PDA

Näytä tavallinen näkymä : Laidassa

Jar56
21.01.2017, 08.48
Pitäis hankkia uudet renkaat kesäksi ja mielessä on 28 mm leveät kumit ja tarkastelin että mahtuuko pyörään niin huomasin että taka kiekko on toisessa laidassa aika paljon eli näyttäs että pakan puolella on enemmän tilaa haarukassa en ole ennen tätä huomannut pakan olen vaihtanut eli onko mennyt jokin väärin vai onko normaalia?

Kalle H
21.01.2017, 09.32
Tossa on kaksi vaihtoehtoa
1.Takakolmio ei ole aivan symmetrinen.
2.Takakiekko ei ole rihdattu aivan keskelle.

Ongelmasta pääsee eroon rihtaamalla (eli "keskittämällä") takakiekon takakolmio mukaan keskelle. Sen toi tehdä itse (vaati pinna-avaimen ja vähän taitoa/kärsivällisyyttä), toki oman kylän pyöräliikekin osaa varmasti/toivottavasti auttaa asiassa.

Kyllä tuo aika normaalia on, harvoin ne kiekot ja takakolmio aivan yksi yhteen menee, kun viimeisiä millejä puristetaan käyttöön isojen renkaiden kanssa.

Otsikko on muuten aika "jännä".

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

kervelo
21.01.2017, 09.53
Ennen mitään isompia operaatioita kannattaa vielä tarkistaa, että takakiekko on kunnolla paikallaan niissä takahaarukan korvakkeissa. Joskus akseli voi jäädä hiukan väärään asentoon, mikä sitten siellä vanteen kehällä näkyy isompana erona.

nure
21.01.2017, 09.58
Mielenkiintoista tietää mistä kiekosta kyse? Aika outo juttu, jotain pielessä ja pahasti, siis mielipide...

maalinni
21.01.2017, 11.49
Minulla kerran paikallinen firma kiristi pinnoja ja kävi juuri noin. Vanne oli reilusti n. 1cm vinossa keskilinjasta. Mutkissa kumi osui runkoon. No korjasivat mukinoitta virheensä. Itse en uskalla pinnaamaan ruveta, ei näillä nakkisormilla. Muut hommat hoidan kyllä itse.

TERU
21.01.2017, 15.55
Kulkee ku ajokoira kylki edellä jos rattaat ei ole linjassaan. Yritäppä vaikka ajaa käsittä, siinä pitäis huomata. Melko helppo noita säätää pinnojen ynnä nippelien avulla, hyvin käytännönläheistä puuhaa.