voi vaikka välillä pysähtyä ihailemaan maisemia.

pee
28.01.2017, 20.21

No kerrankos sitä jonnekin korkealle polkee ja alaskin pitäisi päästä :D Ja aloittajahan sanoi, että: "Jarrutuksia suht kovista vauhdeista.".

SamiMerilohi
29.01.2017, 00.14
Mulla on nuo BR-M315 Shimanot. Ihan asialliset jarrut, vaikka 160 mm levyillä ei mitkään huipputehokkaat. Ei kuitenkaan valittamista. Retkipyörään varmasti ihan riittävät.