PDA

Näytä tavallinen näkymä : Felt Lebowske e sähköfatbike, juttu + pari videota.

Viikate74
06.01.2017, 22.29
Testissä Felt Lebowske, äärihauska peli.

http://www.aika-ajo.com/testit/testissa-felt-lebowske-10/

nure
07.01.2017, 01.12
Hauskaa ja hauskaa, sellainen laite mikä menee metsässä moottorilla kuuluu päristä, ei mitään tekemistä polkupyöräilyn kanssa, siis mielipide...

Pekkaki
07.01.2017, 01.35
Niin no.. Vanha viisaus sanoo 'Mielipide on kuin p#&sreikä, jokaiselta se löytyy ja toisen haisee'
😀

Sent from my A0001 using Tapatalk

nure
07.01.2017, 08.43
Onneksi vielä vapaus sanoa mielipiteensä... Osittain johtuu siitä että olen aina pitänyt pyöräilyä liikuntana ja en vielä tähän ihään ole siihen moottoriavustusta tarvinut, toisaaltaan miksei esim. TdF:ssäkin voitaisi hyväksyä apumoottorit Alpeilla...

järtsy
07.01.2017, 10.52
Toiset ne jaksaa jänkätä, "sähköpyöräily ei ole liikuntaa..." Eikö se nyt ole tullut jo sata kertaa ilmi että ON SE! Ja jos on niin umpijäärä että on edelleen sitä mieltä niin ei tartte tulla sitä tähän ketjuun ilmoittamaan missä kaveri kertoo omaa kokemustaan pyörästä:mad:

Mua ihan oikeasti rupes vituttamaan tuollainen kommentointi ketjussa missä kaveri halusi kertoa fiilikset ja faktat ko. pyörästä, miksi vitussa nure edes vaivautuu lukemaan tälläistä ketjua kun vihaa sähköpyöriä...???

Mulla ei ole sähkistä enkä ole edes koeajanut mutta kiinostaa ihan hitosti niin siksi nämä rapsat on tervetulleita.

Väsä
07.01.2017, 11.34
Mua ihan oikeasti rupes vituttamaan tuollainen kommentointi ketjussa missä kaveri halusi kertoa fiilikset ja faktat ko. pyörästä, miksi vitussa nure edes vaivautuu lukemaan tälläistä ketjua kun vihaa sähköpyöriä...???

Mulla ei ole sähkistä enkä ole edes koeajanut mutta kiinostaa ihan hitosti niin siksi nämä rapsat on tervetulleita.

Taitaa olla nure käyny vinkumassa jokaisessa sähköpyörä-topikissa, niin kannata siitä välittää. Ehkä se on vaan siistiä esim. jos harrastaa pelkkää mtb:tä niin käydä ilmoittamassa oma mielipide kippurasarvisten topikeissa.

Mutta tämän aiheen olisi kyllä voinut pitää siellä sähköläskipyörä-topikissa. Varmasti olisi tavoittanut sitäkin kautta kiinnostuneet, eikä jokaisesta pyörästä tehtäis aina omaa aihettaan.

e-Fighter
07.01.2017, 11.48
Kannattaa oikeasti vetää viiva tähän kohtaan. Tuollaiseen kommenttiin vastaaminen on kuin hullua kuristaisi - ei johda mihinkään. Mieluusti jatketaan juttua tuohon pyörään liittyen ja laitetaan jogurttipurkista räpätin pinnoihin, niin saadaan PÄRINÄÄÄÄ! :cool:

Kiituri
07.01.2017, 12.30
Jutussa oli yksi erittäin hyvä näkökanta. Jannu halusi aja crossia (tai ehkä enskaa) mutta päätyi sähköfillariin. Mikäpä onkaan hienointa kuin se että täyskoneistuksen sijaa ajetaan osittain koneistettua.
Minä itse uskon tämä tulee olemaan iso siirros konepohjaisista 2-pyörälajeista osittaiskoneisiin.

Osalle fillarointi on urheilua mutta ainakin itselle se on harastus ei urheiluharastus vaikka sekin puoli tulee samalla. En todellakaan suostu ajamaan maantiepyörällä koska siinä ei ole mitään mielenkiintoa. En silti ala itkemään asiaa jokaisessa ketjussa.
Myös, jos pyöräily on urheilua eli kunnon kohotusta niin miksi ihmeessä niitä grammoja viilataan jatkuvasti. Miten ihmeessä pyörän keventäminen parantaa kunnon kohoamista?
Ei se parannakaan vaan se tuo lisää vauhtia mikä tekee ajamisesta hauskempaa. Aivan samaa tekee sähköavustus. Miksi sähköavustus on väärin mutta keventäminen ei?

nure
07.01.2017, 19.31
Itse ajan millä vaan pyörällä kunhan se tapahtuu ajaen... Maantiellä ja maastossa... Keventäminen ja rakentelu on totaalisen harrastuksen yksi osio, ei kyse välttämättä kunnon kohotuksesta vaan siitä että saa juuri mieleisensä pyörän.
Toisaaltaan en sanonut että sähköpyörä ole missään nimessä väärin, palvella oikein hyvin ihmisiä joilla jokin liikkumarajoite tai vastaava este normaaliin liikuntaharrastukseen, siis todella tarpeellinen kapistus kun oikein mietin... Siiis pitäiskö perua puheet sähköpyörästä...?

Väsä
07.01.2017, 20.39
Siiis pitäiskö perua puheet sähköpyörästä...?
Ei taida asennevammasena olla hyötyä sähköpyörästä

e-tracker
07.01.2017, 20.42
Sähkäri on erinomainen kaikille niille jotka haluavat nauttia pyöräilystä, ja tarvittaessa ohittaa lajiin väistämättä kuuluvia ikävyyksiä. Jos jokin asia harmittaa pyöräilyssä se ratkeaa sähköllä, jos mikään ei harmita niin sähköä ei tarvita.

DDx2
07.01.2017, 21.27
Levi:llä kävijät voivat vuokrata Zero Pointista Felt:n sähköavusteiset Fat biket, jos haluaa tyypit sellaisesta.

nure
08.01.2017, 00.26
Väsä, asennevammaan ei tosiaan auta sähkö (Paitsi ehkä shokkina), vain kunnon lenkki... Säästetään ne oikeille vammaisille...

paaton
08.01.2017, 00.37
Kieltämättä. Olisihan tällainen sähköfatti varmaankin aivan sairaan hauska lumisessa sipoonkorvessa. 30cm hangessa siitä lisävoimasta ei takuulla olisi mitään haittaa.
Mutta täysjoustona tuollaisen hinta taitaa karata normi kuolevaisen ulottumattomiin. Mitään sekundaahan on ihan turha hankkia.

Viikate74
08.01.2017, 00.49
Itse ajan millä vaan pyörällä kunhan se tapahtuu ajaen... Maantiellä ja maastossa... Keventäminen ja rakentelu on totaalisen harrastuksen yksi osio, ei kyse välttämättä kunnon kohotuksesta vaan siitä että saa juuri mieleisensä pyörän.
Toisaaltaan en sanonut että sähköpyörä ole missään nimessä väärin, palvella oikein hyvin ihmisiä joilla jokin liikkumarajoite tai vastaava este normaaliin liikuntaharrastukseen, siis todella tarpeellinen kapistus kun oikein mietin... Siiis pitäiskö perua puheet sähköpyörästä...?

Juurikin tähän pyörä ei ole tarkoitettu, siis liikuntarajoitteiselle. Heillekin löytyy varmasti elämänlaatua parantava sähköpyörä mutta sen runko on sitten jotain muuta.

Mä pidän itseäni aika hyväkuntoisena, kilpailin kuitenkin pyörien kanssa vuosia. Olen ajanut myös crossia minkä jokainen kokeillut tietää että siitä tulee hikimäräksi. Sähkömaasturi on näiden väliltä hieno yhdistelmä. Jos Hirvensalon metsiä ajan crossilla tahkoamaan tulee siinä sanomista ja monelle paha mieli. Mikä juurakkoisempi polku ja mäkisempi setti sitä enemmän sähköläskin kanssa tulee lämmin.

Kokeile, älä muodosta mielipidettä "musta tuntuu" ajatuksen perusteella.

nure
08.01.2017, 10.17
^Viikate, kokeiltu on, toisaaltaan en saanut läskeistäkään mitään kiksejä...

Väsä
08.01.2017, 10.52
Väsä, asennevammaan ei tosiaan auta sähkö (Paitsi ehkä shokkina), vain kunnon lenkki... Säästetään ne oikeille vammaisille...

Sähköshokkeja oikeasti vammaisille? Aika radikaaleja nää sun mielipiteet

nure
08.01.2017, 13.22
^Tosikko... Ja puhuin asennevammoihin, en vammaisiin... Koko ajan tukenut pelkästään vammaisten ja liikuntarajoitteisten liikuntaharrastusta...