Näytä tavallinen näkymä : jumbo jim 4.4"
Moi. Olisko jotain hyviä perus paineita heittää mitä kannattaa käyttää eri ajoissa?
mutanaama
22.01.2017, 21.44
Joo, 0,3-1,2.
Kysymys on ihan aiheellinen, mutta riippuu niin maastosta, ajotyylistä, kuskin painosta ja vähän fillaristakin.
Samaa asiaa sitä tuli itsekin pohdittua pari vuotta sitten. Rohkeasti vain kokeilemaan ja pumppu mukaan.
Ihan mukavasti tullut foorumille uusia läskijäseniä viime aikoina.
Kiitos vastauksesta. Cube nutrail on pyörä. Laitanko yleispaineeksi 0,9 bar? Polulle/pehmeelle mastoon 0,3 ja asfaltille/kova sora 1,2? 75kg aloitteleva kuski.
0.5 Bar aloituskokeilu.
Muista varsinkin lumipoluille (jos niillä ajat) pehmentää ettei ruovi reittiä pilalle. Nuo renkaat rullaa hienosti.
0.5 Bar aloituskokeilu.
Muista varsinkin lumipoluille (jos niillä ajat) pehmentää ettei ruovi reittiä pilalle. Nuo renkaat rullaa hienosti.
Hienoa kiitos.
RadonJussi
23.01.2017, 08.34
Ite oon pitäny 4,0" ja 4,8" aina joitain 0,4bar paineita. Pito on metsässä hyvä ja asfaltillaki rullaa kohtuu hyvin. En tosin itse aja asfaltilla ku maksimissaan siirtymään jotain 6km kerrallaan.
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
läskin renkaan rullaavuuteen vaikuttaa erittäin paljon myös käytetty sisärengas. Schwalbe 13F on hyvä
4.4" alla ja talvella lumipoluilla alhaisimmillaan 0,3bar, kesällä asfaltilla korkeimmillaan 1bar (kuski 65kg). Tuon yli kun mennään, niin en ole huomannut vastaavaa hyötyä. Kulkee kyllä kelvillä kevyesti tuolla barin paineella.
Kesäpoluilla takana n. 0,65 ja edessä 0,8bar (Bluto huom.), noilla paineilla menee myös siirtymät kivuttomasti ilman tahmeutta.
Ja ilman sisureita tietty.
Mites korkea toi 4.4 on? Onkos eroa verrattuna 4.8 jumbojimiin?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Fatbike on vasta harkinnassa, mutta silti kutkuttaisi renkaiden hankinta valmiiksi ja itseänikin kiinnostaisi kuinka paljon korkeudessa on eroa 4" - 4.4" - 4.8" mallien välillä.
Kuva noista eroista.
http://fcdn.mtbr.com/attachments/fat-bikes/1109349d1481267142-jumbo-jim-schwalbe-jj.jpg
Itse olen pitänyt peruspaineena 0,7baria Kuskilla painoa 76Kg. Pyöränä Nuttrail Pro ja 4,4 JJ:t litkuilla.
Mikä mahtaa olla 4.4" JumboJimin leveys 80mm vanteella?
Surly Wednesday -läskissä nyt 4.6" 45 Nrth Dunderbeist, jonka leveys 110mm vuoden käytön jälkeen. Tämä on aika lailla takarenkaan maksimileveys tähän runkoon. Jääkö 4.4" JumboJimin leveys alle tuon?
Tänks!
^ Muistaakseni DT Swissin 80mm kehällä mittasin nappulasta nappulaan n. 107,5mm. Nyt 65mm kehällä 104,5mm.
^ Muistaakseni DT Swissin 80mm kehällä mittasin nappulasta nappulaan n. 107,5mm. Nyt 65mm kehällä 104,5mm.
Kiitos!
Minulla on juurikin DT Swissin kehät. Laitetaan rengas tilaukseen.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.